Airbus Helicopters Romania

Airbus Helicopters Romania a fost autorizată să proiecteze modificări și reparații pentru elicopterele de stat din România

Airbus Helicopters Romania (AHRO) a primit din partea Autorității Aeronautice Militare Naționale autorizația RMAR 21J, devenind astfel prima companie din România autorizată să proiecteze modificări și reparații pentru elicopterele de stat. În baza autorizației RMAR 21J, Airbus Helicopters Romania va putea să proiecteze și aprobe modificări și reparații minore și să efectueze activități de proiectare în scopul obținerii unui certificat de tip suplimentar și aprobări de proiect de reparație majoră pe elicopterele de stat românești (aparținând unor instituții precum SMURD, Poliție, Armată).

De asemenea, activități de proiectare similare vor putea fi efectuate pentru aeronavele militare și de stat ale altor țări, cu condiția ca acestea să accepte și să recunoască autorizarea RMAR21J deținută de Airbus Helicopters Romania.

„Primirea acestei autorizații este o veste excelentă pentru noi. Mă bucur că echipa noastră a trecut cu succes de auditul Autorității Aeronautice Militare Naționale. Această autorizare va crea, cu siguranță, noi oportunități de dezvoltare a companiei și ne va permite, în același timp, să sprijinim în cel mai profesionist mod elicopterele de stat românești”, a spus domnul Georges Durdilly, șeful Airbus în România.

„Obţinerea de către compania Airbus Helicopters România a autorizării RMAR 21J demonstrează capacitatea acesteia de a proiecta modificări ale elicopterelor din dotarea instituţiilor statului cu atribuţii în domeniile apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale. Totodată, această autorizare se înscrie în demersurile naţionale mai ample de recunoaştere a Autorității Aeronautice Militare Naționale de către NATO şi de către alte Autorităţi Aeronautice Militare, în scopul validării certificărilor emise de către Autoritatea Aeronautică Militară Națională”, a declarat domnul general-maior dr. Viorel Pană.

Până acum, AHRO a putut realiza aceste activități pentru elicoptere civile, pe baza autorizației PART 21J emisă de Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA). Autorizația RMAR 21J este similară ca scop cu cea emisă de EASA, însă conține câteva privilegii adiționale semnificative, cum ar fi efectuarea zborurilor de test pentru proiectele pe care le va certifica AHRO, și un scop extins pentru sistemele electrice și de avionică ale elicopterelor.

Airbus

29 de comentarii:

  1. i’m dumb,adică pot trafora pe ele diferite accesorii și ghirlande si doar pe astea ale „statului”.
    standing ovation sacadat pentru realizarea secolului in romania….hai frate cu bell odata ca airbus incepe sa faca experiente pe noi doar-doar vom pricepe inte-un final vesnicia pumei cu de toate.

    5
  2. Oare asta afecteaza comenzile de mentenanta din care traia IAR? oricum, e prima oara cand aud ca platim un aamn…

    • Pai Airbus si IAR colaboreaza in tara pentru diverse chestii. Modernizari, mentenanta, etc. Nu cred ca ii afecteaza, ba chiar s-ar putea sa beneficieze si ei desi toata treaba asta s-ar putea sa fie un fel de diploma de merit si cam atat… Nu stiu daca o sa schimbe mare lucru.

  3. Unpic off-topic, eu lucrez in zona Baneasa si astazi am vazut un elicopter PUMA sub culorile MAI (alb albastru), si nu parea sa fie un model IAR-330 pentru ca avea motoarele foarte inpinse in fata (cum are H-215). Poate a reusit MAI-ul sa comande cateva PUME de la Brasov?

  4. Nu stiu ce sa zic, daca luau ceva sigur era articol pe site:)))

    Eu cred ca sunt doar niste protectii in fata prizelor de aer in genul https://sites.google.com/site/stingrayslistofrotorcraft/iar-330-puma sau http://www.vanwageningen.net/picture/1941-20050910_072_romanian_air_force_iar_330l_socat_puma_78_brno_cz/tags/2954-78
    in comparatie cu prizele standard https://www.airforce-technology.com/projects/iar-330l-puma-helicopter-romania/

    Cu siguranta nu s-a cumparat nimic de catre MAI

    1
  5. nu e rau, dar nici nu e o mare chestie!

    4
  6. Bulgarian Navy accepts attrition-replacement Dauphin helicopter

    The Bulgarian Navy (Voennomorski sili na Republika Balgariya : VMS) accepted into service one Airbus Helicopter AS365N3+ Dauphin multipurpose rotorcraft on 6 December.

    A ceremony to welcome the new arrival took place at the Chayka naval helicopter base on the Black Sea coast.

    Procured second-hand, the Dauphin (serial number 905) will replace an Airbus Helicopters AS565MB Panther that crashed into the Black Sea on 9 June 2017, following a collision with the VMS Wielingen-class frigate, Drazki 41 (former Belgian Navy frigate Wandelaar F912).

    Prior to its delivery to the VMS, the Dauphin was overhauled by Airbus Helicopters Romania in Brasov.

    https://www.janes.com/article/93071/bulgarian-navy-accepts-attrition-replacement-dauphin-helicopter

  7. Herr Von Renn Weg

    Daca Airbuss au facut si ei o hala si din motivul asta ne tot sacaie sa le cumparam elicopterul lor (h215, adica si ce model vor ei), doar pentru motivul ca au facut o hala, nu pentru ca ar fi cel mai bun model pt noi, sau pt ca am avea nevoie de un elicopter care sa aibe capacitatile specifice modelului h215… Atunci le dam si noi o diploma! Poate o lasa mai moale cu marketingul agasant al elicopterului civil propus in roluri militare!

    1
  8. Btw si USAF si US Army si US Navy au elicoptere Airbus, dar H225M

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *