Altay MBT

Frumos si impunator ramane insa de vazut ce vor face otomanii in problema motorului de 1500cp.

 

11 comentarii:

  1. Otomanii isi urmeaza propria agenda.

  2. Asta Rosu e prieten cu Vitalie?

    • E prieten cu cine vrea el vorba ceea: Cu cine se invecineaza URSS?Raspuns: cu cine vrea ea:)….mama lor de postaci rusi…pasol na sibir vidmelor…

  3. Tancul are sistemul de suspensie hidraulic?din film se pare ca turcii au optat pentru suspensia clasica,fata de cel corean

  4. nu ar putea si Romania sa cumpere licenta acestui tanc si sa-l produca in colaborare cu turcii+sa vina romanii cu imbunatatirile si ideile de care turcii au nevoie la transmisie si motor (parca acolo are MBT Altay probleme)…? shtiindu-se ca shcl de inginerie romaneasca de vehicule si inovatile in acest domeniu sunt de o mare performantza, dar din lipsa de fonduri nu potr fi puse in practica.

    • Big broblem…vezi ca transmisia si motor sunt si la noi puncte slabe…in tara nu ai cu ce sa faci motor performant de 1500cp… nu se mai fabrica nimic…ma mir ca se mai gasesc sudori inca.

    • Asta-i glumă de 1 aprilie sau ce? 😀 Ca să asamblezi motor de 1500CP, așa ceva e tehnologie înaltă deja… aproape echivalentă cu nivelul tehnologic necesar producției de motoare pt. avioane de vânătoare(nu cele de pe IAR93…)! Nici măcar Anglia nu deține o astfel de tehnologie! Ca să nu mai vorbim de Ro! Tot ce pot încropi englezii e Perkins-ul ăla de 1200CP de pe Challenger 2… un agregat relativ voluminos, zgomotos, cu un consum mare, o baie mare de ulei și alte probleme tehnice! Germanii și Japonezii sunt vârfurile în acest domeniu, căci agregatul trebuie să dezvolte 1500CP, la un volum(performanță) cât mai redus cu putință! Americanii îl au și ei pe al lor, e calitativ d.p.d.v. mecanic, dar e mult mai mare(măgăoaie) ca rivalele Germane și Japoneze… cât despre francezi, aici bănuiesc că ei, au împrumutat mult de la germani, mai mult sau mai puțin, cu sau fără voia lor! În rest… Rusland, nema… ”Italea”, nema… Suedia, nema… India/China, vai de poponețul lor… Canada/Australia, nici n-au ce visa la așa ceva… Africa de Sud iarăși nimic… Israelul, la fel… tu tocmai la Ro și economia ei de 250 miliarde $(prin 2020-2021… dacă unirea cu Rep. Moldova nu se înfăptuie până atunci… caz în care, împreună vom avea un PIB nominal de un sfert de trilion, posibil, cu un an-doi mai devreme…), ți-ai găsit să visezi… 😀 Ca să poți pompa sănătos într-un proiect de motor de 1500CP, chiar și de dimensiunea măgăoaiei americane, îți trebuie cel puțin o economie de 1000 miliarde $(un trilion)…. deci pe la orizontul anului 2100, poate… România își va permite să bage bani în așa ceva… 😀

    • Transmisiile pt. asemenea motoare iarăși aceeași problemă… iar în cazul unui tanc de luptă, presupun că nu-i chiar la fel ca la camioane și autobuze… lucrurile se complică mult d.p.d.v. mecanic în cazul unui tanc… transmisia trebuie să fie cât mai eficientă și robustă, să transmită cât mai mult din puterea motorului șenilelor și să nu cedeze chiar de la prima pocnitură/zdruncinătură…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *