Aprilie 2021 – Pandemia – #ROVACCINARE: Masca/Mona si Pfizer/Moderna…bat Corona!

#ROVACCINARE

__________________________

Hotărârea CNSU nr. 25 din 28.04.2021

Hotarare CNSU nr. 24 din 27.04.2021

       Anexa la HCNSU 24 

Hotărârea CNSU nr. 23 din 22.04.2021 privind acordarea de asistență internațională și aprobare listei statelor cu risc epidemiologic

      Anexa 1 la Hot. CNSU nr. 23

      Anexa 2 la Hot. CNSU nr. 23 

      Anexa 3 la Hot. CNSU nr. 23 – Lista State cu risc epidemiologic ridicat

Hotărârea Guvernului nr. 432 din 08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, începând cu data de 13 aprilie 2021

Hotarare CNSU nr. 22 din 08.04.2021

Anexa nr 1 la HCNSU 22

Anexa nr. 2 lista State cu risc epidemiologic ridicat 08.04.2021

Hotărâre CNSU nr. 21 din 02.04.2021 privind aprobarea listei țărilor, zonelor, teritoriilor de risc epidemiologic ridicat și pentru majorarea stocurilor de urgență medicală

        Anexa nr 1 Listă State cu risc epidemiologic ridicat_02.04.2021

        Anexa nr 2 la Hotărârea CNSU 21 din 02.04.2021

Model de declarație pe proprie răspundere

Model adeverință angajator

Hotărârea Guvernului nr. 348 din 26.03.2021 pentru modificarea și completarea Anexei nr. 3 la HG nr. 293 din 2021 privind prelungirea stării de alertă

108 comentarii:

  1. am primit sms-ul reminder….

  2. Eu am avut doar o ușoară durere locala că după efort intens și lipsa de antrenament. A durat o zi. Pfizer

  3. am facut rapelul acum 3 saptamani; curios, am avut efecte secundare doar la prima doza (Moderna)

    prima zi a fost OK insa am avut o stare de somnolenta in asemenea hal incat am adormit cu capul pe birou vorbind la telefon pe speaker; eram si obosit dupa niste saptamani grele dar orisicat…

    in noaptea respectiva am simtit dureri puternice in brat si am amortit, nu prea puteam sa folosesc mana. au inceput frisoane usoare si ceva somnolenta, dupa un paracetamol au trecut toate mai putin mana, care si-a revenit treptat pana in ziua urmatoare; a 3-a zi, nimic, usoara usturime pe brat.

    la rapel nici un efect.

    2
  4. Pfizer am făcut și eu. La doza inițială mi s-a umflat umărul. Spre seară am început să am febră, frisoane si dureri de cap. A doua zi simptomele s-au intensificat. A treia zi când m-am trezit nu mai aveam decât o usoara jenă la locul înțepăturii care a dispărut până seara.

    La rapel m-a întrebat medicul de efecte adverse, i-am povestit și a spus că este posibil să fi fost așa din cauza faptului că eu făcusem boala la sfârșitul anului trecut. Simptomele au aceleași, în aceeași ordine doar ca etapele au fost mai scurte însă și mai intense. Febra a fost mult mai puternică, durerile de cap la fel și frisoanele au început mai devreme. Prima dată 2 paracetamoale iar a doua oară 2 paracetamoale și 1 nurofen.

    Eu ma vaccinez și antigripal însă efectele adverse la ăsta au trecut mult mai repede în cazul meu.

    • eu n-am facut boala dar am auzit si eu teoria asta ca ai efecte secundare la Moderna/Pfizer la prima doza…la mine explicatia ar fi ca probabil am fost expus la virus dar nu s-a declansat infectia sau antigripalul pe care l-am facut in noiembrie m-a ajutat sa fiu asimptomatic…stiu un caz care a facut antigripalul cu mine in noiembrie si prin decembrie a avut o zi cu durei de cap si febra usoara care au disparut a doua zi; dupa o luna si-a facut testul de anticorpi si avea

      • ” … am auzit si eu teoria asta ca ai efecte secundare la Moderna/Pfizer la prima doza … [după infectare cu SARS-CoV-2] … „. De auzit auzim multe, mai mult sau mai puţin riguroase ştiinţific sau deloc. Teoria asta se-ncadrează la deloc. Nu există nici o legătură directă între o concentraţie crescută de anticorpi anti-SARS-CoV-2 preexistentă (cum ar fi probabil în urma unui episod de CoViD-19 în antecedente) şi amploarea reacţiilor adverse post-vaccin cu ARN mesager.
        Pentru că nu puteţi citi asta https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/comirnaty-epar-product-information_en.pdf atunci pe scurt :
        Substanţele constituente ale vaccinului sunt pentru o doză de 0,3 ml : 1. apă cu sare (pentru diluţie sol. NaCl 0,9 % 0,25 ml / doză) 2. vaccin anhidru (praf congelat 0,45 ml / 6 doze) format majoritar din excipienţi (proteine, săruri) care stabilizează şi aduc vaccinul după diluare la valori acceptabile pentru organismul uman din punctul de vedere al acidităţii, osmolarităţii, turbidităţii, penetrabilităţii membranare şi substanţa propriu-zisă, ARN mesager învelit de lipoproteine cu rol protector şi de penetrare membranară, în cantitate de 30 micrograme (aproximativ o jumătate de picătură).
        Acest ARN mesager odată intrat în celule din organismul nostru va da comanda acestor celule să fabrice proteina spike care la rândul ei va irita sistemul imun în aşa măsură încât la următoarea întâlnire cu această proteină spike din componenţa virusului SARS-CoV-2, imunitatea proprie dobândită va distruge virusul în cantitate suficientă încât să nu mai poată da o boală gravă şi conform noilor studii americane şi încât să rămână în cantitate insuficientă de a contamina alţi oameni.
        Deci reacţia locală de inflamaţie (tumor rubor calor dolor = tumefacţie, roşeaţă, căldură, durere) nu este generată de anticorpii anti-SARS-CoV-2 care nu au ce să atace în vaccin, ci este generată de o reacţie imună în primul rând la excipienţii vaccinului şi la lipoproteinele vaccinului. Această reacţie inflamatorie locală, acum bine studiată şi documentată, este destul de puternică la mulţi oameni, poate mai puternică decât spun producătorii, similară sau uşor mai puternică cu cea de la alte vaccinuri, dar, foarte important – DUREAZĂ MAXIM 2 ZILE în general.
        Reacţia generală de tip preponderent neurologic (oboseală, mialgii, astenie, redoare, etc.) este dată pe de o parte de diseminarea de la locul inflamaţiei locale a factorilor proinflamatori cu rol neurotransmiţător (în mică măsură şi inconstant), iar pe de altă parte de aderenţa pe structuri nervoase a lipoproteinelor şi excipienţilor (ALC-0315 şi DSPC, în special, subsatnţe special selecatte pentru penetrabilitate bună în structuri lipidice) care atrag factori inflamatori şi declanşează reacţie inflamatorie pe acele structuri. Dar la fel – în majoritatea cazurilor DUREAZĂ MAXIM 2 ZILE .
        Ar mai fi o reacţie inflamatorie generată de proteina spike produsă la comanda ARN mesager vaccinal, cea necesară pentru producerea imunităţii, dar aceasta este lentă, pe durata de o lună, până acum nedocumentată a fi semnificativă.
        Şi mai e un lucru, de fapt cel mai important – CENESTOPATIA – mulţi oameni, isterizaţi de propaganda anti-distanţare, anti-occident şi anti-vaxxing, percep cu sinceritate ca fiind foarte ample simptome care în absenţa tulburării nevrotiforme ar fi minore şi chiar ar trece neobservate. Cum zicea Caragiale ? „Simţ enorm şi văz monstruos”.
        Trecerea recentă printr-o infecţie virală (CoViD, gripă, etc.) stimulează în mod cert sistemul imun şi teoretic poate să o facă în aşa măsură încât să suprareacţioneze la întâlnirea cu diverşi antigeni, dar momentan aceste lucruri nu sunt documentate – nu sunt informaţii de certitudine.
        De ce Pfizer, Moderna şi restul găştii n-au găsit alţi excipienţi ? N-am idee. Probabil că selecţia lor a fost un compromis între mai mulţi factori – risc de reacţii adverse / beneficii terapeutice / profil farmacologic anterior cunoscut / capacitate de producţie / celeritate.
        Ce am putea alege altceva ? Hai să-l întrebăm pe preşedintele Argentinei – cred că mai mult îl proteja o vodcă rusească decât vaccinu’ super mega extra scârţ.
        De fapt putem alege altceva şi o facem cu entuziasm – alegem nimic. Doar cei care ne-am lăsat prostiţi de propagandă.
        Întrebare : exceptând evul mediu, a mai fost vreodată până acum în istorie vreun alt tratament medical atât de contestat ?

        10
        • vaccinul cu ARN mesager poate declansa o inflamatie in cazul unei afectiuni autoimune preexistente?

          • Inflamaţie înseamnă în cazul de faţă reacţie imunitară între un antigen (lucru străin sau considerat străin) – imunitate celulară, celulară mediată umoral şi umorală (anticorpi). Într-o reacţie imună sunt mulţi factori implicaţi – anticorpi circulanţi, prostaglandine, enzime, limfocite B, limfocite T helper, T killer, macrofage, etc. care se condiţionează reciproc.
            Putem simplifica fără a greşi mult spunând că sistemul imunitar reacţionează proporţionat sau disproporţionat la ceea ce consideră a fi lucru străin (o bacterie, un virus, o proteină, un compus chimic, etc.) şi care este exogen (din afara organismului) sau endogen (produs de organism). O boală autoimună este o reacţie disproporţionată la un antigen endogen.
            La o afecţiune autoimună preexistentă :
            1. afecţiune autoimună „punctuală” împotriva unui singur antigen (de ex. anti-tireoperoxidaza O – boala Hashimoto, anti-ENA SS-A – sd. Sjogren, lupus) – cel mai frecvent caz – nu există interacţiuni între această afectare şi lanţul imunitar anti-proteină S a SARS-CoV-2
            2. afecţiune autoimună prin dezechilibru imun al factorilor modulatori (de ex. G6-PDh în purpura trombocitopenică) – doar dacă există interacţiuni importante (în exemplul dat nu există)
            3. afecţiune autoimună sub tratament activ – caz frecvent – în general tratamentul e rar ţintit asupra cauzei şi cel mai des vizează scăderea imunităţii pentru a reduce agresivitatea reacţiei autoimune (de ex. cortizonicele „turtesc” imunitatea pe toate palierele ei şi astfel sunt eficiente să zicem în poliartrita reumatoidă) – teoretic ar exista reacţii adverse mai slabe postvaccinale, dar şi riscul producţiei mai slabe de anticorpi sau o reacţie imună a anticorpilor produşi postvaccinal la infectarea cu SARS-CoV-2, deci o eficienţă mai mică.
            Mai e un aspect – un dezechilibru imunitar în general predispune la o rezistenţă mai scăzută la infecţii virale sau o predispoziţie de a avea evoluţii mai grave. Statisticile americane arată o mortalitate de cauză CoViD-19 pe populaţia cu boli autoimune de 2,5 ori mai mare faţă de general în cifre brute – statistica nu a putut fi coroborată cu factorii adiacenţi şi de aceea nu s-au publicat concluzii certe, decât recomandarea de a evita infectarea şi/sau de a efectua vaccinarea cu prioritate.
            Cam de aceea, la cei cu afecţiuni autoimune se indică vaccin ARN mesager în perioadă de „acalmie” a bolii.
            Concluzie – mai aruncă la gunoi mormanu’ de fakenews-uri, du-te la medicul specialist curant (dar la unu’ care s-a vaccinat – că mai sunt şi-n tagma asta destui spălaţi pe creier), întreabă-l când e momentul de vaccinare şi programează-te.
            Referitor la medici spălaţi pe creier – dacă ajungeţi la un doctor arab sau evreu pediatru / urolog / chirurg pediatric cu copilul vostru băiat – indiferent cât de bun e – s-ar putea să vă propună să-i facă circumcizie. Similar cu doctorii anti-vaxxeri.

            8
            • @Gigi Gagu, multumesc pentru explicatii.

              Teoria mi-a spus-o un medic si asa am descris-o si eu aici, teorie, nu adevar absolut.

  5. Eu in Ge, desi sunt ceva mai batrin nu am inca nici o sansa la un vaccin. Deutschland unter alles!

    3
  6. Minunat, e bine ca se vaccineaza aia tineri (teoretic sanatosi) si nu persoanele vulnerabile (sa nu uitam de esentiali, speciali si alti…ali)

    8
  7. Astrazeneca sau V33 cum naiba ii spune acum. Rapelul e pe 22 mai. Mi au clantanit dinții în gura de la frisoane și febra de 39 pt o noapte. Similar cu evoluția covid, făcut în ianuarie dar mult mai accentuate simptomele. La covid am avut doar 37,2.
    Sănătate tuturor.

    2
  8. AstraZeneca, primul vaccin in Martie, rapelul in Mai.
    O ușoară amorțeala a mâinii in prima zi. Din când in când, o senzație de mâncărime a pielii in zona vaccinată.
    La centrul de vaccinare era pustiu. Le- am spus sa nu cumva sa greșească și sa-mi facă Pfizer, sau Moderna, ca mă supăr rău!
    ?

    5
  9. Vaccinat cu „Fizeru”. Absolut nimic ca reactii adverese. Eventual un usor disconfort la umar.
    Bine no’ una… mi-a spus sa nu beau si eu tocmai am primit o visinata traznet.

    4
  10. gata,cipuit azi …moderna style.
    sper la cat mai putine reactii adverse.

    1
    • Moderna si eu… doua zile, o mica durere in umar. Astept rapelul cu incredere. Simplu, mult mai simplu decat sa faci boala. Si chiar daca o faci, ai mai multe sanse sa faci o forma usoara. Dar, na… fiecare alege.

      4
  11. daca vrei iti trimit poza cu dovada… Errare humanum est

  12. https://vaccin.live/
    in caz ca nu stiati de acest site privat, este foarte util pentru cei care intradevar vor sa se vaccineze.
    Este foarte multa dezinformare ca nu exista locuri la vaccin, cine a vrut si a fost atent la platforma a reusit sa se imunizeze pana acum. La Zeneca exista mereu locuri, este mai brutal vaccinul dar decat pe pat la ATI mai bine asa.
    Este foarte multa dezinformare, varstnicii prin cele 2 posturi de stiri cu patroni penali iar cei mai tineri prin social media unde apar fel de fel de „experti”, am vazut acum o sapt si pe aici unul care facea share la niste tampenii de pe net.

    1
    • Olivia Steer este o idioata dar de vina sunt cei care ii tot dau cu imbecilismele ei pe la tv. Cine-i asta sa faca cap de afis la emisiuniile de stiri?! Ar trebui ignorata cu totul, daca se vede bagata in seama va continua…

      7
      • O vad parlamentar langa Sosoaca.
        Dar ai dreptate insa media are un principiu de haur: scandalul se vinde. Oricat, orice, dar scandal sa fie.

        5
      • pai in tara unde la emisiunile de profil sportiv sunt invitati becalienii sa-si de-a cu parerea despre nationala si antrenor,unde afaceristi dubiosi sint exemple de urmat in emisiuni de bussines,unde fosti lideri de sindicat pedeseristi sunt voci pertinente si profesionale in mersul economiei ,unde maneaua si incultura stau in prime time normal ca asemenea personaje fac raiting.
        traisca academia romana de dinozauri !

        5
    • tare,nu cunosteam piesa.

      1
  13. Si o lectie de bun simt de la concetatenii nostrii tigani. Si spun tigani cu respect pentru Budai Deleanu si o cultura cel putin interesanta pe care recunosc ca nu o inteleg prea bine.
    https://www.g4media.ro/video-politia-a-verificat-daca-se-respecta-regulile-sanitare-la-priveghiul-organizat-pentru-gabi-lunca-peste-50-de-persoane-participa-la-comemorarea-celei-supranumite-regina-muzicii-lautaresti.html
    As remarca pe langa comportamentul de bun simt al acestor oameni, si faptul ca la Expo unde s-a tinut un priveghi respectand toate normele posibile si imposibile. Pe langa asta familia a declarat ca nu au nici un repros medicilor, spitalului, nimanui deoarece „asta este situatia peste tot in lume”.
    Subliniez insa atitudinea reporterilor din trustul lui Felix Varan-Voiculescu, care au venit sa caute scandal, repetand obsesiv catre cei intervievati „Dar nu puteti sa va plangeti mortii cum se cuvine”, Catu nu va lasa, masurile in sus si in jos alaturi de eternele mizerii marca a3&friends.
    P.S.
    Nu am ce discuta cu cei care confunda muzica lautareasca romaneasca cu manelele.

    9
  14. Facut ieri Astra. Facut febra si frisoane. Azi mai ok, dar cam ca batut. Nah, ghinionul…

    1
    • La fel si eu dupa AstraZeneca, dureri de cap, febra si frisoane cam la 12 ore dupa vaccin, reactii ce au continuat pana a doua zi dupa amiaza. A treia zi, ca nou 🙂

      2
  15. https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24724267-spitalul-foisor-devine-spital-covid-19.htm
    astia se acopera singuri de ridicol,se ingropa singuri….au pierdut alegerile,ne-au aruncat in bratele pedesereului pentru multi ani.

    2
    • sau cand mortii lui arafat aka coasa lui dumnezeu devin statistica si numai intereseaza pe nimeni.statul roman ne-a obisnuit cu răul și greul incat acum avem probleme de perceptie a realitatii.ultimul sa sufle in lumanare cand iese pe usa…

      1
  16. https://ziare.com/viata-sanatoasa/vaccin/colonel-gheorghita-intrebare-cncav-clip-video-1672836
    pe noi ne intereseaza să dăm bine pe retele si cum ne stăm părul ,fashionboy arond haștag.

    1
    • Comisar de poliţie. Fost jurnalist acreditat pe poliţie la Realitatea TV, iar mai apoi la România TV, după care, în 2016, a intrat în Ministerul de Interne, mai întâi ca ofiţer, până ce ulterior a ajuns director al Departamentului de Comunicare Strategică din MAI.
      din 2016 in politie… si comisar… stai ca eu is mai ciumete, numar pe degete… deci 1, 2, 3, 4, 5…
      Si „suport” la colonei, lt-col si comisari… ii un ge’al de brigada?
      Ok, gata, eu ma dau batut.

      1
  17. S-a dus Voiculescu! Catule, ai o tabla de slanina de la baiatu’.
    Nu am crezut ca atat de prostan poate fi Voiculescu.

    3
  18. iarna nu-i ca vara,aici sunt banii dumneavoastra & sanatatea nu o faci cu pompieri….citat inchis.
    si una de la mine….arafat nu-si da demisia,el e extras.

    2
  19. Făcut ieri prima doză, cu Pfizer!
    Ca reacții adverse, am început să prind vocea Americii pe 4 frecvențe diferite, și să fur wireless de la vecini!
    Acum serios, singura chestie a fost o mică durere la locul înțepăturii! În rest, nici o problemă, nici eu, nici soția mea, ne-am vaccinat amîndoi!
    Am avut covidel în ianuarie, tot amîndoi, luat de la socrul meu, care a fost internat 3 zile intr-un spital non-covid, pentru niste analize!
    Ajuns acasa, ni l-a dat si nouă, el și soacră-mea internați, cu oxigen la nas, noi tratați la domiciliu. Socrul meu s-a dus, Dumnezeu să-l odihnească, soacra mea a scăpat!
    Soția mea a făcut o formă mai ușoară, singurele simptome au fost lipsa gustului si mirosului (așa ne-am și dat seama că este covid).
    Eu am făcut o formă mai severă (aveam și antecedente, o bronșită netratată cum trebuie căpătată în Iraq), cînd respiram parcă trăgeam sîrmă ghimpată pe nas și prin plămâni. Mi s-a schimbat de 2 ori schema de tratament, pînă la urmă am scăpat fără spitalizare!
    După vindecare, am rămas cu o stare de oboseală cronică, gen o plimbare cu câinele de 1 km o resimțeam ca pe un marș de 40 de km cu tot echipamentul, înainte.
    Luam Molekin, Ginsavit și Echinaceea, și așa am tras-o vreo lună, pînă mi-a recomandat o prietenă, medic la București, să iau TONOTIL-N!
    Cu ăla mi-am revenit într-o săptămînă!
    Dacă mai aveți careva simptomele astea de oboseală, luați cu încredere TONOTIL!
    Face minuni!
    Părerea mea, hîc…

    8
    • multa sanatate, cica si tamiflu isi face treaba.

      1
    • Multa sanatate sharky!
      Cu o stare de oboseala perpetua am ramas si eu si sotia dupa covid. Am avut forme usoare amandoi cu pierdere de miros. N-am fost noi niciodata in vreo forma fizica deosebita, suntem amandoi soareci de biblioteca, dar obisnuiam sa mergem foarte mult pe jos. La inceput a fost groaznic, acum ne-am mai revenit, dar urcatul pe scari e o problema in continuare. Asa ca multumesc mult pentru sugestie!
      P.S. Si ma bucur ca a fost doar over… 😉 🙂

      3
      • Mulțumesc frumos, Nicolae!
        Să nu te sperii cînd citești prospectul, prima indicație e pentru demență. ???
        Eucînd am citit prospectul a. Sunat-o pe prietena mea si am luat-o la înjuraturi.
        Ce ne interesează pe noi e tocmai la final, atleți aflați în convalescență și recuperare.
        Eu nu mai pot să mai alerg prea mult, v-am zis caam o gleznă si un genunchi paradite, dar bagam scari, inainte de covidel, intercalate cu flotari. După covidel de abia urcam o scara cu 55 de trepte, din ele 30 descari cu care eram obisnuit. Dupa ce am terminat tura de TONOTIL, am reusit sa bag 7 scari, acum am ajuns la 12!
        Părerea mea, hîc…

        • Multa sanatate, sharky! Recuperare rapida!

        • Afectarea neurologică post-CoViD a început să fie descrisă tot mai mult în literatură. Din experienţa personală, cam 75 % din pacienţii care au avut o formă moderată sau severă de CoViD-19 au o asemenea simptomatologie, preponderent cu fatigabilitate. Cel mai plastic mi s-a exprimat un medic ” … nu mă-nţelege nimeni când spun că sunt obosit … „.
          Eu te înţeleg. Problema e că nu există o soluţie minune – există o grămadă de medicamente sau suplimente nutritive, plecând de la Euromultivit şi alte combinaţii de vitamine de complex B, trecând prin orice preparat cu gingko biloba şi ajungând la milgamma N, tonotil, neuro optimizer sau cerebrolysin (ordonarea e cam după preţ deşi ar trebui să fie şi după eficienţa estimată), absolut toate cu rol trofic cerebral, deci de a asigura un aport mai bun nutritiv pentru celulele sistemului nervos – la unii pacienţi funcţionează un medicament, la alţii altul. Efectul lor nu poate fi altfel decât destul de limitat şi de aceea medicii nu s-au prea grăbit să le prescrie, ceea ce personal consider că e un lucru bun – oricum românii suferă de polipragmazie şi automedicaţie şi sunt campioni la cumpărat suplimente nutritive.

          1
          • @GigiGagu: consumul de vitamina B este este legat de creșterea incidenței de cancer la plămân. https://www.eurekalert.org/pub_releases/2017-08/m-scl081717.php
            Majoritatea “multivitaminelor” sunt absolut nefolositoare organismului, ba chiar dăunează.

            • Felicitări pentru raționament și capacitatea de a extrage informația relevantă deși nu ai studii medicale! Asta spuneam și eu dar cu jumătate de gură : suplimentele nutritive nu trebuie luate mult timp și aiurea. Strict referitor la vitaminele de complex B: ele sunt contraindicate în orice fel de cancer. Deși utile limitat în multe afecțiuni, nu sunt recomandate pe perioadă îndelungată, deși în statusul post-CoViD-19 îmbunătățesc parțial starea.

              1
      • Estimez ca si eu am avut, find knock-out si eu si sotia anul trecut la 2-3 zile dupa ce am venit din Austria, cand va spunsei cam am stat la granita cu Ungaria ceva timp, ca au reintrodus verificari si la granita cu Ro am trecut ca prin branza, un politai ungur acolo plictisit si o frontierista de-a noastra care era de asemena plictisita.
        Am respectat totul, am fost la urgenta si ne-au trimis inapoi, ca nu avem „febra suficienta”, adica peste 38, eu ala care de peste 30 de ani nu am mai facut febra. Am sunat la DSP si nu ne-a raspuns nimeni. Asa ca am stat in casa, find KO 2-3 zile, fara miros si orice mancam era parca rumegus. Post martie 2020 dupa ce cred ca a fost covid am ramas cu gustul alteralt la orice manac si beau chiar si la un an dupa. Nimic nu mai are acelasi gust.
        Vaccinat, rapel cu „fizeru”… acum multa santate la toti si grija mare pe unde mergeti chiar de sunteti vaccinati.

        1
      • De cand am flirtat cateva luni cu sala, am ramas cu obiceiul sa iau creatina aproape zilnic. 3-5 grame cu multa apa (recomandat 500ml apa la 3 grame), dimineata pe burta goala. Face toate celulele corpului sa retina mai multa apa, ceea ce contribuie la energie crescuta si ajuta si imunitatea. Din ce am citit si revazut, e ok si pe termen lung si ajuta si la diferite boli. E un praf alb fara gust iar finetea si puritatea conteaza (dar nu da dependenta ca altele si nu costa mult).

        Astea fiind zise, eu nu sunt doctor, cele mai de sus au caracter informativ, pentru cine doreste, intrebati medicul, informati-va de contraindicatii etc etc.

        • @Bing Bing, ai grijă că-ți face cordul ping-pong. Acum foarte serios : dacă faci prostia asta de mai mult de un an, du-te la un cardiolog cu o electrocardiogramă veche și întreabă-l care-i evoluția.
          Prin cabinetele de psihiatrie și cardiologie ce ai tu e deja un pattern : boala omului de 40 de ani care vrea să aibă energia de la 20 : dependență incoercibilă de tip psihic indirect la stimulare hipercatabolică, complianță absentă prin prejudecăți peri-medicale generate de marketing O2P, comportament autolitic justificat de necesitatea menținerii statusului competitiv în micrkmediul social autoselectat.
          Brambureala așa zis științifică cu presiunea oncotică de care amintești e una din cele cinci abureli pe care le scot vânzătorii de creatină / proteine / energizante / pastile de forță / aminoacizi sau cum le-or mai zice. Starea de bine pe care o simți se datorează în cel mai bun caz efectului inductiv proteic pe metabolismul glucidic, dar cel mai des se explică prin cocktailurile de substanțe psihodisleptice în doze infralegale sau chiar infradetectabile dar care cumulat au efect major.
          Mai pe scurt : întreabă-l pe cardiolog de câte cazuri de infarct a auzit la masculi de 40+ cu dorință de competitivitate fizică care frecventau zona de gym/bodybuilding și care luau energizante.

          1
          • Tocmai ca nu iau energizante, proteine sau chiar pilule care iti fac pipi fosforescent in toate culorile. Facusem cateva luni dar nu foarte greu, nu sunt un animal, voiam doar sa nu fiu asa slab si eventual skinny-fat cand ma ingrasam. Luam doar 1 pahar de proteine la 1 zi-doua. Nu eram foarte motivat si am renuntat, fac acasa flotari, ceva haltere, abdomene etc. Mai am aproape o decada pana la 40 totusi. Creatina din ce vad e sigura (iar cine era mai carnivor deja avea nivel mai mare versus vegatarieni), studiile gasite sunt ok si par sa indice beneficii. Ai ceva punctual despre creatina si inima? Multumesc pt ingrijorare 🙂

            • Încă o dată : du-te la un cardiolog și întreabă-l. Va zice pas.

              • Proteina si creatina sunt ok, atentie la hidratatre si somn. Brancardierul a dormit iarasi cu capul pe dex si se crede inteligent insirad debilitati. Daca nu ai probleme renale sau psihice poti sa stai linistit. Apropo, vezi ce zicea rechinasul, ala e bun la recuperare.

                1
                • Cam asta gasisem si eu da tot o sa mai intreb si doctori cand apuc. Doar sub 18 ani nu e recomandata, in rest apar multe studii ca ajuta inclusiv imunitatea.

                  Cu odihna sunt ok, mai tarziu de 11 nu ma culc. Aveam o vreme cand stateam tarziu. Dupa trecut iar la somn devreme, ma simteam ca un betiv care brusc e treaz si nu mai e in mahmureala permanenta. Aparent creierul nostru e in urma vremurilor si daca nu te culci cand ai varful de melatonina pe la 11-12, se „semi-trezeste” si nu mai sta atata in somn adanc ca in mod normal.

                  1
    • Multa sanatate tie si celor apropiati!

  20. Babaieti. Eu nu credeam ca poate fi atat de prost Voiculescu si cu usereu. Prosti ca lemnul. Nu exista doamne Dumnezeule mare si sfant ciclu de alegeri la care sa nu votez cu ceva ce cred eu ca-i dreapta si mai apoi sa nu regret amarnic.

    5
    • @lt(rez)…am fost asa de suparat tura asta de alegeri ca n-am putut vota (carantinat in casa) si asa de tare ma bucur acum ca n-am putut vota ca era a n-spea oara cand o dadeam in bara cu „flerul” meu politic. Cum mi-a pastrat mie birocratia constiinta curata tura asta…:)

      • Din pacate cred ca asta este blestemul alegatorului roman… Am fost nevoit in viata asta sa-l votez pe Iliescu…

        1
      • @stelian … better later than never … Parcă prin toamnă mă făceai iliberal sau conservator, mai să mă pui lângă Buffalo Bill ăla de s-a aşezat pe scaunu’ lu’ Nancy Pelosi, şi asta doar pentru că îndrăzneam să dau cu băţu’n gardu’ de la curtea cu userişti când doar mă apropiam timid de a aborda principala lor racilă – lipsa de direcţie ideologică.
        Când te rătăceşti în pădure, dacă ai o busolă sau vezi licheni pe o singură parte a arborilor, chiar dacă nu ştii drumul cel mai bun, până la urmă ajungi la capăt. Pentru că ştii direcţia. Cam asta face şi ideologia – nu ştii ce să faci, urmezi linia ideologică şi cel puţin tu nu ieşi foarte rău, sau nu ţi se impută efectele faptelor tale ca pe o greşeală ci doar ca pe un accident al urmăririi liniei directoare.
        Cam aşa şi Voiculescu – s-a rătăcit în hăţişul sfaturilor consilierilor săi, s-a bazat pe ce spun experţii lu’ Peşte Userist şi a dat-o-n bară tocmai pentru că n-a mai ştiut încotro s-o ia, creând impresia că şi-a prins picioru’ în capcana statisticilor. Amu’ … ce-şi face omu’ cu mânuţa lui … şi-o merită.
        Problema e rigiditatea de negociere a generaţiei Z de political-corectneşi din USR care foarte greu pot menţine alianţa de guvernare. Şi asta tocmai acum, când încep să se zgâlţâie serios graniţele Aproape că-mi vine să-nnebunesc de ciudă pentru ghinioanele pe care le avem ca naţie, absolut toate ghinioanele făcute de propria noastră mânuţă.

        3
        • @gigi gagu,
          1)noi am avut alta discutie, m-ai calificat drept anti vaccin in urma simplului fapt c-am contrazis ideea ca aia din invatamant care nu-si fac vaccinul IMEDIAT sunt antivaccinisti. Din principiu impartirile in doua tabere pro si anti nu mi se par OK, exista si aia care ar vrea dar se tem (am un caz in familia extinsa care sufera de o boala autoimuna si a facut covid – forma usoara), aia carora li se rupe, aia care sunt comozi, samd. E vorba de o semantica simpla, ANTI inseamna o atitudine activa impotriva unui lucru. Raman la ideea ca deschiderea fizica a scolilor a fost o tampenie si a contribuit la severitatea valului 3. Doar ca informatie, personal m-am vaccinat, pe soacra-mea am carat-o 50km, imediat ce s-a dat drumul la vaccinuri pt batrani pt. ca nu facuse boala si are si o afectiune respiratorie cronica. Ce sa mai povestesc…ca centrul respectiv pt. batrani era pe lista desfiintarilor inainte de campania de vaccinare si medicii erau detasati din Iasi si nu-si primisera inca banii pt. orele cu vaccinarea? Intamplator persoana care a vaccinat-o la rapel locuia in acelasi cartier si a trebuit sa se intalneasca la 50km pt. vaccin. Dar n-am ceva de reprosat neaparat vazand cum au mers lucrurile in DE sau FR.
          2) In rest cam sunt de acord cu postul tau de aici…pt. mine surpriza USR a fost intransigenta de care dau dovada, lipsa de disponibilitate pentru dialog,oarecare narcisism, sindromul Mesia si nu in ultimul rand lipsa de pregatire tehnica/profesionala pe domeniile pe care s-au bagat.
          De Voiculescu nu stiu nimic. Am votat cu USR-ul pentru declaratiile de intentii si program. Am votat acum ceva ani si cu PNL-ul care m-a enervat maxim prin alianta cu PSD, am stat si la coada pt Iohannis, am fost si pe strazi dupa faza de la Colectiv…o teapa in plus cu USR pt mine nu mai conteaza.
          E nasol insa faptul ca trebuia sa fie generatia buna a Romaniei, persoane tinere, fara trecut dubios, persoane educate, multi dintre ei plimbati pe-afara, teoretic cu creierul aerisit…si ce vad? Nebuna aia care viseaza o lume fara granite de stat, nea’ ministru care nu stie ca daca dai numere duble in acte publice iti faci singur dosar penal samd. Da, sunt cam dezumflat, era un fel de last shot pentru Romania. Om vedea ce-o fi…sa speram ca nu „viitor de aur tara noastra are” desi la cum se-asaza vremurile cred ca e posibil sa vedem si mai rau de-atat.
          3) Ca sa inchei, c-ai adus vba de granite…o intrebare pe care-o s-o pun si pe alt subiect, mi-am dat seama dupa ce-a postat locotenentul in rezerva…rusii totusi au masat la granita cu UA vreo 150.000 de militari…in vremuri de pandemie asta nu e cam riscant? Pana la urma in raioanele astea de concentrare nu poti sa mentii cine stie ce igiena, aia au program de exercitii, samd. Oare rusii stiu si alte chestii? Se incred atat de mult in Sputnik-ul lor? Ca presupun ca si-au vaccinat soldatii. Daca-si asumam imbolnavirile si mortii din Covid asta ar insemna macar 100 de morti (cva mai putin de 1% din cei 150.000 dislocati pana acum) daca aplicam „unde merge mia merge si suta” inseamna ca probabil se asteapta la pierderi mult mai mari din lupte si eventualii morti covid din armata sunt un fel de risc asumat deci au in vedere o treaba serioasa?

          1
          • @Stelian. Mii de scuze. Te-am confundat în memoria mea cu Iulian. Măcar rimează… Cam la fel i-am confundat pe Mihăeanu cu Zgureanu – nu mai știu care din ei îi făcea propagandă electorală zevzecului de Simion și așa am ratat ocazia să-i storc lămâia-n nas cu AUR HAUR. La tine m-a luat gura pe dinainte…
            Asta la punctul 1.
            Punctul 2 – să știi că generația Y2K și Z nu sunt atât de dătătoare de speranță cum ar fi trebuit să fie. Din cauza creșterii bruște a nivelului de trai din anii ’90, părinții lor de generație V sau X, din dorința de a le da ce n-au avut ei în copilăria lor, i-au privat de o importantă lecție de viață numită reziliența la frustrare, peste care s-a suprapus noua ideologie încă insuficient sedimentată doctrinar a progresismului corect politic. Și asta nu este valabil doar în România ci peste tot în lumea occidentală – discutam recent cu un profesor universitar din Germania și amândoi ne smiorcăiam de calitatea noilor generații și tot amândoi ziceam că oricum sunt mai buni cei din generația Y și Z decât ce le urmează.
            Cam de aceea, asta e buba useristă : nu au bătrâni dar nici nu vor să și-i cumpere.
            Punctul 3 : război… war… krieg… rat. Mie cam așa îmi miroase, deși probabil nu în 2021. Problema e că rușii nu sunt previzibil ca occidentalii – dacă la ei ne dădeam seama din 1997 că sârbii o să și-o fure big style în 1999, de la alegerea lui Bush junior că în 2003 Saddam o să fie scos de păr dintr-o hazna, de la alegerea lui Obama că în 2011 o să fie pe undeva primăvară (mă rog, că primăvara s-a fierbințit urât de tot e altă poveste), la ruși nu avem nici o predictibilitate – deși Shevarnadze i-a călcat mai rău pe coadă decât Saakhasvili totuși ghici când și-au umflat mușchii în Caucaz? În 2008. Deși Occidentu’ le-a tras-o la oligarhii lui Putin cu confiscarea depozitelor bancare din Cipru din 2011, deci era clară o ruptură politică iminentă est – vest de atunci, când au intrat omuleții verzi în Donbas și Crimeea ? Abia în ultimul moment posibil înainte de intrarea definitivă a Ucrainei în sfera de influență a Occidentului.
            Cert e că acum rușii pregătesc ceva legat de Ucraina, din care clar Ucraina va ieși terfelită rău. Situație în care noi, dacă n-am fi avut ghinionul nivelului zero de picior de broască al armatei și al unei clase politice de mitici de doi bani, am fi putut face multe.
            Și am tot avut ocazii istorice, dar cu cine? Ții minte când în 1991 Mircea Snegur propunea o blitz-unire sau când Senatul SUA ne zicea că avem mână liberă s-o facem ? Dar când Leonid Kucima propunea în 1993 Bugeacul plus bucățele din Bucovina de Nord contra Transnistria? A, am uitat – atunci aveam la Cotroceni pe soțul tovarășei Nina din Kazan și zarvă cu ceva studenți care trebuiau să-nvețe de la mineri cum se pun panseluțele.
            Mai ții minte ce era în 1997 la semnarea tratatului cu Ucraina? Sărăcie lucie PDSR style și haos Ciorbea style. Ghinion de neșansă. Puteai să spui altceva decât sfințească-se pe Prut numele lui Viaceslav Molotov?
            Mai ții minte cine-l ridica în slăvi pe mafiotu’ de Plahotniuc? Ghinion Băse. Mare ghinion.
            La fel ca acum – e ghinionul nostru de nație că avem un PNL cu ciocu’ mic de frică să nu-și ia zborul din măruntaie cine știe câți șpagozauri până la dezumflarea totală, e ghinionul nostru că avem în USR o adunătură amorfă de râzgâiați cu aere de vedetă, e ghinionul nostru că avem un UDMR plin de mușchi integral sub ordinele Budapestei, e ghinionul nostru că avem o treime din parlament umplut cu pesedei lacomi din propria lor conștiință a nimicniciei. Și ce zice Iohannis? „… N-ai cu cine bă, n-ai cu cine… Ghinion bă rumâne, mare ghinion…”
            Stelian, strict la întrebarea ta : în Rusia e prevalentă încă tulpina clasică de SARS-CoV-2 care are efect neglijabil pe tineri (armata rusă parcă e majoritar formată din puștani de 18…20 ani în termen). În plus, dacă într-o forță militară limitezi interacțiunea cu exteriorul 7 zile (o săptămână fără permisii oricum pentru soldați aduși de prin Ekaterinburg sau Murmansk nu e mare lucru) ai obținut și efectul de carantină cu dispariția virusului din comunitatea militară. În concluzie : Putin știa că nu riscă nimic legat de vreo epidemie CoViD-19 în rândul trupelor aduse la intimidare. Și dacă ar fi riscat viața cuiva, crezi că i-ar fi păsat?

            4
            • Pardon.
              Sa imi fie cu pardon dar ursii sunt previzibili .. sunt pradatori apex! Deci da-le ocazia ….
              Insa de retinut pradatorii, chiar apex , sunt , in mod esential oportunisti

              O previzibili sunt insa „analistii” vestici …
              Ca era perevizibiul ca Sadam ? Hm … previziunea asta … inseamna ca ai gandit ca SUA nu se vor gandi la pret si castig. PNAC a exporat in campiile Iracului ,,,,
              Primavara Araba ? Adica vrei sa zici „eliberarea Fratiei Musulmane”! Ce interes au avut?!
              Ucraina ? Apai in momentu 2014 trebuia sa stii ca Rusia va reactiona si ca prmul ei interes era Crimeea . Sa nu mai zic ca imprevizibilii vestici au intrebat nevionovati pe muscli „nu-i asa ca le mai dati imprumutu ala de 15 miliarde? Asta a fots egal cu un „so pa ei ca n-are gloante!”

              Nu .. Rusia este extrem de provibila. Este genu de previune cam in genu „nu irita un ciobanesc cauczian de 80 de kile ca dracu te ia!!”

              Nu voi a scuza Rusia .. insa relatia cu Rusia impune o anumita „rezerva” inclus sa fii bine dotat militar !!! Fiinca cum am zis p[radatorii naturali sunt oportunisti nu „ideologi”. Adica vor face apel la ideologie da trebe si lor sa le iasa „ceva” …..

              1
  21. Programat prima doza (Pfizer) pe 28 aprilie … Rapelul pe 19 mai…
    O sa stau negustat de Paste ca de … vedem ce si cum dupa…
    Sanatate!!!

    3
  22. Am reusit si eu, cu pile si mult noroc, la medicul de casa… Biontech, nu am avut absolut nici un fel de simptome, absolut nimic… pe sotie a durut-o un pic intepatura. Rapel, 01.06

    Acum am primit si oficial invitatie de la centrul de vaccinari!

    1
  23. 20 aprilie prima, 10 mai a doua.

    1
  24. astra-zeneca 22 martie prima cu stare accentuata de oboseala urmeaza rapelul in 17 mai
    de ce sunt mai puternice efectele adverse la astra decat la celelalte vaccinuri?

    1
    • Motivul este simplu. AZ foloseste un Adenovirus ca si purtator de proteina spike. Practic tu iei o viroza care este destul de banala . de acolo efecte secundare.

      Pfizer/Modern au un mecanism mai modern din punctul ala de vedere cu mRNA care nu are asa efecte secundare.

      4
  25. Pe 22 aprilie rapel AZ. De data asta am simitit acul, dar durerea a disparut dupa o zi, comprativ cu prima doza cand nu trebuia sa bruschez umarul timp de 3 zile ca era rau.

  26. Prima doza de Pfizer am facut-o pe 21 martie, eu dureri usoare locale, sotia mai intense.
    Ratat rapelul din cauza covid si eu si sotia.
    Pe 26 aprilie facut rapel, eu dureri usoare locale, sotia a facut peste noapte febra, frisoane, dureri musculare intense, greturi, varsaturi, dimineata s-a trezit ca si cum nu s-a intamplat nimic dupa trei ore de somn

    • @psycho…presa e presa…am fost acum 2 ani in India, Chennai, Calcutta(Kolkata dupa spusele lor 🙂 ) si Bangalore. Conditiile sunt inimaginabile pt orice om sanatos la cap. Duhoare de gunoi si excremente de toate felurile peste tot, sobolanii se plimba pe strazi la fel ca vrabiile la noi, pe plaja din Chennai literalmente nu aveai loc de kktzi. De ce ai vrea sa-ti faci nevoile PE PLAJA, nu inteleg. Prin Calcutta trece un rau mare plin permanent de gunoaie, intr-o dupa amiaza cand ma uitam ganditor raul, am vazut iesind din apa o mana si un picior. Dupa o secunda a aparut o burta umflata, era un cadavru uman. Am ramas absolut socat in cel mai pur sens, nu ma sochez usor dar nu vezi in fiecare zi un cadavru plutind pe rau. Insotitorii nostri indieni au zis ca se intampla mai mereu. Sunt boschetari, saraci, samd. Se doarme pe strada, noi mergeam paziti mai ales in Bangalore pt ca eram albi si potentiala marfa de rascumparare. La plecarea din Ro a trebuit sa bag vreo 6 vaccinuri. Eu mancam la restaurantele de la holeturi mancare „europeana”, o colega a vrut sa guste „local”, 2 nopti si-o zi si le-a petrecut ori pe buda ori cu buda in bratze. In fine, pt mine e un miracol ca actuala faza nu s-a intamplat in India mai demult. Nu in ultimul rand…populatia Indiei e de peste 60 de ori mai mare ca a Romaniei…3000 de morti pe zi la ei e ca doi-trei morti pe zi la noi.
      Cred ca indienii inca n-au atins varful valului.
      Nu stiu ce-a fost in capul lor de-au facut nu stiu ce festivaluri, eu cand aud de festivaluri in Ro sau in Europa ma ia cu ganduri…e inconstienta sa aduni multimi de oameni asa de devreme. Dar pt. cativa banuti ce mai conteaza viata oamenilor…

      3
  27. La marii ierarhi de la malu marii e mare alergia și nu se justifica vaccinu
    Alergia fata de lege și morala creștina
    O fi de la creșterea plajelor
    O fi de la primarele mazărea
    N-are cum sa fie de la sosoaca care i-a fost avocata și de la judecatoru care după ce l-a descoperit nevinovat a ajuns la instanța de contencios constitutiinal
    Cine poate sti

    https://m.hotnews.ro/stire/24766710

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *