Romania Military

Belgienii și ei supărați pe NH 90

Și sunt supărați nu glumă din mai multe puncte de vedere, astfel încât cele patru aeronave TTH deținute vor fi trase pe dreapta și înlocuite cu Airbus H145M. Printre motivele retragerii premature a NH90 se numără costul cu ora de zbor, cităm:”The cost of an hour’s flight varies between 10,000 and 15,000 euros. It’s more expensive than an hour’s flight of F-16s.”

Interesant pentru București este faptul că Belgia operează același model de F 16MLU cu noi și astfel putem să aflăm cam cât costă ora de zbor. Oricum se pare că este bine sub 15 mii de euro, ceea ce este foarte surprinzător…

Revenind la NH90, belgienii vor retrage totuși doar jumătate din flota, adică doar cele patru TTHuri de transport, până în septembrie anul acesta, restul de patru (NFH destinate misiunilor SAR) vor mai zbura o vreme.

Alte reproșuri aduse de belgeni NH90, prin vocea ministrului apărării, Theo Francken, care declara că achiziția acestui tip de elicopter „was not a great success” și că în timpul operării:”a lot of misery, more repairs than expected and long waiting times for spare parts”.

Pe rețeaua X, ministrul a fost chiar mai explicit:”The 4 NH90 TTH helicopters will be decommissioned from September. Bad purchase. Extremely expensive to maintain. Replacements to come în 2026.”

În privința restului de patru elicoptere NH90NFH destinate misiunilor de tip SAR, ele sunt considerate prea scump de operat pentru astfel de misiuni și vor fi reconfigurate în rol de elicoptere anti-submarin. În privința celor patru aeronave care vor fi retrase, NH90TTH (elicoptere pentru transportul trupelor), nu se știe ce va fi cu ele.

După Australia și Norvegia, încă un client mulțumit al NHIndustries…

Cu toate acestea…

Belgia nu va renunța incă definitiv la cele patru aeronave ci se află in discuții cu francezii pentru ca acestia să preia elicopterele, să le folosească și să le intrețina pentru a anumită perioadă de timp.

Deocamdată afacerea este pe surse.

Dar, cu toate neajunsurile lui, NH 90 rămane pentru mine cel mai frumos și masculin elicopter militar din lume. Bașca că, spre deosebire de alte aeronave din clasa lui, NHul european dispune de trapă în spatele fuzelajului, iar trapa respectivă face mai mult decat greutatea ei în aur dpdv al încărcării și descărcării rapide de personal și materiale.

GeorgeGMT

Exit mobile version