Romania Military

BELL inca mai spera la elicoptere facute in Romania

Da, este vorba de AH-1Z, reluand ideea vechii incercari cu Dracula, si da, cei de la Bell inca spera! Poate a doua oara va fi cu noroc! Speram si noi sincer sa nu fie un alt episod in care unii se roaga de noi iar noi nu vrem nimic…

Si acum spicuim din Adevarul si ZiarulFinanciar:

 
Cautăm primul partener internaţional solid care să ne permită să avem o producţie la nivel internaţional. Cred că acest partener este România, în patru-cinci ani. Luăm în considerare şi alte ţări, pentru că politicile şi bugetele se schimbă şi trebuie să luăm în calcul şi alte opţiuni. România are cel mai mare potenţial în Europa”, a declarat Richard Harris, vicepreşedinte pentru dezvoltarea afacerilor militare internaţionale al Bell Helicopter, în cadrul unei conferinţe de presă astăzi.

 „Un întreg proces de formarea şi de instruire a angajaţilor trebuie făcut înainte: de evaluare a instrumentelor existente, de formare a românilor în America. Procesul poate dura între patru şi cinci ani. În mod obişnuit, când lucrăm cu un partener, la început, Bell Helicopter va construi în Texas primele cinci sau şase elicoptere româneşti cu specialişti români care vor veni în Statele Unite pentru a învăţa care sunt procesele, apoi totul va fi tranziţionat încetul în încetul în România, până când toate procesele vor putea fi făcute aici”, a precizat Harris.

„Există cadrul strategic pentru a se obţine licenţa pentru ca producţia de elicoptere americane să se facă în România”, a spus Harris, subliniind că aceasta este opinia lui personală.

„Preşdintele Trump se întâlneşte cu parteneri strategici. România este un partener strategic, cu un rol strategic în NATO, ale cărei cheltuili de apărare au atins 2% din PIB. Văd un nou capitol care se poate deschide pentru România, într-o poziţie cheie”, a spus Harris, evidenţiind că este propria lui opinie.

Bell Helicopter a propus industriei române să participe la licitaţia pentru fabricarea unor componente ale elicopterului AH-1Z Viper. „Ar fi o bună tranziţie ca la IAR Ghimbav să se producă coada elicopterului”, a spus Harris.

Vânzarea de elicopetere ale companiei americane este realizată de guvernul american. Până în prezent, guvernul din România nu a contactat guvernul american pentru a da un răspuns acestei propuneri.

Bell Helicopter ar putea construi în România modelul AH-1Z Viper, un model superior din multe puncte de vedere vechiului Cobra, potrivit lui Harris. Acest model poate oferi o protecţie împotriva proiectilelor calibrul 23 mm, poate atinge o viteză maximă de circa 370 km/h şi are o autonomie, cu rezervoare suplimentare, de peste 1.100 de kilometri. Costul elicopterului AH-1Z Viper, produs pentru Marina Americană, este stabilit de guvernul Statelor Unite şi este de 30 de milioane de dolari. „Costul de operare al elicopterului Viper este cu 30% mai mic decât al oricărui alt elicopter din lume”, a precizat Harris. „Elicopterul AH-1Z Viper i-ar fi foarte folositor armatei române”, a mai spus vicepreşedintele Bell Helicopter.

Reprezentanţii Bell Helicopter au, săptămâna acesta, întâlniri cu autorităţile române şi vor face vizite companiilor aerospaţiale pentru a evalua potenţialul României ca partener de construcţie. Pe durata verii se va face o evaluare, iar în octombrie, compania ar trebuie să aibă concluziile în privinţa capabilităţilor României ca partener, a spus Harris.

Bell Helicopter a fost invitată, în luna martie, de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Alexandru Petrescu, pentru a analiza industria din România. „Am fost aici în martie, ca parte a discuţiilor economice dintre România şi Statele Unite. Am fost invitaţi de ministrul pentru mediul de afaceri, Alexandru Petrescu, pentru a vedea oportunităţile de industrie”, a precizat Harris.

În urmă cu patru ani, compania Bell Helicoper a fost abordată de Ministerul Economiei cu propunerea de a lua în calcul România ca oportunitate de industrie.

Bell Helicopter a avut în 1996 un parteneriat cu IAR Ghimbav pentru fabricarea de elicoptere de atac, care urmau să se numească Dracula. ”Atunci, din motive politice, nu am putut produce acest elicopter. Acum, vrem sa reînviem proiectul Dracula, cu un model mai nou şi mai performant”, a afirmat Harris.

 

Exit mobile version