BTR-87, un fel de SAUR1

Desi comanda de BTR-82A pentru fortele ruse merge bine, respectand calendarul de livrari, producatorul JSC „Hulls Plant”, subsidiara a VPK (Compania de Industrie Militara) lucreaza la o noua evolutie a modernizarilor pentru aceasta familie de vehicule: BTR-87.

1

                                            BTR-87 APC (Foto: otvaga2004.mybb.ru)

BTR-87 pastreaza blindajul si trenul de rulare al BTR-82A, diferentele majore find:

  • Compartimentul motor a fost deplasat din spate, aflandu-se acum in fata dreapta
  • Compartimentul de trupe, aflat in spate, asigura acum accesul prin doua usi spate si chepenguri in plafon.
  • Modulul de lupta cu operator uman MB2-03 a fost mutat din fat aspre centrul carcasei, fiind dotat cu tun cal. 30mm 2A72, mitraliera cal. 7,62mm PKT/PKTM si sase lansatoare de grenade fumigene Tucha 902V ;
  • Instalarea unor sisteme de vizare TKN-4GA-02 care furnizeaza comanda de airburst pentru proiectilele cal.30mm, crescand eficienta impotriva infanteriei, dar si a unui system de termoviziune TKN-4GA-03, care permite lupta in orice conditii meteo.

Unul din punctele forte ale acestei modernizari este ca este aplicabila intregului parc existent de BTR-80A/BTR-82A si are un raport cost/beneficiu bun, comparabil cu variantele anterioare.

2

                       BTR-82A, oarecum echivalent B-33 Zimbru cu modulul OWS-25R

Deocamdata nu au aparut specificatii tehnice detaliate pentru aceasta noua versiune.

5

SAUR1

Mi se pare mie, sau modificarea BTR82A in BTR-87 aduce a SAUR 1?

4

SAUR2

Acum ce sa mai zic de ai nostri, carora le pute si SAUR2 sau mai nou proiectul romanesc de dezvoltare al TBT 8×8…

Sa ne amintim ce sperante ne puneam candva… in 5 iulie 2011 : http://www.rumaniamilitary.ro/saur-3-va-fi-rau-spre-foarte-rau-2

 

Adaug mai jos fisele de produs ale SAUR 1 si SAUR 2, ca sa avem un termen de comparatie…

3

 

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

http://armyrecognition.com/march_2016_global_defense_security_news_industry/russia_to_upgrade_its_btr-82a_armoured_personnel_carrier_to_btr-87_tass_32403162.html

http://uamoreni.ro/

 

 

32 de comentarii:

  1. Parerea mea , e ca gaselnita aia cu 120km la ora a fost o manarie organizata la nivel de decizie ptr a bloca achizitia sine die. Din orice unghi te uiti ,o viteza de 120 km ora este imposibila in tara noastra pentru o hardughie de genul SAUR pe motiv ca din orice punct geografic te uiti tot numai cateva sute de km de autostrada vezi. Ori cineva , un geniu a tras concluzia rau voita ca e musai sa alerge si pe camp, si la munte si prin balta cu 120 la ora de unde eu trag concluzia ca s-a dorit explicit blocarea achizitiei. Si poate ca comanda asta a venit neexplicit mai din rasarit..sau din apus, insa in mod clar in contra interesului armatei noastre!
    Chiar asa, nu pot fi indicati cu degetul acesti nemaipomeniti tehnicieni care au cerut aceasta viteza?

    1
    • Am gasit un concept nou, care poate 120 km/h. E la arabi 🙂

      • 41,5 km/ h viteza medie inregistrata de mine in 22000 km RO + 2500 km Ungaria, Bulgaria si Serbia…. Si astia viseaza 120 km /h cu ditamai transportoru’ in conditiile in care toate soselele vor fi supraaglomerate in caz de invazie…. Vorbesc de primele zile ale invaziei…ca dupa o saptamana daca nu suntem ajutati mai mult ca sigur nu mai avem nevoie de transportoare…

    • @Wandoo. Greu de aratat precis cu degetul, dar unul dintre pilonii importanti ai distrugerii ramasitelor Ind de aparare a fost Encutescu (fost secretar de stat in min economiei).

  2. @MARIUS,

    te rog sa verifici o informatie din tabelul comparativ SAUR-1 vs SAUR-2…

    Latimea lui SAUR -1 este de 2,81 m?
    Latimea lui SAUR -2 este de 2,04 m?

    e diferenta prea mare intre ele… iar ecartamentul este neschimbat… ceva este in neregula acolo…
    poti sa confirmi valorile astea 2 din tabel?

  3. Dureros cuvintul: „PUTE” ,dar adevarat! Cam de multisor, dupa atita reclama, in toata media romaneasca, ziare, tv, despre noul transportor, teste, reclame, etc, etc, ..nimic pe frontul de est.Adevarat pute rau de tot.

    1
  4. Las ca „fabrica” UTI transportor de transportor acum.

    • da ce… UTI si-au tras intre timp TURNATORIE de OTEL si FORJA?
      Si nu stiu eu? 😀 😀

      astia ar trebui aruncati la inchisoare cu totii.
      Ar trebui DNA-ul sa se sesizeze, inainte sa faca iar o golanie…

      • UTI a sapat prima groapa pentru Moreni, cred ca tot ei le vor pune crucea la cap. Asta daca nu ii opreste DNA-ul inainte!!! 🙂

        • daca tipii astia de la UTI sunt bazati, si vor sa faca TBT 8×8 de ce nu preiau 51% din actiunile de la MORENI? fara terenul de sub fabrica.
          terenurile ar trebui sa fie proprietatea statului… daca tai fabrica si o duci la fier vechi, terenul gol se reintoarce in proprietatea Statului Roman.

          si gata scapa si moreni-ul si pot si UTI sa faca blindate.

          1
          • UTI nu vrea sa faca blindate, UTI vrea sa faca bani. Iar Moreniul si al sau proiect de TBT-ul 8X8 autohton, cat si familia SAUR le incurca planurile. Atat ale lor, cat si ale hotilor din conducerea tarii.

            De asta vor sa crape Moreniul, ca sa ‘surubareasca’ ei linistiti la cutiile de lemn in care vin ambalate tablitele de inmatriculare, ca la altceva nu se pricep si nici nu au de gand sa se invete sa se priceapa!

            O adunatura de hoti care se joaca cu destinele unei tari!!!

  5. cred ca un mli greu pe senile ne-ar fi mai util decat un saur usor .vehicule usoare ne poate trimite nato cate vrem.mai greu e cu caratul vehiculelor grele.

    • Da, eu as merge pe o combinatie de donatii plus achizitii de m2 bradley, m163 poate si m113. Americanii chiar au destule. Plus inca mai bine de cateva zeci de humvee si mrap.

      • Sau, daca guvernul nostru are bilute, am putea sa discutam cu germania ca in contul datoriei de aproximativ 19mld euro sa primim cateva sute de marder si puma plus boxer. Apoi 2 submarine si alte cateva nave de suprafara, 250 leoparduri 2 a4,5 plus leoparduri 1 din cele oricum stocate. Si am mai gasi noi niste autocamioane mercedes, avioane tornado sa completam suma. Plus un transfer tehnologic ptr unele vehicule sa le producem si noi. Stiu vb prostii.

  6. DINU GHEORGHE ,pensionar (fost C.T.C.ist ,G.I.A--R.A. ) Bucuresti

    Nu am vazut date tehnice privind motorizarea,dar cred ca se folosesc aceleasi principii constructive vechi de peste un secol,si anume ;raportul de comprimare constant,si succesiunea timpilor functionali.Daca analizam aceste ptincipii,grafic,tehnic,stiintific,constatam influenta negativa a acestora,asupra rezultatelor,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic -calitativ si cantitativ.Solutii inlocuitoare;RAPORT DE COMPRIMARE VARIABIL,si SUPRAPUNEREA TIMPILOR FUNCTIONALI.Prin implementarea acestor doua solutii,se obtin rezultate fara concurenta la nivel mondial,indeplinindu-se satfel ,coonditiile;economice,rentabile,ecologice-calitativ si cantitativ .O alta problema sensibila a actualelor motoare la nivel mondial,o constituie mecanismele de distributie,ale caror arcuri ale supapelor,precomprimate la montaj,si prinse unele comprimate (supapa deschisa),mai ales in consevare,cedeaza din forta de inchidere,creind probleme la o noua repornire .Aceste mecanisme cu supape,pot fi inlocuite ,cu mecanisme de distributie prin intermediul cilindrilor auxiliari,unde nu mai intilnim arcuri ,care creaza acele probleme.O parte din solutiile mele ,au fost analizate de Academia Tehnica Militara in mod superficial,ajungundu-se repede la lipsa de fonduri,in schimb se gasesc fonduri pentru achizitii din afara ,in loc sa ne dezvoltam propria industrie. Asa ca, eu am facut demersuri in acest sens ,dar ,si inacest caz ,birocratismul,a invins ,plecind din Bucuresti dupa ce m-am pensionat. Acum lucrez la un prototip ”MOTOR CU RAPORT DE COMPRIMARE VARIABIL, in doua trepte functionale ,o trepta destinata traficului de pina la 60km/ora,iar la viteze de rulare de peste 60 km/ora ,intra in functiune ,si treapta a doua.Trecerea de pe o treapta ,pe alta,este conditionata de viteza de rulare,iar executia ,este realizata electronic,avind abia acum un motor controlat electronic,direct fundamental,controlind electronic,presiunea de comprimare din cilindrii,pentru ca din presiunea de comprimare ,rezulta;plaja turatiei de exploatare,puterea dezvoltata,consumul de combustibil si procentul de ardere.CU DEOSEBIT RESPECT ,PENTRU ARMATA ROMANA !

  7. deci pana la urma nu mai baga kurganet, armata si toate alea noi ci le upgradeaza pe alea vechi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *