C 27 J Spartan in RoAF , a sosit al treilea…

Pe 16 iulie 2011, Baza de Transport 90 Otopeni a primit al treilea aparat C 27 J Spartan, din cele sapte comandate. Desi problemele de finantare inca nu s-au rezolvat, bine ca a mai venit inca unul. Urmatoarea etapa va fi integrarea, pe cele trei aparate, a tuturor sistemelor de navigatie si protectie aferente. Romania a comandat Spartan-ul fulloption la toate categoriile de sisteme…cu mult peste cele ale vecinilor bulgarii.

                                    Noul venit in flota de Spartane. 2703

sursa :http://romanian-spotters.forumer.ro/t5922-zpd-la-flotila-90-aviaie-transport-otopeni

 Noul venit are probabil numarul de inmatriculare 2703…Sa fie intr-un ceas cat mai bun si …Hai cu multiroluuuuuu!!!

8 comentarii:

  1. Intotdeauna mi-am pus intrebarea, de ce sapte?
    Nu stiu de unde vine acest numar dar oricum sunt putine iar pe langa Spartane am mai avea nevoie de inca 3-4 C-130J precum si de un inlocuitor pt An-2, aparat care a fost retras din dotarea RoAF si unde s-a asezat o mare PAUZA.

    • Initial s-a dorit a fii cumparate 9 bucati,comanda redusa la 7,pe langa acestea RoAF are in plan cumpararea a 1-2 bussines jet-uri,ca avioane de stat major,actualmente acest rol este indeplinit de un An-26 amenajat pt transport pasageri.

      In cazul Hercules-urilor la fel,in 2002 Nastase se intalesese cu americanii pt cumpararea a inca 5 C-130H plus modernizarea celor 4 C-130B,afacere de 55 milioane dolari,bani asigurati de catre Guvernul SUA,conditia era ca acesta modernizare sa se faca in America,dupa ce a venit base asta i-a taiat afacerea lu bombonel asa ca am ramas in doar 5 avioane din care numai 3 in stare de zbor,noi bani de C-130J nu avem de unde,poate sa mai punem mana ce ceva sh.

      In privinta inlocuirii AN-2 probabil ca proiectul aeronavei Aero-Taxi este potrivit,va fii un avion produs la Craiova si foarte ieftin,care dupa ce va intra in fabricatie va avea nevoie de un numar de comenzi ferme din partea statului care sa confere incredere,poate 10 pt Aeroclub si inca 10 pt RoAF.

  2. Pt Hercules, mai sunt in plan cumpararea a inca 8 bucati "H". De Spartan nu stiu de ce au luat 7, dar s-ar putea ca in viitor comanda sa creasca….Iar Hercules-uri vor fi 4 functionale…si modernizarea se face la Romaero Baneasa..

  3. Chiar nu stiu la ce sa foloseasca cele 2 business jeturi, astea ar trebui cumparate dupa multirol si dupa rachetele antiaeriene noi, dupa dotarea fregatelor etc, eu i-as duce cu C 27 J Spartan ca sa vada care e starea fortelor aeriene.

    • De fapt vor fi avioane de comandament, nu avioane pt VIP-uri. Sisteme de comunicatii si control al fortelor armate de oriunde de pe glob.Cam asta ar fi ideea…

      • Asta e altceva deja prima impresie era ca le iau sa se dea cu ele din A in B daca e vorba de avioane de comandament este altceva, totusi sper sa fie ultimele ca in momentul de fata ne apropiem de momentul in care nu prea o sa mai aiba SMFA ce comanda.
        Bine ar fi sa se ia o decizie cu multirolul si sa fie NOU!

  4. Eu cred ca in loc de Spartane trebuiau luate mai bine 6 sau 12 avioane multirol, macar sa avem cu ce face politie aeriana .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *