Romania Military

„Cer senin”, confirma rezultatele foarte bune ale MIG-urilor noastre la Thracian Star!

Ceea ce RoMilitary a anuntat, cred ca in premiera si anume participarea victorioasa, sa spunem, a patru avioane MIG-21 LanceR la exercitiul bulgaro-american Thracian Star, a fost confirmat, cu peste o luna intarziere de revista RoAF, “Cer Senin”!

Faptul ca ai nostri au dat de pamant si cu bulgarii cu MIG-29 si cu americanii cu al lor F-16, au confirmat baietii de la “Cer Senin” zilele trecute, odata cu aparitia numarul 2 pe 2012. Acum pe langa faptul ca noi am fost printre primii care am anuntat atat participarea, dar mai ales succesul MIG-urilor noastre, ne bucura, iar confirmarea venita din partea RoAF ne onoreaza….

Dar recunosc ca atunci nu am spus tot adevarul, sau ma rog am gresit, sa zicem un pic 🙂 . Luptele simulate dintre MIG-21 si MIG-29/F-16 au fost facute fara radar! Multi baieti sustineau atunci : “ Ce mare victorie domne, daca ai nostri au avut un radar mai bun?!” Pe langa faptul ca intr-o lupta BVR pe baza de radar nu este totusi chiar asa de simplu cum pare, in realitate luptele s-au dat la vedere fara activarea radarului. Si mai este un mic amanunt: americanii au folosit in confruntare patru F-16, spre deosebire de bulgari care au angajat doar doua MIG-29.

Oricum toti au muscat tarana, virtual vorbind.

Rezultatul il stiti: doua celule, una de MIG 29 si una de  patru F 16, ar fi fost doborate intr-o infruntare reala de niste aparate, MIG 21, teoretic venite pe acolo pe post de calibrare a tintei! Numai ca din tinte baietii nostri s-au transformat in vanatori.

Pe langa cele mai sincere felicitari, nu pot sa nu fiu inca si mai trist acum, decat eram atunci! RoAF cu avioane vechi si piloti zburand cateva zeci de ore pe an, cu chiu cu vai, a facut fata extrem de onorabil aliatilor sai bulgari si americani, iar daca in privinta bulgarilor, nu are rost sa ne impaunam, si ei fiind la fel de amarati ca si noi, in fata americanilor, cu ale lor +200-250h zburate pe an, avem toate motivele sa fim mandri.

Pacat, o spun a “n”-a oara, de pilotii si tehnicienii nostri, pacat de calitatea extrordinara a acestor echipaje, pentru ca daca afacerea cu 15 avioane olandeze se va perfecta, aviatia militara de vanatoare romana va intra in nefiinta.

 

Din 15 aparate, 3 vor fi duble, doua-trei vor fi canibalizate pentru piese in 2-3 ani, iar capacitatea Aerostar de a face asa-zisul RK la avioane va disparea. Nu te poti specializa pe F-16 pentru 15 bucati, asa ca cel mai probabil, cateva bucati vor fi suite pe trailere, si in fiecare an vor lua drumul Poloniei sau Turciei pentru verificari.

Din aviatie de razboi, ne vom transforma in politie de frontiera cu maximum opt aparate, adica doua celule active…

Iar, cu tot respectul pentru dl. Dobritoiu, informatiile care au aparut, daca intradevar provin de la ministru, sunt cel putin eronate. Nu s-a zburat sub 70 de ore pe an, ci foarte mult sub 70 de ore pe an, iar pilotii tineri nu prea au zburat deloc pe supersonic. Nu ca cei de pe Pume au zburat mai mult. Repet singurii care zboara foarte  mult chiar, peste plafonul de 300h/an, sunt cei de la aviatie de transport, in rest dezastru!

Surse: un bulgar si un american, ambii cu ochii-n lacrimi.

 

Numarul 2/2012 „Cer Senin”

Exit mobile version