Cinste şi onoare memoriei lor!

8 iar-330 vinerea neagra

Dumnezeu să-i odihnească în pace!

MApN

34 de comentarii:

  1. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace! Pacat de ei, pacat de familile lor…

  2. chiar pacat…si vad ca erau toti ofiteri si maistrii militari…pacat, mare pacat…

  3. Piloti si personal de bord…

  4. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

  5. Eu cred ca cineva trebuie sa plateasca pentru asta. Si poate si altii pe langa el.
    Asa ceva nu mai poate fi acceptat.
    Deja am aflat ca elicopterul era cu RK-ul facut. Era perfect pentru zbor. Si mai apoi vom afla ca pilotii erau de super-clasa.
    Si atunci cum a a fost posibil ?
    Pai asa a vrut Al de Sus, sau asa le-a fost scris …
    Pentru starea deplorabila in care se afla Armata Romana cineva trebuie sa plateasca.
    Ajunge!

    • Pilotii erau de super-clasa, da cam cate ore aveau anul acesta?! Bre sa nu ne mai ascundem dupa deget, ce piloti de super-clasa poti sa ai, cand afara se zboara 180-200 de ore pe an, la noi se zboara 30-40 de ore si doar atunci cand este frumos afara?!

      • La asta m-am gandit si eu cand am spus de starea deplorabila din Armata Romana.
        Pe acesta cale transmit si eu condoleante familiilor celor care si-au pierdut viata.

  6. Regret pentru tragedia aviatica, pacat de ei … oameni desosebiti.
    Odihneasca-se in pace.
    Daca erau americani nu mi-ar fi pasat.
    Curios e ca in Brasov de luni, o gramada de zboruri cu pumele s-au efectuat, nu am inteles de ce dar parca ca nici o data nu au fost atatea zboruri de teste.
    Dar cel mai curios e ca tot Mi-8/17 sunt cele care sunt solicitate dupa o astfel de tragedie, cand vom lasa mandria la o parte si vom achizitiona elicoptere adevarate!

  7. S-a distrus proiectul Dracula. Acesta ar fi trebuit sa fie dotat cu cele mai moderne sisteme de navigatie, si se vorbea si de optiunea realizarii unei variante de transport , dupa incetarea proiectului , cu aceeasi mecanica , si cu celula ransforsata pentru crash-landing , ca urmare a invatamintelor Vietnamului . De fapt o varianta romaneasca a lui Bell UH-1Y Venom .
    Daca proiectul ar fi fost dus pana la capat , oamenii acestia ar fi trait .
    ” Cinste şi onoare memoriei lor! ” e usor de spus . Si usor de uitat . Asa s-a spus si data trecuta .
    Ati luat atitudine in vreun fel impotriva distrugerii industriei romanesti de aparare ? Daca nu , sa tineti minte : aveti partea voastra de vina in tragedia de astazi !

    • Daca se facea proiectul Dracula traiau? Deschide un calendar, poate tu ai impresia ca suntem in 1999 sau poate ai fost criogenat pana acum.
      Ai gasit principala problema a aviatiei din 2014, ca nu s-a facut Dracula!
      Nu te-ai multumit sa umbli dupa potcoave de cai morti, dar ai si incheiat apoteotic: cine nu ia atitudine impotriva distrugerii industriei romanesti de aparare, este vinovat!
      Tu esti normal la capatana?

      • Vad ca nu ai inteles nimic .
        Iar unii oameni , atunci cand nu inteleg , folosesc insulte in loc de argumente . Nu toti oamenii . Doar cei marunti .

        • „…si facând împrejurul lui larma cu care se mângâie de obicei oamenii maruntei ” .
          Asa scria pilotul de pe Mississippi .

        • Poti spune probabil in ce intreprindere a fost produs ultimul surubel dintr-un TR, dar nu esti in stare sa faci legaturi simple intre cauza si efect, pe care si copiii de clasa a 4a le fac.
          E tare asta, ca au murit din cauza ca nu s-a facut Dracula si ca autorii articolului au partea lor de vina in accidentul de ieri.
          Esti de pus in rama la capitolul patologie.

    • Imi pastrez opinia ca nu aparatul a fost de vina ci orele foarte putine de zbor alocate, plus lipsa pregatirii pentru zborul in conditii meteo grele.
      Acest accident a fost provocat de sistemul de pregatire al pilotilor si sangele celor opt se afla pe mainile lui Dusa si a celorlalti care au taiat practic fondurile pt pregatire, ridicand aeronavele doar cand vin americanii…

      Cu doar cateva zeci de ore de zbor sa-I multumim Dumnezeu ca nu cad mai des.

      Aduceti-va aminte de prabusirea din Apuseni, atunci Pumele militare nu s-au putut ridica de la sol datorita lipsei sistemelor de navigatie si a pregatirii pilotilor pentru conditii de zbor in conditii meteo grele.
      Pur si simplu nu sunt suficiente ore de pregatire pentru zborul instrumental, de noapte, sau in conditii meteo severe.
      Pilotii au fost trimisi la moarte inca de la decolare si nu au nici o vina: au fost ucisi cu sange rece de sistem.
      Vor urma si altii, din pacate!

      MApN-ul va da vina, neoficail, pe vechimea elicopterului, doar ca acesta era ok dpdv tehnic, altfel nu decola.

      • Eu zic sa nu ne grabim cu concluziile. Problema orelor de zbor prea putine cred ca nu o poate nega nimeni. Insa nici pe cea a tehnicii vechi, vorbim deja de elicoptere si avioane vechi de 30 (sau chiar 40 de ani, la Miguri cel putin, nu stiu cand s-au fabricat alea). Cat se mai poate repara si intretine si la astea, mai ales cu fondurile putine care se dau?

        Din ce am inteles (nu am urmarit chiar asa mult) era vorba ca pilotul a anuntat la un moment dat turnul de control ca nu mai poate controla aparatul. O defectiune tehnica poate aparea si in timpul zborului, chiar daca la verificarea de dinainte toate au mers bine. Am inteles insa si ca era o ceata foarte deasa, cine stie ce s-a intamplat, pacat de oamenii aceia

    • pana la urma nu a fost de vina elicopterul.se pare ca zburau prea jos

    • Dracula era elicopter de atac. Puma in cauza era elicopter Medevac. Legatura presupun c-o stii doar tu…

  8. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

  9. Zbor de instructie?

    • Nu, era un zbor pentru transportul personalului navigant catre Cincu. NU se fac zboruri de instructie cu pasageri la bord.

      • Zborurile din av mil pe timp de pace sunt asimilate unui exercitiu prevazut in manualele de pregatire, cu atat mai mult daca au loc in cadrul unei aplicatii tactice. Zborurile de instructie cu alt personal decat navigant se executa in baza aprobarii cdt u sau a esalonului superior in fct de situatie. Probabil la bord se afla o echipa tehnica, judecand dupa numarul mm, si de asigurare a zborului in poligon ( conducator de zbor, medic, inginer etc)

        • Pai…ai dreptate, la noi de cate ori se ridica aeronava, se considera ore de zbor. Cine se uita poate ajunge la concluzia ca un pilot de elicopter a zburat intr-un an 40 de ore.
          Doar ca este foarte mare diferenta intre un zbor in care aeronava transporta ajutoare pt sinistrati sau pasageri catre un poligon si un zbor de antrenament in cadrul uneui scenariu de lupta.
          Ca si cum un pilot de F1 ar considera drumul cu masina famiiei la hypermarket ca fiind pregatire pentru cursa…

          Asa ca revin cu intrebarea: cate ore a avut bietul pilot zburate anul acesta?! Si din respectivele ore cate au fost executate ca antrenament de lupta, cate in conditii de zbor grele si foarte grele?!

          Daca am intreba la MApN nu ne-ar raspunde nimic. Oamenii aia au murit din cauza sistemului nu a aparatului.
          Nu ajuta pe nimeni sa-i jelim si sa injuram tehnica veche, pentru ca nu „tehnica veche” i-a omorat ci Dusa, Ponta, Basescu, etc, etc, este o problema de sistem si nu dau doi bani pe lacrimile idiotului de ministru al apararii.

          • Si Dusa + generalii lui peste nu ies la TV sa inceapa sa planga ca nu au elicoptere noi samd. Faceti un sondaj printre cunoscuti si intrebati cam cand cred ei ca a fost construit elicopterul si o sa va dati seama ca foarte putin cred ca are 35-40 de ani.
            Cu tot respectul pentru morti, eu zic ca Dusa ar trebui sa profite de ocazie sa ceara mai multi bani pentru aviatie si pentru armata in general. Te uiti la ei, nimic frate, nimic!!!

  10. mare pacat , toti tineri si copii mici acasa
    cinste si onoare cand mori asa ?
    nu …. de vazut unde se greseste

  11. Condoleante familiilor si celor apropiati lor .
    Oare nu exista vreo lege pt. indiferenta criminala ? Pt. ca daca e […]adevarata situatia cu orele de zbor si dotarea absolut medievala , vina nu e doar …a celui decedat , ci si a celui ce I-a pregatit [premeditat ? ]decesul ! Cand esti seful unui serviciu public , social , cu atat mai mult militarizat , indiferenta este o crima !

  12. Cu rezervorul sub burta arde Puma de la cel mai mic impact. Foarte gresit proiectate, ar trebui inlocuite cu modele mai noi.

  13. condoleante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *