Derco si Aerostar S.A. semnează un acord pentru întreținerea flotei de avioane F-16 a Forțelor Aeriene Române

 Acordul prevede furnizarea de instrumente specializate, echipamente și instruire pentru operarea flotei de avioane F-16

Derco, o companie din grupul Lockheed Martin, a semnat un acord cu Aerostar S.A. pentru reparația trenurilor de aterizare, a roților și a frânelor în vederea asigurării mentenanței flotei de avioane F-16 a Forțelor Aeriene Române, reducând astfel timpii de execuție și îmbunătățind logistica pentru pregătirea misiunii.

Prin utilizarea instrumentelor specializate, echipamentelor, documentației tehnice și instruirii furnizate de Derco, Aerostar va dispune de cunoștințele și competențele necesare pentru a repara cu succes componente F-16.

„Suntem mândri de a fi cea mai recentă unitate din grupul Lockheed Martin care se asociază cu România prin acest nou acord cu Aerostar”, a declarat președintele și directorul general al Derco, Todd Morar. „Soluția tehnologică Derco, pe care o împărtășim cu Aerostar, va asigura pregătirea, eficiența și siguranța personalului militar românesc care operează avioanele de luptă F-16.”

„Aerostar va asigura activitățile de întreținere și reparații necesare pentru noile flote de aeronave din România și din regiune. Dorim să consolidăm poziția României pe această piață și să ne bazăm pe capacitățile și cunoștințele noastre tehnice”, a declarat Grigore Filip, președinte și CEO al Aerostar S.A.

Acordul are loc la câteva zile după ce primul Centru European de Instruire pentru F-16 a fost inaugurat la începutul acestei săptămâni la Baza Aeriană Fetești, în sudul României, și se bazează pe cei 26 de ani de cooperare a Lockheed Martin cu România în sprijinul apărării naționale, industriei și a mediului academic.

În calitate de lider mondial în domeniul tehnologiei, Lockheed Martin este decis să sprijine activitatea Ministerului Economiei în vederea consolidării capacităților industriei aerospațiale și de apărare din România și să investească în parteneriate pe termen lung care să sprijine crearea de locuri de muncă înalt calificate și transferul de tehnologie.

Pentru mai multe informații despre Derco, vizitați site-ul nostru: www.dercoaerospace.com.
Pentru mai multe informații despre Aerostar S.A. vizitați site-ul nostru: www.aerostar.ro

Despre Derco, o companie din grupul Lockheed Martin

Înființată în 1979, Derco are sediul în Milwaukee, statul Wisconsin, și este un lider recunoscut în furnizarea de distribuție de piese de schimb pentru aeronave, logistică, reparații de componente și soluții tehnice pentru clienți din întreaga lume. Prin intermediul unor relații solide cu producători de top de echipamente originale (OEM), Derco are unul dintre cele mai mari și mai diversificate stocuri de piese de schimb pentru aeronave din lume. În prezent, Derco este un integrator și un furnizor de soluții logistice complete care sprijină flotele militare și comerciale din 65 de țări.

 

98 de comentarii:

  1. Roti si frane. Atat putem aici suntem. Este corect.

    17
  2. Pe drumul cel bun.
    F16 mai are,, viața „în el și după 2030-35 ,cînd ar trebui să intre în dotare F35.
    32 F35 secondate de 32 F16 mi se pare decent după ce Rusia va fi pusă cu botul pe labe

    18
  3. Hi,
    Eu nu cred ca publicul are nevoie sa stie cine face mentenanta la avioane ori
    la alte arme militare. Eu cred ca in Romania se joaca prea mult cu amanunte i loc sa se ia lucrurile principale in consideratie. Cu toate astea este nevoie sa se dea informatia la cerinta.?

    11
  4. Jalnic , situația e jalnică , rușine să le fie celor care ne conduc și care dau dovadă de atâta ineficiență incât Caragiale ar plânge efectiv . Cumpărăm doar în stocuri reduse pentru parada altfel nu imi pot explica ,cum alți au programe de miliarde de dolari pentru dotare și noi tot miliarde de dolari dar luam 54 tancuri, luam F16 cu resurse limitate,desi cred ca normal ar fi fost sa comandăm F16 noi , că F35 mă îndoiesc că vom lua în grabă având în vedere cam ce se întâmplă în curtea casei noastre deficit , lipsa banilor cash care e tot mai presantă pentru țară , anularea programului Corvetă , renunțarea la submarine, nu știm cum decurge program Iveco ,Piranha5 , jltv luam cu pipeta pentru FOS , nu știm ce vom alege mașini 4×4 sau când vom începe , nu știm să ne optimizăm resursele ,suntem în incapacitatea de a avea efectiv acei număr de trupă care l-am tot declarat 72:500 army ,că personal civil cred că există că vedem presa care au articole despre angajați la sta ,6 soferi ,5 instalatori la o unitate ,5 electricieni , sisteme de alarma pe um plătită triplu la firme de security că doar sunt banii publici. Vom vedea cât de eficient va fi și Aerostar. Că nu știm nici cum stam cu actualizarea software a F16 portugheze . Trist adevăr trăim azi ,mai ales în contextul războiului din Ucraina.

    15
    • @cipri Tu nu prea stii nimic decat sa critici.Daca ai citi mai mult si ai spumega mai putin ai deveni si tu mai intelept.Te faci de rusine cu comentarii de agricultor dupa ce a luat o palinca la bord!

      34
      • Cipri este băiat bun, patriot și muncitor. Doar ca scrie niște fraze kilometrice.

        9
      • Eu cred ca Cipri stie foarte bine situatia miltara
        a Romaniei. Nici armata dar nici afacere
        de achizitie ca omu. Cand sfaraie c….l e nevoie
        de bagat mana in buzunar mai adanc, n ai incotro.
        Comportamentul de ezitare este nasol si neserios
        in legatura cu guvernul Roman.
        Daca nu i nevoie, nu cumpara, dar nu te joci
        cu furnizorii. Asa joaca acum Romania.

        13
        • Dov la noi prin Europa oameni sunt mai pașnici mai liniștiți ,nu e că la voi prin Orient unde te înarmezi o viață întreagă și apoi vine Hamas și te omoară în propria casă.

          14
          • In general tarimea lantului depinde de
            tarimea celui mai slab inel al lui.
            La voi sunt prea multe….

            Si legatura cu ce am spus ?

            14
            • Legătura e că începi să judeci cum merg lucrurile pe la noi, rămâi la Israel că nu e totul roz pe acolo.
              Ți-am mai spus sunt foarte curios ce soluție politică o să găsiți după ce terminați cu Hamas (că doar aveți cu ce ) , pentru că dacă nu rezolvați problema în viitor o să mai aveți parte de surprize

              16
              • Despre Israel ar fii mai bine ca sefii de aici sa
                deschida un articol ca sa pot sa ma adresez.
                In orice caz daca fereasca D zeu ca 3000 de banditi
                ca astia intrau la voi, din punctul meu de vedere
                jumatate din Romania era in mainile lor.
                Despre Romania, parerea mea ca Cipri are mare
                dreptate si nu numai: Nu m asi baza pe tarile NATO
                sa sara in apararea Romaniei la nevoie asa ca
                e nevoie sa va bazati pe propriile picioare inclusiv
                armamentul.

                25
                • Parerea mea este ca tu supraestimezi Israelul si subestimezi Romania.
                  Si eu sunt de parerea ca ar trebui sa marim pasul la achizitii dar hai sa nu cadem in plasa gandind ca NATO se va face ca ploua daca ne ataca pe noi cineva. Poate ca va veni in ajutor sau poate canu va veni in ajutor. DAr, mai degraba a veni. Cel putin hartia asa spune. Atat timp cat americanii au venit in ajutorul vostru ma gandesc ca poate or veni si-n ajutorul nostru.

                  9
                  • In caz de doamne ferește, Romania e camp de lupta intre NATO și agresor. Marele nostru noroc e că a intervenit Ucraina ca tampon. Cat despre cine intervine și cine nu… probabil că doar pe USA ne putem baza cu adevărat. În rest mă astept mai degrabă că parteneri precum Ungaria sa intervină pentru agresor și nu pentru apararea Romaniei. Fara o armata serioasă, nu avem.nici un cuvânt de spus.

                    5
                • Dov, prietene, când o să purtați un război cu o mare putere să vorbești, daca sa împuști niste crescători de capre analfabeți și spălați pe creier, e război, ok sunteți superputere. Or fi românii mai mioritici așa, dar dacă te uiți în istorie, crede-mă nu ai vrea ai de-a face cu noi, cu atât mai puțin radicalizării din Gaza, am întâlnit genul prin Afganistan, Irak și nu au ridicat probleme, așa că las-o baltă și nu mai jigni aiurea

                  7
        • @Dov
          Singura chestie pe care a nimerit-o @Cipri în commenturile lui, e cea cu „nu știm”.
          Doar că, dacă el nu știe, nu înseamnă că nu e nimeni care să nu știe. Cine trebuie să știe, știe.
          El e la nivelul său de cunoștințe…
          Părerea mea, hâc…

          32
          • Atunci avem divergente uriase de
            pareri. Parerea mea, hac?

            8
            • @Dov
              Știam de mult. Te respect, ca pe un frate de arme, dar asta nu înseamnă că sunt de acord cu multe din commenturile tale. Dar, na, nu e blogul meu, și nu mai am chef să mă cert cu lumea încercând să fac lumină. M-am chinuit degeaba 10 ani…
              Părerea mea, hâc…

              13
    • Bai Cipri , ia frate un rudotel ceva ca stai prost cu nervii…bai frate situatia nu-i roza dar nici morti si ingropati nu suntem…se incearca si se si reuseste in multe cazuri sa facem ceva Stai linistit ca sunt altii care stau mai prost ca noi si se dau mari smardoi pe aici prin zona….Le aduman noi in ograda pe toate in timp

      16
    • Poate nu esti suficient de bine informat.
      Au altii programe de miliarde dar tot la fel avem si noi. Foarte multe programe in derulare si sume destul de mari care trebuiesc platite pt livrarile deja contractate. In rare cazuri se dau banii inainte.
      In derulare ar fi Iveco, deja trecut la urmatoarea faza a programului, dupa cele 940 contractate initial au fost livrate. Avem un act aditional semnat pt inca 1100 de bucati urmand ca diferenta pana la 2900 de camioane dorite, sa constituie ultima faza.
      Tot in derulare e programul himars, 54 contractate, 36 livrate inclusiv atacms, programul Patriot cu 4 sisteme deja livrate si inca 3 contractate pt un total de 7 sisteme.
      Apoi dronele. 18 Bayraktar si 21 de Watchkeeper. Bateriile de coasta plus o multitudine de contracte mai mici. Numai contractele in derulare.
      Apoi avem licitatii deja demarate pt 4×4, obuziere si sisteme shorad-vshorad, licitatii aflate in diferite stadii ale procedurilor birocratice si de testare.
      Cu F16, raspunsul e simplu. MIG 21. Daca nu cumparam F16 sh, acum eram ramasi fara aviatie. Lista de asteptare e lunga si peste asta mai sunt si intarzieri in productie. Cam asta au patit bulgarii si slovacii. Asa cu ce resursa mai au in ele ne facem treaba cu ele pana ne vin F35.
      Abramsul e ca si Iveco, doar o prima faza a programului, un prim batalion care o sa fie urmat de mai multe. Si spre marea usurare a multora de aici, e si in cea mai moderna versiune in uz. Plus ca datorita lantului logistic excelent, e si un tanc foarte bun pt razboi si nu doar bun pt parada.
      Ca puncte slabe cum ai si spus, e incapacitatea sistemului de a atrage voluntari si mai ales de a-i convinge sa si ramana. Si intotdeauna marina militara vaduvita deja de decenii bune.
      Dar nu e chiar asa de rau. Mai sunt si destule parti bune.
      Asta daca nu erai suficient informat si influentat de aberatiile vehiculate zilnic de presa.
      Daca esti vre-un trol prorus, atunci pierderea mea de timp . Dar nu-i bai.

      28
      • Asa-i Marius ca pe hartie e totul bine ? Da realitatea nu se vede oare ?. Incapacitatea noastra ,coruptia care ne macina , dotarea trupei si a soldatului nu se vede ? Parti bune , luam cu pipeta , de unde sti tu ca cele 940 Iveco au fost livrate , de unde sti tu ceva ce efectiv avem fizic in dotare , ineficienta statului ro e la cote mari. Altfel nu poti acuza un ro din Arad ca e troll rus , cred ca sti ca in Arad suntem devodati RO si cam patrioti.

        11
      • vedem saptamana viitoare daca zvonurile privind patriot de la fortele terestre sunt adevarate, ca mie ca nu e bani,pt ca prin FMS sunt contractate cand acorda DOD bani pe contract si il anunta public,nu cand se lauda lumea ca vrea sa ia, ca poa sa dureze si ani ca la NSM

        2
      • Ti-am raspuns pe chestii militare pt ca de asta era vorba in primul tau comentariu. Si chiar nu am facut-o grabit si direct la beregata cum s-au grabit destui sa o faca. Cu chestia cu trolul rus era o posibilitate, avem destui pe aici. Ma bucur ca nu esti.
        Cu programele in derulare, mai ales cu privire la numarul echipamentelor intrate fizic in dotare, mergem pe cuvant. Nu cred ca a fost cineva dintre noi in stare sa ia unitatile la rand si sa treaca pe raboj ce a gasit in ele. Cu Iveco e simplu. Informatia apare in comunicatul care anunta semnarea actului aditional. Se spune acolo ca livrarile pt prima faza au fost incheiate. Si sunt mult mai multe contracte pe care nici nu le-am amintit. Inclusiv mari, de Piranha chiar am uitat sa amintesc. Astea sunt contracte semnate si cu plata la livrare, nu discutam de maculatura. Presiune pe buget exista.
        Si daca tot ai atins partea politica, ma tem ca sunt mult mai fatalist decat tine. Traim pe datorie din imprumuturi externe. Si avem exact ce votam de zeci de ani sa avem. Ca doar nu se voteaza singuri. Si ca sa faci cu adevarat curatenie in finante, trebuie sa dai cu parul in bugetari. Ori astia sunt cei mai buni votanti. Doar nu aveai senzatia ca majoritatea populatiei doreste investitii in armata ? Nu suntem Polonia. Ai nostri tipa doar cand sunt atinsi la buzunar prin mariri de taxe si apoi tac iarasi daca le maresti pensiile si le dai sacosa.
        Vreti schimbare, iesiti fratilor la vot. Si nu cumva sa votati cu AUR ca ne ducem pe apa sambetei . Dar cand o sa vedeti o alternativa la varianta partidului unic sau la rusificatii din AUR, spuneti-mi si mie.
        Pana atunc,i avem exact ceea ce meritam sa avem.

        14
        • #Marius. Doua remarci as avea la primul tau comentariu:
          – Iveco, ok or fi 940 gata livrate, dar necesarul de autocamioane, remorchere auto, platforme etc este de +13000 de bucati. 940 este un inceput dar daca o tinem tot asa o sa fie greu. Adevarat ca in domeniul auto, in caz de necazuri, are sectorul privat tot ce ne trebuie, le putem rechizitiona, dar necesarul cu ce am primit pana acum cam asa arata.
          – Patriot. Sistemul este unul foarte bun, patru sisteme pana acum, dar asa cum am vazut in Ucraina, de ambele parti ale Nistrului, un astfel de sistem are nevoie de aparare formata din sisteme cu raza medie si scurta, noi nu avem asa ceva, astfel incat Patriotul nostru ar fi exceptional de vulnerabil. Adica jumatate de masura…
          Pe zona apararii AA cu raza medie si scurta nu mai avem nimic, sistemele noastre SA 6 si SA 8 nu mai sunt de fata si nu avem ce pune in locul lor. Licitatia de a fost de curand anuntata, chiar daca va merge snur vor trece ani pana cand vom avea ceva cu care sa gardam Patriotul.

          9
  5. Desigur cipri, trebuia sa luam si noi 3 f16 uri ca bulgarii si sa ne coste miliarde de euro, dupa sa mai si asteptam dupa ele ani de zile. De abrams-uri chiar nu inteleg care e problema, sunt la varianta sepv3 si se vor mai comanda eventual probabil, daca erau vechi tot nu era bine nu-i asa? Voua va place doar bocitul

    28
  6. Vasie Băcăuanul

    Deci numai mie mi se pare, sau ăștia de la Derco fac, de fapt, mai mult delivery cu piese de f-16?

    6
  7. Daca voua va place situatia armatei si a tari, ok , e treaba voastra,daca voi stiti totul e bine , da realitatea e care este si nu bocim , da avem voie sa spunem realitatea proasta . Nu avem o armata moderna si o societate de UE si pe domeniul comunicari pentru cetateni platitori de taxe armata ro e 0 mare , nu stim nimic cum merg programele de dotare si uite daca vorbesti in societatea ro totii sari cu gura :))))).

    10
  8. Pentru început e ok! Sunt sigur că in viitor Aerostar va face și reparații complexe, important este să existe voință și continuitate. Aerostar, cu siguranță, are! Bravo, un lucru bun! Nu e ușor să treci de la alt standard, mult peste cel sovietic/rusesc, durează, dar e bine că se face trecerea. Bravo, Aerostar!

    32
    • Stie cineva cam ce salarii au tehnicienii de la Aerostar? Daca vrei sa faci reparatii complexe ai nevoie de ingineri sau muncitori destepti, vorbitori de engleza ,nu de tractoristi de la CAP Sascut sau Luizi Calugara. Altfel doar o sa schimbi anvelopele la efuri.

      5
      • E societate cotata pe segmentul prinicipal la bvb si are obligatii de raportare, https://www.aerostar.ro/docs/financiar/RapTrim300923.pdf si scrie acolo nr de angajati la sf trim 3 2023 – 1853, chelt cu personalul (125.817) mii lei

        E chiar util de citit raportul pentru cei Gica contra, cu „verificat presiunea la roti”, normal ca trebuie sa verifice si presiunea la roti,

        Aproximativ 82% din cifra de afaceri reprezintă vânzări la export.
        Aerostar este furnizor semnificativ de aerostructuri,
        componente, ansambluri şi sisteme hidraulice pentru
        programe globale de fabricație. Echipamentele, ansamblele şi
        piesele produse de AEROSTAR intră în componența unui
        mare număr de avioane comerciale: Airbus A320, A321, A330,
        A350, Boeing B737, B787, B767, Gulfstream G650, Dassault
        F7X, Bombardier Challanger seria 600 şi Global 5000/6000.
        AEROSTAR este furnizor important de servicii de întreținere
        la nivel industrial (lucrări de întreținere de bază şi complexe
        de nivel B, C şi D, modificări structurale, modernizări ale
        sistemelor de avionică) pentru avioane comerciale Airbus
        familia A320 şi Boeing B737 .(la wide body – intelesem ca din cauza pistei de la Bacau care era vai mama ei – pot veni doar A320 si B737)
        Daca le da documentatia de reparatie, si or sa aiba acces la piese de schimb, materiale consumabile etc o sa isi scoleasca si certifice oamenii si pentru ce e la astea, nu e nici pe departe un srl obscur sau o societate de stat ramasa cu cativa angajati

        Primele F16 – contractul pentru 9 A si 3 duble e din 2016, livrate in 2016-2017, apoi inca 5 simple portugheze in 2020-2021 – din pacate abia acuma de cand au retras venerabilele Lancere incep sa se agite cu mentenanta loco, sa formeze piloti etc, pacat de atatia ani pierduti

        13
    • WW Aerostar e pentru cateva chestii (trenuri de aterizare, tot felul de verine si alte chestii hidraulice) furnizor de piese de prim montaj la airbus, boeing, dassault, bombardier etc https://www.aerostar.ro/prelucrari – ei zic aici de Safran, dar la trenuri de aterizare sunt de dinainte de 2005 cand a aparut Safran din fuziunea dintre Sagem si Snecma – atunci aveau pe Hispano-Suiza la trenuri de aterizare, o fi ajuns si aia in conglomeratul ala Safran – au trecut de mult la cele „vestice”, cu migul a mai fost o paine de mancat (desi si la Lancer foloseau de exemplu procedee de verificare nedistructive stil vest, in manual scria la 200 de ore schimbi aia ca maistrul de la unitatea de aviatia avea doar ochii lui si ochelarii de pe nas si cateva scule, etc, ei aveau cum sa o inspecteze altfel). Foarte putin a primit Aerostar la mentenanta, si a primit doar chestii pe care le fabrica de exemplu in mod curent, sa vedem la avionica motor celule etc ce o sa mai fie, acuma daca or a fie 48 ale noastre, Zelenski s-a laudat cu 60 la ei – in ceva timp ar fi destula „flota” ca sa merite sa investeasca in scule si sa trimita oameni la scolarizare si certificari, am vazut ca si turbomecanica si-a luat acuma certificate pe „civile” part-145, pentru cfm-56 – ar fi la o adica daca ar suna goarna, ine sa invete in timp scurt sa ii faca reparatiile aici in romania

      6
      • pe tren de aterizare au lucrat de dinainte de ‘90 pt. programul iAR-Puma….e posibil si la vultur & șoim.

        1
        • Prototipul lui iar-93 cel care a zburat in oct 1974, tot la bacau a fost facut, pentru elicoptere tot ce a fost asimilat in tara la hidraulica, tren de aterizare a fost la bacau, la 93 si 99 la fel hidraulica, tren etc la bacau a fost facut
          Aici insa nu s-a ales praful, ca la craiova sau romaero din pacate

          6
  9. ….ca la formula 1 maii intai incepem cu jantele si cauciucurile ( ciurucurile) si azotu’ care le umfla, na, poate e din cauza pistelor, cate piste avem in rumanica pt. F-16’le ? E secret ca bujetu’ lu’ johannis si prima gospodina, sburatoru’ si sburatoarea, mila dupa mila fara nici o …mila.
    …la bolshoy parad, trec acumaia si rotile f-16′ care le refacem, le prelungim cata veata mai au in ele, asta dupa ce au fabricate in anii ’80 toamna.

    1
  10. Puteti comenta cat doriti situatia tari e jalnica si baieti destepti care ne conduc se infrupta din banul public si uita-te ca sanatatea, economia ,armata , justitia ,invatamantul sunt varza. Frate ma poti jigni cat vrei situatia jalnica a tari o vedem zilnic , altceva poti comenta cat vrei , nu stim cat de eficienta va fi si AEROSTAR ca coruptia in Ro e mult prea mare , as fi curios sa stim stadiul actualizari F16 care se fac la AEROSTAR ca conform celor de la MAPN ar fi trebuit actualizate software pana in 2023 dar cine stie exact ?. Prosti sa plateasca taxe impozite ca restul ei fac ce vor , acum jigneste-ma cat vrei dar statul ro e ineficient si tu care jignesti aici ar trebui sa sti acest lucru. Respect.

    7
    • Realitatea este jalnica, asa cum o descrie #Cipri si nu-i vorba de bocit ci de realitate. Uitati-va la exacutia bugetara pentru MApN, asteptati sa rasara soarele pe macar o licitatie serioasa, pana acum au dat gres toate, uitati-va la dezastrul din finantele publice si la anuntul cu cresterile de pensii de 40%, la deficitul bugetar monstruos, la deficitul de cont curent, la coruptia endemica, la podul peste Dunare proaspat inaugurat, la Academia de Politie etc si mai apoi trageti singuri concluziile.

      In armata militarii au inca echipamente de dinainte de „89, folosim TAB 71 si MLI 84, casti si PM „86. Uitati-va cum arata militari din tarile NATO, la capitolul echipament personal si apoi uitati-va la noi.

      Patriot e ala care-ti spune verde-n fata ca esti prost nu ala care te lauda ca esti destept si tu esti in clasa a 8-a de sase ani 🙂 …

      Licitatii?! Pe timp de razboi noi facem licitatii? Daca aruncati un ochi la vecini unguri aia n-au facut nici o licitatie, au cumpanit bine si au cumparat ce au au nevoie, bine rau au cumparat fiarele, se asambleaza la ei in tara, au contracte gata semnate.

      33
      • Daca si seful spune, ce mai vreti? ?
        Nu uitati ca eu va vad de afara si mai inteleg
        ceva. La noi se spune ca „Musafirul venit
        intr un moment vede toate defectele”
        N ai nevoie sa fii geniu ca sa intelegi situatia.

        17
      • Din pacate George ei stiu doar a jigni ,dar cand un ro moare in spital ,cand mori ca nu ai banii intr-un spital public care ar trebui sa aiba grija de tine ca e public pe banii contribualilor ,iti cam dai seama cat contezi cu adevarat ptr cei care sunt in guvern. Acus vom ajunge la fundul sacului cu aceasta risipa a banuli public , statul are nevoie de cash acum si pe viitor vor creste salarile bugetarilor, pensiile , costul vieti va creste , datoriile externe interne vor trebui platite , da sunt prost ca comentez si ca uite ma doare de tara asta de romanii mei ,da uite ii las pe ei de azi inante sa comenteze ,sunt prost ca spun adevarul cand vezi dotarea trupei ,cand vezi ca tragem de T55 , desi sunt ani de zile cand am fi putut misca ceva , armata nu e o prioritate pentru guvern acum , au probleme grave cu cashul si nu stiu cum sa scoata camasa, chiar credeti ca vom denara ceva programe acum cand e acest deficit enorm ?Se va taia de la MapN . Cred ca nici numai voi citi acest site ,ca cei care ii crezi frati tai te injura . A da era sa uit gabi s sa faci tata un spital de arsii , sharky sa donezi frate pentru Catredala Neamului tata sa mai faca si aia ceva acolo. Ati fost la marele complex AEROSTAR, stiti ca folosesc strunguri comuniste ,ca au nevoie de modernizari urgente , cine le va da acei banii necesari vorbim de cateva milioane de dolari pentru modernizare la AEROSTAR , bancile , statul care nu stie de unde sa jupoaie gaina de pene?.Trist ca nu am invatat nimic din istorie ,dar asta e. Sunt ardelean tata sunt f calm ,rar ma enervez deci :)))) te doare cand vezi lucrurile din tara stiind ca tu platesti lunar statului si cand e sa iei pensie iei sub minimul pensiei garantate si tipi destepti se infructa din banii , da oi fi facut eu scoala generala si liceul degeaba da sunt constient de realitatea sumbra a lucrurilor si exodul imens de populatie si cum usor usor murim ca tara ca ineficienta , coruptia ,lipsa interesuli politic ,civil pentru tara lipseste si te doare sufletul stiind situatia ,eu ma gandesc in perspectiva ,la cel de langa mine , la viitorul tarii noastre , un ardelean nicioadata nu poate fi troll rus, trol maghiar mai ales ca eu fiind mot , na pasiunea sta ptr tara asta , doare sa vezi situatia . Respect voua Traiasca ROMANIA MARE in vechile granite , traiasca cei cu suflet romanesc DZEU SA BINECUVANTEZE ROMANIA .

        11
      • Nu știu de ce vă luați mereu de pensii, de alea normale. Că în urma creșterii oamenii ăia or să fie doar mai puțin săraci, nu or să devină nababi peste noapte. V-am mai zis și altădată, duceți-vă la părinții voștri pensionari și spuneți-le că din cauza pensiilor lor mărite intră țara în ruină.

        3
        • Economia este la fel de rece ca si matematica, n-are legatura cu ce merita sau ce nu merita pesionarii ci cu suportabilitatea pt bugetul de stat. Cand tu ca natiune esti pe deficit de +6% din PIB, cand ai demografia pe care o ai, cand ai structura economica pe care o vedem, cum sa cresti pensiile cu 40% fara sa intri direct in moarte clinica sau, daca vrei, sa amantezi viitorul acestei natiuni pt totdeauna?!
          Faza cu ce meritam sau nu n-are absolut nici o legatura cu realitatea, cu totii meritam mai mult, dar primim ceea ce se poate, hai sa nu amestecam populismul ieftin cu realitatea economica.

          Vrei sa cresti pensiile? OK, vino pe principiul strict al contributivitatii, taie absolut toate pensiile speciale si apoi mai vedem…

          Si apropos, pensiile „normale” ar trebui mai intai si mai intai recalculate. Foarte multi ani s-a iesit la pensie pe baza salariului din ultimele sase luni si multe manarii s-au facut aici. Hai sa recalculam striuct in functie de contributie, sa scoatem din fondul de pensii pensiile sociale, pensiile speciale etc si sa vezi atunci cum multe pesnii vor creste dar si alte multe vor scadea dramatic.

          Fondul de pensii sa fie doar pentru pensionari, cei cu pensii speciale, pensii sociale (foste de CAP) sa le primeasca in continuare dar direct din bugetul de stat, nu ca Statul sa faca pomana electorala si asistenta sociala pe banii pensionarilor. Vrea statul sa plateasca pensii sociale si speiale?! Treaba lui, dar sa nu o faca din fondul de pensii ci din bani alocati special si transparent din bugetul de stat.

          17
          • Eu nu am spus nimic de pensiile speciale de procentul ăla mic de pensii cu dedicație care secătuiește bugetul. Vorbesc de pensiile celor care au contribuit toată perioada cît au fost încadrați în muncă și acum li se cere să rabde.Sau mai rău, sînt arătați cu degetul și declarați dușmani ai bugetului. Iar răspunsul tău cu meritatul e de un cinism fantastic. Repet zi-l și apropiaților tăi care sînt pensionați. Ceartă-i că distrug viitorul acestei țări prin cererea lor ca să aibă o viață liniștită. Asta e cea mai mare capcană, băgatul în aceeași oală numită pensii a tuturor pensiilor din țara asta. Plus metoda patentată de creare de inamici. Hai să-ți dau un exemplu: la fabrica unde lucrez, 40% din angajați sînt pensionați Unii au lucrat de la 18 ani în fabrică, o viață de om, sînt și navetiști, pensia împreună cu salariul îi ajută să trăiască mai bine.

            5
            • Tu crezi ca mie imi pica bine cand vad cum traiesc oamenii care au muncit 40 sau peste?! De la pensionari statul fura cu nerusinare din 1990, atunci cand se iesea la pensie pe baza ultimelor sase luni de salariu.
              Mai apoi pensiile sociale. Sunt total de acord cu acestea, dar platestele de la bugetul de stat nu din fondul de pensii.
              Ni se tot spune ca fondul de pensii este pe deficit. Oare? Daca scoatem pensiile speciale, cele sociale etc, s-ar putea ca deficitul sa mai fie dar mult mai mic.

              Ceea ce au spun, cinic, este ca o majorare de 40% in septembrie, cuplata cu cea 13,8% din ianuarie este cu totul nerealista in conditiile economie noastre.

              11
    • @cipri 🙂 🙂 🙂 🙂 atat

      1
  11. Ați fi de râs, dacă n-ați fi de plâns!
    Încep să le dau dreptate ălora cu „Urzica online”!
    https://ziaruldebacau.ro/aerostar-a-primit-primul-contract-pentru-lucrari-de-mentenanta-la-un-f-16-al-fortelor-aeriene-romane/
    În afară de plâns din orice, mai știți ceva?
    Vouă și dacă v-ar cădea bani din cer, tot v-ați plânge, că-s prea împrăștiați, că-s prea bătuți de vânt, whatever…
    Părerea mea,hâc…

    24
    • Eu stiu ma nea Sharky, noua ne-au cazut in cap numai datorii, promisiuni mincinoase, programe de dotare pe sistem pdf si cateodata am mai primit Patriot, HIMARS, F 16 si in linii mari cam atat.
      Dar cu razboiul la usa noastra n-avem si noi o fabrica de pulberi in batatura. Ori fara pulberi…
      Pe de alta parte stim cu totii ca Romania a trimis in Ucraina cantitati mari de munitie de 152, 122, mortier, astfel incat fabrica aia de pulberi ar trebui sa fie prioritate de trei zeroruri, precum faina de cozonaci, sa se lucreze acolo 24h/24h 7 zile pe saptamana…

      11
  12. „Parti bune , luam cu pipeta , de unde sti tu ca cele 940 Iveco au fost livrate , de unde sti tu ceva ce efectiv avem fizic in dotare”
    @Sharky, eu cred ca avionul asta, F-16 Nr. 1603, nici măcar nu exista.

    6
      • @Nicu_4
        Câți crezi că o urmărească documentarul, și câți vor și înțelege ceva din el?
        Se spun multe chestii interesante acolo…
        Pârerea mea, hâc…

        3
        • sincer ei nu inteleg nici acum de ce nu au venit din Norvegia respectivele avioane inca,pt ca nu inteleg ca pt a le lua nu trebuie doar sa semnezi o bucata de hartie,tre sa dai bani in primul rand,tre sa ai infrastructura aeroportuara sa le operezi care si la ora actuala e in constructie, asta a fost si principalul impediment si la Borcea,si tre sa ai oameni sa le opereze ,cine dau banii pai nu militarii ci politicienii votati in principal de aia 30 % care se duc la parlamentare care sunt in principal angajati la stat sa frece menta nu sa munceasca , si care sunt dependenti de deciziile statului,ailalti doar stau sa se planga pe aici ca nu au pe cine sa voteze ca nu iau aia decizii care sunt votati si pt ei ,pai cand cineva ajunge in parlament cu un vot cu prezenta de 90% se gandeste de 2 ori inainte sa ia o decizie contrara societatii care la votat si va trebui sa aleaga intre aia 30% si aia 60%,daca vrea sa pastreze mandatul si inca o tura,ca in aia 90% se vor gasi intoteauna niste nemultumiti care sa nu il mai voteze tura urmatoare si sa piarda mandatul cand la vot il voteaza 30% din votanti ca aialati nu vin si votantii aia stau in pixul lui in privinta salariului,pensiei sau daca are loc de munca sigurul lucru pe care tre sa il faca e sa ii multumeasca pe aia 30%, de restu de 60% nici in cur nu il poate durea ca sunt irelevanti niste nimicuri care oricum nu ii pot face nimic ca pt asta tre sa se duca la vot (sau sa iasa in strada sau sa faca referendum,dar chestiile astea 2 depind in mare parte ca decizii tot de aia 30% ca aia au puterea sa ii ia in seama) si sa nu il mai voteze, dar na asta e opinia mea daca e inteleasa si luata in seama are valoare de mai mult de o ceapa degerata, daca nu e doar latrat la luna

          3
          • Hmm, daca parlamentul trebuie sa construiasca hangarele pentru F-16 care trebuiau platite si aduse deja (e tampenie aia cum ca intai sa avem piloti si apoi sa ne dea aia avioanele), atunci e jale.

            Lasa politicienii, stim cine-i pune acolo si cum ii carmeste… Ala care ii carmeste pune franele. De la revolutie incoace. Si apoi arata cu degetul la activitatea politica pe care el o determina.

            Inca mai trag nadejde ca va vine mintea la cap… Sa dea Dumnezeu sa va treziti pentru ca voi sunteti primii perdanti.

            1
  13. Până acum nu făceam nimic mentenanță. Nu era bine. Când facem ce putem (tren de aterizare, frâne și roți) la nivelul tehnologic cerut, tot nu e bine.
    Eu unul mă bucur. Pentru a ajunge sus trebuie să pleci de jos. Vom face probabil cam tot ce presupune parte mecanică în vreo 10 ani. Și ar fi ok pentru viitoarea achiziție de F35, să se apuce acum de certificări pentru mentenanță.

    18
    • Sa faci trenul de aterizare la un avion este un lucrul extrem de complex implica instalația hidraulica laborioasă știu ce spun că am lucrat (atestat) noua ani in programul BAC la Romaero.
      Pentru personalul Aerostar Bacău am numai cuvinte de laudă.

      27
  14. Romanu tot roman pana la moarte n am facut un surub de 30 ani pentru armata si acum avem pretentii sa producem peste noapte F 35 ??????Altii au stat si au investit zeci de ani gen Turcia pana au inceput sa faca si ei tehnologie militara proprie.Numa critici spre exemplu de ce nu laudam achizitia de himars facuta de mapn dinainte sa stim ce pot face ex razboiu din ukr???

    11
  15. Imi dau si eu cu părerea pe aici in calitate de părerelog, România după cum știți nu a mai investit de decenii in Armată. Si nici Europa. Cu precădere cea mai puternică Țară Germania. Rog sa va amintiți cum Germanii foloseau lemnul vopsit negru pe post țeava de mitralieră montat pe vehicule Pentru a economisi sau cum capacitatea militară a Germaniei e la pământ din punct de vedere uman. Mulții sunt in pragul de pensionare. Amințivă câte tancuri mai erau apte de luptă in inventarul Bundeswehr-lui sau câte Avioane de luptă mai vedeau pista. spețele astea au fost discutate chiar aici pe site. Toată Europa era in stand by de la sfârșitul războiului Rece.. nimeni nu credea ca va fii un război mare pe teritoriul Europei. Armatele Europene se pregăteau pentru luptele cu desculți din orient sau Asia. Si erau axate pe FOS, mulți au renunțat la artilerie si tancuri aici e cazul Olandei. Nici o țară din europa nu este pregătită de un război Mare! Nu au oamenii. Numai au capacitatea de a produce muniții in masă. Abia se chinuie si fac cheta cu proiectile pentru ucrainieni. Iar de tancuri si avioane produse in masă nici nu poate fii vorba.. singura țară care ar putea sa iși revine din Amorțeală este Franța urmată de Polonia. Asta pentru ca au sprijinul populației si au politicieni care sunt pregătiți sa își riște voturile și scaunele Germania nu se va înarma nu au sprijin popular iar politicienii sunt de carton. Spun asta pentru ca trăiesc deja de 10 anii in țara asta. Si situația e jalnică incăt AFD tot urcă in sondaje. Care este echivalentul a Aur lui nostru. Vă dați seama ce prepăd ar face ăștia daca ajung la putere? Un singur lucru e cert despre Starea armatei Române. Este mai aproape de orișicare țară Europeană mai puțin pe partea de corupție și paharele. Dar asta e de când sa creat prima unitate care a purtat tricolorul, este o tradiție! Urgența armatei Române este arma de asalt aici am rămas in urma grav. Dar mai ales trecerea la calibrul Nato. Si pentru asta trebuie sa trimitem petiții zilnice sa sa protestam public că asta cea mai mare vulnerabilitate a armatei. Nu vom avea acces la logistica aliaților in caz de razboi pentru ca folosim alte munții!! asta ar trebui sa ii preocupa pe aia care fac planurile de înzestrare!

    9
    • Problema nr. 2 se ştie foarte bine, este că nu mai producem nici măcar pulberi. Adixă nu poţi depinde la tot de alte ţāri. Vedem cu toţii cât de greu se mişcă ajutorul pt Ucraina. Promisiuni şi minciuni. Singurii care chiar îi ajută sunt americanii, polonezii, noi şi statele baltice… doar că în afara de americani ceilalti abia se ajuta pe ei.
      Daca nu investim sa producem măcar minimul necesar (munitie, obuze), ni’s în pom şi pomu-n aer (vorba ceea). Si asta trebuia macar din 2014 fācut, nu să stăm cu deştu-n gură şi pantalonii-n vine…?‍?

      7
  16. Noi acum zgariem suprafata a ceea ce inseamna logistica unui F16, e un inceput bun, dar mai avem pana facem metrouri.
    Cert este ca trebuie sa le facem.
    Orice chestiune de genul pentru mine inseamna o victorie, inca un pas in directia cere trebuie.

    9
    • Pe vremuri chiar faceam metrouri…

      10
      • Pe vremuri faceai rame de metrou cand toata economia era in mainile statului, iar parintii nostrii stateau sa astepte leafa cu acord global in niste apartamente reci cu 1/2 paine pe zi, cu apa calda si curent dupa program. Totul sa produca „ceva” industria aia. Nu conta ca fabricile alea faceau ceva bun sau rau, se cumpara din simplul motiv ca este „produs intern”.
        Deci comparatia este egala cu 0 atata timp cat nu gasesti un produs romanesc care rivaliza pe piete externe cu alte produse industriale similare.
        Uite o comparatie super simpla, cati Albatrosi au vandut cehii si cate IAR-uri am vandut noi? A rentat ditamai investitia in proiectare si fabricatie pentru a produce 28 de avioane?

        14
        • A rentat distrugerea capacitatilor de productie? Fa cateva acum. Cateva mai multe…

          Le-a scanteiat ochii sa vanda tot… acum le zdrangane dintii in gura. Viziune zero. Dar local sunt puternici, n-am ce zice. I-au invins pe toti aia care protestau si i-au capusat pe aia care erau mai moi – pana au plecat si aia sau au dat faliment. Acum i-ar vrea inapoi. Nu vine ma nimeni. Pentru ca aveti multe de demonstrat mai intai. Si si mai multe de reconstruit. Poate in sfarsit va suflecati si voi manecile…

          2
          • Cu cine vorbești? Cine sunt „voi”?

            2
            • recunosc retorica, omu e din generatia de aur care erau „in paine” prin anii ’90. Ca de obicei toti acestia vorbesc la persoana 2 sau 3 plural si omit sa foloseasca persoana 1 plural si sa ne spuna de jaful si debandada organizata din orice capacitate de productie din acei ai, de la aia in care se cresteau porci pana la fabricile de vehicule, toata lumea pleca acasa cu ceva, in functie de rang, unii cu burghie sau piese de masini, altii cu hrana porcilor sau halca de carne, pana la bossi sau sindicalistii care furau din contracte paguboase pana la sefuletu’ local de la partid care era tot o emanatie a lor si care-si baga si el firmele „in paine” prin licitatii.
              Toata generatia aia a distrus, culpa e comuna, macar ca au tacut.

              6
          • „Fa cateva acum. Cateva mai multe…”

            De ce? Sunt slabe facute la noi. Erau și atunci. Do better.

            2
      • Il face Boc coane, l-am vazut, umbla ca norodu’ cu o cazma dupa el 🙂

        3
        • deci mor bre?pe boc oricum l-a pălit hipsterismul la bătrânețe.căzătura aia de la andrei gheorghe abia acum face …POC.
          https://youtu.be/bbTH4bHVYQ8

          2
        • Singur îl face maestre. Doar el și o lopata Lineman. Odată îl vezi ca își sufleca mânecile la cămașă, slăbește nodul la cravata și începe sa se rotească amețitor ca un roboțel din Transformers. Într-un ceas îi gata lucrarea. Mai mult o să dureze sa pună dale de granit prin stații și băncuțe cu wifi și încărcare de smartfoane.?

          1
        • @lt mai sa stii ca chiar foreaza la podul IRA in groapa. S au apucat de forat de vreo saptamana

  17. https://www.aerostar.ro/docs/financiar/RapTrim300923.pdf la pagina 4 7 Iunie
    Deschidere punct de lucru, sediu secundar in Municipiul Fetesti, Romania.

    3
  18. As vrea sa vad un articol despre offsetul la achizitiile de arme. Sa se lamureasca lumea odata:

    – Himars (cumparare de-a gata) – fara offset
    – tancuri Abrams (54 cumparare de-a gata) – 54 le asamblam noi – deci fara offset
    – camioane Iveco (majoritatea le asamblam noi) – nu stiu daca industria locala furnizeaza ceva dar chiar si daca ar furniza ea este capital strain – fara offset
    – transportoare Pirania ( o parte importanta le asamblam noi) – cu exceptia turelei nu stiu daca se mai produce ceva local. O problema imensa e ca nu au integrat rachete antitanc pe primele turele, desi pasionatii in domeniu (civili) atrageau atentia de prostie. Literalmente prostie crasa. Si vedem azi in ukr ce ar pati trasportoarele astea. – partial offset
    – rachete antinava – fara offset
    – avioane F16 – fara offset (totusi vom incerca noi sa le modernizam cu piese de la altii – adica surubareala)
    – transpostoare blindate usoare pt FOS – fara offset
    – rachete antitanc – fara offset – luate si din alea ce se pun pe trepied, adica modele vechi (nu stiu daca daca la rachetele Spike participa cu ceva industria romaneasca dar la graba cu care s-au cumparat tind sa cred ca nu)
    – corvete (desi olandezele pareau mai bune partea franceza venea si cu pachetul de rachete antinava care s-ar fi produs local + rachete antiaeriene) – toate au fost anulate
    – radare/comunicatii – fara offset
    – viitorul program F35 – fara offset
    – drone Bayraktar – fara offset, sa vedem celelalte.

    Deci in toate programele astea gradul de integrare in industria locala este minim sau lipseste cu desavarsire. Turelele Elbit par a fi cea mai ampla dezvoltare locala restul chiar si daca exista este nesemnificativ. Si e pacat la ce programe se deruleaza acum industria locala ar putea intra intr-o noua era. Daca ne uitam la turci unde au fost in anii 90 si unde sunt acum ne dam seama ca noi facem exact pe dos ca ei. Nici o sansa sa dezvoltam ceva local cu asemenea politici. Este adevarat sau nu? hai cu articolul!

    7
  19. Un Hercules d’al nostru prin Oslo, mai deunazi…
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=2709624452508845&set=gm.10161451664517990&idorvanity=6499407989

    Saptamana asta incep sa vina Valkiriile F-16 din Norvegia…primele 3 acum, ultimele (din cele 32) la jumatatea anului 2025.
    https://www.youtube.com/watch?v=2eo5YuEQbVg

    4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *