Elicoptere rusesti de generatia a V-a

Conform presei moscovite competitia pentru elicopterul de generatie aV-a rusesc a fost deja lansata si exista doua concepte care isi disputa intaietatea.

Kamov cu un design tipic pentru companie cu doua rotoare centrale  si Mil care propune un elicopter cu un singur rotor central.

Cum prea multe detalii nu au fost facute publice cunoastem doar caracteristicile generale pe care aparatul trebuie sa le indeplineasca:

  • Sa fie usor
  • Un nivel de zgomot foarte redus
  • Greu de observant – stealth
  • Doi piloti, posibil in tandem
  • Raza lunga
  • Un sistem de control al armamentului “intelligent”
  • Capacitatea de alupta impotriva altor aeronave, inclusive avioane
  • O viteza maxima intre 5-600km/h
  • Un sistem integrat de control si comanda avansat

Si acum conceptele asa cum au aparut ele in presa de la Moscova:

Kamov

HC_Kamov_1 (450 x 670)

Kamov_UBK_Eng (1500 x 661)

Kamov_UBK_VMF (580 x 156)

Ka_58 (580 x 210)

OKB Mil

Mil (580 x 140)

Mil_1 (580 x 157)

Sursa: Redstar.gr

17 comentarii:

  1. Elicopter cu 600 km/h ?!!!!!
    Cu cebva timp in urma citeam ca elicopterul nu poa zbura chiar ata de iute din cazua rotorului … Fiindca varfurile palelor ating o voteza supersonica in timp ce la rotor pala are o voteza subsonica . Si asta induce niste vkbratii extem de ciudate dar mai ales distructive

    • proiectu` rusesc este realizabil;
      spre exemplificare s 97 raider va avea complet incarcat o viteza de peste 400 km/h – aparatu` american nu este propriu zis elicopter de atac ci un aparat mixt care cara si trupe;
      pana la urma elicele contrarotative sunt viitoru` in materie de elicoptere de lupta – kamov au mers de mult timp in aceasta directie.
      dupa parerea mea de nespecialist si la avioane elicele contrarotative sunt cu mult peste performantele celor clasice: an 70 este cu mult peste c 130, din pacate faptu` ca este produs de Ucraina este probabil un dejavantaj; ar fi preferabila dotarea cu cateva an 70 si renuntarea la vechiturile c 130;

  2. Ce sa zic, au talent la desen tehnic…asta dupa ce vor fi terminat cu pak fa-ul ala?

  3. Problema palelor cred ca-I cea semnificativa pt atingerea vitezei aceleia , in cazul in care nu-I ”tilt-rotor ” sau ceva proiect cu elici intubate , occidentalii au ceva ani grei de experimente cu diferite materiale si configuratii .
    Schitele acelea mi se par cam vechi si au iz de ”deviantart ”, pt unele oficiale , mai ales dupa conceptul Ka-90 . Probabil speculeaza si ei prin presa cu ce or mai gasit pe siteuri

    http://www.vehibase.com/kamov-ka-90/photo-1.htm

    O idee de design a lui Daniel Simon care-mi place referitor la un elicopter de viteza
    http://conceptships.blogspot.ro/2014/06/dsx-mistral-helicopter-by-daniel-simon.html

  4. Off topic.

    Contractul de vânzare a 24 Rafale Egiptului a fost stabilit definitiv.
    Ceremonia oficialà de parafare va avea loc luni 16 februarie la Cairo.

  5. pe mine un singur lucru ma inspaimanta (daca acordul Franta- Egipt a fost semnat :

    cum e posibil ca Franta , un membru pilon in NATO/UE, poate cu atata usurinta sa vanda o asemenea tehnologie egiptenilor , care egitpteni sunt recunoscuti pt afinitatea lor catre rusi ! coincidenta mai si primesc vizita lui Putin in urma cu cateva zile !

    Efectiv noi europenii suntem in prag de conflict cu rusii si francezii vand tehnica militara egiptenilor …

    1. e bizar si ma face sa cred ca indiferent de un posibil conflict pt vestici interesul economic primeaza , adica ei vor duce deja celebrul ” razboi proxy” , prin teritorii cat mai indepartate din Alianta ( Romania , Ungaria , poate Polonia) ceea ce mi se pare foarte cinic si perfid !!

    2. o parere personala care poate fi incadrata la „teorie conspirationala” : poate rusii vor sa analizeze mai indeaproape Rafale ul in urma bine cunoscutelor probleme cu fighter ul lor de gen V t-50 ?!

    • normal ca tovarasii s’il vous plait stiu, mai punem si povestea cu barcile, mai punem si contractele pe unele componente pentru tancuri parca, mai punem si contractele rheinmetall…..

      cu toate astea noi o luam in bot, cristian diaconescu a amintit o chestie despre vizita lu’ Arnold la tovarasu’ haholand, cum ca noua ni se tot traseaza responsabilitati, (luptareti ISIS tralala….) cum a spus si min de externe din UK, in timp ce schengen luam prin falci si ca bonus, acum in UK se fac documentare despre „romani” care dorm pe strazi pe acolo

      etc etc etc

      daca spune vreunu la TV ca arienii astia sunt cam curve sunt etichetati drept tigani pro-rusi

      • „cum e posibil ca Franta , un membru pilon in NATO/UE, poate cu atata usurinta sa vanda o asemenea tehnologie egiptenilor , care egitpteni sunt recunoscuti pt afinitatea lor catre rusi ! ”

        La fel cum si americanii au vandut armament Egiptului. Buna dimineata! :))

  6. Kamov poate castiga competitia. Sa nu uitam ca varianta Kamov 52 Aligator este un mare succes.Este singurul elicopter care merge cu spatele si are posibilitatea de a-si decupla palele elicei, pilotul putand sa se catapulteze vertical.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *