F-22 Raptor! Vrajitoarea cea urata si pentru pilotii iranienii si pentru proprii sai piloti

Asa cum scriam in articolul “Americanii isi scot pitbull-ul la plimbare”, F-22-ul a dat de doua ori din aripile lui stealth si zbrrrr, patru bucati au si ajuns in Emirate, noul lor cuib. Acu’ iranienii nu sunt ei prea fericiti si cica gestul este clar cam neprietenesc 🙂 . Cum ar veni treaba,  pana acum au crezut ca sunt veri de-ntai cu americanii si amici cu evreii?! Da alea doua portavioane americanesti, de-si vantura puntile de decolare, cand prin Marea Rosie, cand prin Golf, ele, adica portavioanele, cam ce cred revolutionarii ca sunt ele?! Un semn de prietenie inmultit cu doi?!

USS Carl Vinson & USS Enterprise, un duo pentru Golful Persic! Si un semn de adanca si…finala prietenie pentru Teheran!

O crede Teheranul ca americanii au trimis navele sa ii apere de un atac israelian, de au luat dislocarea F-urilor invizibile ca un gest…neprietenesc?!  Ma rog, spaga lor, parerea lor, da  faza e ca de aceasta data nu au mai fost asa de emfazici, sa declare ca au ei ac de penele F-ului americanesc,  ca au ei nus ce rachete cu vedere buna si mirosul fin, care la o adica sa il ia de gat pe cel mai invizibil dintre americani. Nu bre! De aceasta data doar s-au cainat ca “uite frate ce gest fac astia! Neprietenos si incarcat de conotatii dubioase!”

Culmea este insa, ca in Golful Persic sunt nu unul, ci doua grupri de oameni care au cam luat frica Raptorului! Daca pe fostii supusi ai Sahului ii intelegem si compatimim cu ei  🙂 , ca “e” si  ei oameni  si doar pentru ei se chinuie Varu’ Sam cu asa tehnologie, al doilea grup este, daca nu o mare surpriza, cel putin socant prin maniera de protest!

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Yt0oCnNdXzs&w=420&h=315]

Si…impricinatul, F-22 Raptor, spaima Revolutiei Islamice si pilotiilor US Air Forces!

Asadar fratilor si surorilor, cei mai speriati oameni de Raptor, dupa iranieni, sunt nimeni alti decat proprii sai piloti! Mai mult decat o oarecare teama, cativa dintre…norocosi, s-au infiintat cu jalba-n bat in fata mai-marilor, lor cu ganduri nu prea crestinesti la dresa minunii Lockheed Martin. Mai clar au declarat ca sa se duca la dracu F-22 Raptorul cu tot cu sistemul sau de alimentare cu oxigen. Dupa cum stim, “US Air Forces-Hai baieti, resprati adanc!”,americanii au avut ceva probleme cu furnizarea de oxigen in zbor pentru piloti, cauza ramasa pana astazi misterioasa. Pentagonul a studiat problema pe toate fetele cu o mare seriozitate, da nu a gasit nimic. Asa ca a stat si a calculat ca pana la urma oxigenul o fi important, dar probabil ca nu este vital, din moment ce nici un avion nu cazut pe acest motiv si nici un pilot nu si-a intalnit stramosii. Asadar a dat drumul la zbor, incurajat si de faptul ca statistic o astfel de dereglare apare cam pe la 10000 de ore de zbor.

Numai ca pilotii nu sunt in totalitate de aceeasi parere cu superiorii lor si au facut un fel de rascoala, mai pe romaneste. De curte martiala nu s-a vorbit deocamdata si nu se stie sigur daca a fost refuz de executare de ordin, adica refuz de zbor, dar Departamentul Apararii a recunoscut, cu un sfert de gura , ca ar fi fost ceva…discutii.

Ironia sortii, sau pedeapsa lui Allah, nimeni nu stie exact, dar este posibil ca in caz de conflict ambii combatanti, si pilotul iranian si cel american din F-22, sa aiba aceeasi spaima in suflet: sa nu fie adica, omorat de Raptor!

Sursa: strategypage

7 comentarii:

  1. Mi-a placut ultima parte….asa de bun este Raptorul ca nici nu-l mai pot controla…acum sa-nvete si americani sa-si dreseze oxigenul.Adica sa faca exerciti de tinut aerul..:))

  2. Mi se pare foarte ciudata treaba asta cu oxigenul. Adica NASA are tehnologia de a trimite cosmonauti in spatiul cosmic si USAF nu poate remedia sistemul de pe F-22. Ciudat

    • RomaniaTricolor

      🙂
      Ar fi prea de tot sa aflam la un moment dat ca „O-ring”-urile (toroidele de etanseizare) de cauciuc nu prea reactioneaza bine la anumite altitudini-presiuni-temperaturi, crapandu-se dupa o anumita peroada de timp. Au mai patit-o si alte armate cu echipamentele de scafandri din cauza cauciucului prost al respectivei piese. Ironia e ca toata chestia suna la fel: „dupa x ore de functionare amestecul/volumul de gaze nu este in parametri normali…” Prea e „deja vu”, tineti minte cu dezastrul lui Challanger? Aceeasi situatie, bineinteles, pastrand proportiile. Dupa cate am citit, astia de la Pentagon mereu spun acelasi lucur: „am inetrzis Raptorul la sol, studiem problema echipamentului de oxigen…” Intrebarea pe care o pun eu e urmatoarea: desteptii astia or simula aceleasi altitudini-presiuni-temperaturi ca in cazul unui zbor sau fac CTC-ul doar cu parametrii atmosferici de la sol? 🙂

  3. RomaniaTricolor

    Ohoho, se ingroasa gluma, cica „pilotii vor sa prezinte situatia la…60 Minutes…duminica asta”! 🙂 Stiti voi, emisiunea aia smechera de pe CBS… http://defensetech.org/2012/05/04/f-22-pilots-to-discuss-why-they-wont-fly-the-jet/
    Aha, voila, holy sheeet! http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7407394n&tag=contentMain;cbsCarousel

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *