F-35 are suportul Pentagonului

Pe 26 ianuarie, intr-o declaratie publica, Secretarul Apararii al SUA Leon Panetta, a pus capat tuturor zvonurilor legate de o posbila abandonare da catre Pantagon a programului JSF. Astfel Secretarul Apararii a declarat ca ministerul sau este foarte hotarat sa sustina F-35 in toate cele trei variante constructive programate, cu toate problemele aparute pe durata dezvoltarii aparatului.

De asemenea Panetta a mai declarat ca este necesara o reducere a vitezei de implementare (productie) a F-35, in ideea de a se putea remedia problemele aparute pana acum, probleme catalogate de Pentagon ca fiind normale, in acest stadiu de dezvoltare. Intr-o declaratie oficiala a Pentagonului se sustine exact aceeasi termeni :  “…committed to the JSF program of record that includes all three variants, but slowed procurement to complete more testing and make developmental changes to minimize concurrency issues before buying in significant quantities.”

Lockheed Martin  spune si ea ca este total de acord cu viziunea Aparaii si ca va conlucra cu foarte multa tenacitate, alaturi de Armata, pentru remediera problemelor aparute: “We appreciate Secretary Panetta’s strategic approach to developing FY2013 budget recommendations based on rigorous analysis of global security challenges and evolving threats,” she said. “Over the coming weeks, we will work closely with our DoD customers to understand the details of recommendations and the impacts on our business. While we will gain additional details about specific program funding levels in the budget as more information becomes available, we continue to believe the new security strategy and budget priorities align exceedingly well with our portfolio and our experience.”, declara purtatoarea de cuvant a companiei, Jennifer Whitlow.

De asemenea zvonurile care dadeau ca certa o reducere a numarului de avioane comandate de Departamentul Apararii al SUA, au fost si ele, cel putin pentru moment, negate, Jennifer Whitlow adaugand: “In addition, we appreciate Secretary Panetta’s continued support of the critical need for 5th generation technology and his commitment to the F-35 program of record — including all three variants and a total procurement of 2,443 domestic aircraft,” she said.

 

Gunpod la F-35

Asa ca F-35 merge inainte, cu toate cele trei variante : F35A CTOL, aterizare si decolare normale, F-35B, STOVL, decolare scurta, aterizare verticala si F-35 C, CV versiunea pentru portaviaone.

sursa: defensenews

sursa poze: fighter-planes-mania

26 de comentarii:

  1. Asta e un pas inapoi, nu inainte, daca se micsoreaza ritmul productiei JSF. Panetta a fost spionul sef al CIA, un maestru al dezinformarii. Poate asteapta sa vada ce este si ce face de fapt T50 ca sa mai surubareasca pe la el, sa-i mai adauge un breloc si un abzibield. Va urma oare o campanie de denigrare masiva a lui T50? Sau chiar nu au bani sa-l produca?

    • Bre problema e ceva mai spinoasa la varu’ Sam. In sensul foarte nefilozofic ca de aceasta data verii nostri da peste mari si tari, si-au ambalat toate ouale intr-un cos. Daca-l scapa, din mana ramane cu funduletul gol, ca plan de rezerva oha! Asa ca ori merge F-35 si va merge, ori …va merge. Pur si simplu nu au o alta optiune, in conditile in care si incercarea Boeing de a construi F-15SE semi-stealth este deocamdata un esec haios!

      • Ce vrea sa faca Boeing cu F15? Sa ai puna canard-uri? Sa micsoreze antenele radar? Sa modifice proportia aliajelor? Nu cred ca e posibil dar F15 e un avion mare si greu. Ar fi loc pe el. Da daca fac asta a-si pierde calitatile manevriere care l-au facut celebru. Chiar sunt asa de disperati?

    • Sa denigreze T-50 care este inca prototip? F-35 este denigrat deja de ani buni si nu izolat ci prin adevarate campanii.

      • Pai singurul oponent de generatia a 5-a a lui JSF e T50 care a aparut dintr-o data, fara tam-tam. L-au acoperit cu proiectele Mig 142. si S3234 Berkut. Chinezi au luat deja plasa. Ei au crezut ca noul interceptor rusesc va fi Mig142 si cereau de zor sa-l faca impreuna. Rusii au raspuns ca a-l fac singuri. Dar ei nu au facut 142 ci SU PAK FA. Am presupus ca programul JSF care se derula de la sine a fost luat prin surprindere de faptul ca rusii nu au facut nici Mig 142 nici S32 ci cu totul alt avion. Si am zis ca Lookheed asteapta sa vada ce dihanie e asta si pe urma sa-l imbunatateasca pe al lor acum cat inca e timp si sa nu scoata un produs inferior si sa o ia de la capat iarasi cu altceva. Asta daca ulterior JSF ca platforma mai poate fi modernizat serios.

  2. Daca nu renunta la F35, respectiv la reducerea construirii numarului de avioane, atunci se apropie momentul cand F16 va fi retras definitiv din dotarea U.S.AIR FORCE, F35 devenind aparatul de linie al aviatiei militare americane.Iar unii de la noi vor sa cumpere F16 nou…, binenteles fara offset…

  3. Americanii au reusit sa ajunga pe luna.Au trimis sonde de cercetare pe Marte si in afara sistemului solar.Sunt convins ca vor rezolva si problemele depistate la F35.Sunt fan Gripen NG insa tot mai mult mi-ar place sa avem si noi F35.

    • Si ce daca au ajuns pe luna. Nu sunt buni la toate. Nimeni nu e. Rusii au trimis sonde pe Venus, dar nu sunt in stare sa faca o masina mai buna ca BMW-ul nici azi. Cum se face ca tancul lor principal Abrams are tun Rheinmetall care e nemtesc? Au ajuns pe luna da uite ca nu pot face o teava mai buna ca neamtu’. Sau M14 a fost mai buna decat AK47? Uite ca nu au fost in stare sa produca o arma individuala mai buna ca bolshevicu’. Stii, chinezii se zice ca pot copia orice! Chiar orice? Cum se face ca nu se descurca deloc singuri cu artefacte mari chiar daca au furat schita produsului? De pilda nave mari. Nu pot face asta singuri. Inca nu au asimilat tehnologia. Dar Japonia care e la doi pasi da. Faptul ca o tara are preeminenta tehnologica intr-un domeniu nu rezulta automat ca e cea mai buna la toate.
      Dupa parerea mea marea buba a lui F35 pe linga absurditatea aerodinamica care este e ca e mic visavis de F22 si ca nu prea ai loc sa implementezi tehnologii pe el. Ca e cam „aglomerat”. F22 e mare si ai loc pe el de pilda.

  4. in concluzie probleme mari la f35.nasoala treaba.nasoala rau.alte bube pe capul lui.sireacu f35!

    • Daca faci legatura intre alegerea Indiei si problemele lui F-35 gresesti. In primul rand F-35 n-a fost ofertat Indiei iar in al doilea rand F-35 are deja o lista de cumparatori bine definita si care din cauza intarzierilor isi prelungesc resursele la avioanele ce trebuiau inlocuite.

  5. ma refeream la problemele pe care le are cu carligul de oprire deoarece spuneau ca ar fi posibil o redesenare a spatelui si asta implica timp.
    http://www.navytimes.com/news/2012/01/dn-design-blamed-for-f35c-tailhook-issues-011712/

  6. Aha, am crezut ca pui evenimentul Rafale drept posibila sursa pentru problemele F-35, ai pus ambele postari consecutive si de aici eroarea.

  7. http://defenceforumindia.com/indian-air-force/31082-dassault-rafale-wins-mmrca-7.html
    deci astia nu sunt sanatosi la cap.potrivit lor va urma o alta licitatie ptr alte 80 de avioane,licitatie la care vor fi chemati sa participe cei ce au fost si inainte.pag7

  8. si viseaza ca cele 80 vor fi f35.si te gandesti ca noi nu avem banutu ptr 2 3 escadrile

  9. General Dynamics incepe anul asta sa produca (pt. inceput numai 2 duzini) Gatling-ul pentru F-35:
    http://www.sacbee.com/2012/01/31/4227807/general-dynamics-awarded-24-million.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *