Fregatele Type 22 la gunoi. Ale lor nu ale noastre

descărcare (2)

HMS Chatham (F87), dezarmata

In urma reducerile in cadrul Royal Navy ca si in urma scaderii considerabile a activitatii submarinelor rusesti, britanicii au trimis la fier vechi patru fregate Type 22, astfel: HMS Cumberland (F85), HMS Campbeltown (F86), HMS Chatham (F87) si HMS Cornwall (F99).

Dupa ce incercarea de gasi clienti pentru vinderea lor a esuat, Brazilia fiind singura tara oarecum interesata, dar renuntand pana la urma, navele au pornit catre Turcia, unde vor fi taiate si reciclate.

Cele patru fregate Type 22 sunt mai noi si mai moderne decat cele doua nave romanesti, fiind Batch 3 fata de Batch 2 ale noastre si au intrat in dotarea Royal Navy intre anii 1988-1990, fiind retrase in 2011.

Sincer cand am vazut stirea si am parcurs primele randuri, mi s-a facut pielea de gaina! Daca Doamne-fereste le cumparam si pe-astea?!

 

Sursa: Altair.com

GeorgeGMT

11 comentarii:

  1. Bre Georgica, fraticule, nu le da idei la astia ca nu se stie! Poate inca n-au aflat de ele si, fiind si dezarmate, sunt numai bune pentru gusturile „finutze” ale mai marilor nostri. Lor asa le place, chele, chioare si pe duca, adunatura de ratati, mama lor de xxxxxxxxxxxxxxxxx.

  2. barem daca am cumpara echipamentul care a fost pe ele si sa le punem pe ale noastre…niste harpoon si sea wolf ar fi ceva…

    • Nu mai delirati cu Harpoon sau altceva 🙂 🙂 🙂

      Pana nu le pocneste un rahat din ala de Styx pe rampa de se duce magaoaia la fund nu se cumpara nimica…cat dracu o mai dura pana cand porcariile alea s-or dezintegra fizic…

      Astia tin Delfinul la mal vezi domle ca sa nu declanseze cursa inarmarilor, razboiul rece si razboiul nuclear/bacteriologic/chimic plus Aplocalypsa in baltoaca asta…

      In conditiile astea fregate inarmate cu SAMuri si antiship missiles moderne n-ai sa vezi la mamaligari in urmatorii zeci de ani.

      Pe mine unul ma deranjeaza de ce mai tinem amirali, contra-amirali, contra-contra amirali si vice-adjuncti-subsecretari de comandori pe salarii in conditiile astea, sa-i dea afara pe toti si ramanem cu Bricul Mircea si cu MAI Stefan Cel Mare…

      Troacele alea doua britanice or sa patruleze cu mitraliera de 12.7 printre pirati.
      Si or sa interogheze avioane de pasageri prin Mediterana 🙂 asta mi s-a parut cea mai amuzanta operatiune din cariera lor 🙂

      Cu dialoguri la genul:

      -suntem frecata razboinica britanica a urmasilor urmasilor dacilor din patria unde chiorii-s imparati si prostii cu doctorate
      -spuneti cine naiba sunteti si unde dracu zburati
      -bah, voi ascundeti ceva!
      -altfel de ce dracu zburati asa de sus si asa de repede!
      -hai, spuneti ce-ati facut de fugiti asa!
      -va avertizam serios ca nu avem SAMuri sa bata pana la inaltimea aia
      -actually nu avem SAMuri, period.
      -turela cu metralera operata de nea Ghita nu bate pana acolo sus la voi
      -nici tunul nu bate, si oricum nu vede nimica, ca nu-i legat la radar
      -daca nu ne spuneti spuneti cine sunteti si incotro zburati si ne ignorati, noi va sujem ciorapii…
      -da v-am ginit noi, va tinem minte…

  3. Sa puna torpilele alea de la submarin pe fregate asa extindem capabilitatile submarinului la range-ul fregatelor.

    O alta solutie in cazul in care costa prea mult acest upgrade, ar fi sa remorcam submarinul cu fregatele pana la locul de tragere. Una il tine din fata una din spate sa nu se scufunde. Cand se apropie cele 2 fregate lanturile care tin submarinul ii permit sa se scufunde cand se departeaza cele 2 fregate submarinul iese la suprafata.

    Mai mult atunci cand iese la suprafata are si acoperire aeriana de la fregate. Viteza superioara a fregatelor si range-ul acestora confera submarinului capabilitate de neeegalat de alte submarine existente.

    Ambele solutii extind capabilitatile submarinului si il fac din nou operational.

    • Ar fi o solutie, dar gandeste-te ca Romania nu detine tehnologia necesara ca sa fabrice lanturi suficent de solide pentru a sustine un submarin. Asa ca ar fi necesar sa cumpere o licenta de fabricatie sau chiar sa achizitionam lanturi la mana a doua din US, Portugalia, Olanda sau UK. Sau am putea sa modernizam lanturile pe care le aveam deja cu tehnologie israeliana si sa le prelungim resursa de utilizare.
      Oricum nu sunt fonduri destule asa ca pe moment nu se pot achizitiona mai mult de cateva bucati, cu mult sub necesarul tarii.

    • Daca tot il legati cu lanturile intre doua fregate si nu aveti in cap ceva la genul biciuri, costume de piele neagra si bile rosii prinse cu botnita in gura 🙂 , chemati si Marasestiul sa participe la exercitiul multiarme „Aruncarea cu Delfinul 13-13-2013”: deci alea doua englezoaice urate tin lanturile si Marasestiul „incarca” prastia 🙂 cu Delfinul pe post de bolovan.

      Putem suplimenta astfel capabilitatile de lovire aeriana ale Romanian Air Farce cu una bucata de metal zburatoare cu 16 torpile la bord.

      • @gsg putem sa o declaram si sport olimpic…sa vezi ce o sa inchirieze lumea delfinul pentru practica…si pac, ne scoatem banii

      • Se pare ca Delfinul cel devine foare periculos in zbor conform acestei tactici.
        Factorul surpriza fiind maxim. Adica aia te cauta cu sonarul si tu esti cu submarinul in aer. Ma intreb daca baietzii aia mai au nevoie de torpilele alea.

        De banii aia le luam geci de piele cu ochelari si fulare ca a lu Nastase si ies pe punte sa dea cu bombitze si sa traga cu pistolul in gatul inamicului.

        Totusi daca lanturile nu elibereaza Delfinul la timp riscam sa pierdem toata flota in cateva secunde.

        Un fel de Midway in Marea Neagra cu Dobritoiu pe post de Yamamoto,

  4. sa nu te surprinda nimic daca auzi ca le cumparam si pe acestea
    la noi doar este groapa de gunio a altora
    deci sa vina naveleeee

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *