Gherila urbană – forma de rezistenţă armată a mileniului III

Abstract

La guérilla urbaine est une forme violente du mouvement de résistance contre Ies forces d’occupation et comprend la totalité des procèdes et des modalités d’opposition armée de la population urbaine occupe temporellement par l’ennemi (suite a une guerre

d’agression).

images

În contextul schimbărilor petrecute în domeniul politic şi militar pe plan mondial, din punct de vedere structural şi concepţional, precum şi ca urmare a concluziilor reieşite din analiza desfăşurării n conflictelor militare din ultimii ani (Cecenia, Palestina şi mai nou Irakul), apreciem că se impune o nouă abordare în pregătirea şi desfăşurarea luptei de rezistenţă – parte integrantă a mişcării de rezistenţă şi procedeu strategic al războiului de  apărare a ţării.Ca fenomen, mişcarea de rezistenţă reprezintă „totalitatea acţiunilor  maselor populare şi a formaţiunilor înarmate duse împotriva forţelor de ocupaţie, printr-o arie foarte diversificată de forme, metode şi procedee de acţiune” [1].

Mişcarea de rezistenţă vizează importante scopuri politice, economice şi militare carei orientează şi direcţionează activitatea şi formele de manifestare pe mai multe planuri.

Pe plan politic, mişcarea de rezistenţă îşi propune să demaşte agresorul în faţa opiniei publice mondiale, să dezvăluie scopurile politice reale urmărite de acesta şi caracterul ilicit al războiului pe care 1-a declanşat.

Pe plan economic, mişcarea de rezistenţă are ca obiectiv principal apărarea şi conservarea avuţiei naţionale, împiedicarea forţelor de ocupaţie de a folosi în interesul lor materiile prime, instalaţiile de energie, producţia întreprinderilor etc., organizând şi desfăşurând acţiuni de sabotaje, distrugeri, capturări etc.

Pe plan militar, mişcarea de rezistenţă şi forma ei de manifestare violentă – gherila – asigură condiţiile necesare ducerii luptei în spatele dispozitivului inamicului, pe tot teritoriul ocupat de acesta, având ca misiune angajarea forţelor agresoare în nenumărate ciocniri locale, pe spaţii cât mai întinse, pentru a le produce pierderi în personal, armament şi alte materiale, obligându-le să treacă la un război de durată şi de uzură, care creează condiţii pentru schimbarea treptată a raportului de forţe în favoarea apărătorului.

„Războiul de gherilă este războiul celui slab împotriva celui puternic – o campanie  de hărţuire şi istovire dusă de nişte forţe inferioare, slab înzestrate, împotriva unor trupe  convenţionale. ABC -ui «războiului purecelui» constă în a nu te lăsa niciodată prins în apărarea unor poziţii fixe şi a nu ataca niciodată fără să ai asigurată o poziţiesuperioară în zona locală” [2].

în literatura de specialitate consacrată mişcării de rezistenţă s-au exprimat opinii în legătură cu locurile favorabile sau nefavorabile luptei de gherilă, în mare parte dând exemple din cel de-al doilea război mondial.

Ernesto Che Guevara considera că terenul cel mai favorabil pentru acţiunile de gherilă ar fi „ … în zone greu accesibile, în care se află munţi abrupţi, deserturi de nestrăbătut sau  mlaştini\ … \. In zonele muntoase, acţiunile de luptă pot avea o mai mare continuitate în timp, folosind forţe proprii reduse şi împiedicând pătrunderea rezervelor duşmanului spre locul acţiunii.“ [3]

 

El aprecia ca fiind nefavorabile terenurile deschise, fără păduri, cu numeroase drumuri, zonele de şes. în trecut, luptătorul de gherilă îşi stabilea bazele, de regulă în munţi, în teren accidentat, în păduri şi în alte locuri greu accesibile, care îi ofereau protecţie, posibilităţi de acţiune prin surprindere şi de retragere în faţa unor forţe inamice superioare.

La începutul mileniului III, în întreaga lume, procesul de urbanizare cunoaşte o continuă dezvoltare şi se desfăşoară rapid, fapt ce nu poate să nu aibă influenţă şi în cazul eventualelor lupte de rezistenţă duse pe timp de război. Predicţiile demografice estimează un grad de urbanizare de 70-80% pentru populaţia mondială. Dacă aceste estimări se vor adeveri sau cel puţin se vor apropia sensibil de cifra vehiculată, înseamnă că mai mult de 5 miliarde de locuitori ai planetei vor trăi în oraşele mileniului III. [4]

Prin urmare, ţinând cont şi de recentele conflicte din Cecenia şi Irak este necesar să se studieze şi să se aibă în vedere posibilitatea organizării unei puternice mişcări de rezistenţăîn mediul urban, dacă situaţia o va impune.

Din experienţa istorică rezultă că acest mediu oferă numeroase avantaje care duc la concluzia că mişcarea de rezistenţă se mută în zona urbană. Aceste avantaje sunt:

oraşele având o populaţie numeroasă, asigură o sursă importantă pentru recrutarea luptătorilor, oferind posibilităţi pentru antrenarea în luptă a unor oameni specializaţi în domenii variate, necesari diversificării formelor de rezistenţă şi asigurării ei materiale, tehnice şi sanitare;

în oraş, cu ajutorul procedeelor specifice se pot culege informaţii detaliate despre inamic;

spaţiul locuibil compact al oraşului, distanţele relativ mici între diferite puncte şi posibilitatea parcurgerii lor într-un timp scurt, chiar şi pe jos permit să se desfăşoare acţiuni fulger, care durează de la câteva minute la 2 – 3 ore;

în oraş sunt mai uşor de pregătit şi pus în aplicare forme şi procedee de luptă ca:

atacul prin surprindere, ambuscada, hărţuirea, deschiderea focului de pe acoperişuri, din clădiri nelocuite sau avariate etc.;

clădirile amenajate ca punct de rezistenţă pot fi menţinute şi apărate cu forţe

puţine;

existenţa posibilităţii variate de aprovizionare tehnico – materială şi cu materiiprime necesare fabricării şi reparării armamentului şi echipamentului;

realizarea cu uşurinţă a legăturilor şi transmisiunilor datorită reţelei telefonice,telegrafice şi a altor mijloace existente din timp de pace;

acţiunile de influenţare psihologică se pot desfăşura într-o gamă largă de forme,procedee şi metode începând cu cele moderne şi terminând cu cele improvizate(inscripţii pe ziduri, trotuare, etc.);

O problemă deosebit de importantă pentru asigurarea procesului luptei de gherilă este aceea a adoptării celor mai adecvate structuri organizatorice. Considerăm că pentru realizarea scopurilor propuse mişcarea de rezistenţă s-ar putea organiza în formaţiuni de luptă înarmate şi formaţiuni de sprijin. Aceste formaţiuni se sprijină pe populaţia civilă din zonă care acordă sprijinul uman, logistic şi informativ necesar ducerii luptei de gherilă şi în special, sprijinul moral care alimentează lupta pentru o cauză. Obligatorie pentru gherila urbană este respectarea regulilor conspirativităţii dar aceasta nu trebuie să ducă la „ruperea“ de populaţia civilă din zonă, nici la izolarea formaţiunilor una de alta, căci, în acest fel, s-ar slăbi considerabil forţa mişcării.

Siguranţa mişcării de rezistenţă şi a membrilor săi depinde, aşa cum am mai subliniat,  de caracterul ei ermetic. E vital ca absolut toţi membrii mişcării să nu ştie decât cea ce este indispensabil pentru îndeplinirea misiunilor. Forţele de contragherilă infiltrate, un luptător mai puţin fiabil  nu trebuie să poată face rău mişcării în ansamblu.

 

O mişcare de rezistenţă care ia amploare trebuie să fie o structură verticală de lanţuri, de celule, care permit o transmitere pe verticală a informaţilor primite. În caz de alertă, pentru a rupe lanţul e suficient ca unul sau mai mulţi luptători cu rol de întrerupători să dispară.

Structura organizatorică a formaţiunii de luptă poate fi următoarea:

-echipa de gherilă independentă alcătuită de regulă din 3-5 oameni şi un responsabil;

-grupa de gherilă alcătuită din două echipe care de cele mai multe ori acţionează  distinct, fără ca luptătorii să se cunoască între ei. Coordonarea e asigurată de un şef de reţea care supervizează cele două echipe, prin intermediul celor doi responsabili dinfruntea acestora. Aceste grupe acţionează în mod independent şi în cartiere diferite;

-detaşamentul de gherilă care acţionează în mod excepţional şi care este format din 35grupe. Acesta este condus direct de comandamentul formaţiunii de luptă şi de regulă îndeplineşte o acţiune de mare

anvergură.

 

Misiunile formaţiunilor de luptă ar putea fi:

-organizarea unei reţele de informaţii şi contrainformaţii;

– neutralizarea forţelor poliţiei militare, formaţiunilor contragherilă şi organelor de administraţie instituite de ocupant, precum şi a colaboraţioniştilor şi a trădătorilorlocali;

– dezorganizarea conducerii inamicului;

– nimicirea coloanelor inamicului şi a eşaloanelor lui de transport pe şosele, căi ferate etc.;

-blocarea unor căi de comunicaţii, în scopul împiedicării manevrei de forţe şi mijloace şi a transporturilor de aprovizionare şi evacuare;

-nimicirea sau scoaterea din funcţiune, în mod temporar sau definitiv, a unor obiective importante inamice (instalaţiile de aerodromuri şi portuare, parcurile de maşini şi tancuri, avioanele aflate la sol, navele aflate în radă, punctele de comandă, centrele detransmisiuni, depozitele etc.);

– capturarea unor persoane cu funcţii importante în conducerea militară şi politico – administrativă a inamicului;

-eliberarea prizonierilor de război aflaţi în detenţie inamică, a deţinuţilor politici şi a ostaticilor din locurile de detenţie sau din convoaie.

Forţele de sprijin ale gherilei urbane pot îndeplini următoarele misiuni:

-observarea permanentă a inamicului şi culegerea de informaţii despre acesta;

-asigurarea legăturilor în calitate de agent şi curier, transportul armamentului, muniţiilor  şi a altor materiale necesare formaţiunii luptătoare;

-acţiuni de propagandă în rândul populaţiei proprii;

-participarea la acţiuni de rezistenţă nearmate;

-colectarea de fonduri şi mijloace materiale de la populaţie pentru formaţiunea de luptă;

-producerea de armament, e şi alte materiale necesare formaţiunii înarmate;

-repararea tehnicii de luptă, echipamentului, etc.

Lupta de gherilă urbană are un pronunţat caracter ofensiv, bazându-se pe efectul surprinderii, pe impetuozitatea şi oportunitatea declanşării acţiunilor, precum şi pe o desăvârşită conspirativitate. Din procedeele de acţiune ce pot fi utilizate de gherila urbană cele mai tipice sunt: observarea, pânda şi supravegherea; capcana; ambuscada; barajele şi distrugerile; ducerea luptei în subteran; atacul cu obiectiv limitat; raidul; hărţuirea;

Formaţiunile de gherilă urbană trebuie să evite confruntările de amploare cu inamicul, să se sustragă permanent loviturilor forţelor superioare ale acestora, dar să-l hărţuiască necontenit, prin acţiuni cu un pronunţat caracter ofensiv, de mică amploare, dar care însumate să ducă la efecte strategice.

 

Recentele evenimente din Irak, unde soldaţii americani sunt hărţuiţi zilnic de forţele de gherilă locale, subliniază încă o dată necesitatea pregătirii trupelor în problema organizării, pregătirii şi desfăşurării gherilei urbane.

 

 

Cpt. instr. Daniel Solescu

Note bibliografice

 

[1] Revista Trupelor de Uscat nr. 5-6/1997 , p. 32

[2] Buletin de informare şi documentare nr. 4/1991, p. 32

[3] Che Ghevara, E., Războiul de guerilă, în Guerilă, rezistenţă, război popular, Editura

Militară, Bucureşti, 1972 p.56

[4] Gândirea Militară Românească nr. 6/2000.

103 comentarii:

  1. sa se dea arme la tot poporu si cartuse cu 1 ron sa sa ne antrenam in wekend

    • Nea Gigi are dreptate ,tirul ca sport de masa( cu AK-ul sau pistoale de 9mm nu cu pliciuri) ar fi solutia pt. o populatie pregatita sa opuna rezistenta.In plus datorita cererii mari de munitie dam de lucru industriei de aparare.Tirul chiar si dinamic poate fi practicat de toata lumea(tineri,femei,burtosi,schiopi,etc).Oarasele Romaniei ,in special Bucurestiul se preteaza de minune la un astfel de resbel,cu conditia sa fie ,,amenajat” de autoritati din timp.Adica puturi de apa linga blocuri ,tunele de legatura intre canalizarile mari si ALA -blocurilor,obligativitatea /facilitarea construirii de pivnite pt case,identificarea /amenajarea din timp a unor cache-uri pt armament ,provizii etc.
      Partea proasta este coeziunea populatiei.Daca in Irak si Cecenia apartenenta religioasa si tribala a creat ,,structuri,, informationale si operative destul de greu de penetrat ,la noi trebuie muncit din timp cu ,,omu” mai ales ca din ce se vede prin bloguri boboru’nu-i prea incintat de ideea de a opune rezistenta( nici nu prea avem un trecut de partizani cu exceptia citorva cazuri).Alta problema este ca guvernantii ar prefera sa piarda un razboi si sa incerce sa negocieze cu ocupantul pastrarea macar a citorva privilegii decit sa inarmeze preventiv populatia si sa se trezeasca impuscati ca Ceausescu .
      Si vis pace parabellum-Mare vorba ,domnule!

      • @ Mos Gherila …..

        tirul ca sport de masa , , populatia cu drept de port arma obligatoriu si cu imaginile politicienilor lipite pe tinte …;)

        garantat , ori vom avea politicieni patrioti ori nu vom mai avea deloc :)))))))))))))))))))))))))))))))

        • O idee geniala: arme la tăt poporu’. Ultima data s-a folosit in ’89, a iesit tare bine si atunci. Un destept a tras un foc, apoi i-a lasat pe militari sa se impuste linistiti cu țivilii.

        • @ Mihai Papuc …..

          in 89 inamicul era neclar ….. acum il vedem in fiecare zi la TV , in presa si pe internet …… asa ca arme la tat’ poporul ……

          ramine cum am stabilit :

          ” garantat , ori vom avea politicieni patrioti ori nu vom mai avea deloc :))))))))))))))))))))))))))))))) „

        • Armata se conduce dupa un principiu foarte clar: unitatea de comanda. Ca e prost comandantul tau, ghinion, roaga-te sa crape inainte sa te trimita pe tine sa mori ca prostu’.

          Ce „propovaduiesti” tu aici, „revolutia intregului popor”, ar fi mana cereasca pentru „prietenii” nostri estici. Daca vrei sa-i schimbi pe politicieni, pune mana si te implica in viata politica. Strange doi, trei vecini si mereti sa-l intrebati pe primar pe ce va cheltuie banii, de exemplu. Sau strange cateva mii si protesteaza impotriva distrugerii celei mai vechi localitati din Romania – a, stai, asta s-a facut deja 😀

          Si inca ceva: daca pe fata, la vedere, nu poti schimba ceva, cum crezi ca ai putea sa influentezi o schimbare violenta?

        • @ Mihai Papuc

          ma bazez pe legea istorica conform carei schimbarile fundamentale au fost facute prin metode armate violente ……starea de pace nu schimba nimic …doar conserva o situatie …… razboaiele , revoltele sint motoarele si treptele progresului accelerat ….. suna trist dar asta e adevarul ……

      • @ Mos Gerila ……

        privitor la coeziunea populatiei ….

        ca sa transformi o gloata intr-un bloc unitar ,trebuiesc LIDERI

        Oameni priceputi ,curajosi , cinstiti , drepti , incoruptibili si cu charisma ……

        Romanii sint curajosi doar in momente exceptionale … istoria o spune si aceasta calitate exista in genetica natiunii romane …. e de ajuns ca o scinteie sa mobilizeze gloata si sa-i dea directia corespunzatoare

        pe scurt :

        romanilor le lipsesc inca pastorii cei buni dar vestea buna este ca ei exista si la momentul potrivit vor lua friiele natiunii ……

        acum ne conduc lupii imbracati in blanuri de berbec dar cind va veni timpul ii vom pune la protap !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Liderii micilor grupuri de rezistenta armata si ideologica vor aglutina treptat in jurul lor forte umane din ce in ce mai mari care vor avea ca rezultat final coeziunea mult visata a poporului roman …….

        TRANSFORMAREA POPULATIEI DEZBINATE IN POPOR UNIT ESTE CALEA !!!

        • @buzu: „ma bazez pe legea istorica conform carei schimbarile fundamentale au fost facute prin metode armate violente” – cred ca eu am lipsit de la lectia aia de istorie 😀

          Orice revolutie distruge fara discriminare si ce a fost rau inainte, dar si ce a fost bine. Si nu se stie niciodata daca ce se pune in loc e mai bun sau mai rau decat ce a fost.

          Daca vrei, fa o comparatie: Polonia vs. Romania, 1989 vs. 2014. Care e diferenta fundamentala? Polonia a facut o trecere controlata la noul regim, Romania a facut „revolutie”. In timpul in care polonezii urmareau ce se intampla cu tara lor, romanii catau teroristi. Mai mult de atat, daca aveam si un pic de ghinion, ramaneam si fara Transilvania prin ’90.

          La momentul actual avem tot ce ne trebuie pentru a putea schimba pasnic hotii care ne conduc. Dar, in loc sa ne unim pe ideile importante, noi alergam intr-o mie de directii si ne dam unii altora in cap. Asa ca „divide et impera” functioneaza de minune.

        • @ Mihai Papuc ….

          ce revolutie ???? …..

          vecine in 89 ‘ la noi a fost lovitura de stat sub masca unei revolutii , deturnate de altfel in friendly fire din ordinul lui Iliescu si militaru kgb-istul …nu uita planurile de rastunare ale lui ceasca care datau deja din 89 …..tokes a declansat ,miscarea de protest la ordinul vesticilor , restul au continuat esticii si cei care aveau legaturi cu ei …planurile erau facute de cind s-a intilnit Bush senior cu Gorbaciov …. ….la noi comunismul si cultul personalitatii au fost mai adinc inradacinate , ceasca nu a vrut sa debarce pasnic ( evenimentele singeroase de la Timisoara sint din ordinul lui ceasca ) iar esalonul 2 mai zelos si mai singeros decit insusi ceasca ….. sintem singura tara din Europa care a avut varsari de singe la rasturnarea regimului …..MOTIVUL ???….iliescu , militaru si brucan au avun nevoie de singe ,dupa 21 decembrie, ca sa justifice executarea lu ceasca …pe de alta parte au fost si episoade de eliminare a unor ofiteri incomozi pentru cei care au preluat puterea pe 21 decembrie …..ordinele contradictorii dar si infiltratii de origine ungureasca si ruseasca au completat diversionistii autohtoni ……. fara singe nu era motiv solid de executie ……

          si daca te uiti la istoria omenirii ,evolutia s-a facut in salturi , nu constant …

          pacea este intervalul dintre 2 episoade singeroase …

          pina acum nu am vazut exceptie de la aceasta regula

          WW3 este inevitabil !!!

          QED !

  2. „luptătorul de gherilă îşi stabilea bazele, de regulă … în păduri şi în…” – nu mai poate fi vorba de lupta de gherila in zona paduroasa, pentru ca tara este despadurita. Nu vor avea unde sa se ascunda luptatorii. De lupta de gherila in zona urbana, nu poate fi vorba caci in zonele urbane mici si medii sunt doar pensionari. Alternativa ar fi importul de mercenari de la Blackwaters sau importul de roboti de lupta din Rusia precum cei din clipul de mai jos. O alta forma de lupta de gherila urbana
    http://www.youtube.com/watch?v=ihVszNrz6dQ

    • De gherila urbana nu poate fi vorba? Are you serious?
      Gherila urbana a creat cele mai multe probleme armatelor moderne.
      Zona urbana este locul unde se estompeaza cel mai mult diferentele tehnologice intre oponenti si care „consuma” cele mai multe forte ale invadatorului, in sensul ca are nevoie de mult mai mult forte si mijloace pentru a-si impune controlul asupra unei zone restranse.
      Avem exemplul neincetatelor lupte dintre asrabi si israelieni, campaniile din Irak si din Cecenia.
      In cele doua campanii din Cecenia, rusii s-au chinuit, de fiecare data, mai bine de doua luni ca sa preia controlul complet al orasului Groznai care este cat Braila.

      Aia cu robotii sovietici de lupta …. wishfull thinking. Ce vor ei, in afara de realizarea tehnica in sine, presupune sa aiba un control eficient al spatiului aerian si sa nu aiba bruiaj pe comunicatii, altfel masinutele sunt egale cu zero.

      • @ Eroul Bula …..

        Rezistenta armata romaneasca va rezista daca si numai daca va fi alimentata de NATO asa cum i-au alimentat americanii pe mujahediinii afgani

        iar guvernu primului sinistru Monta va colabora cu Rusia si China …….
        … are deja intentia de a realiza o legatura aeriana directa cu China !!!

        „Tarom va relua zborurile directe spre China incepand chiar din luna august, informeaza Mediafax citand surse din cadrul companiei. Un anunt asemanator a fost facut si de vicepremierul Liviu Dragnea, in luna martie, dupa o vizita a sa la Beijing. Este o decizie care ridica mari semne de intrebare. De ce ar fi nevoie o linie aeriana directa cu China si nu cu Statele Unite ale Americii cu care Romania are legaturi mult mai stranse si multe mai importante din punct de vedere economic si strategic?”

        http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-17264306-tarom-pregateste-reia-zborurile-spre-china-timp-sua-nu-are-nicio-linie-directa.htm

        iar faptul ca Putin inebuneste pe zi ce trece nu prea mai mira pe nimeni

        Se strânge lesa: Kremlinul vrea să oblige ruşii să-şi declare a doua cetăţenie

        http://epochtimes-romania.com/news/se-strange-lesa-kremlinul-vrea-sa-oblige-rusii-sa-si-declare-a-doua-cetatenie–217450

      • Tu esti Negrea? Amandoi aberati asemanator, ii facem pe rusi la baioneta, hai peste ei!

        Ce ai scris aici, e 70% ok. Ma si mir.

        • @ Vlad ….

          Nu sint Negrea ……

          Negrea abereaza cu invazia pe mare ….. si fortarea Dunarii

          eu „aberez” cu invazia clasica ruso-bulgaro-ungara pe uscat,

          dupa invadarea R. Moldova de catre rusi urmeaza preluarea podurilor Fetesti-Cernavoda ,in combinatie cu bulgarii apoi urmeaza centrala Nucleara si taierea curentului si in final portul Constanta …si cu aceasta Dobrogea este izolata de Romania ….pe rusii ii intereseaza doar litoralul M .Negre o cale spre strimtorile Bosfor si Dardanele …. ungurienii au treba lor cu Ardealul si il vor obtine de la rusi contra unui atac la granita de vest a Romaniei ….

          ca vor trada NATO asta e alta mincare de peste …NATO ofera aceiasi serviciu de securitate pe care il ofera si Rusia si in plus sint si dependente de gazul rusesc … daca Bulgaria si Ungaria sint dependente de gazul rusesc si in foarte strinse relatii de afaceri cu Rusia la ce mai serveste serviciul oferit de NATO pentru ele ??? sa nu uitam ca cele 2 tari nu critica Rusia si se opun sanctiunilor impotriva Rusiei …. deci o tradare are deja fundamentul asezat ….. restul e o chestiune de timp …. tari care au intrat si iesit din NATO au mai fost …nimic deosebit ….

          Romania nu prea depinde de gazul si petrolul rusesc si asta este un avantaj pentru noi ……. nu sintem sclavii rusilor

          Poate armata romana sa apere tara de un atac sincronizat al acestor trei inamici ?

  3. Articol necesar!
    -„neutralizarea forţelor poliţiei militare, formaţiunilor contragherilă şi organelor de administraţie instituite de ocupant, precum şi a colaboraţioniştilor şi a trădătorilorlocali;” –>> PENTRU ASTA TREBUIE ARTICOL SEPARAT!!!!
    Politia militara, formatiunile contragherila se bazeaza foarte mult pe informatiile primite de la colaborationisti si tradatorii locali… As putea spune ca succesul operatiunilor de gherila depinde in mare masura de NEUTRALIZAREA IN PROPORTIE CAT MAI MARE A TRADATORILOR SI COLABORATIONISTILOR!
    Hai sa vedem cam care este „bazinul” de unde ocupantul isi recruteaza „fidelii”…
    -oportunistii din vechiul regim … ESTE PLINA ROMANIA!!!!! mai o afacere cu armata de ocupatie… mai o razbunare…mai o functie in noul sistem…
    -cei care au simtul tradarii inca de la nastere… sunt destui si in armata romana!
    -nemultumitii din vechiul regim… sunt destui si din astia! … pe unii ai avem la indemana… vezi VR si alte publicatii…
    -aia care doresc castiguri rapide… (alta gramada!) si nemuncite… sigur ocupantul va pune „recompense” babane pe capul unora din rezistenta…
    Consider (ca element specific Romaniei) ca este necesar un grup special care sa se ocupe doar cu tradatorii si colaborationistii… Fara eliminarea acestor tradatori si colaborationisti, orice forma de gherila / rezistenta este din start sortita pieirii…

    • @Dany aloo SRI se aude? aveti formatiuni care sa lichideze tradatorii? ca daca nu aveti ma bag eu , vreau eu primul sa gust sange de tradator miam miam 🙂
      Pe de alta parte stiti ca ocupantul, impreuna cu tradatorii locali , ne vor numi pe astia , gherilistii cu sonorul nume de teroristi 🙂 si ca in carca noastra propaganda va pune toate crimele pe care le va comite ocupantul !
      Parerea mea e ca in Romania de acum , cu educatie patriotica spre zero si istorie malformata , singurul lucru posibil este rezistenta individuala .Fiecare roman trebuie sa iasa ziua si noaptea la recoltat trofee de dusmani. Cand te duci la paine si vezi un tradator ii bagi un cutit in spate , daca iesi la cinema si te intalnesti cu un ocupant ii tai jugulara cu baioneta, si tot asa, mai pui o bomba la komandatur :), mai torni zahar in jeepu lu colonelu colaborationist de vis a vis…
      Formele organizate sunt destul de greu de realizat , coeziunea lipseste si mai ales pacatul nostru cel mare e ca fiecare roman este un sef 🙂
      Doar in jurul unur grupuri deja formate militar se pot lipi si ceva civili cu dorinta de lupta care sa conteze in schema generala.
      Plus ca poate sunt doritori sa lupte da de unde materiale, ca industria noastra nu prea a mai produs nimic…
      Si apoi trebuie sa existe imediat dupa presupusa caderea a tarii o formatiune puternica care sa preia conducerea din ilegalitate si care sa coordoneze in teritoriu actiunile de gherila.
      Va zic clar, deocamdata nu exista nici un fel de planuri la nivel national pentru asemenea actiuni, cel putin nu cele care sa se duca cu sprijinul populatiei.Informare ioc, educatie ioc, fiecare sa se descurce.
      Daca incepe vreo ocupatie si inca nu am murit, va astept cu biban prajit in delta sa ducem actiuni de interdictie la pescuit a dusmanului care ne ocupa tara! 🙂

      • @Wandoo N … 🙂
        „Si apoi trebuie sa existe imediat dupa presupusa caderea a tarii o formatiune puternica care sa preia conducerea din ilegalitate si care sa coordoneze in teritoriu actiunile de gherila.”–>>asta este tema separata de discutie…
        De obicei vechii conducatori sunt arestati / obligati sa colaboreze… Aparent neimportant… politicienii actuali nu sunt in stare sa conduca o rezistenta armata in cazul ocuparii tarii…Pt simplul motiv ca sunt slabuti in majoritate ca oameni… un om slab nu poate conduce un grup de rezistenta pt simplul fapt ca acest grup de rezistenta este format din oameni cu caractere puternice… de obicei in formatiunile de rezistenta se regaseste crema armatelor…
        Mai mult ca sigur are si SRI cel putin cateva liste cu oameni care sunt posibili tradatori… pe astia ai are in atentie inca din timp de pace … 🙂 , dar ce te faci cu aia care tradeaza pt 30 de arginti?

        • @dany.. prima data ii mananca fripti pe astia din servicii.
          aia care raman sunt colaborationistii si aia cu famelie mare renumeratie mica dupa buget care vor nu vor trebuie sa puna o paine pe masa… de luat la ochi sunt aia care o sa colaboreze de bunavoie nu aia constransi de situatii.
          Cadrele serioase si patrioate din servicii trec automat in rezistenta daca tara e ocupata militar, acolo e baza formarii si ridicarii unei adevarate miscari politico-militare care sa reuseasca sa le faca viatta grea ocupantilor.Ei au de obicei liste cu persoane interesante care pot sa o mana de ajutor ,stiu ascunzatorile, au propriul lant informativ deci pe scheletul acestor grupuri ar trebui organizata rezistenta .
          Oricum , nu fiti optimisti daca vreodata se intampla asa ceva si cum singurii care pot ocupa tara sunt rusii sa aveti o grenada la indemana daca cadeti in mainile lor .Mai bine mori o data si iei inca 2-3 cu tine decat sa te tortureze aia si sa mori de 100 de ori pana iti dai sufletu!
          Parerea mea 🙂

      • @Wandoo N…
        „Cadrele serioase si patrioate din servicii trec automat in rezistenta daca tara e ocupata militar, acolo e baza formarii si ridicarii unei adevarate miscari politico-militare care sa reuseasca sa le faca viatta grea ocupantilor.Ei au de obicei liste cu persoane interesante care pot sa o mana de ajutor ,stiu ascunzatorile, au propriul lant informativ”… din pacate tocmai acesti oameni sunt pe lista neagra primii…
        Trebuie sa pleci de la ideea ca tot ceea ce pregatim noi pe timp de pace pt rezistenta / gherila stie si viitorul ocupant.
        Adevarata rezistenta incepe tocmai dupa ocuparea totala / partiala a teritoriului … Si atunci se vad oamenii cu adevarat patrioti. Ce te face sa crezi ca cei din lantul informativ al unora pot sustine cauza noastra? Poate sunt interesati de arginti si mai putin de soarta poporului nostru… Practic pt un viitor razboi de rezistenta trebuie sa iei totul de la 0, altfel risti sa construiesti un castel din carti de joc…
        PS- Un biban cu mamaliguta si Murfatlar chiar se merita mai ales cand esti ascuns in tufisurile Deltei… 🙂

    • ,, Consider (ca element specific Romaniei) ca este necesar un grup special care sa se ocupe doar cu tradatorii si colaborationistii… Fara eliminarea acestor tradatori si colaborationisti, orice forma de gherila / rezistenta este din start sortita pieirii…”
      Grupul asta special ar fi ocupat tot timpul si ar face f . multe ore suplimentare…

    • Manipulari grosolane… ca sa nu spun altfel….

      • Ca tot vorbeam de tradatori 😀

      • @ dany …

        Nu sint manipulari …

        au inceput verificarile in transe mici sa nu panicheze populatia …..
        daca vrei sa rupi eficient un znop de nuiele , o faci bucata cu bucata , nu dintr-o data ….

        ” Jandarmeria din Iasi confirma ca, in aceasta luna, desfasoara activitati de verificare a rezervistilor, pentru actualizarea bazei de date, „fara legatura cu o stare de pericol iminenta” ”

        „fara legatura cu o stare de pericol iminenta” ….. asta este pentru adormit fraierii

        http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/mesajul-de-chemare-primit-de-mai-multi-romani-care-au-efectuat-stagiul-militar-a-fost-scris-cu-pixul-pe-un-colt-de-coala.html

        Tin sa reamintesc :

        cu 2 luni si jumatate in urma incepea invazia Ukrainei , Crimea fiind o provincie a Ucrainei …….

        Acum Rusia deja ameninta Romania …..oare citi sesizeaza cit de repede au evoluat evenimentele ????? …….pentru ca inca citesc comentarii care asigura ca va fi liniste si pace , ca rusii sint in pragul falimentului si ca vor abandoma Ukraina cu mii de scuze ……

        vecinul timisoso ne asigura :

        „La cum merg lucrurile, iarna viitoare o sa ne incalzim cu gaze Shell, extrase din rusia, negociate la Bruxelles.” …..

        P.S. :

        ma bucur OARECUM ca tanchisti romani se duc la antrenamente in Hohenfels, Germania ….. m-as fi bucurat DEPLIN ca aceste antrenamente sa se fi desfasurat pe vreme de calm geopolitic …. ORIUNDE , ORICIT DE DEPARTE DE TARA

        Ce nu ma bucura este faptul ca in aceste vremuri periculoase , cind Rusia ameninta Romania , timp de DOUA LUNI !!!!!! si-au gasit timp de antrenamente la mii de km de Romania ……… PAI NU PUTEAU AMERICANII SI GERMANII SA-SI MUTE FIERATANIILE IN ROMANIA PENTRU ANTRENAMENT ???? …

        Pentru ca nu aduce anul ce aduce ceasul !!!! ……

        Romania este cel mai aproape de zona de conflict si ar fi normal ca sa vedem ceva zeci de blindate si escadrile de pasarele NATO parcate undeva prin zona de est a Romaniei

        Facilitati de antrenament se gaseau si in Romania ……. daca se dorea …. e si timpul ideal sa-si incerce senilele , doar Romania este plina de noroaie si luptele nu se vor desfasura pe autostrazi 😉

        si as fi preferat o mutare permanenta a unor trupe NATO acum, aiAICI , decit vizitele unor inalti oficiosi NATO ……

        apa trece , pietrele ramin …..

        Oficialii pleaca , Romania tot in izmene ramine ……

        De aia s-a speriat Hitler si nu a mai invadat Polonia ca il amenintasera frantujii si englismenii ……..

        Parca vad ca intr-o noapte spre dimineata ne trezim si noi ca polonezii de odinioara si nu ne ramine decit sa contraatacam cu mirtoagele dar nici din acelea nu prea mai aveam …. erau plecate de aproape 2 luni la antrenamente in Jermanica ……. dar vb citorva de pe aici …si fara citeva Bizoane senilate tot in indispensabili sintem …..

        motivul atacului : militarari rusi imbracati in uniforme romanesti ataca punctul de contrul vamal rusesc de la Reni , regiune care a devenit independenta in urma referendumului din 25 mai 2014 si apoi a cerut imediat alipirea la Rusia …… asta ca ipoteza … ca daca vrea rusnacul sa atace Romania , inventeaza motive fara numar , nu se uita la amenintarile NATO …. cum nu s-au uitat nici hitleristii acu vreme in 1939 ….. Hitler a sarit cu tupeu si spre vest si spre est …motivele disecate de istorici sint diverse si impartite ca opinii …. nu asta are importanta acum….ce vreau sa subliniez eu este TUPEUL cu care a atacat Hitler …Tupeu care este vizibil si la Putin !!!!!! …ca Hitler a sfirsit prost este alta poveste ….la fel cum eu cred ca va sfirsi si Putin …… esenta e ca Hitler a declansat al doilea macel mondial cu TUPEU iar Putin este foarte aproape de a declansa al treilea macel mondial ….

        CU TUPEU !!!!!!!!

        in 2 luni se pot intimpla multe …. pentru ca treburile se accelereaza de la saptamina la saptamina …. acu 2 luni jumate nimeni nu visa la Crimea !!!

        Evenimentele au luat-o razna si prin Asia :

        Armata Populară a Chinei a mobilizat mai multe submarine şi nave de război în Zona Economică Exclusivă a Vietnamului, ridicând la 86 numărul forţelor navale mobilizate pentru a proteja platforma petrolieră instalată abuziv în apele de coastă vietnameze

        http://epochtimes-romania.com/news/china-a-mobilizat-submarine-si-nave-de-razboi-in-apele-vietnamului–217371

        Mii de vietnamezi au protestat violent, joi, împotriva agresiunilor chineze din Marea Chinei de Sud, atacând una din cele mai mari zone industriale din Vietnam şi ucigând peste 20 de persoane, dintre care o mare parte chinezi

        http://epochtimes-romania.com/news/peste-20-de-decese-in-timpul-protestelor-anti-beijing-din-vietnam–217412

  4. miroase a reclutare

      • @buzu, @PREDA PAUL:
        1. Exercitiile de mobilizare: nu e absolut nimic nou sub soare, acestea se desfasoara de o gramada de vreme. Ia da o cautare pe google dupa ‘exercitii de mobilizare’, fa abstractie de articolele alarmiste de anul acesta si vei grasi o gramada de anii trecuti – fix aceleasi scopuri.

        Faza aiurea este ca exercitiile astea sunt absolut inutile. Se cheama niste oameni pentru o ora de la mama zmeilor ca sa-i bifeze intr-un tabel. Cine naiba e prost sa vina pe banii lui, din timpul lui.

        Conform legii (355/2009, art. 26), armata ar trebui sa plateasca drumul rezervistilor. Dar, ghici ce: armata-i rupta in nadragi si nu are bani pentru asta. Asa ca ei trimit ordine de chemare (eventual chiar nesemnate, cei mai destepti, pentru ca stiu ca nu prea e legal sa nu plateasca drumul), cine vine, bine, cine nu sa fie sanatosi – ca doar n-ai ce sa le faca daca nu au indeplinit procedura legala de chemare.

        A, inca ceva: exercitiile de mobilizare din 2014 sunt stabilite de prin 2013 – cel tarziu de prin toamna, probabil.

        2. Planificarea pentru exercitiul din Germania a inceput acum vreo patru ani. Iar anul trecut cred ca erau destul de clare si fortele implicate.

        • @Mihai Papuc …..

          daca e adevarat ca exercitiile de recrutare sint fara legatura cu situatia din Ucraina atunci Romania isi merita soarta de potentiala tara invadata …istoaria ne arata din atitea invazii rusesti un lucru clar :cind muscalii se deplaseaza in directia vest si crezi ca nu ajunge si la tine esti deja potential mort …….

          polonezii desi sint mai departe ( Kaliningrad o exclud , e proincie izolate de Rusia …deocamdata ) de rusi , decit noi deja fac pregatiri pentru intimpinarea rusilor cu ce pot ei ……

          iar aia cu exercitiile planificate aum 4 ani e tare nostima …..

        • @buzu: faci confuzie intre termeni, de ma doare mintea 🙂

          Recrutarea e un lucru, mobilizarea e altceva. Iar daca te apuci sa faci exercitii serioase de mobilizare, asta este aproape o declaratie de razboi pentru vecini.

          Mai mult de atat, ce naiba sa faci cu rezervistii? Daca tehnica militarilor activi are un grad de operativitate de vreo 60% (vedeti bilantul MApN pe 2013), crezi ca pe rezervisti ii asteapta in depozite tehnica utilizabila? A, inca ceva despre gradul de operativitate: daca ai un tanc si un ARO, tancul e terminat si ARO fuctioneaza, se cheama ca ai tehnica operativa in proportie de 50% 😀

          In momentul actual, 94% din bugetul MApN se duce pe salarii si pensii – analiza am citit-o chiar aici. Restul de 6% trebuie sa asigure si bani pentru functionare, si de investitii. Si uite asa, ai de impartit doua paie la trei magari. Asta ne-ar mai trebui, rezervisti chemati la treaba, sa tai pana si din alea doua paie amarate…

        • @Mihai Papuc …..

          ai dreptate cu termenii , mea culpa , dar asta nu schimba esenta situatiei …….

          .deci, ii asteptam pe rusi cu bratele incrucisate …. pina nu ajung la granit facem plaja ca si asa e vara ……adica asteptam sa ni se faca sete ca sa sapam o fintina ….

          ” Iar daca te apuci sa faci exercitii serioase de mobilizare, asta este aproape o declaratie de razboi pentru vecini.”

          ai dreptate …sa nu mobilizam nimic ca-i stresam pe rusi , pe noi ne apara NATO …..inainte sau dupa invazie ? 😉

          nu mobilizam rezervistii pentru ca nu avem tehnica militra suficienta sau in stare de fuctionare …ca doar nu sint toti soferi de ARO sau tanchisti ….eu am invatat despre explozivi , fitile ordinare , fitile detonante ….garantat pot sa-i fac pe toti politicienii vinovati sa sara in aer instant 🙂 ….iar amorsarea o fac cu sistem dublu si capsa normala dar si electrica …..ca sa nu dau gres ….e chiar plictisitor sa astepti 15 minute dupa fiecare capsa care nu-si face treaba …. sau de aceea se tem politicienii …ca daca punem cite un AKM in mina fiecarui rezervist reglementar cu 180 boabe , dispare specia lor …….. am facut si eu un juramint si acum stiu ca inamicul este atit extern dar si intern …si ala interior e mai apropiat :)))) ………

          speculez si eu 😉

        • @buzu: Daca tot iti doresti atat de tare sa pui in practica acele cunostinte cu care te mandresti, ia-o la picior pana prin Cecenia, sa le faci acolo pagube rusilor. Lasa-ne pe noi sa scapam de dusmanul din interior prin metode de-astea mai plictisitoare si mai putin eroice.

        • @ Mihai Papuc …….

          ” metode de-astea mai plictisitoare si mai putin eroice” dureaza de 25 de ani ……….
          pina acum voi nu ati schimbat nimic si ati adus tara de ripa prin metodele pasnice si mai putin eroice : ” pleaca ai nostri , vin ai nostri ” …….

          s-au plictisit romanii de abureala asta ……… vezi si intentia de a merge la vot

          e timpul pentru anticele metode ale lui Vlad Tepes … au rezultat garantat 100 %

          ” Poţi să păcăleşti câţiva oameni tot timpul şi toţi oamenii o perioadă, dar nu poţi să păcăleşti toţi oamenii tot timpul ” zicea Abraham Lincon

          iar eu pentru ceceni nu lupt , ei lupta pentru ei , din schimb voi lupta pentru tara mea impotriva politicienilor si a rusilor cu ceea ce stiu ….

  5. Sprijinul financiar, material si militar extern este un factor esential care asigura succesul luptatorilor de gherila.
    Un bun exemplu in acest sens il constituie cazul partizanilor iugoslavi (cetnicii si, mai ales, comunistii lui Tito) intens sprijiniti de catre UK versus cazul partizanilor romani sprijiniti doar de Mama Natura si credinta-n bunul Dumnezeu…. 🙁
    Q.U.E.D !

  6. Inteleg ca tehnica de lupta e veche in Romania dar oare si teoria trebuie sa ramana la nivel „44 ?.Cam asta e nivelul cadrelor formate la scoala tovarasilor.

    • Articolul este din 2003: http://www.armyacademy.ro/biblioteca/anuare/2003/GHERILA.pdf
      Eram student in AFT la acel moment, acela era nivelul teoretic de acolo si din celelalte scoli. Dar in 2003 am trimis primele batalioane in Afganistan, in 2004 am inceput sa avem ofiteri superiori in comandamentele NATO, iar de atunci foarte multe lucruri s-au schimbat.
      Fata de 2003, armata romana este mult mai bine pregatita, gratie participarii masive la exercitii si misiuni in comun cu militarii NATO, dar mai ales SUA.

      • dle mihai papuc

        nu chestionez profesionalitetea sau antrenamentul
        soldatilor .

        poti sa spui cum este mai bine pregatita armata romana
        cu tehnica din 1900 toamna tot carne de tun esti

      • Ghita Bizonu'

        Scuze dar pregatita pentru ce?
        Dupa cate inteleg pregatita pentru operatiuni de patrulare-pacificare nu nu de aparare si atac impotriva unui adversar bine inarmat.

      • @Mihai, sub nivelul de maior poate ai dreptate, dar ce parere ai despre ofiterii superiori?!

        • @George… 🙂
          Stalin a avut o oportunitate uriasa (si a folosit-o!) imediat dupa atacul german… Vorbesc de ofiterii superiori incompetenti…
          Nu stiu daca noi vom avea acea oportunitate…

        • @PREDA PAUL: care a fost diferenta dintre germani si francezi + englezi in 1940? Din cate imi aduc eu aminte, germanii au avut tehnica inferioara numeric si calitativ.

          Daca asta nu este suficient, hai sa iti dau un exemplu concret: avem militari instruiti in armata romana pentru a dirija aviatia de atac in sprijinul apropiat al trupelor (misiuni CAS). Asta inseamna ca infanterul poate fi scos din cacat de un avion aliat care zboara la cateva sute de kilometri distanta – iar asta nu-i poveste, ci realitate din teatrele de operatii.
          A, iar instruirea unui militar pe aceasta functie se face in vreo 2 ani, costa cateva zeci bune de mii de euro, iar examenele practice de mentinere pe functie se dau tot la cateva luni.

          @Ghita Bizonu: Cel mai important este ca am invatat cum sa conducem lupta, de la nivel comandant pluton si pana la brigada. Ca Afganistanul si Irakul n-au fost plimbari la cules de floricele. S-a facut si aparare, s-a facut si ofensiva acolo.
          Totodata, daca ne uitam la vecinii nostri ucraineni, ei nu pierd teritorii pentru ca nu stiu sa faca „aparare si atac impotriva unui adversar bine inarmat” 😉

          @George GMT: http://forter.ro/content/%C5%9Feful-statului-major-al-for%C5%A3elor-terestre-0
          Seful SMFT a comandat primul batalion care a ajuns la finalul lui 2002 in Afganistan. Si acesta este, practic, al doilea comandat din ierarhia militara, dupa seful SMG.
          Nu contest faptul ca prin armata au ramas si multe fosile. Dar, incet, incet, vor fi trase pe dreapta.
          Foarte prost este ca multe din aceste fosile conduc pregatirea militarilor. Dar, de cativa ani buni, exercitiile comune cu americanii nu se axeaza numai pe Afganistan. Iar modul lor de a se instrui este foarte realist – vedeti numai detaliile despre exercitiul din Germania.

  7. wandoo n are dreptate

    ati vazut cazul din spania unde un politician a fost impuscat in plina strada
    cam asta ar trebui sa faca si romanul cu adevart patriot
    unde vezi un tradator impuscat numai asa putem scapa de ei

    dar trebuie si sacrificiu

  8. Sa nu uitam de operatiunile psihologice si ele foarte importante mai ales in caz de conflicte interne. Spre exp daca Budapesta incearca sa agite apele in secuime prin surse media ( audiovisual) acestea ar trebui in primul rand bruiate si inlocuite cu ” clone” ( tot de limba maghiara) . La fel se poate proceda si in mediul online si chiar cu presa scrisa …. Pentru exterior am avea nevoie de ceva in genul Vocea Romaniei care sa aiba emisiuni in rusa, maghiara, sarba s.a.m.d. Acum daca e sa ne referim la razboiul total de aparare al teritoriului aici totul trebuie atent cantarit inca dinainte ca lucrurile sa se intample S-ar putea scrie romane pe aceasta tema.

    • Referitor la lupta de gherila, o povestioara de acum 10 ani (2004). La Academia Fortelor Terestre s-a desfasurat pentru o saptamana o conferinta internationala, cu studenti militari din mai multe tari din regiune. Printre acestia, un bulgar. Vorbea aproape perfect limba romana, dar era foarte interesat de expresii din jargon. Am presupus initial ca era de la sud de Dunare, deci stia sa vorbeasca de acasa. Dar nu, omul invata romana in academia lor. Iar el se pregatea pentru a ajunge ofiter la cercetare-diversiune…

      • Candva se organizau cursuri intensive de lb rusa pt militarii din fortele speciale… Probabil si acum…

        • In al doile razboi mondial cand disperarea i-a cupris pe nemtii au inceput sa folosesca subunitati de diversiune care sa actioneze in spatele liniilor anglo-americane cu rolul de a creea debandada printer militarii adversi de a comite asasinate impotriva unor importanti lideri military etc. Bineinteles ca se erau dotati cu arme de provenienta americana sau englezeasca, uniforme, identitati furate…. ce mai tot tacamul. Multi dintre acestia vorbeau foarte bine limba engleza cu accent american sau britanic dupa caz. Cand erau capturati unii dintre acestia puneau in dificultate ofiterii de contrainformati intratat de bine isi invatasera rolul. Cum erau dibuiti? Simplu Cu intrebari cheie pe care numai nativii le puteau cunoaste. Spre exp o intrebare care le era pusa … ” Ce este bombardirul negru”? ( un pugilist faimos de culoare) … Acestea sunt fineturi pe care nu le poti dobandi decat daca participi cu trup si suflet la ceea ce inseamna viata unei natiuni. Bineinteles ca … picau testul si ajungeau in fata plutonului de executie …
          Apropos de ce era interesat bulgarul de pe statul de plata al rusilor de argouri … Ele pot face diferenta intre viata sau moarte … de indeplinirea sau nu a misiuni incredintate.Uite spre exemplu i-as pune pe militarii din fortele special sa ia lectii de cum se creste si se intretine mustata unui hussar ungur …. s.a.m.d

        • @kermit: Aceste tactici s-au folosit in cadrul ofensivei din Ardeni din iarna lui 1944. Au ajutat, intr-adevar, operatia, dar nu a fost ceva de durata – e si logic, ca doar nemtii nu produceau vorbitori de engleza ca pe tancuri 😀

      • era un banc mai vechi:
        Americanii au decis sa trimita un spion in Uniunea Sovietica, asa ca au luat un copil de la varsta de un an si au inceput sa il invete limba rusa, sa ii formeze o identitate intr-un oras din URSS(acesta fiind foarte aproape de o baza militara importanta), sa cunoasca toti oamenii de acolo etc.
        Ajunge americanul la varsta de 30 de ani si este trimis in misiune. E parasutat, totul decurge bine, iar americanul isi incepe misiunea.
        Prima data americanul da peste batranul Ivan Ivanovky(despre care invatate totul):
        -Tovarase Ivan! Te mai doare rana pe care o ai la picior din Al Doilea Razboi Mondial?
        -Ma mai doare, tovarase america!
        Americanul speriat pleaca mai departe si da peste tanti Natasha:
        -Tanti Natasha, ce faceti? Mai tineti minte cand va furam borcanele cu dulceata impreuna cu ceilalti copii?
        -Tin minte, tovarase american.
        Faza se repeta de vreo 5 ori, misiunea era compromisa, iar americanul decide sa se predea la KGB…aici il intreaba pe ofiterul sovietic:
        -Acum m-ati prins, o sa ma impuscati…dar inainte de asta…cum si-au dat seama niste simplii oameni ca sunt american? Vorbesc perfect ruseste, le stiu trecutul…cum?…cum?
        -Pai…tovarase american…in Rusia nu sunt negrii…

        cam asa si cu castravetarii 🙂

  9. Biroul Procurorului-şef al Ungariei a anunţat că cerut preşedintelui Parlamentului European (PE) să ridice imunitatea parlamentară a eurodeputatului Jobbik Bela Kovacs, suspectat că spionează instituţii europene în favoarea Rusiei, potrivit ziarului Magyar Nemzet, relatează MTI.
    http://www.pesurse.ro/2014/05/15/eurodeputat-jobbik–investigat-pentru-spionarea-ue/

    Un purtător de cuvânt al Biroului, Geza Fazekas, a declarat pentru ziar, citând surse anonime, că Biroul pentru Protecţia Constituţiei a întocmit un dosar pe numele deputatului european Bela Kovacs pentru spionarea instituţiilor europene.
    Kovacs este acuzat de faptul că ar conspira împreună cu diplomaţi din Rusia, călătorind la Moscova lunar.
    Soţia sa are dublă cetăţenie ruso-austraică şi ar fi lucrat pentru KGB, potrivit ziar

    • Mandrean Paul

      Acuma am vazut si eu stirea.A aparut si pe http://www.realitatea.net/ungaria-eurodeputat-jobbik-anchetat-pentru-spionarea-ue-in-favoarea-rusiei_1440472.html
      Interesant ar fi si sa fie adevarat.

        • @Vector draga … 🙂
          „Intre Basescu si oricine altcineva, mai ales pe zona Rusia, cred pe oricine altcineva.”…
          Deocamdata ce a spus Tiranu ‘ despre rusi se confirma… 🙂

      • Incepe curatenia in UE… 🙂
        Sa vedem cati din nationalistii nostri de carton rezista la o privire mai atenta… 🙂 Initiatii stiu ce spun … 🙂

        • Razboiul informational pe fata… Intrebarea este cum s-o simti astazi domn Ponta care avea lua viitoare pregatita o intalnire cu Nea Putin. Adica cum s-or uita americanii la el 🙂 .

        • Vorbesti de razboi informational si mentionezi in acelasi mesaj fumigena aia basista cu intalnirea Ponta-Putin? 🙂

        • @George GMT

          Pune un link daca e oficiala. Eu din cate am vazut Basescu a declarat si Ponta a negat. Mai mult decat atat nu a aparut nimic, si a ramas la stadiul de fumigena.

        • Ponta nu a negat ci doar a spus ca in aceste conditii nu se mai pune problema, e o alta nuanta.

        • @George GMT

          Declaratia lui Basescu: „Optiunea lui cea mai draga ar fi sa faca o vizita si sa il primeasca Putin. Sunt incercari pentru a se face o vizita, nu imi dau seama daca are atata minte incat sa o si faca.”

          Declaratia lui Pona: „Mi se pare ca si azi a zis cum vreau eu sa ma duc la Putin în vizita. Nu este doar o minciuna. Este o inconstienta la adresa intereselor Romaniei.”

        • @Vector, Ponta a declarat asta:
          „‘Există declaraţii ale domnului Băsescu care sunt împotriva României, nu împotriva mea. Mi se pare că şi azi a zis cum vreau eu să mă duc la Putin în vizită. Nu este doar o minciună. Este o inconştienţă la adresa intereselor României. (…) Din momentul în care, după anexarea ilegală a Crimeii de către Rusia, Uniunea Europeană şi NATO au luat o decizie foarte clară – nu mai are loc niciun fel de întâlnire la înalt nivel – din acel moment, nu numai eu ca prim-ministru, miniştrii secretari de stat – aveam pregătit, era comisia de Cooperare Economică undeva în mai sau în iunie (cu Rusia – n.r.) -, din acel moment tot ce înseamnă autorităţi guvernamentale româneşti au suspendat orice fel de întâlnire cu autorităţile din Rusia”.

          Intre Ponta si Basescu, mai ales pe zona Rusia, il cred pe Basescu…

      • @Vector…
        Tot asa ai luai apararea lui Ponta cand a fost la JO si se fotografia cu Putin? 🙂

        • @George GMT

          Asa, deci din acel moment toate intalnirile cu autoritatile din Rusia au fost suspendate.

          Despre ce moment e vorba si cand a avut el loc? Pai Crimeea a fost anexata si UE a impus sanctiuni in luna martie!

          Dar Basescu a facut declaratia respectiva pe 8 mai! Si a vorbit la prezent, referindu-se la actiuni viitoare: „Sunt incercari (in prezent – nota mea) pentru a se face o vizita (in viitor – n.m.)”. Nu a spus „au fost incercari pentru a se face o vizita dar…”.

          Intre Basescu si oricine altcineva, mai ales pe zona Rusia, cred pe oricine altcineva.

        • @ Vector 🙂 Intre Ponta si oricine alticeneva cred pe „alticineva”, insa vreau sa fiu foarte, foarte clar: si pe Basescu l-as ridica cu acelasi drag in streang, pentru ca pe mandatul lui armata a ramas desculta iar coruptia a urcat la cer.
          Eu nu fac astfel de diferente intre nenorociti, doar ca Ponta are o „calitate” in plus fata de restul politrucilor: este cel mai prost dintre ei, intelectual vorbind. 🙂 😉

  10. O opinie foarte perninenta asupra pozitiei SUA vizavi de sanctiunile contra rusilor
    https://www.youtube.com/watch?v=Dy7Eg2APFQ8

    • Zice si el, vorba aia … ca sa nu taca… tocmai au furat-o cu Rogozin si ala de la Jobik… Stai sa vezi ca s-a deschis sezonul de vanatoare in UE /SUA… Acum sa te tii… Ana Chapman si echipa o sa fie o amintire placuta pt varu’ Putin

      • Acum va mai mirati de ce aparea atat de des si ostentativ la Pungesti steagul „cap de bour”? Sau multitudinea de „moldovenisti” de peste „apa” veniti la fata locului?

        • @FN SCAR H … 🙂
          Sunt destul de transparente manipularile rusesti in Europa si in particular Romania… Erotismul rusesc nu are granite!
          Ar fi interesant de stiut ce contine acel tratat semnat de Ilici si Putin… vad ca toata lumea tace….

    • O analiza de doi lei, dar poate ar trebui sa ne uitam in jurul nostru la cei care sustin ca poate ar fi cazul sa intoarcem si celalat obraz catre Rusia, ca Rusia este superputere si noi suntem slabi.
      Priviti si citi cu atentie, pentru ca veti avea surprize chiar acolo unde nu va asteptati.

      Un lucru trebuie sa ne fie clar: Romania are cu ce sa se apere in fata Rusiei, excluzand varianta militara pentru care avem NATO si in acelasi timp nu trebuie uitat ca dpdv al Rusiei nu exista tara mai importanta in Europa decat Romania.
      Daca Romania ramane cat de cat pe pozitii orice plan ar avea Rusia nu va reusi.

      • Liderii nostri si pozitiile…..ne asteapta un viitor foarte incert, posibil foarte periculos pentru suveranitatea si integritatea tarii.

      • @George GMT …
        Chiar daca nu avem cine stie ce dotare militara, chiar daca nu avem oameni superinstruiti…. tot rezistam in fata oricui…
        Pe vremuri, romanii nu aveau atitea modalitati de comunicare / cunoastere si tot au rezistat… sunt destui care cunosc adevaratul dusman al Romaniei… din astia tot se incropeste o rezistenta destul de puternica

  11. pai ar trebui sa-i purece si pe eurodiputati din psd pentru ca sant majoritatea filorusii

    iar ceilalti sant pro sua

  12. Dupa parerea mea va fi razboi, razboi mare. Nici unii si nici altii nu lasa de la ei. E in interesul ambelor tabere sa se faca un reset global. Toti au de castigat numai noi de pierdut (ma refer la oamenii de rand). Economia nu mai poata fi pusa pe picioare si atunci…BUM. Un simplu pretext si izbucneste focul. Amintiti-va de ultimele 2 razboie si veti intelege. Credeti ca atata amar de oamenii politici de anvergura internationala au venit sa huste o shaorma in P-ta Victoriei?

  13. Întrebat dacă Ucraina poate deveni membră a NATO, Lavrov a răspuns:

    „Aceasta nu ar fi doar o problemă pentru poporul ucrainean şi pentru NATO, aceasta ar fi o problemă şi pentru Rusia, pentru că am semnat o serie de acorduri cu state NATO conform cărora, iniţial, Alianţa nu se va extinde, apoi, după ce s-a extins contrar acordurilor, că nu vor fi forţe combatante substanţiale pe teritoriile noilor state membre, că nu va fi adusă infrastructură militară la frontierele Rusiei – toate aceste înţelegeri au fost încălcate într-un fel sau altul, iar încercările de admitere a Ucrainei în NATO ar fi foarte nefaste pentru întregul sistem de securitate european, iar Rusia se va opune clar, nu am nimic de ascuns”.

    sursa: http://www.romanialibera.ro/actualitate/international/declarantie-surprinzatoare-a-ministrului-rus-de-externe–criza-din-ucraina-isi-are-originile-in-summitul-nato-de-la-bucuresti-335290

    Interesant. Explica niste chestii …

    • Asta doream si eu sa postez…….desigur asta nu ii scuze pe ,,inteligentii” nostri conducatori de starea actuala a armatei si a tarii in general, dar arata ca s-au primit ”indicatii” pretioase de afara sa ramanem fara armata capabila de represalii….hienelor noastre cred ca nu le-a venit sa creada ce le cer ”sefii” (cum sa iti ceara cineva sa furi mai mult si sa iti bati joc de propria tara) si au executat ordinele cu calificativ maxim….niciun invadator nu cred ca reusea mai bine decat conducerea noastra.
      Acum ”sefii” s-au sucit si vor sa avem armata capabila dar cred ca e mult prea tarziu, mai ales dupa ce ii inveti pe ai nostri ca au liber la furat si jupuit ….

    • ohooo tare……………

  14. as fi curios cati dintre cei care posteaza sunt rezervisti, cati au tras vreodata cu arma, cati s-ar prezenta la o ipotetica mobilizare. ca sa nu-si bata capul unul si altul, sunt rezervist al UM 01121, Timisoara, Dumnezeu sa o odihneasca. o mai gasiti pe net, daca nu, Bat. 169 Cc.
    voi incercati sa reinviati ceia ce regretatul odios numea „formatiuni de rezistenta”. uitati-le, actualul contex socio-economic si in special doctrina militara parte a doctrinei NATO pur si simplu nu mai permite asa ceva.
    dl George, ar fi interesant un articol despre presiunile exercitate in CSAT in ultimul deceniu, de catre presedintele acestuia, in vederes sustinerii industriei speciale romanesti. aia cu jurnalistii care reprezinta o amenintare, o stim.
    ps. gsg 9 mai traieste sau a fost (i)mobilizat?

    • @resiteanu

      care presedinte, ala care a avut guvernele la mana lui aproape 10 ani?……………

      hai sa fim seriosi…a sustinut pe masa

  15. pai eu ce zic???????

  16. Merkel e sluga lui Putin !!!

    ” Cancelarul german, Angela Merkel, respinge propunerea secretarului general al NATO, Anders Fogh Rassmusen, privind majorarea bugetelor apărării în țările Alianței și insistă asupra soluționării pe cale diplomatică a conflictului din Ucraina ”

    http://www.agerpres.ro/externe/2014/05/15/merkel-respinge-propunerea-lui-rasmussen-privind-majorarea-bugetelor-apararii-20-58-39

    Rusia baga fitile in R.Moldova !

    ” Rusia va garanta integritatea teritoriala a Republicii Moldova daca aceasta tara mentine statutul de neutralitate si acorda un statut special regiunii separatiste Transnistria, afirma ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov ”

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-17268914-serghei-lavrov-rusia-garanteaza-integritatea-republicii-moldova-daca-aceasta-mentine-neutralitatea.htm

    • Pai tot Rusia garanta si integralitatea teritoriala a Ucrainei, ba si impreuna cu SUA si Marea Britanie…

      • @ Mihai Papuc …..

        acum NATO ne garanteaza noua integritate teritoriala …… adica SUA si UK …. au mai „garantat-o ” odata … am remarcat la 1 martie 2014 …..

        • Intre garantia NATO si cea oferita pentru Ucraina de Tratatul de la Budapesta sunt foarte multe deosebiri – cauta mai multe informatii si vei vedea si tu asta.

      • @ Mihai Papuc …

        pina acum am vazut cum NATO apara Romania ….. deosebirile sint doar pe hirtie

        6 F-16 canadiene neinarmate

        scut la Deveselu operational abia din 2015

        o baza la Kogalniceanu

        restul unde sint …… am uitat , NATO nu mobilizeaza trupe terestre in Romana ca sa nu intarite Ivanii si sa cumva sa piarda ceva materiale in caz de invazie …….

        dar ca Romania e tara tampon de la periferia NATO , gard in gard cu rusii , nu am uitat ….. si de cind sintem in NATO dezmembrarea armatei romane a continuat sub atenta supraveghere a aliantei dar si a rusilor deopotriva …… halal alianta unita , prevazatoare , controlata si coordonata …..

        in concluzie

        nu prea ne apara nimeni de fapt si de drept si pe deasupra ne-am si taiat craca de sub fund …….

        OMG …si unii mai viseaza la ocupari preventive ale R. Moldova sau a Bugeacului …… vezi sa nu cumva sa le ia rusii inaintea noastra …..

        unde in R .Moldova abia 20 % doresc unirea cu Romania …

        baselu o spune , nu eu …..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. Solescu e tare. Daca citesti, salutari!

  18. Liderul paramilitarilor afiliaţi Kremlinului din estul Ucrainei a cerut miercuri guvernului de la Kiev să retragă trupele ucrainene din regiunea Doneţk, ameninţând, în caz contrar, cu lansarea unei ofensive în forţă, care va „arde şi distruge totul”

    http://epochtimes-romania.com/news/fortele-pro-rusia-cer-armatei-ucrainene-sa-se-retraga-altfel-vor-arde-si-distruge-totul–217421

    ofensiva cu ajutor rusesc masiv ???

  19. Un articol interesant care din pacate se bazeaza pe surse destul de limitate. Experienta si expertiza lui Ernesto “Che” Guevara sunt in cel mai bun caz indoielnice, iar in cel mai rau caz dubioase. Pionierii razboiului de gherila urbana se gasesc mai degraba in Algeria unde Huari Boumediene si locotenentul sau Chadli Bendjedid le-au dat mult de furca francezilor in Kasbah-ul Algerului, dar care au si gasit antidotul prin sistemul de “quadrillage” instituit de Marcel Bigeard in comanda 3-ieme RCP (Regiment de Parachutistes Coloniaux) care eventual la motivat pe Bigerad sa scrie “Le manuel de l’officier de renseignement” (Manualul Ofiterului de Informatii), o lucrare care cel putin in SUA este lectura obligatorie nu numai pentru ofiterii de informatii, dar si pentru multi din ofiterii de infanterie. Sistemul Algerian a fost preluat si de gherile urbane in America Latina precum Sandero Luminoso sub conducerea lui Abimael Guzman si Movimiento Revolutionar de Tupac Amaru sub conducerea lui Nestor Cerpa Cartolini. Aceste cazuri ar fi fost mult mai relevante decat Guevara, cat si o analiza mai aprofundata a raspunsului guvernului peruan la acest pericol, care in mare parte s-a bazat pe experienta franceza in Alger. Ar fi fost interesanta si o analiza comparativa intre experienta franceza in Alger si raspunsul Britanicilor la activitatile din Craterul Adenului in Iemen unde 2nd Argyl and Sutherland Highlanders (sub comanda vicisului si contrversatului lt col Colin Mitchell) au adoptat on tactica de “military operations in urban terrain” (MOUT) cuplata la o tactica de STA (surveillance and target acquisition) pe care au exploatat-o si in Irlanda de Nord unde ea a fost suplinita de o strategie de infiltrare a PIRA de catre MI5 si 14th Intelligence Company (actualul Special Reconnaissance Regiment). Ar fi fost si mai interesant daca aceste campaniii clasice de razboi urban contra revolutionar ar fi fost comparate cu tactitcile si strategia de MOUT si actiune directa contra revolutionara aplicata de americani la Tel el Afar in nord vest Iraq de catre 3rd US Cavalry sub comanda lui H.R. McMaster, sau operatiunile de razboi contra revolutionar aplicate in Baghdad, care au fost o combinatie intre quadrillage, MOUT, STA si actiune directa contra revolutionara.

    • Dude, este un text ok, da-mi unul comparabil scris de un ofiter american, sunt chiar curios. Voi cand ati dus ultimul razboi in care ati folosit tehnici de gherila ? Adu-mi aminte, poate in WW2 in Filipine si-n Asia de S-E.

      Ei bine, noi in 1989. Deci la capitolul asta va dam lectii, am invatat si de la iugoslavi si de la sovietici (care-s cei mai buni la capitolul asta).

      E ok ce scrii tu mai sus, doar ca gherila urbana (de fapt lupta de rezistenta in mediul urban) e altceva decat MOUT.

      PS: Cu infiltrarea PIRA se ocupa alta unitate britanica. 14 Intel Coy, era un fel de „ochiu si timpanu”.

      • Ce ati facut voi in 1989 este egal cu un mare zero. Nu am echivalat gherila urbana cu MOUT, am afirmat ca exista diferite metode de a combate acest “fenomen” si atata tot. Am si eu o mica intrebare acum. Tu ce crezi ca se intampla pe strazile din Baghdad, Ramadi, Mosul si Basrah decat un razboi de gherila urbana? Numai de curiozitate, dar cine a sustinut aceasta campanie? In Ramadi cel putin am simtit acest lucru pe propria mea coaja unde am fost si vanator si vanat. Cat depre tactici de gherila ce crezi ca s-a intimplat in Laos? Sau mai recent tu ce crezi ca facem in Aghanistan? Vrei sa citesti ce am scris noi uite aici: http://armypubs.army.mil/doctrine/DR_pubs/dr_a/pdf/fm3_24x2.pdf. Autorii sunt Patraeus si cu Mattis…in mare parte. Si HR McMaster a scris despre acest fenomen, dar nici pe departe la fel de bine ca Bigeard si manualul scris de el. Nu inteleg post scriptum-ul tau: eu afirm acelasi lucru.

        • Titlul lucrarii lui Solescu spune foarte clar: gherila urbana (ca) forma de rezistenta armata.

          Rezistenta (sau lupta de partizani desi e diferenta intre cele doua, prima are si o importanta componenta politica si subversiva), nu razboi de contrainsurgenta, asta am vrut sa subliniez mai sus.
          Puteai sa-mi dai exemplul OSS-Jedburgh sau al actiunilor CIA in anii ’80 in Afghanistan. Sau al Gladio.

          Formatiunile de rezistenta prezinta particularitati deosebite si repet: ne pricem mult mai bine ca voi la asta. Rusii sunt cei mai buni (se vede si in Ucraina), exceleaza si finlandezii, elvetienii si suedezii. Sarbii au fost buni, dar s-au pierdut.

          Acum in Afghanistan e vorba de contrainsurgenta.
          Cei care duc lupta de rezistenta (inclusiv cu componenta de gherila urbana) acolo sunt unitatile Quds iraniene. La fel a fost si in Irak, unde ati castigat razboiul si ati pierdut pacea.

          In postscriptum ma refeream ca nu 14 Intel Coy executa infiltrari in PIRA (deci lucru cu agentura), ci o unitate care si-a tot schimbat denumirea. 14 Intel Coy se ocupa cu filajul, supravegherea, T.O.

          Nu te mai da cu parerea despre ce am facut noi in 1989, ca nu cunosti. Fara retelele de rezistenta intrau sovieticii si ungurii peste noi si ramaneam fara jumatate de tara gratie si compatriotilor tai care promisesera ungurilor Ardealul.

          Am citit deja lucrarea din link.

        • OK sa zicem ca cumpar acest argument prin definitia ca de fapt lupta de rezistenta este dusa de cel care se simte asuprit, ocupat, etc. Problema este ca lupta impotriva ecestei forme rezistenta ia forma de razboi contra revolutionar, iar razboi contra revolutionar nu inseamna metode similare cu lupta de rezistenta. Acum afirmi ca romanii, suedezii, rusii, elvetienii, sarbii, etc. ar fi foarte versati in aceasta lupta de rezistenta. Nu pot sa neg acest lucru numai ca prin definitie aceasta capabilitate este atribuita la o anumita strategie de rezistanta sau aparare nationala care cert sa fiu are foarte putin in comun cu ce descrie articolul si care este bazata pe salvgardarea si desfasurarea a unor capabilitati serioase de razboi conventional (vezi Finlanda, Suedia, Elvetia).
          Acum al Qods in Afghanistan? Poate sunt ceva mai activi pe la Herat, pentru ca in rest isi cam pierd timpul. Nu de putine ori au incercat sa-si faca “publica potenta” in alte centre urbane numai sa fie arestati, detinuti in comunicado pentru o anumita perioada si trimisi acasa frumusel. Oricum al Qods in Afghanistan sunt in general preocupati cu stoparea traficului de heroina mai mult decat altceva. In Iraq au avut ceva mai mult succes pentru un timp, pana cand un sistem de quadrillage a fost implementat si in buna parte s-au bucurat cam de acelasi tratament ca si in Afghanistan. Ce fac ei acum acolo…dupa not potopul.
          O sa continui sa-mi dau cu parerea despre ce s-a intimplat in Romania pentru ca stiu ceva mai bine ce s-a intimplat decat multi dintre muritorii de rand. Fortele de “securitate” romane s-au dovedit a fi foarte competente in anumite forme de razboi psihologic si cam atata tot. Sa sustii ca retele de rezistenta ar fi parat o interventie maghiara sau sovietica in Romania inseamna ca te imbeti cu apa rece. In cazul ungurilor aia nu ar fi avut cu ce, iar in cazul sovieticilor daca erau inclinati sa o faca, la ce capabilitati de rezistenta ar fi avut Romania ar fi adus la rezultatul de a fi strivita precum un gandac de bucatarie. In schimb fortele armate romane au dat dovada de multa incompetenta si de o lipsa destul de importanta de cele mai elementare cunostinte de tactici si practici militare…dar asta se intimpla cand iti petreci timpul ca culesul de fasole, porumb sau mai stiu eu ce corvezi de acest gen. Acum sa afirmi ca noi le-am fi promis ungurilor jumatate din Romania inseamna ca esti in delir. In cel mai bun caz il poti acuza pe Bush Senior ca intr-un moment de prostie/stupizenie a sustinut o interventie sovietica, din care si-a revenit forate de repede dupa ce a primit una dupa ceafa de la Brent Scowcroft.
          Tin sa-ti dau dreptate despre 14th Intelligence. Nu stiu de ce, dar am fost sub eronata parere ca un individ precum Freddie Scappatici ar fi fost cooptat ca informator de 14th Intelligence. Ma rog el a fost cooptat tot de Armata Britanica, dar ai avut dreptate.

        • Alex, banuiesc ca ai citit Der totale Widerstand. Nu stiu daca insa ai citit lucrari iugoslave, sovietice si romanesti de profil pentru ca ai fi coborat din turnul ala de fildes.

          Voi n-aveti cum sa va pricepeti la asa ceva pentru ca aveti o doctrina de invadatori. Va pricepeti doar in masura antidoturilor. Si acolo, vag, sub englezi sau francezi.

          Quds v-au tras-o din toate pozitiile la Camp Bastion. Inclusiv voua, elita, USMC. V-au tras-o si in Irak. Astea sunt faptele, restul e retorica. Iranul controleaza Irakul si asa o sa patiti si-n Afghanistan, unde rusii, indienii, iranienii si chinezii preiau totul. Pentru ca nu numai ca nu cunoasteti lumea islamica precum englezii, francezii, rusii, evreii sau noi, dar nici nu tineti cont de opiniile celor care o cunosc. Aveti doar impresii.

          Despre decembrie 1989 you know shit. Am fost infranti, ok, poti sa crezi in continuare asta, it works for us.

          Chiar daca nu sunt de acord cu argumentele tale, apreciez formatia ta intelectuala. Esti mai putin antipatic decat alti americani.

        • Nu am fost in turnul de fildes vreo data si nici nu am de gand sa ma urc in el prea curand si nici nu am prea multe dubii la ce suntem buni sa la ce nu suntem buni. Ne descurcam echitabil si cam atata tot considerand dimensiunea problemelor. In general, si aici este punctul meu de vedere personal, “we’ve been kicking these peoples’ asses for a long time and I don’t see any of them returning the favor any time soon” ca or fi ei Teleban, al Qods, al Qaida, cine vrei tu, etc. Asta cu al Qods si atacul de la Camp Bastion esti in delir. Citeste raporatele publicate atat de UK aici: http://www.parliament.uk/business/committees/committees-a-z/commons-select/defence-committee/news/campbastionreport/ . Si de USMC aici: http://www.hqmc.marines.mil/Portals/142/USCENTCOM%20Bastion%20Attack%20Investigation%20Redacted%2015-6%20Report.pdf. Eu zic ca este o diferenta destul de mare intre Reteaua Haqqani si al Qods. In cel mai bun caz ai putea face o conexiune destul de dubioasa cu Hezb e Islami care a avut si ea o mica parte in atac, condusa de Gulbudin Heqmatiar care si-a petrucut o parte din exil in Iran, dar care este de mult timp omul Pakistan ISI si nici pe departe al Pasdaran, SAVAMA, etc. Stiu ca nu esti un mare suporter ale acestor feluri de rapoarte considerandu-le propaganda la fel cum ai facut si la sugestia mea de a citi raportul Comisiei Winograd cand venise vorba despre cate tancuri israeliene au fost distruse de Hezbollah mai bine de un an in urma. Ma rog pe vremea aia ma considerai un fel de “troll” israelian, dar vad ca opinia ta despre mine s-a mai imbunatatit intre timp acum fiind un american mai putin antipatic pe care ti s-a parut de cuviinta sa-l injuri acum cateva saptamani in urma. Misto, sa stii ca lista cu cei care ma considera daca nu anticpatic ci dea dreptul aragant este destul de lunga. Deci ia un tichet si aseaza-te la coada. Vezi ca aceasta coada merge dupa colt pe Strada Ion Duca ca pe vremea lui Ceasca cand astemptam sa prind bilete le cinematorgraful Luceafarul pentru Cei Sapte Samurai.

  20. ce parere aveti ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *