Iar ne-au pacalit bulgarii! Iar nu-si cumpara avioane si tot iar isi repara, cica, MiGurile 29

Intr-un interiviu acordat pe 12 august, postului bulgar Nova TV, prim-ministrul bulgar Boiko Borisov declara ca “Bulgaria va purta discutii cu Rusia in vederea repararii avioanelor MiG-29 la uzina ,,Avionams” din Plovdiv.”

MiG-29-Avionams

MiG-29 la Avionams

       “Dupa conversatia noastra cu Vladimir Putin (5 august) o scrisoare a fost primita ieri de la un consortiu de stat rus (” Rosoboronexport „), acestia dorind sa invite conducerea ,,Avionams” pentru negocieri privind posibilitatea reinnoirii licentei noastre pentru a putea repara avioane MiG, Su si alte aeronave,” a declarat Borisov intr-un interviu pentru Nova TV.
El a explicat ca uzina de reparatii a fost privatizata in anul 2012 pierzand licenta de reparare a aeronavelor, guvernul rascumparand fabrica in aceasta luna pentru aproape 15 milioane de euro.

„Avionams”este o companie bulgara de reparatii de aeronave, la inceputul anilor 1990 fiind certificata pentru a repara aeronave de tip:  MiG-21, MiG-23, MiG-29, Su-22, Su-25, L-39, Mi-8/17 si Mi-24. In perioada post-socialista, compania a fost profund neprofitabila, in 2008 guvernul bulgar a vandut un pachet de 65% din actiuni, iar in 2012 – restul de 35% (inclusiv datoria) companiei „Terem – Georgi Benkovski”, controlata de oligarhul bulgar si proprietarul Corporate Targovska Bank (KTB) Tsvetan Vasilev.
Situatia intreprinderi „Avionams” in maini private nu s-a imbunatatit in mod radical, dupa privatizare uzina pierzand licenta de la RAC „MiG” pentru repararea aeronavelor MiG, mai ales MiG-29, care se afla in dotarea aviatiei bulgare.

In 2015, KTB intra in faliment, iar in 2016 activele sale au fost vandute pentru a acoperi datoriile.

PS Acu” noi nu trebuie chiar sa-i si credem pe bulgarii ca-si vor repara “29-urile, cu ivanii, la ei in Plovdiv. Au mai anuntat chestia asta de cateva ori, ba cu rusii, ba cu polonezii, ba ca-si “trag F 16 via Portugalia, ba cate si mai cate. Daca ar fi sa fac un pariu as spune ca-i prinde 2020 fara MiG-uri reparate sau vreun contract de achizitie de avioane multirol semnat.

Pentru ca daca noi suntem coupti, bulgarii sunt academicieni intrale corputiei desi Justitia lor n-a resuit pana acum sa condamne nici unul. Sau vorba unui ministru bulgar al justitiei: “Pai daca noi n-avem coruptii de unde sa arestam?!”

PSS Sau, poate isi repara MiG-urile pana cand le sosesc…F 16.

PSSS Sau, poate 🙂 , acu” ca ne-au tras pe noi pe sfoara cu flotila Marii Negre Putin le ciocaneste avioanele ceva mai ieftin…

Ionut B.

http://bnr.bg/en/post/100726019/bulgaria-to-negotiate-with-russia-on-repair-of-old-fighter-aircraft

http://jurnalul.ro/stiri/externe/bulgaria-mosmondeste-ceva-cu-rusia-convorbire-telefonica-borisov-putin-720588.html

44 de comentarii:

  1. In privința bulgarilor nu trebuie sa ne facem griji pt ca au același comportament de prostituata ca si ungurii. Așteaptă și ei sa le pice ceva dacă fac compromisuri dar in fond își îngroapă propria tara.
    Romania ar trebui acuma sa cumpere din America 24 f-16 noi asa cum se vroia initial.

    • Probabil se pastreaza planul initial, 24 F-16 SH in dotare pana in 2020, si dupa 2020 incep sa cumpere 24 de F-16 noi.

    • Prostituata …. wow, le dam lectii la unguri din puctul asta de vedere.

    • Subscriu.Daca ar fi vointa politica, s-ar putea cumpara 24 de avioane noi, F16 block 70 de care ne putem folosi mult timp de acum incolo iar dupa anul 2030, daca ne permitem financiar, sa ne cumparam F35 care cu siguranta in acel moment va fi vindecat de bolile copilariei si modernizat la nivelul unui avion de generatia 5.5.

  2. Eu cred ca s-au pacalit pe ei si sunt atat de stupizi cat sa nu-si dea sema de asta…Bulgarii sunt doar curvele rusilor…nimic mai mult!

  3. Bulgarii o vor incasa dupa ce isi vor lua americanii mana de pe ei ,nu vor mai fi bagati in seama exact ca ungurii ,sa speram ca acest lucru se va intampla cat de curand.

  4. Le scot rusii din ciocan generatia V…de bicilete pliabile…Sa fie primit la ei acolo!

  5. Inca o stire de la bulgari – generalul Rumen Radev care tocmai a demisionat din postura de Sef al Statului Major al Fortelor Aeriene ale castravetilor, va candida la prezidentiale din partea partidului socialist bulgar.

  6. Te pomenesti ca s-a epuizat stocul de F-16 A/B second-hand 🙂

  7. Bulgarii sunt „pretinii” nostril.Atita tot.Restul sa ne vedem de „treburili” noastre. Tot slavi ramin.

  8. …asta ca sa mai avem si noi de cine sa radem.

    • Acu, daca trecem Dunarea dupa castraveti putem cere discount 50% ca dc nu atunci le dam jos aviatia cu prastii si gornete 😀

      Eu totusi ma gandesc: n-or primi ei ceva donatie de la rusnaci? Toate jocurile pe care le fac cu noi si in nato n-or fi gratis. Nici c* nu fac blowjob din pasiune… su nu, nu vreau sa jignesc bietele muncitoare.

  9. la cum arata mig 29din imagina zici ca’i facut din tanla de pe casa ..le trimitem 2-3mesteri fãurari de cazane de palinca sa le lipeasca cu cositor si le dam si sacâz..moca

  10. Probabil s-au speriat cand au vazut cat costa sa scolesti pilotii , tehnici , sa le intretii , cat costa ora de zbor , sa refaci piste si baze aeriene ( pentru F 16 ) asa ca raman la MIG. Numai bine , mai multe pentru noi, avem de unde allege pentru a doua escadrila .

    • Da si eu cred ca nu prea au bani ca sa ia macar avioane vest SH. Cred ca ei stau mult mai prost dpdv economic decat o arata cu tot turismul lor ca ne scot unii ochii cu el.

      • Sunt terminați. Su-25 e neoperațional la dânșii, MiG-29 e 100% de formă, n-ating nici pragul minim pt serviciul de intercepție (Poliție Aeriană) cu celula de alarmă zis-operațională.
        Cu escadrilele de LanceR oricând gata de misiuni A-A, suntem într-o ligă superioară fără îndoială, chiar înainte de a ajunge primele F-16.

  11. Ma bucur pentru ei, am citit ce spuneau pasionatii lor pe site-urile proprii, cu google translate ca bulgareasca nema, atunci cand Romania s-a hotarat pentru F-16 sh. Radeau, bascaleau, besteleau, mistocareau, ca uite, prostii de romani, niste tigani inculti, ca ei vor face si vor drege…Dadeau cu certitudine Gripen, ca de ,pe asta si-l permit categoric. Si bagau mare ca ce forta vor fi ei cu ungurii si cehii, referindu-se la un program comun de modernizare a MI-24, ce-i mort si ingropat de mult, da’ probabil ca baietzii bulgaroi nu aflasera inca. Asa ca, din punctul meu de vedere, sa rada in continuare, nu-i rasul lor!

  12. Bulgari depind de maestrul papusar estic. Cum canta asa joaca

  13. eu zic sa faca MAPN comisie..da pe bune si sa dea o tura in Bone Yard la amerloci si sa faca o lista la ce am lua din ce gasesc, sa intrebe de pret si sa termine odata cu cataturile si rahaturile de licitatii de cacat … ca bani sunt.. da nu pt ce trebuie ..futule neamu n gura de retarzi….

  14. Ca o parere neavizata… Au facut o lista de pros and cons… si la cons au fost mai multe.

    Au bani, nu au… con
    Vor sa fie super putere aeriana, vor… pro
    Cumpara romania avioane deja si poate sa le faca si lor air police, da… con
    Se supara rusia daca cumpara aparate americane, da… con

    Si uite ca nu are rost sa mai cumpere.

  15. Radem de bulgari dar : „… guvernul(bulgar) rascumparand fabrica in aceasta luna pentru aproape 15 milioane de euro.”
    Dece nu rascumparam si noi macar Enel, Engie si ApaNova sa nu ne mai jefuiasca si sa nu mai iasa banii din tara ?! De PETROM ce sa mai zic ? Pierdem aproape 1 miliard $ in fiecare an ! = 30 de km autostrada / an ! Sau 1 batalion complet de tancuri/an ! S-ar putea ca austricii care taie padurile noastre in nestire, sa vanda Petrom-ul lui Gazporom .

    • Sau…. re ce nu ounem Avioane Craiova, pe piciore. Sa stergem odara datoria aia.

      Sau sa le dam o macar o comanda de 6-8 avioane. La un pret ceva mai mare, care sa stearga macar partial datoria. Daca ne e frica de UE.

      Bulgarii au avut curajul. Noi nu.

    • Noi ramanem cu rasul, ei cu infrastructura. 🙂

    • E.ON Energie nu are mai nimic in proprietate, cu exceptia retelelor de distributie gaze si energie electrica din localitati. Au vandut tot: sedii, masini, tot. Au concesionat o mare parte din mentenanta. Pana si masinile utilizate de angajati nu apartin E.ON, ci sunt inchiriate. Asa ca…mare lucru nu mai au in proprietate. In plus, privatizarea a fost cu cantec, a.i. oricand ar putea fi anulat contractul de privatizare pentru nereguli.

      • Gresesti, E.ON are toata reteaua de distributie din localitati, care e principalul asset si singurul lucru care ii face un cvasi monopol. Daca altcineva vrea sa distribuie energie electrica trebuie sa distribuie prin intermediul lor, si nu vor da voie niciodata. Deci infrastructura le apartine …
        Cand au cumparat evident ca NU au platit pentru toti stalpii aia si pentru toate cablurile din toate localitatile in care distribuie. Evident ca DNAul nu ii ia pe aia care au facut privatizarea la bani marunti – oricum presupun ca prezumtivele infractiuni s-au prescris…
        Restul sunt detalii!!

        • Pai am scris si eu ca au in proprietate retelele de distributie din localitati. In afara de cabluri, stalpi si transformatoare, nu au nimic in proprietate. Au instrainat tot. Au jefuit tot. Chestiunea este ca sunt ei proprietari pe aceste retele, insa greu isi asuma intretinerea acestora. Ar vrea ca utilizatorii sa isi asume cheltuielile. Sunt convins ca au vandut tot ce s-a putut pentru ca, in caz de nationalizare, sa scoata profit maxim si sa se care fara parere de rau

  16. De ce sa le rascumparam? Ca sa aiba partidele unde sa-si angajeze puitorii de afise si rubedeniile? Si cu ce anume sa le cumparam? Petromul face cam 10 miliarde Euro. Cu ce bani sa-l rascumparam? La fel si distributia de energie electrica si gaze. Aia de ce sa o rascumparam, ca nu vad scopul?

    • Ca sa le suga toti profitorii, cum au facut pe vremuri Vantu si Luca cu Petromservice-ul si alte lipitori de genul umflatului ala de la Timisoara cum dracu-i zice, alde Tender etc ASa de bine de rau profitul e fiscalizat si ramane macar in Europa! Si sa stiti ca asta conteaza! Daca ei o duc bine, iacata si noi o ducem mai bine (apropo de PIB)!

      • Bulgarii. Nu numai ca au rascumparat fabrica.
        Dar… se pare… ca ii vor da si de lucru pe banii statului.

        Adica vor baga avioanele in reparatie. Ca primesc licentele de la nenea Putin.

        Ceea ce noi nu suntem in stare sa punem pe picioare Avioane Craiova.
        urmeaza sa o taie la fier vechi olguta.

        • Iar o dam cu bulgarii de exemplu ?! Inca ?! Dupa toate prostiile facute de astia ?! Ei nici macar afaceri cu rusii nu fac, pentru ca le trag astia niste tepe de nu stiu cum sa iasa din ele (vezi centrala de la Belene unde trebuie sa le dea rusilor despagubiri de 500 milioane de Euro, motiv pentru care sunt la mana lor acum – si a interesului geopolitic rusesc).

          Avioane Craiova va avea de lucru in contextul existent , nu o inchide nimeni. Noi am facut avioane si elicoptere si in comunism si dupa. Bulgarii nu au stiut niciodata sa faca asa ceva si nici rusii nu le-au servit capacitatile …

          • @orion,

            Ma indoiesc ca Avioane Craiova va mai avea de lucru serios.

            problema este ca avem 3 fabrici de aviatie. Prea multe.
            Maxim 2 ar si ideale. Dar tare mi-e frica ca o sa ramanem doar cu Aerostar, in urmatoriii 10 ani.

  17. MACAR DE AR INCERCA UN PROIECT DRONA DUPA IAR95 SAU IAR99…LA CRAIOVA

  18. Poate cineva sa explice clar ce este aceea licenta de reparatii??? Doar nu cumva inseamna ca nu ai voie sa repari fara autorizatie ceva ce este al tau. Inteleg in cazul produselor in garantie, dar acestea sunt avioane vechi. Bulgarii trebuie sa ceara voie sa le repare???

    • Dacà nu ai licenta, avionul nu are voie sà zboare, nefiind întretinut de un „atelier” agreat. Cel putin la avioanele civile. La cele militare, se poate întâmpla ca la necesitatea unei reparatii care iese din sfera de competentà a atelierului „nelicentiat”, atelierul „licentiat” sà refuze interventia care implicà subansambluri reparate de atelierul nelicentiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *