IL 76MD-90A zbor de test

IL-79MD-90A

Compania Aviastar a livrat primul avion de transport Il 76MD-90A catre Fortele Aeriene Ruse, pentru inceperea zborurilor de testare. Pana acum Aviastar a construit aproape doua aparate de acest tip. Cum adica…aproape doua?! Pai…

The first one can only partly be called a plane – it is a testbed we sent to TsAGI (the central aerodynamics institute) in Moscow last year. Today, we completed the second. In addition we have also started building three production-standard aircraft. Assembly of the first of these three production planes will start in August,” a declarant Sergei Dementyev, directorul general al fabricii.

Planurile sunt ca in fiecare an, incepand cu 2016, sa fie livrate cate 16 bucati, iar pentru asta Aviastar va mai angaja inca 5000 de oameni. Ca sa vezi domne cum “prostanavii” astia de rusi angajeaza oamenii in industria militara, in loc sa-i dea afara ca la noi!

Ministerul Rus al Apararii are in plan achizitionarea a 90 de Il-76MD-90A, insa un contract ferm nu a fost inca semnat, aici vazandu-se deja noua politica dusa de Vladimir Putin vis-à-vis de industria rusa de aparare, in sensul de coruptie. Putin a fost foarte clar: calitate sau lipsa de comenzi si se pare ca se tine de cuvant.

Rusii spera insa sa vanda 190 de Il76, atat catre companii private, cat si catre China, India sau Israel.

Noul transportator rus va avea in dotare motoare PS-90A turbofan in locul mai batranelor D-30, avand astfel o raza mai mare, o capacitate de transport crescuta, de pana la 60 de tone  si o viteza sporita.

Noul Il 76 MD-90A, numit si IL476, are de asemenea o noua arhitectura in cockpit si o noua avionica. In epoca sovietica varianta maiveterana, sa spunem asa, a IL-76 a fost produs in sute de exemplare.

Mai trebuie mentionat ca noul IL 76MD 90-A este un concurent direct pentru Antonov 70, proiect din care Rusia s-a cam retras.

Antonov 70

Rusia nu mai vrea Antonov 70, ci Il 76

Sursa: Ria Novosti

Un comentariu:

  1. Probabil ca modelul IL76MD trimis la Tsagi e civil, avionul avand o larga aplicabilitate practica, foarte multe bucati din acest model zburand azi prin lume. Eu stiam ca nu s-au retras din proiectul An70 si ca doreau sa-l faca singuri sub licenta in Kazan ca sa nu depinda productia de ucrainieni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *