Iveco a castigat, in cele din urma

Astfel, compania italiana a anuntat ca pe 19 decembrie a semnat un contract ferm cu MApN pentru livrarea a 173 de camioane militare, autovehicule ce vor fi livrate in 2018 si care se alatura flotei de 57 autocamioane comandate in 2015.

Actualul contract se refera la autocamioane militare 6×6 pentru uz general (trupe si logistica).

Sursa: Armyrecognition

58 de comentarii:

  1. IVECO ASTRA M250-W 6X6 in probe in romania. traversare de râu.https://www.youtube.com/watch?v=8UHRCm5SI24

  2. Ce mizerie . Italienii lipseau din „ghiveciul” romanesc .

  3. Super!

    Macar sa mearga linia asta!
    Ar fi bine sa monteze Patriotul tot pe camioane Iveco, ….si HIMARS, daca se poate…

  4. Ma asteptam ca cineva sa le fi comparat deja cu camioanele din armata poloneza. Se pare ca am intrat prea devreme.

  5. Iveco produce masini militare la Bolzano Italia.
    Zona muntoasa , iarna dura , infrastructura optima.
    Iveco e proprietatea grupului FIAT.

  6. Mi se pare iarasi o taraiala sa nu se zica ca n-or achizitionat nimic anul asta dupa cum au promis de cand cu accidentul ala de camion de prin primavara
    Personal imi place mai mult Man-ul , sper sa achizitoneze in continuare si ceva tedesche nu numai taliene

  7. Aici cred ca a fost ca la fondurile europene luate de firme.
    Daca ai in contract 100 000 euro de investit si tu vezi ca iti ajung 95 000, de 5000 cumperi orice prostie numai sa se consume tot, sa nu pierzi finantarea.
    Asa au vazut si astia ca le raman bani si daca nu ii cheltuie pe toti, nu se atinge 2% promis.
    Si uite asa luam 170 de camioane in cutiuta noua direct din insorita Italie ca suntem prea redusi sa facem un plan de achizitie pentru o cantitate mai mare cu conditia sa fie produse in tara noastra.
    Nu era partidul sustinatorul productiei locale, a firmelor romanesti?

    • Ba da, in LOZINCI ! Nu in productie ! Nu in locuri de munca pt romani ! Locuri de munca in Ro numai pt birocratii de stat care voteaza psd-alde si udmr !! Se confirma in fiecare zi politica economica alde : NU productie ! Numai comert si servicii !

      La UABv inca se mai fac cateva camioane/an care pleaca cine stie pe unde. Deci liniile exista si s-ar putea modifica pt MApN daca s-ar da comenzi. Nici MApN-ul nu are bani sa ia 2000 camioane dintr-o data iar necesarul este de peste 2000 cand se vor inlocui toate DAC-urile si ROMAN-urile, in cativa ani.
      Dar tripleta psd-alde-udmr vrea cati mai multi romani afara care sa nu poata vota dar sa trimita miliarde de Euro ! Sa ramana numai votantii lor in tara ! Deja concuram Siria, pt primul loc in lume, la numarul de emigrant !!!

      • Nu cred ca are directa legatura cu PSD-ALDE, optiunile astea se iau de catre unii de neclintit, indiferent de cine e la putere, Iveco incercand inca din 2012 sa se strecoare in programul national de dezvoltare a TBT pentru a ne vinde in loc Iveco Super AV.

        • @ Marius Zgureanu : „Nu cred ca are directa legatura cu PSD-ALDE, optiunile astea se iau de catre unii de neclintit, indiferent de cine e la putere …….”

          Desi In principiu cred ca aveti dreptate, totusi nu uitati ca rolul politicianului de oriunde este de a face favorabile pentru tara lui „optiunile ….. unora de neclintit”.

          Cred ca „aceia ce sunt de neclintit” pot discuta cu politicienii numai daca au CALITATI INTELECTUAL UMANE COMPLEXE. (deci nu-s alesii nostri !)

  8. ceva de la floryyn (are probleme cu intratu’ pe blog):

    • Da, zisesi bine, e soferul de vina:

      • Pare genul ala de sol argilos care dupa doi stropi de ploaie aluneca in draci…
        Oricum, soferul conteaza enorm in cazuri din astea.

        • E exact „lutul galben” de la noi , din care se fac casele de „paianta”,” chirpici”
          Si da aluneca ..cine a facut chirpici vreodata stie
          Masina e total ok ..trag toate rotile odata , deci diferentiale blocabile total , sau aproape
          Cauciucurile sunt tipice ptr solul lor uscat , adica ptr teren cu pietre , ceea ce nu ajuta mult
          Soferul e de primavara -vara ca nici nu accelereaza sa „rupa” stratul moale , nici nu ia avant ca sa treaca
          Deci …relevanta zero , masina aia cu cauciucuri potrivite si sofer bun trece cu un trailer dupa ea acolo

      • Cred ca orice 6×6 condus in felul ala s-ar fi comportat la fel.

  9. Da, intradevar are niste capacitati off-road excelente !!

  10. Andrei Cristinel Negru

    Camioanele civile de la Iveco sunt bune . In ultimul timp chiar mai bune decât MAN-urile .

  11. Mai bine decât nimic…

  12. Ce porcarie, pai nu erau astea camioanerle alea civile si militarizate, fix alea de i-au facut pe romani sa se razgandeasca si sa negocoeze cu nemtii de la RM? Daca tot vrei militarizate, aveau ROMAN-ul in batatura, nu-ti trebuiau italienii care oricum produc cele mai putin fiabile camioane dintre toti producatorii!

  13. https://www.youtube.com/watch?v=maW2ZWdaOQ0

    Alt video, e varianta francezilor.

    Mie imi pare totusi un camion militar si nu unul civil militarizat

    Nu stiu daca pe viitor italienii ar vrea sa produca si in Romania acest camion, dar cred ca e o masinarie foarte buna!

  14. https://youtu.be/mLx3H8shs2Y

    Ceva care bate la fund Iveco militar la orice oră – TATRA

  15. Am reparat motoare IVECO si am remarcat un lucru foarte interesant: segmentii sunt mai lati si facuti dintr-un otel moale care se uzeaza fara sa uzeze in acelasi timp camasile, la refacerea motorului nu schimbi decat segmentii, pistoanele, cuzinetii de arbore, nu si camasile ceea ce te scuteste de scoaterea blocului motor!

  16. Ce emotii, ce cosmar am avut cu noile camioane pentru MApN de Romania.

    Acum sunt linistit, mi-am revenit caci totul a (re)intrat in normal !
    (Iubesc tradarea, dar ii urasc pe tradatori, nu-i asa ?!)

    Eu am visat ca va fi ROMAN sau DAC sau un TRUCK bastinas editie noua !
    Rog nu uitati ca tehnologia de fabricare (asamblare) a camioanelor o are astazi si lumea a 3-ia.
    Unde suntem noi ? Dar CONDUCATORII nostri ? Oare ei sunt ai nostri ?

  17. Sa fim seriosi. Camioanele sunt bune. Regretam DAC-urile, dar sunt depasite, si Roman a ramas in urma. Vreti camioane bune sau camioane locale?

    • @Checkmate.
      Ai dreptate, au fost (sunt) bune, dar sunt depasite.
      Te rog mai citeste odata ce am scris eu; dupa ROMAN, DAC am propus un TRUCK bastinas editie noua.
      De ce camionul nu poate fi si local si bun?
      Se poate proiecta si asambla cu cele mai bune subansamble din lume!

      • Pt ca iti trebuie o investitie enotma, nu doar ca bani, dar si ca timp ca sa iti construiesti o fabrica . De unde? Si ce te face sa crezi ca ar iesi mai bune decat un Tatra (care le face de decenii)?

        • @ Checkmate (ora 6:16)
          Din nou tu ai dreptate, dar, dupa mintea mea, doar partial !
          Intradevar iti trebuie o investitie, dar nu cred ca este atat de „enorma”.
          Intradevar iti trebuie timp, iar calitatea camionului n-o sa fie de la inceputul fabricatiei precum calitatea Tatra.
          (Retine ca orice produs se perfectioneaza in timp, la inceput este prost si cu timpul devine din ce in ce mai bun. Conditia principala este sa incepi sa-l fabrici !)

          Cei de facut atunci ?
          Tu ai ca solutie sa cumparam totul de la alti (evident cu credite bancare, caci nu vad alta sursa).
          Nu ti-a ajuns cacialma de 27 ani cu bancile indiferent cum se numesc ele ?
          Dupa cum propui tu nu o sa mai facem / fabricam nimic niciodata in tara asta !

          Uite cum arata averea nationala
          – majoritatea capitalului (productiv) de pe teritoriul RO este strain.
          – bancile au capital strain (exceptie CEC, dar este al PSD, adica tot straini )
          – pamanturile se vand in draci la nonbastinasi
          – ce mai putea functiona s-a inchis la ordin, cu justificarea „morman de fiare vechi”
          – TU (si multi alti) crezi ca-i bine sa cumparam totul (aici camioane) de la straini.

          Si acum un exercitiu de logica dusa in extrem:
          Pai daca averea nationala, capitalul autohton, ESTE PE MANA ALTORA si noi consumatorii romanii numai privim si chibitam, de ce ne trebuie armata RO ? Ca sa apere pe cine si de ce ?

          Intelegi de ce ne trebuie fabrica de camioane, fabrica de orice ?

          • @AS ti-as da un like daca as avea cum!

            Legat de ce zici tu, trebuie sa iei in considerare ca Armata Romana are nevoie camioanele astea „ieri” , dar asta nu inseamna ca nu se poate face in paralel, mai cumparam ceva de import si in acelasi timp se poate cumpara licenta, sau dezvolta impreuna tip joint venture (ex. Agilis), o colaborare la Brasov intre Roman si Rheinmetall sau Iveco, nu ar fi chiar atat costisitoare ca timp si bani, Modelul DAC daca umblii putin la el cred ca ar iesii un camion foarte bun, e grav ca romania sa nu-si poata asigura macar tehnica de logistica pt armata.

            In primul rand cei de la conducere trebuie sa isi schimbe atitudinea cand merg la munca, sa inceapa sa-si bata capul, sa se miste. La noi nu se vrea astfel de proiecte pt ca implica munca, e mai usor sa mergi la servici platit de stat si sa-ti rezolvi probleme tale personale, decat sa-ti bati capul sa faci ceva pt tara. Atunci o sa se vada rezultate cand oamenii de la conducere o sa-si faca treaba.

            In al doilea rand e spaga „regulamentara”, care reiese din caietele de sarcini pe care le intocmesc, sa favorizeze pe cineva special. (nu stiu daca a fost cazul aici, dar uitati-va si la alte achizitii, nu neaparat Mapn, Autobuze urbane de exemplu pt Bucuresti si alte orase), Priviti per ansamblu achizitiile din Ro

            Si aici il citez pe Puya, „tot ce-i Romanesc e de cacat si tre sa moara”
            Daca nu se schimba Conceptia asta tara asta v-a ajunge in faliment, nu ca ar mai fi mult pana acolo!
            Si aici ma refer la astia care isi cumpara „tigai” la mana a doua din germania, in loc sa isi cumpere o Dacie, sau cei care au fost pe afara si nu mai mananca Sunca cu Branza, mananca Prosciuto si Formagio :)))), Vai de capul nostru!

            Cu respect!

          • Bre, capitalul strain e necesar. Noi nu avem destul, chiar daca nu s-ar fura. Deci las-o, ca daca nu erau francezii de la Airbus sau spaniolii de la Assystem, aveai niste sute de ingineri de avioane plecati din tara. Fii multumit. Nu putem avea doar de-a noastre, ca nu avem tehnoloie sau experinta cu tehnologia.
            In al doilea rand, se vede incompetenta Mapn, care nu da o comanda serioasa, ca sa se poata vb de o linie la noi, ci cumpara in loturi minuscule cand ajunge cutitul la os.
            Iar camioanele Iveco sunt bune…. Si romanesti nu avem. Si nici timp 30 de ani sa facem experienta Si chiar de am porni, nu e treaba statului sa faca firme ci antreprenorilor, si cu ce clienti?

            • Bre Checkmate (ora 13:35),

              Ce zic eu si ce intelegi tu !

              Ai bagat chestia cu „nu e treaba statului sa faca firme ci antreprenorilor, si cu ce lienti ?”
              Indraznesc sa te intreb: dar care crezi tu ca este treaba statului ?
              Care ar trebui sa fie dupa tine treaba deputatilor, senatorilor, celor de la guvern si a subordonatilor din ministere si mai ales a partidul unic ?

              • „care crezi tu ca este treaba statului ?”

                Sa creeze cadrul legisltiv pentru desfasurarea in conditii optime a activitatilor economice, sociale si administrative si sa se asigure de respectarea legilor. Va mai trece mult timp pana cand vom avea peste tot scoli private, spitale private si politie privata asa ca statul trebuie sa asigure si aceste elemente esentiale.

                Nu este treaba statului sa creeze firme, dar nici sa nu creeze piedici in dezvoltarea firmelor romanesti.

                • Politie privata? Domnu’ Musoiu politia fiind institutie de forta trebuie sa ramana a statului.Altminteri….

                • @Musoiu (ora 16:57)
                  CORECT !

                  • @Musoiu (ora 16:57)
                    Scuze am apasat aiurea pe taste. Mesajul meu de la 15:50 este:

                    CORECT se refera la TREABA satatului este „Sa creeze cadrul legisltiv pentru desfasurarea in conditii optime a activitatilor economice, sociale si administrative si sa se asigure de respectarea legilor.”

                    CRED CA GLUMESTI „cu politie privata …”, nu-i asa ?
                    Poate vrei si Jandarmerie privata ?
                    Sau poate tu ai dreptate si esti vizionar ! Realitatea obiectiva este de partea ta !!!
                    Caci jandarmeria actuala este semiprivata, ea executa comanda politica a ministrului politic comandat de partid (PSD), partid comandat de seful suprem.

                    • Pai da, corect. Nu creeaza firma, ci mediul ei. Daca mediul nu e, nu e treaba statului sa creeze o firma.

  18. AM ajuns sa cumparam si camioane….
    Parca mumparasera de la ROMAN BV ceva… anu trecut. si dadusera niste camioane la „revitalizare”
    au renuntat la contractul cu ROMAN?

    ce sa zic ca puteam produce si la Moreni o platforma care sa fie si camion 6×6
    si TAB 8×8

    deci contracutul asta cu Iveco arata nivelul sub-Mediocru al industriei romanesti.
    si al politrucilor din tara asta…

  19. IVECO sunt printre cele mai proaste cap tractoare produse in Europa.
    puteti intreba toti soferii de camioane si tiruri si va vor confirma ca nici unul nu si-ar dori sa exploateze un IVECO.

  20. Ca mari amatori de SHuri m-as uita la astea 20 M1070HET si nu sunt nici multe, nici putine pentru batalioanele noastre de tancuri.
    http://www.ljacksonandco.co.uk/index.php/trucks/tractor-trucks/article/40125-oshkosh-m1070-tractor-units

  21. Nu am inteles de ce trebuie sa aducem costurile (cumparare, intretinere, operare) occidentale intr-un domeniu in care putem sa producem acel achipament. Costurile trebuie reduse nu crescute…

    Acest import nu ajuta cu nimic economia, cand Roman Brasov produce da.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *