Romania Military

Izumo, cel mai portavion dintre distrugatoare

izumo-02

Mai tinem minte ca Izumo este considerat in scriptele Marinei Imperiale drept distrugator anti-submarin, dar noi stim, si stiu si altii, ca “distrugatorul” este sau macar poate deveni foarte repede un portavion mai mititel, atat timp cat hangarele, lifturile si marimea sa ii permit sa utilizeze fara probleme aparate de tip F 35B…

Deocamdata “distrugatorul” JS-183 Izumo de 30000 de tone este inca in faza de teste pe mare, asteptandu-se ca anul viitor nava sa devina pe deplin operatioanala. Istoric vorbind, Izumo a inceput sa fie construit in anul 2011 si a costat 1.5 miliarde de dolari, dar nu va fi singura, in 2017 a doua nava din clasa sa va deveni si ea operationala .

Odata cu intrarea in dotare a celor doua nave din clasa Izumo, Japonia va depasi de peste doua ori capacitatile amfibii si anti-submarin, cu acest tip de nave, ale Marinei Chineze, care nu are in dotare decat doua nave port-elicopter, in timp ce Japonia va detine patru.

Pe langa cele doua Izumo, Marina Imperiala operand deja doua port-elicoptere din clasa Hyuga, nave cu un deplasament de 20000 de tone si o capacitate de 18 de elicoptere la bord (Izumo poate transporta si opera 28 de aeronave),  insa exista si diferente mai clare intre cele doua clase de nave, Izumo aratand ceva mai mult a portavion.

Astfel Hyuga are, pe langa elicoptere, si posibilitati extinse de lupta anti-nava, avand la bord lansatoare verticale, care pot opera o varietate larga de rachete, in timp ce Izumo nu are decat sisteme de aparare apropiata de tip CIWS, fiind insa mult mai bine dotata la capitolul senzori, nava avand ca prima misiune lupta ASW si in secundar asigurearea suveranitati in spatiul aerian national.

Oficial Izumo va dispune de 14 elicoptere de transport, 7 pentru lupta anti-submarin si 2 elicoptere de salvare. In plus va putea sa adaposteasca 400 de infanteristi marini, 50 de vehicule grele de transport si o cantitate semnificativa de provizii.

Insa zvonurile cum ca aceasta clasa de nave poate fi rapid adaptata pentru zborul F 35B sau V 22 Osprey par a fi foarte bine fundamentate, desi Marina Imperiala nega ca ar avea de gand asa ceva, desi nimeni nu contesta ca tehnic vorbind F 35B poate fi operat de la bordul unui Izumo.

GeorgeGMT

Exit mobile version