Romania Military

Joint Multi-Role Technology Demonstrator JMR-TD

Pentagonul s-a hotarat in programul pentru viitorul elicopter multirol asupra a doua concepte prezentate de catre Bell Helicopters si o echipa formata de catre Sikorski si Boeing, celelalte doua propuneri fiind deja eliminate.

Cei doi competitori au liber in a construi o aeronava  demonstrator  Joint Multi-Role Technology Demonstrator JMR-TD, astfel:

–          Bell Helicopters cu V-280 Valor

–          Boieng/Sikorski cu SB – 1  Defiant

Primul zbor al celor doua aeronave va trebui sa aiba loc in 2017, iar valoarea estimate a contractului se ridica la 100 de miliarde de dolari.

In privinta celor doua concepte, lucrurile stau cam asa:

–          Defiant va dispune de un rotor format din doua elice contrarotative pentru zbor la punct fix, decolare/aterizare si un rotor in coada aparatului care va fi folosit pentru deplasare (acceleratie/franare), aeronava dispunand de un sistem fly-by-wire.

“Defiant will use Sikorsky’s proven X2 technology to overcome aircraft design challenges, which will be critical requirements on future vertical lift aircraft,” a spus Mick Maurer, CEO Sikorsky. “The Sikorsky-Boeing team’s integrated approach has created a unique blend of expertise, innovative spirit and customer commitment that are unmatched in the industry. The complementary capabilities of each team member have delivered a design that will provide the best future vertical lift solution to the U.S. Army, and the flexibility of our design makes it suited for naval applications as well. This is a major leap forward.”

–          V-280 Valor al Bell este un  tiltrotor, asemanator cu V-22 Osprey, iar compania americana spune ca aeronava sa va fi una simpla si ieftin de intretinut, cu o mecanica si electronica foarte fiabile si care va putea atinge dublul vitezei fata de actualele elicoptere de atac americane. In acest program Bell are ca partener Lockheed Martin care se va ocupa de avionica, senzori si sisteme de armament

Trecand acum peste amanunte, daca totul merge bine, compania castigatoare ar putea sa aiba un portofoliu de comenzi de peste 4000 de aparate de zbor, americanii incercand prin acest program cam ce incearca acum cu F 35 JSF, adica obtinerea unei platforme multirol care sa poata fi folosita atat pentru elicoptere de transport cat si pentru cele de atac.

 

GeorgeGMT

 

 

Exit mobile version