Licitaţia de modernizare a navei pentru cercetări maritime şi scafandri „Grigore Antipa”

Nava pentru cercetări maritime şi scafandri „Grigore Antipa” a fost lansată la apă şi a intrat în compunerea Centrului de Scafandri în anul 1979. Cu facilităţi multiple în asigurarea de la suprafaţă a activităţilor subacvatice, cu camere de decompresie şi tratament, turelă de scufundare până la 120 m, instalaţie de amestec şi stocare a gazelor, această navă reprezintă un adevărat laborator plutitor care poate ajunge în cele mai îndepărtate raioane de intervenţie.

Grigore Antipa Sursa: Mangalia News

„Grigore Antipa” are următoarele caracteristici tehnice:

  • lungimea maximă: 78,8 m
  • lăţimea maximă: 10,44 m
  • înălţimea de construcţie: 5,40 m
  • deplasament normal: 1.385 t
  • deplasament maxim: 1.505 t
  • viteza maximă: 18 Nd

Este fascinant cum echipajul de 75 de oameni reuşeşte să se descurce cu o navă doar pe jumătate funcţională…

De cele mai multe ori subestimate, un fel de cenuşăresele flotei, navele de cercetări maritime şi scafandri au un rol bine definit şi important în structura oricărei flote. Din articolul pe care-l puteţi lectura integral pe Romanian Navy Historic Ships (rnhs.info) puteţi afla atât despre stadiul deplorabil în care este astăzi nava cât şi despre reparaţiile şi modernizările ce-i vor fi aduse, culese direct din caietul de sarcini al licitaţiei.

Enjoy! 🙂

Nicolae Hariuc

22 de comentarii:

  1. Doamne ajuta! Poate ca ar fi timpul de una noua. Din astea inca putem sa fabricam in tara!!!

  2. De ce se modernizeaza acum aceasta nava ?? Care este motivul si necesitatea acestei nave ?? Poate are legatura cu cartografierea fundului marii in detaliu ?? Un motiv submarin ???

  3. E o nava foarte importanta, mai ales in contextul zacamintelor descoperite in MN.

  4. Cautati Atlantis II de vanzare la ap.1milion de euro și are echipamente radar de vreo 7-8tipuri , cu aceasta nava a fost scanat Titanicul, cu mini submarin cu posibilitate de helicopter etc…. Echipament destul de performant ! Mai baga în el vreo 4-5milioane de euro și ai o fregata multirol de cercetare !

  5. Pe data de 22 intra in santierul Damen Mangalia , reparat – modernizat

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *