MBDA Inc. anunță un nou contract: extinderea producției aripilor de tip Diamond Back® pentru bombe cu diametru mic (SDB-1)

Arlington, Virginia – MBDA Inc.*  anunță semnarea unui nou contract cu Boeing pentru a produce până la 21.000 de subansamble-aripi de tip Wing Diamond Back® pentru bombe cu diametru mic (SDB-1). Acesta urmează unui alt contract lansat de Forțele Aeriene din SUA companiei Boeing privind o comandă nouă pentru producerea bombelor SDB-1.


MBDA Diamond Back Wing Assembly – o componentă cheie a bombei cu diametru mic produsă de Boeing – dispune de un design brevetat cu aripi tandem, care îmbunătățește manevrabilitatea bombei SDB și extinde raza de acțiune la peste 60 de mile marine, sporind siguranța pilotării și capacitatea operațională. SDB-1 este o bombă avansată de ghidare cu precizie, care oferă avioanelor capacitatea de a transporta un număr mai mare de arme și de a lovi cu exactitate ținte multiple dintr-o singură lovitură de luptă.

În urma anunțului de atribuire a contractului, CEO-ul MBDA Inc., John Pranzatelli, a declarat: „Acest nou contract se datorează parteneriatului nostru solid cu Boeing și performanțelor remarcabile, de-a lungul multor ani de livrare a acestor subansamble-aripi. MBDA Inc. Huntsville va continua să satisfacă cerințele clienților la timp și în limita bugetului, și va dezvolta, în același timp, contribuția la lanțul de aprovizionare al SUA. În plus față de Diamond Back, MBDA Inc. își menține angajamentul de a introduce în SUA un portofoliu superior de muniții ghidate cu precizie și tehnologie avansată MBDA.”

MBDA Inc. a obținut trei premii Boeing Performance Excellence pe parcursul producției a peste 18.000 de subansamble-aripi de tip Diamond Back Wing. MBDA Inc. a produs unitatea cu numărul 20.000 în septembrie 2017.

MBDA Inc. va continua să producă și să testeze ansamblele Diamond Back Wing la unitatea din Huntsville, Alabama. De asemenea, MBDA angajează personal nou și își extinde facilitățile pentru a satisface cererea tot mai mare de subansamble-aripi.

MBDA

6 comentarii:

  1. „..și își extinde facilitățile pentru a satisface cererea tot mai mare de subansamble-aripi.”

    Damblaua mea lexicalà. Pot sà cred cà le va fi mai facil de acuma ?

    DEX : FACILITÁTE, facilități, s. f. Însușire a ceea ce este facil; însușirea de a realiza, de a face ceva fără mari eforturi, cu ușurință.

    • E comunicatul lor oficial, eu am pus doar poza. 🙂

    • gogu de la pascani

      @mirceas
      Limba este un lucru viu nu un cadavru imbalsamat. „Facility” in engleza grupeaza la un loc functiuni care tin de logistica, fabricatie, administrativ, samd. Practic iti „faciliteaza”, iti face posibila productia respectivelor kituri de aripi in locul cu pricina. In limba romana trebuie sa scrii un paragraf ca sa inlocuiesti „facilities”.

      Ca sa fiu totusi si putin la subiect, sa nu cumva sa le treaca alor nostri prin cap un offset (contract de compensare) de genul asta, noi doar fabricam „aici” masinarii hipercomplexe gen tancuri, elicoptere de atac, samd.

      • Nu e chiar așa. Limba e vie dar cei care o vorbesc sînt morți din punct de vedere al cunoașterii ei. Există termeni românești sinonimi pentru aberația asta, dar cei care o folosesc nu cunosc limba română sau nu vor să gîndească în limba română. E mai simplu să folosești cuvinte din engleză care seamănă la formă dar nu și la conținut cu cele din limba română. Un alt exemplu dintr-o multitudine: clasificat în loc de secret Și așa apar stupizenii gen „informații clasificate” în loc de „informații secrete” În prima expresie, conform regulilor limbii române lipsesc termeni, pentru a fi completă.

  2. Intotdeauna m-am intrebat ce finete au bombele astea care planeaza. In principiu raza lor de actiune este o functie intre finetea lor de planare, inaltimea de la care sunt lansate si viteza cu care sunt lansate. Corect?

  3. Ca tot veni vorba in acest articol de o racheta produsa de europeeni, Romania va trebui sa cumpere, produca si intretine armament si tehnica militara si de la europeeni precum….Agilis TBT 8×8, 6×6, 4×4, cu Rheinmetall, tot de la germani si de la KMW poate, ar mai trebui sa luam 180 Leopard-2 A5/-6, 300 Lynx pt inlocuirea MLVM si ca MLDA-masina de lupta a desantului aerian plus 300 FFG-PMMC G5 ca transportor blindat senilat modular polivalent, avand in vedere ca ArmRo nu a avut in dotare MT-LB/-U si Grizzly HPV. Poate nu ar strica si120 PzH-2000.
    Este bine ca se vor produce cu Airbus H-215 M la IAR Ghimbav Brasov si cu francezii rachete Mistral la Electromagnetica Ploiesti si poate se vor mai produce si alte tipuri de elicoptere si rachete cu cele 2 firme europeene.
    Nu trebuie renuntat la cele 4 corvete Sigma 10514 ale celor de la Damen si dc nu fabricat cu ei vedete rapide de atac, nave de patrulare si chiar fregate. De la europeeni va trebui ca FNRo sa ia submarine.
    Sa nu uitam de armamentul ushor de provenienta West-Europe si dc nu avioane de lupta multirol, transport, cercetare si patrulare.
    Ne ar putea ajuta muuult de tot ca sa avem shanse de intrare in spatziul Schemgen si economia romaneasca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *