Partea plina a paharului

Ivanii isi lauda noul Suhoi 57 si sustin ca aparatul poate face harcea-parcea orice F 35 care, cu imprudenta, i-ar iesi in cale. Iar un pilot de-al lor, retras din activitate, ne si explica cum: zice “mnealui ca Suhoiul 57 este net mai bun manevrier si ca intr-o confruntare 1:1, la vedere, adica dog-fight va fi o joaca de copii pentru ivan sa dea de pamant cu asta din NATO.

Dar, spune ivanul, F 35 ar avea o forta semnificativa in razboiul electronic, radar etc, de luat in seama si ajunge la o concluzie aiuritoare: F 35 este foarte puternic pe partea de electronica si avionica pentru ca nu stie sa zboare…

Si daca zboara vai de el, americanii l-au umplut de electronica sa mai egaleze sansele cu campionul rus, Suhoi 57 Felon. Oare?!

Pai e ca si cum ai spune ca ghepardul este slab ca sa poata fugi de leu, cand logica evolutiei spune ca ghepardul a devenit slab si usor tocmai ca sa poata prinde gazelele care si ele pot dezvolta viteze de 60-70km/h, adica rusii folosesc un fel de logica inversa.

In realitate pilotul rus uita sa ne explice cum F 35 a fost dezvoltat in jurul arhitecturii sale de avionica, a fost gandit sa fie invizibil radar cat mai mult timp, a fost proiectat sa poata lovi inamicul de la o distanta de la care respectivul inamic nici macar nu este constient ca F 35ul este prin zona.

Clar ca Su57 este mai manevrabil dar si mai putin stealth (conform cu declaratiile proiectantilor sai), astfel ca Suhoiul ar putea, in dog-fight, sa doboare un F 35, intrebarea este cum se va putea apropia atat de mult fara ca el insusi sa fie doborat de rachetele lansate de F 35?

Pentru ca F 35 este proiectat exact pentru asa ceva, sa vada primul, sa lanseze primul si sa-si ia viteza in timp ce pilotul inamic este inca in parasuta.

Mai incolo, pilotul rus accepta ca electronica este cam totul in razboiul modern si ne explica cum Suhoiul este plin ochi de scule pe tranzistori, evident net superioare celor vestice de te si intrebi, daca asa este, atunci de ce Moscova a livrat Indiei ultima transa de MiG 29K fara destule “electrocasnice”? Pai pentru ca Rusia fiind sub sanctiuni n-a mai putut sa cumpere cele necesare MiG 29K si atunci l-au livrat mai golas urmand ca indienii sa le cumpere ei singuri din Europa sau America.

O sa spuneti ca MiG 29K indiene aveau electronica occidentala ca asa doreau indienii, ei bine, de curand si Belarusul a primit Suhoi 30SM dotat partial cu sisteme frantuzesti, iar tancurile rusesti au si ele destul chestii de la Thales. Pe de alta parte eu n-am auzit de producatori de avioane europeni sau americani care sa livreze Rafale/Eurofighter sau F 15/F 16 cu electronica ruseasca. A auzit careva de asa cerinta?!

Dar pilotul rus continua sa-si lauda oratania in termeni evazivi, “ca este cel mai…”, “ca va face si va drage…” fara sa intre, evident, in amanunte stanjenitoare, cum ar fi raza radarului, sisteme de razboi electronic, fara se ne explice noua cum fac rusii sa aiba si ei o avionica similara ca carateristicile tehnico-tactice ale aparatelor occidentale, desi stim cu totii ca rusii si inaintea lor sovieticii, n-au stralucit niciodata la asa ceva.

Dar uita sa ne spuna ca Suhoi 57 nu este inca aparat de generatia a V-a pe motiv de motor. Astfel, motorul dedicat Su 57 – Izdelie 30/Saturn 30 – inca nu este functional si poate abia prin 2022 sa fie gata. Deocamdata aparatul foloseste inca motoare AL-41F1 (Suhoi Su 35S). AL-41F1 este poate un motor bun, doar ca el nu este un motor pentru Su 57.

Iar pe de alta parte este Suhoi 57 un aparat de generatia a V-A? Pai stealth este si nu foarte, chiar rusii au recunoscut ca va fi mai putin stealth decat “americancele” dar va fi mai manevrabil (un lucru care nu conteaza la generatia a V-a), motorul este si nu este, iar daca ne uitam pe dupa colt observam ca una dintre criticile cele mai fecvente si importante din partea indienilor (fosti parteneri in program) vine tocmai pe filiera motorului. Ori sti ei ce-or sti…

Si ar mai fi avionica, radarul principal se stie ca are probleme mari in fabricatie, rusii mai sustin ca Su 57 “vede” tot la 360*, dar deocamdata doar F 35 poate si dovedi aceasta apreciere cu fapte nu cu vorbe, diferite surse din industria rusa declara ca o astfel de tehnologie s-ar afla in dezvoltare, dar una este “s-ar afla in dezvoltare” si alta “gata de lupta pe avion”. Deocamdata Moscova nu a putut sa arate nimic care sa arate a sistem la 360*…

Ce stim sigur este ca Suhoi 57 este singurul aparat de lupta care va avea in standard sistem de protectie DIRCM, avand astfel o sansa in plus in fata rachetelor IIR.

GeorgeGMT

133 de comentarii:

  1. Salut. Deci gavareala ivaneasca.

    5
  2. Adica, pe intelesul tuturor, o expresie nemuritoare „Cel mai mare pitic din lume este… piticul sovietic, tovarasi!”.
    Au si rusii astia un dar de a da cu mamaliga’n ceai (cașa, ma rog… că aia-i mămăliga lor)

    12
  3. Rușii tot cu tehnica si tehnologia sovietică. Cel mai bine se vede in comparație cu turcii prin Siria, NK. Nu ca ar avea turcii cea mai modernă tehnică și tactici de luptă. Sau dacă au nu va mai fi pt lunga vreme. Rușii daca chiar vor dogfight exista pt comparatii ipotetice f22 si f15.

    5
    • F/A18 E/F nu s-ar descurca onorabil la dogfight?

      2
      • F 18 Super Hornet trage 7.6 G – Iar restul trag 9 G singuriul loc unde F 18 E/F este superior este unghiul de atac. Deci s-ar putea sa fie un pic mai potrivite avioanele pur sange de suprematie aeriana cum sunt F 15 si F 22.
        Asta cu * ca cele elvetiene F 18C/D pot sa traga 9G deci este clar o limitare de siguranta data din software-ul FBW pentru a prelungi durata de viata operationala a aparatului.

        5
  4. Tehnica militară rusească(sovietică) , din orice categorie, a fost întotdeauna extraordinară, fantastică, net superioară celei occidentale……în presă, pe hârtie, în filme sau în comentariile pasionaţilor! În realitate, oriunde a fost pusă la treabă, a eşuat în mod categoric! Aşa a făcut MIG 15 în Coreea,(japonezii au doborât mai multe B 29 deşi raidurile au fost de mai mică amploare iar avioanele lor erau clasice şi nu foarte performante, iar jet-urile americane, dar şi mai vechile Meteor sau chiar Corsair au decimat Migurile chiar dacă erau pilotate de sovietici), MIG-urile în Vietnam şi Orientul Mijlociu, ( unde au obţinut doar câteva victorii fiind doborâte ca la poligon în 4 războaie majore şi sute de alte confruntări), tehncia navală în Orient (Styx nu a lovit nimic în afara unui distrugător din ww2), Mi 24 şi Su 25, doborâte ca muştele de nişte simple rachete lansate de nişte analfabeţi de pe umăr, miile de tancuri în Orient au ars fără să facă mare pagubă între adversari din 1967 până în 1991. Şi recent în India, Siria, Irak, nu am auzit de vreun succes indiferent dacă a fost avion, sistem AA, tanc, radar. Nu am auzit ca vreun avion pakistanez, israelean sau turcesc să fie măcar avariat de ,,modernele” SU 30, Su 35, Pantsir sau S 400, deşi nu au avut nici o reţinere să dea jos chiar avioane ruseşti! Totul a fost şi este propagandă! Până la urmă capacitatea tehnică se vede când compari o Lada cu un Mercedes! Si nu exstă motive să fie altfel la tehnica militară!

    ,

    38
    • Au avut si rușii timpul lor. Tancuri, submarine, rachete.. La ultimele două categorii incă stau pe podium.
      Iar componenta de propagandă incă face parte din arsenalul oricărei forțe armate care se respectă, democratică sau nu.

      11
    • Să nu cădem în subestimare chiar în halul ăsta. Diferența o mai fac și operatorii.

      Cât despre Mig15, nu a fost un avion rău deloc. Nenea ăsta le explică mai bine. Așa lejer ca să nu fie prea multă solicitare.

      https://www.youtube.com/watch?v=S_Z3iyGU9BE

      Avansul tehnologic al sistemelor instalate pe avioane începuse să se vadă de atunci.

      9
    • MIg 15 in timpul razboiului din Coreea avea 2 handicapuri
      – primul, cel mai important. Pilotii maerciani aveau costume anti G . Deci, piteau vira „mai strans” …..
      – sistemu de ochire era similar cu ala de pe Spitfire de prin 1944 .. Adica un sistme depata ptr o v max de cca 670-700 km/h folosit p[e un avion ce putea atinge 1050 …

      4
    • Insurecția din Irak a distrus sau avariat 400 de tancuri Abrams cu AG 7 și AG 9 , sisteme din anii 60 !

      6
    • A fost suficienta cat timp savantii germani capturati de rusi (ce nu au vrut sa ia americanii) au putut tine pasul. Si au tinut cealalta jumatate de lume in sah. Pana a picat zidul si declinul s-a accentuat.

      Rusii stiu bine ca nu de bani si tehnologie furata au nevoie, tehnologie care se invecheste astazi intr-un ritm mai rapid ca altadata, ci de savantii care sunt pe val in domeniu.

      De aia vor pleca la jaf in Israel… Daca vrei sa fi iarasi pe val, ai nevoie doar de savantii lor.

      1
  5. Ce sanse are o organizatie sa scoata un produs state of the art, cand in ultimii 30 de ani a facut doar upgrade la proiecte vechi ? Mai mult, in ultimii 60 de ani tot ce au scos a fost inferior competitiei, vorbim de kill ratio de ordinul zecilor in defavoarea lor, nu abureala comerciala si propaganda.
    In microelectronica si IT cine spune ca scoate ceva uau din prima, ori minte ori a furat de undeva.
    Daca vor sa fie pe bune asa cum il declara, probabil ca prin 2030 o sa ajunga la ceea ce isi doresc si cu miliarde multe bagate. Dar atunci competitorii deja sunt la alt nivel.
    Mai bine la cate resurse au si populatie se apuca de chestii civile, sa faca masini, echipamente, medicamente, vaccinuri ca au nimerit asta bine, aplicatii IT ca se pricep. Baga banii in fiare vechi care nu o sa le aduca niciun profit si se mai si iau in bete cu occidentul.

    21
  6. Asta iarasi suna a articol cu mult complex de superioritate ca doar noi suntem in NATO si ne apara astia desi nici ei nu prea sunt siguri…..
    Am sa ma explic de ce: 1. In interiviul original pilotul explica clar ca acum luptele cu avioane gen 1 vs. 1 sunt demult apuse si ca sistemul cel mai bun castiga.
    Explica omul si ca un rol foarte important il are bruiajul electronic si sistemle de detectie timpurie si spune chiar si de radarul lui F 35 ca este superior deoarece americanii au ajuns la a 2-a generatie de AESA.
    Pilotul spune ca Su 57 ca platforma este net superioara lui F 35 pe partea de manevrabilitate aeriana deoarece asa a fost construit din prima sa fie.
    Evident fiecare pilot is va juca cel mai bine cartile lui – F 35-ul stealth – SU 57 manevrabilitate si ca o completare singurul avion care le imbina foarte bine pe cele doua este tot american – F 22-ul care este si stealth si foarte manevrabil si acsta este net superior lui Su 57 ca sistem de arme.
    Acum cu complexul asta de superioritate NATO a mai avut niste surprize neplacute – R 73 imi vine in minte si odata cu el sistemul de ghidare al rachetelor bazat pe vizorul de pe casca pilotului.
    Sa nu uitam si la tancuri ca la momentul intrarii in productie T 64, t 72, T 80 au fost superioare tancurilor occidentale si ca abia cu intrarea Leopard 2, Abrams M1, Challenger 1 balanta s-a inclinat spre Vest deci e mult mai bine sa fii prevazator decat sa iei in deradere adversarul potential.

    37
    • Am pomenit eu ceva de NATO?! Ieri, la un articol despre Turcia, am primit fix aceasi replica, sa nu mai radem de altii, sa ne uitam la noi in ograda, dar aveam motive sa zambim macar in fata hibridului turcesc, tot asa cum avem motive sa zambim si in fata unui Su 57 aflat in dezvoltare de multi ani, fara motoare si radarul aflat inca in stadiul de „sa vada cum il produc pana la urma”…

      Eu nu inteleg ce tot aveti voi cu complexele astea, nu-i vorba de vreun complex – in cazul meu cel putin – ci pur simplu constat, cu umor, situatia reala pe anumite programe, in anumite tari.

      Am ras si de britanici cu Astute, de germani cu fregatele lor, de americani, bulgari sau indieni. Astea nu sunt semne ale vreunui complex ci pur si simplu discutii.

      Nu mai cautati cauze psihologice acolo unde efectiv nu este cazul…

      MiG 29 si casca lui au fost revolutionare dar mai mult pe hartie decat in practica, acolo unde sistemul avea o gramada de probleme. T 72 n-a fost mare tanc nici in fata Leopard 1, iar T 80ul exorbitant de scump pt sovietici. Spaima lumii n-au fost niciodata, ma refer la tancurile lor, decat prin numarul foarte mare (din nou, doar pe hartie, in realitate cine stie cate chiar porneau). Plus ca URSS-ul a fost singura putere militara majora care avea in dotare doua modele diferite de MBT-uri, asta ca sa vedem cat de „bun” era T 72 sau cat de scump T 80ul.

      Ironia apare nu atunci cand compar Turcia cu Romania sau Rusia cu Romania ci atunci cand compari rezultatul cu pretentiile posesorului. Cand compari pretentile turcilor cu Altayul cu „hibridul” care le-a iesit pana la urma, sau cand compari Su 57 cu F 22/F 35, avioane cu care ar trebui sa fie proiectat sa lupte si sa le doboare.
      Atunci te bufneste rasul…

      48
      • 1. Tovarasii rusi i-au dat atat de mult cu misto-ul la adresa tehnologiei stealth incat au ajuns sa-si creada propriile prostii.Au incercat sa impace stealth-ul cu aiurelile propagandistice cu supermanevrabilitatea si stahanovismele cu dirty runway si in mod previzibil nu le-a iesit. De ce muma ciorilor ai vrea aparatoare antinoroi cand ai de proiectat un avion stealth?
        Trebuiau sa se axeze pe stealth cu compromisuri pe manevrabilitate si poate sarcina utila asa cum au facut si americanii. Le-ar fi iesit ceva oricum mai bun decat F-117 si s-ar fi putut concentra pe stealth in domeniul radar, pe gestionarea sarcinii termice a motorului si a semnaturii termice a avionului, pe finisaje ca sa nu mai fie avionul ala plin de nituri, samd.
        2. Mai toate avioanele de ultima generatie au suferit de lipsa unor cerinte clare, practic in anii 90-2000 cand au fost concepute cerintele nu prea aveau un inamic clar (decat inventii tip grupuscule teroriste, piratii somalezi, samd) si prin urmare caietele de sarcini au fost foarte imprastiate si asta se vede. Din pct meu de vedere e o generatie pierduta fie ca vbim de F-35 sau Eurofighter sau Su-57. Urmatorul conflict peer-to-peer (sau daca avem noroc urmatorul razboi rece) va crea urmatoarea generatie de avioane de lupta.

        18
      • ” sa nu mai radem de altii, sa ne uitam la noi in ograda”

        zicea sharky bine ce zicea de un cor de bocitoare

        1
    • Nu am auzit ca R 73 cu tot sistemul lor de vizare pe casca sa doboare ceva real desi il aveau italienii, sârbii, sirienii, armenii, rușii! Au fost tari doar in aplicatii! Iar t 72 a fost făcut bucăți de M 60 si Merkava I! T64 si t80 au ars cu sutele in Cecenia! Infinit mai multe ca Avram a in Irak!

  7. Eu spun pe motivul asta sa nu mai achizitionam nimic ca oricum NATO este superior, cam asa ar vedea un politician roman lucrurile….si asa se scandeaza ca decat armament mai bine spitale desi nu le avem pe niciunele.

    6
  8. „adica rusii folosesc un fel de logica inversa” – nimic nou in asta. O fac de 150 de ani deja.

    1
  9. Acum mai trebuie sa nu uitam amprenta IR – care si la SU 57 dar si la F 35 este mare, mare si nu prea pote fi mascata precum la F 22-ul ala pe care l-au oprit din productie ca e prea scump. S-ar putea ca acolo sa fie un punct slab la stealth-urile actuale.

    7
  10. Comentariul este f. bun si oportun. Ma intreb, ca un exercitiu de logica, ce ar zice/face rusii daca Romania ar urma exemplul Poloniei si ar cumpara un urmatorii cinci ani nu doua, ci o singura escadrila de F-35 (16 avioane). Ce ar zice/face rusii daca am avea la Kogalniceanu 16 jucarii invizibile pe radar. Nu cumva ar urla: „Romania destabilizeaza echilibrul de forte la Marea Neagra”, „Romania se inarmeaza si pune in pericol pacea regionala” si apoi ma vedea retrase din Crimeea avioane ca Su-24, Su-27, Su-30 si aduse masiv Su-35 si Su-57. Tot urgent s-a cere industriei ruse sa produca un aparat superior lui Su-57, de care este imperativ nevoie in Crimeea. Cate Su-57 ar cere rusii in fata celor 16 ale noastre? Cred ca vor cere minim 50 bucati. Ce ziceti? Se vor multumi cu un raport de 1:1 si vor aduce doar 16?

    14
    • vice12, ce n-ai înțeles si tot îndrugi acolo cu F35-uri navete spațiale, bla-bla……..pe noi ne apăra NATO , deci sunt suficiente 8-12 F16 MLU operaționale si 24 de MIG21 toate fabricate începând cu 1973 si terminând cu 1984 deci aceeași era cu razboaiele din Vietnam si Afganistan, alea de care pomenești or fi pt noi bune doar intr-o confeuntare știu eu poate cu extratereștri sau ceva de genul

      1
      • „… pe noi ne apăra NATO”

        Ce ne-am putea astepta de la NATO cu noua administratie Americana? Daca Biden continua cu sabotarea Americii, capacitatea ei de a apara TOATA Europa scade dramatic… Deci, America de Nord (ma indoiesc un pic ca si aia de Sud), Europa Occidentala si Commonwealth…

        Mark my words. Deja Iranienii devin incisivi si pun ei conditii Americii.

        Serios, chiar e absurd sa nu te intrebi vazand ce face Biden in America.

    • @vice12, eu cred ca nu se va intampla nimic in afara de a face gura ca de obicei. Pe de alta parte, Ro poate cumpara 32 sau chiar 48 de F35 cu acelasi rezultat. Jocul nostru ce ei nu este sa ii atacam ci sa ne aparam. Daca vrem sa ridicam pretentia de atac tb sa avem 1:1 capacitata de descurajare adica Nuke, altfel este sinucidere garantata. Daca discuti de riposta la un atac al lor, pentru asta cele mai eficienta sunt rachetele pentru ca distanta e relativ mica si nu ai decat marea sau teritoriu prieten intre tari. Optiunea 2 sunt dronele, sunt relativ ieftine, greu de detectat si pot lucra chirurgical.
      Legat de F35, sa spunem ca il iei si la ce il vei folosi pentru caruta de bani care o dai ? Nu este interceptor, este un fighter mediu dupa ce a iesit din stealth, daca il folosesti sa te aperi pe teritoriul tau care e logica sa fie stealth, mai ales ca deja ai Patriot. Un F16 este ce trebuie ca sa faci fata, un F15 este o solutie foarte buna iar un Rafalle ar fi pe masura.
      Legat de stealth vezi reportajele facute despre B2 cand au bombardat Serbia, nu e chiar asa de simplu pentru nu te poti baza doar pe invelis si pe ascunderea amprentei termice, aveau date in real time de la awacs si calculau ruta optima ca sa se strecoare la limita zonei de radar, sa evite pozitiile aa in hibernare, zona de bruiaj activ si multi parametrii. Deci degeaba iti tragi un F35 daca nu ai si toata echipa de support disponibila, poti reduce cu un % riscul dar cam atat. Legat de stealth nu exista obiect care sa se poata ascunde de o unda radio, poate avea metode de a diminua capacitatea de reflexie prin dispersie sau absortie in invelisul celulei, dar asta e valabila doar in o plaja de frecventa pentru invelis si o limita de putere a emitatorului radar vs receptie pentru dispersie.

      15
      • Imi pare rau, dar eu cred ca Fortele Aeriene ale tarii noastre trebuie sa evolueze in stricta concordanta cu celelate forte aeriene NATO. Daca Belgia, UK, Olanda, Italia, Danemarca, Norvegia, Polonia au cumparat deja si introduc in dotare F-35, atunci si tara noastra trebuie sa le urmeze exemplul cat mai repede. Nu poti sa stai umar la umar in aceasta Alianata tu cu Mig-21 Lancer si F-16 Block 15 MLU, iar ceilalti cu F-35 etc. Eu locuiesc la Varsovia si ii vad pe polonezi mandri de faptul ca in curand vor avea F-35 si un cuvant de spus pe flancul nordic, alaturi de danezi, germani, norvegieni si altii. Mai mult, exista preocupari si pentru un avion de generatia a VI-a. Se spera ca dupa ce UK va pune la punct Tempest (2040), Polonia va fi prima tara unde acest aparat se va exporta. N-au inteles polonezii ca n-au nevoie de generatiile V si VI si se pot limita la F-16? Intr-un ipotetic razboi, ca membru NATO, trebuie sa vii cu aceeasi tehnologie ca si ceilalti membri si sa faci acelasi lucru. Ca ai 20 de aeronave, sau 30, conteaza mai putin, important este ce aeronave ai, ce poti si ce stii sa faci cu ele. Si mai important, cati piloti instruiti pentru ele ai. Cu F-35 deasupra Marii Negre contezi in orice raport de putere si peste 10 si peste 20 si poate si peste 30 de ani. Cu F-16 A/B MLU nu contezi nici acum si nu contai nici acum 5 ani. Mentalitatea de a tine la infinit tehnologii si arme vechi (Mig-21, T-55, Volhov, AKM) este extrem de paguboasa. In domeniul militar suntem mult prea inapoiati. A trecut vremea in care ii invatam pe angolezi sa zboare. Acum ei zboara cu Su-30 si ne pot da noua lectii. Noi am ramas tot la Mig-ul 21. Oricat ar fi de costisitor sa introduci in dotare un aparat ca F-35, este mult mai costisitor sa nu o faci si sa ramai incremenit in concepte si tehnologii vechi. Esti mereu pregatit sa lupti doar in razboiul pe care l-ai pierdut in urma cu 70 de ani, sau nici in acela. Tehnologia este totul. Cu sistemul de lupta radioelectronic, IT si de armament de pe F-35 montat pe un Airbus A-321 dobori un Su-35, asta este opinia mea privind diferentele de valoare intre sistemele de lupta de pe cele doua aeronave.

        17
        • Un airbus dotat cu avionica si armamentul unui f35 doboara un su30? ???. Ciudat cum unii uita istoria. In anii ’60 au mai gandit neste smecheri ca luptele aeriene se vor duce doar”dincolo de orizont”si nu au mai pus tunuri pe noile avioane. Dar si au luat o in freza.

          3
          • @strumpf in anii ’60 rachetele aer-aer aveau 10-15 ani, erau la inceput, astazi sunt chestii mult mai mature, sunt utilizate de aprox. 70 de ani. E ca si cum ai compara un biplan Soptwith cu un avion Tornado.

            7
          • Nu mai suntem in anii 60, iar experimentul s-a facut cu Boeing 737 echipat cu aparatura de pe F-35 vs. F-16. A castigat Boeing 737.

            5
            • Si marmota invelea ciocolata. Asa si sm6 intercepteaza IRBM uri cu 4,5 km/s desi ea prinde doar 1,15km/s .stii cine a avut, are si va avea cea mai buna masina propagandistica din lume?? USA!! Rusii, chinezii, mama lu stefan cel mare sunt pistol cu apa pe langa ei.

              4
              • Principiul este glont vs glont si s-a dovedit posibil de utilizat, chiar nu vad care este problema aici.

                3
                • Nu prea functioneaza p+rincipiul asta. Cam conteaza si viteza interceptorului vs viteza tintei. Si mult al dracu. Ca fapt divers sm3 block1A/B cu 3km/s avea ca target MRBM uri. De abia de la block 2A cu 4,5 km/sec au intrat in segmentul interceptarii IRBM urilor si sa pretinda ca ar da rezultate si la ICBM uri(>7,5 km/s). Asa ca sa i o spuna lu mutu(nu jucatorul) ca o SM6 cu 1,16km/s intercepteaza ceva cu 4-4,5km/s.asta e o miscare propagandistica ptr linistirea spiritelor dupa valul de balistice anti carrier ceaineze. Au racheta aia de o gramada de timp de abia acum si au dat seama ca poate intercepta IRBM uri?? Si daca stiau de ce au mai avut nevoie de sm3 ul block1A al aegisului(al dracu de scump)?.

                  2
                  • Iarasi te spargi in basini esoterice. Chestia cu SM-3 este legata de raza de actiune si de geografie. Traiectoria vectorilor in majoritatea cazurilor in care ei se indreapta spre continentul Nord American sunt cu mult mai la nord, daca tot bagi exemplul cu Deveselu. Alfel toate versiunile de SM-3 au in cap de lupta de tip EKV – Exo-Atmospheric Kill Vehile; deci interceptarea propriu zisa are loc in afara atmosferei si de obicei se intimpla undeva pe la Mach 20.

                    4
                    • Si o DF ceaineza de unde vine draguta, nu tot de la altitudinea aia? La 3000-3500km raza de actiune e fix o IRBM(doar ca are warhead clasic si ca tinta portavioane). Poate imi explici, ca tot esti asa dastept, cum poti sa detectezi, sa stabilesti traiectoria, sa dai solutie de tir, sa lansezi si sa si interceptezi in <10 secunde o tinta (desi in caz de ceva vor veni in salve de 10-20) care vine cu 4-4,5km/sec cu un interceptor care are doar 1,16.si nu imi mai posta filmuletele alea propagandistice menite sa linisteasca prostimea ingrijorata de soarta marinarilor de pe CG uri.

                      2
                    • Radar in banda X iti spune ceva? Duh?

                      1
                    • Neica esti paralel rau! Radare in banda X au toti(si politia sau proprietarii de yachturi). Pana la urma crezi ce vrei dar ar fi bine sa intrebi pe cineva care lucra cu rachete aa. Ops, am uitat ca marines au doar stinger!!

                    • nu are rost.esti paralel de subiect,vai de tine. ramai la convingerile tale (ai ochelari de cal fratica) si crezi ce vrei.doar nu iti doresc in caz de bubuiala sa te afli pe vreo america class,sa vezi(vorba vine) chinezoaicele venind spre tine si sa spui : „al dracu’ strumpf avea dreptate”!!!

                    • Vai de mine? Vai de stau ta mai bine. Hai cu niste povesti frumoase despre cum se dau ordine dand din maini. Acolo cel putin este amuzant.

          • Toți au crezut asta și nu au mai pus tunuri pe noile avioane. Nici MiG-21 nu mai avea tun intern. Cel puțin variantele de după F-13. PFM de exemplu avea un container acroșat. Container care producea limitări severe ale performanțelor avionului.

        • „Cu sistemul de lupta radioelectronic, IT si de armament de pe F-35 montat pe…”

          Se cheama F-16V 😛
          Si ghiciti ce? Conform „Mircea S”, lui F-35 ii lipsesc doua caracteristici pentru a fi generatia 5 „compliant”. Lui F-16V echipat identic ii lipseste doar o caracteristica (una nu prea importanta, as zice eu).

          1
  11. „dar va fi mai manevrabil (un lucru care nu conteaza la generatia a V-a)”

    Definitia unui avion de generatia 5-a :

    • „invizibilitate” radar si IR (mai degrabà foarte joasà observabilitate)
    • supermanevrabilitate
    • supercroazierà
    • fuziune de date
    • avionicà avansatà, inclusiv joasa probabilitate de interceptie a emisiunilor radar si comunicatie

    De observat cà F-35 nu corespunde la douà criterii.

    5
  12. Istoria cu capacitatea inutilà a luptei de aproape nu este asa de valabilà cât se pare.
    Dacà în lupta dintre un avion „stealth” si un altul „vizibil”, primul are un avantaj cert si poate actiona înainte de a fi observat, lucrurile sunt diferite în cazul a douà avioane „stealth”, chiar dacà performantele de invizibilitate sunt lejer diferite. „Observabilitatea” reciprocà se face din ce în ce mai de aproape.

    4
    • Fighter aircraft all have to have a level of performance and maneuverability: speed, Gs, turn rate, turn radius, acceleration, climb—all of those things. In the F-35, there’s not a massive change in those performance metrics. The F-35 is better [than legacy aircraft], but not a lot better. But those ways to measure an airplane are not nearly as relevant now as they used to be. They’re not irrelevant, but they are not as important as all the other qualities that you should be measuring an airplane by.

      If you were to write down all the ways in which you could measure an airplane—payload, fuel, ordnance, handling—and ask 100 pilots to rank which is the most important, I guarantee you that 100 out of 100 pilots would say “situational awareness.” By far. Not a single pilot in the world would say “turn radius.” Not one. Because the more you know, the more accurately you know it, the better able you are to make a decision.

      https://www.airspacemag.com/military-aviation/f-35-faces-most-critical-test-180971734/

      9
      • F-35 Lightning II: Busting Myths – The Radar Equation [v1.1]

        https://www.youtube.com/watch?v=Qwh-1jRGuDc

        2
        • But it’s not clear how successful the design is. The type’s stealthiness in particular is questionable. “Notable sources of radar-reflections include the unusual fully moving leading-edge root extension control surfaces and actuators, cockpit canopy design, ram air intakes at the base of the canted vertical stabilizers, [infrared] sensor in front of the canopy and the only partially shrouded jet engine turbine faces,” Bronk explained.

          https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2020/11/03/russias-stealth-fighter-still-kinda-stinks/?sh=3cf9a8d162c1

          1
        • But IAF has been unhappy with the Russian FGFA called Sukhoi T-50 or PAK-FA because the jet lacks proper stealth and its engine does not have „enough thrust”, which are among 43 critical modifications or shortcomings it pointed out earlier.

          https://economictimes.indiatimes.com/news/defence/after-sukhoi-mistake-india-to-go-for-russian-5th-generation-fighter-only-on-full-tech-transfer-pact/articleshow/57551801.cms

          1
          • sa nu uitam ca remarcile vin de la aia care dezvolta Tejas-ul de 30 de ani si Arjunul l-au dezvoltat pana au realizat ca este mai bine sa cumpere T 90 in pralalel cu el asa ca le-as lua cu on dram de sare

            4
            • ca sa nu despicam firul aiurea in tramvai.
              pe scurt imi spui cumva ca aia care zboara ozn-uri d’astea
              https://www.youtube.com/watch?v=BMcuVhzCrX8

              sunt mai mult sau mai putin egali cu rusii ?

              4
              • Rusii de la sfarsitul perioadei Razboiului Rece au jucat catch from behind.
                In anii 2000-2008 aveau un decalaj tehnologic de 10-15 ani.
                Intre timp lucrurile s-au mai nuantat si asta si din cauza scurgerilor tehnologice dinspre vest spre est – si aici ma refer inclusiv la CNC-urile de precizie dar si la accestul la procesare noi de semnal, echipamente de termoviziune, computere de misiune etc. dar si la alte chestii civile care au trecut granitele si aici ma refer la procesoarele civile, inclusiv la cele de smartphone.
                Daca te uiti ce are un computer de misiune de pe un avion in anii 2000 si ce putere de procesare are un smartphone actual mid range ai sa vezi ca este un avantaj net pentru smartphone.
                Deci atat stealth-ul a evoluat cat si algoritmii de procesare si postprocesare a semnalelor radar a evoluat in ultimii 15 ani si sigur ca nici rusii nu au stat pe loc.
                Sigur ca nu au acces sa faca aceeasi tehnologie ca si USA la scara larga ca nu ii ajuta industria si capacitatea de a fabrica chestii de finete dar sincer nu i-as desconsidera, si cu tot avansul USA si daca rusii sunt in anul USA 2006 tot inseamna ca au produse suficient de competitive ca sa puna probleme.
                Deci in 2006 F 22 zbura de mult timp deja, ar trebui si rusilor sa le dam un pic de credit ca sunt in stare sa realizeze ceva ce USA a fabricat in anii 2000, mai ales ca rusii spioneaza in draci.
                Asta vreau sa spun.

                9
                • da pai doar rusii stiu sa fure tehnologie…..americanii fura direct pantsir-ul cu totul…mai zicem ca aproape toate avioanele rusilor au ajuns in mainile americanilor intr-o forma sau alta?

                  2
              • Cel mai nasol scenariu pentru noi este insa ca o sa isi uneasca eforturile rusii cu chinezii tura asta avand pe astia din urma ca si cap de afis si o sa produca elemente mult mai precise si tehnologic mult mai paropiate de USA – in cazul acesta in care Rusia devine vasala Chinei si Razboiul Rece 2.0 va avea pe China in prim plan asa cum URSS-ul a fost in trecut o sa ne dea si mai mari batai de cap noua ca membri NATO.
                O USA ocupata in Pacific inseamna ca o sa putem sa contam pe sprijinul american mai putin si mai mult o sa trebuiasca sa ne bazam pe noi si vecinii din alianta NATO – vecini car ein primul rand nici ei nu prea au cu ce si care mai au si interese divergente uneori pe termen mediu.

                9
              • Au mai avut un OZN din asta acum vreo 10 ani, RQ-170 ii zicea, si l au aterizat fortat pe un aerodrom propriu niste desculti din iran care inca mai copiaza la avioanele americane de acum 50 de ani
                Daca il plimbau pe langa granitele chineze sau rusesti sunt curios ce patea.

                3
                • @strump te-ai specializat pe a compara mere cu pere?

                  8
                • @Strumpf. Nu drona a fost problema, problema a fost reteaua satelitilor GPS, semnalul maxim pentru banda militara era in plaja celei civile. Au facut onerwrite peste semnalul satelitului cu un alt semnal generat prin relee TV.
                  Daca au facut asta, sper ca iti dai seama ca nu sunt desculti iar la drone, dau lectii rusilor.

                  2
    • supermanevrabilitatea aia demonstrata de Suhoiuri e intr-o zona destul de implauzibila pt. lupte aeriene a anvelopei de zbor. Mai exact viteze intre 250 si 450km/h si altitudini intre 500 si 2000m. Daca te cheama Bf-109 sau Spitfire si tot armamentul consta in mitraliere fixe paralele cu avionul avionului si vizare prin colimator suna perfect . In zilele noastre nu prea.

      6
  13. In loc sa facem misto eu zic sa ne gandim si la strategiile care au dus la proiectarea lor. F35 este gandit sa faca misiuni SEAD si CAS(nu prea apropiate si punctuale ca duce putine arme in mode stealth) in interiorul teritoriului inamic incercand sa scape de gramada de radare rusesti ce lucra pe aproape toate frecventele. Dupa, sa isi ia talpasita cat de repede(mach 1,6) si stealth poate. Nu de alta dar viteza(max si ascensionala) si manevrabilitatea nu prea il recomanda. De partea cealalta avem un avion de superioritate aeriana greu, nu foarte stealth(mai ales in partea dorsala) dar cu viteze asc., maxima si supercroaziera mari si manevrabilitate excelenta dotat cu al dracu de multe rachete care chiar daca nu are un radar WOW are avantajul ca evolueaza deasupra teritoriului propriu de unde primeste informatii de la aceeasi gramada de radare de mai sus. Si chiar daca el nu vede f35 ul poate lansa rachete de la mare distanta datorita informatiilor primite de la CAAT(sau cum i o mai zice la rusi). NATO spera ca f35 sa exceleze in SEAD si sa distruga miile de radare rusesti(majoritatea f mobile deci greu de detectat) si sa deschida calea miilor de avioane non stealth catre inima rusiei. Ivanii in schimb nu au pretentia ca su57 sa zburde pe deasubra germaniei, poloniei, etc ci sa stea cuminti deasupra tarii protejate si informate de bateriile de rachete a-a si sa isi faca treaba de avion de superioritate aeriana. Adica ce trece de „ariciul” apararii a-a sa dea de ele. Asa ca momentan comparam mere cu pere.

    9
  14. Sunt cam precaut cu mistocària fata de Ivan.
    Pe site-ul àsta se anuntase moartea lui Su-57 acum mai putin de un an.
    Actualmente sunt comandate 76 aparate de serie care trebuie sà fie receptionate treptat pânà în 2027. Au fost produse deja 20 de motoare Izd.30 care sunt mai ales folosite pentru teste la sol (un exemplar a fost observat montat pentru teste în zbor). În teorie, acest motor va fi definitivat în 2025.

    Pe de altà parte, în 2018 a fost semnat contractul zis Megapolis pentru o evolutie a lui Su-57, (prototip în 2022, versiune « finalà » 2024), detalii date de Izvestia din iunie 2020 https://iz.ru/1028035/anton-lavrov-roman-kretcul/vyidet-super-sukhim-istrebitel-su-57-ozhidaet-modernizatciia.

    Intre propaganda ruseascà si secretomania lor, e greu sà gàsesti ce este adevàrat.
    Dar rusii nu sunt niste imbecili în aviatie (pentru mine Su-57 este cel mai frumos avion din asa zisa 5-a generatie (dintre cele rusesti, americane si chineze) si cum zicea Marcel Dassault, un avion frumos zboarà bine) si asi fi prudent în bàscàlia fatà de ei.

    20
    • amatori rusnacii pe domeniul asta,poti recunoaste asta fara nicio jena.
      ca au scremut ceva nu contest dar niciodata felon nu se va putea lua la tavaleala cu f22-35 …doar in worl of planes gen.
      tehnlogia avanseaza in asa hal ca pana si europenii o sa aiba niste surprize pe aviatie militara.

      5
    • Bloch a fost coleg cu Gurevich, daca nu ma insel. Oricum, amandoi au facut avioane frumoase si au lasat o mostenire importanta. Dar, prezentul… din fericire pentru noi, Rusiei ii este economic imposibil sa dezvolte singura un avion full operational la nivelul 2021. Nici Franta nu mai are aceasta putere financiara, din pacate… probabil ca Rafale este ultimul avion militar dezvoltat si produs 100% in Franta.

      1
    • Ce usor se uita de F-35-ul japonez „facut disparut in mare” la „gasirea” caruia americanii au ajutat aducand coada de acasa…

      Acel F-35 inseamna renasterea Su-57. Si se vad deja progrese. In momentul de fata, Rusii sunt peste Chinezi. Cu mult.

      2
      • Misto discurs, Rusia uber alles aici, vaccinul este o prostie dincolo, te incadrezi intr-un tipar deja cunoscut, nu stiu de ce te msi obosesti.

        6
        • Usurel nene, cum ai cataloga Britanicii care au dat motorul lor la Rusi? Asa, un moment de ratacire, fara tinta anume?

          Cat despre vaccin, nu fi viclean punandu-mi cuvinte in gura. Am zis si continui sa zic, la vaccin _experimental_ se inscriu doar oameni in ultima faza a bolii lor. Aia disperati, care oricum nu au incotro.

          Cum cataloghezi autoritatile care refuza populatiei acces la medicamentele ce puteau tine epidemia in frau? Seamana cu tampenia aia de afacere Microsoft insa la o scara mult mai mare. Si o vina pe masura.

          Exact circul democratilor de la impeachment… Tipul asta de circ il cunoastem de ceva zeci de ani…

          Asa ca sa nu ne batem in tipare.

          2
          • Asa revendici tu legitimitatea discursului tau? Ca britanicii au dat un motor pt Mig 15 si ca autoritatile nu dau medicamente populatiei? Care sunt acelea? Cele contra raiei la capre? Cu tomoxan ai incercat? O fi si ala medicament minune anticovid.
            Ok am fost rautacios, cu invermectina nu avem nici o certificare ca ar fi asa cum se spune. Iar vaccinurile actuale nu sunt experimentale. Sunt adaptari ale vaccinurilor create dupa SARS de acum… 10-11 ani. Si da dau rezultate, am vazut rezultate ale unor analize de anticorpi facute pe Maglumi, la 3 zile dupa prima doza de vaccin, la o saptamana si la o saptamana dupa a doua doza. Ce sa vezi la 3 zile nu avea nimic, dupa care la urmatoarele analize cantitatea de anticorpi a crescut de fiecare data. Iar persoana respectiva nu a murit si nu are nici inotatoare dorsala acum. Este foarte bine.

            1
            • Risc o nepublicare acum…

              Refuzul autoritatilor de a proteja rapid populatia cu medicamente eficiente existente si atitudinea ta merg mana in mana.

              Dr. Jose Muñoz is a specialist in tropical medicine at the Hospital Clínic de Barcelona and a researcher in the Barcelona Institute for Global Health

              si scrie:

              https://www.isglobal.org/en/healthisglobal/-/custom-blog-portlet/ivermectina-un-medicamento-de-nobel-pero-poco-accesible/91127/0

              Cat despre transferul neoficial de tehnologie catre Rusi (in opinia mea, facut impotriva ocultei mondiale care continua sa inarmeze China), veti vedea in timp de ce a fost necesar… Un timp nu asa indepartat, sper.

              1
            • Catre admini: Hadeti sa oprim batjocura asta la adresa ivermectinei, este un remediu antiparaziti atat pentru oameni, cat si pentru animale. Uite ce scrie Britannica (un screenshot):

              https://drive.google.com/drive/folders/1pUCE1xYKBJpDrqli4m2kJg-D9o9KVVe_?usp=sharing

              Ignoranta si prostia nu fac bine nici unui adept al stiintei si tehnologiei. Sa mergi cu turma, iarasi nu face cinste. Si sa fi partinitor nu face cinste unui analist. Vaccin pentru voluntari, ivermectin pentru cine nu vrea sa se vaccineze. Altfel, sunteti toti partasi la genocid. Pentru ca si vaccinarea voastra devine inutila daca nu distribuiti ivermectin celorlalti. Iar noi, astialalti, tampitii, cretinii (nu conteaza ce pregatire avem, nu-i asa?) multumim lui Dumnezeu pentru directivele venite de la Comisia Europeana.

              2
              • Sa stii ca la mine in bucatarie nu produc tratament antiraie ca sa vi-l distribuim. Iar vaccinarea noastra nu devine inutila daca voua nu vi se face damblaua cu un tratament deocamdata necertificat contra Covid. Daca tin eu minte si despre hidroxiclorochina se spunea ca este medicamentul minune si s-a dovedit ca nu avea nici un efect pozitiv.
                Nu stiu ce sa zic despre cat conteaza pregatirea voastra a cretinilor si cata legatura are cu boala si mai mult nu stiu cat de profunda este pregatirea asta si mai ales cultura pentru ca asta marcheaza deschiderea voastra spre cunoastere. Deci pentru voi vaccinul a venit prea devreme, netestat (ceea ce este fals) dar ivernustiucum desi nu se cunosc clar efectele pozitive si negative in cazul Covid19 trebuie musai prescris. Din punctul meu de vedere luati ce vreti macar v-o faceti cu mana voastra nu mai puteti urla v-a obligat nu stiu cine care vrea sa va sterilizeze, sa va omoare.

                1
            • Orice adaptare, orice derivare de la o reteta stabila este experimentala. Asta e principiu general, se aplica oriunde.

              1
      • @anonim,cat de curand China o sa inceapa expansiunea in vest…..
        Daca tu vezi rusia peste China,problema ta….

        • Ai zice ca de acum, Romanii cunosc bine trufia Rusilor (si foamea lor de Europa si alte teritorii apetisante) … Am raspuns la comentariul tau mai sus, insa nu cred ca va aparea… Dar nu conteaza, pot sa tac. Veti vedea in timp.

          1
  15. Din nou comparați doua avioane într-o ipotetica lupta unu la unu, chestie care nu o sa se întâmple, cel puțin în cazul Rusiei contra NATO. Partea plina a paharului pentru rusi e ca reușesc in condițiile economice știute un avion cel puțin comparabil cu unul făcut de o coaliție aproape globala.. Partea goala la americani e ca au reușit cu atâtea resurse sa dezvolte un avion aproximativ ca F35. Părerea ea e ca Su 57 e un proiect comercial, făcut special cu ochii la export.

    3
    • Rusia nu a vrut sa faca si ea o coalitie? A facut Koalitia-SV 🙂
      Cat despre coalitia SU-57, a incercat cu indienii. Ce a iesit stim 🙂
      SU-57 e un rebut. A spus-o si Rogozin in 2016. „Am pornit sa proiectam un avion de generatia a 6-a” a grait cu emfaza.
      Dar cum stim ca el sta mai mult beat decat treaz …

      9
  16. US are 15 ani avans față de Rusia, China etc. Iar 15 ani in secolul 21, înseamnă foarte mult.
    Dacă vreodată US se va prăbuși ,cauzele vor fi demografice sau economice.

    9
  17. Nimic despre S-70 Ohotnik si parteneriatul cu SU-ul in cauza sa fie articolul complet?….

    2
    • In momentu de fata sunt in construcție încă trei prototipuri,ultimele două urmând a corespunde versiunii finale ce urmează a intra în producția de serie! ,,De asemenea, a devenit cunoscut faptul că seria „Okhotniki” va primi motoare AL-41F fără postcombustibil, care se încadrează perfect în dimensiunile dronei și oferă UAV-ului o duză plată pentru a reduce semnătura termică și radar.” Adică cam așa https://nationalinterest.org/sites/default/files/main_images/X70.jpg

      3
  18. Imagini ale primului Suhoi Su-57 admis în serviciu operational în decembrie 2020

    https://www.youtube.com/watch?v=B8OYE8r2u8Y

    3
  19. Ca si la articolul cu tancul turcesc hibrid, vad ca sunt opinii sa nu mai radem de altii ca noi suntem varza. Da, noi suntem tocilarii care nu se pot pune cu batausii scolii. Asta sunt Turcia si Rusia, batausii din zona noastra, si da, sa radem de ei cand se demonstreaza ca in unele domenii ceea ce spun si se dau mare, nu coincide cu realitatea. Observati, va rog, modul arogant si amenintator in care comunica cele doua tari cu statele UE si Nato. Si cel mai mult ii doare umorul fin si inteligent. Si mai mult ii doare ca latra precum cainii prin gard, stiu ca nu au ce sa ne faca. Doar sa ne chinuie fratii in continuare, dar si asta se apropie de sfarsit.
    Si da, pacat ca suntem noi cum suntem, ca nu ar mai fi fost asa sfidatori acesti neandertalieni siberieni. Ufffff
    Acum, referitor la avioane…. timpul trece si nu in favoarea Rusiei, care nu o sa mai aiba ce si cum sa mai modernizeze. Deja incep sa se adune generatiile diferenta la motoare si avionica. Dar SU-ul lor poate sa faca Cobra Pugachev

    14
  20. Părerea mea este ca Rusia are probleme mult mai mari decât cele militare.
    Este in derivă dpdv ideologic si demografic. Rusia,in prezent, se ocupă doar de găinării.
    Si acest Su-57 pare tot o găinărie ambalată.

    10
  21. Off topic. Oare de ce imi apar comentariile dupa 12-24 de ore. Sunt bagat la moderare?? Very, very strange.

    4
  22. Capătul satului

    La mintea mea comparația Su 57 cu F 35 este greșita
    Su 57 s-a dorit a fi un din proiectare un adversar pt F 22 și nu pt F 35

    Totuși dacă nu se poate compara nicăieri cu F 22
    Rușii au găsit soluția salvatoare
    Compara Su 57 cu F 35

    F35 este și va rămâne inferior lui F 22
    Din proiectare F 35 s-a dorit a fi un avion mai ieftin și mai ușor fata de F 22

    F22 nu este de vânzare pt nimeni
    Și vorbim de potențiali cumpărători care au bani suficienți nu de tari cu conducere obosita înainte de vreme, ca la noi
    F 22 a fost cerut de Japonia și Israel
    Dar degeaba
    Cea mai de vârf tehnologie nu se vinde

    Pt noi viitoru poate fi doar F 35
    Dar noi nu ne trezim nici cu moastele de la patriarhie

    Dacă am înțeles bine, Su 57 a fost deja luat la pila
    Dacă nu m-a înșel, la ruși nu le-a ieșit nici mâcar semnătura redusă a învelișului la Su 57
    Motoarele au intrat ele pe drumu lor perpendicular pe dorințele armatei ruse
    Așa ca s-a găsit soluția adăugarea unui înveliș de polimer
    O fi poate o copie după invelisu F 117 A, ăla căzut la sârbi

    In orice caz ,1 bucata Su 57 in zbor este peste toate ale noastre ruginite F 16 a,b,mlu

    F 16 a b mlu este de departe inferior fata de Su 35
    Iar comparația cu Su 57 nu are rost
    Pe măsura conducerii aviației noastre militare și a conducerii noastre militare

    La noi și conducerea e rugina
    Dar ei nu știu și se prefac ca F 16 ar face ceva cu Su 57
    F 16 a b poate fi doar ținta pt Su 57
    La noi conducerea e pe perfuzia cu smen

    8
    • Mintea ta greseste in mod total. Su57 nu s a dorit un adversar ptr f22 ptr ca amandoua sunt avioane de superioritate aeriana cu misiune principala apararea spatiului aerian propriu(chiar nu stiu de cine doreau americanii sa se apere cu f22. De tu95/22?).ivanii il lauda pe felon ca un multirol dar in afara de misiuni antinava nu cred ca va face altceva. Avionul asta o sa stea pe aerodroamele din jurul moscovei + alte cateva regiuni industriale si va fi ultimul level de aparare a lor.

      2
    • Su-35, cu semnatura aia uriasa radar ma indoiesc ca este peste un F-16 A/B MLU….
      Sincer ,1:1 F-16 B / C vs SU-30 / 35 ,nu cred ca as paria pe Suhoi…

      5
  23. 610 avioane F 35 construite. ( pină luna trecută. )
    187 avioane F 22 operative cu primul construit 23 de ani in urma.

    Mega industria rusă a născut 12 avioane Su 57 din care 10 pt. probe și doar două bucăți ” de serie’. Date sfarsit an 2020.

    Evident Rusia are groase probleme la tehnologia de varf.
    Groase și mari.

    17
  24. Cred ca se pune problema gresit….poate trollii platiti cu painea aia putina, rupta de la gura mujicului rus sa mai viseze ca este un concurent pentru F-35 sau F-22 !
    Tinand cont ca cele mai bune divizii blidate sunt dispuse in est , cele cu T-90,elicopterele de atac,putine cate sunt, tot in est,aproape de China,eu nu cred ca se vrea un concurent pentru F-35 / 22.
    intrebarea este , SU-57 vs J-20 …..care este mai bun ?

    14
  25. Buna intrebare!

    Eu cred ca la aerodinamica, radar si motoare stau mai bine rusii…..la avionica si senzori chinezii sunt peste rusi cu siguranta!

  26. Auzisem demult că rușii își îmbracă avioanele in textolit pt a bloca reflexia radar, atunci la ce folos atâta chin și cheltuială? Altfel, mai serios, electronica este decisivă și nu arhitectura stealth, ce rost are să investești totul în formă iar conținutul electronic să-l lași pe „poate altădată” ? Ori e chiar de râs, ori nu scot ei totul la vedere .

    • „Auzisem demult că rușii își îmbracă avioanele in textolit …”

      Possible this?

      The dutch developed a high-tech wood composite named lignostone. The Russians have adopted it for military use. It is relatively lightweight, virtually invisible to radar, said to be stronger than steel, and resists nuclear radiation.

      1
  27. T-50, Praf-KA, acu’ SU-57… Tot fără motor, tot praf-ka!
    Vin alegerile la ruși… tre’să se laude și ivanii cu ceva.
    Parcă deja Algeria a anunțat că va lua praf-ka. Numai să-i pună motor…

    1
  28. Americanski nu doar ca au oprit f22 după 200 de bucăți dar au pe ,,țeavă,, si yf 23 …

    • Ce face?? Pe care teava? In afara de alea doua prototiptile nu cred ca au mai facut vreunul. In plus, daca era bun ptr 2021 nu era bun si ptr anii 90??

      3
  29. Se poate observa diferenta de tactica USA vs Russia.
    – Americanii tac, proiecteaza, testeaza , intra in productie cu un numar mic ( minimum necesar), le tin ascunse imprastiate in toata America, apoi dupa 10 , 12 ani le fac public si apoi intra intr- o productie mai mare… Si evident intre timp au alte proiecte secrete…
    – Vodcarii inainte de – a le proiecta si inainte sa intre in productie , deja se lauda, ce vor putea sa faca cu avioabele lor….
    – pentru mine tactica ruseasca , este o tactica la disperare. Cu cat propaganda sputnik isi lauda odrasla, cu atat mai mult sunt rusii panicati. Kremlinul stie foarte bine ( si aici le dam credit), ca Washingtonul nu pune botul la propaganda rusa.
    – In realitate propaganda rusa este pentru prosti si pentru interesul intern, de – a creea o psihoza, ca Piticul Putin are grija si ofera securitate rusilor atata timp cat este el la putere.
    – in realitate, la ora actuala technica ruseasca este stresata sa faca fatza impotriva Chinei….
    . .

    10
  30. SU 57 nu se compara mai degraba cu F 15 Silent Eagle? Teoretic cu el isi poate masura fortele si se poate lua la tranta sa vada lumea cine e mai ‘smardoi’!

    Nu are a face cu F 35.

  31. Nici nu pot zice altfel …nasol de libertatea presei lor si de pensiile saracilor eroi ai uniunii sovietice dar …e clar ca -i roade morcovu ca azi maine Polonia va avea posibil mai multe F-35 decat au ei Su-57 [Daca ai nostri nu erau vanduti , si Romania ar fi avut ,odata cu plonezii dar sunt totusi si sperante mioritice ..] .deci nu au cum sa dea egalitate , Din contra toti reporterii si mai ales reporteritele mai au putin si-i intrec pe martorii lui Jehova la dat ochii peste cap intru combaterea necuratului capitalist si technologhia lui mai avansata

    Reportajele astea sunt clar rodul fricii ca nu pot tine pasul altfel ar fi mai realisti la comparatii .
    Su 57 as zice ca e cel mai bine bine gandit dintre toate avioanele de generatie noua ca organizarea interioara a armamrentului intre motoare si superior la manevrabilitate ca produs de serie , pacat ca tehnologia si industria invechita , exodul de inteligenta si mafia lor politica au devenit de mult o piedica in aducerea lui la zi ca e un avion fain .

    Referitor la manevrabilitatea pe care rusii o tot dau ca un atu al lor , se uita pe la ei prin presa faptul ca primele proiecte cu tractiune vectorizata au fost [daca nu ne gandim la proiectul Lippisch din WW2 ] X-31 si apoi o serie de F-18 si F-16 , F-15 care au incercat diverse ajutaje vectorizante si aripi canard , unele variante putand zbura fara ampenaj vertical dar americanii au ajuns la concluzia ca-i mult prea costisitor si se rodeaza prea repede motorul si avionul daca ar fi produs in serie asa ca nu folosesc tractiunea vectorizanta din ratiuni practice si apoi politice investind mai mult in precizia si chiar hypermanevrabilitatea rachetelor

  32. Ti-as explica dar aici cenzura e mai politica ca pe fb.

    „O sa spuneti ca MiG 29K indiene aveau electronica occidentala ca asa doreau indienii, ei bine, de curand si Belarusul a primit Suhoi 30SM dotat partial cu sisteme frantuzesti, iar tancurile rusesti au si ele destul chestii de la Thales. Pe de alta parte eu n-am auzit de producatori de avioane europeni sau americani care sa livreze Rafale/Eurofighter sau F 15/F 16 cu electronica ruseasca. A auzit careva de asa cerinta?!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *