Polonia va relansa achizitia pentru avioane de antrenament

19690

M-346

Anuntul MoD polonez a venit pe 25 februarie si are vedere achizitionarea a  doar opt aeronave, fata de 16 initial. De aceasta data programul se numeste  Integrated System for Advanced Training si conform surselor Jane’s, va fi ceva mai diferit fata de incercarea de a achizitiona vioane de antrenament, incercare anulata in 2011, Lead-In Fighter Trainer (LIFT).

„The focus of the LIFT programme was to procure an aircraft and nothing else, and the SP would then decide on its own how to utilise for flight training,” a spus un aficial polonez din cadrul Ministerului apararii. „This AJT procurement is a tender to purchase an entire training system package and full-spectrum support programme that includes simulators, spare parts, ground equipment and technical documentation.”

Companiile de la care polonezi asteapta un raspuns ferm ar fi: Alenia Aermacchi cu M346,  BAE Systems Hawk 100 si Lockheed Martin impreuna cu Korean Aerospace Industries (KAI) cu supersonicul T-50. De asemenea Cehia cu L159 ar putea sa sa alatura grupului de firme ofertante.

IAR-99Soim nu are bineinteles nici o sansa, si nu are sens sa ne gandim macar la o oferta, desi polonezii nu-i-ar da afara din competitie, fiind deschisi oricaror oferte.

Acesta ar fi anuntul cadru, amanuntele acestei tranzactii ar fi urmatoarele:

Baza aeriana de la 41 de la Deblin, va fi propietara celor opt avioane de antrenament, care trebuie livrate cu intreagul sstem aferent: simulator de zbor, simulator pentru situatii de urgenta (ejectare),  echipamente pentru intretinerea la sol a avioanelor, piese de schimb, consumabile.

Intregul sistem al avioanelor de antrenament ar trebui sa fie livrat pana la sfarsitul anului 2017

 

 Cititi si: 

 IAR-XT si achizitia poloneza de avioane pentru antrenament avansat

 

 

Sursa: Janes.com

 

 GeorgeGMT

 

 

9 comentarii:

  1. Daca mai apare cineva care scrie ca am putea sa le oferim IAR 99 Soim nu stiu ce fac !

  2. Cristian, nu era vorba de Soim ci un concept XT pe care sa-l dezvoltam in functie de cerintele lor… sui ale noastre. Asta a fost propunerea mea.

  3. Hm .. ia sa cautam p[e wiki M-346 .. si ce gasim?!
    Developed from Yakovlev Yak-130
    In 1993, Aermacchi signed an agreement to partner with Yakovlev on the new trainer the firm had been developing since 1991 for the Russian Air Force. The resulting aircraft first flew in 1996 and was brought to Italy the following year to replace the aging MB-339. At the time, the aircraft was marketed as the Yak/AEM-130, however, by 2000, differences in priorities between the two firms brought about an end to the partnership, with each developing the aircraft independently, with Aermacchi retaining worldwide marketing rights except for Russia and the other CIS nations. A Russian version is also being pursued by Yakovlev and Sokol, under a different time schedule.

    Si cine op fi YAK?!
    The Yak Aircraft Corporation (formerly the A.S. Yakovlev Design Bureau JSC) is a Russian aircraft designer and manufacturer

  4. Intrucat polonezii au deja o experienta cu americanii, avand in dotare F16, din punctul meu de vedere cel mai logic ar fi sa opteze pentru T-50.

  5. vor alege intre L-159 Alca, M-346 si Hawk, in ordinea enumerarii.. parerea mea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *