Putin vs. Erdogan

Oficialii din cancelaria Angelei Merkel sunt preocupati cat de aproape a ajuns NATO in fata unui conflict cu Rusia, datorita relatiei foarte tensionate dintre Moscova si Ankara: “Fortele armate ale celor doua state sunt ambele implicate in luptele de la granita turco-siriana, in unele cazuri la doar cativa kilometrii una de alta”, spune un oficial NATO.

Relatia dintre cele doua state, odinioara prietene, s-a deteriorat cand Turcia a doborat un avion de lupta rusesc la sfarsitul lui noiembrie 2015, Putin raspunzand printr-o alianta neoficiala cu kurzii sirieni pe care presedintele turc  i-a facut responsabili de seria de atentate care incepea atunci sa zguduie tara, turcii raspunzand  prin bombardarea pozitiilor kurde din Siria si amenintand cu interventia terestra!

Intr -un efort de a preveni escaladarea conflictului de catre Turcia, ministrul de externe luxemburghez Jean Asselborn a declarat:

„NATO nu isi poate permite sa fie tras intr-o escaladare militara cu Rusia, ca urmare a recentelor tensiuni dintre Rusia si Turcia.” Dupa cum se vede Luxenburgul este un adevarat cal troian al Rusiei in UE si NATO, daca tinem cont si de declaratiile lui Jean-Claude Juncker.

Oficiali de la Berlin si Bruxelles sustin ca Ankara ar putea fi responsabila de o posibila escaladare, Turcia neputand invoca tratatul NATO. Articolul 4, din tratatul fondator al aliantei, acorda statelor membre dreptul la consultari : ,,Partile se vor consulta ori de cate ori, in opinia vreuneia dintre ele, este amenintata integritatea teritoriala, independenta politica sau securitatea oricareia dintre parti.”

Turcia a invocat odata acest articol in conflictul sirian, rezultatul fiind stationarea de rachete Patriot la granita siriana din estul Turciei. Dar consultarile cerute imediat dupa doborarea bombardierului rusesc au fost unele foarte reci, Turcia nealegandu-se practic cu absolut nimic.

Articolul decisiv, cu toate acestea, este articolul 5, care garanteaza ca un „un atac armat impotriva uneia sau mai multora dintre ele, in Europa sau in America de Nord, va fi considerat un atac impotriva tuturor partilor si, in consecinta, sunt de acord ca, daca are loc un asemenea atac armat, fiecare dintre ele, in exercitarea dreptului la autoaparare individuala sau colectiva, recunoscut prin art. 51 din Carta Organizatiei Natiunilor Unite, va sprijini partea sau partile atacate, prin realizarea imediata, individual si impreuna cu celelalte parti, a oricarei actiuni pe care o considera necesara, inclusiv folosirea fortei armate, in vederea restabilirii si mentinerii securitatii in spatiul Atlanticului de Nord.

Orice astfel de atac armat si toate masurile adoptate ca urmare a acestuia vor fi imediat aduse la cunostinta Consiliului de Securitate. Aceste masuri vor inceta dupa adoptarea de catre Consiliul de Securitate a masurilor necesare pentru restabilirea si mentinerea pacii si securitatii internationale. „

Dar ministrul de externe al Luxemburgului, domnul Asselborn, noteaza : „garantia este valabila numai atunci cand un stat membru este in mod clar atacat.” Cat de clar ramane insa de discutat…

Ankara a fost deja mustrata dupa doborarea avionului SU 24 la granita turco-siriana, diplomati NATO vorbind de o reactie exagerata din partea turcilor. „Trebuie sa evitam asemenea incidente pe viitor, trebuie sa evitam asemenea situatii si accidente care sa scape de sub control”, a avertizat secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg.

Presedintele francez Francois Hollande a subliniat necesitatea de a preveni un conflict intre Moscova si Ankara. „Exista un risc de razboi intre Turcia si Rusia”, a declarat acesta intr-un interviu acordat postului de radio France International.

Iar Berlinul este de acord. „Noi nu vom plati pretul pentru un razboi inceput de turci”, a declarat un diplomat german. Deoarece deciziile luate de Consiliul Atlanticului de Nord, organismul de decizie primar al NATO, trebuie sa fie intotdeauna unanime, este de ajuns ca o singura tara sa-si exercite drepturile sale de veto, acesta adaugand ca nu se va ajunge atat de departe: exista un acord larg raspandit cu SUA si majoritatea celorlalti aliati ca situatia Turciei va fi analizata cu raceala.

Oricum, alianta este compusa din 28 de membri, nefiind o singura minte atunci cand vine vorba de Rusia.

Pe de o parte sunt acele tari care odata ce au suferit sub hegemonia rusa: Polonia, Republica Ceha si cele trei tari baltice. Ele sunt in favoarea unei linii dure impotriva Moscova si considera ajutorul SUA ca un factor de descurajare in fata lui Putin.

Un al doilea grup este mai pro-rus, in primul rand din motive individuale – in cea mai mare parte economice. Din grup faca parte Bulgaria si Romania (?! – asa apare in articolul original) , Slovacia si Ungaria. De exemplu, premierul ungar Viktor Orban a cerut ridicarea sanctiunilor europene impotriva Rusiei in mai multe ocazii. Guvernul grec, sub conducerea lui Alexis Tsipras, fiind, de asemenea, pro-Rusia.

 

NATO: Unelta de presiune asupra Turciei

Asta e ceea ce face ca situatia atat de complicata. Pana in prezent, atunci cand se refera la necesitatea  intarii frontierei maritime in Marea Egee (in problema refugiatilor), Turcia a vorbit mult, dar a facut putin. Motiv pentru care Merkel a adus NATO in patrula la granita dintre Turcia si Grecia. Oficial, scopul aliantei fiind cel de supraveghere si combatere a traficantilor, dar in realitate scopul prezentei grupului de nave al NATO este acela de a spori presiunea asupra Turciei si de a face imposibila pozitia – pentru oficialii guvernamentali turci – care pretinde ca Ankara nu are cunostinta de punctele de pe coasta de unde refugiatii isi lanseaza barcile.

Cu nava germana Bonn in frunte, flota NATO are rolul de a determina punctele de pornire a barcilor cu refugiati si rutele pe care acestia le folosesc. Datele vor fi apoi folosite pentru a forta autoritatile turce sa blocheze punctele de lansare, spun oficialii NATO. In mod ideal, navele trebuie sa aiba contact in timp real cu vasele de paza de coasta din Turcia.

Moscova si -a dat seama cat de sensibil e jocul facut de Merkel. Politicile cu privire la refugiati ale cancelarului german au facut-o dependenta de Erdogan, un om care nu a fost in mod traditional deosebit de preocupat de drepturile omului. Nu ca lui Putin insusi i-ar pasa, dar Kremlinul este fericit  ca poate sa profite de situatie pentru o victorie in dreptul propagandei.

Astfel navele NATO, in loc sa sprijine macar moral Turcia, au fost trimise in Egee ca sa-i atraga atentia.

Asadar stransi uniti pe langa steagul NATO?! Da, da mai cu fereala si… mai discutam.

Articol publicat in Der Spigel pe 19 februarie 2016.

PS Inca imi mai aduc aminte, si devin brusc foarte vesel, cum unii dintre voi – cei care comentti pe aici – ma intrebau ce ar fi trebuit sa faca Romania daca rusii ar fi trecut cu avioanele pe deasupra teritoriului nostru. Acum va intreb eu: ce ar trebui Romnaia sa faca?!

Ionut B.

108 comentarii:

  1. Ar fii trebuit sa instruiasca cetatenii sa dea frumos din labute cand vad avioanele rusesti trecand. 🙂 nu de alta,dar cu tehnica anti-aeriana din anii 60, si mai nou cu echipe de servanti exclusiv feminine (mandrie mare cica, dar pacat de unghii) cam altceva nu e posibil. Mai ramane eventual sa ridice unul din cele 7 teoretice mig21 operationale, adica unul din cele 3, ca asta cu matematica la romani nu merge decat la spaga. Totul in eventualitatea in care vor sa numere cate rachete are rusul pe avion. Daca nu sunt f curiosi nu e problema, sa vb cu canadienii ca estia sunt la momentul asta pe aici cu scop de politie aeriana poate se mai antreneaza si ei. Na, ca ti-am raspuns la intrebare, ca vad ca nu a servit nimeni pana acum

    • Romania ar trebui sa faca ceea ce ar face SUA sau Anglia cu un avion care-i incalca spatiul aerian. Sa privim putin in trecut… garantiile oferite Poloniei de catre Franta si Anglia inainte de WWII au avut un rezultat de cacao… nici nu au impiedicat cucerirea Poloniei, nici nu au eliminat amenintarea Germaniei… din ce vad eu, si asta e o parere personala, NU ARE CUM ca toate balbaielile si disensiunile politice din mUE sa nu se rasfranga in mod negativ asupra NATO. Mai ales cand se pot interpreta pan’ la Dumnezeu diferite articole, de altfel clare.

      „Oficiali de la Berlin si Bruxelles sustin ca Ankara ar putea fi responsabila de o posibila escaladare, Turcia neputand invoca tratatul NATO. Articolul 4, din tratatul fondator al aliantei, acorda statelor membre dreptul la consultari : ,,Partile se vor consulta ori de cate ori, in opinia vreuneia dintre ele, este amenintata integritatea teritoriala, independenta politica sau securitatea oricareia dintre parti.”

      Mie chestia asta imi arata foarte clar ca daca e sa fie vreun motiv de tras pe c…, se gaseste usor. Ai escaladat , bai golanule! Pa, articolul 5.

      Cred ca strategii, maretzii strategi ai tzarii noastre ar trebui trimisi in gulag, sau daca nu, creat un gulag si apoi trimis acolo pentru inalta tradare, caci, iata, din nou suntem in curul gol, la un loc cu toti securistii oligofreni de rahat care se cred mari scule in bascule dar habar nu au pe ce lume traiesc si isi inchipuie ca daca au fost Jmecheri si au furat si ei de-o jumara, gata, cu ei incepe si se sfarseste lumea asta… au mai fost si altii la fel, si nu le-a tihnit. si asta acum mai bine de juma de secol, cand nu-ti citea nimeni de pe orbita rubrica preferata din ziar…

      • capatu` satului

        exact,
        aceleasi garantii date inclusiv de cea mai democratica tara de pe glob date ucrainienilor au valorat la fel,

        scutu` de la Deveselu nu ne apara ci este un mijloc de presiune impotriva moskva,
        tot asa cum a fost pus in functiune, mult mai usor poate fi dezafectat in momentu`in care interesele strategice ale us se vor fi modificat,

        dar noi suntem in nato si cerem trupe straine cat mai multe, batalioane, divizii, un corp de armata sau o armata straina n`ar fi rea,
        istoria nu ne`a invatat nimik – am trecut prin scoala mai rau ca si cainele prin apa

        se vorbeste de anu`1941,
        cred ca era mai potrivit sa se vorbeasca de anii 43-44,
        ani in care agenti infiltrati au lansat zvonu` ca urmeaza lupte grele la noi inclusiv cu trupe terestre britanice si americane,
        nemtii au modificat echilibru de forte pe coasta franceza a canalului Manecii si au permis faimoasa invazie de D day,

        saraca tara bogata pacat ca are niste conducatori militari jenanti

    • nu cred ca avem numai 7 mig-uri operationale s-au cumparat prea multe pneuri pt ele!

  2. Eu as spune de ceva mai ieftin;esti optimist cu Mig-urile.Niste stegulete cu insemnele Federatiei Ruse si niste portrete de-ale lui Putin ,ce ziceti,merge?Nu se stie niciodata.Na, ca am zis-o si eu.

    • Nu-ti fa griji, ca la o adica il asteapta Dogaru&CO cu portretul ‘tovarasului’ Putler in brate, paine si sare, flori si fecioare pentru armata rusa ‘eliberatoare’! 🙂

      Poate reuseste sa prinda si el un post caldut de conducere in noul guvern de ‘tranzitie’ catre valorile traditionale ale ORTODOXIEI rasaritene readuse de tancuriel rusesti pe plaiurile mioritice, ca prea ne-a infectat occidentul asta de atata decadere de-a lor din 1990 incoace! 🙂

      Se gasesc solutii si doritori autohtonisa le implementeze fix pe modelul de-l dorect aia de al EST!

  3. Sa escorteze avionul/e rusesc pana la iesirea de pe teritoriul romanesc ? Ca doar nu esti nebun sa tragi in om, ca o depasit granita….

    • mai al dracului, de ce nu gresesc astia cu granita frantei, a angliei? stii de ce? aci nu vbim de vecinu care a gresit gardu si in loc sa o ingramadeasca pe maricica a prins-o pe corcodica bombonica? despre ce vorbim? sa inteleg ca spatiiul aerian si granitele sunt asa de chestie? ca tratatele internationale sunt la fel? daca vine unu noaptea pe la tine in batatura stai cu destu’n… nas?
      nu mai zic nimica ca ma inervez iara

      • si solutia ta in loc sa escortezi avionul care a trecut granita, inafara ei apoi sa lasi canalul diplomatic sa isi faca treaba, este sa il dobori ?
        Daca un avion american trece granita romaniei fara permisiune il dobori ? Sau chinez sau coreean sau ugandez ?
        Nu iti ridici avioanele de vanatoare sa il escorteze apoi lasi diplomati sa rezolvi problema ?
        Nu nu nu..il doboram fiindca a trecut granita…
        cat despre nervi, nu are rost… mai bine ramai calm 🙂

        • sunt de felu’ meu calm dar tot sa stam capra…wtf…

          da’ raspunde-mi te rog la intebare; de ce nu trec din greseala rusii granita angliei de exemplu?

          • gogu de la pascani

            @raster, pt. ca nu este un razboi in curs la granitza cu UK de exemplu? Razboi in care sa fie implicate zeci de avioane rusesti, etc.
            Desigur poti sa ai IQ-ul cat temperatura camerei si sa apesi repede pe tragaci sa „te racoresti”. Ca si ala cu Touareg-ul care sta acum la bulau pt. ca a vrut sa-i arate unui „fraier” cu Logan cat e de nervos si era sa-l arunce intr-un pieton de pe marginea drumului. Si acum se gandeste ca probabil era mai bine cu Touareg decat sa aibe grija sa nu scape sapunul la dush.
            Pt. incalcarea spatiului aerian exista proceduri stabilite international. In cazul Suhoi-ului au comis-o si rusii dar si turcii au facut-o lata. E ca si cum l-ai impusca pe unul pt. ca ti-a trecut prin gradina. Si acum Turcia o incaseaza din toate partile.

            • Pài chiar link-urile tale o spun :

              „At no point did the Russian aircraft enter UK territorial airspace”

              „RAF sources said the Russian bombers never enter UK airspace, „

              • Fiindca britoni si-au ridicat avioanele in aer….in caz ca ar fi intrat.
                Cum ar face orice om normal la cap, nu gata, o trecut avionul inamic, tzac pac hai sa dam pe jos cu el, si dupa aceea vedem ce o sa fie…
                http://www.theguardian.com/world/2016/feb/17/raf-fighters-intercept-two-russian-bombers-uk-airspace

                din articol :
                The two Russian supersonic bombers were escorted across the North Sea.
                An RAF spokesman said: “We have Typhoons up on a quick reaction alert. The situation is ongoing.” He added that such incidents [b]were not uncommon.[/b]

                si ce ai uitat sa specifici cand ai spicuit link-urile puse de mine :
                n a typical incident, RAF aircraft intercepted two Russian Blackjack bombers – Tupolev TU-160 aircraft – near Scotland after they had been seen earlier by Norwegian, Danish and Icelandic fighters.

                Parca cautati nod in papura…. rusii sondeaza granitele fiecarui stat de langa ei si nu numai… nu inteleg ce e cu puritanismul asta…

                • E o diferentà între a încàlca frontiera si între a se „plimba” în spatiul international pe lângà alte frontiere.

                  Cà sunt misiuni militare de antrenament care testeazà timpul si felul de reactie advers, asta e altà mâncare de peste. Jocul de-a soarecele si pisica se face de ambele pàrti. Militarii NATO n-au vorbit niciodatà de „provocatie” si considerà actiunile acestea drept antrenament si teste SIGINT.

                • Mai @BogdanTM…
                  -„rusii sondeaza granitele fiecarui stat de langa ei ” … Si cu ce ocazie bre ca tot nu inteleg? Asta dovedeste ca sunt agresivi si tot dau ture pe langa gradina altuia de vezi Doamne poate gasesc vreo gaura in gard… Deocamdata ciolovecii cauta nod in papura, ai rabdare sa vezi cand o sa ne caute noua nod in papura… ba ca frecatele* noastre au ajuns pana in apele Crimeii… ba ca harburile noastre zburatoare au facut si au dres prin R Moldova… ba ca pescuim in apele lor… lista este lunga….
                  Toata lumea pe toate partile este vinovata, doar unul singur este ingerashu’ care nu a mancat in viata lui rahat : Putin! Vai maica Rusia aia nevinovata si neprihanita care vrea binele tuturor…
                  Deocamdata turcii au anuntat imediat ce a ajuns armata rusa in Siria cum si in ce conditii poate fi survolat spatiul aerian turcesc… Da’ Putin batman batman… batmanu’ pitic calare pe rachete nucleare…

                  • @dany da „bre” sunt de acord cu tine, rusia este un stat agresiv.
                    Si o sa ne caute si noua nod in papura fiindca au o tona de interese aici.
                    Asta inseamna ca daca un avion trece granita romaneasca trebuie doborat ? Eu consider ca trebuie sa il escorteze in afara lor. Este o nebunie in opinia mea sa dobori un avion din prima fara avertizari fara a incerca sa il faci pe pilot sa inteleaga ca a depasit o granita.
                    Maica rusie o fi neprihanita si nevinovata doar in capul unora, in capul meu au ramas aceasi barbari expansionisti cu mentalitatea vechiului imperiu tarist sau comunist.
                    Dar din nou… poate ca opinia mea cu intati escortarea si canalele diplomatice este gresita. Facem ca turci, trece rusu si tragem in el… ca si asa cum o facut turcii a fost cu intentie. Sa vedem ce iese… eu ma gandesc ca un mara rah*t, dar daca voi consideratii ca trebuie doborat primul avion care trece granita asa facem…
                    @MirceaS
                    din nou, consecventa in eroare… presupun ca britonii nu au ridicat avionele in spatiul international sa escorteze un avion, ci in spatiul lor aerian, dupa cum zice si baiatu’ ala de la RAF, ca i-au escortat pana in spatiul international…
                    pe scurt ca sa intelegei si tu : Avion ridicat Anglia (spatiu briton) pentru a intercepta avion rusesc (spatiu international) pe drum spre Anglia (spatiu briton) interceptat langa coasta Scotiei (spatiu briton) escortat spre (spatiu international) nu doborat…
                    sper ca am fost destul de clar…
                    Sa ma anuntati si pe mine cand devin postac rus sau postac(a se insera orice altceva)

                    • turcii l-au avertizat timp de 5,10 min pun pariu ca de acum incolo nu vor mai avea probleme cu rusii!trebuie respectate tratatele internationale.

                    • Bogdane, merci pentru explicatii, dar sunt pilot (privat) si stiu ce e „interceptare”.
                      Nu înseamnà ca ivanii s-au speriat si s-au întors cà Evra RAF în aer.

                    • Sunt de acord cu tine ,ca in momentul in care un avion incalca granitele sa fie escortat.Dar daca un stat practica la ordinea zilei provocarea si incalcarea repetata a spatiului aerian (cum este cazul Rusiei), atunci este nevoie de un raspuns pe masura.Rusia si-a facut un obicei de a incalca spatiile aeriene ale multor state crezand ca va scapa la nesfarsit cu aceste provocari.Dupa parerea mea Turcia a fost nevoita sa-i aplice o corectie.

            • nu, n-ai raspuns; mai citeste articolele o data…in nici un caz nu au intrat in spatiul aerian, se indreptau spre el ceea ce e o cu totul alta poveste. sper ca faci diferenta….

              • rasp era pt BogdanTM

              • Interceptate in largul coastelor scotiene, dar nu despre asta e vorba 🙂
                @MirceaS
                Stiu cu ce te ocupi si multele talente pe care le ai, chiar daca nu prea comentez citesc blogul de apropae un an jumatate….
                @raster
                avantaj la britoni ca au ditamai lacul intre ei si potentiali inamici..ceea ce le da timp sa isi ridice interceptoarele in aer… pe spatiul lor aerian…nu cum abera MirceaS ca in spatiul international si nu au actionat decat cand avioanele rusesti au patruns in spatiul lor in largul coastei scotiene…. deci mda… ai dreptate, nu ? (intrebare retorica)

                • Mài Bogdane, te contrazici singur.
                  Ce este aberant ? Cà spui ca tine cà au fost interceptati în spatiul aerian britanic, deci încàlcare a frontierei de càtre rusi, sau cele douà citate din propriile tale link-uri care spun clar cà rusii nu au încàlcat spatiul aerian britanic.

                  Si unde am scris eu cà „.. sa isi ridice interceptoarele in aer……nu cum abera MirceaS ca in spatiul international si nu au actionat decat cand avioanele rusesti au patruns in spatiul lor in largul coastei scotiene” ?
                  Am scris numai cà rusii au ràmas întodeauna în afara spatiului aerian britanic, n-am scris nimic de britanici, care oricum au decolat de la ei si s-au dus în spatiul international, altfel nu aveau cum intercepta.

                  Acept sà polemichez, dar nu pe vorbe care le inventezi pentru mine, sau poate nu stii ce vorbesti.

                  Ultima incursiune în Marea Mânecii a dat prilejul de poze cu Tu-160 cu Typhoon pe de o parte, si cu Tu-160 si Rafale si Mirage 2000 pe de altà parte, toatà lumea în spatiul international.
                  Si toti din partea aceea a NATO au fost deja alertati încà de la norvegieni.

                  Mi se întâmplà sà aberez uneori, dar acuma vorbesti degeaba si însultàtor !

              • Ori nu întelege engleza, ori nu… întelege

        • capatu` satului

          este interesant ca la turci doar granita spatiului aerian trebuie aparata,
          granita terestra a fost larg deschisa pt. john jihadistu„, abdeslam si restu`, fiecare trece in orice parte vrea iar statu` turc nu se supara, eventual le da niste multumiri daca mai lichideaza cativa kurzi,

          pai ce discutam aici, ori ai frontiera ori n`ai,

          nu poti sa spui n`am frontiera terestra decat pt. cine vreau eu, pt. jihadisti si musulmani nu este frontiera iar pt. kurzi si rusi da,

          • Bai acum hai lasa-ne cu frontiera terestra si cu interesele Turciei ca s-a discutat si rediscutat despre asta. Acum vorbeam strict cum ar trebui o tara sa reactioneze daca ii este incalcata granita aeriana.
            Daca il prindem pe radar pe rus (sau pe oricare altu , care nu face parte din NATO), ii trimitem avertizarile de rigoare , ii lasam timp sa iasa frumos din spatiul aerian si daca da semne ca nu si nu si ca se indreapta spre un punct strategic romanesc il dobori si cu asta basta.
            Ce au facut turcii cu avionul ala rus care a stat 15 sec in interiorul Turciei e o prostie intradevar, aia au tras inainte sa intre in spatiul aerian.

            • Aiurea…
              Asta ii varianta Radio-Santz Moscova.
              Avionele alea era la a doua trecere a buclei . I-au avertizat de prima data… Dar Rusu ii rus si nu stie engleza si nici macar nu putea receptiona frecventa pe care to ei au agreat-o. Si-au cautat-o singuri.

      • Cumva au avuioane la granita Sfrentia sau Angliei?! Si o granita „franjurata”: ca risti sa o incalci si cu bicicleta*?!
        Orocum tin minmte ca nu de mult niste avioane RAF au escortat un Tu 95…

        zregulile de polittete zic ca il interceptezi, ii faci semne si il escortezi : farara sau catre un aerodrom al tau 9daca a zburta pe unde te doare si il banui ca este de recunoastere) . Daca nu se su[pune treci la mauesuri mai dure.
        Daca se presuopune ca este de recunostere, a zvurat opeste locati „sensibile” si este pe cale de a aparsi spatiul tau .. poti sa il”executi”

        Ori nimic din toate astea nu s-a respctatin incindetul din zona aia nenorocita.
        Erdigabn a vrut sa faca pe durul si apoi speriata ainceput sa tipe .. excact ca un tiganus care te scuiopa, iti da la gilale si apoi ii este frica ca il iei de urechi.

        Sa nu mai zic ca acolo granita e cam „franjuri” , ca nu era nimic ‘sensibil” , ca de fapt WErdo era sucatit ca primea mai putin petril de la ISIS (ca rusii bimbardasera niste caminiane. Cam multe si prea multe din ele turcesti)
        Sa nu mai zic ca „discutia” are loc pe teritiriul Siriei iar Erod mi se pare ca vrea Alepul .

        * granita franjuri, Povestec ce am auzit …. in partea de Va Romaniei, niteo cam in zona Aradului era cica un nenorocit de drum .. mergeai dreopt pe el (sau aproximativ drept) .. plecai din RSR, intrai in RPU , apoi din nou in RSR , din nou in RPU ca sa intrei in final iar in RSR ! Si odata unu in insopectie de la Bucuresti a cam luat-o pe „coaja” ca nu prea cunostea specificu drumului (adica ca granita serpuia ….) si ca „bugilentu” era in alarma ” ma fiti atenti ca se face oi verificare. Asa ca sefu de la Bucuresti „a intreat fraudulos” pe treitoriul RSR !!!! A da cica pe portiune aasta (catiova kilometri) ambele parti aveau granicerii ceva mia „retrasi” fata de soseau problema care i mod nornal er afolosita doar de localnici care stiua precis limitele in care era permisa deplasarea … libera!

    • Subscriu, ii escortam….le arati ca esti acolo si ca stii ca ti-a incalcat spatiul, dar prevazator…..

  4. Nu facem nimic.Adica pina ii vedem pe ecranul radarului, pina incalzim motoarele la MIG-uri, sculam baietii….le dam instructiuni..conducerea de partid ia decizia.,.ursul zburator a trecuttttt…..pa si pu.

  5. Nu inteleg cum de luxemburgul are ministru de externe. haha

    • pai la ce birocratie e in ue nu e de mirare.noroc ca s monarhie ca altfel o puneau de o federalizare de mureau de ciuda si americanii.oricum nu e niciodata prea tarziu sa mai pui un strat administrativ peste cel existent

  6. amuzanti nemtii astia.cum isi dau ei importanta si pretind ca au solutia la toate problemele planetei.cim ii privesc de sus pe altii in timp ce germanistanu se prabuseste sub hoardele de barbari .ceea ce crede germania nu are nici o importanta.nato inseamna sua,sansa ca rusii sa intreaca masura cu turcii depinde de sua.germanii fac o gargara ieftina pentru ca sunt mituiti de rusi(gazele alea ieftine).trebuie sa presteze ca altfel se supara putin si-si cauta alt avocat.cred ca cel mai simplu pentru russia ar fi sa plateasca direct taxa de protectie americii.vis a vis de ce ar trebui sa faca romania in caz ca rusii isi trimit rugniturile peste noi nu are importanta din moment ce nu avem nici o capabilitate in sensul asta.ceea ce ma bucura e ca pentru prima data in istorie,in mod absolut accidental si pentru care nu aveam nici un merit,am nimerit de partea care trebuie a gardului

    • Ma pe tine te plateste Putin … Cer nu l-ai auzit pe Klemm ambasadorul SUA ?
      „Nu consideraţi acest lucru o potenţială povară pentru societate, ci o potenţială resursă. Lăsaţi-i pe aceşti imigranţi să devină parte a acestei noi Românii pe care o creaţi, una lipsită de corupţie, în care principiile statului de drept se aplică tuturor cetăţenilor şi fiecăruia în parte şi în care fiecare membru al societăţii are ocazia de a contribui la vibranta cultură şi economie a României”
      Inlocuieste Romania cu Germania sau Europa si o sa vezi cum este cu „hoardele de barbari” : propganda mmoscovita!

  7. de monitorizat situatia intre armeni si azeri. acolo se vor trage coatele si capacele

  8. Se demonstreaza inca odata ca aia din vest habar nu au ce se intampla pe aici prin est.
    Daca Romania ar fi fost pro rusa nu am fi avut scutul de la Deveselu, Comandament Multinational al Nato la Bucuresti ,avioane de vanatoare ameicane si canadiene care se tot rotesc pe aici prin bazele noastre , o gramada de exercitii impreuna cu americanii si altii pe aici.Poate daca ar fi mai citit si ei declaratii ale .gen Breedlove in care omu’ spune clar ca linia de aparare a Nato in est este formata din tarile Baltice , Polonia si Romania nu ar fi scris articolu ala plin de ineptii .
    Deci inca o dovada ca unele tari Nato trag la caruta lui Putin si daca ari fi la o adica de o cafteala nu poti sa te bazezi pe ele
    Un articol scris de niste postaci rusi care au dat snapsul pe vodka. Se pare ca vodka e mai tare si li s-a urcat la cap .

  9. Io* zic sa va uitati bine la conflictu’ asta….
    Nu de alta dar cand va veni vremea si noi vom fi acuzati identic… ba o sa strige dupa noi „fascistii de romani”, ba o sa spuna ca am atacat nush ce baze militare rusesti… ba’ ca am intrat cu frecatele in nush ce ape teritoriale…. motive o sa gaseasca ciolovecii destule…. iar imperiul mediatic aservit doamnei de la Kremlin care are deja cornite crescute (ma abtin sa zic mai multe ca iar ma acuza @GMT-u’ ca sunt misogin si alte alea) o sa trambiteze pe toate canalele „uite ce fac fascistii de romani”….
    Intre noi fie vorba bazele viitorului „fascism romanesc” sunt sponsorizate si incurajate taman de la Kremlin… Unu’ din ei deja se viseaza un fel de Codreanu sau macar un Horia Sima defiland pe interzis in fata ortacilor de la patrula Vlad Tepes…

    • Hehe, ai pus punctul pe I 😉

      ”Aceste operatiuni sunt doar o parte a unui spectru mult mai larg de masuri active luate impotriva tarilor occidentale, care includ finantarea unor partide politice, crearea de bloguri si site-uri proruse, manipularea in retelele de socializare si folosirea agentilor de influenta. Toate servesc obiectivul comun de a scoate din joc presupusii inamici ai Rusiei prin propagarea disensiunilor si dezinformare, adauga fostul director al SRI, citat de Agerpres.”

      Sursa: http://www.aktual24.ro/fostul-sef-al-sri-dezvaluiri-despre-razboiul-nevazut-dus-de-rusia-in-statele-vecine/

      • Alea spuse de ex directoru’ SRI sunt masuri marunte… Altele sunt masuri cu mult mai periculoase pentru noi…
        -De exemplu acum vreo cativa ani conducerea SVR-ului rusesc a pus pe masa un plan de subordonare a mafiilor din toata zona europeana… Mafiile astea ar trebui scapate de sub ochiul si timpanul serviciilor europene si intarite cu „material genetic” din Rusia… Acestea ar trebui sa ofere informatii si sprijin pentru executarea unor atentate si revolte pe teritoriul european, concomitent cu furnizarea de informatii false catre serviciile europene… Roadele se vad chiar in dirijarea traficului cu imi / emi/ migranti, valul care a ingenuncheat Europa… Inclusiv mafia turca a fost subordonata cu catzel si purcelu’ Aleman… Sunt sigur ca stie si asta domnu’ ex director SRI… mai multe chiar… dar deh… uzantele si secretu’ il obliga sa taca deocamdata…
        -Culegerea de informatii sensibile despre fiecare politician aflat in esalonul 2, santajul / racolarea acestora…. In esalonul 2 sunt politicieni care pot fi o adevarata mina de aur in privinta informatiilor, la fel de bine pot fi masa de manevra prin parlamente si comisii si pot ajunge in esalonul 1, promovarea acestor politicieni in functii inalte…
        -Identificarea / racolarea tinerilor adepti ai jihadismului (deja serviciile europene sunt in alerta pe tema asta, spun ca pleaca europeni catre ISIL dar uita sa spuna si cine sunt cei aflati in spatele mentorilor)… daca ma gandesc bine este chiar o batalie aproape nevazuta pe tema asta… Taman tinerii astia se vor intoarce in UE si vor executa atentate….Normal ca toata lumea va da vina pe islamism, Mohamed si virginele care ispitesc enoriasii jihadisti… Dar nici draqu’ nu vrea sa vada cine trage sforile in spatele islamismului…

  10. Ori Der Spiegel, ori Scanteia, tot aia este. Sunt asa de previzibili in articole incat este o distractie sa presupui ce vor scrie, iar apoi sa iti confirmi cautand in articol. „Dezarmare, pace”, bla, bla … pe stil nou.

    • asta pot si ei, bietii de ei, iau de peste tot daca se potriveste cit de cit cu propriile angoase si cind te gindesti ca se autodeclara de dreapta, preiau de la stinga!

  11. Fratilor,nu mai veniti cu articole din presa germana( rusa) pt ca este infiltrata pana la dumnezeu de fetitele si baieteii lui Putinache…daca ati ajuns sa veniti cu articole din Spiegel poate o sa analizati in curand si unu din Stern…..

  12. 1. se scrie SPIEGEL nu Spigel
    2. nu stiu cum se face, de fapt stiu dar nu spun, dar in ciuda gazului rusesc, chipurile ieftin, in germania Kwh-ul e cel mai scump, eu plateam la RWE 24 centi. Pritenul din Franta plateste exact jumate 12.
    3. Articolul din Spiegel e mai vechi, intre timp Erdogan s-a suparat tare si a chemat ambasadorul Germaniei la raport din cauza unui filmulet de care se face un pic misto de Erdogan https://www.youtube.com/watch?v=R2e2yHjc_mc

    P.S ma surprinde ca patriotii inflacarati nu au luat pozitii ferme, ma asteptam sa declame ca vor apara cu pieptul lor invazia avioanelor rusesti 🙂

    • @ neamtu tiganu

      „1. Se scrie Spiegel nu Spigel” ….”Pritenul din Franta…”

      Herr rromulanus germanicus, îndrăznesc și io, un umil carpaticus mioriticus, să vă atrag atenția că se scrie „prietenul”, nicidecum „pritenul”. 😉

      • hai sa nu ne „tiganim”, comentariile pleaca si ajung cum ajung, scrise pe telefon sau alte interfete 🙂

        • @ Marius Z

          Conașule, eu doar am atras atenția unui om care, la rândul său, atrăsese atenția altui om. 🙂 Sunt replici decente, amicale, pline de bun simț. Eu nu văd nicio conotație negativă în replicile noastre.

          Zi faină acolo, la tine, în Galia! 🙂

          • asta e parfum, sunt obisnuit pe acest blog sa fiu facut tradator de tara si de neam, spalat pe creier, frustrat profesional dar si privat.. si mai sunt citeva dar le-am uitat.

            • @ neamtu tiganu

              De cele mai multe ori, oamenii nu-s rău intenționați sau dornici de oareșce vendete, însă nu știu a-și exprima decent propria opinie, recurgand rapid la etichetări. Cu puțintică răbdare ș-un strop de sănătoasă ignoranță, lucrurile se vor rezolva de la sine. 🙂

  13. Incepe sa devina din ce in ce mai clar ca acele numite „garantii de securitate” au fost date intr-un moment cand nimeni din vest nu credea ca o sa se mai ajunga la o situatie tensionata cu Rusia. Era un fel de asigurare a celor tari ca daca o tara mai „accesibila” ar agresa unul din statele membre, acestea ar da cu respectivul stat de pamant. Pe fondul ultimilor evenimente, devine si mai clar ca apetitul de lupta al aliatilor ( mai ales cei europeni) a scazut dramatic, chiar si in chestiuni care ii privesc de siguarnta propriilor cetateni. Continentul in sine, nu ar sustine un conflict undeva la periferia lui, ca sa apere niste popoare pe care multi din ei nu dau doi bani ( am vazut de exemplu afirmatia scapata printre dinti de jucatoarea de tenis franceza..) Rezumand este clar, si daca intra nu unul, ci 20 de avioane rusesti, care doar se plimba accidental pe la noi ( nu trag in ceva, etc. ), dracul ne ia daca o sa intreprindem actiuni defensive. ( asta daca am avea cu ce 🙂 ). Probabil cel mult sa ne plimbam pe langa ei, dar nu prea aproape… cva poate ne lovim dracu de ei si dam jos un avion, si iar ne-am dat foc la valiza.

    • „am vazut de exemplu afirmatia scapata printre dinti de jucatoarea de tenis franceza..”

      Opa, ce a zis duduia?

      • @AMX – duduia spanioloaica (ori frantuzoaica?) a soptit ceva suav, ca adica e batura de o tiganca de kko sau ceva pe-acolo (adica de romancuta noastra). Irina Begu a zis ca n-a auzit nimic, dar microfoanele din zona au prins expresia eleganta a domnitei Garcia si de-aci i s-a dus buhu’ pe tot netul. Restul e istorie.

    • E indicat sa pastrezi distanta”legala” si chiar mai mult de un pilot rus. Tipii e cam … cam ciudati si risca prea muot (in mod gratuit. Adica de sau mari jmeckeri si vin prea aproape sa iti faca poza – nu mai stiu azi dar caum 30 de ani s-ai [lams amelcosii ca ivanii folosesc blotzuri prea puternice! – sau sa iti arate poza cu gagica lor…)
      Ma refer la sitautii”protocolare” nu de lupta …

  14. Referitor la meciul Rusia – Turcia, sunt convins ca rusii nu au de gand sa ramana datori cu acel avion… Daca nu direct, in mod indirect o sa ii atraga pe turci in tot soiul de conflicte. Teoretic o Turcie in stare de razboi ( atenatate, lupte cu armata kurda, eventual atragerea in reincalzitul conflic cu armenii) pot sa o faca improprie pentru stationarea in siguranta a imigrantilor…si hop, vin iar toti cu un motiv in plus in Europa.

    • Avionul ca avionul, o ragalie in minus dar pilotii au fost ucisi cu sange rece,la sol, de catre turci. Aici e problema.

      • Da’ ce bre Putin nu a auzit ca la razboi se mai si moare?
        Io* zic ca Putin a incercat marea cu degetu’ iar turcaletzii au aratat ca nu prea gusta glumele lui Putin… vezi declaratiile lui belicoase din momentul cand armata rusa a ajuns in Siria si sustinea cu mana pe inima ca va intra in absolut orice stat care i se pare lui ca adaposteste ISIL-u’ creat taman de SVR… Mai pe romaneste declaratiile lui suna cam asa:
        -„Sa moara mama daca nu va bulesc pe toti, ori este ca mine ori va pun jos pe toti”….
        Daca nu iti vine a crede, cauta in presa din perioada respectiva (inainte de incidentul cu avionul doborat ) si ai sa vezi declaratiile lui Putin chiar pe tema asta…
        Putin a cautat nod in papura la toata lumea, la fel o sa ne caute si noua nod in papura in privinta R Moldova ori altceva, si asta cat de curand….
        Deocamdata granitele alea sunt consfintite prin tratate internationale, care tratate internationale le foloseste Putin pe post de hartie igienica cam tot timpul… Vezi tratatele in privinta R Moldova -Transnistria semnate si parafate acum vreo 10-15 ani in care se sustinea ca vor retrage armata din Transnistria… vezi tratatele referitoare la armele nucleare ucrainiene si teritoriul ucrainian…

      • Da, uciderea in acel mod a pilotului a fost un act condamnabil, una era sa fie ucis in explozia avinului, sau a unei eventuale lupte la sol, si alta sa fie luat la tinta cat era agatat in „sforile” de la parasuta. Stiu ca de multe ori ura personala primeaza ( sa fi murit prieteni camarazi ai aluia care a tras in urma unor bombardamente..etc) dar actiunea in sine este de condamnat,,idiferent din tara din care era pilotul.
        P.S. Faptul ca Turcia l-a arestat pe presupusul vinovat, este o incercare ( tardiva cred eu) de a mai indulci situatia conflictuala.

        • Idem, pilot agatat de parasute impuscat, e foarte brutal, grosolan, indiferent de conflict si cu cine. era bine daca il salva cineva din NATO, se schimba situatia foarte mult. Una sa dobori avionul de lupta si cu totul alta sa omori pilotul….pacat

  15. Si cand te gandesti ca Rusia se pregateste sa mai deschida un front(conflict dezghetat) in coasta Turciei, cu serioase repercursiuni asupra acestora, mai ca te gandesti ca e bine sa stea acolo departe de noi, sa nu-i dea in gand ceva de Moldova sau mai rau! 🙂

    Armenia e cuiul lui Pepelea din ‘batatura’ turca, iar Azerbaijanul e motivul perfect pentru a-l atrage pe Erdogan intr-un alt conflict in care nu avea ce cauta! 🙂

    Am impresia ca necazurile se tin de turci, ca raia, cand ei ar trebui sa fuga de ele ca dracu’ de tamaie! 🙂 Dar nici Erdogan nu se da in spate de la scandal! 🙂

    Putin e un inganfat profitor, nu are mama su nu are tata in politica, inclusiv internationala! E conceput de o matusa si de un plutonier major! 🙂

    PS Chiar e de urmarit evolutia asta turci-azeri…..kurzi-armeni! Sa fie oare deschisa cutia pandorei in vechiul bizant?

    • Ai rabdare sa vezi cand o porni propaganda franceza referitor la masacrul armenilor de acum vreo 100 de ani daca nu ma insel…
      Daca Putin reuseste sa ingenuncheze Turcia putem spune ca RO va fi urmatoarea tinta… din pacate!

      • Din pacate pentru noi, cred ca scenariul tau are sanse mari sa devina realitate.

        • Baga bani!!! Baga bani!!

          Putin trebe sa bage bani prin toate conflictele astea :). Si se mai termina si banii, ca nu poti sa sustii DonBassul, Siria, Armeia si cine stie cate alte tari pe spinarea ta, mai trebuie sa tai din ele …

          • Are destui fraieri de unde sa scoata bani… vreo 140 milioane care se supun aproape in totalitate fara sa cracneasca indiferent cat de goale sunt rafturile, are alti fraieri prin UE care se invart in jurul cozii… Chiar din statele de care vorbesti scoate bani cu raba… Si pana la urma mai umbla si el pe la conturile alea din Panamea*… Mai scoate la licitatie cateva inele de pe mana Kabaevei (deja este alta la rand pe post de metresa da’ nu zic nimic ca iar vine GMT-u’ cu aghiasma) si uite asa mai finanteaza o opozitie prin R Moldova… mai un macel organizat prin Armenia (doar ca sa-i acuze pe altii nu pentru ca nu i-ar placea), mai o tura prin parlamentu’ de la Kiev (doar ca sa-i faca pe astia din Europa sa urineze in pantaloni de frica)…. Tot din banii astia mai finanteaza miscarea uigurilor din China (pe cei mai buni ii trimite la studii in Siria) , vorba aia pretenu’ sub 8servatie se cunoaste… Mai inghionteste pe turci cu inca vreo cateva atentate, mai forteaza mana europenilor simandicosi cu inca vreo cateva atentate trase la indigo atit ca executie / personal cat si ca manipulatori din umbra… Si uite asa inghesuie pe toata lumea piticu’ atomic complexat …In timp ce ne inghesuie ne face la buzunare… Si tu zici ca nu are de unde sa scoata bani piticu’ atomic….

            • Eu zic ca nu, baga mai multi bani decat scoate…

              • Are destui bani pusi deoparte din anul 2000 incoace, de cand a inceput sa adune ca ursul pentru iarna. In Armenia nu baga mult, mai degraba scoate. Azerii vor cumpara arme grupa mare de la ei, deja au arvunite de cateva miliarde. Aia considera ca vor cumpara bunavointa, nu doar arme. Armenii iau pe credit si le mai dau ceva rusilor, cum le-au dat retelele de electricitate, mai o baza militara in plus….gasesc ei ce anume. Cred ca razoiul asta il duce pe Putin cel mai ieftin dintre toate posibile. Si mai e si in poarta casei. Vorba aia, pe turci ii cauta cu nuiaua sa puna botul la vrajeala ruseasca si sa se bage in c****.

                ‘Fratia’ azera o sa le dea peste bot rau de tot turcilor cu mana armeana. Putin e hot rau, sper ca Turcia sa nu puna botul la nada ruseasca via Yerevan&Baku! 🙂

                Ucraina ii arde la sanctiuni/petrol….Moldova e departe si sunt riscuri mari dpdv al logisticii si a ceea ce pot intampina acolo, avand in vedere granita cu RO&UA + niscai planuri de care ei stiu bine ca sunt facute. De asta cred si sper ca vor lasa Moldova in pace, sperand sa ii vor determina prin alte moduri sa faca asa cum zic ei. 🙂

                Armenia&Azerbadjan par a fi candidatii ideali pentru urmatorul conflict dezghetat, avand in vedere posibila implicare a Turciei si contextul actual! 🙂

                Oare pune Erdogan botul la momeala lui Puteler?!?

  16. Dupa parerea mea reactivarea conflictului dintre azeri si armeni , si participarea Rusiei si Turciei prin interpusi este o bila alba pt unchiul Sam .
    Daca cea ce se intampla acum nu este mana Rusiei ?? Daca americanci sunt in spatele problemei si urmaresc angajarea Rusiei pe mai multe fronturi implicand industria rusa la un efort maxim prelungit ?? Chiar si activarea din parcul rece necesita suficienti bani care nu prea mai sunt in cazul rusilor , parcul ala rece se va termina prin Ukraina , Armenia , Siria , si pe unde mai sunt implicati ciolovecii . Cu ocazia asta slabesc si Turcia care prea are vise de vechi imperiu , o lovitura pt doi iepuri cam asa vad eu toata treaba .

    • Daca din acest posibil scenariu al tau, rusii ies totusi castigatori prin extinderea influentei in zonele de conflict, ar fi o noua greseala de strategie SUA cu repercursiuni grave asupra flancului sud – estic al NATO.
      Noi am face bine sa icnercam, cu disperare as zice, sa incropim orice alianta locala am putea cu Polonia, Cehia… macar sa stim ca am incercat ceva. Oricum si in acst moment, chiar cu aceste conflicte incepute, nu inseamna ca rusii nu pot sa agite spiritele si in Moldova. Actiunile de destabilizare si tensionare a societatii nu sunt asa costisitoare, comparativ cu invazii deschise cu trupe mecanizate..etc.. Scopul este sa faca zone tensionate, cu conflicte mocnind.. exact genul de locuri de care UE incerca si va incerca sa fuga cu disperare.

    • Da-i dreaq’, ca au destule… nu cred ca se termina alea prin DonBass si Armenia. Io zic ca se termina banii si vointa cu mult timp inainte…

      • Ce spuneam activarea din parcul rece necesita BANI si aici se termina parcela nu de alta dar conturile offshore proprietate personala a limbricului atomic nu sunt pt t72 sculate din morti ce dracu . Toate zonele de conflict sunt sustinute cu bani grei , pana la urma razboiul economic este cel mai eficient razboi , nu se stie cate t72 mai au ciolovecii si cate mai pot fi sculate :)) chiar si cu bani

  17. Facem ce au facut rusii cu avionul sud-coreean civil care le-a violat spatiul aerian 🙂

  18. Raspundem la intrebare: Romanii trebuie sa se uite numai in jos, caci daca se vor uita in sus ii vor apuca ameteala, cand vor trece avioanele rusesti pe deasupra noastra!
    A vazut cineva retragerea armatei sovietive din Romania? Ma refer la aviatia sovietica. Eu am vazut-o!

  19. Ca sa se poata raspunde la intrebarea autorului, trebuie mentionat ca zona incalcarii era una de razboi, Turcia avertizand pe toata lumea ca in zona respectiva aviatia turca functioneaza dupa alte protocoale. Mai apoi, trebuie luat in considerare ca rusii erau la a doua incalcare dupa ce, in prealabil, recunoscusera ca, „din eroare” au incalcat granita Turciei cu o luna in urma.
    Turcia a reactionat asa cum trebuie, nici in sfanta zi de azi, Rusia nu a demonstrat nimic si nici nu a contestat cu probe afirmatiile Turciei.
    In cazul in care Rusia si-ar „rataci” avioanele pe la noi, dat fiind ca nu este o zona de conflict exista o procedura internationala care reglementeaza modalitatile in care se face interceptia, eventual escortarea si obligarea intrusului de a ateriza pe un aerodrom romanesc. Am postat intr-unul din articolele incidentului aviatic legea romaneasca ce reglementeaza aceste situatii.
    Pentru a nu stiu cata oara, Germania imi demonstreaza ca n-are ce cauta in pozitia pe care si-a arogat-o, si anume aceea de lider european. Duplicitatea Frantei si Germaniei sunt istoric demonstrate. Nici cu Anglia nu mi-e rusine, doar ca de data asta sunt cu noi.
    Se tot repeta obsesiv cum ca garantiile de securitate oferite de NATO sunt zero barat…
    TERMINATI CU PROSTIILE!! (scuze ca urlu, dar ma scoate din sarite) Asta vor unii sa credem! Sper ca va dati seama cine vrea ca noi, astia mici, sa credem asta…
    SUA si-a asumat intarirea flancului estic al NATO si au prins toata treaba asta in buget, in detrimentul altor chestii…
    Pana si noi, incet – incet am inceput sa refacem capabilitatile armatei. Da, dotarea este praf, nu degeaba se prepozitioneaza armament greu in Romania. Avioanele si Patrioturile pot ajunge instant in Romania. De-asta ne antrenam frenetic cu americanii. Tot ei sunt si cei care ne-au sugerat „discret” sa ne refacem naibii capabilitatile.
    Lasati Turcia in pace… NATO (SUA) nu-si permite sa piarda Turcia, nu acum. Erdogan este si el om… Daca SUA vrea ceva in Turcia va negocia si va obtine, solutii se gasesc.
    Fara Turcia, suntem praf la Marea Neagra, Turcia trebuie sustinuta in limitele decentei si bunului simt. Noi, Turcia si Polonia suntem singurii care vor si pot tine Rusia la distanta. De aceea trebuie sa intarim legaturile cu aceste doua tari.
    Noi trei cu SUA in spate si Rusia n-o sa riste nici o „aventura”.
    Cat despre nemti… mi-e lehamite de ei… Sa-si vada naibii de ce se pricep, dar s-o lase mai moale cu geopolitica.

  20. Turciei ii va fi greu sa intervina in conflict avand in vedere ca are doar pe o portiune ingusta granita cu exclava azera Naxcivan, iar daca intervine militar impotriva Armeniei ,Rusia va fi obligata sa intervina (ambele state fiind membre a Organizatiei Tratatului pentru Securitate Colectiva).Mai e rivalul siit Iran in ecuatie, iar Georgia va prefera sa nu intervina de partea Turciei avand in vedere problemele pe care le a avut cu republica autonoma Adjaria!
    Cat despre Ucraina ,aceasta e ca si rezolvata!Ucraina are blocata finantarea cu FMI, Porosenko e prins in scandalul Panama papers,Iateniuk sta sa cada iar Iulia Timosenko a intrat in opozitie(despre soldatii ucrainieni care mor saptamanal pe linia de contact nu are rost sa mai vorbim) iar astazi este referendum in in Olanda in privina ratificarii acordului de liber schimb cu Ucraina,votul de azi urmand a avea o influenta sporita asupra situatiei fragile din Ucraina cat si asupra referendumului de ramanare a UK in cadrul uniunii.

  21. oops, s-a suparat musiu Holande pa Mutti Angelique http://www.t-online.de/nachrichten/ausland/eu/id_77467818/francois-hollande-2015-darf-sich-nicht-wiederholen-.html cica ar trebui si nemtii sa fie mai bataiosi!

  22. Off topic dar extrem de interesant:

    http://www.biziday.ro/2016/04/06/doua-scenarii-si-unul-lipsa-cu-spioni/

    Cred ca trebuie un articol si aici pe tema asta, sa discutam si noi ca e muuuuuuuuult de spus! 🙂 Mossad-ul si DNA-ul. Interesant!

    • @cezar , du-te in articolul celalalt cu 1916 e acolo un link postat de @raster cu o scriitua a unuia Roncea http://www.comisarul.ro/articol/exploziv/laura-target-amanunte-incendiare!_734557.html.
      Eu nu prea cred dar se pare ca cineva a zgandarit un roi mare de viespi .

    • @Cezar
      Ce mi se pare „interesat” e ca in mandatul de arestare judecatorul (care il semneaza) trage deja niste concluzii „preemptive” cam ciudate:

      „Dupa ce in prealabil autorul a accesat respectivele conturi online si a preluat controlul asupra acestora, a luat astfel la cunostinta de informatiile si corespondenta privata stocate in cadrul respectivelor conturi compromise, date informatice pe care le-a copiat si le-a transferat in mod neautorizat in propriul sistem informatic, producandu-se in acest fel modificari inerente in continutul conturilor atacate.”

      Copierea si transferul unor date nu au cum sa produca modificari in continutul lor. Daca ar fi asa atunci si cei loviti de Panama Papers (de ex) ar fi putut invoca imediat asta – bai, astia au copiat datele deci datele nu sunt valabile pentru ca copierea si transferul lor duce INERENT (?) la modificarea continutului. Lol, wut?

      • Esti convins? Web-ul nu este nimic altceva decat o imensa masina de procesat text. In momentul in care ai atins cea mai mica bucata de text, pe un server s-a logat actiunea ta. Eu sunt un ageamiu in domeniul web-ului dar un scenariu plauzibil este o verificare facuta de romani la admin-ul serverului de mail ( e.g. Yahoo, etc ).

        • @Alex_72
          Judecatorul spune ca a copia/transfera datele duce „inerent” la modificarea continutului. Sunt convins ca nu e asa. Daca ar fi asa nimeni nu ar avea incredere sa downloadeze documente pentru ca cealalta parte ar putea invoca oricand faptul ca actul de copiere/transfer/descarcare in sine le-a modificat „inerent” continutul. Ar fi un haos juridic.

          Ori spunea ca au modificat datele in conturile respective, ori spunea ca au descarcat datele si APOI le-au modificat. Dar chiar si asa, in ambele cazuri e nevoie de expertize.

          Fragmentul respectiv ma face sa cred ca baietii aia au incalcat legea dar au descoperit niste chestii compromitatoare iar afirmatia cu modificarea inerenta a continutului e menita sa discrediteze preemptiv eventualele leaks de documente.

  23. Eu cred ca intrebarea corecta ar fi de fapt:

    Cum reactionezi daca rusul iti incalca granita atunci cand bombardeaza Moldova, aflata in conflict cu Transnistria?

    Asta daca vrei sa faci o paralela pertinenta, cat de cat, cu situatia suhoiului doborat de turci. Aici e buba… Si ce fac NATO sau UE daca-l dai jos pe rus?

    • Dinati cum m,ai ramane cu Ocarina?!

    • Daca se va intampla asta, Romania poate trimite ceva omuleti verzi. „Voluntari” din trupele speciale, unii caliti in afganistan, irak, africa, kosovo etc plus altii cu antrenament special. Infiltram, sabotam, aruncam…ca si ei. Nu?

  24. Si incet incet se curata lebensraum in ………………………. OM. 🙂

  25. Romania ar trebui sau macar sa incerce, sa doboare un eventual avion de lupta rusesc patruns in spatiul nostru aerian. Daca nu avem tehnica necesara, macar sa aruncam cu pietre dupa ei. Parerea mea este ca pozitia noastra trebuie sa fie ferma la fel ca si cea a turcilor. Turcii ar fi avut mai mult de pierdut daca ar fi continuat sa lase sa fie calcati pe coada. Zborurile rusilor care au incalcat repetat spatiul aerian al turcilor, erau clar de intimidare si o putere militara ca Turcia a procedat logic.

    • Din pacate nu avem cu ce, sa tragem cu SA-2 dupa avioane rusesti ar fi o catastrofa, ne-am face de rusine in ultimul hal in fata intregului mapamond; oricate rachete am trage ele si-ar rata tinta, am arata pe fata tuturor care sunt „capacitatile” noastre reale si oricum nu i-am dobori, insa am da material de bascalie la vreo 7 miliarde de cetateni tristi 🙂

      Nimic bun nu poate iesi din asta…

      PS: scenariul se schimba daca deschizi focul din F-16

  26. Isi mai aduce cineva aminte de isprava lui Mathias Rust, care a aterizat in Piata Rosie (28 Mai 1987) ? 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=Q2xpQFEcumE&nohtml5=False

    • Eu.
      Insa sa stii ca se poa repeta .. chiar si la Berlin sau Londonistan . Un aviopn din ala usor zburand jos este intoitdeauna banuit ca este „local” si ca are „treaba”. On modm normla nu se va sesiza cam nimeni (daca nu zboara peste o uni8tate militara, inchisoare, insataltii industriale )
      In plus azi contine cam mult plastic .. cestie ce il face greu detectabil pe radar (au fost unele care au trebuit vopsite cu vopsea metalica specaiala.. refelctorizanta radar . LearAvia Lear Fan de ex era ca si iomvizibil radar … cestie care nu este chiar dorita ptr un avion civil)
      Deci daca nu oti pasa de ce ti se intampla pe urma …. )inchisoare, suspenmdare de permis zbor) ….

      Ar fi ceva mai greu intr-un mare oras din SUA dar asta fiindca aia au elicoptere de politie ptr traficul la sol … La o adica te pot impiedica sa aterizezei in Central Parc!
      Ins ain SUA .. in partea de sud multe avioane dion astera trasporta de zor droguri …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *