Rusii zic ca nu, japonezii se jura ca da…

Rusii sunt ultragiati si „sincer” indignati de faptul ca supusii Imparatului ii acuza ca in urma cu doua saptamani doua bombardiere strategice Tu-95 ar fi intrat in spatiul aerian al Imperiului Soarelui Rasare, in mod intentionat!

Rusii spun ca intradevar doua bombardiere se zbenguiau in zona, intr-un zbor de recreere pentru echipaje si faceau poze faunei marine, dar nici pomemneala sa intre in spatiul aerian al japonezilor.

 

Ria Novosti

Japii pe de alta parte jura ca avioanele rusesti au violat spatiul lor aerian si datorita acestui lucru au fost obligati sa ridice aviatia militara, sa-i indrume pe ivani pe calea cea dreapta departe de de apele teritoriale japoneze. Tokyo mai sustine ca timp de cel putin doua minute cele doua Tu-95 au penetrat spatiul aerian national in sudul Japoniei, langa insula Okinoshima, iar japii au trimis de urgenta doua avioane Mistubishi F-2 la interceptie.

In februarie doua avioane Su-27 au facut exact acelasi lucru pentru nu mai mult de un minut.

Bineinteles ca eu personal ii cred pe japonezi, insa faptul ca avioanele rusesti intra in spatiul aerian doar pentru o foarte scurta perioada de timp intareste credinta ca rusii tatoneaza de fapt sistemul de aparare al japonezilor, calitatea si modul de lucru al apararii AA si al radarelor, una peste alta fiind zboruri de evaluare si strangere de informatii.

Acum poate vom intelege mai bine de ce cu cateva luni in urma Suedia a nu si-a mai ridicat aviatia de vanatoare in intampinarea a doua bombardiere decolate din Kalinigrad si le-a lasat sa treaca linistite.

Viteza cu care aviatia se ridica in intampinarea avioanelor rusesti poate aduce indicii importante pentru rusii, si in acelasi timp, nu stiu de ce dar am senzatia ca respectivele bombardiere erau de fapt echipate cu senzori speciali care sa monitorizeze atat radarele inamice cat si alte transmisiuni legate de apararea AA japoneza sau nord-europeana.

Defensenews

GeorgeGMT

50 de comentarii:

  1. e bine ca noi nu avem probleme cu rusii…doar cu OZN-urile lui Dusa…oricum, MiG-ul inca zboara

  2. Zboara si inca bine. Si azi dimineata am vazut iar trei reactoare. Am mai scris acum vreo 2, 3 luni ca tot vad antrenamente sau ce or fi, pe cerul iasului. la nord de oras. de obicei de la nord-nord vest la sud-sud est sau est-vest, cam astea sunt traseele. Si se zboara de cel putin 4-5 ori pe saptamana, de obicei dimineata, sau macar asa apuc eu sa vad. Tot de mai demult l-am intrebat pe George de existenta vreunui bireactor. Saptamana trecuta l-am vazut din nou. Si de data asta mai bine. Nu are aripi in delta, sunt parca relativ scurte pt un avion normal si cu un unghi mai acutit fata de coada. Stii ce era? Bine ramane si varianta ca avioanele nu sunt ale noastre, se antreneaza altii (aliati sau „vizitatori”)…

  3. Vecinii Rusiei sa zica mersi ca aceasta tara nu e in pozitia SUA de astazi, ca era vai de fundul lor. Insa de belele nu vor scapa vecinii Chinei in viitorul apropiat 🙂

  4. Scuze de intarziere, sunt la servici. Nu, nu am observat insemne, era totusi la inaltime mare. Bine ca am observat forma si geometria cat de cat. Fac antrenamente frumoase cand sunt in formatii de 2 sau trei (reactoarele simple). Parca s-ar fugari intre ele. Am vrea noi ca faza cu vechiturile din Portugalia sa fie de paravan. Ar fi prea frumos. Mai degraba poate se antreneaza israelienii. dar ramane cu semnul intrebarii bireactorul. L-am vazut doar de doua ori. Acuma 2, 3 luni dar la atitudine mare si saptamana trecuta. Si viteza mare (chiar f. mare) comparativ cu ce vad obisnuit. Iar traseul est-vest in trecut, vest-est saptamana trecuta.

  5. Eu am aflat de la cineva cum ca acum aproape 2 ani de zile se faceau teste hidraulice la sol pe un IAR 93. Este posibil sa fie chiar aceasta pasare de metal prin aer la teste ulterioare. Si daca visam frumos….IAR 95 reloaded. Nu este exclusa niciodata aceasta posibilitate, mai ales tinand cont ca necesitatea evidenta a unui avion nou pentru aviatia romana nu dateaza de ieri de azi, ci de la sfarsitul anilor 1990. Avand in vedere asocierea si mai apoi apartenenta efectiva a Romaniei la structurile euroatlantice, acest scenariu nu poate parea cu totul ireal. Poate ca IAR 111 Excelsior este doar paravanul pentru IAR 95! Poate….vom trai si vom vedea. Daca va fi sa fie ceva adevarat in toate aceste speculatii ale noastre si relatari despre zborurile de la Iasi ale lui Razvan, cred ca undeva pe la inceputul anilor 2020, vom putea fi martorii acestei ‘importante realizari tehnologice’. Daca undeva pe la mijlocul anilor 90 s-ar fi luat in considerare reluarea programului IAR 95, iar pe la sfarsitul aceluiasi deceniului ar fi inceput efectiv demararea proiectului, nu este exclus ca el sa fi continuat tinand cont de contextul geo-politic ulterior favorabil si de cresterea constanta, la un momentdat chiar rapida a economiei nationale, pana in anul de gratie 2009. Eu zic ca daca un asemenea proiect ar fi demarat in acel moment, nici macar criza economica nu l-ar fi putut stopa. Ar fi fost mult prea avansat la acel moment si mult pre important avand in vedere starea aviatiei romane si mai ales al viitorului sumbru al acesteia! Astazi avem posibilitati mult mai mari de a crea un asemenea avion. Vorbesc dpdv tehnic si politic, mai putin economic…sa cream un fel de Dacia Logan al aerului, un avion low cost in care sa ne fie acordata o licenta pentru un motor american sau occidental-european si sa colaboram cu israelienii pentru avionica, radar si armament. Nu cred ca astazi mai putem intampina atatea probleme cate a intampinat Ceausescu in tentativa lui de a crea propriul avion militar reactiv supersonic romanesc. Este adevarat ca nici banii si ambitia lui nu mai exista. Una peste alta, existenta unui asemenea proiect ar fii pe cat de surprinzatoare, pe atat de frumoasa!

    • ce zici tu ar fi prea frumos…data corespunde cu momentul in care spun ei ca vor investi mult in aviatie…daca ar face unul low-cost, poate ar putea aduce necesarul fortelor aeriene: minimul de 48 de avioane sa fie F-16 si F-35, iar restul pana la 108-110 sa zicem sa fie din productie locala(puteti sa ziceti ce vreti, dar eu consider ca romania are nevoie de 108 avioane:36 Bacau, 24 Campia Turzii, 24 Deveselu(modernizat de americanci) si 24 la Fetesti+ niste avioane subsonice de tipul IAR-93B la diferite baze mai mici

  6. si ca alta solutie pe termen scurt, eu ma gandesc la frumusetile astea
    http://img826.imageshack.us/img826/5945/om6x.png
    arata bine, acum prestatia nu mai conteaza

  7. Daca japonezii ar fi doborat avioanele rusesti chiar si in spatiul international , Ivan nu ar mai spune nimic . Doar ar fi dat din gura .
    Militar este inferior Japoniei .

    • Te bazezi pe ce cand afirmi acest lucru?

    • Ivan inferior militar Japoniei?! Bre o fi, da Ivan a aflat acest adevar simplu?! 🙂 Io in locul japonezilor, daca tot sunt superior militar Rusiei, imi trimiteam bombardierele strategice sa batuie Vladivostokul si scoteam la plimbare si cateva submarine strategice… Aaaa scuze, japii n-au asa ceva! 🙂 😉
      Eu cred ca japonezii nu le doborau avioanele nici daca zburau peste Tokyo… In „45 doar amenintarile dure ale lui Truman si frica de bomba atomica a oprit flota de debarcare sovietica sa debarce pe teritoriul metropolitan japonez. Sovieticii erau deja pe mare…

      • Bre, Aia mici cu ochii oblici de mananca pesti cruzi sunt dpdv tehnologic cu mult – cu foarte mult peste ce viseaza Ivan cand se trezeste din aburii betiei. Geapanizii n-au strategice nucleare da’ au submarine clasice cu AIP nou-noute, cu AIPul facut la ei sub licenta, ca nu-s idioti ca altii pe care-i stim noi. Adica din alea mult mai silent ca ale rusilor, isi fac singuri pana si torpilele si la cum ai stim nu cred ca-s de proasta calitate ca alea de pe Kursk. Bombardirovcile alea rusesti cu elice nu mai sperie decat pelicanii si pescarusii. Japonezii n-au d’alea, dar n-au nici ce face cu ele. In schimb au variante customizate de fightere americane. La fel copaile sovietice din zona aia nu sunt nici la nivelul si nici la numarul alora japoneze: de la multe distrugatoare cu AEGIS la port(distrugatoare)elicoptere. In Pacific Fleet rusii mai au 6 bapoare din anii 80 inceputul anilor 90. Submarine tot de pe atunci. Cate or mai fi operationale si daca nu-si omoara echipajele, cum au obiceiul. La capitolul Naval Aviation nu stralucesc: niste MiG31, niste Tu22M3 si restul strategice cu elice Tu142, IL38, ANuri si Kamovuri. In principiu numa’ vechituri. Compara cu ce au japonezii in zona aia, din ce ani si ce tehnologie. Rusii mai au arma atomica si rachetele balistice. Atat mai e de capul lor. D’aia nu-i ataca lumea. Altfel ai lua dracu de mult 🙂

        • Sa dea irlandezele peste alde matale bete moarte ca asa e?! Breeee, neaaaa, ca nu-ti mai stiu nici numele, rusii, ivanii adica, au armata si nave de lupta si prin alte mari si oceane, au rachete de croaziera, avioane poa’ sa faca ivan cate vrea, ca Rusia e mare si Makimoto (sa zicem asa) n-are cu ce sa loveasca prin Siberia, cum n-a avut nici Hitler saracu’. Pe termen scut Ivan si-o ia, da pe termen mediu, daca scoatem din ecuatie aliatii fiecaruia, io zic ca samuraii or sa ajunga iar in evul mediu, iar daca rusii ii bulibasesc…e de rau, ca astia nu sunt americanii sa vie dupa aia sa te ajute sa reconstruiesti. Ivan daca poata duce acasa, ca asa e dansul, om gospodar, dar de dat numai divizii eliberatoare da… Daia zic, esti matale sigur, ti-ai risca integritatea …trupurala 🙂 si emotionala, cu doua irlandeze inchis intr-o camera ca ai dreptate?! 🙂 😉 🙂
          Japii pot fi bagati in carantina doar cu rachete de croaziera si se manaca intre ei in cateva luni. AIP-ul o fi el smenar, da nu crez sa fie atat de smenar…Totusi sub-urile rusesti nu sunt chiar cele mai slabe din lume, Kilo este doar un exemplu.

          PS Faza cu nu exista femeie urata, doar ca n-ai baut destul, e doar gargara propagandistica inventata de sufragete, io zic ca nu exista atata bautura sa vezi o britanica sexoasa!

  8. Scuze de noua intarziere. Semana putin cu un vechi U2. Putin. Aripi normale nu in delta dar relativ scurte. Unghi mai acutit putin fata de coada decat la avioanele obisnuite. Altceva nu am observat, totusi era la inaltime mare. Iar despre celelalte in nici un caz nu erau avioane civile. Stiu traseul pentru aeroportul din Iasi. Ocolesc putin pe la nord dar la atitudine joasa, iti dai seama ca se duc spre pista. Patrulele observate de mine sunt la atitudine mare se „fugaresc”, se urmaresc, asta nu o face o cursa civila. Si de unde avioane civile care sa zboare in tandem? Urmele lasate de jet sunt diferite. Iar la biareactor tot dupa jeturi am observat. Prima data cand l-am vazut (acu 2, 3 luni) s-a putut face si comparatie caci era in „echipa” cu 3 reactoare simple. Saptamana trecuta era singur da gonea frate! De observat cu ochiul e cam greu, inchipuitiva ca observati la distanta de 5 metri un obiect de 3 mm. Doar ultimul bireactor a fost mai jos, s-a vazut putin mai bine.Iar cu pozele de la Arca (de la Marius) nu are treaba. Dar sunt frumoase (pozele). Dar nu mai este nimeni din Iasi? Traseul de obicei trece prin afara orasului, prin nord-estul sau.

  9. AHA !
    DECI TU SCOTOCEAI PE LA MINE PRIN TARLA !
    IULIAN A DAT FATZA CU H5, PENCA ESPLICASEM IO CA ALEA AU MAI RAMAS, DAR AL MEU ESTE IL-28 GARANTAT, EROICUL PLIMBAT SI TARAIT .
    AM O SURPRIZA SI MAI MARE:CRED CA L-AM PRINS SI PE CEL CARE L-A CALARIT PRIN 70.
    MA VAD ZILELE ASTEA CU DANSUL SI MA LAMURESC.
    BY-A WAY : BUCURATI-VA DE ARCA SPACE, CA MERITA !

    • 405 de la Otopeni este un Il-28. Uite aici povestea Il-28/H-5 în România: „Ultimul zbor al aeronavelor IL-28 ( variante R,C) a fost in 1974. In paralel (mai ales ca ajutoare dupa inundatiile din 1970) s-a perfectionat relatia cu China pentru varianta lor la IL 28 numita HONG-5. s-au achizitionat 13 aeronave ( 10 simpla comanda si 2 duble): seria 300(307,308,309,310) in 1971, seria 700(701,703,704,706,707,708,709)in 1973 iar dublele in 1979, deoarece chinezii nu aveau duble (faceau pe simulator) – dupa aia s-au lamurit ca e binevenit un avion dubla comanda si si-au facut si ei dupa ce au vazut la noi cum este construita o dc de IL 28.
      Ultimul zbor al aeronavelor tip H-5 2001. nr. 310 pregatit pentru participare internationala la show-ulaerian din Cottesmore – UK( din pacate nu a mai ajuns – rupt la aterizare pe aerodromul Fetesti inainte de plecare). ”

      citat extras de aici: http://romanian-spotters.forumer.ro/t545p40-hong-h-5b-c-j-in-roaf

  10. Buna! Mai degraba aducea cu http://forum.flightsim.ro/userpix/105_HONG5A_1.jpg. Dar totusi aripile erau mai inclinate in spate, adica unghiul fata de coada era mai ascutit. Nu erau reactoare civile. Aviatia civila nu face intoarcerimai mult sau mai putin bruste. Si nu am vazut pana acuma urmariri de avioane de pasageri. De obicei nu zboara in formatie. Daca sunt doua parca s-ar urmari. Cu dara de vapori condensati asi fi putut fi inselat (daca e mono sau bireactor) dar acum doua luni am avut posibilitate de comparatie (mai erau vreo doua mono dupa ala bi, adica parca il fugareau) iar saptamana trecuta era mai jos ca altitudine, darele erau clare. In plus am mai observat anul trecut in Zurich antrenamente de genul asta si aia ieseau cu cate 5, 6 avioane dintre care doua bi. Ca punct de observatie, toate astea le-am vazut de la parintii mei care au o casa in afara Iasului, la vreo 4 km (Breazu, dupa dealul Copoului), fara blocuri de jur imprejur. De obicei treburi de astea le observ sambata, duminica dimineata dar pot sa mai fie si in alte zile, nu pandesc cerul. Si traseul este fara abatere: nord vest-sud est sau vest-est, pe la nord de Iasi, nu trece niciodata pe deasupra orasului. Numai ala bi de saptamana trecuta care gonea de rupea cerul, avea directia spre est. Tot ca observatie, am mai calatorit cu avioanul (anul trecut cu 11 avioane: Alenia cu elice, Boeing, Airbus), si mai stiu cum arata dare de vapori si de la sol si din aer. Ce vad eu sunt de la avioane militare. Dar eu ma bucur (daca sunt ale noastre), lasa sa patruleze ca doar nu suntem sat fara caini.

  11. Da semana relativ bine cu Il28/H5. Da ce e de mirare? Ii vechi sau ce? E secret?

  12. Aha, inca o observatie desi nu garantez pt ea. 60-70% motoarele erau prinse de coada si nu de aripi. Nu pot fi sigur. Totusi era la inaltime (mai mica decat toate celelalte observate). Va spune ceva asta? In afara de treaba ca-s chior?…

    • Te facusi de poveste…noi nu te-am intrebat, dar in momentul cand ai spus la inceput ca seamana cu U2, toti ne-am gandit instantaneu la un Il-28/H-5.

      Daca totusi ai dreptate si astia fac exercitii de „escortare” (poate si al unui bimotor mititel civil transformat in militar), felicitari!..probabil (asa, pentru ranjetul lui gsg9) esti efectiv primul martor al transformarii din RoAF in RoAP! „P” de la „Police” 🙂

    • da, cel mai probabil antrenamente de escorta in care sunt folosite conserve

    • Pai numai A-10 mai are profil asemanator, dar cu aripi drepte si motoare plasate in spate, iar viteza nu trece de 800km/h

  13. Inca inca ceva! Aripi mai scurte poate fi evhivalent cu un fuzelaj nitel mai lung d.p.d.v. al unui observator terestru. Da bre, asta era. Cine le cunoaste sa se gandeasca la asta si ne lamurim cu totii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *