S-a inaugurat centrul de service pentru elicopterele S-70 Black Hawk la Aerostar Bacău

Compania globală de securitate şi aerospaţială Lockheed Martin şi Aerostar SA Bacău au inaugurat primul centru de servicii de întreţinere, reparaţii şi revizie (MRO) certificat pentru elicopterul S-70 Black Hawk din Europa.

Au participat E.S. Kathleen Kavalec – ambasador al Statelor Unite ale Americii în România, Ray Piselli, reprezentantul Lockheed Martin, Ștefan Radu Oprea- ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, secretarul de stat- Raed Arafat, Ana Cătăuță – deputat băcăuan, Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău, și prefectul Lucian Bogdănel.

„Livrate luna trecută, Black Hawk-urile noastre construite în Polonia oferă o capacitate importantă în sprijinul serviciilor de urgenţă din România”, a declarat vicepreşedintele pentru Afaceri Internaţionale al Lockheed Martin, Ray Piselli, la ceremonia de inaugurare de la Bacău.

Ziarul de Bacău

33 de comentarii:

  1. Fain . Ca tot avem centru de mentenanta poate luam BH si pentru Armata Romana…

    21
  2. Proștii aia de la MApN tot nu vor să cumpere elicoptere pe modelul Mai ?!

    13
  3. Bravo! Un lucru benefic.

    3
  4. Daca Aerostar se ocupa de modernizarea IAR99, acum era incheiat procesul pentru cele 10 aparate.Cei de la Craiova mimeaza munca.

    29
    • Romaero a intrat in insolventa

      7
      • In curand vor aparea noi ansambluri rezidentiale in zona !

        16
        • Primele case prin zona au inceput sa se construiasca inca de pe la jumatatea anilor ’90.

          5
        • E complet anacronic sa ai unitati industriale in orase, cu atat mai mult industrie implicata in aparare care devine tinta in caz de razboi impreuna cu tot ce traieste pe langa… sau e cumva Gaza modelul de dezvoltare dupa care tot plang nostalgicii comunismului care vor sa ajunga din pat langa strung cu RATB-ul in 10′?

          Ca orasele se dezvolta in Romarlica pe baza de spaga, falsuri, violenta si trafic de influenta nu e nimic special – la fel au crescut si alea din SUA, China si chiar mari orase din Europa la un mom. dat. Daca nu se duce naibii planeta pana atunci, in vre-o suta de ani se echilibreaza lucrurile si la noi.

          Unitatile industriale de aparare trebuie in afara de conectivitate optima, ca orice industrie, sa poata fi aparate usor inclusiv de spionaj. D-aia n-au ce sa caute blocuri, hoteluri si tot soiu de magaoaie civile lipite de gardul lor, de aia trebuie sa aiba retele independente de utilitati si sa poata fi dezvoltate in subteran atat cat e nevoie.

          Imagineaza-ti sa locuiesti langa o fabrica in care se oblojesc avioane militare si sa n-ai nici semnal la telefon nici wifi luni sau ani de zile, cat vrea armata sa bruieze ca exercitiu tactic sau chiar ca masura de aparare in caz de urgenta. Crezi ca te intreaba cineva daca vrei compensatii ca iti creste riscul de cancer prin expunere la microunde? Poata ai totusi pile la OPC – ca mafiotul lu dacu prajit din Prahova ?

          15
          • Cum este in Rusia?

            11
          • Pai unde sa pui o fabrica de avioane sau o unitate de reparatii aeronave decat langa aeroport? Baneasa nu e in mijlocul orasului iar fabrica nu se poate relocaliza intr-o zona fara aeroport.

            1
            • AERODRÓM, aerodrome n. Uçuş operasyonları için gerekli tesisler, teknik destek vb. dahil olmak üzere uçakların kalkışı, inişi ve park etmesi için özel olarak hazırlanmış arazi. – Fr. aerodrome’dan.

              AEROPORT, aerodrome n. Uçakların kalkışı, inişi, taşınması, barındırılması ve bakımı için gerekli arazi, bina ve tesislerden oluşan kompleks. [Pr.: a-e-] – fr. aéroport’tan.

              (https://www.dex.ro/ + DeepL = ?)

              * una e sa produci in aceeasi fabrica avioane civile si militare si cu totul altceva sa aduci mii de civili in fiecare zi la plimbare pe langa garduri. Romaero ajunsese in mijlocul unui cartier, Aerostarul sta si ala langa pista aeroportului civil-militar, noroc cu terenurile armatei si cu liceele ca nu s-a construit la fel in apropiere, aeroportul ala fiind construit initial pentru armata impreuna cu o gramada de blocuri „model rusesc”, 2-3 km mai acana. La Craiova fabrica e legata printr-o bretea de taxi si sade bine-merci in camp. Cum o fi mai bine ?

              • Ce cartier tata,ca de 30 de ani promit dezvoltatorii ca pilele lor in guvern si parlament si la presidentie muta aeroportul ala si acum inca mai dau teapa cu alea ca tot asa se clatina zidurile cand decoleaza avioanele si proprietarii primari sau mutat de mult timp

                2
    • oltenii sunt cei mai tari în târguri de Crăciun, deci specialiști în luminițe și pocnitori…

      14
  5. Aerostarul era mai sigur pe vremea in care care facea MIG-uri, iar dusmanul era la vest de Carpati, nu peste doua garle, cu drone si rachete care bat de mult mia de km.

    Ii convinge careva pe americani sa mute bateria AEGIS mai aproape de Prut?

    N-ar fi rau sa existe alternative la ce face acum Aerostarul cu Lockheed in Moldova in zone mai putin expuse, iar fabrica din Bacau sa se ramana mai degraba pe aparate civile, formare profesionala si cercetare-dezvoltare, chestii de care apararea poate beneficia, dar indirect.

    Apropo… la un mom. dat citisem ca o alta vulnerabilitate pentru platforma industriala a Bacaului ar fi fost barajul de la Bicaz – s-o mai fi colmatat lacul ala intre timp, fabrica de avioane e oricum mai sus decat restul, dar daca ajunge Bacaul sub apa ar fi afectat transportul… si eventuala productie in buncare.

    3
    • ai dreptate.viituri,cutremure,asteroizi…să se mute și iașiul în interioul arcului carpatic iar toata moldova șă fie o dmz.
      cât mai e gramul,ai vreun pont?

      32
      • Ceea ce spun e ca statul atunci cand aloca banii pentru sprijinirea dezvoltarii unei industrii strategice – fie ca e vb de infrastructura, fie ca e vb direct de achizitii / investitii in capacitatea industriala trebuie sa tina cont de mai multe lucruri decat in cazul dezvoltarii economiei civile.

        Bacaul a fost dezvoltat pe vremea lui Coanda ca pol industrial integrat, in care fabrica de avioane ar fi fost varful. Daca ar fi atras si invatamantul superior tehnic din Iasi (ca altfel putin probabil sa poata exista la concurenta inca o universitate mare asa de aproape), anii de dupa caderea lui Ceausescu n-ar fi fost atat de abrazivi. In ziua de azi, industria de acolo e mult mai dependenta de conectivitatea cu restul lumii decat era candva si asta o face vulnerabila.

        Prin comparatie, orasele din vest sau chiar Brasovul puncteaza mai bine, dar nu au investitorii si managementul de la Aerostar. Industria se mai poate si reloca… sau in mod ideal, extinde – mai ales daca se face autostrada aia prin pasul Oituz, eventual dublata de o cale ferata. Poate s-or pune de acord politicienii din Bacau, Covasna si Brasov, poate chiar si aia din Vrancea si din Neamt, sa sustina directia asta de dezvoltare.

        4
    • păi fabrica de la Craiova a fost făcută tot cu specialiștii de la Bacău și vede ce s-a ales… și fără lacuri și altele

      6
  6. Deci elicopterele BH de la MI vor avea întreținerea planificată ( la x ore de zbor ) la Bacău.
    7 elicoptere ( când vor fi livrate toate de polonezi , că ei le asamblează) sunt puține.
    Iar MApN nu se înghesuie să cumpere acelasi model de elicoptere cu personalizare militară. Cum ar zice cea mai elementară logica.
    ( că BH e in o grămadă de versiunimilitare. Transport armat de desant , ASW, căutare și salvare , etc)
    Avem o politică beton. ☹️

    2
  7. Și cu aia de la Brașov ce face? Vor ansambla și întreține două elicoptere 215 tot anul? Sau vor urma calea germană cu multe elicoptere mici? E chiar interesant că toată lumea vorbește despre locuri de muncă înalt calificate dar nici picați cu ceară nu vor să facă și comenzi.

    3
    • se vorbeste de brigada aeropurtata pt aia ai nevoie de transport , nu cred ca vor fi alea de la sikorsky care sikorsky e companie Lockheed Martin acum si care Lockheed Martin are centru de mentenanta pt f16 acolo si alte chestii cumparate de noi, si pe viitor e programat si F35 ce mare inginerie si transfere chiar si pt 12 elicoptere utilaje si inginerie pt mentenanta acolo,iar IAR 330 cam e un H215 mai vechi ca tehnologie nu stiu de ce va faceti voi impresia ca pt banii pe care ii dam doar vom asambla 2 bucati

      3
      • De restul șpăgi. Era vorba de 150 meleoane, acum cică au semnat pentru mai mulți coco. Partidul e toate ce sunt și vor fi.

        2
      • Apai o brigada aeropurtata e tot ce ne lipseste, in rest stam bine…
        Numai aeropurtati nu aveam in dotare ca „rengeri” avem si oricum avem toate cele de trebuinta. Pe de alta parte se vede in Ucraina cat de eficiente sunt aceste trupe, rusii se spunea ca stau foarte bine la capitolul aeroportate, dar pana la urma au incercat ceva la inceputul razboiului, si-au luat-o in bot, iar aeropurtatii ivani tot infanterie proasta au ajuns.

        3
        • au agatatoare de elicopter jltv asa ca sa le livram in spatele liniei inamice cu fan courier sau cu sameday sau DHL,si chiar tu pe aici ne spui ca rusii nu prea sunt etalon pt nici o ramura militara de ce ar fi VDV o exceptie cand de la hostomel incoace sunt regula

  8. Speram ca in pe viitor poate iau si berbecii de la armata

    2
  9. Polonezii le construiesc , noi le reparăm. Superb transfer de tehnologie.

    10
    • Mentenanta e 2/3 din costul pe viata al unei aeronave. Plus ce se va putea face ca modernizari Nu era sa mai faca aia inca o fabrica pentru cateva elicoptere.

      De altfel, IAR Brasov traieste de 40 de ani din reparatii si modernizari. Aerostar insa e mai diversificata, produce si piese de avion si face si reparatii de avioane civile Airbus si Boeing. E o firma care e condusa de oameni competenti.

      4
  10. Lasand totul de o parte si uitadu-ma la ele, zic ca proverbialul ardelean „Tulai Domne’ da faine îs…”.

    3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *