SAUR-1 8×8 – clip de promovare

De pe vremea cand era inca tanar: SAUR-1 8×8 – nenorocosul, pe motive de spaga, candidat pentru inzestrarea armatei irakiene. Si sa ne reamintim ca doar recent rusii au prezentat o evolutie similara a Zimbrului lor, adica BTR-80/82, si anume BTR-87.

Din pacate, pentru SAUR-2 nu am vazut sa existe un clip echivalent, cu efecte mai moderne, desigur.

Am incercat la un moment dat sa implicam pe cineva profesionist, insa nu am reusit, din cauza unui certificat ORNISS…

Poate ne ajuta cineva…

 

41 de comentarii:

  1. Pentru ce era nevoie de certificat ORNISS?
    Adica era cumva in secret de stat cum arata SAUR2? Sau ma rog, ce era secret la el?

    • Fostul minsitru al economiei, munsiu Nita, a cerut asa ceva si mai apoi a dat si un ordin de ministru cum ca nimeni sa nu mai intre in vreo uzina de armament fara aprobare de la minister.

      Eu numesc acest ordin, cu modestie 🙂 , ordinul „RoMilitary” pt ca din cauza noastra a fost dat si special pt noi…
      Pt noi si Moise Guran.

      • gogu de la pascani

        deci va dati seama ca luptati pt. o chestie fara shanse, nu?
        Fabricile astea sunt ca mumia lui Lenin, „sistemul” are nevoie de ele in starea asta, nici moarte nici vii. Pe baza mumiei lui Lenin traiesc cohorte de angajati, de la cercetatori la femei de serviciu, cei de la intretinerea mastodontului de cladire, samd. Intelesesem de al un documentar ca din Lenin n-a mai ramas decat pielea de pe fatza si maini, restul e un manechin din inox. Pt. pielea aia exista institut, mausoleu, etc. Fix asa si cu fabricile astea…daca intrati mai adanc in problema ati fi descoperit misterul.
        Eu spun ca ar fi fost fain cu TBT-ul ala nemtesc facut sub licenta aici. Puneti-va sperantele mai degraba in investitiile „greenfield” fie ele romanesti sau straine.
        A…si o veste buna. http://www.tehnomil.net/2017/03/02/au-pus-clujul-pe-harta/

        • Investitii greenfield romanesti? Asta e un pic de Cascadorii Risului. 🙂

        • ” A…si o veste buna. http://www.tehnomil.net/2017/03/02/au-pus-clujul-pe-harta/

          A … si o veste buna. Am mai gasit cateva „maimute” care sa fie in stare sa apese pe cateva butoane si sa traga ca boii la caruta sa mute prefabricatele prin hale.
          Daca te uiti la videoclip, majoritatea operatiilor sunt realizate de roboti industriali si doar cateva masini si utilaje sunt supravegheate de operatori.
          Asta inseamna ca prefabricatele ajung aici si cu ajutorul fortei de munca ieftina se realizeaza asamblarea.
          Este un inceput, dar daca nu se concretizeaza si construirea de fabrici care sa produca piesele local atunci nu este mare lucru.Doar se scad niste costuri de productie.
          Acum ceva vreme am avut ocazia sa vizitez o fabrica unde se asambleaza cutii de viteze automate ( care ar fi utile si pentru Saur ) cu ocazia portilor deschise.
          Erau cateva linii de asamblare pe care se foloseau roboti industriali.Linii moderne care permiteau obtinerea de produse de calitate (1-2% rebuturi) si cativa oameni care alimentau cu piese si puneau in lazi produsele finite.
          Robotii costau 10-15 milioane euro bucata, se puteau utiliza unii si pentru automatizarea completa a liniilor de fabricatie dar factorul economic era mai important.
          Piesele componente necesare veneau toate de afara, aici se realiza doar asamblarea produsului finit.
          Fabrica este in dezvoltare, urmaza sa mai construiasca cateva linii de asamblare, insa acestea urmeaza sa foloseasca mai putini roboti si sa angajeze mai multi oameni.
          Sa facem un mic calcul: Un robot costa 10 milioane euro
          Daca angajezi 100 muncitori cu 400Euro pe luna fiecare rezulta 480 k euro pe an, apprx. 20 ani ajungi la suma platita pentru un robot.
          Daca angajezi 100 muncitori in Germania cu 4000 euro pe luna, in 2 ani ai platit aceeasi suma ca pentru un robot.

          Eu spun ca ar fi fost fain sa cumparam Patria si Iveco.
          Undeva in jur de 100 milioane de euro, aveam un tab gata pentru export si puteam sa avem un stoc de 100-200 bucati in stand-by pentru armata.
          Pentru Iveco la 30 milioane cat costa fabrica si licentele aveam o mica loterie dar cu sanse multiple de castig.
          Se puteau construi 50-100 bucati pentru armata (bune pentru parada si de testat in teatrele de operatiuni) cu posibilitatea de a realiza export daca se face cunoscut si castiga popularitate pe plan international.
          Alt avantaj era dat de licente, motorul si transmisia se poate utiliza si la alte proiecte (Saur, tunuri autopropulsate, 4×4 etc) cu prioritate spre export.
          Avantajul este ca poti realiza o dotare omogena care sa fie mai usor de intretinut.
          Iar in celelalte proiecte (Saur de ex.) poti mentine fabrica in functionare doar prin furnizarea de motoare si transmisii daca pentru tab nu gasesti comenzi sau produsul nu este prea viabil.

          Daca din export reusesti sa amortizezi cheltuielile de productie si pretul de cumparare atunci este o afacere buna.Ce construiesti pentru armata cu finantare de la stat este bonus si poti ajuta si alte fabrici in dezvoltare si constructia de noi produse.
          In plus, ai deja 2 fabrici functionale si prin demararea productiei de Saur se poate obtine capacitatea de a produce tot necesarul de tab-uri in tara.
          Iar in caz de forta majora, se poate creste productia, se pot furniza rapid piesele pentru reparatiile masinilor avariate si schimba cele distruse.

          • gogu de la pascani

            Dorel, in ziua de azi piesele aerospace se fac pe CNC-uri, daca tu vrei sa mesteresti avioane din tabla batuta cu ciocanul ca la 1930 n-ai decat sa-ti deschizi sereleu.
            Iaka un tutorial:
            https://www.youtube.com/watch?v=Qi6PdWHSVG8

          • apoi vreau sa vad si io robotul ala de 10 milioane, avem 2 roboti fanuc si un abb, nici pe departe suma vechiculata de tine.. imparte la 100-150 suma spusa de tine si ajungi la cifra corecta.

            • gogu de la pascani

              Lasa-l bre, ca el vrea sa faca in tara tot, de la procesoarele din „mintea” TAB-ului/avionului/samd pana la vopseapa „dupe” el si valvele de la rotzi. Ca si smecherasii aia de la ARCA care puneau filme cum fabricau ei singurei rotzi pt. nu stiu ce carutz de carat materialele prin atelier. Din curat patriotism, cum sa cumpere ei standardizate si instalatii de bord certificate de la imperialisti? Nu stii ca corporatziili se amesteca in treburili interni? Evident ca daca ar fi cumparat de la altii, la un moment dat i-ar fi intrebat cineva cand zboara daradaica, asa…inca mai fac carutzuri, skate-boarduri, etc. O sa faca ei candva si racheta aia…rabdare

    • @Iulian
      Evident ca sunt secrete care trebuie protejate de cei mai mari dusmani, potentiali clienti si populatia. Cand vrei sa distrugi dar iti este totusi frica sa o faci direct ii tai cercetarea, ii sabotezi comenzile si lasi timpul sa lucreze (sau nu le mai dai bani pt. conservare).
      Ce se intampla in industria de aparare am denumit Opratiunea Anaconda.

      Poate exista armata cat timp noi importam componente pt. munitie ( mai ales de unde)?.

      Cine nu vrea legarea Transilvaniei de restul tarii nu vrea nici o industrie de armament pt. ca au aceleasi consecinte, se potenteaza una pe alta.

    • bine ca au certificat orniss toti banditii,tradatorii si turnatorii ca oprea,vlase ,etc….cu ALDE astia defilam pe la nato.
      muriti baa !

  2. O poveste despre cum sa bagi bete in roti.

  3. @Iulian e doar eterna secretomanie legata de ascunderea deliberata a initiativelor romanesti in domeniu pt. jmenozeli de mana a 3 a mai proaste si mai scumpe , nimic nou .

  4. ionica fonosch

    Cred ca nu ne trebuie corvete olandeze , le farama rusii in port , pina sa isi porneasca motoarele , direct din Crimea… nici doamna ambasador , nici mandria teleormanului nu cred ca stiu de ” BASTION „…
    https://en.wikipedia.org/wiki/K-300P_Bastion-P
    https://defence.pk/pdf/threads/russia-hastily-revamps-soviet-missile-and-radar-bases-in-crimea.459144/
    Avand in vedere ca se pregateste ” Europa cu mai multe viteze ” , un fel de protectionism ala Trump , cred ca e mai bine sa ne axam pe fabricarea sub licenta a unor sisteme antiaeriene , antinava si antitanc ….
    https://www.quora.com/Which-country-produces-the-best-anti-aircraft-missile-and-or-delivery-systems
    Multi ingrijorati ca Romania iesie din UE … etc …. 90% iarasi ne-au vandut fiindca la ei e deja criza economica …. toata nebunia asta cu refugiatii nu avea cum sa nu dea peste cap economia … SAU se incerca impunerea sub amenintare a unor chestii nasolae rau de tot …
    http://www.contributors.ro/administratie/white-paper-pentru-27-ipocrizia-%e2%80%9eeuropei-cu-doua-viteze%e2%80%9d-incepe-refluxul-occidentului-ramanem-pe-uscat/
    PS normal ca nu au nevoie sa se stie , cine ofera protectie politica primeste contracte ;-))))

    • serios? pai ma indoiesc ca le pot vedea din Crimeea avand in vedere profilul redus radar al corvetelor. In port cand isi pornesc motoarele 100% nu pot sa le vada, pt ca in port sunt sute de nave si pe radar apare un spot. Poate poti sa le vezi cu un radar dintr-un satelit de supraveghere rusesc, dar ca sa obtii o achizitie a tintei, radarul rachetei trebuie sa te vada, sau sa te ghideze o statie de la sol. daca corvetele stau aproape de tarm pot foarte usor sa se ascunda dupa traficul comercial din preajma portului. asta in cazul unui atac supriza. Sunt nave pt aparare nu pt atac, putem sa le ascundem si sa ripostam la un atac. Nu-ti inchipui ca mergem cum au mers americanii la Midway. Cred ca ar putea sta 1-2 si pe bratul Sulina si cu ajutorul unui AWACS sa angajeze tinte intre noi si Crimeea.
      corvetele si tarantulele (redotate) are fi ideale pt ambuscade

      • ionica fonosch

        Cred ca pot fi localizate initial dupa semnalele radar pe care le emit …fara satelit
        http://uaposition.com/prensa-latina/russia-studies-reactivating-electronic-surveillance-site-in-crimea/
        In situatia noastra ar fi mai bine sa avem vreo 4 submarine mici capabile sa lanseze rachete de croaziera ….
        https://en.wikipedia.org/wiki/Type_212_submarine
        La ce aparare antiaeriana aeriana au corvetele sunt ca si cand nu ar fi …

        • Hai sa le luam pe rind, au fost multe subiecte aici.
          1. Bastioanele si ghidarea. Cit sint in port nu au cum sa nimereasca navele decit daca au radar care sa aiba in plus si facilitati de imaging, pentru a distinge ecoul navelor de cel al pamintului. In portul Mangalia sint 20-30 de nave (depinde daca pui la socoteala sau nu si pe cele lasate la ruginit).
          2. Semnale. Motivul pentru care navele militare au si radare civile este sa nu aiba tot timpul pornit radarul acela ultra meserias care sa anunte ‘eu sint fregata romaneasca inarmata cu un tun, predati-va!’.
          3. Submarine: da, intr-adevar.
          4. Bastioanele si apararea. Exista solutii impotriva lor. Intrebarea care se pune este daca vom achizitiona sau nu.

  5. Sau povestea cu n-a avut noroc in viata! 🙁

  6. sado-maso de joi.

  7. Ce mizerie de clip. Asta numesc ei promovare? Cu asemenea promovare nu as cumpara nici un kil de cuie. Muzica din fundal se folosea la TVR pe la inceputul anilor `90 (Jean Michel Jarre daca nu ma insel), ediatea video parca e facut in linear, efecte care se foloseau la nunti cand se tragea VHS. Promovare nu gluma. Ambalajul vinde marfa. Am vazut clipuri de promovare la polonezi de prin 2014 (4k),(https://www.youtube.com/watch?v=6sOFVmOQxUs) mi-a picat fatada. Cred ca sunt si aici destui pasionati de foto\video\editing care ar putea face ceva mai decent, decat ghetzu asta…

    • problema e ca nici filmarile nu sunt exceptionale… fara sa mai vorbim de faptul ca pentru SAUR2 nu am vazut nici macar atat!

    • Ce ai cu JMJ? Daca nu m-a lasat memoria, prima e Equinoxe 4, ultima nu imi amintesc. 🙂
      Cit despre realizare, asemenea oameni si material brut avem, cu asta montam. Nu ai vazut ce a spus George? Ca l-au refuzat pe motive de ORNISS?

      • Magnetic Fields, part 2

        • 🙂 Multumesc.

          • Ba eu iti multumesc pentru ca mi-ai dat sansa nesperata sa comentez ceva bun sau macar neutru la articolul asta. ?

            Ca in rest …

            • :))
              Daca ai pareri ferme, sustinute vehement… e crucea ta, o porti. 😉

              • Am vazut articolul cu „vlahii”, nu m-am dus dupa fenta, am o carte de terminat in seara asta, fac progrese ce sa mai vorbim!

                „Maxim”, ca sa-i citez pe bajetii cu clipul de mai sus o sa mai las un comentariu sarcastic la articolul cu alimentarea in zbor, dar incerc sa ma tin tare si sa evit si asta.

                Saur fie cu mine!

                • Sa deviem de la subiect. Eu tocmai citesc Seven Eves de Neal Stephenson. Dumneavoastra?

                  • „Domnia mea” e Radu, merci de intelegere! 🙂

                    Sunt fan Soljenițîn, am gasit intamplator o carticica pe care n-o stiam, contine 2 nuvele (Casa matrionei si Incident la gara din kocetovka).

                    • Rusi… Soljenitin nu am citit. E pe lista, in viitor. Puskin, Tolstoi, Dostoievski nu am putut (si Galaxia imi e martor, am incercat de nenumarate ori). Cehov e rusul meu preferat. Plus Aleksandr Beleaev daca e sa consideram SF literatura. 🙂

                    • Daca-mi permiti o recomandare, citeste „O zi din viata lui Ivan Denisovici” si daca o sa-ti placa poti continua cu „Pavilionul cancerosilor”. In general Soljenitin povesteste lucruri bazate pe propria lui viata, perioada din Gulag, perioada de dupa cand nu mai era pe deplin „cetatean”, etc.

                      Si te asigur ca n-a luat Nobelul pentru literatura nici pe motive politice si nici pentru ca era Bob Dylan. 🙂

                    • Geeez, de ce nu as permite recomandari de la cineva care stie mai bine decit mine ceva? 🙂

                    • Acuma na, multumesc, fiecare cu feliuta lui!

                      Apropos, simt ca oricum iti datoram ceva (multumesc!) fiindca m-ai inspirat sa-mi iau manualul de electronica pentru amatori (Paolo Aliverti), eu fiind complet afon in materie dar na, se mai uita omul la diverse articole si vrea sa invete si el un pic! 😉

                      Probabil ca n-o sa iasa nimic dar m-am simtit dator sa incerc! Macar de „google translate” sa fie pe acolo, pe undeva! ?

                    • Daca e din cele legate de Arduino e ok, ai avea nevoie si de niste Arduini, leduri si butoane. Daca vrei sa incepi mai teoretic, incearca asta:
                      https://www.amazon.com/Circuit-Engineering-Electronic-Semi-Conductors-Electronics/dp/151875225X

                  • Merci mult, Iulian! Deocamdata nu ma grabesc, astept cateva zile mai libere ca sa am o sansa reala de a nu renunta dupa prima ora de citit! 🙂

      • Nu am nimic cu JMJ, dar nu are treaba muzica lui cu Saur 1. Un alt bun exemplu de promovare damboviteana e clipul asta: https://www.youtube.com/watch?v=UhE-5vpYE1g ,(porn music cum comenta unul pe acolo).
        Legat de ORNISS, asta e ca si faza cu Anthony Bourdain cand a venit platit de statul roman cu 20k sa promoveze Romania si nu a fost lasat de catre portar si ceva femeie de serviciu sa filmeze ceva statuie a lui Vlad Tepes prin Bucuresti, acestia cerandu-i sa plateasca 10Euro pe m2. Probabil daca platea si George 10Euro pe m2, nu mai era problema cu certificatul ORNISS.

        • Muzica e mai nepotrivita decit cea a lui JMJ. 🙂
          Mereu m-am intrebat, exista cd-uri cu audio tracks de genul: music for porn 7 hours, epic music 3 hours? La filme stiu, exista Hans Zimmer. 🙂

    • Dacă îmi aduc aminte bine Saur a fost o dezvoltare proprie a fabricii. Un proiect intern care desigur a stors de bani fabrica, doar doar o vrea si armata sa cumpere un TAB mai de anii 2000. Eu înțeleg ca după ce ați văzut pe-aici clipurile de la Rheinmetal, de zici că-s clipuri la mașini de agățat gagici , nu la MLI-uri, probabil ca numai de alea vreți sa vedeți -ala e standardul. Doar ca fabrica singura, cu 0 ajutor de la stat pentru cercetare, dezvoltare și promovare, fiți siguri ca mai mult decât să-l roage pe unu de filma pe la nunți -daca n-o fi fost vreun angajat de-al lor cu astfel de preocupări – nu a putut face. Așadar eu n-aș da cu piatra.

      • Nu-ti aduci bine aminte. Am scris si in articol: Saur 1 a fost dezvoltat pentru contractul irakian, unde se voia un BTR style mai rasarit.
        Saur 2 a fost dezvoltat ca si o platforma mai mare decat Saur 1, pentru a acomoda sisteme AA, pentru o posibila colaborare cu francezii pentru export in alte tari.

  8. Herr Von Renn Weg

    Urasc filmele de prezentare fara narator!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *