Sikorsky S-97 Raider si familia de aeronave derivate – concepte

 S-97 Raider X-2, capabil de viteze de peste 400 km/h si familia de derivati pentru lupta si cautare/salvare:

 

Simulare de misiune de lupta cu S-97 Raider:

 

8 comentarii:

  1. foarte interesant conceptul …..rotoarele coaxiale contrarotative ofera o forta mai mare decut rotoarele clasice la acelasi diametru ….. cu alte cuvinte pentru aceiasi forta se pot micsora diametrele celor doua rotoare …adica un aparat mai compact la sol

    totusi …vectorizarea tractiunii cum este la V22 este mai eficienta energetic si mai rapida

    pastrind acelasi design (rotor dublu coaxial ) se poate fabrica un V22 mai compact , cu roatoare duble , coaxiale contrarotative in loc de rotoare simple … si viteza ar creste pina pe la 900 km pe ora

    • Vectorizarea e mai complexa mecanic, mai voluminoasa si nu permite autorotatia (daca pica ceva la un V-22 esti victima sigura, ca nu poate nici plana, nici autorota). In plus, e destul de sensibil la dude/erori/probleme aparute brusc in timpul regimului de transfer de la zborul orizontal la fix. Nici americanii nu prea mai vor sa mai cumpere V-22, iar la 100 meleoane dulares bucata nu ma mir. Oricum zvonurile umbla ca viitorul convertibil va avea motoare fixe pe fuselaj, nacelele pastrand doar cutiile de transfer.

      • @ Nicu ….

        buna idea cu motoarele pe fuselaj …. 🙂 …centralizarea masei …si in filmul „Avatar ” motoarele tot pe fuselaj erau …… iar rotoarele erau coaxiale , contrarotative , intubate si apropiate de fuselaj

        iar balansul transversal ar fi mai usor de controlat deoarece scade masa la capetele aripilor

        si ar fi de preferat ca planurile sa fie ceva mai extinse ( pentru a pastra solutia planarii ca masura de siguranta ) rotoarele multipale sa fie intubate si mai aproape de fuselaj ….precum un configuratia urmatoare :

        http://www.spidersweb.pl/wp-content/uploads/2011/10/0eb46c99-2c3c-4573-89f3-6a1326d1cec2.Full_.jpg

        ..poate chiar niste ventilatoare -turbina de tipul GEnx (General Electric Next-generation) …dar de diametru ceva mai mare …3-4 m …corespunzator unui RPM mai mic ……respectiv o presiune mai redusa per m2 ca sa nu devina un dublu pikamer la aterizare

        in acest mod , un VTOL ar putea trece de 900 km / h fara probleme

  2. Buzule injumatateste viteza aia. Dintr-un V-22 nu scoti mai mult de 565 km/ora. Nicule un V-22 nu are nevoie de autorotatie. Daca iti moare un motor, puterea celui ramas in functiune este trasferata automat catre ambele elice.V-22 sensibil acum? Ma indoiiesc, din proprie experienta si din ce am vorbit si cu echipajele reprezinta un zbor mult mai placut decat cel cu predecesorul CH-46. De cumparat se cumpara in parametrii stabiliti mai bine de 15 ani in urma. In afara de asta US Navy probabil va achizitiona aproximativ 50 pentru a inlocui C-2 Greyhound. $100 de bulioane „flyaway cost”? Ma indoiesc…eu zic undeva pe la $70 de bulioane. Cifrele detaliate le gasesti aici incepand cu pagina 65: http://www.finance.hq.navy.mil/FMB/15pres/APN_BA1-4_BOOK.pdf.

    • @ Alex ….

      lasa viteza asa ….. 900 la ora … injumatatit ar fi 450 la ora …. 444 km/h este viteza maxima a Sikorsky S-97 ……. din turbofanurile actuale scoti dublu , adica viteza standard subsonica

      900 pe ora ….asta este viteza aparatelor de zbor obtinuta cu ajutorul ventilatoarelor turbofan ….iar 3/4 din forta este data doar de ventilator, restul de jetul cald … de parca nu ai sti si tu …

      Si nu amesteca V-22 care are doar 6 pale ….eu am scris clar :

      „..poate chiar niste ventilatoare -turbina de tipul GEnx (General Electric Next-generation) …dar de diametru ceva mai mare …3-4 m …corespunzator unui RPM mai mic ……respectiv o presiune mai redusa per m2 ca sa nu devina un dublu pikamer la aterizare ”

      Si spre aceasta viteza subsonica se tinde … dar daca tie iti place catinel la 450/h … ma pot opune eu ?…. 😉

      • Ai cea mai vaga idee despre dimensiunile si greutatea unui GEnx? Eu iti recomand sa te reintorci la planseta de proiectare.Cioroplina visata de tine are o foarte buna sansa sa devina un LCAC mai curand decat o cioroplina. Hai sa-ti dau un pont. De ce crezi ca un veritabil GE CF6 a devenit un GE LM2500???? Don’t quit the day job just yet.

        • @ Alex ….

          ” Ai cea mai vaga idee despre dimensiunile si greutatea unui GEnx? ”

          m-am referit doar la fanul de pe GEnx …care la ora actuala e cel mai performant din lume ….

          vecine , tu ai citit ce am scris eu …?

          ai citit ce a scris Nicu ?

          „Oricum zvonurile umbla ca viitorul convertibil va avea motoare fixe pe fuselaj, nacelele pastrand doar cutiile de transfer. ”

          si am mai si scris :

          „si ar fi de preferat ca planurile sa fie ceva mai extinse ( pentru a pastra solutia planarii ca masura de siguranta ) rotoarele multipale sa fie intubate si mai aproape de fuselaj ” …

          asta ca sa ai axele de transmisie scurte si greutatea , cit i fi ea de mica a ventilatoarelor din titan , cit mai aproape de axa longitudinala a unui aparat de marimea V22

          si eu ma repet :

          ” ..poate chiar niste ventilatoare -turbina de tipul GEnx (General Electric Next-generation) …dar de diametru ceva mai mare …3-4 m …corespunzator unui RPM mai mic ……respectiv o presiune mai redusa per m2 ca sa nu devina un dublu pikamer la aterizare ”

          am scris clar : ” ventilatoare „…doar acelea …… nu intreg turboreactorul ……

          si nu ai nevoie de un reactor capabil sa actioneze acelasi ventilator cu aceiasi forta … doar unul mai mic ……. e o diferenta foarte mare intre greutatea unui Boeing de linie si un V-22 …..

          pt ca pina la urma se va ajunge si la aceasta idee de AVION cu capacitate DAS
          si cu viteza de 900 la ora

          si niste cifre :

          greutatea maxima a unui V22 este de 27 tone …… si doar un singur motor de genx , a caruio forta de peste 28 de tone , poate ridica aceasta masa……

          eu am zis 2 rotoare actionate de 2 motoare , mai mici evident dar de aceiasi putere totala si cu axa de transmisie comuna , integrate in fuselaj dupa cum a zis vecinul Nicu ca se va tinde …..

          asta era idee …

          nici decum doua GENX-uri aplicate pe un V22 …… si daca le-ai aplica acest VTOL ar avea o capacitate de ridicare de aproape de 60 tone ..adica dublu cit un V22 si ar ramine doar problema consumului si a suflului la sol ….

          deci nici decum nu ar fi vorba de o nava pe perna de aer ( LCAC )

          …si daca ca capetele aripilor mai ai si niste jeturi de control precum la Harrier manevrabilitatea se imbunatateste

          si e doar o idee …… care trebuie materializata si probata intr -un tunel aero , fabricat un model , comparat cu un model de aceiasi marime de V22 .. stii fazele ….etc

          //////////

          ” De ce crezi ca un veritabil GE CF6 a devenit un GE LM2500???? ”

          din ce imi aduc aminte a fost o conversie din turboventilator spre turbina de gaze …
          pt ca nu am studiat im mod special conversia turboventilatoarelor in turbine de gaze la GE mi-ar fi de folos daca mi-ai da niste inf suplimentare …… 🙂 …

          deh , omul cit traieste invata

          si prefer o polemica constructiva …

          chestia cu :

          nu se poate , nu merge e daunatoare ca atitudine pina nu este probata macar de niste cifre ……

        • Cum am spus; don’t quit the day job just yey.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *