- Agenția Suedeză pentru Echipamente Militare a ales radarul Thales Ground Master 200 Multi Mission versiunea compactă (MM/C).
- Primele livrări sunt programate pentru 2026, demonstrând capacitatea Thales de a furniza echipamentele în conformitate cu nevoile clienților săi.
- Suedia este a cincea țară NATO care a ales acest radar cu rază medie de acțiune, extrem de mobil și care poate fi folosit într-o multitudine de aplicații militare.
Agenția Suedeză pentru Echipamente Militare a semnat un contract cu compania Thales pentru achiziția radarului Thales Ground Master 200 Multi Mission versiunea compactă (MM/C). Acordul are la bază o puternică cooperare internațională în cadrul NATO și va contribui la menținerea suveranității spațiului aerian suedez.
Primele livrări sunt programate pentru anul 2026, deoarece Thales și-a accelerat considerabil programul industrial, reușind astfel să reducă perioada de producție și livrare către clienții săi.
Radarul cu rază medie de acțiune GM200 MM/C va contribui la consolidarea supravegherii spațiului aerian de către forțele armate suedeze. Echipat cu tehnologie 4D AESA (Active Electronically Scanned Array) de nouă generație, radarul oferă capacități avansate de coordonare a focului, asigurând informațiile pentru o lovire simultană a țintelor de către mai multe sisteme de armament. Design-ul compact al radarului GM200 MM/C permite o flexibilitate sporită a misiunii, datorită faptului că se poate instala ușor și rapid. De asemenea, poate fi transportat pe orice tip de platformă: pe șosea, pe calea ferată sau la bordul unei aeronave tactice.
Thales
RoMilitary.
Interesante si pentru noi in conditiile in care Gap Filler TPS 79 – R a cam imbatranit, iar GM 200MM/C poate indeplini si rol de radar anti-artilerie (contra-baterie).
Citeste si:
Și vine pe camionul lor sau poate fi urcat pe orice hărăbaie? Deja armata are pe lângă IVECO încă vreo patru mărci în dotare.
englezii il pun pe boxer
FAVS 2024: UK plans to procure more modules than chassis for next batches of Boxers
https://www.janes.com/osint-insights/defence-news/land/favs-2024-uk-plans-to-procure-more-modules-than-chassis-for-next-batches-of-boxers
de ce ar fi dependent de camion?
Te referi la faptul ca ai vazut preponderent imagini cu platforma Mercedes-Benz?
Interesant ca Suedia are un producator si de radare in curte (SAAB) dar totusi a ales Thales…
Thales groundmaster (atat 200 cat si 400) sunt foarte bune pe supraveghere si hensoldt trml e cel mai bun sa urmareasca si sa angajeze tinte in numere mari. Saab era un pic un urma cu radare de tip aesa.
Din ce am inteles eu thales si hensoldt fiind si radare c-ram le-a fost foarte usor sa treaca si pe detectie de drone si roiuri de drone.
Asta din ce am citit pe net deci grain of salt.
Ground Fire 300 nu ar fi bune cateva buc ?
nu stiu
Stau si ma gandesc daca nu ne-ar fi si noua de folos o pereche de AWACS suedeze.
mai folositoare niste MPA italiene ,avioanele le are tarom,ca in baza elbit ajungem in 2030 si nu vedem un watchckeeper sa zboare peste karadeniz
@ Nicu_Evrei pentru noi sunt ca Trump, nu te poti baza pe ei, sunt imprevizibili ,in rest sunt ok , au tehnica buna, preturi acceptabile… Cum arata MPA astea italiene ?
https://aircraft.leonardo.com/en/products/atr-72mp
Interesanta aeronava, comparativ cu ce au primit ucrainienii, vorbind de aparatura de la bord nu de performantele aeronavei, care ar fi mai buna ?
comparativ cu ucrainienii sunt aeronave diferite ,una e supraveghere aeriana una supraveghere maritima ,noi la supraveghere aeriana ne bazam pe https://awacs.nato.int/
fiind tara nato,ei nu sunt de aia ajutorul suedez pt ei e esential
dar nu exista sisteme comune pt sisteme aeriene de patrulare maritima ceea ce inseamna ca ne bazam pe bunavointa SUA ,Germania,UK care de prin 2014 isi trimit in patrula orion si poseidon peste marea neagra,in teorie ar fi trebuit sa avem dronele dar ,e dar
avantajul Atr 72 este ca deja avem aeronavele la o companie de stat cam falimentara
Adica vrei sa spui ca le putem lua de la compania asta si echipa cu sistemele necesare ? Stiam ca itlaienii au un avion, nu mai stiu modelul , echipat de israelieni cu radar belea si alte ecchipamente sofisticate care e in top 3 la genul asta de aparatura. Ar merge un ATR 72 echipat de prietenii lui Dov ?
nu italienii au cu elbit, cu elbit au filipinezii ,italienii au loco,avionul nu este produs de leonardo,este produs de un consortiu italo-francez, este modificat de leonardo :
https://electronics.leonardo.com/en/
Acesta,,,https://www.defenseromania.ro/dupa-sua-marea-britanie-si-franta-inca-un-stat-membru-nato-isi-trimite-mijloacele-de-cercetare-la-marea-neagra-un-avion-italian-a-zburat-de-doua-ori-in-patru-zile-in-zona-litoralului-romanesc_632991.html
nu faci diferenta de roluri,ala e un orion mai mic
Italienii au Gulfstream 550 cu radat Elta de la IAI
si mai au la comanda inca 3.
https://www.edrmagazine.eu/italy-enlarges-and-enforces-its-fleet-of-special-mission-aircraft
Da Dov ! La acest avion m am referit cand i am spus lui @Nicu_4. Citisem undeva ca e super smecher la ce tehnologie are pe el….
Ceva de genul nu neaparat Saab.
Romania plateste deja servicii de Airborne Early Warning & Control in cadrul Nato – au trecut si pe la Otopeni de cand cu Ucraina. Suedia si-a dezvoltat solutii nationale din motive de neutralitate.
https://euro-sd.com/2022/01/articles/exclusive/24464/awacs-succession-slep-and-afsc/
Din 2035 ar trebui sa fie schimbate E2-A-urile actuale, ca mai mult nu duc. Sunt cumparate din ’78, proprietatea NATO, nu a SUA. Probabil ca in runda urmatoare participa si Suedia iar pt Saaburile actuale ramane o nisa operationala mai marunta. Ar putea eventual sa le dea pe toate Ucrainei, in functie de stabilitatea aliantei.
Asta e tatal lor pe nisa respectiva: ELW-2085 CAEW
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/an-apy-9-radar.html