Prin ordin al șefului Statului Major al Apărării, general Daniel Petrescu, activitățile de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române au fost suspendate, începând de vineri, 15 aprilie.
Măsura a fost luată având în vedere incidența considerabilă a evenimentelor și accidentelor de aviație înregistrate pe timpul exploatării aeronavelor MiG-21 LanceR, soldate cu mai multe victime și aeronave avariate sau distruse, în scopul îmbunătățirii siguranței aeronautice și pentru prevenirea producerii evenimentelor și accidentelor de aviație prin reducerea riscurilor asociate defecțiunilor tehnice.
În perioada suspendării activităților de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR, Forțele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliție Aeriană Întărită (enhanced Air Policing) sub comandă NATO. De asemenea, sistemele de apărare cu baza la sol din dotare vor executa misiunile de Poliţie Aeriană sub comandă națională, precum și în cadrul Sistemului NATO Integrat de Apărare Aeriană și Împotriva Rachetelor (NATO Integrated Air and Missile Defence System).
În același timp, au fost dispuse măsuri pentru accelerarea demersurilor în vederea achiziționării celor 32 de aeronave F-16 din Novegia, care vor constitui, în perioada următoare, încă două escadrile. Proiectul legii de aprobare a acestei achiziții a parcurs etapa de transparență legislativă și se află în circuitul de avizare, urmând a fi prezentat Parlamentului României în cel mai scurt timp.
Resursa disponibilă a aeronavelor din cadrul celor trei escadrile de avioane multirol F-16, care vor fi operate de Forțele Aeriene, asigură operarea lor pentru o perioadă de minim 10 ani. Cele trei escadrile vor constitui o capabilitate operațională aeriană de tranziție către aeronavele F-35, de generația a V-a.
Deunazi a mai fost un incident cu neinchiderea completa a trapelor trenului de aterizare al unui Mi-21 LanceR….
mda, momentul e numai bun sa ramanem cu o singura escadrila activa…
Incompetenta si trasul pe koor al decidentilor privind inzestrarea si modernizarea armatei, ne-au adus astazi intr-o stare de insecuritate extrem de grava. Totul e intarziat, intepenit, ineficient. Asta e realitatea, si nu arata deloc bine.
La fel ca si incompetenta SMG, ba chiar mai rau.
In mod cert siguranta pilotilor ai a oamenilor are prioritate, dar „în scopul îmbunătățirii siguranței aeronautice și pentru prevenirea producerii evenimentelor și accidentelor de aviație prin reducerea riscurilor asociate defecțiunilor tehnice.”
Fraza mi se pare scoasa din mineca, asa s-a spus si cind a fost scos IAR 93, asa se poate spune de fiecare data cind se-ntimpla un accident. Asa se face prevenirea, prin scoaterea din exploatare? Si ce fac pilotii, cum se antreneaza, la simulator, cu 99?
Si mai ales acum, acum cind lumea e infierbintata, acum cind unii pun la bataie si bitele si sabiile. Mi se pare ca e un fel de invitatie spre Putin, noi nu mai avem nimic cu care sa ne aparam, doar citeva F 16, dar nu le bagam in fata, sa nu le consumam, asa ca sa nu va fie frica de noi, ca nu va atacam.
Cand lucrezi cu piese de muzeu, da, previi prin scoaterea din exploatare.
Mig-21 si-a trait traiul si si-a mancat maiaiul, e timpul pentru ceva mai din timpurile noastre. Cat de mai din timpurile noastre, asta e dupa puterea si vointa fiecarui stat.
Daca idiotii care ne conduc nu sunt in stare sa le inlocuiasca cu chestii mai noi pana cand alea vechi nu se rup in bucati, este partea a doua si ajungem in situatia de fata, dar asta nu e un argument sa continuam sa riscam vietile unor oameni ca sa dea bine pe hartie.
*malaiul
nu risti nimic daca faci mentenanta cum trebuie, inspectiile in intervalul de timp stabilit si daca respecti procedurile de exploatare stabilite. neinchiderea trapei trenului? cum a trecut avionul de preflight check? problema de mentenanta… pana una-alta, ai piloti si tehnicieni de mig21.. unii tineri si multi experimentati.
Retorica asta tampita cu experienta pe care o avem ne tine in loc in foarte multe domenii, de parca daca luam altceva oamenii nu o sa acumuleze experienta.
Da, o sa avem o perioada in care nu sa se priceapa asa de bine cum se pricepeau la Lancer, insa perioada aia nu o sa fie infinita.
Si ce te faci cand insusu constructorul te-a avertizat de cca 10 ani ca „resursa” celulei e pe terminate? Ca in 2 ani …. el constrctiorul nu mai garanteqaza?
A! Da ultimul a fots produs in 1985! Adica cel mai nou ar avea azi 37 de ani (daca nu a cazut, nu a fots taiat samd)
SI „teava” a avut unele „limitari” din proiect .. Adica sa fie ieftin, sa fie usor , sa fie bisonic ….. Sa ife usor si sa fie ieftin insemna ca nu prea a fost facut „sa tina” (precum vechitura aia de B52 .. cel mai nou datand din 1962.. numa bin sa joace pe post de Nemuritorul )
Si „LanceR”izat sau nu …. azi nu mai trebuia sa zboare. Trebuia inlocuit de vreo 10 ani!
Da ca sa econosim „rsursa” (si banii) am redus orele de zbor. Hm … plilot der lupta cu 50 ore/an ….
Si zici ca nu risti nimic? PAi e cum ai avea o masina ieftina „obosita” rau. Motoru e ravizuit ca nou, cutia de transmisie e noua, inslatia electrica refacuta …. dar la dracu ! la o groapa mai „zgaltaitioare” masina ti se rupe la mijloc!!! Cam asta este „Celula”
Poate vor să le trimită Ucrainei.
Vrem NSM pe F16.
Ai JSM pe F-16
Da , ai dreptate.
Scuze.
ai? eu nu am vazut pe nici unul!
https://www.airforce-technology.com/news/norway-test-fires-joint-strike-missile/
au norvegienii pe ale lor. de ei stiam. noi nu avem. nici nu cred ca vom avea. bugetul, intelegi?
este vb despre test pe o platforma (adică un F16) eu nu am găsit nicăieri scris clar ca norvegienii au integrat JSN pe F16 propriu și personal. asta așa sa nu fim dezamăgiți 😉
Mk 3 Penguin produs KDA ,F16 A/B OCU Portugheze ,Norvegiene,Olandeze,Belgiene si creca mai sunt vreo doua dar nu in vin mie la degete
JSM produs KDA
si ce rost avea ca Norvegienii sa achizitioneze JSM pt F 16 cand deja au F35
Acum 2 luni ne fluturau le la nas contractul prin care urmau să trimită la AerostaR MIG-urile 21 LanceR pentru RK. Să înțeleg că decizia asta va avea impact pentru accelerarea acestui proces? Și dacă da, cat ar dura acest RK pentru cele două escadrile rămase în dotare?
Bate vântul rece de la est și nu prea este timp de tras mata de coada!
Poti sa dezvolti?despre ce contract vorbesti
Caută articolul pe Defence Romania. Găsești acolo info.
Era și timpul să le trimitem la muzeu, au resursa expirată de mulți ani. Iar de când cu războiul riscăm să pice pe capete dacă le forțăm de parcă ar fi noi.
Nu știu ce presupune accelerarea achiziției din Norvegia, politicienii cred că dacă dau un telefon pe firul scurt rezolvă imediat, inginerii nu cred că sunt de aceeasi părere. Deocamdată avem noroc cu suplimentarea forțelor NATO de la noi care ca să nu se plictisească fac și poliție aeriană. După mine grupul permanent de luptă din România ar fi minunat să fie unul aerian…
Hai … Că ce e mult dăunează și piloți noștri sunt mai importanți decât niște conserve zburătoare! Sa de-a Dumnezeu să le vedem retrase și duse la muzeu cat mai repede ! Alo MAPN…..hai mai repejor cu alea 32 de bucăți de F16 sh (norvegiene) și macar o escadrila F32 nou noută !!!
Transformate in drone, inclusiv drone sinucigase.
Chiar, drone anti-nava … ar fi chair cool … banzai, kamikazeeee frate !!
Si asa, Mig21 e ca o racheta, cu aripioare … ii pui 2 bombe, scoti ce nu e necesar, instalezi partea de navigatie si ghidaj pentru drone, maresti sau pui un rezervor suplimentar ca sa poti ajunge unde trebuie si ai niste bombe zburatoare ghidate, de toata frumusetea …
Ar fi pacat sa le toci la fier vechi, si asa avem destule …
Sau poti sa le faci drone-tinta, sa faci target-practice cu F16 pe ele.
Au fost bune, dar sint vechi, au resursa epuizata, chiar sint un pericol pentru cei ce le zburau. Si asa pregatirea unui pilot e de durata, de ce sa pierzi oameni aiurea ?
parca incercasera nu mai stiu cine, vietnamezii, smexheria asta. mi se pare o idee buna.
Tu nu înțelegi ca nu mai au resursa motoarele? Clar nu. Asta e cand ai experienta zero si doar idei cretze.
Să trăia’ to’ar’șu’ Dâncu! Și toți rusofilii din guvern! Că-ca-tine nu mai găsim!
Mai întâi dăm „termene de gândire” broscarilor, că poate vor să ne fac corvetele, câștigate legal de ei, și de care olandezii încă afirmă că vor să le facă la același preț. Ne mai gândim, mai așteptăm, mai luăm câteva pauze, poate-poate to’ar’șu’ Putin reușește să ajungă cu copăile la malul românesc al Mării Negre. Și după aia ne mai gândim un pic, că poate to’ar’șu’ Putin reușește să și debarce pe litoralul mai sus amintit. Că doar de-aia e plătit to’ar’șu’ Dâncu, nu să asigure apărarea acelui litoral…
Apoi ne mai gândim la elicoptere. Nu luăm de la ăia care ni le oferă, luăm de la broscarii care nici nu se prezintă la licitații. Sau, dacă se prezintă, fac niște oferte de toată scârba. Că, deh, ei e broscari. Dar noi le dăm termene de gândire. Că, deh, așa ie ordinele de la răsărit…
Iar apoi vine to’ar’șu’ Dâncu și decide ținerea la sol a două treimi din flota aeriană, că, deh, să nu cumva să-i incomodeze pă băjeții lu’ to’ar’șu’ Putin când or decide să traverseze frontierele românești în vreo altă „misiune specială”…
Nu neg că MiG-urile sunt sicrie zburătoare, dar până acum ce-ați păzit, to’ar’șu’ Dâncu? În atribuțiile cui intră asigurarea forței armate de apărare a teritoriului ăsta guvernat de maimuțe? Și prin „maimuțe” mă refer strict la voi, tovărășeilor. Tu, cu studiile tale de sociologie, și restul tâlharilor care, într-o țară normală ar fi înfundat pușcăriile!
Ce avioane ai furnizat TU, Dâncoviciule, de-ți permiți să scoți la pensie avioanele utilizate în mod curent în apărare? Ce corvete ai furnizat TU, din contractele pe care le tot prelungești la nesfârșit, pe motive absurde? Cu ce anume ai contribuit TU la a-ți face datoria pentru care ești plătit extraordinar de bine?
Îți răspund eu: CU NIMIC!!
Să n-aveți loc de îngropat în pământul ăsta!
Nu e rusofil. Nu îl cunoști.
„You don’t know him!”
Zi de meme…”You don’t know his life!”
E un tip ok. Absolut fără fitze. Citeste ce scrieti. E ostilitatea asta’ cu PSD. Păi si Geoană era în PSD. SI e adjunct Nato.
Geoană a fost în PSD că așa a fost conjunctura, și pe Geoană îl cvasi-cunosc, nu-l poți compara cu gloata de acum, Dâncu îmi pare un ok, cinstit, dar nu are ce căuta la MApN, iar declarațiile lui nu transmit nimic.
P.S. dacă domnul ministru binevoiește să ne citească toată stima, dar să arunce un ochi și pe la thread-ul cu rezerviști.
Dincule, ‘tu-ti Dragnea ma-tii!
Corvetele, baaa!..ca ai fost 13-14 luni cu Ciolos…
Ia uite, dom’ne, ce oameni mierosi pe blogu’ asta…numai buni de bagat in emisiune la Statu’ Paralelipipedic al Ancai Alexandrescu, bocitoarea lui Borfasu’ (…aka Ceausescu 2 Wannabe).
Nu citeste bloguri zilnic. Dacă vrei ii transmit eu sa citească. Doar fii mai diplomat.
Da, te rog eu, topic-ul despre rezervisti. In speta asta:
https://www.rumaniamilitary.ro/formarea-personalului-cifrele-de-scolarizare-pentru-2022
Am fost cat de diplomati se poate in conditiile date.
Operatiunea de spalat fosilele lui iliescu bagate in fata in lipsa de altii care sa fie ascultatori
Cand stergi papusile de portelan ale lui iliescu sa le pui in vitrina ,ca sa le arati frumoase la fraieri,sa ai grija sa le stergi la fund unde se aduna mizeria si sa ai grija sa nu fie crapate ca se sparg bucatele bucatele si nu mai apuci sa le aduni ca pe dragnea
Să le ștergi la gură, că acolo e cea mai multă mizerie. Dîncu e personaj pozitiv acum? Și Prostănacul?
Dancu…acest Red Hulk!
https://www.youtube.com/watch?v=UDuk0-SXmsM
Nu am putea sa le donam ucrainenilor ?
Nu.
Asta-i o alta tampenie Made in Romania, tragem pe dreapta tehnica de lupta fara a avea inlocuitor. MiG-urile inca mai puteau zbura si aveam ceva avioane, iar vrajeala cu pierderile este doar vrajeala, ultimul MiG 21 Lancer care s-a prabusit l-a prabusit pilotul, aparatul in sine era in perfecta stare de functionare.
De ce pilotul s-a dezorientat intr-un zbor de noapte?! Pai la un pic de +50 de ore per an ma mir c-a avut curajul sa decoleze pe timp de noapte.
Asadar, pe ultimul pilot, MApNul l-a bagat in mormant nu Lancerul.
Dar, cel mai probabil, ca este doar o jmecherie, vor sa trimita toti piloti de MiG 21 disponibili la pregatire pt F 16, desi eu ma indoiesc sincer ca Romania isi poate permite acum sa trimita in SUA si Portugalia, sa zicem, 20 de piloti. Ma indoiesc foarte tare.
MiG 21/MiG 21 Lancer un avion cu totul emblematic pentru Romania, un avion care merita respectat si nu aruncat la cosul de gunoi al RoAF asa cum s-a intamplat si cu IAR 93, MiG 29 etc.
Pai iti vin 48 de F16. Ai piloti pentru ele? N-ai. Ai infrastructura pentru ele? N-ai. Sunt curios cand or sa fie alea operationale.
Sigur, nu-i o solutie sa arunci MIG-uri la gunoi, ca tu sa ai piloti pentru F16. Mai bine suplimentezi numarul de locuri la AFA. Dar ca sa formezi un pilot dureaza…
Astia suntem. Mai bine zis astia sunt ce-i care ne conduc. Fara viziune, fara o strategie pe termen macar mediu, fara o planificare, decat de azi pe maine.
Din lac in putza…
Ai la Campia Turzii pentru inca o escadrila.
„desi eu ma indoiesc sincer ca Romania isi poate permite acum sa trimita in SUA si Portugalia, sa zicem, 20 de piloti. Ma indoiesc foarte tare.”
Eu nu as paria pe asta.
https://www.sheppard.af.mil/Units/80th-Flying-Training-Wing/
Nu știm , cați piloți au fost pregătiți in Portugalia, nu știm. Cați dintre ei au devenit instructori , nu știm , cați au instruit , nu știm. Totuși stim ca aven câteva cu 2 locuri si avem simulatoare, cred ca Nato are un act despre cați piloți are un avion ca sărăcuț pilot cu poate fii treaza 24 din 24 , 7 zile pe săptămâna timp de 365 de zile pe durata de 20 de ani. Voi ce ziceți ?
@Clau
TU nu știi mai nimic, dar faci gălăgie pe aici, și umpli spațiul pe server cu bălării!
Tot ce spui că nu știi se găsește pe net, și a mai fost discutat pe aici de nenumărate ori.
Ascultă sfatul lui @Anla’shok și pune mâna și citește!
Părerea mea, hâc…
@sharky eu am răspuns la @Alex „deși eu mă îndoiesc sincer ca Romania își poate permite acum sa trimită in SUA si Portugalia, sa zicem, 20 de piloți” . Dar nici tu nu ști nimic, eu am spun ca nu știm cați piloți avem , tu ce ai spus ? Cu ce argumente mai contrat , ce mesaj ai spus de fapt chiar nu înțelegi ca de fapt in dai depărate si ca nici tu nu ști de fapt cați piloți avem. Asculta sfatul meu nu al lui @Anla’shok daca ai ceva de spus spune daca nu poți cel puțin taci din gura. Sa ascult sfatul lui @Anla’shok , de fapt cine ești tu sa ascult de tine, mafalda.
Un comentariu inutil ai dreptate chiar „umpli spațiul pe server cu bălării!”. Întrebarea mea a fost forte importanta cați piloți de F16 avem? Nu știu nici tu așa cum nu știu nici eu am dat totuși ceva argumente avioane cu 2 locuri si simulatoare, tu ai răspuns „TU nu știi mai nimic, dar faci gălăgie pe aici, și umpli spațiul pe server cu bălării”. @sharky tu in sine este o bălărie.
@Clau
Asta e ultimul meu răspuns pentru tine.
1. Nu am ce argumente să aduc în discuția cu tine, m-am lămurit că ești tu plin de ele, și ești un profesionist desăvârșit, cunoscător a toate cele. De fapt, ca să fiu sincer, mă întreb dacă nu cumva Dumnezeu, când a făcut toate cele, nu te-a întrebat pe tine ce și cum să facă.
2. Ți-aș recomanda să mai dai pe la școală, aia primară în special, să înveți să scrii și să te exprimi corect și inteligibil, dar știu că ar fi degeaba.
3. Și cu asta gata, am terminat dialogul, ești liber să scrii ce vrei și cât vrei.
Părerea mea, hâc…
Nu ai nici un argument in nici un fel dar recunoști singur ca nu este , ce dialog am eu cu tine ai dialogat cumva cu mine si nu știam. Privește ce ai scris ti se pare un dialog? Eu am pus 2 argumente avioane cu 2 locuri si simulatoare , ce dialog vezi tu ? Părerea mea, hâc…
Sharky, baiatu’ asta confirma ce spunea Umberto Eco despre prostul satului.
Cred ca te-am înțeles este un factor politic si am te tratez ca atare ,nu mai bate câmpi cu armata ca te știm toți. 80% din intervențiile tale sunt politice, nu pe mai ascunde după deget.
@clau, pune mana si citeste papgalule. Incepe cu abecedaru pisi…
Am citit mai demult aici pe site si din cate am inteles, la catapultare sunt mari sanse de accidentare. Poate n-am inteles eu bine?
Oare sunt cazuri cu piloti care au revenit in serviciul activ dupa catapultare?
Da, sînt cazuri. Au fost cazuri de piloți care au revenit la zbor după mai multe catapultări.
Motanu” s a catapultat si a revenit
scaunul ala e blestemat , fara picioare rupte si leziuni la coloana nu scpai , deh tehnica ruseasca
Tot respectul pentru venerabilul MiG21, este… Mai mult decat pot spune, pentru aviatia militara romaneasca. Dar, face the facts, nu mai are absolut nici o valoare combativa. Sorry. Nu e vorba de aruncat la vreun cos de gunoi, ci pur si simplu trezirea la realitatea secolului XXI. La ora actuala, nu e doar inutil, ci efectiv un pericol. Pentru piloti, care piloti, resursa deosebita, ar putea zbura avioane adevarate. Pentru apararea spatiului aerian, ca sincer nu stiu cum ar mai putea batrana doamna sa faca chestia asta, uitandu-ne la ce au altii, vecini rai, prin curte. Nu mai spun de capacitatile ofensive…. Serios acuma, vrei sa moara inamicul in rasuri cu sughit, sau cum? E ditamai paruiala mai la est de noi, ce crezi ca ar face teava zburatoare in conditiile alea?
Cred ca vor sa trimita pilotii la curs intensiv pt F16. Sa se accelareze achizitia norvegienelor. Iar in etapa 2 e posibil o cedare catre Ucraina, nu stiu
Cei vechi făceau 120. Cei noi uneori si 30. Si aia vechi au ieșit la pensie si unii au plecat în alte țări sa zboare. Ca deh se câștigă mai bine. Kiru a avut oferte’ a rămas.
au ocazia pilotii respectivi sa inceapa antrenamentul pe F16, din vreme, ca vin maine-poimaine 32 jucarii din Norvegia si n-are cine sa le zboare.
Un pilot incepator are nevoie de mai mult timp sa stapaneasca F-ul, dar
un pilot cu 1000-2000 ore facute deja pe MIG se adapteaza mai repede
la mansa unui F16; zic si eu, asa cred!?
Kiru a testat f16 si Gripen. A zburat si cu Mirage 2000 în dublă.
…sau cand prostia si incompetenta incep sa te muste de fund.
Eu nu cred ca scoti azi din serviciu mig 21 si maine pe aceiasi infrastructura bagi f16 norvegiene,ca nu poti sa le zici la altii sa stea acasa la ce ingramadeala e pe flancu asta
Eu vedeam stranse toate pe Bacau, trecute printr-un RK si comasate intr-o escadrila de antrenament trecere pe supersonice. Ar fi numai bune pentru asa ceva, au nivelul de performanta necesar iar costul pe ora de zbor e remarcabil mai mic decat cel al F-16.
Problema lor nu e varsta, pentru cele care mai au resursa, ci faptul ca nu au reviziile capitale facute. Probabil pe motiv de economie.
F-16 caand ajung la noi, in juma de an, un an? Pana atunci pilotii care au operat Lancerele pana acum isi vor pierde complet abilitatile.
Eu cred ca cei de la NATO nu sant straini de decizie,nu vor nici o bresa in securitate tinind cont de ultimile evenimente…
@Wotan
„Problema lor nu e varsta, pentru cele care mai au resursa, ci faptul ca nu au reviziile capitale facute. Probabil pe motiv de economie.”
Zici tu…
Știi despre ce vorbești, sau ești doar unul dintre părerologii care înfloresc pe site, de când cu războiul ăsta?
Părerea mea, hâc…
De curand s-a facut un contract cu Aerostar pentru intretinere, si-au dat seama ca n-au cum sa le mai tina altfel in aer in lunile de astepare dupa „noile” F-16…
„Compania băcăuană Aerostar a obţinut un contract de prestări servicii de reparaţii de complexitate medie şi ridicată pentru unele agregate şi echipamente, cât şi furnizare de piese de schimb şi componente pentru aeronavele de luptă MiG-21 Lancer ale Forţelor Aeriene Române.
Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a atribuit companiei Aerostar un contract în valoare de 18.999.731 de lei, fără TVA (aproape 4 milioane de euro), pentru repararea, furnizarea de piese de schimb şi componente pentru aeronavele de luptă MiG-21 Lancer aflate încă în dotarea Forţelor Aeriene Române”
E clar ca nu s-ar baga 4 milioane de euro in niste aeronave care urmau sa fie retrase in curand daca situatia nu era disperata.
https://adevarul.ro/locale/bacau/aerostar-bacau-repara-aeronavele-mig-21-lancer-romaniaeste-ultimele-tari-maifoloseste-1_61e6a3d25163ec4271dd16df/index.html
@wotan
Te-ai sucit acum?
Una e „reparația capitală”, de care spuneai în primul comment, alta e „reparația de complexitate medie și ridicată la unele agregate și echipamente” și „furnizarea de piese de schimb”.
Vorbim de lucruri diferite!
Pentru cultura ta generală( deși mă îndoiesc serios că se va lipi de tine informația asta), când Aerostar prelua un MiG-21 pentru RK, îi prelungea și resursa de zbor cu 800 de ore.
Cu certificat de garanție, nu din vorbe.
Părerea mea, hâc…
„Una e „reparația capitală”, de care spuneai în primul comment, alta e „reparația de complexitate medie și ridicată la unele agregate și echipamente” și „furnizarea de piese de schimb”.”
Tu postezi doar ca sa te certi? Uite ce-ai reusit sa postezi. 🙂
Poate ar trebui sa te ocupi de scoala in loc sa filozofezi. Ca sa n-ajungi la lopata sau pe campul cu castraveti din Spania. 😉
Ce e totusi (dupa mintea ta) o reparatie capitala?
4 milioane de euro imprastiati la doua duzini de aeronave e extrem de putin
Atunci cand bagi 4 milioane de euro intr-o flota care urmeaza sa fie retrasa in cateva luni arata ca situatia e disperata si ca s-au neglijat niste revizii in mod sistematic.
Luam si f16 si f35. Si corvete. E vorba si de un submarin. Doar vorba, e scump. Posibil închiriem.
Cu toate ca multe mig-uri 21 sunt vopsite in schema de culori a variantei C(aer-aer) , nu sunt varianta C.
Variantele A si B , au numai un display in cabina si un radar inferior variantei C.
Pe motiv ..de celulele de la care s-a plecat.
Adica MF , etc.
Si la unele se putea instala radarul , la altele nu.
Asa ca cei ce tot sustin re..re, re, re esaparea mig-ului ..as zice ca ar fi bine sa reevalueze optiunile.
In caz de ceva pilotii respectivi ar lupta cu un mig 21 ..putin upgradat. Nicidecum cu un lancer C , la maximul capacitatilor sale.
Sa „bage viteza” cu norvegiencele.
Care stiu si antinava.
Din cauza accidentelor aviatice au mai fost celule de A transformate in C. dar nune așa cum îți imaginezi tu. nici pe aproape. transformarea a fost completa, radar, display, puncte de acrosare, ecc. Nu exista versiune de Lancer C diferite. Punct. Nici macar ca nivel de structura de la care a plecat.
Si atunci cand a fost demarat programul Lancer , de ce au modificat unele celule cu un radar , cu specificatii superioare(in special antena) , pe motiv de geometrie con admisie.
Bazat pe specifiicatiile celulelor de la care au plecat.
Existau in uz diferite generatii(nu mai stau sa le caut M/MF/ nu mai stiu care). Exista si celula mai noua ca cea folosita ptr Lancer C.
Dar s-a preferat ceva.
La momentul accidentelor s-a decis „transformarea” unor celule , la standardul C. Vag , foarte vag ..s-a scris , ca transformarea nu e completa.
Resursa la multe variante de C , era mica ..si pe expirate.
Au aparut „re-re esapari” vizibile si pe la „etansarile” cupolei.
Poate îmi explică cineva, cum nemții cumpără drone Heron TP cu 1 milion și ceva pe buc. iar noi cumpărăm drone produse la noi in tara, cu 14 milioane.
Germania închiriează drone israeliene Heron TP de aici costul mic .
@Ric,
Acel preț era doar pentru muniția pentru dronele Heron. A fost vorba despre traducerea proastă a unui articol din germană în presa românească.
Verifică cât i-au costat pe britanici programul Watchkeper X și apoi să o faci pe habarnistul îmbufnat.
Ciuca a spus ca aparatele nu sunt retrase definitiv de la zbor ci doar oprite temporar.
Cred ca americanii în special, dar și aliatii din NATO ne-au cam sfătuit sa retragem „tevile”, probabil se vor suplimenta și nr de avioane aliate pentru politie aeriana. Piloții care mai au în fata ceva ani de zbor vor trece pe F16 după pregătire. Probabil se va forma urmatoarea escadrila de F16 cu aceștia.
LanceR-ul si-a făcut datoria, acum poate sa intre în istorie. Modernizarea Mig-21 a fost o chestie deșteaptă pentru anii 90, dar au lungit-o prea mult. Trebuia sa fie o soluție de stop gap….Dar noi merge din stop gap în stop gap…. nu-i asa. F16 SH pare o soluție deșteaptă, acum, dar nu și peste 15 ani.
As zice ca sunt o solutie decenta acum, dar nu si peste 8 ani. Pana in 2030 trebuie sa facem saltul la ceva nou (nu SH). Daca tinichelele astea la mana a 14-a erau noi tipla, atunci da, trageam de ele si 20 de ani.
Andrei O,
Nu aveai ce face cu un avion gen IV peste 20 de ani…sau 30 (nu merită să iei avion nou pe care să-l folosești sub 30 de ani).
Știi cât îi costă pe bulgari programul „F-16 noi”? 200 de milioane de dolari per avion (tot programul).
Trebuie să fii nebun să dai atâția bani pentru un avion „nou” de gen IV când toată lumea trece la gen V.
F-16 MLU dă de pământ cu orice avion ar pune pe masă rușii la ora actuală. Din punctul meu de vedere a fost/este o achiziție foarte deșteaptă cu condiția să se facă trecerea spre F-35 în orizontul 2030-2035.
Se vorbeste aici de modernizarea Mig-urilor de parca a fost mai ieri …. sunt 30 de ani de atunci
despre MiG 21 Lancer https://www.thedrive.com/the-war-zone/ukrainian-air-force-crowdfunding-effort-asks-buy-me-a-fighter-jet
Migurile 21, in general, Lancer, in special sunt superbe dar locul lor este la muzeu de vreo 10 ani. F-16 sunt vechi si putine. Flota-zero, MBT-zero, elicoptere-zero, baterii de coasta-zero, baterii AA-aproape zero, logistica armatei-zero, dotarea soldatilor-aproape zero. Daca eram in locul Rusiei, nici nu apucam sa trecem granita Ucrainei ca ni se strica tehnica. Invers, daca eram in locul Ucrainei, i-ar fi iesit tampitului de Putin blitzkriegul.
Coruptie si incompetenta – asta vad in conducerea fortelor armate din Romania; asta vad in clasa politica (toata, fara exceptii). Coruptia este normalul in tara asta. Daca se impute treaba si se extinde razboiul, disparem ca stat.
A sosit si corul bocitoarelor?
@Optic,
Au venit în „schimburi” 🙂
Unul bagă mai sus acel fake news cu „nemții care cumpără drone înarmate cu un milion de euro bucata” (băgată la greu de presă, dar de fapt era traducerea eronată a unui articol despre muniția pentru acele drone, nu dronele în sine care oricum vor fi închiriate). Pe britanici programul Watchkeper X i-a costat 1,2 miliarde de dolari pentru câteva zeci de bucăți (să ne dăm seama cât de „ieftine” sunt aceste drone mai ales dacă te bagi și la dezvoltare conform cerințelor tale). Dacă va fi Watchkeper X, noi practic vom beneficia de programul britanic și banii băgați de britanici și Thales in dezvoltare, ceea ce mi se pare o super afacere.
Altul vine și ne-o bagă pe aia cu „F-16 la mâna a paișpea”, când cele portugheze sunt revitalizate la structura și trecute prin programul MLU iar cele norvegiene au fost întreținute de foștii proprietari ca ochii din cap (iar norvegienii sunt oameni foarte serioși de fel și au și foarte mulți bani).
Daca ne uităm la cât dă Bulgaria pe programul F-16 „nou” (200 de milioane pe aparat), afacerea noastră cu vreun miliard tot programul pentru un număr final de 49 de avioane e super … afacere. La cât se dă pentru cele norvegiene (vreo 10 milioane bucata) mie îmi pare rău că nu au mai avut vreo 10-12 de vânzare.
Apoi același cu „F-16 la mâna a paișpea” o aruncă și pe aia că „de ce sa luptam, că ne face Putin gubernie, că corupție …” și propagandă de genul.
Sunt off-topic și îmi cer scuze. Dar m-am enervat. Dacă ucrainienii gândeau așa, rușii erau la Liov in două zile iar majoritatea ucrainienilor acum erau proaspăt cetățeni ai … Siberiei (masacrele din teritoriile ocupate și deportarea a peste 100 de mii de cetățeni ucrainieni in Siberia pare a fi politica de stat pentru Rusia, nu „accidente”).
Pentru ce să luptăm? Dau eu un motiv: declarația parlamentarei conform căreia copii ucrainieni vor fi trimiși în „tabere de vara de reeducare” și apoi vor fi dați în adopție de urgență la familiile ruse.
E un motiv mai mult decât suficient pentru a lupta. Ucrainenii știu că luptă pentru supraviețuirea nației lor și pentru copii lor. Se aude, @Andrei O?
@ unu’
Ai perfectă dreptate in ceea ce ii priveste pe indivizii de mai sus care arunca șopârle pe aici.
Asta este ordinul pe unitate primit de la stapanii lor ivanii 🙂
Românii cand a fost groasă s-au mobilizat exemplar si au LUPTAT curajos si bine !!!
Tu esti expert militar din videoclipuri de pe youtube este?
fara referire cui ii raspunzi , cateodata expertii militari din videoclipurile de pe youtube sunt mai buni decat ce ni se livreaza noua la tv zilele astea
Decizia e doar temporara, s-a anuntat
https://www.digi24.ro/stiri/dincu-suspendarea-zborurilor-mig-21-lancer-este-temporara-pana-la-finalizarea-unui-proces-amplu-de-analiza-si-evaluare-1907285
Decizia e doar temporara, s-a anuntat.
https://www.digi24.ro/stiri/dincu-suspendarea-zborurilor-mig-21-lancer-este-temporara-pana-la-finalizarea-unui-proces-amplu-de-analiza-si-evaluare-1907285
Andrei O,
Du-te să-ți faci pașaport, ce mai stai?
Ai idee măcar de magnitudinea corupției din Ucraina înainte de februarie 2022?
Dacă ucrainienii ar fi gândit ca tine i-ar fi ieșit blitzkriegul lui Putin.
Bă băetz, mai răsfirați. Asta cu „la ce sa mai luptam” s-a dat. Nu mai merge. Dacă vine rusul o sa aibă o surpriză cu poporul român (mai puțin cu Andrei O, care va avea pașaport și va fi la economic clasa spre … whatever).
https://www.thedrive.com/the-war-zone/romania-should-give-the-mig-21-lancers-it-just-grounded-to-ukraine
Evreii n o sa fie de acord cu transferul mig urilor, ei joaca la doua capete. Si nici nu cred ca i o idee buna sa le dai niste avioane care au fost scoase din cauza ca se prabuseau in draci (mai ales la indieni). Mai bine le vindem la fier vechi decat sa i vedem pe ucrainieni cum dau de pamant cu ele
nu are cine sa le zboare in ucraina , trebuie sa le dai cu tot cu piloti. ne permitem?
Să nu exagerăm totuși. Federația a zbârcit-o rău dar mai e mult până departe.
Rușii au probleme cu logistica si motivația dar si Ucraina este o țară măricică.
Părerea mea este că nici Putin nu stă degeaba și va face ajustările necesare.
@Victor
Când tu închei cu Putler care va face „ajustările necesare” (tătucu/barosanul, adică, face, drege, „ajustează”), sper din suflet să postezi de la Rossia Embassy (sau troll plătit) și să nu fii atât de … în realitate.
Nu, băiețaș. Asta e Rusia. Nu mai ai ce ajusta. O țară limitată, subdezvoltată economic, cu PIB „nominal” sub Italia (și „per capita” sub Romania), needucată, săracă, brutală și nenorocită.
Ăștia sunt rușii a’ la 2022: ori se duc ca proștii la moarte (făcând „cercetare cu tancul” sau deloc) ori violează, ucid și fură.
Un gunoi de țară, un fel de Nigeria cu arme nucleare.
Ajustează asta!
Mai ales că Putler însuși e un tip extrem de limitat intelectual. Un fesebist mediocru, pus de băieții mari din FSB „șef la Rusia”. A funcționat o perioadă (din punctul lor de vedere adică, gen: fesebistii făceau bani iar poporul tot sărac, prost și șălbăticit rămânea) până ce omul chiar a început să creadă că e mare conducător de oști (sindromul Stalin).
Acum va urma doar un faliment economic și o disoluție urâtă a „Federației” ce se va întinde pe 10-12 ani (chiar, ce român ar numi Rusia ca „Federație”? La noi nici măcar „Federația Rusă” nu i se zice ci simplu: Rusia sau uneori „mizeriile care ne-au furat tezaurul și ne-au adus comunismul”).
Ai locuit/stat/trăit in vreun oraș mare/maricel din Rusia?
Lasă hipstereala din Leningrad sau Moskva cumetre, că nu acolo vezi oamenii ai căror copiii violează, ucid, și mor cu mia pe zi acum în Ucraina, uită te doar unde au ajuns pachetele trimise din Belarus, aia e Rusia. Iar orașele mai sus menționate vor ajunge din urmă Siberia la sărăcie, au pierdut deja milioane de locuitori de muncă, și nu se opresc aici, dar rușii pe care-i lauzi sunt prea proști, ignoranți și fără coaie din alea adevărate astfel încât să se revolte, animalul știe că bătaia doare, fie că e baston, fie că e glonț, dar știe că băutura, mâncarea și raporturile sexuale sunt bune, chiar dacă le obține în același mod în care îi spunea taică su că le obținea în Afgan sau Cecenia ori bunelul pe unde a mai umblat prin Europa, viol și prăduială adecă.
Locuri*
Interesant punct de vedere.
Iată ce, și cum gândesc alții despre MiG-ul21 LanceR!
– https://www.thedrive.com/the-war-zone/romania-should-give-the-mig-21-lancers-it-just-grounded-to-ukraine
Părerea mea, hâc…
Gandesc gresit. Ce sa faca ucrainenii cu Lancerul nostru care nu are decat rachete aer-aer cu raza foarte scurta? Degeaba ai radar puternic daca nu ai si racheta ghidata radar.
Daca am avea si Derby atunci am discuta altfel, dar noi, ca de obicei, nu ducem lucrurile pana la capat, astfel incat Lancer – desi cu o avionica inca foarte buna – nu are ce face in campul de lupta.
Plus ca avand avionica si rachete israeliene nu avem dreptul sa-l exportam. Plus ca ucrainenii nu mai zboara MiG 21 de foarte multi ani si nu au competente pt asa ceva.
Asta este un interceptor rachete aer-aer cu raza foarte scurta, decolare rapida si atac rapid cel puțin așa era văzut un interceptor poate acum e diferit. Ști nu trebuie sa zboare mult natura lui e sa atace direct, se numește in mod amuzat interceptor.
Probabil cum spune și în articol, îl fac pereche cu un mig29 sau su27 pe post de cărător de rachete și asta micu’, merge in fata la recon și identificare, localizare țintă aeriană inamică și transmite info către armele cărăușului și pac??? se duc avioanele rusești după Moskva. Și mai pun pe el niște muniție ghidata să o trimită cadou peste artileria rusă.
Asta este un interceptor rachete aer-aer cu raza foarte scurta, decolare rapida si atac rapid cel puțin așa era văzut un interceptor poate acum e diferit. Ști nu trebuie sa zboare mult natura lui e sa atace direct, se numește in mod amuzat interceptor.
Nea George, no offence, dar nu ai înțeles ce am vrut să spun.
Ai plecat după fentă, și ai pierdut ideea principală.
Părerea mea, hâc..
Da, pot fi inca utile pe anumite misiuni, cu combinatia corecta.
Vai de pwla noastra. Ratati am fost ratati ramanem.
Îmi pare rău de tine, asta e, fiecare cu norocul lui, în Federația Rusă în schimb toată lumea e fericită, iar guvernul face totul ca cetățenilor să le fie bine; fă-le o vizită!
La modul foarte serios, eu nu știu ce mai caută „MIG-21 … România ….2022” în aceiași frază.
Aceste avioane (cinste lor, au ținut aviația militară a României câteva decenii!!!) trebuiau retrase de ceva ani.
Mai ales că sunt „castrate” (fără rachete cu rază lungă).
F-16 + F-35 (în următorii ani) și atât!
Amin!
MIG21 Lancer merge la fix donat R Moldova.
isi pot permite si ei o escadrila de tevi revitalizate+ inca 50% sub forma de piese pentru canibalizare. Va fi si o metoda abila de presiune pentru vecinii de peste Nistru.
Tevile noastre nu sunt de aruncat, chiar daca resursa celulelor e pe duca, avionica si armamentul este inca de actualitate si nu vad evreii sa se opuna la moldoveni.
R Moldova are sau a avut (stiu ca pastrasera 6 bucati) avioane adevarate, MiG29.
Pe care nu-si permite sa le opereze.
In plus, ca sa formezi de la 0 piloti si tehnicieni de MiG21 iti ia minim 3-4 ani, pentru ca practic R.Moldova nu are aviatie supersonica activa azi.
Cauza pierduta.
Nu sunt interesati