F-35B folosindu-si Gatlingul…in aer

George, Iulian, scuzati-ma dar…nu mai rezist! Newsflash!..Gabriel, esti prin zona?

Holy shiiit!

Si ceva mai cu picioarele pe pamant:

Cel.ro

60 Comments:

  1. „Acest avion care nici nu se compara cu SU și MIG și pe care americanii sunt atât de cretini ca se încăpățânează sa-l operationalizeze. ” :))))) citat din clasicii postaci
    Sincer chinezii și rușii nu o sa ajungă la acest nivel nici în 2050.

    • Eu sunt postac „semi”.
      Intrebari retorice:
      – de ce e sub burta?
      – cate boabe are?

      • Nu are loc in carena din cauza „lift fan” si a sistemului de realimentare aerian. LA ce inculpatul este de asemenea sistemul de realimentare si trenul de aterizare mai robust. 230 de boabe in total.

        https://web.archive.org/web/20140223225115/http://www.gdatp.com/factsheets/A118_GAU-22.pdf

        • Sistemul de realimentare aeriana probe-and-drogue al B/C este pe dreapta, de-a lungul carlingii, nicidecum pe stanga (unde e cateaua de bord la A, de fapt la radacina aripii – in spatele admisiei…asta fiind si motivul pt. care C-ul – care are aripa mai mare si „pornita” mai din apropierea admisiilor – nu poate avea Gatlingul in acea locatie).

          Insa cum „e incurcat” Gatlingul de realimentarea tip „Navy/USMC”? Tevi, alte componente hardware?
          http://www.dmitryshulgin.com/wp-content/uploads/2015/01/CTOL-Gun-System.jpg

          • ammunition drum – toba de munitie. Asta este partea cea mai volumetrica chestia groasa din stanga imaginii.

            • AHS – Ammunition Handling Subsystem…masa gatlingului si a munitiei pune in pericol stabilitatea B-ul la STOVL?

              • Nu cred ca masa este problema. Ai o serie de reductori pe „centerline” care care conecteaza lift fan cu propulsorul cred ca este vinovatul principal.

              • Cel mai probabil ca s-au hotarat sa-i pun tun sub forma de container pe motiv ca nu prea se gandesc ca ar avea nevoie de el. Modul in care F 35 este gandit sa lupte cam exclude lupta cu tunul si atunci l-au agatat acolo, e nevoie de el il pun, nu-i nevoie il lasa acasa…

                • nu e neaparat ca nu ar avea nevoie, insa e optional cand ai decolare verticala si vrei maximul de elasticitate pentru echipare, caci masa de decolare e mai restrictionata decat la unul cu decolare normala.
                  In plus, B-ul are in plus FAN-ul acela si alte chestii in spatele cabinei, care ar jena amplasarea standard a tunului.

  2. mai dar e atasat asta,parca avea unul incorporat in stanga pilotului…
    eu pe ala il astept,de astea am mai vazut.

  3. Because I’m not a complete asshole:

  4. …si cine hotareste in ce misiuni se preteaza si in care nu?
    ma gandesc ca este o responsabilitate enorma sa justifici pierderea unui avion de atatea milioane de parai datorita lipsei acestui sistem in diferite misiuni??

  5. Seara buna.
    Chestia cu tunul extern e o continuare a unei vechi solutii. De adus aminte ca primii F 4 nu aveau tun in dotare si dupa infrangeri dure in Vietnam din partea Mig 19 si Mig 21 in dogfight , au montat urgent un tun in o ” cutie” externa. Tunul intern a aparut pe F 4 la seriile urmatoare ( construite rapid).
    PS. F 35 Nu E un vanator pur. Pentru asta exista f 15 si f 22. E un fel de f-16 multirol. Bun la toate practic nu e posibil existand limitari tehnice in o conditie sau alta. Iar F 35 e optimizat pentru lupta, lovirea ” dincolo de orizontul vizibil ” de catre pilot. In dogfight a fost ” batut” chiar de F 16 din USAF.
    Binomul viitor a aviatiei de lupta americane va fi o combinatie de f 35 si f 22 + drone , bombardiere ,avioane pentru lupta electronica.

    • Este nitel o generalizare cu F4.. era doar un model care era primar proiectat ca si interceptor. Dupa aia s-au gandit sa il faca de toate – bombardier, Recunostere, Vanator, Sprijin tactic, etc. In Vietnam aveau destule avione echipate cu tunuri -F100,F102, F104, F105, F5, F8 etc.
      Tunul acrosat a fost doar o solutie pentru sprijin la Sol. De mentionat ca niciunul din US Navy F4 nu a avut tun intern si asta si dupa razboiul din Vietnam.
      Aia cu infrangerea de catre F16 este o discutie lunga ce a fost si daca a fost chiar o lupta . De atunci la participarea in exercitiile Red flag, cam se comporta peste F16 si deja discutam despre tactici creeate, experienta de zbor deja, etc.

  6. Out of topics. Primul F35B asamblat in Italia a iesit de curand pe portile fabricii. In total italienii vor produce 30 bucati. Italienii considera necesar sa produca 30 de avioane la ei, iar noi nu consideram necesar 48 or mai mult F16 sa fie produse aici. Eu cred ca daca ceream muricanii de dadeau planurile pe gratis.

    • Fabrica italiana a costat 1 miliard euro.
      Nu produce piese , subansambluri. Face doar montajul general a partilor componente. Ca nota curioasa , hala unde se vopseste F 35 cu vopsele speciale antiradar, e interzisa tuturor italienilor. Vopsitorii si restul personalului din hala asta sint toti exclusiv americani.
      Ps. Teoretic fabrica ar trebui sa produca toate F 35 pentru clientii europeni. Prin derogare clienti europeni pot primii f 35 direct din USA doar daca au specificat expres asta in contracte. ( gen englezii)

      • Si aripile pe care Alenia le fabrica ce sunt? Chestia cu vopseaua = bullshit.

        • Alea nu se pun…

        • Vopsirea e un mod simplist de a spune. Pe linga formele speciale a fuselajului, a prizelor de aer pt motoare , invizibilitatea radar ( care nu e absoluta) se obtine si cu straturile speciale de vopsea care se aplica pe f 22 – b 2 si f 35. Sint secret militar si americanii nu permit aliatilor sa aiba acces la aceasta tehnologie. Italienii au zis doar ca sint mai multe straturi diverse , cu caracteristici diverse si care impreuna absord sau reflecta foarte putin din undele radar. Si asta strict pt anumite frecvente. Insist sa scriu ca vopsirea f 35 la Cameri se face cu personal american . Toata hala si singura ( sint 22 hale la Cameri) e sub control american. Credeti ce vreti.

  7. Sa va povestesc faza zilei din Romania…. de azi:

    pe la 16,40 in Galati-Braila-Macin s-a auzit o bubuitura fff mare!
    ziarele locale au sarit cu stirea! dar surpriza mare… la 112 (Jud Galati, Jud Braila, Jud Tulcea-Macin) nu a fost semnalata nici o explozie.

    Reporteri ide 2 bani inca cauta motivul zgomotului produs pe langa Galati dar care l-am auzit si eu din Braila. Stire preluata si de ziarul Adevarul dar si de Prima TV.

    Nimeni nu stie ce a fost…. dar se pare ca a fost un MIG-21 sau un F-16 care a depasit viteza sunetului.

    Interesant este ca in ROmania, in ultimii ani au fost asa de rare astfel de zboruri, ca acum daca se produce un bum sonic, ziarele incep anchete jurnalistice si e stire de prima pagina.

    va dati seama….

    http://obiectivbr.ro/

    http://adevarul.ro/locale/galati/o-explozie-puternica-zguduit-orasul-galati-marti-amiaza-1_591b09025ab6550cb827b67e/index.html

    • mai forteaza astia teava pe supersonic?!?sa nu-i piarda tablele ma gandesc.

    • S-a intamplat si la Iasi anul trcut. Nu s-a oferit nicio explicatie in presa dar s-au facut speculatii.

      • Asta sigur e laserul lui Coanda….sau mai bine, este secretul dacilor din Bucegi, care a refulat printr-o gura secreta a unei pesteri care comunica prin tuneluri subterane cu centrul. 🙂

  8. cu acrosajele externe si gatlingul sub burta nu stiu cat de stealth mai este asta mic dar probabil ajuns in configuratia asta de misiune nu prea ar mai conta invizibilitatea,cerul ar fi al lor.

    • Pai nu e…dar asa a fost gandit

    • Nici nu isi doreste sa fie stealth in combinatia aia cu tun.. Da are o amprenta mai redusa da nu ii complet stealth. SI tu ii folosit pentru CAS dupa firstday strike pe AD..

  9. Realizati o chestiune? GAU 22 are de fapt proiectilul de pe IFV M2, LAV25, etc…
    M242 Bushmaster defapt… ala de facea sita in Iraq T-72 …

    • n-ai dus realizarea pana la capat… e si KBA25, ala de pe MLI-urile noastre si de pe viitorul Fieldranger/Agilis 🙂
      Current weapons

      M242 Bushmaster: 25×137mm
      GAU-12 Equalizer: 25×137mm
      GIATs, 25M811: 25×137mm
      Oerlikon KBA: 25×137mm
      Oerlikon KBB: 25×184mm
      Oerlikon KBD: 25×184mm
      PG87 AAA:25×183mmB
      Type 95 SPAAA:25×183mmB
      ZPT90:25×183mmB

      • Lene poate 🙂 de aia 🙂 Dar da Oerlikon KBA este acelasi calibru…
        Mi se pare interesant fata de M61 de pe F-22/F-16 care nu prea are performante aer-sol majore..

    • T-55 da. Am vazut-o chiar yo. T-72 am anumite dubii.

  10. Pt. varianta B cred ca e o solutie buna amplasarea datorita centrajelor si rapiditatii detasarii sau cuplarii in caz de nevoie , dar la cum arata ditai gogoloiu pe mine ma face sa ma intreb daca isi mai pastreaza caracteristicile stealth ?…Mai are si rachetele plasate pe aripi …

    • nu cred,este un compromis….nu prea le-au iesit calculele.
      nu cred ca cineva de la marines sau navy ar fi cerut in mod expres gunpod sub burta.

  11. Oare cum te simti in avion cand tragi cu tunul ala?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *