Airbus H160M Guépard

The French Minister of the Armed Forces, Florence Parly, has announced that the launch of the Joint Light Helicopter (Hélicoptère Interarmées Léger; HIL) programme has been brought forward to 2021. The #HIL programme, for which the Airbus Helicopters’ #H160 was selected in 2017, was initially scheduled for launch in 2022 by the current military budget law. Launching the programme earlier will enable delivery of the first H160Ms to the French Armed Forces to be advanced to 2026.

During a visit to the Airbus Helicopters headquarters in France, the Minister also revealed the full-scale mock-up of the #H160M that will be presented on the Ministry of the Armed Forces stand at the next Paris Air Show. The helicopter was also given its official name and will be designated as “#Guépard” (“#Cheetah”) by the French Armed Forces.

The H160 was designed to be a modular helicopter, enabling its military version, with a single platform, to perform missions ranging from commando infiltration to air intercept, fire support, and anti-ship warfare in order to meet the needs of the army, the navy and the air force through the HIL programme.

Airbus Helicopters

32 de comentarii:

  1. De abia astept https://defenceleaders.com/global-defence-helicopter/ la sfarsitul lui octombrie, in Dresda – Germania, ca sa vad cum va arata Leonardo AW 249!
    Anul trecut s-a tinut la Hotel Marriott in Bucuresti.

  2. Mai mult Westland 130 (AW-139 astazi) s-ar fi comparat cu H-160… parca am mai avut o discutie pe subiectul asta 🙂

    H-160 urca spre 12 pasageri, ca si predecesorul H155 (chiar max. 13) si au 2,3t payload… si masa max. 6 tone.

    AW-159 are masa similara dar cabina mica cu doar 5 pasageri… se vede ca e mai suplu si militarizat: – cam inghesuiala acolo:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/AAC_Wildcat_Mk1_MOD_45162204.jpg

    • Nu cu mine… 🙂
      Ai spus cuvantul magic „mai suplu si mai militarizat”. 🙂 Nu sunt fanul elicopterelor civile care cu niste rezervoare cu autoetansare si o avionica noua dobandesc acel „M” care chipurile le face elicoptere militare dedicate.
      AW-159 sunt folosite de britanici si ma gandeam la ele ca inlocuitor pentru Pumele Navale. Nu inteleg de ce suntem atat de blocati fie in solutii franceze fie in solutii americane.
      Ma doare la basca de „fabrica” Airbus de la Brasov unde vor sa ne bage pe gat un elicopter pe care nu-l mai vrea nimeni, dovada ca n-au reusit sa stranga suficiente comenzi pentru pornirea productiei ceea ce spune suficient despre H215M pe care pare sa nu-l mai vrea nimeni.
      Dar de la anu’, daca iese Ciolos, ne putem astepta la comenzi pe acelasi „principiu” al „performantelor” ca si la PSD.
      Mie imi plac si AW-101 si AW-159, mi se par elicoptere excelente. Pentru detasamentul de aviatie navala, AW-159 imi pare o optiune demna de a fi luata in seama, cu un pret de cca. 50 milioane fata de cele 100 milioane pentru MH-60 R.
      Dar na, moderatia si profesionalismul nu sunt calitati care sa ne caracterizeze…
      P.S. Interesant ca vor sa inlocuiasca si Pumele din serviciul francez cu minunea din articolul asta – Ghepard, daca nu ma pacaleste ru…, pardon franceza.

  3. Chiar si din Ghepard cu un bot de Aw 249 ar iesi ceva interesant ca elicopter de atac sau transport -atac .
    Si eu sunt curios cum va arata noul ” Mangusta ”.

  4. Salut. Potrivit presei macaronare de specialitate italianii ar cauta ceva parteneri pentru a mai imparti costurile, ce spuneti merita sa ne aruncam.

    • Polonezii au sanse, deja au discutii, de fapt la ei s-a si dezvaluit prima data informatia despre AW249.
      Noi suntem cu Airbus…slabe sanse cu Leonardo.

      • se vad si rezultatele acestei colaborari la noi,aceleasi vechituri din anii 70.

        • Cred ca sunt cateva companii in Romania care chiar merita sa investesti in ele. Una dintre ele pare sa fie IAR Ghimbav pentru care ar trebui luata o licenta noua de construire a unui nou elicopter multirole. Trebuie gandita bine astfel incat elicopterul respectiv sa il poti achizitiona si pentru MAI, SRI, Paza de coasta/salvare, SMURD cat si pentru MAPN in varianta militarizata si astfel sa avem destule comenzi.

  5. De ce oare n-or fi urmat modelul Longbow, cu radarul/optica montate deasupra rotorului principal, iar în bot să fi montat o altă mitralieră?

  6. Eu nu am mare incredere in elicoptetele astea civile dar inarmate. Au un rol limitat in un conflict unde inamicul NU E taleban sau ISIS.
    In schimb un elicopter de pur atac da multa bataie la cap apararii unui inamic gen rusnacii. Cobra , Apache , ” scule” serioase.
    Macaronarul Mangusta a fost modernizat in varianta 129 ATAK pentru turci.
    Acum varianta asta mai noua , 249 , e inca de produs dar ambitia e sa ajunga la ceva peste Tigre si usor sub Apache. De vazut daca reusesc sa finanteze dezvoltarea aparatului. De creiere , fabrici , nu duc lipsa.

  7. La noi se mai aude ceva despre elicopterele in licenta cu Bell? Au trecut anii si nimic nou pe cer.

  8. Cu un an in urma:
    https://www.iar.ro/wp-content/uploads/2018/09/Raport-de-evaluare-IAR-SA-pt-rascumparare-actiuni-SIF-III-Transilvania-revizuit-29.05.2018.pdf
    2.16.5 Licenţe brevete, mărci, proprietăţi intelectuale
    Societatea IAR S.A. deţine în patrimoniu, la data evaluării, imobilizări necorporale de natura licenţelor software şi programelor contabile, precum și cele specifice domeniului de activitate, în valoare de 672.769 lei.
    Conform Prospectului de admitere la tranzacționare, IAR este titular pentru marca IAR, cu reprezentare grafică înregistrată la OSIM cu nr. R021489/24.06.2013. Durata de protecție este de 10 ani începând cu data de 24.06.2013.
    Pe lângă marca proprie, societatea deține următoarele contracte de licență:
    ▪ Contract de licență ALLOUETTE III nr 34.14001 semnat la data de 04.12.1970 intre ICE Tehnoimport +CITMA Bucuresti, România și SNIAS (actualmente Airbus Helipoters)+OGA Paris, Franța
    ▪ Contract de licență PUMA nr 44.19012 semnat la data de 30.07.1974 între ICE Tehnoimport+GAB București, România și SNIAS Aerospatiale (actualmente Airbus Helipoter), Franța
    IAR S.A devine proprietară a licenței PUMA în urma semnării contractului de cesiune în data de 09.05.1995, încheiat între Eurocopter Franța, Tehnoimportexport S.A și IAR S.A.
    Ca urmare a politicii organismelor guvernamentale cu competențe în privatizare IAR S.A, la data de 03.09.1997 conducerea Eurocopter SAS (actualmente Airbus Helicopters), a procedat la sistarea contractului de cooperare tehnică asociat licențelor pentru produsele Puma și Alouette III, context în care IAR S.A are următoarele drepturi reziduale:
    ▪ În cazul licenței Puma:
    1. fabricarea elicopterelor Puma, a pieselor de schimb și a echipamentelor opționale pentru nevoile interne ale României
    2. Întreținerea, revizia/reparația elicopterelor Puma și funizarea de piese de schimb și utilaje pentru elicopterele livrate pe piețe autorizate
    ▪ În cazul licenței Alouette III:
    1. Fabricare elicopterelor Alouette III, a pieselor de schimb și a echipamentelor opționale pentru nevoile interne ale României
    2. Revizia/reparația strcuturilor și ansamblelor dinamice Alouette
    ▪ Dreptul de a livra elicoptere PUMA și Alouette sau de a efectua servicii aferente acestor elicoptere, pentru alți clienți, cu condiția obținerii acordului Eurocopter (actualmente Airbus Helicopters). Acest drept nu poate fi refuzat dacă nu există motiv întemeiat.

    • 2.19.2 Activitatea productivă.
      Capacități de producție şi gradul de utilizare al acestora. Principalele produse realizate şi servicii prestate
      Oferta de produse şi servicii a societăţii poate fi structurată astfel:
      • elicoptere IAR 330L Puma (licenţă SNIAS AEROSPATIALE, actualmente Airbus Helicopter): second hand şi servicii conexe (fabricaţie piese schimb, întreţinere, reparaţii, modernizări, şcolarizare piloţi şi tehnicieni, asistenţă tehnică);
      • elicoptere IAR 330L Puma SOCAT, SOCAT NATO şi NAVAL: modernizare elicopter 330 L Puma cu sistemul avansat de avionică şi armament SOCAT, SOCAT NATO şi NAVAL;
      • elicoptere 330 PUMA SM: modernizare elicopter 330 Puma cu motoare Makila 1A1, pilot automat în 4 axe, nou sistem de avionică integrată, sistem de monitorizare a parametrilor de funcţionare a motoarelor etc.
      • elicoptere IAR 316 B Alouette III (licenţă SNIAS AEROSPATIALE, actualmente Airbus Helicopter): second hand şi servicii conexe (incluzând fabricaţie piese de schimb, întreţinere, reparaţii, reparaţii capitale, modernizări, şcolarizare piloţi şi tehnicieni, asistenţă tehnică, etc)
      Dinamica ofertei de produse este o consecinţă a următoarelor acţiuni:
      • sistarea, în ultimii ani, a fabricaţiei elicopterului uşor mono-motor IAR 316B Alouette III (motiv principal – atingerea limitei de viaţă) şi a elicopterului IAR 330 Puma, în principal ca urmare a faptului că a fost sistată fabricaţia motoarelor noi TURMO IVCA şi a ansamblelor mecanice.
      • derularea, în ultimii ani, a următoarelor programe de modernizare, după cum urmează:
      o modernizarea elicopterului IAR 330L Puma cu sistem SOCAT, NATO şi NAVAL;
      o modernizarea elicopterului SA/IAR 330 Puma în varianta SA 330 SM;
      o modernizarea elicopterului IAR 330 L Puma în varianta cercetare-salvare.

      • Foarte interesant! Deci licenta pentru Puma si Alouette mai avem

        • De-aia ziceam de remanufacturare de structuri Puma pe baza vechilor licente, completata cu upgrade la Puma SM/ Oryx. Nu e chiar 100% H215M, dar nu e departe 🙂
          In fine, mai trebuie gasite celule care sa aibe si resursa…

          • „elicoptere 330 PUMA SM: modernizare elicopter 330 Puma cu motoare Makila 1A1, pilot automat în 4 axe, nou sistem de avionică integrată, sistem de monitorizare a parametrilor de funcţionare a motoarelor etc.”

            Astea le-au facut?

              • Merci! Ca tot vorbeam de butonul de search… mea culpa! 🙂
                De ce ne complicam cu H215 daca putem face versiunea SM? Ar acoperi nevoile de transport.

                • problema e cred eu durata de viata ramasa a celulelor… La Puma Naval am auzit ca au folosit celule SH „rebuilt” care nu erau ale noastre.
                  Apoi mai vor probabil sa multumeasca si Airbus… desi eu as merge pe Puma SM cu noua avionica, poate completand cu o duzina de H215M daca nu avem suficiente celule de incredere. La astea pot adauga doua duzini de Viper sau Blackhawk sau ce mai vor ei pe langa alea de atac… iar peste vreo zece ani sa inceapa sa inlocuiasca Pumele cu ce o fi la moda atunci…

                  • „Ca urmare a politicii organismelor guvernamentale cu competențe în privatizare IAR S.A, la data de 03.09.1997 conducerea Eurocopter SAS (actualmente Airbus Helicopters), a procedat la sistarea contractului de cooperare tehnică asociat licențelor pentru produsele Puma și Alouette III, context în care IAR S.A are următoarele drepturi reziduale:
                    ▪ În cazul licenței Puma:
                    1. fabricarea elicopterelor Puma, a pieselor de schimb și a echipamentelor opționale pentru nevoile interne ale României”

                    Eu inteleg de aici ca mai putem construi elicoptere noi. Intrebarea e daca un standard SM ar mai fi competitiv dpdv tehnic in sfanta zi de azi.

  9. Apropo de elicoptere. Grecia a primit cele 70 de Kiowa + Chinook sh totul la pretul promotional de 45 mi $

    http://www.aviatiamagazin.com/aviatie-militara/grecia-a-primit-70-de-elicoptere-kiowa-warrior-si-un-chinook-din-sua/

  10. licentele alea îi mai ajută să supraviețuiască,s-au schimbat tehnologiile intre timp.
    trebuie vazut daca mai vor sa faca ceva serios la brasov daca nu cautat alt partener….se lungeste prea mult telenovela asta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *