Dacia Spring

http://presamil.ro/dacia-spring-primul-model-romanesc-100-electric/

43 de comentarii:

  1. și acum să furăm curent….avantajul de a avea un abonament ” social” la e-on.

    2
  2. Si pana la urma unde va fi construita ?

  3. Fără supărare… da’ nu prea văd legătura cu această pagină.

    1
    • Economie, siteul e si despre economie. Si o stii foarte bine, esti de mult timp p’aci.
      Apropo, de ce Observatorul Militar – presamil au facut si ei un articol (vezi legatura de sub clipuri), vor sa puna Spike pe ea? 🙂
      Daca mai zice cineva „da de ce?” incep sa-l consider troll.

      12
  4. masina pentru glovo-food panda si uber?

    5
  5. Nu am înțeles cum se incarca bateriile.
    – La priza din casa ? In cite ore ?
    – E nevoie de instalație de încărcare separata ? De citi KW ? Cît durează încărcarea și în acest caz cine plătește ?

    1
  6. BTW,@RM ….ca tu esti pasionat de auto…..cat trebuie sa mai treaca sa I puna niste manere si jante care nu arata de parca-s facute in Ghana banana ??

    2
  7. Parerea mea e că numai „verzi” nu-s electricele astea….dar asta e moda acum..

    4
  8. Viteza maxima este de 125 km/ora. Deci este masina de oras. Asta ii reduce mult din potentialii clienti.

    2
  9. Daca nu stai la casa, este pointless, asta si orice alta electrica.

    7
  10. Daca e sa urmarim evolutia Skoda/VW (nr de modele din gama, valoare adugata, etc) si Dacia/Renault (2-3 modele pentru europenii saraci si lumea a treia, valoare adaugata relativ mica) dupa privatizare e destul de evident cine ne considera parteneri si cine ne considera colonie…nu zic ca e rau ca au privatizat uzina…dar poate era bine sa pastreze o felie (pe model Petrom) si s-o faca cu cineva care ne considera parteneri nu colonie…

    1
    • primii au privatizat ,noi am scăpat de un mort clinic si o lichidare previzibilă a platformei ind. dacia.
      cand te rogi de cineva sa te sa te salveze de la moarte numai tii coada pe sus decat in pozele oficiale.
      au venit cu un proiect inedit al masinii de 5000€ ,au dat tonul unui intreg curent dar din pacate la nivelul asta am ramas.

      6
    • Politici de gama diferite.

      De peste 30 de ami Remauot uramrea sa aiba un automobil ieftin. Asta a fots si motivul ptr care cehii au refuzat oferta Renault.

      VW insa a urmarit sa se extinda in cadurl segmentului cu pret mediu . S=a vazut si cu SEAT . La Skoda chiar au facut autoturisme cel [utin la fel de bine finisate precum VWurile. Ba chiar, la un momrent dat s-a pus intrebarea „de ce sa cumperi un Passat cand p[oti cumpr un Superb nitel mai ieftin, cu aceiasi mecanica si cu o finisare nitel mai vesela?”

      In plus Skoda avea marele avematj ca se afla la 150 km de sediul central al VW

      3
    • Nu are rost sa gandesti asa pentru ca nu asa sta treaba.
      Ce a fost de fapt Dacia?
      A inceput cu Renault 8 fabricat sub licenta (Dacia 1100) si a continuat cu Renault 12 (Dacia 1300).

      Dacia Nova a fost primul model Dacia de conceptie romaneasca iar peste nivelul Nova noi nu cred ca am fi evoluat. Daca francezii nu ar fi preluat compania, acum am fi plans dupa Dacia asa cum plangem dupa ARO.

      Asa ca daca tragem linie, ar trebui sa fim multumiti ca avem fabrica la Mioveni si ca se vand masinile peste hotare.

      Iar Skoda are in spate o istorie, si cehii ca standard de viata sunt peste noi, ca multi romani se duc sa munceasca acolo.
      Mana de lucru la ei e mai scumpa si doar asta e unul dintre motivele pentru care din start un produs de-al lor e mai scump decat unul de-al nostru.

      Evident ca si din punct de vedere calitativ Skoda e cu o clasa peste pentru ca modelele actuale Dacia au fost gandite din start ca masini cat mai ieftine. Francezii au identificat o nisa pe piata si zic eu ca au gandit bine.

      Alta treaba, ii mai aud pe unii cum zic ca Dacia nu mai e marca romaneasca si ma i-a durerea de cap. De parca a fost vreodata cu adevarat marca romaneasca. Si asta este mersul lucrurilor peste tot, Seat si Skoda sunt detinute de Volkswagen, Volvo de chinezi si multe alte exemple.

      9
      • Ai dreptate, francezii au facut o afacere buna, noi mai putin…

        E adevarat ca Skoda au avut o traditie in spate, dar la momentul privatizarii nu stateau nici ei stralucit. La inceput si Skoda avea modele putine si nu foarte reusite, dar ulterior VW a avut grija sa se dezvolte, azi modelele skoda sunt comparabile cu VW, Seat in schimb noi am ramas divizia low cost a Renault…si probabil asa vom ramane…
        Standardul de viata al cehilor conteaza mai putin cand produci mai mult pentru export…

        Daca erau un partener strategic adevarat (asa cum vor ei sa-i consideram cand e vorba de achizitii) fortau mai mult dezvoltarea noastra economica…

        3
        • Deocamdata Dacia e unul din cei mai mari contributori la buget, prin taxe si impozite. Proasta afacere, nu?

          4
        • este evidentă politica renault de a tine dacia cat mai departe de o competitie directa cu marcile sale.
          in acelasi timp nu stim anexele secrete convenite intre ei si statul român la momentul vanzarii .
          au facut din dacia o pusculita de bani pentru a tine in occident brandul renault pe linia de plutire si nu vor acorda niciodata un grad de independenta si autonomie similar celui oferit de nemti cehilor.
          o gandire mica dpmdv care ofera daciei o colivie frumoasa din aur dar tot colivie la sfarsitul zilei.
          sincer nici cu trei autostrazi la poarta uzinei nu cred ca francezii miscau lucrurile in alta directie decat cea actuala….dar le-am oferit alibiul perfect.

          2
        • Amice

          ceva despre Skoda.
          anii 50 – Skoda Octavia , „clasica” adica mptor fata tractiune spate, 2-3 usi (coach si kombi)
          1963 – Škoda 1000 MB , „totul in spate” Urmeaza 100 sucedata de 105/120
          1987 – Skoda Favorit, „totul in fata” caroserie , totusi [nu s-ar zice!] Bertone.

          Toate Skoda .
          Ca cum sa zic .. un pic de bun simt. AM fi vrut noi sa fim la nivelul Skoda! Priduceau automobile deja in 1900 !!!!
          Inca o cestie – Skoda era „complexul militar-industrial” al Austro-Ungariei! Cehia era zona industriala!
          Si nu, nu sunt dintre aia carora le este rusine ca sunt romani. Dimpotriva,
          Da este mai frunos si mai inteligent sa iti stii „lungul nasului”

          Cat dspre Dacia .. excelent ca se vinde! Mult mai bine decat in prima estomare! Pacat ca totusi se fabrica .. cam putine in Romania!

          Si asta noua. De pfat imi place. Este o masina draguta DAR electrica! Am zis ca ma unele retineri

          6
      • pai avem renault fiindca vw nu a vrut sa plateasca spaga la privatizare.

  11. Da, cere piata asa ceva, in mod cert. Politii locale, structuri ale statului care opereaza in oras doar, nu pricep de ce trebuie sa ne afume cu diesele.
    Sper doar sa nu mute mai multa productie in Maroc.

    1
    • Maroc a acordat Renault ( respectiv Dacia ) scutiri de taxe pe n. ani.
      In paralel cu construcția fabricii și specializarea personalului, au construit atît autostradă cît și cale ferata pina in port.Suplimentar au făcut acord cu UE pentru evitarea taxelor vamale.
      Portul a fost și el a fost modernizat. Noi inca ne mințim singuri nefiind capabili sa oferim producătorilor din tara ( inclus Dacia) o cale ferată modernă și o autostradă pina la Borș. Iar portul Constanța, bun de exportat doar oi și grâu.
      Asta e realitate comparativa . Logic că vor investii acolo unde convine. RO nu mai este o astfel de țară. Concurenta internațională combinata cu cu decizile politice mioritice demente , ne îndepărtează de restul UE.

      13
      • Regele Marocului si cine o mai avea putere de decizie prin tara aia a bagat inteligent bani in infrastructura si alte investii.
        O duc mai bine comparativ cu altii din regiune si vad ca si americanii au incredere si le vand armament performant la greu.

        Dar totusi mereu va exista pericolul ca zona aia (Nordul Africii) sa o ia din nou pe aratura inclusiv tari acum stabile ca Maroc, Algeria sau Egipt.
        Dar cum momenan lucrurile sunt stabile, banul dicteaza.

        De acord ca noi suntem prosti (din cauza coruptiei), in ultimul timp pare ca se mai misca treaba cu autostrazile si la noi, dar loturile care vor trece prin munti inca par departe de realizare.

        Sper ca macar in Transilvania ca o sa fie mai repede legata de Vest cu infrastructura sa mai atragem un producator auto (european, japonez, sud-corean).

        7
      • Big like de la mine. Despre asta este vorba, decizii tampite politice. Ai contract dacia cu politii locale in italia si cu carabinerii, dacia se cumpara in prostie in Ungaria, Austria si Germania iar noi in loc sa profitam, sa avem 5 fabrici dacia, nu una, stam cu degetul in nas si ne uitam lung la marocani.
        Cat despre port, sa nu mai zic.

        7
        • oare pe cine a avantajat lipsa infrastructurii ,pe noi sau chiar pe renault care s-a vazut fara competitie serioasa ?!oare nu a existat o garantie subliminala acordata de statul roman francezilor ca vor „rata cu brio” toate incercarile altor constructori de a intra pe piata romaneasca?!
          sute de mii de masini vandute,achizitii ale statului garantate ,comert de piese originale….o duce rau renault cu noi.
          normal ca investitia dacia e buna ca e mai mult decat nimic dar investitiile lor de extindere le fac doar prin alte parti nu la noi….oare nu ne-am vandut viitorul pe nimic?

          5
  12. Dacia confirma ca modelul Spring va fi fabricat in China:
    https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24356339-dacia-confirma-masina-electrica-produsa-china-fost-numita-spring.htm
    Ce-i drept, mentionasera treaba asta de cand au aparut primele informatii despre model.

  13. Mda…

    Sa zicem ca nu prea agreez electricele!

    Deci, Spingu asta de 373 cm lungime , autononomie 200 km va costa „doar” 15.000 euroi la minim!
    hm… cu un motor otto de max un litru at fi avut performate mult mai buine si autonomie ! Sa nu mai zicem ca pretul pretul ar fi fost, poate sub 7.000!

    5
  14. Fata de concept arata de-a dreptu’ jalnic cu rotitele alea de jucarie si muchiile grosolanite aiurea . Parca dinadins or vrut s-o urateasca numa sa nu fie simpatica ca si conceptul .Pacat ,dupa conceptul Duster si frigiderul de serie ”care este ” or dat-o cu mucii-n fasole si la junior
    Macar Megane-ul sa-l scoata cat mai apropiat de concept …

    1
  15. dacia spring-time….automobile in românia se fac la craiova,autoutilitarele la mioveni.

    2
  16. Nimeni nu zice ca lipsa infrastructurii in Romania este strategica?

  17. Aduce cu citroen 2 cv.

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *