A-nceput de ieri sa cada, cate un indian pe strada…

…cu tot cu avion si nu pe strada ci pe unde ii lasa avionul sau cel mai probabil talentul.

 

In ultima vreme India se poate mandri cu un record rar si nedorit de nimeni, genul de record care te face mereu sa-ti faci cruce cu ambele maini si sa spui soptit: “ Ptiu drace! Sa fie la ei acolo!!!”

Astfel mandra IAF poate contabiliza un lung sir de “succese” resusind o performanta demna de cauze mai de Doamne-ajuta.

Pe 18 octombrie cade un MIG-29. Pilotul mort si el. Cauza?! Purtatorul de cuvant SK Mehta zice ca se mai cauta problema, adica cauza accidentului. Pacat de viata pilotului. Aparatul executa un zbor de antrenament de noapte.

  MIG-29UPG

sursa foto: airliners.net

In decembrie India a mai pierdut un avion, de data asta un MIG-21, al cincilea din 2011. Problema la MIG-21 este insa faptul ca mare parte din piloti sunt tineri, iar datorita faptului ca in India trecerea se face cateodata, direct de pe  avion cu elice, pe supersonic, rata accidentelor este foarte mare printre tinerii piloti, nemaivorbind ca MIG-21 este un avion destul de dificil de pilotat, iar fara o perioada de acomodare pe un avion de antrenament cu reactie…pacat de bietii copii! Rusii mai spun ca o parte din probleme provin din faptul ca India fabrica o parte din piesele de schimb pentru MIG-21 si de aici o foarte slaba calitate a acestora, nerespectandu-se specificatile tehnice.

  MIG-21 Bison

 Pe 8 decembrie un Suhoi 30 MKI cade si el, de aceasta data pilotii, avionul era o dubla,  scapand teferi. Aparatul a cazut langa orasul Maharashtra. La o prima examinare se pare ca problema a fost una de ordin tehnic. Desi Su-30MKI cade mai rar, indienii au pierdut pana acum trei astfel de aparate.

 Suhoi-30MKI

Problemele de menteneta, proasta calitate a pieselor integrate in productia locala(la fel ca la T-90), slaba pregatire a pilotilor, mai ales a celor tineri, sau problemele puse de aparatele sovietice, unele destul de vechi, apasa greu asupra unei aviatii indiene si asa destul de pestrite si diverse. Cum va reusii India sa-si asigure un nivel de securitate crescuta a zborului in viitor, tinand cont ca urmeaza sa achizitioneze noi avioane(Rafale sau EF) ramane de vazut. Cert este ca India se descurca destul de greu cu asimilarea in productie a unui produs ceva mai putin complex decat un avion multirol, si anume tancul rusesc T-90, unde problemele cu furnizorii au facut sa existe intarzieri majore in planul de productie.

Si se pare ca indienii sunt pe punctul de a cumpara niscai Hawk-uri de la britanici tocmai in incercarea de a-si pregati mai bine si mai mult pilotii incepatori.

Deocamdata cad avioane rusesti, pentru ca evident, rusesti au! Peste cativa ani vor cadea si aparate europene, pentru ca vor avea si dalea…

 

surse: expressbuzz, strategypage, xairforces

 

 

 

5 comentarii:

  1. Da din pacate este adevarat, insa ai uitat sa spui ca indienii au si o rata apropiata de 13 % de atritie la Mirage 2000 deci orice ar avea au o placere de a le trata prost din punct de vedere tehnic si asta duce la accidente. Pe de alta parte se pare ca ceva s-a schimbat in rau in ultimii ani in Aviatia de lupta Indiana, numarul accidentelor crescand sa fie oare si pregatirea pilotilor in declin?

    • Una din sursele postate la sfarsitul articolului spunea ca exista o mare penurie de avioane-scoala cu reactie. O parte din pilotii incepatori fac trecerea direct de la elice la supersonic, si datorita faptului ca au sanse mari sa cada, pe MIG-21 sunt trimisi in general piloti tineri. Mie acest lucru mi se pare criminal si extrem de rusinos. Adica dupa ce ca nu ii pregateste bine, nu au experienta li se mai da si unul dintre cele mai greu de pilotat avioane!
      De Mirage 2000 nu stiam, insa nu aveau cum sa fie acolo mai buni dacat la restul aparatelor. Cred ca sunt destul de incompatibili cu tehnologia sofisticata, cu tot avantul lor economic.

    • Cam 13,5% pentru Mirage 2000 și vreo 22-23% la Jaguar (adică la același nivel cu venerabilul MiG-21).

      Indienii cad cu orice zboară foarte des…

  2. in loc sa fi facut panarama aia de hal tejas mai bine faceau unu de antrenament si poate asa nu mai cadeau ca mustele.macar de le dadea craiova proiectu sau avionul iar99.pe bani buni,ca vaz ca astia nu se uita la bani.iau de la gura populatiei si baga n armament.bine ca nu au f22 ca dadeau si cu el de pamant.acu partea proasta e ca firma care va castiga contractu va avea niscaiva belele.pai cand or incepe astia sa pice cu taifunu sa vezi atunci ce o sa urle presa ca avionu e varza.asa ca mai bine pas iar 99 la ei.retractez.nu face reclama buna

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *