A saptea. 10 august 2018.

2018. Ilie Gâzea a venit din satul lui în Piața Victoriei pentru un vis. A murit pentru el.

Ilie Gâzea

Totdeaună organul cu bâtă şi supus vajnicii apărători ai democrației și ordinii sociale trebuie să bată și să omoare cetățeanul de rând, sub umbrela cuvintelor mari (‘eliberarea antifascistă’, Servesc Patria) și la adăpostul legii aplicate la ordin politic. D-astea.

Exercițiu: găsiți diferențele între cele două serii de imagini de mai jos.

Mineriadă, 13-15 iunie 1990

Jandarmeriadă, 10 august 2018

Eu am găsit așa: uniforma, modelul de bâta. Altfel, bătăuși și criminali, la adăpostul civintelor mari și/sau al uniformei.

Fiecare generație are nevoie de un duș rece. Fiecare generație trebuie să înțeleagă că trebuie să se care dacă vrea și poate mai mult. Pentru că fiecare generație trebuie să înțeleagă că dacă vrea mai mult decât o comă socială continuă trebuie să își facă bagajele. Pentru că … aici nu se poate. În imaginea de mai jos, E3 reprezintă ‘brain drain’; creșterea reprezintă o înrăutățire. Corelație? Cauzalitate?

Romănia – economie și ‘brain drain’ (fragile states index)

 

Iulian

69 de comentarii:

  1. Cam de can can articolul asta, nu le iau apararea celor care au organizat dezastru dun 10 august 2019 dar asta nu asta e motivu pentru care unii pleaca. Unde sa duc unde politia e mai pasnica si de partea lor? Franta? lol USA? lol Rusia?
    La fel pe grafic parca vad economia si ,,State legitimacy” scazand. De cand mai nou economai scade in ultimii ani? De cand Romania e mai ilegitima de la un protest violent anul trecut in comparatie cu ce se petrece anu asta in Europa sau SUA sau Chile?
    Singurul lucru cu adevarat trist si deranjant este ca s-a clasat dosarul in rest pare genul de plans de mila tipic romanesc.

    7
    • Cind fraza are forma ‘nu vreau sa … , dar …‘ negi tot ce spui inainte de ‘dar‘ si crezi exact ce vine dupa ‘dar‘. E standard.

      Cei care pleaca nu pleaca pentru relatia cu Politia. Uita-te din nou pe grafic.

      Edit: și ai citit și textul de te-ai rupt. Scrie clar ‘În imaginea de mai jos, E3 reprezintă ‘brain drain’; creșterea reprezintă o înrăutățire.‘. Citeste legenda graficului. Cuvinte, formeaza propozitii, formeaza fraze, transmit informatie.

      14
      • Ok recunosc ca ma citit gresit graficul. Totusi ,,Brain drain” are loc in toata lumea post sovietica si nu numai, interventia violenta si nejustificata a jandarmeriei in Bucuresti (zic asta pentru ca in restul oraselor din tara a fost ok, vezi TM si CJ) nu e motivul pentru brain drain. Cat despre tragerea la raspundere a vinovatilor, pai au facut exact ce au primit ordin sa faca, si au indeplinit scopul. Ce politician/sistem in lumea asta pedepseste oamenii loiali? Daca ii pedepseste acum pt 10 August poate pe viitor refuza sa respecte ordinele cu sifntenie si atunci clasa politica si nu numai intra in belele mari.

        3
        • Mai uita-te o data pe grafic, poate data asta intelegi.

          Daca nu si nu, sa explic in cuvinte. Graficul prezinta perioada 2006-2018 si 2018-azi. Brain drain sufera o schimbare a tendintei adica era pe o tendinta de imbunatatire iar dupa 2018 a avut o inversare, deci s-a inrautatit, deci a crescut. In conditiile in care (1) economic lucrurile au fost tot mai bune, (2) in 1999-2001 nu a fost nici un virf al natalitatii sa poti spune ca dupa 2018 au plecat la studii in alte tari, (3) nu s-a deschis nici o piata majora a fortei de munca pentru romani, (4) intre februarie 2017-august 2018 a fost o perioada de protest continuu care a culminat cu bataia populatiei interventia legitima rezulta intrebarea: cauzalitate sau corelatie? Pentru o situatie asemanatoare vezi consecinta mineriadelor, dupa iunie 1990 asupra migratiei si brain drain.

          Acel eveniment impreuna cu continuarea – huliganii au primit sentinta, dosarul allalt s-a plimbat de la Parchetul Militar la DIICOT si inapoi, acea lucrare de peste 250 de pagini scrisa de procuror transmit semnale. Nu e vorba de 10 august doar ci de actiunile statului si ce se mesaje transmit ele.

          18
    • Tu nu vezi padurea din cauza copacilor , in mare parte saditi de p$d …

      5
    • pentru luci –serios ?! Eu personal cunosc 2 familii care au vandut tot si au plecat din Romania din cauza sistemului ,nu pentru Bani, aveau situatii materiale excelente !! Lipsa reperului moral …va spune ceva ? regimul p$d functioneaza pe principiul rusesc : noi cream o problema apoi tot noi aparem CA salvatorii aceleasi probleme create de noi . Ha!!

      15
    • tu habar nu ai ce vorbesti , puti a psd ist de la posta
      in 10 august 2019 jandarmii nu au batut pe nimeni
      protestul a fost inabusit violent in 2018

      7
  2. Ca sa nu zic ca scopul protestului a fost care? Sa se care Dragnea si PSD? Sa termine cu schimbarea legilor in favoarea lor? Pai si? La vot a primit un pumn in cap si dupa 3 ani si 6 luni cu executare. Deci? Care este motivul pentru care atunci cand dam putin de greu ca sa facem ceva trebuie repede sa ne facem bagajele si sa ne caram? Nu cumva mentalitatea asta defetista ne-a adus aici in primul rand?

    7
    • Uita-te la istoria contemporana a Romaniei.

      5
    • Mama masii de mentalitate. Unde pana mea ai vazut mentalitate defetista la aia 100k care au iesit in piata pe 10 august? Sau la aia care au iesit cand cu OUG 13? Daca sa ingheti de frig (ca da, era frig atunci) sau se iei gaza ore in sir de la niste brute nevertebrate inseamna ca ai mentalitate defetista inseamna ca apa pe care o beau de dimineata nu este apa.

      11
      • Daca iesi in strada doi ani e mentalitate defetista. Ce stii tu, a zis Luci.

        10
        • Aici pare ca nu intelegi tu, mentalitatea defetista e aia in care daca nu iese cum te astepti tu repede iti faci bagajele si te cari pe vesnicul motiv ca ,,aici nu se poate niciodata”, mai ales in conditiile in care Dragnea e istorie deja. Faptul ca oamenii au iesit 2 ani in strada e de admirat si ar trebui sa isi dea seama cat de mult a contat asta in ciuda bastoanelor incasate.

          7
          • Doar trei exemple:
            – Dosarul Revolutiei: 30 de ani; plula
            – Dosarul Mineriadei 13-15 iunie 1990: 30 de ani; plula
            – Dosarul 10 august: 2 ani; plula

            Dupa 30 de ani nu e defetism, e realitate. Daca faci acelasi lucru si speri la acelasi rezultat esti prost sau cu probleme psihice. 30 de ani e jumate de viata de om si avem doar una.

            26
            • De ce te obosesti sa ii raspunzi?

              3
            • Dosarul Revolutiei
              Cate guverne au fost de atunci?
              PSD e de inteles ca n-a miscat, dar PNL, PDL si PNTCD ce scuza au?

              5
              • „…dar PNL, PDL si PNTCD…?”
                Aceeasi mizerie!

                2
              • Si inamovibiliii din justitie cine i-a creat? Constitutia din 90, facuta pilaf in 2002 parca cine a facut-o? Nu tot mama dinozaurilor? Nu tot de la securisti iti primesti ordinele si te dai sfant pe aici?
                P.S Si fara, mars sau alte cuvinte cazone, ca pana una alta eu si alti fraieri ca mine va platim.

                1
    • somnul ratiunii naste monstrii . in Romania iliescu , Vadim Tudor , dragnea si p$d .in gubernia maldava naste dodoni

      3
  3. Din pacate asa este…fara o reforma profunda in Justitia Romana si fara sa zboare CCR-ul actual si scrierea / amendarea Constitutiei de azi care este neclara tot asa o sa o tinem cu putregaiuri si cancere care mananca tara din interior.
    Mai e un aspect – inechitatea intre anumite categorii, lipsa de coeziune sociala, coruptia prezenta in cele mai importante institutii, toate duc la salbirea Romaniei ca stat pana la disolutie.
    Apoi apar vocile secesioniste – din afara dar si idiotii utili din interior care aruncandu-li-se slogane de patriotism si nationalism – gen „Nu ne vindem tara!” intra pe fenta celor care pun paie pe focul acesta.
    Pana la urma daca toti ne imaginam ca reguinii noastre o sa ii mearga mai bine separat pana la scenariul Yugoslav mai e doar un pas. Sa nu uitam ca in anii 1988-1991 Yugoslavia = Occident in ochii romanilor si pe buna dreptate. Apoi totul s-a cufundat in un razboi fraticid.
    Scenariul se poate repeta.

    18
    • Vreau sa cred cu pretul sanatatii mele mintale ca romanii 95% sunt oameni cu scaun la cap, cred in ideea de natiune si eforturile facute in istorie ca noi sa existam in acesta forma.

      5
      • De la credinta pana la logica este diferenta mare….si in partea Transilvaniei apare ruptura si in Moldova si in Oltenia deci semintele urii sunt plantate acum mai se asteapta paie pe foc si o scanteie.

        2
      • 95% ??? good luck with that. eu zic ca vreo 15% e mai realist.

        7
        • Da credinta ii aia de merge mana in mana cu speranta. Nu cred ca vorbim de logica, asta-i doar o exprimare, nu exista niciun studiu sociologic care sa certifice gradul de „normalitate” a poporului, normalitatea find ceva extraordinar de greu de definit, astfle incat sa putem trage concluzii logice de urma unui studiu.
          Revenind deci, eu cred aceste lucruri la fel cum dumneata crezi alte lucruri, doar ca sa nu vand totul si sa plec, la vremuri si zone mai bune. Scanteia nu poate veni pe o astfel de tema atata de usor, iar Iugoslavia a venit pe fondul unei demente generale, nationalism si finalmente razboi civil.Putem ajunge aici fara doar si poate daca alunecam pe pante nationaliste, pe conflicte interetnice acolo unde ar trebui sa fie o mica disensiune intre doi vecini.
          Cu privire la separatism, eu personal si 100% din oamenii pe care ii cunosc eu, ardeleni din aia ocosi, nu vor sa mearga cu toporul la Constanta, vor sa mearga cu familia, sa bea o bere si un spriț, sa se simta bine si mai apoi sa se intoarca acasa. La manastiri la moldoveni de asemnea fara topor ci cu bun simt si respect fata de sute de ani de istorie si ortodoxie, chiar daca unii is greco-catolici.
          95% din conationalis nostrii cred eu ca sunt oarecum normali, dar daca nu sunt de acord pe anumite subiecte aia nu inseamna ca vor sa-si faca tara lor.Cu 15% eram Venezuela eventual.
          Realmente cred ca mai mult de 5% din populatie nu are tendinte separatiste. Dar desigur ca nu am studii care sa ateste asa ceva ci concluzionez pe faptul ca articolul respectiv din constitutie nu a fost niciodata pus in discutie la modul serios.
          Si apropo, hotarati-va o data. Daca zic ca mancam maro cand spunem ca in istorie ne-a tras-o altii si noi suntem neprihaniti imi zic unii, ce zici tot nasoale de romani baaa tradatorule. Acum cand zic faptul ca totusi nu mi-am pierdut speranta in poporul roman si cred ca 95% sunt oameni rationali, tot nu-i bine.
          P.S. Ratiunea insemna ca vezi subiecte majore la fel nu ca suntem toti la fel.
          Parerea mea, vorba lui Sharky.

          8
          • Exista un experiment social odata la cativa ani numit vot care iti spune multe despe o societate

            3
            • Ultimul nu mi-a spus nimic neasteptat. Cel de dinainte a fost o surpriza placuta.

              • Ultimul mi-a spus ca 35% din romani sunt batuti in cap si semialafabeti functionali. Cu toate astea, nu cred ca sunt secesionisti ca asta vorbeam, nu? Adica poti sa crezi ca dna Dancila era meseriasa ca prezidenta, si sa urli articolul 1 din constitutie pe strada, nu?

                1
          • lt, din pacate ratiunea nu inseamna implicare, constiinta si civism. Si eu cred ca am depasit niste etape ca si societate, dar cu marea, IMENSA majoriatea a conationalilor nostri, dincolo de usa casei sau poarta curtii proprii NU prea ai ce face.
            Ai sintetizat bine: berea, spritul, wkndul si intoarcerea acasa. Platesc taxele, incep sa se comporte politicos, recunosc fake-news, aduna niste calitati. not enough BY FAR!

            1
          • Foarte optimist esti lt. Din pacate eu nu. De data asta sunt de acord cu opozitia argumentativa. Faptul ca inca existam in aceste granite este o minune in sine. Enclavizare exista deja nu in sensul ideilor nastrusnice ale unora ci in sensul in care legea statului roman nu se aplica in acele zone.
            Apreciez optimismul!

            2
            • Offf pai draga Mirceo, nu asta ce facem noi acum este democratie? Opinii diferite formate de contexte de viata diferite. Sunt optimist incurabil, da asa este. Si cand am scris articolul ala „ce inseamna pentru mine Romania”, am explicat fundamentul acelui optimism. Unde lucrezi tu(din ce inteleg) din pacate ai de a face cu oameni aflati in postura opusa legii asadar iti pot intelege punctul de vedere.
              Ai un like de la mine!

              • Te invit calduros sa vii vreo 2 luni sa locuiesti intr-unul din sectoarele 4 sau 5 la alegere: totul este capturat de catre mafia tiganeasca care ii sprijina pe primari. De acolo iti iei campii, si pleci. Vorbim de aproape 700k oameni, nu de Vaslui.

                1
                • Da bine, ne putem muta in mai multe cartiere nu doar acolo. Dar deviem de la subiect, eu vorbeam de populatia Romaniei care ar sustine secesiunea unor regiuni.

      • Vasile Băcăuanul

        Aveți un mare ,,BIIINE DOMNULE!” de la mine. Asta e singura noastră țară! Nu-i condamn pe cei care au plecat decât dacă se leapădă de originea și tradițiile lor.Să fie și ei să fim si noi cei care am rămas aici sănătoși și fericiți! Condițiile pentru asta cam diferă, dar să nu uităm- avem drept de vot încă, deci….

    • Cred ca ai perfecta dreptate cind vorbesti de aceasta directie. Pe lipsa coeziunii sociale se poate construi mult.

      3
  4. Daca poate cineva sa imi explice setea si placerea cu care un roman da cu bata in alt roman, as ramane recunoscator. Asta ma fascineaza pe mine si din punct de vedere istoric.
    Ca sa exemplific acel cretin cu tonfa in mana lovindu-l inutil pe camermanul digi24, acesta neprezentand niciun fel de pericol.

    15
    • Era de la Digi24, motiv suficient.

      17
      • Nu cred că doar „Digi24” era motivul…
        Întotdeauna am crezut că toate bătăile astea au avut ca scop eliminarea informațiilor. Să nu mai fie nimeni care să filmeze, să spună ce se petrece acolo, să aibă dovezi scrise. Istoria să fie scrisă doar de învingător.
        Ca dovadă e cocalarul ăla în alb, Excelență Paraschiv sau cum îl cheamă, care e filmat la un moment dat luând un telefon, dând cu el de jos și spărgându-l, iar apoi întrebând cu dispreț: „de unde aveți voi dovezi că eu am spart telefonul ăla?”
        Telefonul ăla filmând în direct…!

        4
        • Da, e un unghi. Plus cind citiva de la BSIJ ai lu Paraschiv bateau pe unu si un coleg al lor s-a luat dupa unul care filma. Jurnalistii straini batuti si ei.

          Si apoi propunerea aia cu tarcul pentru presa.

          3
  5. „Bâta bate principiul”
    Am sa imi permit sa il citez pe @Iulian, care a inclus 30 de ani in trei cuvinte…
    ‘Unde am ajuns după 30 de ani și ceva de revoluție continuă? Priviți în jur. Lecția mereu actuală este că bâta bate principiul’

    2
  6. Fara suparare dar suntem un stat semi esuat. Jandarmii si politia protejeaza interlopii,camatarii, cei care taile lemne, traficantii de tigari si de droguri..In parlament se dau legi in favoarea infractorilor,ccr-ul isi bate joc de constitutie, avocata poporului e impotriva poporului, mori cu zile in spitale, invatamantul e distrus, etc.. Nu vi se pare ca totul e in antiteza cu o tara normala si civilizata? In tara din pacate nu prea esti protejat de catre autoritatile statului,

    20
    • Ma gindeam daca sa vorbesc si despre anomie si ideile lui Durkheim. Nu are sens.

      2
      • nu stiu daca trecem printr o perioada de anomie sau doar acaparat puterea niste ticalosi. Tin sa cred ca majoritatea vasta a romanilor impartasim aceasi valori

        3
    • @barny subscriu. E groasa rau situatia si merge tot spre coruptie si criminalitate

      1
    • Barny-suntem un stat care intotdeauna ne-a fost bine cu vestul continentului dar estul nu ne lasa.Vorbim de diaspora…pai 90%din acei oameni plecati in bejenie au fost votanti si simpatizanti PSD.acolo abia au vazut realitatea.Caruta aia cu „prosti”rasturnata la Caracal (1848)a insamnat schimbarea tarii,aia au anulat cuvintul(si altele)GHINE cu vesticul bien,bene,bine.si lupta schibarii a continuat pina in 1945 cind am fost ocupati si spalati pe creier de ocupantul muscal.

      1
  7. Este un sindrom tipic acestui neam .
    Ieri s-au împlinit 419 ani de la martiriul lui Mihai Viteazul , din data de 09.08.1601 .
    Mai jos aveți un link cu motivele pentru care Papa de la Roma nu a dorit să îl sprijine pe Mihai Viteazul .

    Despre cei ce au plecat din România , goniți de mineri acum 30 de ani … nu mai comentez , unii dintre voi au apucat acele vremuri .
    Oare de ce Europa de Vest nu a sprijinit sâmburele democrației autentice din România ?
    Cât despre actuala clasă politică , o vreau lângă Dragnia .
    La umbră deasă 😉 .

    Cât despre frustrările legate de instrumentarea cazului 10.08.2018 , constat că încă e voie să visați la dreptate , fericire , democrație .
    Acel miting a avut din start o umbră de îndoială asupra seriozitatii organizatorilor .
    Da , acum putem concluziona că există :
    – infractori
    – instigatori ( hmm , acum sunt la putere , deci nu va fi un proces corect 😉 )
    – victime
    – pagube materiale și de altă natură

    Rezultate evidente : încă o generație cu șanse ZERO .
    Asta e viața , mai așteptăm încă 30 de ani .
    Nu toți vom apuca …

    Cât despre Mihai Viteazul , nu mai e nimic de spus .
    Televiziunile care au transmis un eveniment privat din viața unei etnii , sunt fix acelea care au instigat la chemarea victimelor in Piața Victoriei pe data de 10.08.2018 .
    Dar despre Mihai Viteazul nu au suflat o vorbă …
    Scârba mea e până la cer …

    Cât despre politicieni , treaba e clară : orice hoț își are prostul lui .
    Spor la vot !

    https://manastirea.petru-voda.ro/2019/05/17/de-ce-nu-l-a-ajutat-papa-pe-mihai-viteazul-sa-salveze-europa/?fbclid=IwAR0pWilRSokF-ikY86zkuzvyRmmKTxTWeKQFTkCoyDsvqLTNWUYzPNrGXXs

    13
    • Si scarba mea e tot pana la cer. Daca crezi ferm faptul ca acest link merita dat mai departe. Este o fabula.Faptul ca cineva in epoca medievala a retinut scriptic cuvintele lui Mihai Viteazul la nivelul unei discutii intregi. Efectiv stenograma nu alta. Chestia asta nu iti da de gandit?
      In al doilea rand Mihai a fost un om al vremurilor sale, un domn mai abil decat altii categoric si asta i-a atras antipatia multora inclusiv a mercenarului italian de orgine albaneza Giorgio Basta care l-a si executat atragandu-si la randul sau antipatia imparatului care a ordonat retinerea lui Mihai si nimic mai mult.
      Ar trebui cineva sa-i spuna poate autorului ca fiul lui Mihai a studiat la un colegiu iezuit.
      Un mare roman a fost Mihai, nu incape discutie aici, dar sa nu dam in literatura de creatie.

      8
      • Confirm. Mi-ai luat-o inainte. As mai adauga si faptul ca prima unire a romanilor a facut-o un ungur( stai ba, nu da cu pietrii). Planus dacicus, Sigismund Bathory, 1595. Acum este perfect adevarat ca Sigismund nu avea el o treaba cu unificarea celor trei provincii mai mult decat sporirea propriei sale influente. Planul in sine nici macar nu a aprtinut lui Sigismund, ci el a dat doar cu subsemnatul si a folosit prima data in istorie cele trei simboluri unificate ale provincilor, insa ideea in sine a aprtinut unui politicain extrem de priceput, iscusit(cum formuleaza Iorga) pe nume Stefan Iojica, nobil roman din Banat . Sigismund il numeste pe Stefan capitan al curtii ardelene, fapt ce ii confera o putere uriasa, la care se aduga si faptul ca Sigismund era labil psihic(afirmatia apartine lui C. Giurascu, 1944, Cartea Istoria Romanilor). Din pacate asa labil cu era Sigismund nu a apreciat faptul ca de facto conducatorul principatului avea rezultate chiar bune in activitate find apreciat de imparat s-a speriat ca poate fi numit chiar principe imperial si find vremuri medievale l-a executat( Ioan-Aurel Pop, Naţiunea română medievală. Solidarităţi etnice româneşti în secolele XIII-XVI, Bucureşti, 1998, p. 22-29 / Nobilimea românească din Banatul Lugojului şi Caransebeşului în sec. XVI-XVII. Studii de caz: Familiile Bekes, Iojica, Vaida şi Măcicaşi, în “Anuarul Institutului de Istorie “George Bariţ” din Cluj-Napoca”, series Historica, XLIII, 2004, p. 62-65. )
        Dixt Iorga, ca nu le dau de la mine din burta, cartea „Neamul Românesc şi Ţara Ungurească”, 1906.
        Dada stiu, Iorga nationalist. Dar ca istoric ramane inegalabil.
        Si apropo de colegii iezuite, fostul colegiu iezuit unde a studiat fiul Mihai Viteazul, adica Nicolae Patrascu este in prezent Universitatea Babes-Bolyai. Chestie de mandrie, pai nu?

        3
  8. Mvai dar cate lacrimi…. cata dojana, disperare si frustrare… Mai baieti (ma adresez unor comentatori de mai sus) voi nu ati fi dus-o bine in 1916 cand va punea pusca Martini in mana si va trimeteau sa va smardoiti cu nemtii….
    N-avem timp sa plangem. Power through. Progres este. Putin, amatoresc, prost… da’ treb sa o faca cineva. Treb sa se ia cineva in gura cu idiotii, sa se dea cu capu’ de pereti. Ce, nu stiati ca sunteti o generatie de sacrificiu? Acu’ stiti. Psiholog, preot, mama… si mergem inainte.

    4
    • cand te smardoiai cu nemtii obtineai ceva ce ai pierdut in puscarie batut si colectivizat de cei ar caror urmasi te-au bumbacit la 10 august ca erai chiabur hai cu legionarii mama lor de comunisti

      1
      • Si daca ne smiorcaim o scoatem la capat?
        Inca se judeca 10 August. Lasa disperarea acasa, ca nu-i necesara.

        1
        • La smardoiala cu nemtii aveam sanse egale. Ai spus-o chiar tu – cu pusca in mana. la 10 August cu pieptul meu de arama ce sanse am avut? Sa fi venit jnadragnii cu pieptul gol si atunci as fi ca da fair fight. Dar tu esti pregatit cu munitie de razboi contra unei mari de oameni inghesuiti unii intr-altii. Cel mai prost tintas din jandragnerie a luat atunci FB tragand la oha cu gaze lacrimogene in multime…Nu aveai cum sa ratezi, pica pe ceva moale si facut din carne umana.
          Aberatii dinastea SRI-iste, cu la lupta vitejii mei nu mai tin din al doilea WW. Du-te tu la lupta cu pieptul gol, ca n-am baut gaz.

  9. On topic:
    1. ” Corelație? Cauzalitate?”
    – Din perspectiva cunoscutilor mei. Am prieteni „afara”. Imaginea de fond: cei din tara, prin reprezentantii (re)alesi spun ca se pisa pe diaspora. Nu e o gafa, ideea era sustinuta si inainte de alegeri. Punctual, referitor la 10 august, era vorba despre „mitingul diasporei”. Marea majoritate a prietenilor mei din diaspora (adica marea majoritate a prietenilor mei ) nu a fost prezenta in piata, dar a urmarit cu atentie ce se intampla acolo. Nu stiu (inca) pe cineva care a plecat din cauza asta, dar stiu pe multi care au primit o confirmare ca ar fi bine ca pe viitor sa-si vada dracului de problemele lor, din tara lor si sa-si vada de noua viata.
    – Din perspectiva mea: am participat la mitinguri in piata suficient cat sa invat locurile de parcare de pe stradutele adiacente Kiseleffului numai bune pentru cei veniti din provincie.In august eram in vacanta „afara”, pe o plaja cu o bere, caci prin industrie cam aia e perioada de concedii. M-am bucurat impreuna cu prietenii ca nu am fost in piata. Spre deosebire de ei, eu am ales sa raman in tara si sunt impacat cu decizia asta, dar tare mi-e teama ca daca as fi fost in piata alegerea mi-ar fi fost zdruncinata.
    „găsiți diferențele între cele două serii de imagini „. Mai putini gura-casca pe fundal. Nu mai e loc pentru indiferenta. Ori, ori.

    2
  10. https://newsweek.ro/politica/pro-romania-partidul-ciesie-afinitatea-lui-ponta-pentru-serviciul-secret-al-armatei-ii Pare puțin cam of topic dar cred ca cu toți știm ca Securitatea încă se afla la multe butoane.. și din ce este format PSD-ul sa nu uitam ce factori au determinat haosul din anii 90. Ma întreb mereu care este scopul lot ? Ce rost are o țara săraca ? Chiar atât de bolnavi mintali sunt astia ? De nu isi dau seama ca se torpilează pe ei înșiși ?

    2
  11. Iulian, cum nimic schimbat cand Dragnea e in concediu dupa gratii, iar cele doua blonde de la MAI si Guvern scoase pe tusa?

    3
  12. N-are absolut nicio legature pe fond o speta cu alta
    In 90 au fost activati minerii sa bata. Carora li s-au pus trenuri la dispozitie
    Cine era ministru la transporturi?
    Minerii erau masa de manevra, s-a facut chiar un studiu sociologic in anii 80 de catre Septimiu Chelcea, care ghiciti unde a ajuns sef si unde e acum
    Copiii inca mai cred povesti

    4
  13. @ Mecanicu Stai putin
    Morar care a construit DNA si care l-a indepartat pe Iordache trebuie schimbat?
    Pe bune?

    1
  14. Ce gluma buna!
    Partidele politice romanesti nu sunt decat o interfete de schimb ale aceluiasi sistem. Unele mai rosii, altele mai galbene sau albastre. O coaja colorata.
    Cine a organizat 10 august? Cu ce costuri? Ce obiective a avut in vedere? Un raspuns optimist ar suna asa: Nu conteaza raspunsurile, totul este sa ne fie mai bine, chiar cel mai bine.
    10 august a avut succes. A erodat violent culoarea rosie de pe ambalaj. Apoi ambalajul a fost schimbat cu galben proaspat. Ne e mai bine acum? Ioc.
    Acum testoasele sunt la locul lor, si-au indeplinit misiunea si si-o vor mai indeplini ori de cate ori „țara” le-o va cere. „Diaspora” va iesi si ea ori de cate ori un ambalaj devine nerabdator sa imbrace aceeasi marfa cunoscuta. Si nici nu cred ca cei care cred in schimbare au invatat ceva din aceasta zi a uitarii – 10 august.

    3
  15. 10 august a avut un mare efect asupra mea si a familiei mele. Pana atunci plecarea din tara nu a fost luata in calcul desi, lucrand in IT, am avut destule oportunitati. Sotia mereu s-a impotrivit pe principiul „daca plecam toti cine mai schimba tara asta”. Eu fiind oarecum indecis am mers pe mana ei. Dupa 10 august am luat decizia, ca daca fiul nostru care acum are 3 ani alege sa plece din tara noi plecam dupa el.
    Iar pentru aia care zic ca plecam pentru bani: si eu si sotia suntem in aia 1% cei mai bine platiti oameni din Romania, avem masini noi amandoi, rate la banca sub 20% din nivelul veniturilor.
    Faptul ca sotia mea a ajuns sa fie de acord cu plecarea desi a refuzat timp de 20 ani mi-a dat un semnal pe care, sincer, l-am anticipat dar mi-am dorit sa nu am parte de el niciodata. Inseamna ca speranta moare, cel putin pentru mine.
    N-am sa uit niciodata copiii aia cu ochii umflati pe pod la Victoriei si pe taica-su cum le dadea apa pe care i-a dat-o altcineva ca el terminase sticla.
    Nu simt decat scarba cand vad jegdarmi, faptul ca inca lucrezi acolo la 2 ani dupa 10 august 2018 arata ca esti doar o molusca vrednica de dispret.
    Iar dobitocul de Iohanis e doar un misecuvenist coclit care doar a vrut un alt concediu de 5 ani alaturi de sleahta lui de parveniti.

    14
    • Diaspora l-a votat pe Iohannis in mare parte. Nu esti parte a ei acu’ ?

      5
      • Nu sunt parte a diasporei. Încă lucrez în țară și încerc să o schimb în bine atât cât pot. Decizia de a pleca din țară o va lua fiul meu, noi am decis că vom face ce este mai bine pentru el. Când și dacă va sosi momentul vom pleca cu inima împăcată că am făcut tot ce-am putut.

        Și încă o chestie. Faptul că te-am votat nu-ți da dreptul să faci cu boltă pe doleanțele mele. Iar cu dobitocul de Iohanis am votat răul cel mai mic.

        2
        • Dorele, cand te citesc regasesc disputele pe care le am cu 80% din prieteni. Si ei castiga relativ bine, si eu castig relativ bine, ratele la mine sunt ca si inexistente. Cu toate astea nu de multe ori m-am uitat la dulap si am vrut sa-l bag in trolere. Pentru mine sa merg in zona DACH ar fi plug-and-play, limba o vorbesc foarte bine iar nevasta ii medic si conversational se descurca ok.
          Cu toatea astea nu pot si trag de oameni sa ramana cat pot eu.
          Pe de alta parte, am prieteni sasi care au plecat in DE/AT si s-au intors inapoi. Am prieteni care si-au facut acolo o lume intreaga ( business ) si dupa 15 ani plecati si-au cumparat o casa la mine pe strada.
          Pentru mine ii oabla treaba, nu pot sa plec pur si simplu, ma uit la dulap, ma enervez si imi trece in 3 zile. Poate suna copilaresc dar „jur credinta patriei mele…” in capul meu se traduce si prin ceea ce fac acum, imi platesc taxe, votez, citesc in romana mult, scriu in romana mult, respect pamantul asta, fac o zi de maine mai buna asa putin cum pot eu.
          Dar sincer te inteleg. Apropo, impaca-te cu Iohannis, ca alternativa era… mergeam cu viza in Europa.

          1
  16. Acum vad ca a inceput 10 august si in belarus
    bat aia acolo ca la noi

    3

Comentariile nu sunt permise.