AIM-120D AMRAAM-probleme

Dupa nesfarsitul cosmar cu oxigenul de pe F-22 Raptor, americanii saracii, nu au odihna si somn linistit, pentru ca alta belea, tot pe bani multi, se profileaza la orizont.

AIM-120 AMRAAM nu vrea sa functioneze la temperaturi scazute! De fapt nu racheta toata, ci doar motorul, asta daca poote exista vreo consolare in acest aspect. Mai clar atunci cand avionul, cu racheta cu tot, urca la mari inaltimi, acolo unde temperatura scade zdravan sub -20 de grade, functionarea motorului in parametrii devine…loterie! Poate merge, poate nu merge.

Problema nu este noua, ci are deja doi ani de cand s-a descoperit si tot de doi ani nici o racheta AIM-120 nu a mai fost livrata Fortelor Aeriene Americane. Bineinteles ca s-au apucat sa cerceteze, sa vada ce si cum, insa dupa o jumatate de miliard cheltuita si doi ani de cercetari, nimic suspect nu a fost descoperit. Producatorul rachetei se jura pe toate cele sfinte, ca nu este vina lui! Adica cum dracu sa fie el de vina daca motorul este practic identic cu cel folosit si inainte, cand nu erau nici un fel de problema?!

Dar dupa doi ani de cercetari si o gramada de bani…misterul persista, desi biata racheta, de-a lungul lungii sale cariere, a trecut prin mai multe modernizari si foarte multe componente actuale sunt noi. Cu toate astea, probleme majoare nu au existat niciodata pana acum…dar este un inceput pentru toate.

F-16 lansand AIM-120D AMRAAM

Istoria AMRAAM-ului incepe in 1992, atunci cand a inlocuit in serviciu “batrana” AIM-7, cu 30 de ani vechime in spate. Gandita special pentru a remedia toate defectele  si neajunsurile observate de-a lungul timpului la AIM-7, noua AMRAAM nu prea a avut oportunitati de afirmare. Au fost un pic peste 6 lansari de lupta, in conditii reale, lansari care au dus la tinte lovite.

Varianta “D” a AMRAAM-ului, a intrat in serviciu in urma cu cinci ani si are o raza marita, o mai buna rata de disponibiliate si o rezistenta sporita la contramasuri. Pana in acest moment AIM-120D a prins aproximativ 2 milioane de ore, zburand pasnic sub aripile avioanelor de lupta, iar din totalul de 10000 de bucati produse, aproximativ 2400 de bucati au fost lansate in lupte simulate sau de proba.

AMRAAM AIM -120D cantareste 172 kg., o lungime de 3.7 metri, 178mm diametru.Pretul per bucata este de un milion de dolari, iar statistic o data la 1500 de ore apare o defectiune a unei componente.

 

Sursa: strategypage

 

GeorgeGMT

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *