Airbus Helicopters si IAR Brasov, stiri noi

Airbus Helicopters si IAR Brasov au semnat un acord de cooperare exclusiva pentru producerea elicopterului H215M in Romania

Preluare Hotnews: (articol de Victor Cozmei)

Airbus Helicopters si IAR au semnat un Acord General de cooperare exclusiva pentru producerea in Romania a elicopterului multirol H215M, un aparat de zbor greu, bimotor. Potrivit acordului, IAR va deveni contractor principal pentru orice posibila comanda de elicoptere H215M pe care MApN o va face pentru a inlocui flota imbatranita, anunta Airbus intr-un comunicat.

„Suntem mandri ca am semnat acest acord de exclusivitate care este, de altfel, rezultatul a aproape 50 de ani de cooperare intre IAR si Airbus Helicopters”, a spus Neculai Banea, directorul general al IAR. „IAR a construit aproximativ 360 de elicoptere sub licenta datorita parteneriatului de succes cu Airbus Helicopters si abia asteptam sa ne implicam in personalizarea si producerea elicopterului H215M”, a mai spus Neculai Banea.

„Acordul este o etapa importanta in efortul de a construi un parteneriat european in domeniul apararii. Suntem convinsi ca relatia aceasta va mai dura 50 de ani si ca H215M va corespunde total necesitatilor Armatei romane”, a spus Olivier Michalon, Senior Vice President pentru Europa al Airbus Helicopters.

In septembrie 2016 Airbus a inaugurat la Ghimbav noua sa fabrica de elicoptere in prezenta presedintelui francez Francois Hollande si a premierului roman Dacian Ciolos.

La inceputul anului oficialii companiei europene sustineau ca un contract cu statul roman este esential pentru demararea productiei la noua fabrica de la Ghimbav ce ar avea o capacitate maxima de 15 elicoptere pe an… (detaliat si in articolul urmator, ”Airbus Helicopters iar bate saua…pentru H215”)

_______________________

Airbus Helicopters iar bate saua… pentru H215

_______________________

Airbus Helicopters face angajări masive la Braşov

Preluare integrală Bună Ziua Brașov: (articol de Ovidiu Vrânceanu)

Utilajele din fabrica inaugurată anul trecut sunt în curs de instalare

Compania Airbus Helicopters, prezentă la Braşov de mai bine de 15 ani, printr-un joint-venture încheiat cu IAR Ghimbav, face angajări la Braşov, potrivit site-ului concernului internaţional. Compania franceză a mai inaugurat, anul trecut o fabrică de 55 de milioane de euro pentru producţia modelului de elicopter Airbus H215, negociindu-se, în prezent, şi pentru producerea la Ghimbav a variantei militare a acestui model – H215 M.

În prezent, potrivit directorului general al Airbus Helicopters România, Serge Durand, cele două activităţi ale francezilor folosesc împreună aproape 200 de angajaţi, urmând ca în fabrica de elicoptere H215 să se creeze în total 300 de locuri de muncă.

Totuşi, în compania creată împreună cu cei de la IAR Ghimbav, care se ocupă de mentenanţa elicopterelor Airbus, se aşteaptă „o creştere a volumului de lucru”, ceea ce duce la un necesar de „consolidare a necesarului de talente, în special în domeniul proiectării, specializate în avionică şi structura elicopterelor, navigabilitate şi siguranţă în domeniul aviaţiei”, mai spune sursa citată.  „Această iniţiativă este menită să anticipeze dezvoltarea business-ului şi să asigure o succesiune solidă în cadrul companiei, continuând buna tradiţie educaţională şi foarte apreciată în domeniul aeronautic românesc”, a mai declarat Durand.

Airbus este hotărâtă nu doar să producă elicoptere în România, ci şi să transforme România într-un centru de excelenţă pentru producţia elicopterelor H215, după cum a transmis Olivier Michalon, Senior Vice President pentru Europa al Airbus Helicopters, în cursul unei întâlniri avute în februarie la Palatul Victoria cu premierul României, Sorin Grindeanu, se arată într-un comunicat al companiei.
Înaltul oficial Airbus Helicopters a subliniat excelentele relaţii pe care grupul le are de 40 de ani cu România şi a spus că fabrica de la Ghimbav creează o nouă oportunitate, aceea de a porni un ciclu industrial veritabil prin producerea elicopterelor civile şi militare H215.

În 15 ani, Airbus a făcut afaceri de 1,25 miliarde de lei în România
Compania consideră că H215 va fi un produs mai atractiv la export dacă România va fi prima ţară care va cumpăra elicopterul pe care-l produce. „Este foarte important ca România să dea un exemplu, pentru că elicopterul nu este un produs uzual, iar atunci când vrei să îl exporţi, prima reacţie a cumpărătorului este să afle dacă ţara care îl fabrică îl şi cumpără”, a explicat Olivier Michalon.

România este un partener de încredere pentru Airbus Helicopters. De la înfiinţarea în 2002 a Airbus Helicopters Romania – un joint venture între Airbus şi firma cu capital majoritar de stat IAR Ghimbav, compania a avut o cifră totată de afaceri de 1,250 miliarde de lei şi un profit net de 72 de milioane de lei.

Prezenţa Airbus Helicopters în România a fost benefică ambelor părţi. Din 2002, cifra de afaceri totală rezultată din achiziţiile pe România a fost de 183 de milioane de lei. Din această sumă, 83 de milioane de lei au revenit IAR, acesta fiind unul dintre furnizorii principali.
Prezenţa Airbus Helicopters în România va avea un impact pozitiv asupra balanţei comerciale, prin adăugarea unui volum de exporturi de aproximativ 80% din cifra de afaceri a companiei.

Primii angajaţi pentru noua fabrică de la Ghimbav au fost specializaţi în Franţa
Noua fabrică de la Ghimbav va găzdui producţia elicopterului H215, un aparat bi-motor, economic, robust şi cu capabilităţi pentru misiuni multiple.

Certificat atât de EASA (Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei) cât şi de FAA (Administraţia Federală a Aviaţiei din Statele Unite), elicopterul H215 este echipat cu cele mai moderne tehnologii, îndeplinind cele mai recente cerinţe de siguranţă ale pieţei. Capabilităţile sale variate, puterea, viteza şi dimensiunile generoase fac din H215 un elicopter potrivit pentru o gamă largă de misiuni, asigurând o soluţie modernă şi rentabilă pentru diverse pieţe şi operaţiuni, cum sunt misiunile de păstrare a păcii desfăşurate de Naţiunile Unite sau misiunile pentru suport logistic.

Fabrica de 10.000 de metri pătraţi este finalizată, iar echipamentele şi utilajele necesare producţiei şi asamblării elicopterului H215 sunt în curs de instalare. Fabrica va avea 350 de angajaţi când va atinge capacitatea de producţie maximă.
Primii specialişti au beneficiat de cursuri de specializare la fabrica Airbus Helicopters de la Marignane, din Franţa. De asemenea, Airbus se implică în pregătirea noii generaţii de specialişti în aeronautică prin realizarea unui parteneriat cu Colegiul Tehnic Transilvania din Braşov.

 

58 de comentarii:

  1. Dupa ce am produs Puma inca de pe vremea lui Ceausescu , e si normal sa continui cu o varianta mai moderna si militarizata a elicopterului .
    IAR 330 era si este elicopter civil . Cu multa ingaduinta a fost ridicat la rang de elicopter militar .
    Acum e de vazut daca va urma si necesara finantare din partea MApN pentru a inlocui uzatele IAR 330 .
    Oricum nu avem nici un elicopter de atac , lupta antitanc din gama AH 64 , A 129 Mangusta , AH 1Z Viper sau Ka-50 , MI-28 .
    Tiger franco-german calitativ e foarte slab . Nu degeaba australienii dupa ce au cumparat 22 bucati (de recunoastere inarmata ) au decis rapid (dupa doar 10 ani de folosinta ) sa puna pe butuci intreaga flota si sa caute altceva pe piata internationala .

  2. H215 e elicopter militarizat sau nu? Mie unul mi se pare un elicopter civil.

  3. Si cu americanii cum ramane ?? Pana in final nu ar strica sa fabricam doua elicoptere aici , H-ul si elicopterul de atac . Ne-ar trebui amandoua, ala de atac ca nu avem deloc iar celalalt sa inlocuim batranele Pume …

    • Armata romana are nevoie si de elicoptere americane dar si de cele europene. de la americani am avea nevoie de CH-47 Chinok, AH-1Z Viper sau AH-64 Apache, SH-53 Staillon si de la europeni de Super Puma, Caracal, Dauphin/Phanter, Ecureuil si EC-635. obligatoriu elicoptere cu 2 sau 3 motoare.unele modele de la europeni precum Ecureuil si Dauphin/Phanter ar putea fi inlocuite cu OH-58 Kiowa si UH-60 Black Hawk. Pacat ca Airbus Helicopters nu dezvolta si o varianta modernizata a lui AS-321 Super Frelon. Pt air-lift ar mai fi S/H-92 Super Hawk si AW/EH-101 Merlin.

  4. Dacă aș lucra la minister, aș pune o comandă de 5 elicoptere pe an, pe termen nelimitat. România oricum va cumpăra elicoptere, fie că vrem, fie că nu, pentru că avem nevoie de ele, și tot la Airbus vom apela, pentru că fabrică elicoptere bune și are și furnizori din România. Șansa asta nu o are oricine, ar fi un mare păcat să-i dăm cu piciorul.

  5. ‘ Potrivit acordului, IAR va deveni contractor principal pentru orice posibila comanda de elicoptere H215M pe care MApN o va face pentru a inlocui flota imbatranita, anunta Airbus intr-un comunicat.’

    Asta inseamna ca varianta militara a H215 o sa fie construita la IAR, iar cea civila in continuare de Airbus, in hala invecinata, sau la fal ca pana acum, IAR o sa fie principalul colaborator si partener in proiect, furnizand N piese si servicii, insa Airbus asambleaza aparatele?

    Ps Fiind elicopter militar multirol, poate efectua si misiuni de atac, insa dedicat nu este. Nu mai departe de 1 saptamana, apareau informatii cum ca prioritate au aparatele de atac, fiindca PUMA Socat or sa fie primele retrase, abia apoi celelalte. Oare s-au razgandit sau vor merge pe filiere si comenzi separate , cu Bell intai si import direct de Vipere cu mentenanta locala sau alt partener de asamblare(AerostaR?) si abia apoi H215M sau iarasi s-au razgandit si le dau cu flit texanilor?

  6. Pe post de carausi merge, doar atit. Am vazut cum cadeau prin Ucraina elicoptere mai serioase. Asteptam la Pastele …viitor un contract ptru elicoptere de atac sa nu zic ” de front”.

  7. Pentru bugetul nostru ar fi alegerea normala. E o platforma multirole poate fi folosita și pentru atac, naval și transport. E adevărat ca un multirole face câte puțin din fiecare și nimic foarte bine.
    Viper-ul ar fi foarte bun, dar scump și ca achiziție și intretinere. Și când dai 6 mld pe AA nu Cred ca mai ai de unde sa dai 1.5 pe elicoptere de atac.
    Văd ca veștile se înmulțesc cu privire la achiziții. Măcar 30% sa se semneze anul ăsta. Cu toate ca sunt pesimist

  8. Și cu ce diferă Acordul ăsta General de cooperare și ce mai scria acolo, că mi-e lene să dau scroll să citesc restul, de Memorandumul semnat cu Bell?
    Suntem practic mai aproape de a cumpăra ceva, sau doar mai bifăm niște semnături?

    • Cu Bell ne aflam doar la stadiul de discutii (memorandum), cu Airbus s-a mers mai departe. Desigur ca succesul afacerii cu Airbus depinde si de dorinta ministerului apararii de a dota armata cu H215M.

  9. Este o veste foarte buna. Bravo Airbus, bravo IAR. Desigur ca ar fi bune si elicoptere de atac cu tot cu offset, dar astea poate vor veni peste cateva decenii, altele sunt prioritatile guvernelor.

  10. sa se apuce dracului sa lipeasca/sudeze ceva pana pana la urma ca deja ma plictisesc atatea bune intentii si memorandumuri.
    incep sa miros o tactica aici…

  11. ––––––––––-CItat––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
    Preşedintele Klaus Iohannis a avut, marţi (31 mai 2016 – nota mea) , o întâlnire cu premierul Dacian Cioloş, cu guvernatorul Băncii Naţionale a României Mugur Isărescu şi cu preşedintele Academiei Române, Ionel Vlad, pe tema Strategiei de Dezvoltare Durabilă a României, convenindu-se ca aceasta să fie lansată în dezbatere publică, cu participarea partidelor şi a societăţii civile. Documentul se elaborează în cadrul Academiei Române şi sub Înaltul Patronaj al Preşedintelui României.
    {………………………………………………………………………}

    Relaţia cu Statele Unite ale Americii ocupă o poziţie distinctă în strategie având propuse un set întreg de măsuri: stabilirea pe termen lung a cel puţin două noi locaţii militare pentru facilităţi americane, portul Constanţa să devină principala bază maritimă logistică şi de suport tehnic pentru marina americană, invitarea, cu prioritate, a cel puţin 5 companii dintre primele 100 companii americane să fie prezente în România, identificarea a cel puţin 3 proiecte concrete de parteneriat între companii româneşti şi americane din industria de apărare, alocarea celor 2% din procentul care va reveni în plus la bugetul Apărării prin parteneriate şi consultări cu companii americane din industria de apărare.

    Citeste mai mult: adev.ro/o88mna
    –––––––––––––Inchis Citatul ––––––––––––––––––-

    Deci acu mai putin de 11 luni Iohannis (votat de voi nu de mine) si nergretatul (de catre mine) Julien au fost de acord sa „mearga” pe mana amerlosilor .
    Eu inteleg ca Muttu se poa supara pe Holzsprache si Marianne sa ii faca scandl lu Julien insa Uncle Sam are o laba mai grea si deste ca menghina cand de strange de gat sau de oua …

    Asa ca HC cum sugera cineva- comanda de 4 pe an (o patrula) si restu de mardei ptr o Viperutza care de fapt este Cobra .. (nu ma luati cu Apache ca altfle va zic ca nu s-ar supara daca am comanda Comanche) asa ca o s-o BELLim ca sa nu belim @@@@.
    Canci Rheinmetal sau Patria sau Fiat (daca va place Fiat vedeti ca vinde si in Romania! Autoturisme) traiasca …. US!

    Su nu ma luati ca ala era ca cand era Hussein cel Baftos si „lumea” credea ca o sa iasa o blonda …

    • Interesant. Numai ca atunci era guvernul Ciolos, acum este guvernul Grindeanu, deci alte interese.

      • Scuza-ma dle Musoiu care „alte interese”?
        Ca daca sa zicem io am o „iblegere” cu Uncle Sam sau cu IvanMiscalu si apoi urmati dvoastra … o sa descoperitica aveti unnsingir interes : sa va stranga prea tare de gat sau oua. SI o sa vaoceti „saracu Biznu il inmteleg nu dorea sa devina Boul ” Ca ncie dvoastra nu dprti sa cantai maisubtre ca soprana

        • Musoiu are dreptate.
          „Bravii” nostri politicieni efectiv se saboteaza intre ei, de fapt saboteaza Romania, pe la UE zicand ca ce au facut ceilalti este de cacat.
          Asta o stiu de la mana a doua referitor la activitatea unui administrator de fonduri UE. Nu zic ca o fi 100% corect, dar stiu cu cine vorbesc si banuiesc ca cel putin 50% este neinflorit.
          Acelasi lucru se vede si la politica din tara in care un program (de altfel bun) pornit de o guvernare este oprit si se porneste altul si pe urma se reia totul de la capat.
          Cel mai bun exemplu ar fi autostrazile, petece si petecute.
          Si chestia asta s-a intamplat si se intampla indiferent de guvernare.
          Ghita, tu pui problema de bun simt si normalitate la un stat in care se urmaresc interesele statului si natiei, pe cand la noi sunt doar interesele altui grup de hoti.
          In caz de probleme, cam toti politicienii vor emigra rapid in Brazilia si alte tari, nu neaparat mai calde, dar in mod sigur mai confortabile.

          • Draga Luci

            bine-ntels ca ma refer la interesele de Stat (al meu, al tau caci Statul suntem NOI toti) nu de lata da macar ca eu, Musoiu, tu suntem prea „mici” ca Uncle Sam sa ne poata strange de c@@@e pe persoana fizica. Unsa ne poate „sufoca in masa” strangand Statul Nostru de gat …

            Dar as mai zice ca intr-un fel ne-o facem cu mana noastra… Dinati neintelegand ca ambasadorii sunt toti niste „corupti oficiali” ai caror fisa de post contine vanzarea de influenta si cumpararea de influenta si mita (cumpara de la General McShettt si iti dau decoratia Glaxiei in Flacari , iti dau offset 80%) si care nu au nici o jena sa „cumpere” ONG uri, analisti, ziaristi, „intelectuali” , politiceni samd etc si cu ajutorul lor te prostesc pe tine , ma prostesc pe mine pe noi alegatorii! Si asta fiindca suntem tata de prosti inmcat sa credem ca „Occidentu” e unu sinmgur nu SAUm Gemania, UK, Olanda fiecare cu enteresu ei sa vanda si sa obtina . Asa ca atuncvi cand a fost sa ne BELLim au inceput unii sa ne amiente „ba daca umblati cu golanii aia nu va mai vindem mercedesuri si pulpe de pui congelate acum 30 de ani!” . Dupa cativa ani, in lata situatie unii au inceput sa planga ca noi nu vrem sa ne integram in UE ca prea colaboram cu SUA!
            Si uitam ca umblatu cu para „tanti UE Gigel prea unbla cu Unchiu Sam” si invers ar impiedica chiar si politiceni de buna credinta sa faca ceva …

            SI cum mai zic in gnl prea multi voteaza „morala” , Asa ca aia ajunsi sus ne dau „morala” si se duce dracului tot! Ca un exemplu – daca se cereau „autostrazi nu morala” … aveam si autostrazi si poate mai multa „cinste”. De ce si mai multa „cinste”? Pai un kilometru de autostrada este SCUMP! Ca sa faci sa zicem numa Bors-Brasov-Bucuresti si PIOtesti-Caiova -Sibiu- Arad pao te costa de nu prea mai ramenau bani ptr elicoptere si Maibachuri … amaratii ar fi trebuit sa se dea „numai” cu Mercedes E pe autostrazi . INsa asa dandu-ne „morala” au avut de unde .. fura!

            • Am intreba un coleg din Londra, inginer civil la o firma de constructii mare: Bah, e greu sa faci o autostrada? E asa scump ca in Ro?
              Raspuns: Nu, deloc. Noi le facem scumpe pt ca suntem usor coruptibili.

              • Si sunte, „coruptibili” pen’ca cumparam vorbe de genu „morala”,.
                Ca inghitim prosteli de genu „pai stii ca comunisti .. ca au distrus elita” ca „morala a fist grav afectata de comunism” si noi „behehebe asa este gagaga!” in loc sa intrebam „ba ce ma-ta-m ### are de-a face „fenommenu Potesti” cu fpatul ca azi , dupa 50 de ani nu facem autsiotrazi? ”
                Pai stii ca elita” „ba ce ai de a face niste literati. filozdi de acum 60 de ani cu auytsrazile de azi? Ca aia oprucum nu se pricepau decat sa mearga pe drumuri si poduri!”
                Pricepi? Daca nu am cumpara „morala” aia ar treebui sa si faca ceva pe care sa mergi. Adica , scuze ar trebui sa fure mai putin!!! Asa au bani si ne vand „morala” in schimbul melardelor

                • Nea Ghita io zic sa nu ajungem in ridicol. Comunistii au distrus elitele Tarii si acest lucru este valabil si astazi cand tot puii de comunisti ne conduc. Cum sa aduci in derizoriu puscariile comuniste, unde oameni nevinovati au fost torturati si ucisi?!

                  • GMT

                    nu bagatelizez insa ridicolul ucide .. uneori. Nu aduc in deirzoriu insa ce are cu prefectura?
                    Eu zic ca azi nu facem autostrazi. Asta nu are nici o treaba cu represinile din anii 50. Fasptul ca nu de mult s-a rupst o autiostrada ca s-=a deplasat dealual nu are absolut nimic de a afce cu Nichifor Crainic , Valeriu Gafencu, Papacioc samd etc. Chiar daca respectivii ar mai trai azi …. scuze cum am zis priceperea lor la drumuri si poduri ar egala=o pe a mea (adica nexam. La astea se putea pricepe IIC Bratianu ca el era inginer de drumuri si poduri)
                    e ca si cum as zice ca germnaia are autostrzai fiimdca intitdeauna a fots democratica (ha! priele aufots facute de Adolf!) su ca a avut pe Heine si Einstein (care nu se ocupau de asa ceva!)

                    Noi insa „cumpram” exoplicatii din astea .. ca nu puteam avea azi sutiostrazi ca in anii 50 … Ete na Uite acelsi Bechtel a constrit o autistrada in Albania. Din cate stiu in anii 50 reprsiunea in Albania a fost dura . In anii 70 Albania era practic o tara „inchisa” .. ceva mai mult decat era RSR in anii 80 . Nici cu cpruptia nu stau prea bine iar ifractorii albanezi au sperita vestu (viole4nti, duri) Si totusi la ei Bechtel a facut o autostrada (zice=se cam fara trafic) insa la noi . NU!

                    Nu stiu cum e in Albania insa de [prea multe pri aici am auzit ca dintai si dintai inainte sa facem ceva (pid, austrostrada) sa timen co9nt ca in anii 50 Onsa cum io sunt un ins cam cinic observ cum „elita” de azi cuprinde armonios pe tanarul Paleologu (femelie mare si neaghreata in anii 50) , pe Baconski jr (fiu de profitor al comunismului) si pe HRP si Tismaneanu …

                    Deci cineva imi „vinde” „gogosi” …
                    Mersi nu cumpar decat din alea fierte in ulei …. date cu zahar pudra.

                    • Tu nu esti doar un sfertodoct cu accente narcisiste, scroafa care s-a catarat in copac si se crede privighetoare ci ai si niste accente de ticalosie.

                      Sa ma explic:

                      Ca sa reduci zecile de mii de detinuti politic aflati simultan in inchisori din 1948 pana in 1964 si sutele de mii care au trecut prin acest infern in perioada amintita la cateva nume de intelectuali si sa pretinzi ca asta a fost tot, asta intrece si tupeul bolsevic bolnav de care te-am suspectat pana acum.

                      De Sighet ai auzit, haimana rosie, de Canalul Dunare Marea Neagra inceput cu lopata si roaba dupa model stalinist ai auzit? De lagarul de la Periprava stii ceva, v-au povestit aia la sedintele activului de partid? Aiud, Jilava si cate altele?

                      Ai tupeul sa reduci totul la cateva nume mari cand voi, veniti pe tancurile Moscovei ati omorat, mutilat si distrus vietile a sute de mii de romani, tarani si varfuri ale intelectualitatii, fosti ofiteri si preoti, fosti ministri, functionari publici, fosti partizani care au luptat cu arma in mana cu voi si prietenii vostri sovietici. Si, in paranteza fie spus si a unor comunisti de-ai vostri care au cazut de partea gresita a represiunii

                      De sutele de mii de deportati sub cerul liber ai auzit, bizoane? De saturile de etnici germani mutati intr-o noapte pe pamantul gol al Baraganului sa se descurce cum pot? De aromanii bagati la parnaie ca aveau cam multe animale? De sutele de mii de oameni obisnuiti evacuati din casele lor doar ca sa intrati voi, saraciile pamantului?

                      De Sovrom ai auzit, comunistule? Zici de americani ca vor sa faca si sa dreaga cand voi ati dat bogatiile tarii rusilor fara sa cracniti.

                      Ati intors Romania pe dos si 45 de ani mai tarziu eram in situatia de razboi cu painea, uleiul si zaharul pe cartela, iar la capitolul carne cu adidasii de porc si fratii petreus.

                      Iar in ziua de azi cine are banii, Malaxa si Marmorosh Blank sau Voiculescu cu securistii si comunistii vostri? Televiziunile lui Soros va otravesc mintile alea putine sau antenele varanului?

                      Iar cea mai mare minciuna dintre toata e ca voi, comunistii p%^^lii ati facut rahatul praf. Da, bah, ati ridicat niste blocuri gen cutie de chibrituri si niste fabrici care in mare parte n-au facut decat pierderi. Dar de unde dracului stii tu ca daca nu ne invadati voi, sovieticilor, muream noi de foame in toti anii astia?

                      Daca asa se considera, sa fie asta ultimul meu mesaj aici si sa fiu banat pe vecie dar in numele bunicului meu, ofiter in Marina Regala Romana, decedat dupa ce a apucat sa va vada disparuti cu URSS-ul vostru cu tot si ai celor 12 ani de inchisoare politica pe care i-a facut TREBUIE sa-ti spun ceva: esti un jeg uman!

                • ghita, una din doua: sau tocmai ai legitimizat toate atrocitatile a 45 de ani pentru ca nu concepi ca distrugerea fibrei unei natiuni are ca sursa toate abuzurile (eufemistic spus) acelor ani sau esti doar un biet trol, caz in care nu meriti reactia emotionala pe care mi-ai stirnit-o mictionind cu mindrie comunista pe lucruri dincolo de capacitatea ta de intelegere.
                  Oricare din ele ar fi, de acum eu personal te ignor si nu iti mai citesc mesajele.

                • Eu vorbeam dpdv tehnic. Nush de ce o dai cu comunismul….si mai si vorbesti prostii. Comunismul a ELIMINAT elita intelectuala a tarii….un potential uman construit intr-un secol, de la ganditorii scolii ardelene, la marii oameni de stat din primul razboi, generalii si coloneii cu experienta castigata pe front….toti ajunsi in inchisori. Poporul roman construia o casa, si includea si camere anexe….dar, cand casa era gata si anexele erau in constructie….a venit comunismul si a daramat-o.Tot efortul GONE. Intelectualitatea aia inlocuita cu jeguri umane, scursura societatii ce alcatuia patura majoritara a activistilor PCR, ajunsi in pozitii de putere pt ca erau profitori, usor de controlat si dornici sa se „razbune” pe burghezi si chiaburi pt „inegalitati” (inegalitati care se datorau incapacitatii lor, nu vreunui avantaj al clasei de mijloc; strabunicul era chiabur si era relativ instarit….FIINDCA MUNCEA! si era chibzuit si istet cu banii, spre deosebire de betivii care ii batea in usa si arestau ginerele cand refuza colectivizarea).
                  O comiti rau de tot man.

    • Bre Bizoane cu multe nu sunt de acord cu tine in special preferintele tale politice dar ma vad silit acu’ sa zic ca ai mare dreptate si ai punctat bine. Chiar si alde vatafu’ de Teleorman a zis de cateva ori ca tre’ sa mergem pe mana lui uncle SAM asa ca macar in privinta asta suntem consecventi de la Matrozu’ incoace. Ce face Airbus acum se cheama „mita” in sensul bun al cuvantului daca poate exista asa ceva: hai ca le facem chiar si cu fabrica voastra pe care vroiam s-o vedem inchisa (IAR Brasov) numai sa comandati si de la noi ceva nu doar de la americani. Sa fim seriosi, inca de la inceput hala construita de Airbus urma sa se ocupe si de H215 si de H215M, era doar chestie de timing si se rugau ca la IAR sa se stinga lumina o data dar deh cand simti ca s-ar putea sa nu pupi nicio comanda din RO mai faci si sacrificii. Iarasi daca in alea aproape 70 MEUR pe care le-au dat pe intretinere si modernizare Puma existente intra si schimbarea motoarelor pai sa ma scuze respectivii dar nu prea vad niciun motiv sa luam H215M. Cum zicea cineva mai sus autobuze zburatoare „e destule” ne trebuie in schimb din cele pur sange de atac si drone si aici americanii sunt singurii care au oferta pentru toate buzunarele. Hai cu Viperele baieti!

  12. „Potrivit acordului, IAR va deveni contractor principal pentru orice posibila comanda de elicoptere H215M pe care MApN o va face pentru a inlocui flota imbatranita” eu din asta înțeleg că IAR o să facă doar elicopterele pentru RoAF, dacă va exista vreodată o comanda din partea MapN pentru ele. Dacă nu, IAR nu face nimic.

    • ROAF are o limita de cca 30 elicotere de uz „general” Daca din camioane incercam sa facem elicptere de atac … apoi mai prosti ca noi doar boii din grajd.
      Decui max de comenzi H215M : 30
      Plus un nuamr pe care nu ilpot preciza de H215 civile. Insa banui ca Exxon pe platformele ,martime din zona noastra va vebi cu americansky

      • Poate ceva H 215 civil si pentru MAI, pe viitor. Asa mai dreg busuiocul si cu Airbus, in caz ca aleg Bell initial si ale lor Vipere.

        Intrebarea se poate pune, insa, si altfel…..anume:

        -Mai poate IAR sa puan in practica memorandumul cu Bell si sa participe si la asamblarea Viperelor, odata semnat cu Airbus? Aia faceau gat pe motiv de confedintelialitate si din astea. Adica sa fabrice atat Vipere cat si H215M? 🙂

        N-ar fi rau deloc!!! 🙂

  13. Ne amagesc arabiciunile cu tramvai zburatoare si de fapt tot pe loc stam de zeci de ani ,sa ne dea cate doua cazane pe an !!! Nu cred ca vom avea in veci elicoptere de atac ,eventual vom lua de la polaci sh cand vor cumpara ei nave spatiale ,putine tari isi permit elicoptere de atac .

    • ima80 stii ca in 99 am stat cu conractu pe masa? Si BELL zicea ca a discutat si ca va aduce comenzi de l;a polonezi si de la turci!
      Si stii cine nu dorea sa BELLeasca Romania ?!
      Insa iti zioc ca in 17 ani aveam 98 de Copbe Draculziate, mai vonmdeam, la lesil l;a tirci .. vreo 4 de ale noastre cadeau (sattistica) asa ca comandam inca 6 ca ghaseam motove sa renutram la 2 mai rable (efecte speciale infiolm cu monstri)

      Piu eu nu am inmcredere in rusi. INsa sa fiu la curu gil si sa ma ratiiesc la ei mu se pare stupid. Ca uistiu inteleoptele cuvindet a lui Theodore „borbveste blanmd sui tine o bata mare alaturi”

      • Imi aduc perfect aminte afacerea … acum 98 de Cobre (ma rog Dracule) sunt doar vise umede. Daca se intampla minunea si baga astia mana in buzunar nu cred ca vedem mai mult decate Socaturi mai sunt functionale. Basca ca acu iti trebuie si alte scule ca sa te asiguri ca nu stai cu ele in hangar. Inca o data sper ca mana americanilor pe ouale astora sa fie inclestata bine.

  14. Imi pare mai mult un contract care sa-i impiedice pe cei de la IAR sa colaboreze cu Bell Helicopter.
    Airbus nu poate oferi ceva credibil pe nisa elicopterelor de atac dar se teme ca, odata instalat Bell aici, nu va veni doar cu elicoptere de atac ci isi va oferi toata gama de produse, inclusiv ptr. transport.

  15. Eu inca nu sunt convins ca elicopterele de atac sunt mai buna ca avioanele de atac…

    • Unu : avioane de atac sunt mia putine. Apoi o racheta Hellfire e mai usor de condus dintr-un elicopter .
      Doi : un vaion de atac nu poate sta la pct fix in spatele unor plopi …

      • O racheta se conduce singura omule… O poti lansa din trabant. Cat despre statul in spatele plopilor…. La ce e bun asta daca te sparge AA-ul imediat cum iesi…. Sau aviatia in timp ce pandesti.
        Think. E un motiv pt care americanii au incetat folosirea la scara mare a Apasului si au schimbat pe A-10. Era prea vurnerabil in era rachetelor distepte.
        Tot nu m-ai convins…

        • Pe tine o sa te convinga numa dacii din iad .. duoa vreo 2 secole de foert in smoala si fragezit cu tridenetu
          Na de un exemplu : Hellfire este smiactiva laser/radar. Adica tinta trebe „luminata”

          Acum sa luam excerlentul A 10 . Cara 6 Maverick (rachetwa inteligenta)
          Compara cu cele 16 Helfire de pe Vipera

          Ca ai zis AA. Das .. AH se poate misca la 2 metri inl;atime de sol, se ascunde i s patele caselor, co[pacilor, gardurilor mia inalte , poate face punctul.
          A 10 trebuie sa zboare lual=ar naiba. Adica sa suvoleze campul tactic la o inlatime de 50-200 metri. Cestie ce il face mult mai usor de detectata si distrus (noroc ca e cam nesimtit si uor de reparat.. dar titusi … ) Si din cate tin minte unii din USa doreau sa il faca fiare vechi,,,,,

          Si chiar daca Apasu a intyrata intrun con de umbra sau Comasu nici nu a interar in productie totusi constatam o „revenire” a Cobrei care s-a modernizat de nu o mai recunosti – 2 motoare, welice multiopala, mutime de brizbrizuri.

          Momentan ne-ar fi necesae niste AH. Asta pana cand (cand?!) am putea spatani comunicatiile si „viziunea” pe un camop de lupta si sa folosim drone si rachete inmteogente conduse de la 600 km distanta de unu de la un birou cu tigara incoltu gurii, cu cafeaua in stanga si red bull in dreapta .. si papersi pe el (sa nu piarda timpul cu mersu la closet [sau mai bine un”tron” amenajat ca un fotoliu])

  16. As prefera UH-1N la transport, simplu de produs, ieftin si foarte testat in lupta, mai ales in Vietnam, varianta mai veche cu un singur motor, N are doua motoare.
    Iar pe atac AH-1Z tot de la Bell care e a doua oara dupa 90 cand fac campanie agresiva sa produca AH-1 aici.
    Cum pentru AH-1 nu ar fi problema sa ne ofere productia locala, pentru UH-1N nici nu m-as gandi sa nu o faca.
    H215 il vad mai bun ca aparat civil luat la MAE, MAI, etc.

    • De ce UH-1N si nu Bell UH-1Y Venom? diferenta de pret find mai scump UH-1Y? (diferenta de pret o acoperi cu mentenanta avand acelasi motoare si o parte din subansamble!) Iara facem mozaic? (alt cosmar logistic si de mentenanta!) varianta corecta ar fi: Bell AH-1Z Viper cu Bell UH-1Y Venom + Sikorsky SH-60 Seahawk pentru marina.

      • UH 1 nu prea are rost sa cumprapam…
        1) Noi nu o sa facem desanta si transport cum aufacut amerlosii in Vietnam …. altye conditii alty adversar. Ca la noi cel mai probabil adversar ar fi Rusia de dupa 2015 … care are diverse rachete si rachetele .. asa ca elicopterele de transport trebe sa stea departe de front
        2)Noi avem deja Puma, Ca camion este valabil, dem deja oameni onisnuiti cu tehnologia , capacitati de intretinere si am si produs asa ceva

        3) e mai simplu sa pastram linia Airbus ptr elicoptere de transport.

        Avem nevoie de unu de lupta ori aici Airbusu cam scartzaie – pretul e excesiv, netestat .. utilizatiri nu chiar fericiti

      • UH-1Y intradevar foloseste in propirtie mare aceeasi platforma cu Viperul asa cum spui, dar noi avem nevoie de un elicopter de atac care este scump si altul de transport care ar cam trebui sa luam ceva ieftin in opinia mea si pentru faptul ca ne-ar trebui mai multe ca sa inlocuim flota actuala de Pume si 316, ori N este la jumatate de pret fata de Y care e cam la acelasi pret cu H215M si atunci nu mai are rost sa cumperi Y cand poti lua H215M care este mediu.

        Eu sunt de parere ca pt armele care conteaza in lupta trebuie sa bagi mana mai adanc in buzunar, iar pentru celelalte trebuie sa iei ceva ieftin, fiabil si pe care sa le poti produce in serie, adica un fel de brichete chinezesti pe care le arunci cand s-au terminat.

    • insa un Superpuma (AS332 L1) cara cu 50% mai mult pe o distanta de peste 3 ori mai mare in conditiile in care foloseste motoare cam la aceeasi putere.
      Mai degraba ma gandesc daca nu putem pune motoare Makila pe Viperele alea 😉

  17. Ho baa.
    Mai taie 🙂

  18. Acum, ca lucram de atatea zeci de ani cu Pumele, parca ar fi pacat sa nu mergem cu variante mai moderne pentru transport mediu.
    Pentru transport usor si atac, o combinatie Venom-Viper mi se pare interesanta (comonalitate, simplificarea lantului logistic etc).
    Venom-ul ar merge foarte bine pe nisa lasata libera de IAR-316.

  19. Vise,vise…iar se discuta si se prefac a cumpara ceva si pun oamenii pe drum degeaba si in final nu se face nimic. Ce tam tam a fost acum cateva luni cand se spunea ca o sa cumparam corvete si alte jucarii si dupa aia s-a ales praful. In plus de asta vedem in fiecare zi ca oamenii care se ocupa de diverse ministere habar nu au sa-si faca treaba si au ajuns in pozitia respectiva trecand printr-o alta pozitie in prealabil. Daca prin absurd ar ajunge un om capabil sa conduca MAPN de exemplu,sunt absolut sigur ca nu o sa poata face nimic pt ca i se vor pune bete in roate de catre generalii cu cinci stele care nu au fost in razboi niciodata (Oprea,te simti?). Probabil de ochii lumii se simuleaza achizitia anumitor sisteme de aparare care oricum sunt insuficiente ,sa nu uitam cat ne-am scremut sa luam niste amarate de f-16,si cand in sfarsit toata lumea credea ca gata,2017 e anul in care se va face ceva apare sinistrul grindeanu si zice Stop! Ciolos a facut nasoale,a dat prea multi bani pt corvete,las ca stie baiatul o combinatie si le iau la jumate de pret. Plus de asta sa nu uitam nici balbaiala cu bugetul apararii,ba e 1, nu mai stiu cat % ba e 2%, noroc ca a fost dragnea sa-i lustruiasca pantofii lui Trump si probabil,strans de oaie,o fi zis ca da sefu’,bugetul e de 2%. Despre ce vorbim aici fratilor? Uitati-va la primele articole de pe RoMitary de acum cativa ani si o sa vedeti ca acum,ca si atunci se discuta tot despre aceleasi chestii si in tot acest timp am fost dusi cu zaharelul de jigodiile care conduc aceasta tara frumoasa.

  20. Din seria … Jackie Chan il bate pe Chuck Norris …

    https://www.youtube.com/watch?v=Aa-f5DeTJEQ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *