Armata americană a pierdut în 13 ani peste 400 de avioane fără pilot în diverse accidente

Peste 400 de avioane fără pilot de supraveghere şi de atac aparţinând armatei americane s-au prăbuşit în diverse circumstanţe începând din 2001, a relatat vineri cotidianul The Washington Post, citat de AFP.

DHS Borrowed Drone

În urma unei anchete, realizată în decursul unui an şi bazată pe aproximativ 50.000 de pagini ale unor raporturi vizând accidente aviatice, cotidianul a anunţat că armata americană a înregistrat 418 de accidente majore, care însă nu s-au soldat cu victime.

Armata americană este dotată cu mii de avioane fără pilot de mici dimensiuni, unele dintre care pot fi lansate manual, însă acest sudiu se referă doar la avioane fără pilot de supraveghere şi de atac, precum cele de tip Predator, Reaper, Global Hawk, Hunter şi Grey Eagle.

Majoritatea acestor accidente au avut loc în Afghanistan (în număr de 67), Statele Unite (47) şi Irak (41). De asemenea, multe avioane fără pilot americane s-au prăbuşit în apropiere de Djibouti, în Pakistan şi Mali.

Cauzele accidentelor sunt multiple, printre cele mai frecvente numărându-se defecţiunile tehnice, condiţiile meteo sau eroarea umană.

În timp ce Agenţia Federală a Aviaţiei (FAA) analizează posibilitatea de a deschide spaţiul aerian al Statelor Unite pentru avioanele fără pilot civile private, ancheta realizată de The Washington Post punctează ameninţările potenţiale, menţionând că un avion fără pilot al US Army s-a prăbuşit în vecinătatea imediată a unei şcoli private din statul Pennsylvania (est).

drone k-bigpic-640x360

Semne de circulație false ce dau bătăi de cap polițiștilor în California

Numărul de accidente în care sunt implicate avioane fără pilot este „este aproape egal cu numărul de accidente majore” înregistrate de forţele aeriene americane în acelaşi interval de timp pentru avioanele de vânătoare, informează cotidianul, menţionând că avioanele fără pilot au „efectuat totuşi mult mai puţine misiuni şi ore de zbor”.

Mediafax, The Guardian

Și o postare recentă pe blogul nostru despre Adelin Petrișor la Holloman AFB, cel mai important centru de pregătire a piloților americani de drone, unde a filmat atât sesiuni de antrenament cât și echipamentele, în speță dronele MQ1 Predator și MQ9 Reaper.

3 comentarii:

  1. capatu` satului

    este inevitabil ca sa existe si pierderi de avioane fara pilot date fiind rsicurile crescute si mediile in care au zburat aceste aparate;
    pe de alta parte io zik ca costu` aparatelor este mult mai mik decat viata pilotilor;

    de aia exista shtora, arena, etc;

    la noi in schimb se vorbeste de reducerea blindajului (pe SAUR 2)pt ca nu`i asa ingreuneaza vehiculul de lupta si uzeaza cauciucurile….

  2. shtora si arena au printre altele si rolul ca protejeaza echipajul in asa fel incat sa poata continua misiunea. in ceea ce priveste vehiculele astea e o tehnologie relativ noua si are impedimentele ei. una e sa zbori cu un avion si sa simti tu cand o ia razna alta e sa il teleghidezi. plus ca la astea teleghidate e o prostie: daca la un avion cu o persoana face persoana o greseala aceasta se poate totusi redresa, la astea teleghidate s-a ars un senzor gata nu mai ai ce sa faci. poate ar trebui sa facem noi niste drone cu mai multi senzori independenti pentru aceeasi treaba

  3. Bine macar cq erau ” fara pilor ” ca aveau 400 de morti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *