BAE Systems & Iveco Defence Vehicles

SUPERAV_8x8_Iveco_Defence_Vehicles_amphibious_wheeled_armoured_Italy_Italian_005

SuperAV 8×8 in teste

Cele doua companii aliate, pentru castigarea competitiei dotarii USMC cu un nou transportor blindat, au terminat 12 zile de teste intense cu vehiculul lor MPC 8×8 (Marine Personnel Carrier).  MPC 8X8 este un derivat din Iveco SuperAV, iar in cele 12 zile de testare s-au avut in vedere calitatile nautice in ocean si de asemenea Human Factors.

Acest Human Factors urmareste sa testeze modul cum operatorul, ca de altfel si militari trasportati, pot interactiona cu masina, cat de usor poate fi manevrata, cum se simt militari, ergonomia vehiculului, etc, si este un criteriu deosebit de important in evaluare unui transportor de trupe modern.

De asemenea a fost evaluata si capacitate transportului de a trasporta oameni sau material in conditii de plutire libera, manevrabilitatea si viteza de reactie vehicului. Deocamdata responsabili BAE par a fi multumiti de rezultate, iar John Swift, director in cadrul BAE Systems pentru programul MPC declara:  “The highly experienced team of BAE Systems and IVECO presented an impressive 26-ton, open-ocean, swim-capable vehicle that exceeded all projected vehicle requirements, despite a demanding program, our MPC was completed on schedule and on budget. It will provide our Marine Corps customer with a highly maneuverable solution both in water and on land, with excellent amphibious capabilities and a high level of survivability.”

Asa cum am amintiti deja, in cadrul testelor s-a urmarit manevrabilitatea MPC-ului pe apa sau pe uscat, rapiditatea debarcarii-imbarcarii grupei de puscasi, capacitatea de incarcare, atat pe apa, cat si pe uscat. Responsabilii  Iveco/BAE au declarat ca la toate capitolele rezultatele au fost mai bune decat cerintele USMC, evacuarea completa a vehicului efectuandu-se in doar 17 secunde, mult mai rapid decat se cerea si de asemenea spatiul interior de depozitare s-a dovedit foarte incapator, fiecare vehicul avand capacitatea de a incarca provizii si munitii suficiente pentru 3 zile de deplasaare autonoma a grupei de infanterie trasportata.

Testele au avut loc in poligonul californian Camp Pendleton (Amphibious Vehicle Test Branch ). Testele anterioare au arata si usurinta cu care MPC-ul celor de la BAE/Iveco poate aborda debarcari pe plaje care genereraza valuri inalte si de asemenea pana in present au fost facute teste cu lansarea transportorului de la bordul navelor de asalt.

In perioada urmatoare MPC 8×8 va continua cu teste care sa demonstreze capacitatea de supravietuire in conditii de lupta, in poligonul Nevada Automotive Test Center. Produsul celor de la Iveco este propus USMC  pentru dotare, ca fiind un vehicul mediu blindat capabil sa desfasoare misiuni de lupta sau transport, atat pe uscat, cat si pe apa, oferind o maxima flxibilitate infanteriei marine, dublata de un grad foarte ridicat de protectie si de capacitatea sa de transport remarcabila.

 

Sursa: Armyrecognition

GeorgeGMT

 

19 comentarii:

  1. si astfel se duce mitul potrivit caruia trasportoarele peste 20 de tone nu sunt amfibii.asta are 26 de tone
    http://www.youtube.com/watch?v=HFnf3wqpCdI
    asta este concurentul

    • Dorian Tinculas

      Orice obiect care are o densitate medie mai mica de o tona/mc si este etans poate fi amfibiu. Daca transportorul asta disloca peste 26 de mc de apa si este etans de ce n-ar fi amfibiu ?

  2. Asta nu era cumva modelul pe baza caruia trebuia sa construim si TBT-ul nostru impreuna cu IVECO?

    • 🙂 Asa credeau unii, in realitate Iveco trebuia sa asigur doar trenul de rulare, dar s-a terminat si cu asta.

      • Dorian Tinculas

        Cine face camioanele alea cu 4 osii (2 osii directoare si X osii de tractiune) care ba sunt betoniere, ba sunt basculante samd. ? In principiu o osie din aia cu roti simple e capabila sa sustina 7 tone. 7 x 4 = 28 de tone. In principiu sasiurile alea sunt capabile sa tina pana la 34 de tone pentru ca osiile din spate au roti duble 7 x 2 + 10 x 2 = 34

        Asa-i @George e al naibii de greu sa faca rost de un sasiu care sa poata fi modificat pentru a face din el un TAB (TBT) de 26 de tone.

        Astia de conduc armata trebuie impuscati ca nici matematica nu au fost in stare sa invete. Pe bune acum … Pe timpul lui Ceasca ala cumparase proiectul unui avion de pasageri ca sa poata deturna motoarele pentru constructia lui IAR – 95 si astia nu sunt in stare sa deturneze niste sasiuri de camioane ? Sa amintim ca rusii in WWII au folosit sasiuri de buldozere ca sa fabrice primele lor tancuri ? Mircea Dusa chiar ne crede prosti ?

        • In Romania doar cu „calashu” te faci auzit…

        • 7,5 tone per osie. Revenind la TBT, la inceputul programului intentia era ca trenul de rulare sa fie importat din Turcia. Mai apoi s-au facut presiuni politice pt ca Iveco sa fie primit si el in facere si astfel s-a ajuns ca trenul sa fie de la italieni. Acum Iveco a fost lasat sa se gandeasca la altceva, iar trenul de rulare al TBT va fi proiectat si realizat de catre producatori romani.
          Un TBT nu are chiar sasiu, in intelesul clasic al termenului, chiar carcasa actionand ca sasiu pt trenul de rulare.
          Asa cum am mai spus motorizarea va fi MTU si va putea ajunge la peste 400 de CP, iar transmisia Alison. Greutatea noului trasportor, asa cum reiese astazi din calcule ar putea sari de 24-26 de tone.

          • Puteti sa-mi elucidati o necunoscuta va rog?Are vre-o legatura TBT-ul depre care se dezbate aici cu citez”un nou transportor blindat destinat forţelor militare terestre din Ministerul Apărării. Potrivit reprezentanţilor UTI, proiectul este coordonat de compania de stat Romarm.”.Motiv pentru care au ridicat o hala de productie pe Sos.Oltenitei.

            • Este vorba despre TBT, UTI vand aici integrarea electronicii pe noul trasportor.

              • Si totusi…De ce sa construesti o hala pentru a monta echipament electric cand poti foarte bine sa o faci direct in uzina de productie a TBT-ului?Teoretic este destul de costisitor sa duci masina blindata de la Moreni la Bucuresti pentru a face acest lucru.Sau poate imi scapa mie vre-un aspect…

        • sorin.vasile

          TATRA IN CEHIA

  3. Dorian Tinculas

    Hai sa cititi ceva destul de interesant … Uneori cand ai dubii legate de o idee (inventie sau inovatie) mai bine angajezi pe ala de a produs-o decat sa il iei la injuraturi ca daca se dovedeste ca omu’ a avut dreptate nici tu nu poti folosi ideea nici el nu e platit …

    http://www.tehnomil.net/2013/05/21/de-unde-sare-iepurele/

    D-aia sunt de parere ca intotdeauna lucrurile simple sunt cele mai eficiente.

    • Problema sasiului 🙂 nu o pot expune aici din motive personale, dar din pacate are o poveste. Fabricantul a ales ceva, i s-a impus altceva, acel „altceva” era vai de el si nici nu venit vrodata, pt ca erau alte interese in spate, desi tot programul statea, evident, dupa sasiu, pana intr-un final cand s-au hotarat sa-l fabrice in Romania. Culmea e ca proiectul este deja facut, acum mai lipseste doar sa fie ales constructorul.
      Insa aceasta problema mica si altele si mai mici, au blocat avansul programului TBT 8X8 mai mult de un an de zile, abia de 3 saptamani incepand testele balistice pe mostre de blindaj…
      Atunci cand Iveco si-a facut, sau a incercat sa-si faca loc in programul TBT, RoMilitary a tipat cat a tinut-o gura ca-i vrajeala si aia umbla sa inchida Moreniul, in timp ce altii numarau veleitatile TAB-urilor italiene, pana la urma s-a reusit sa li se faca vant italienilor din TBT…

  4. Tu scrii:
    „Este vorba despre TBT, UTI vand aici integrarea electronicii pe noul trasportor.”

    Si Pavel spune „Motiv pentru care au ridicat o hala de productie pe Sos.Oltenitei.”

    Firma lui nea securistu ala, eterna abonata la afacerile cu statul, nu produce nici macar electronica, daca o ‘integreaza’, integreaza ce ia de la altii si vinde mai scump armatei. In conditiile astea nu inteleg de ce mai are nevoie de hala de productie, cand pot sa integreze direct la Moreni.

    Esti sigur ca TBTul se mai face la Moreni si nu se face in nush ce hala ridicata de baietii de la Secu? Ca de ce sa ia Moreniul banii, nu e pacat?

    • Da bre sunt sigur, absolut si intr-un mod care nu lasa loc niciunei indoieli, dar n-am mai vorbit cu Moreniul cam de doua saptamani, asa ca… 🙂 🙂 Macar Oltenitei e mai aproape de mine, pot sa-i vizitez mai des, ca am un fost coleg de scoala de lucreaza la UTI. baiat bun sa sti, nu tare-n gura ca altii…

      • @George
        Vezi ca si Pavel ti-a pus aceeasi intrebare 🙂 🙂

        • Ce intrebare bre?! Sunt deja batran si am vederea slaba, auzul distorsionat, iar mirosul, ce sa mai vorbim. Inteleg greu si am si memoria slaba, sti si matale cum e, nu?! 🙂 🙂

          • „Pavel
            Post Time 27 mai 2013 la 18:31 – Răspunde

            Si totusi…De ce sa construesti o hala pentru a monta echipament electric cand poti foarte bine sa o faci direct in uzina de productie a TBT-ului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *