Boeing si Sikorsky si-au botezat deja “copilul” inca nenascut!

JMR-1-490x326

Si l-au intitulat “Defiant”… Acum trebuie sa intelegem ca este foarte greu sa vi in fata contribuabilului american si sa-l convingi sa cumpere un  JMR (Joint Multi-Role)! Acronimele astea pot fi folositoare militarilor, dar in fata publicului respectivul program trebuie si el sa aiba un nume inteligibil cat de cat.

“Defiant” este insa un program foarte serios, care implica sume colosale si are in vedere ca la orizontul anilor 2030 sa inlocuiasca in dotarea US Military trei clase distincte de elicoptere: Blackhawk, Apache si Chinook, fiind din acest punct de vedere un proiect extrem de ambitios, mai ales daca tinem seama ca cerintele pentru un elicopter de asalt sunt cu totul diferite decat cele pentru elicopter de transport mediu sau greu. Un fel de program JSF in lumea elicopterelor.

Astfel noul elicopter multirol american va avea ca cerinte principale o raza cat mai mare de actiune si o viteza ridicata, crescand astfel posibilitatile de patrulare ca si scurtarea timpului in cazul unor interventii in situatii de criza, insa lista cu cerintele exprese pentru noul concept nu este inca definitivata.

Din ce se intrevede pana acum viteza si raza de actiune vor fi doua dintre cele mai importante criteri, la fel ca si un consum cat mai mic de combustibil plus modularitatea aeronavei. Deocamdata DoD nu a facut publice cifre, dar pe surse se pare ca viteza va trebui sa se apropie de 300 Mm, raza sa depaseasca 420km si de asemenea aeronava trebuie sa aiba capacitatea de a zbura la punct fix incarcata la maximum, sa opereze in orice tip de climat si temperatura  si sa aiba un plafon de zbor de 6000m.

Pana in acest moment patru concurenti si-au anuntat intentia de a intra in competitie.

 GeorgeGMT

 

5 comentarii:

  1. Blackhawk si Chinook inteleg, dar Apache? E mult prea mare pentru un elicopter de atac…Ok poate transporta intern armament dar totusi are o amprenta serioasa. Au uitat deja de Mogadishu sau Karbala?

  2. Salutare. Cred ca trebuie inversate cifrle pt viteza si raza 300Mm (mile marine banuiesc fiind raza ) .
    Ca si elicopter de atac probabil este gandit ca deja va folosii armament cu o raza mult mai mare de actiune mult mai mare ca si a rachetelor Hellfire de fapt au deja in lucru o astfel de racheta .
    Ei da oricum nu mai e mult pana in 2030 . Si apoi va bine pt de alde noi ca probabil asa vom cumpara fo 4 soimi negri .

  3. Americani in loc sa cheltuie miliarde in acel proiect, dc nu cumpara IAR330 Puma si au rezolvat problema…. :))))

  4. mda…astia inca n-au invatat lectiile F-111 si mai recent F-35. As vrea sa-i doresc succes dar daca-si propun sa inlocuiasca simultan Chinook si Apache sunt alti bani dati pe garla. Probabil caietele de sarcini sunt facute de contabili nu de ingineri.

  5. astia au prins oftica pe pumele noastre si vor si ei…IAR-330: transport, medvac, atac la sol…tot ce vrei, de ce nu il facem de politie aeriana? sa ridicam elicopterele cand vin bombardierele de la rusi…ar fi ceva 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *