Corvete chinezesti

25_152464_454107422cee369

Type 056

Flota militara chineza creste accelerat atat din punct de vedere cantitativ, cat mai ales ales calitativ. Astfel pe 24 februarie a intrat in dotarea marinei prima, dintr-un total de minim 20, corveta Type 056. Cel putin 4-5 astfel de nave vor fi lansate la apa in acest an, iar restul pana la douazeci se afla deja in constructie.

Type 056 are un deplasament de 1400 de tone, fiind inarmata cu patru rachete anti-nava C-903 cu o raza de 200km, rachete antiaeriene FL-3000N cu o raza de 9 kilometri. Nava mai dispune de doua tunuri automate calibrul 30mm, un tun de 76mm si punte pentru elicoptere.

Desi in principiu acest tip de nava este unul  defensiv, gandita sa actioneza in apele de coasta si pentru escortarea navelor comerciale, trebui tinut cont ca principalele probleme pe care China le are astazi sunt in apropierea sa. Taiwanul este la o aruncatura de bat, Coreea de Sud nu este nici ea departe, Vietnamul sau Filipine fiind si ele in raza de actiune a navelor usoare chinezesti.

plan chinese Type 056 Corvette Under Construction People's Liberation Army Navy (PN export PLA Navy) frigate lite anti ship missile ascm yj802345k c hq-1012 ciws (5)

Ieftine si usor de construit aceste nave pot aduce foarte repede o crestere masiva a capacitatii navale chineze, intr-un timp extrem de scurt, chiar daca nu sunt nave militare oceanice. Deocamdata, pana la cresterea numarului de nave “grele” moderne chinezesti, aceste corvete sunt suficiente pentru a exprima foarte clar punctul de vedere al Chinei fata de cine stapaneste, sau cine ar trebui sa stapaneasca Marea Chinei de Sud.

 

Sursa: strategypage

 

 GeorgeGMT

9 comentarii:

  1. Presupun ca aceasta nava are si capabilitati AS.Cat ar putea costa o asemenea corveta?

    • Nu am idee de preturi, insa fiind nava de escorta, ar putea sa aiba si capacitatii AS, cu toatate ca…corvetele noastre din clasa Tarantul sunt specializate pe lupta anti-nava, au tot patru rachete si in general sunt destul de similare acestora, adevarat fara heliport.

  2. In opinia mea, cea mai puternica corveta in acest moment este clasa Baynunah, facuta de francezi pentru arabi, iar ca putere de foc intrece majoritatea claselor de fregate la un cost derizoriu.
    George, poate faci un articol despre aceasta clasa de corvete, pentru marina noastra ar merita o promovare mai ales datorita raportului pret/calitate.

  3. E si asta o varianta, nimic gresit daca bugetul atat iti permit.
    Pentru lupta ASW poti trece pe Patroul boat Taper iar pentru flota fluviala si mai ales pentru delta as merge pe Combat Boat 90

    • Vedetele rapide pentru Garda de Coasta, importate din Israel, Shaldag, sunt folosite si de ei ca nave de patrulare, mai bine inarmate, inclusiv cu incarcaturi de adancime.
      Poate punem de-un joint venture cu ei pentru fabricarea de nave de patrulare mici, ff rapide (50knt), echipate cu ce ne trebuie.
      Daca se chinuie putin cred ca pot inghesui 1-2 torpile tip StingRay sau A244S, ca nu sar de 270 kg bucata, poate „ingropate” in bordaj, asa cum avea Lursen-ul pe vremuri.
      Israelienii folosesc pe navele mici si 2 rachete Hellfire dar ar merge si Spike ER, cum e folosit de scandinavi (cred ca norvegienii).
      Le mai lasi la indemana si 1-2 Strela/A95/Stinger, o turela teleoperabila 12.7 mm (eventual si cu Spike-urile pe ea) si ai servicii complete.
      Vedetele noastre torpiloare mici aveau tonaj mai redus si tot carau doua magaoaie de torpile de 533 mm (cca 3 to bucata, cu tot cu tub), doua turele (2×14,5mm fiecare), 2 mine sau incarcaturi de adancime.

  4. Cred ca sunt produse ca replica la corvetele Steregushchy rusesti si fregatele Gepard vandute Vietnamului

    • Sunt in replica la noua anuntata clasa de fregate sud koreene Incheon.
      Cei amintiti de tine nu sutn competitori directi pentru China, pe cand Koreea si Japonia DA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *