Daewoo Mangalia e pe cale sa vanda Santierul Naval catre Damen

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering va vinde subsidiara Mangalia Shipyard Romania catre un un constructor olandez (n.n. – da, cu totii ii stim numele). Deoarece constructorul coreean a reusit sa-si vand o parte din activele sale la preturi peste previziuni, exista asteptari ca respectiva companie sa-si imbunatateasca situatia financiara mai devreme decat se astepta. Pana la sfarsitul primei jumatati a anului, Daewoo Shipbuilding a atins procentul de 76,% din totalul de 2,71 trilioane won (2 miliarde de euro) pe care ii avea datorie.

Conform surselor din industria constructoare de nave, pe 20 iunie, Daewoo se afla in stadiul final de discutii cu Damen Shipyards Group, compania constructoare navala cea mai mare a Olandei, privind vanzarea Mangalia Shipyards. Stabilit in 1997 impreuna cu guvernul Romaniei, santierul naval din Mangalia este detinut ca societate-mixta de Daewoo si de guvern in raport de 51/49% (n.n- Daewoo a pus la bataie 53 milioane dolari, iar statul roman prin Santierul Naval 2 Mai Mangalia, suma de 50, 92 milioane dolari).

Santierul, aflat la 45 kilometri sud de Constanta pe coasta Marii Negre, a construit pana acum 127 nave petroliere si portcontainere, reparand in acelasi timp si peste 300 de nave.

Daewoo Shipbuilding a inceput discutiile privind vanzarea inca de anul trecut ca parte a unui efort de a-si restructura la nivel global activele comerciale. Un oficial din industria constructoare de nave a comentat: „Negocierea pretului intre Daewoo si Damen s-a incheiat deja si tot ceea ce a mai ramas e acceptul guvernului Romaniei”. Odata ce afacerea merge ca unsa, Daewoo va fi capabila sa-si asigure intre 50-80 miliarde won (38,25 – 61,2 milioane euro) din tranzactie.

Hankyung – via karadeniz – Mangalia News

Ping-Pong cu șantierul naval Mangalia

 

47 Comments:

  1. Daca e vreun zero in minus, dau vina pe porcaria aia de conversie a bilioanelor/trilioanelor anglo-saxone/americane si restul lumii (inclusiv noi: miliarde/bilioane).
    Iar cursul valutar este
    1 EURO = 1307,32 KRWon
    1 USD = 1150,94 KRWon

    Partea ingrosata din articol, adaugata de mine, in dolari (anul 1997), este corecta.

    • As pune dracu un zero in plus, de tembel, pentru ca altfel nu ma respect.
      Daewoo Mangalia Heavy Industries = 800 milioane dolari pierderi de 5 ani si 395 milioane dolari portofoliu in prima parte a lui 2017…in jur de 6000 de angajati actuali (7000 oameni – inclusiv din societati conexe – fiind folositi pentru construirea celor 10 nave livrate in 2016.

  2. capatu' satului

    Prima stire buna după mult timp
    Dacă olandejii vor plăti taxa …de timbru la guvernu la care ficatu duce, vor avea o pozitie dominanta in piata
    Dacă guvernu ar gasi neuronu poate am putea negocia ceva cu zona schengen, olandejii se opuneau cel mai mult
    Poate asa se va materializa si contractul cu curvete/frecate usoare ce trebuie produse la noi si pt. nevoile noastre
    La mintea mea, dotatea cu tehnica de lupta este deficitară la navele astea olandeze
    Io as prefera mai mult armament, dar probabil ca nu se poate
    Navele rusesti la acelasi tonaj au kalibr, oniks, etc.
    Iar noi pe partea asta in afara de antica styx nu prea avem nimik

  3. „Pana la sfarsitul primei jumatati a anului, Daewoo Shipbuilding a atins procentul de 76,% din totalul de 2,71 trilioane won (2 miliarde de euro) pe care ii avea datorie”
    Nu mi-e clar ce vrea sa spuna.
    A atins sau a stins?
    Daca a atins, ce anume a atins 76% din datorie?

    • Stai c-am gasit originalul in postarea lui karadeniz:
      „By the end of the first half of this year, Daewoo Shipbuilding has achieved 76.2 percent of the 2.71 trillion won in paying down the debt.”
      Deci a platit 76,2% din datoria de 2.71 trilioane won.

    • Am si eu o intrebare :
      credeti ca decat cu 4 corvete Sigma 10514 in locul a 2 corvete clasa Tetal 1 si 2 in locul Tetal 2,
      3 fregate (2 Type 22 class si 1 Marasesti class),
      3 vedete torpiloare din 12 initiale (Epitrop class) si
      3 vedete purt.de rachete (Tarantul),
      4 dragoare de mine clasa Musca si
      1 puitor de mine clasa Corsar,
      fara nici un submarin operabil, 1 din 1 Kilo class,

      …FNRo ar putea face fata unui atac masiv al unu ipotetic agresor f puternic???

      Pacat ca s-au taiat cele 6 vedete purt.de rachete clasa Osa 1 si 2 corvete Tetal 1 sunt retrase. Deci daca in 1990 FMRo aveau in dotare 6 corvete, dc nu vor ava si acum tot 6 adica noile Sigma 10514? Plus ca mai trebuie toate celelalte nave modernizate, achizitionate inca 2 submarine si reparat + modernizat submarinul Delfinul clasa Kilo! Macar atat sa fie facut pt dotarea FNRo pt moment. Nu mai spun ce nave de lupta ar mai trebui fi achizitionate.

      • depinde ce inseamna pentru tine „atac masiv al unu ipotetic agresor f puternic???”:
        sa ne razboim singuri cu Rusia sau SUA? 🙂

        • Singuri deja s-au distrus romanii si au distrus Romania….ca agresor f puternic poate fi luata in calcul si….Nord Koreea!Cu SUA nu cred ca se razboieste Romania, mai mult ca sigur, atunci ar ramane ghici cine ca sa ne zgandareasa un pic…..? fix Nord Koreea. si dc? pt ca Daewoo, companie a inamicilor nord-koreeni din sudul peninsule Koreene, are inca shantier naval la Mangalia….lol !

  4. Mangalia este santier mare . Acolo s-au construit si nave militare inclusiv Marasestiul . Acum sa vedem daca se vor intelege olandezii , coreeeni si statul roman care am inteles ca ar mai avea 49% . Daca pun mana pe SN Mangalia olandezii devin un jucator important in construcita de nave in partea asta a Europei unde mai pui ca acolo pot construi nave mari si mult mai complexe probabil si nave militare . Tov.. dracnea are inca un santier romanesc in care sa construiasca corvetele alea . Sa speram ca tranzactia se va materializa .

  5. Credeti ca i-a dus capu’ pe conducatorii iubiti sa santajeze Damen: „cumparati santierul Mangalia astfel nu primiti contractul pentru corvete”? Mi s-ar parea SF sa faca ei asa ceva pentru salvarea santierului.
    Pe de alta parte, cred ca acum chiar nu ar mai avea motive sa nu le dea lor contractul. Ar castiga si statul roman pentru ca detine o parte importanta din SN Mangalia.
    Vedem ce va fi. 🙂

    • Sau „Cumpăraţi Mangalia altfel refuzăm să intrăm în Schengen”. Îi spargeam….
      Mai degrabă, olandezii s-au asigurat că nu au rămas capacităţi importante de producţie pe care să le cumpere concurenţa.
      Poate sare iepurele de unde nu te aştepţi, şi câştiga Finmecanica licitaţia şi le fac la Tulcea. Recent, au dat în folosinţă o macara-portal imensă. Nu c-ar avea legătură neapărat cu corvetele, dar au investit serios, au crescut la aproape 3000 salariaţi şi vor să angajeze vietnamezi.

      • Whut? Cum adica sa angajeze vietnamezi? Un grec mai intelegeam.

        • Păi vietnamezii chiar muncesc.
          Dacă aduci greci, trebuie să le dai 15 salarii, 4 concedii şi dup-aia să angajezi şi vietnamezi să le facă treaba.

          • Pai si romanii sunt ocupati cu socialul si cu tuica la birt sau cum? Presupun ca prin Tulcea au mai ramas ceva romanasi, nu au plecat cu totii prin Spania si Italia? 🙂

            • Scolile profesionale nu produc suficienti muncitori calificati, santierul a ajuns sa angajeze necalificati si sa-i califice ei dar tot nu le ajung oamenii.
              Plus ca unii din cei calificati pleaca sa lucreze afara.

    • Nu inteleg de ce sa-i santajeze . Dupa cate am inteles olandezii chiar ar vrea sa cumpere santierul . Mai degraba as zice ” cumparati santierul , salvati-l , nu lasati oamenii pe drumuri si va dam contractul pentru corvete „

  6. Pe de altă parte, nema Incheon class corvette/frigate iar pe astea băgai la greu sisteme americane de lupta.
    Nu ştiu cu ce durerea mea vor dota corvetele, sper că nu Exocet şi Mica.

    • Aici am si eu om parere de rau.

      Eu as miza pe NSM si AA american 100% (ESSM sau SM-2)

      • capatu' satului

        Ar fi prea frumos
        De aceea probabil ca la licitația pt. curvete se considerau deja câștigători turcii
        Aveau armament american

        • Pai nu se considerau, chiar au fost. MAPN-ul a dat un comunicat in urma cu 2 – 3 luni in care afirmau ca licitatia pentru fregate a fost anulata datorita faptului ca cei ce au castigat, adica turcii, nu au putut sa faca rost de armamentul necesar integrarii pe nave. Nici nu aveau cum la ce gura sparta are piErdogan al lor…..aia e….embargou neoficial. Americanii au zis NIET la armament pentru firmele turcesti!

          Poate olandezii se vor misca cu talent de data asta! 🙂

    • Sigma vin cu Thales Tacticos CMS care este folosit inclusiv de US Navy.
      Poti sa bagi pe Sigma cat armament american vrei, nu trebuie sa schimbe aia toata arhitectura CMS-ului pentru a instala armament american.
      In continuare nu inteleg ce ai cu Mica, mi se par mai mult decat decente si peste ce au rusii instalat pe navele lor. 🙂 Vorbim de o corveta nu de o FFG… 🙂
      Lista utilizatorilor Tacticos aici: http://www.thales7seas.com/html5_beta/products/77/280613_Thales_Tacticos_Technology_paper.pdf

      • In afara de faptul ca e cumplit de scumpa?
        Daca nu incape un Mk41, varianta scurta, sa pui ESSM, as prefera Sea Ceptor.

    • Si Damen instaleaza armament american, doar sa ceri si sa platesti pt el. Pe De Zeven au DOAR armament american: Harpoon, ESSM, SM-2, doar ciws-ul e de-al lor.

  7. Un act bine gandit de Damen- isi elimina din concurenta, se apropie usor de monopol si mai ales isi asigura o pozitie privilegiata in cazul ca ” ai nostri ca brazi” se hotarasc sa se apuce de fregatele alea pt ca pana la urma daca le vrei construite in romania ai doar anumite locuri unde le poti face

  8. Acum sa vedem reasezarea pe tabla a contractelor pentru corvete si fregate. Nu vad ca cei de la SN Constanta sa se implice prea tare aici, nu ca n-ar vrea, insa nema experienta militara. Daca dau contractul la Damen, pot distribui corvetele la Galati si fregatele la Mangalia, impacand si capra si varza.

    Intrebarea e simpla aici….spaga, cat e spaga? 🙂 Daca tot vreti contractele alea!

    PS Am vazut ieri in ziar un interviu ca Tudose din 2012, cand spunea ca noi nu avem autostrazi ca nu se inteleg astia la spagi si nu dau destule. Chinezii au zis ca vin si fac pe banii lor cate 2000 de km de autostrada pe an, insa fara spaga! Ai nostri ca brazii au zis NU SE POATE ASA!!!

  9. Am mai spus si la discutia cu corvetele, Damen poate sa produca aici toata gama de nave de suprafata de care avem nevoie. Corvetele plus una doua De Zeven Provincien ar fi exceptionale.

    In perspectiva, Damen vrea sa produca submarine in colaborare cu suedezii, deci s-ar putea livra si de astea si probabil intretinute aici, s-ar putea repara Delfinul (pp ca i-ar interesa sa vada ce e prin el) etc.

    Ar putea fi o colaborare exceptional de utila ambelor parti; Olanda are traditie in domeniu si expertiza seculara as putea spune.

    Evident, o sa auzim acum treaba cu portul Constanta si Schengen…

    • Avem multe oportunități, dar din păcate nu facem nimic. Astăzi nu au discutat planul de înzestrare al armatei în CSAT pentru ca nu era în concordanta cu cei 2% din Pib. Păcat ca au avut dreptate toti care au scris aici. Ăstia nu vor da niciodată 2%. Trădare mai mare nu cred ca exista în contextul geo-politic actual.

      • Oooooo….dar ce blat frumos avem intre guvern si presedentie pe tema asta, la fel ca la nou instalatul guvern. Pana acum nu au avut ochi sa vada neconcordantele astea, in atatea sedinte ale CSAT. Taman in 4 iulie 2017 si-au dat saracii seama.

        Oare care-i miza, de ce s-a batut palma pe mai toatate discutate in ultima vreme? A ajuns si neamtul asta tot un politruc ca toti ceilalti. interesul poarta fesul peste tot. Interesul lor, bineanteles, nu al nostru!

  10. ZF.ro: Statul român, care este acţionar minoritar (49% din acţiuni) în cadrul Şantierului Naval Mangalia, susţine că nu a fost informat cu privire la negocierile pe care Daewoo le-ar purta pentru vânzarea şantierului către o companie olandeză, potrivit Departamentului pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, care a răspuns unei solicitări ZF.

    • Holy crap! 🙂
      De fapt reactia mea initiala fu mai degraba „Oh, come on!”

      • Incep sa-mi dau seama din ce in ce mai mult ce afacere banoasa ar face coreenii pe spinarea olandezilor, daca vand lor.
        Pentru aia 51% din participatiune le-ar putea cere si 100 de milioane de euro.

        Si ce reduceri am putea primi noi ca stat daca facem contractul cu olandezii. E clar ca au interese sa stea vreo 20-30 de ani pentru a profita de pe urma noilor corvete si ale fregatelor. Se discuta de mult timp de relatia Schengen si Marea Neagra, faptul ca olandezii vor sa aiba influenta aici pentru a-si proteja portul Rotterdam, al treilea ca volum din lume (dupa Singapore si Shanghai) si primul din EUropa.

        • Dupa cum ziceam, parerea mea e ca pana nu rezolvam restul infrastructurii n-avem nicio sansa in fata Rotterdamului.

    • E bine ca populeaza Consiliile de Administratie ale companiilor pe unde au participatii cu tot felul de inepti care n-ar avea nicio sansa in sectorul privat.
      Cum sa nu stii?!?!?
      Posibil ca statul roman sa aiba drept de preemptiune la cumpararea de actiuni in caz ca celalalt actionar vrea sa vanda, atunci cu atat mai mult ar trebui sa stie.
      In opinia mea, Constanta nu va putea deveni cu adevarat un hub european pana nu-si rezolva gravele probleme de infrastructura…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *