Damen semnează contractul pentru fregatele germane MKS-180

Pe data de 19 iunie 2020, Damen și Biroul Federal Pentru Înzestrare, Tehnologie Informațională și Asistență a Bundeswehr (Bundesamt fur Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr – Baainbw), au semnat contractul pentru construcția a patru fregate MKS-180 pentru marina germană. Damen este principalul contractant pentru acest proiect complex pe care îl derulează în Germania împreună cu partenerii Blohm + Voss și Thales.

Consorțiul a fost declarat anterior câștigătorul unei licitații europene, cea mai mare din istoria marinei germane. Pe 17 iunie, resursele financiare necesare au fost alocate de către comisia pentru buget din parlamentul Germaniei. Contractul semnat astăzi marchează începutul etapei de proiectare și construcție.

Aproximativ 80% din investiția proiectului va rămâne în Germania ca valoare adăugată. Navele vor fi construite la Blohm + Voss în Hamburg, dar parțial și în alte locații ale șantierelor navale din Germania, inclusiv Bremen, Kiel și Wolgast. Pe lângă aceasta, aproximativ 100 de companii mici și mijlocii din industria maritimă, precum și din sectoarele de inginerie mecanică și echipamente industriale de construcții vor fi implicate în implementara contractului. Aceste companii provin din aproape toate landurile germane.

Hein van Ameijden, directorul general al Damen Schelde Naval Shipbuilding: „Sunt convins că, în cadrul proiectului MKS-180, construim o fregată de înaltă calitate care să răspundă tuturor cerintelor marinei germane. Este un proiect comun germano-olandez. Avem deja o colaborare bună cu partenerii noștri din Germania: Luerssen, Blohm + Voss și Thales. Proiectul oferă, de asemenea, perspective pentru o cooperare europeană viitoare. Un rol important în acest success îl are și colaborarea pe care o avem de mulți ani cu Thales, ca parte a ecosistemului industrial si institutional de apărare olandez. Dacă Olanda continuă să investească în proiecte inovative pentru propria marină, ne putem extinde și mai mult rolul în cadrul construcțiilor navale europene. Este un lucru bun pentru rolul strategic al Olandei, conform principiilor din Strategia Industriei de Apărare.”

Participarea industriei germane in acest proiect se regaseste si in cadrul echipamentelor si sistemelor furnizate de Thales – sisteme de control al misiunii. Aproximativ 70% sunt realizate de sucursalele germane ale Thales din Kiel și Wilhelmshaven. Mai mult decat atat, in derularea acestui proiect, sunt implicati  numeroși alti subcontractanți germani.

Gerben Edelijn, CEO al Thales Olanda: „Acest contract istoric, atât pentru marina germană cât și pentru Thales, reprezintă o etapă semnificativă în cei peste 50 de ani de cooperare, și confirmă poziția noastră de lider mondial în domeniul sistemelor navale performante. Echipajele de la bordul acestor fregate inovative se pot baza pe cele mai noi tehnologii în domeniul apărării cibernetice, a radarului și controlului incendiilor. Sistemul AWWS, dezvoltat pentru navele olandeze și belgiene, va permite în curând și marinei germane să facă față amenințărilor actuale și celor din deceniile care vor urma”.

Damen, Lürssen, Bohm + Vos și Thales sunt onorate  de încrederea acordată de către guvernul german. Implementarea proiectului va începe în curând și presupune livrarea a patru fregate între 2027 și 2031 pentru o sumă de aproximativ 4,6 miliarde de euro. Există, de asemenea, o opțiune de a furniza încă două fregate după 2032.

Damen

25 de comentarii:

  1. Hai si cu primul portavion, Germania!
    De asta vrei sa iei F/A-18, nu-i asa? 😀

    8
    • Nu te entuziasma….cunoscandu-i pe nemti s-ar putea ca fregatele sa „fie construite modular cu spatiu rezervat salvarii puilor de balena orfani si 80-100 spatii de cazare pentru cazarea in conditii de 4* a imigrantilor salvati pe mare”

      21
  2. Apare si portavionul pe exemplul Japoniei…

    Hai si noi cu 5 machete …
    Macar asa sa stim ca avem Marina Militara.
    Flota de machete….

    5
  3. Baa la noi cand construim cei 4 corvete? Daca eu eram ministrul apărării făceam tot pentru armele viitorului… decat pe nicolae ciuca!! Cu drag Armata!! ?

    5
  4. 9000t….or pune VLS uri pe astea sau le lasa tot cu tunuri cu apa ca pe F125?

    4
  5. 80% ramane in Germania ca valoare adaugata.Ce inseamna sa ai industrie.

    7
  6. 4 nave enorme, care după câte știm până acum, vor fi subinarmate, interesant e faptul că vor sta până la 2 ani pe mare. Unde vrea Germania sa-si proiecteze forța? Nu reușesc să mai inteleg nimic. Îți construiești ditamai magaoaia, și o inarmezi minimalist…la final, va face treaba unei corvete, cu o rezervă mai mare de siguranță, poate încasa mai multe. Credeam că marina germană a învățat câte ceva din experienta lui F 125, dar nu, mai mare și atât. Sper să nu meargă câș ca F 125. La prețul uneia, îți iei aproape 4 Gowind sau Sigma. Bașca, olandezii aveau și proiectul Omega pe chila lui De Zeven….
    Ca tot veni vorba de nemți, știe cineva dacă si-or mai reparat pe Gorch Foch, sau tot pe Mircea își instruiesc cadetii?

    3
    • Ultimul cuvânt, ca și la noi, îl au politicienii. Militarii au venit cu o configuratie pt fregate iar politicienii au ales configurația cea mai ieftina mergând pe ideea ca la nevoie, acele fregate pot fi înarmate suplimentar.

  7. Ciudat cum lasa proiectul pe umerii unor olandezi, chit ca valoarea adaugata sau ce o fi ramane in Germania.

    Deci s-au cam dus si timpurile „masinariei” germane de razboi.

    4
  8. Incerc sa vad partea buna a lucrurilor:
    Germania in final isi doteaza marina cu nave noi (care probabil vor sta drept si vor fi livrate la timp)
    ThyssenKrupp dupa experienta cu F125 poate invata ca nu are exclusivitate in Germania mai ales daca nu isi face treaba (plus politic, mesajul transmis este ca sunt deschisi la colaborari )
    Ramane de vazut:
    daca intradevar va fi o nava multifunctionala, care sa functioneze (acum cativa ani o denumeau Swiss army knife)
    daca conceptual modular va fi practic, util (pe Boxer am vazut ca este) si realizabil cu un numar mic de personal
    sunt curios cum vor schimba modulele (si in cat timp) functie de misiune: vanatoare submarine, deminare, antipiraterie, etc

    3
  9. Fokker după tine e olandez ? Ce “necunoaștere” vezi tu ?
    Eu nici măcar nu umblu cu prosti de Wikipedia, știi cine le scrie măcar, nu ai nici o siguranța ce se postează acolo.

    Și citește cu atenție, vorbeam de proiectul sub-ul NV Ingineurskantoor….companie care deja era cu lacătul pus asta in ‘33 dacă tot “cauți” INFO pe internet.

    2
    • Spuneai că olandezii erau desculți in domeniul ăsta, al submarinelor. Aveau producție interna, și nu una sau doua bucăți, primul snorkel funcțional, submarine oceanice și costiere, au făcut și submarinele polonezilor, da, aia care fuseseră refuzați de britanici că dorințele lor nu sunt posibile.
      De desculți ce erau, toate submarinele lor au ajuns să fie utilizate de nemți, după 1940…
      Ți-a scăpat păsărica, las-o așa.

      3
    • Pe olandezi ii poti banui de multe dar ca nu stiu /stiau sa proiecteze nave nu prea merge…

      1
  10. Pe vremea când se construiau cele două F-125, bubuise scandalul cu pinioanele elvețiene la K-130.
    Mai apoi, frecatele au început să facă mișcări de translație…
    Wind of change nu priește navelor nemțești?!
    Olandejii pot, englejii pot… francejii fac și pentru alții..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *