Fiecare cu necazurile (turelele) lui…

Cehii au necazuri cu turela lor…

Armata ceha, una dintre cele mai serioase (daca nu chiar cea mai serioasa) din randul armatelor fostului lagar comunist, are si ea necazurile ei.

Dupa cum stim, Cehia opereaza 107 transportoare blindate Pandur II, in sase configuratii diferite, din care 72 de bucati au in dotare turela RCWS 30 de la Rafael, o turela chiar fortoasa, dotata cu tun calibrul 30mm, lansator de rachete AT Spike LR si, una peste alta, parea o turela solida.

probleme Pandur 2

Pandur 2 si turela sa (RCWS 30)

Insa aparentele pot insela si cehii se plang acum ca, din totalul de 72 de vehicule dotate cu RCWS 30, 21 sunt inoperabile din cauza de turela. Necazurile ar fi doua: lipsa pieselor de schimb (Rafael asigura comenzile cu o intarziere chiar si de 19 luni – un an si jumatate) si defectarea tunului la temperaturi joase (de retinut aici ca Cehia nu este totusi Norvegia).

Pe cale de consecinta, armata ceha pune la bataie aproximativ 93 de milioane de euro pentru achizitia unui stoc semnificativ de piese de schimb. Nu se stie ce masuri vor lua cehii in problema functionarii tunului la temperaturi scazute, dar ideea stocului de piese de schimb (mai ales pentru sisteme pe care tu ca armata le importi la cutie), este una care ar trebui sa-i vina si Armatei Romane…

De mentionat ar mai fi ca turela cehilor este fara echipaj si foloseste un tun ATK MK 44 Bushmaster II si aici apare norocul nostru (care operam acelasi model de tun pe turela UT 30 Mk II de la Elbit), la testele din Norvegia tunul nostru n-a avut necazuri functionand, conform Elbit, fara de pacate, desi daca ne aducem aminte cand Piranha 5 a fost testat pentru prima oara (tot in Cehia) au fost probleme de calibrare tunului, de unde noi putem deduce ca Bushmaster-ului II nu-i prieste Cehia mai deloc.

Dar pana la urma asta sa fie baiul, sa-i priasca Romania si pe cehi sa-i lasam sa-si rumege necazurile si banii de trebuie sa-i bage in stocul de piese.

Si daca credeti domniile-voastre ca noi si cehii nu avem nimic in comun, atunci aflati ca va inselati: Pandur II este un produs al companiei austriece Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeuge, care la randul ei este detinuta de General Dynamics European Land Combat Systems, companie care detine si MOWAG de ne-a vandut noua Piranhiile 3 si 5, poate si 4+ in curand. Sa fie intr-un ceas bun!

P.S. Acum noi stim, ca RoMilitary v-a spus, cum ca turela Elbit UT 30Mk II, aleasa de Armata Romana pentru Piranha 5, este acum ok, asteptam cu totii ca transportoarele sa fie acceptate in dotare undeva spre finalul lunii februarie 2020.

GeorgeGMT

89 de comentarii:

  1. „poate si 4+” wtf bro ??? Ati auzit ceva despre ?

    • S-a discutat oficial despre Pirahna 4+ in locul Agilis.

      8
      • Pai si vom merge pe 3 variante de Pirahna ,3,4 si 5 ???……

        2
      • Proasta idee cu Piranha 4+ in locul lui Agilis, mai bine ar face ceva astia sa resuscuteze Agilis, americanii nu vor face investitii serioase pe partea de industrialize nicicum!

        3
        • Piranha 4 + este un transportor blindat amfibiu foarte ok, dezvoltat pt USMC, iar americanii nu cer 200 de milioane de euro pt proiectare si dezvoltare, astfel ca de banii aia putem cumpara transportoare.

          9
          • Pana la urma exista undeva informatii/imagini cu P4+ ? Eu n-am reusit sa gasesc ceva concret…

            1
          • Corect, dar acum detaliile contractului cred ca de pot modifica , plus ca un parteneriat industrial cu un colos cum e Rheinmetall nu-i de colea cred eu, de banii aia cu siguranta era vorba si de achizitia unor utilaje.

            Nu tin palma la curut nemtilor in niciun fel dar totusi voi tine palma oricarui investitor fie el turc, rus, chinez sau neamt in conditiile in care e motivat as resusciteze industria grea in Romania si mai ales daca va investi in productive bunurilor de larg consum acolo unde Ro consuma in majoritate din import, mie mi-e greu sa cred ca GDLS nu putea faca macar cutia blindata in tara chiar si la o firma privata asa cum se auzise in vremea in care proiectul pt TBT 8×8 ar fi fost castigat de Iveco…..dar asta e euglena verde n-are coloana vertebral nu?!

            • Vina pt. ca se face un procentaj FOARTE mic in tara e a noastra pt. ca nu avem industrie asa cum trebuie. (locatii, echipament, experienta, personal, educatie, etc.)

              Danezii fac mult mai multe si aia cumpara un pic mai multe decat noi (vreo 300). Dar Danemarca nu-i Romania.

              • Vb vorbe Patriot, avem componentisti de tot felul in automotive iar cutia blindata o putea face Moreniul, Titiu, Marsa, UTI , IRUM etc da cum dracu sa dai salarii de 1000 de euro in Ro nu mai bine dai 4000 in CH si dupa aia ne plangea ca n-avem forta de munca calificata?!…..EU cred ca mai exista asa ceva in Ro doar ca nu mai vrea ni.eninsa lucreze pe doi chiori.

                Apropos ia vedeti aci care-I cel mai productiv salariat european https://standard.ro/salarii-productivitate/

                1
                • GDLS se vaita acum ca nu gaseste vopsitori daraminte…sudorii cu care eu v-am innebunit. Suntem intr-o situatie groaznica cu forta de munca.

                  2
                  • Ia da-le 1500 de euro sa vezi cati doritori vei gasi sa lucreze si ala UMB si la toti plangaciosii astia care spun ca n-au oameni, normal ca la salarii de nimic nu vei gasi forta de munca calificata, dar EU n-am nimic cu GDLS ca cine poate oase roade, EU am cu toti tradatorii astia care lasa ca toti banii astia sa Issa in integralitate din tara si tocmai fac si client captiv…..dar mai ales am ceva cu toti aia care spun ,,nu se poate dom’le, e greu …”

                  • Asta cu vopsitorii chiar e gogorita, daca n-as fi lucrat in ultimii 15 ani in domeniul auto din care ultimii 10 doar pe tinichigerie/vopsitorie poate-l credeam,, mai mult acum sunt roboti utilizati in sectiile de voositorie……gogorita maximal!

                    2
                  • Pai GDLS nu stia de problemele astea dinainte? Nu si-au facut o minima informare? Si cand te duci intr-o excursie de 3 zile te informezi de conditii.
                    Sunt convins ca stiau, dar au zis luam proiectul si dupa aia vedem noi,bagam PR-ul

                    2
                    • O situatie asemanatoare si la Naval Group cu SN Constanta, unde NG a efectuat o evaluare a santierului romanesc inainte sa se asocieze cu el. Doar ca, din cate inteleg, nu prea exista termen de comparatie intre UMB si SN Constanta.
                      Totusi, eu de obicei sunt circumspect cand vine vorba de ai nostri, nu as arunca din start vina pe GDLS. Nu stim ce le-au promis ai nostri politicieni in ceea ce priveste forta de munca. Cine stie ce yes man a inceput sa se dea rotund pe-acolo, lasa sefu’, rezolv io.

                • La productivitate Romania e pe penultimul loc in lista aia (ultimul loc e ocupat de Bulgaria). Pe primul loc e Irlanda. Scrie asta si in articol.

                  Cheltuielile pentru o companie nu sunt doar cu salarile. Conteaza si taxele, infrastructura, distantele, birocratia, numeroasele „organe ale statului” puse pe amenzi si/sau spagi, etc.

        • cum Dumnezeu sa resuscitezi ceva ce nu exista

          • sorin.vasile esti ruda cumva cu Petrica Roman ca numa ala zicea in 90 ca industria roamneasca e un morman de fiare……si a avut dreptate, sa dus totul la fier vechi!

            Ia fa tu stat romanesc un concurs de proiecte in care min economiei prin Romarm pentru arma de asalt, tbt 8×8, 6×6, 4×4 MLI etc si vezi ce poti integra atat din productia interna cat si din exterior pe modelul TR85M1 sau MIG 21 Lancer (chiar daca alea au fost modernizari dar bineinteles la nivel mai elevat) sim vezi ce iese…..aia de la ACTTM parca tot proiectasera si facusera prototipul cutiei blindate pt TBT dar intre timp sa ales praful.

            • Daca venea de la altul momentul asta de indignare patriotica poate ca credeam
              Dar nu de la tine care mereu incerci saconduci discutia intr-o anumita directie si sa ajungi la anumite concluzii

              • Si ca sa clarificam acest lucru pentru ceilalti participanti la discutie:
                Agilis nu exista ca si proiect el este un simplu caiet de sarcini prin care firma producatoare a fost instintata ce doreste Ministerul Aparari si la care ei au raspuns cu cateva schite preliminare.
                Deci nu exista documentatia pe baza careia sa se treaca la productia prototipului nici nu mai vorbesc de productia de serie.
                Chestia este ca dumneata stii acest lucru dar incerci sa conduci discutia intr-o anumita directie ca sa scoti in evidenta ca ar fi existat si alte variante ,cea ce este fals

                • Asa e domnule ai dreptate sunt un manipulator dat dracului, mai mult un troll extrem de experimentat, e ca-mi merit banii?!……

                  Intrebarea care se pune e urmatoarea, scrie pe noi Arabia Saudita sa Emiratele arabe unite de ne permitem pana si guma de la chiloti din import sau aputea sa facem si noi cate ceva prin Ro, macar arma de asalt si tabul daca celelate nu se poate, da aici vroiam sa aduc discutia……ma deranjeaza ca nu exista vointa si determinare pt a schimba situatia de fapt, pe mine ma deranjeaza ca eu ca roman tre sa platesc doar salariile mari ale unora iar salariile mizere ale romanilor din indistria proprie nu o pot face pt ca nimeni nu face nimic in acest sens/////

    • Eu am tot incercat sa explic aceasta parte a problemei programului Pirahna 5 in Romania.

      6
      • Uhm…cui? 😛 Ca noi aici o cam stim….

      • no bun…trebuie 2-3 ani de invatat pictura dupa cum zice omul ala…presupun ca se stia la baietii de la varful armatei ca se va merge pe pirande de cel putin tot atatia ani …ia o scoala profesionala dezafectata, doteaz-o, fa contract pe burse bune cu niste copchii si aveai la ora asta pictorii gata…la fel cu sudorii…nu ai…pregateste-i…dar misca-ti dosul din timp nu sta ca tuta sa te miri ca nu avem sudori…ce urmeaza?…o sa aflam ca nu avem frezori?…
        trebuie sa inlocuim harburile din armata…vezi ce implica asta si da din coate…sau daca esti asa de bun de nu stii ce sa faci,….plateste pe cineva sa iti spuna…
        acum sintem ca si tontu care merge sa isi cumpere masina noua iar la dealer se prinde ca nu stie nima’ din casa sa conduca

        2
    • Probabil ca daca vor intra in ecuatie si cei de la Moreni va fi mai bine pt asamblarea si mentenanta locala

      1
      • Pai cei de la Moreni ar fi trebuit sa ia programul asta, dar erau „blocati” de nemti. Bulibaseala asta vine de la nivel politic, armata cere ce are nevoie, politicul o arde cu industria nationala and shit.
        Nu inteleg de ce nu fac transfer de personal de la Moreni la UMB, daca UMB-ul sta atat de prost la capitolul asta… Iaca, le dau consultanta gratis. 🙂
        In plus, declaratia omului de la GDLS, din articolul pus de Tedy ne arata ca intentiile GDLS in Ro sunt de durata. Inclusiv introducerea fabricii din Ro in circuitul lor de productie si pentru alti clienti, nu doar pentru cele autohtone.
        In plus, vor avea nevoie si de IFV-uri la un moment dat…
        O alta posibilitate este sa ofere 49% din Moreni catre GDLS, cu managementul la GDLS, asa cum au facut si la SN Mangalia.

        6
        • Nu inteleg de ce nu fac transfer de personal de la Moreni la UMB, daca UMB-ul sta atat de prost la capitolul asta… Iaca, le dau consultanta gratis.
          Relocarea personalului costa.

          O alta posibilitate este sa ofere 49% din Moreni catre GDLS, cu managementul la GDLS, asa cum au facut si la SN Mangalia.
          Viziunea ne opreste sa facem asta. Adica Moreniu’ e implicat in mai multe asocieri posibile si cercetari si dezvoltari fara finalitate.

          • Da, costa. Pe de alta parte, cred ca putem pierde mai mult daca nu o facem. Pot fi detasati specialistii care lipsesc, pana reusesc sa mai scoleasca niste oameni. Oricum, seful de la Mowag se plangea ca nu reusesc sa adune cat le trebuie nici la scolarizare… Sa mai aduca niste vietnamezi atunci, zic si io… 🙂

            Viziune? Da’ ce, le platim si iarba ca sa aiba viziuni acu’? 🙂

            1
            • A zburat puiu” cu ata cu tot, Moreniul are de lucru de nu mai face fata reparand TAB-urile vechi ale armatei. In acest moment nu mai au capacitate industriala disponibila si pt altceva.
              TREBUIE sa vedem viitorul si sa facem rost de tineri pt scolile profesionale de profil pe model Turbomecanica.

              1
        • Nu inteleg de ce nu iau Moreniul subcontractor sau de ce nu fuzioneaza Moreniul cu UMB. Nu tin amandoua de stat?
          Sunt o groaza de solutii legale, dar parca astia de la stat nu stiu chestiuni elementare de drept

          1
    • La noi inca e la moda sa faci Drept sau Management ca facultate iar scolile/liceele de meserii si facultatile tehnice ori au o imagine foarte proasta ori sunt interesante doar daca se axeaza pe programare, robotica, etc.

      Mecanica fina la noi e „cah”, la altii inseamna multe locuri de munca cu salarii foarte bune si implicit industrii puternice si performante.

      Perceptia noastra fata de domeniile astea ar trebui sa fie taman invers.

      5
    • „ţin să menţionez că săptămâna viitoare vom demara la Piteşti al doilea curs de formare profesională pentru linia de asamblare de la Bucureşti”…

      Bun, dar concret daca ma intereseaza pe mine acest curs de formare unde pot gasi ceva date despre el? Nu apare nimic concret nicaieri…

      1
      • pai e probabil pentru cei care au postulat la ei, sa fie angajati…
        Stefan Stuck a precizat: „Vă dau un singur exemplu: formarea profesională a unui vopsitor durează între doi şi trei ani, pentru că vorbim despre una dintre cele mai grele etape din realizarea transportorului”
        deci pana sunt primii gata formati, au fost livrate toate transportoarele P5 aflate acum in comanda…

        De-aia scriam prin 2013 ca pentru a participa in productie la oricare dintre programele de inzestrare cu uzinele romanesti, acestea ar fi trebuit sa primeasca gradual de lucru, inclusiv de la MApN (revizii, modernizari, etc), si sa angajeze personal cu cativa ani inainte de inceputul oricarui program major de inzestrare.

        Partea buna:
        „”Programul pe care îl avem privind transferul de tehnologie către Uzina Mecanică Bucureşti este unul structurat pentru următorii 40 de ani. Adică tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 20 de ani care doresc să urmeze cursurile de formare profesională şi să fie angajaţi la fabrica respectivă, au şansa să lucreze la acest proiect până vor ieşi la pensie. Este un program pe termen lung şi de aceea apelăm la toţi factorii responsabili pentru că este vorba despre un beneficiu pe termen îndelungat pentru industria de apărare din România”. „

        3
        • Si eu am cautat posibile joburi din curiozitate si n-am gasit nimic. Pe site-ul UMB gasesti ceva ce probabil are legatura cu proiectul asta (vopsitor, sudor, sablator) dar nu m-ar mira sa fie o varza totala in sistemul de recrutare.

          Ai nostri comunisti nu stiu ce inseamna sa lucrezi in secolul 21. (transparenta, seriozitate, profesionalism, etc.)

          Deci probabil ca o sa gaseasca greu tineri pt. astfel de posturi.

          1
        • 2-3 ani pt un vopsitor (avem opinia oficiala a GDLS) si mai zicea cineva pe aici ca ce mare lucru, un sudor il faci in sase luni. Ei bine se pare ca nu-i chiar asa de hocus-pocus preparatus, pt ca altfel Damen nu i-ar plati cu 1500 de euro pe luna pe acesti sudori.
          Pt sablare este nevoie de alti muncitori calificati, la montaj la fel, electricieni, electronisti etc, pt ca MOWAG sa-ti poata da garantia pe manopera efectuata in Romania.
          Mai ne aducem aminte scandalul dintre Dassault cu Rafale si indieni, francezii refuzand ferm sa ofere garantie pentru aparatele Rafale ce ar fi urmat sa fie construite in India.
          Oare de ce? Din cauza manoperei deficitare, adica a slabei calificarii a personalului.

          1
          • Aveam doua optiuni mari si late:

            a) cu mai putin de 10 milioane de euro s-ar putea organiza in 4-5 locatii din tara in fiecare an cursuri de pregatire si specializare pe partea asta de maistri sau cum naiba se numeste (fabricare, mentenanta, modernizare, cercetare) pt. vreo 200 de tineri care apoi sa fie impartiti in tara in baze sau uzine.

            In unele cazuri o sa mai fie nevoie de ani de experienta dar toti o sa iasa cel putin la stadiul de ucenic si de acolo deja le-ai aratat calea si ajung sa lucreze cu si sub aia de 50-60 de ani care sa le mai arate una alta si uite asa se face trecerea de la vechi la nou si ajungi incet incet sa reduci media de varsta din domeniile astea si mai mult de atat obtinem mai multa performanta acolo unde e nevoie

            b) boschetareala tipic balcanica

          • din experienta proprie spun ca un sudor il faci in 3-4 ani ,un prelucrator prin aschiere peste 5 iar un lacatus capabil undeva la 10 ani

            1
            • degeaba il faci pe sudor daca nu il platesti problema principala privind deficitul de forta de munca este salarizarea si conditiile de munca nu lipsa de formare ,formarea si-o face si muncitorul daca vrea sa castige mai bine

              1
    • Interesant mi se pare ca vor sa se produca la noi chestii si pentru alte tari ceea ce ar fi foarte bine.

      Daca reusesc sa rezolve problemele cu personalul probabil ca unele chestii se pot muta aici din tarile vestice unde costa mai mult sa produci (ma refer la manopera in primul rand).

      1
      • Vb vorbe Patriot, avem componentisti de tot felul in automotive iar cutia blindata o putea face Moreniul, Titiu, Marsa, UTI , IRUM etc da cum dracu sa dai salarii de 1000 de euro in Ro nu mai bine dai 4000 in CH si dupa aia ne plangea ca n-avem forta de munca calificata?!…..EU cred ca mai exista asa ceva in Ro doar ca nu mai vrea nimeni sa lucreze pe doi chiori.

        Apropos ia vezi aci care-I cel mai productiv salariat european https://standard.ro/salarii-productivitate/

    • Pai nu ziceau astia ca sudarea si asamblarea carcasei se va face in Romania? Parca cautau si nu gaseau sudori calificati la standard NATO?

      Si tot atunci au cautat si cerut sprijin celor de La Moreni pentru lucrul asta? Sa inteleg ca in caz de bat palma pentru Pirahna IV, tot acel ‘important’ proces de vopsire il vom face?

      WTF???

      • Sudarea voiau sa o faca la Moreni… problema e ca raman in urma cu livrarile din nou daca se apuca sa transfere si asta in Romania 🙂
        Daca se continua programul TBT, probabil aveam si drivetrain-ul integrat si instalat la noi (nu produs)… Poate la Piranha IV”R”, din moment ce ala nu se produce deocamdata nicaieri…

        1
      • Veniamine Franqueline

        Sudura este un lucru foarte mare… (contrar ignoranței mele).
        In comuna Curcani din județul Călărași exista o fabrica a companiei olandeze Stentor. Stentor manufactureaza la Curcani niște tobe cilindrice în interiorul cărora se învârt elicele navale, pentru optimizarea curgerii.
        Printre clienții fabricii dela Curcani sunt și cei dela Rolls Royce sisteme de propulsie. Fabrica dela Curcani este bineînțeles certificata Lloyds, cum altfel?
        Este ca nu știați de fabrica de la Curcani? Probabil ca intuiți însă ce mare lipsa resimt olandezii dela Stentor Curcani. Ați ghicit, sudori ultra calificați.
        Ce-ar mai fi de spus? Doar ca olandezii ăștia sunt daț dracu.
        Am uitat cum se cheamă tobele respective, import(ah, olandezii ăștia…

        • Veniamine Franqueline

          De ce nu putem edita postările? ?

        • eu stiu veniamin ca noi teoretic suntem capitalisti nu comunisti daca firmele alea duc lipsa de muncitori ultra-calificati este dintr-o singura cauza nu sunt suficient de competitive pe piata fortei de munca pt ca nici un muncitor ultracalificat nu lucreaza pe salariu minim si chiar daca vei specializa un muncitor nu va sta la tine pe salariul minim va pleca spre mai bine in secunda in care poate

          2
  2. eu tot la valentele anti tanc ale turelei noastre ajung,nu inteleg ce a fost in capul lor.

    1
    • pai e simplu, s-au uitat la americani, s-au uitat la polonezi… nici unii nu au rachete antitanc pe APC/IFV-urile lor 8×8.
      In plus, e si mai ieftin 🙂

      • Din ce am vazut, turela stie nativ rachete. Cred ca este o chestie de cost initial, si de achizitia efectiva a rachetelor, sau cel putin asta sper

    • Ar mai fi o varianta care mie mi-ar conveni.

      Daca tot n-au vrut sa ia din prima turele cu AT din motive de bani sau naiba mai stie ce atunci putem face in felul urmator.

      Parca undeva se spunea ca necesarul o sa fie de 667 de vehicule. Intre noi fie vorba cred ca ne-ar trebui ceva mai mult de atat (spaniolii vor sa ajunga la vreo 2000 de P5 si aia n-au treaba cu Rusia $ Co.).

      Din astea 227 aproape o treime au turela de 30mm deci si un teoretic AT. Eu ma gandesc, si sper ca o sa mai urmeze un lot de vreo 200 de vehicule si la alea, cele cu 30mm sa vina toate cu AT. Eventual pe urma le transforma si p-astea in turele cu AT sau raman o parte cu AT o parte fara…

      Nu vorbim aici de vehiculele amfibii desi si acolo probabil ca tot turela asta o sa fie si ar putea si alea sa aiba rachete AT dar acum depinde de inteligentii de la inzestrare.

  3. să numărăm copii?3,4,5,…abrams.bravo !

    2
  4. au fost cam tepe israelienii in ultima vreme

  5. Veniamine Franqueline

    DESPRE SUDORI SI ALTE CALIFICĂRI SAU CE INSEAMNA SA AI VIZIUNE

    Vorbim discutii ca nu exista personal calificat, in special sudori si lacatusi montatori (sa nu uitam de ei!), pentru a lucra la UMB la construirea de blindate, pentru ca nu sunt platiti cu 1500-2000 Euro pe luna, si astfel calificatii nostri sudori si lacatusi prefera nici sa nu se dea jos din pat.
    Asta este doar jumatate din adevar, cealalta jumatate fiind ca nu ii prea gasesti pe calificatii astia, chiar la 2000 Euro. Pentru ca nu vorbim de sudura de porti garaje sau de lacatusi combine agricole. Oricum, românu’ e convins că s-a nascut sudor in argon…
    Si totuși exista soluții, chiar pe termen scurt, de 3-5 ani. Pentru asta trebuie insa sa fi un planificator de dezvoltare regionala si statal cu viziune si cu capacitatea de a-i convinge pe toti cei interesati sa colaboreze in interes comun, iara autoritatile regionale si statale sa se implice.
    Concret, vorbeam de fabrica olandeza de elice si componente navale Stentor din comuna Curcani, judetul Calarasi, la vreo 500 de metri in linie dreapta de ceea ce trebuia sa fie Canalul Bucuresti-Dunare. Rolls Royce Marine, Lloyd’s Certifications, alea-alea… Olandezii dela Stentor produceau pana acum vreo 15 ani iahturi si barcute de agreement in fostul Santier Naval Oltenita, dar constrangerile pietei i-a obligat sa isi gasească o alta nișă de afaceri. Si au gasit-o.
    Pentru ca sunt din zona judetului Calarasi (care a dat Romaniei mari personalitati, in afara mea, cum ar fi Iulian) am fost si am vazut noua fabrica de componente metalice pentru Centrala Nucleara dela Cernavoda, pe care italienii dela Walter Tosto din Milano, Lombardia, o au in constructie la Oltenita, la 10 km de Curcani si la mai putin de 1 km de malul Dunarii. Walter Tosto au cumparat fosta Fabrica de Componente Nucleare dela IMGB, din Berceni, si fabrica acolo astfel de componente pentru toti clientii lor din lume. Din ratiuni logistice evidente, au realizat avantajele unei facilitati de productie chiar pe malul Dunarii, de unde sa incarce pe slepuri constructiile lor agabaritice pentru a le expedia in toata lumea (Cernavoda sau Kazahstan, ultimele destinatii).
    https://adevarul.ro/locale/calarasi/cel-mai-mare-transport-agabaritic-efectuat-vreodata-romania-greutate-rezervorul-imens-1_5d7ca913892c0bb0c6957d47/index.html
    https://www.youtube.com/watch?v=x1Ur8xEDe3c
    La o adica, si Stentor si Walter Tosto pot fi extinse pentru productia de echipamente militare.
    Iata ca la 40 de minute distanta de mers cu masina de UMB din Titan Balta Alba, se mai gasesc trei facilitati de productie metalica avansata: Stentor Curcani, Walter Testo IMGB Berceni, Walter Tosto Oltenita.
    Ce e de facut (intrebare leninista)?
    – Definita o Regiune de Dezvoltare Argeș-Dunare, unde judetul Calarasi, poate si judetul Giurgiu, cele trei firme si poate si altele sa investeasca intr-un Centru de Pregatire Tehnica pentru Industria Mecanica, ceva intre scoala profesionala si colegiu tehnic.
    – Acest centru ar trebui construit nu in Bucuresti, aproape de Mega Mall Pantelimon, ci cat mai aproape de locul unde se desfasoara activitatile productive. Comuna Radovanu, unde exista un gimnaziu cu un nivel de pregatire al elevilor la care nici cu gandul nu gandesti, mi se pare un candidat natural pentru acest centru.
    – In Calarasi exista un pedagog luminat, Doamna Oana Moraru, care ar trebui cooptata in dezvoltarea unui astfel de Centru de Pregatire.
    – Atragerea de personal calificat (sudori si lacatuși) nu din Vietnam sau din Nepal si China, ci de peste Dunare, din Bulgaria, dela Turtucaia, Ruse si Silistra. Ratiunile politice, culturale si religioase pentru face asa ceva sunt evidente.
    – Statul roman trebuie sa construiasca infrastructura de transport care sa fluidizeze fluxurile umane si materiale din zona: Centura Rutiera de Sud a Bucurestiului, in general modernizarea retelei de drumuri si sosele din sudul Bucurestiului inspre Oltenita si Giurgiu, modernizarea caii ferate Bucuresti Titan-Oltenita pentru curse de pasageri la fiecare jumatate de ora intre cele doua orase, constructia unui nou aeroport al Bucurestiului la Adunatii Copaceni, finalizarea Canalului Dunare-Bucuresti si reconstructia Portului Oltenita. In toate aceste proiecte este de dorit cooptarea de firme si autoritati statale si regionale din Olanda, Italia (Lombardia), Elvetia, din ratiuni evidente.
    – La acest pol de dezvoltare a industriei mecanice trebuie cooptata cat mai devreme o alta firma de inalta performanta tehnica, fabrica de componente de zirconiu Zirom (este ca habar nu aveti de ea?) din Giurgiu. Zirom inseamna Lamborghini, Ferrari si din nou Rolls Royce.

    5
    • Acuma, daca te uiti peste ce ai scris, ai sa intelegi de ce Transilvania vrea sa te lase pe tine in pace si traiesti pe contul tau, tu cu turcii si alti de teapa ta. Nu-ti place? Te rog sa retii ca noi Ardelenii, am fost si facem parte din Romania, dar daca vrei sa fi doar tu si neamul tau – „peace my friend and have a good life!” – tu si cu toti ai tai!
      Nu vreau sa-mi aduc aminte de toti „…escii” (cu tot respectul pt Base si poate pt Constantinescu), dar daca vreti sa fiti doar voi eu sunt OK si am sa sustin si votez ruperea neamului, si nu ai decat sa te duci invirtindu-te unde vrei tu!
      Altfel – trezestete si gandeste romaneste frate! Romania nu e doar judetul tau sau cele limitrofe
      Nu? – „Again” n-ai decat sa te duci …
      Altfel sunt niste idei aplicabile la nivel national care probabil ar trebui aplicate

      • Veniamine Franqueline

        Sunt onorat de atenția pe care, zici tu, mi-o acorda Transilvania. Altfel, nu mai compune la beție pentru că, uite, îți cauzează.

  6. Cine nu crede ca nu avem muncitori buni, e naiv rau.
    Eu am ajutat o firma din austria sa-si deschda acum 5 ani o subsidiara in Cluj. Fac masini unelte pe batiuri din table sudate care apoi sunt umplute cu un ciment special care nu-si pierde din volum la uscare/intarire. Asa scad ei vibratiile tipice batiurilor turnate si au exactitate de 3x mai mare la prelucrare.
    Pt primul an aveam in plan sa angajam 12 lacatusi/sudori. Eu m-am ocupat si de angajari. Am vazut vreo 50 de sudori, dar doar vreo 5 stiau citi un plan si vizualiza batiul in spatiu. Toti stiau doar se sudeze stupid km de sudura, dar aveau nevoie de inca un om care sa le explice plansele si aranjarea tablelor in spatiu! Iar calitatea de sudura era si ea cum era. Scoala ioc, minte ioc!
    Pt anul doi aveam 24 in plan… Va spun ca abia dupa trei ani am avut 12 oameni buni! Iar salariile erau mult peste medie, fara smecherii, totul oficial, cu plan de remuneratie in functie de exparienta si calitate.
    Degeaba! E rau de tot!
    Am ajuns sa angajam lacatusi, ca stiau macar citi plansele, si i-am invatat sudura.

    4
  7. Lasind la o parte corul bocitoarelor de serviciu, care nu vad decit drobul de sare si se pling nonstop, a observat cineva ca Piranda din productie are blindajul diferit fata de Piranda din testele din Norvegia? 😉
    Parerea mea, hic…

    • s-ar putea sa nu le puna pe ele in timpul transportului, ci la livrare… E posibil ca nici dupa, sa le aibe in kit, montabile in caz de, iar in rest sa circule fara ele.
      Nu stiu, doar imi dau cu parerea… sunt niste posibilitati.

      • @Marius
        Cele prezentate in filmulet sunt cele livrate Romaniei. Se vede clar in filmulet! 😉
        Parerea mea, hic…

        • Am vazut si eu asta, sa intrebam, sa vedem ce spun…
          Dar uitandu-ma mai bine cele pt noi par a avea un blindaj suplimentar pe ambele laturi, chiar mai elaborat decat TBT-urile din Norvegia, care par doar „placate”…

          2
          • Nea George, vezi ca ai niste poze pe rumaniamilitary fb. 😉

            1
          • Eu zic ca filmele arata faze diferite de transport, una de anul trecut si una de acuma, compilate de Hotnews. Poate intreaba cineva editorul filmului? 🙂
            Cele cu P5 dezvelit pe camion si fara blindaj aditional cred ca sunt de anul trecut, de la prima livrare, ca sunt golase cum au fost si la parada, iar turela a fost montata aici.
            Cele din hala acuma erau impachetate si erau cu turela si blindaj full (lateral si fata), chiar impresionant. La un moment dat chiar incarca un astfel de P5 impachetat si se vade ca e cu blindajul similar celui din hala si de la trageri.

            • Defapt sunt doua filme, iar in unul apar doua tipuri de transport – cu P5 golas, neimpachetat de anul trecut(?) si cu P5 impachetat (si cu turela si blindaj puternic).
              Filmul postat de Razvan arata doar transportul actual.

        • Pai si tu crezi ca e de bien sau de rau, sa speram ca e un blindaj mai bun decat ce au rusnacii…..

          1
  8. turela aia se aseamana destul de mult cu aia de pe MLI 84 Jder -Turela OWS-25R

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *