Francezii au pus deja la munca A400M

A400M Atlas, pe aeroportul Gao din Mali, la prima – probabil – misiune reala

Sursa foto:  Armée de l’Air via MilitaryPhotos

Post Scriptum: de azi, EADS se numeste oficial Airbus Group.

„Comme prévu, le nouveau groupe est désormais constitué de trois divisions : Airbus (aéronautique), Airbus Defence and Space (défense avec Airbus Military et Cassidian, spatial avec Astrium), et Airbus Helicopters (ex-Eurocopter).”

Razvan Mihaeanu

 

28 de comentarii:

  1. Ma uitam mai zilele trecute pe un documentar „Wings of Russia”.
    Importanta unei aviatii de transport era extrem de bine reliefata.
    Avem nevoie si noi de asa ceva ?
    Eu as zice ca da.

  2. Noi nu stam rau la transport
    5 c130,7 c27 plus vreo 30 de elicoptere Puma

    • Razvan Mihaeanu

      „5 C-130”..meh, pe aproape…

      Si 3 C-17 la Papa cu care se intorc ai nostri din Afganistan…
      http://www.bg15mc.ro/?p=8717

    • avem 3 hercules( ce e in plus sunt canibalizate pt. a le mentine pe acestea 3 care si astea nu-s apte tot timpul) si 6 spartan,al saptelea vine in acest inceput de an.apropo:se pare ca mai avem de achitat la ele in jur de 100 mil. euro.am citit de curand si nu mi-a placut.se pare ca deasta le zburau italienii la ei acasa de vreun an de zile.ma refer la aceste ultime 2 aparate care mai erau de livrat.la elicoptere de transport inca stam bine desi resursa lor se apropie de final.avem un numar bun de elicoptere.vezi ce inseamna ca la un moment dat ai produs si tu ceva local prin industria de aparare? acum traim din trecut.mare nevoie am avea de macar 16 elicoptere de atac.n-avem deloc.socaturile sunt o gluma,sa fim seriosi.prefer KA-52 sau MI-28.

      • Faza cu canibalizatu’ mi se pare cea mai mare prostie…mai bine le mentii pe rand operationale cate 3 decat sa le pierzi pe alea doua…da ma rog, asa face romanu’…am putea sa mergem iar la francezi sa luam licenta pt Super-Puma, cel mai bine….si ca elicoptere de atac as merge ori pe AH-1 Modernizat cu israelienii pt nevoile noaste ori AH-64A, desi prima e cea mai realista…dar ultima data cand s-a vorbit de elicoptere de atac a fost pe vremea lui Melescanu in 2008 daca mai tin bine minte, la BSDA…atunci zicea ca ia 4 corvete, 48 de avioane si a zis ca vrea sa ia si 24 sau 48 de elicoptere de atac….au luat de nu au mai putut…acum sa ramanem cu F-16 th ale noastre…. unde esti tu Gripen Doamne…

    • @Vector @vioniribu

      1,Avorturile trebuie interzise,cu exceptia unor situatii: daca ai sub 18 ani si nu vrei sa-l pastrezi,daca ai deja de la 3 copii in sus.

      2.Familiile trebuie sustinute financiar sa aibe copii,insa numai cei ce muncesc sau cauta activ sa se integreze pe piata muncii.Acum n-o sa aruncam bani pe fereastra unora care toarna echipe de fotbal desi n-au un venit,stiti la cine ma refer.

      Situatia e dramatica !

      • @Costin

        Avorturile nu trebuie interzise pentru ca nu are cine sa implementeze cu adevarat interdictia. S-ar dezvolta o „piata neagra” a avorturilor, atata tot.

      • Din primele patru sosite în România unul a fost luat pentru a fi canibalizat. Le-am văzut în 1998 la baza de la Otopeni, erau aduse de curînd și cel destinat a dona piese avea deja elicile demontate și nu era nici un secret pentru nimeni că ăla era rostul lui.

        • Aceeași fază de cacao, cu afișarea rubricii de răspunsuri peste textul deja existent a făcut ca mesajul meu apară aiurea. Îmi cer scuze.

  3. care 3 c17 sant a noastre ci mai degraba unguresti nu ai vazut cocarda vopsita pe ele

  4. Eu tot nu inteleg diferenta uriasa de pret dintre un An70 si A400 – respectiv 67 de mil si 246 mil dolari. Deci Atlasul e mai scump de 3,67 ori; pe banii de pe A400 poti cumpara macar 3 An70 care pot cara de cel putin 4 ori mai mult. Dupa performante An70 e putintel mai bun deci de unde pretul asta care se apropie de F-22? C27J Spartan costa dupa Wiki vreo 53 de milioane si 11 tone cargo deci 4 C27J ar costa 212 mil dolari si cara 46 de tone ceea ce s-ar apropia de un An70. Lamuriti-ma va rog si pe mine si nu-mi spuneti ca in asta se include si costul de mentenanta la A400, pregatire piloti si alte aberatii.

  5. articolul este parca decupat din cartea cu acelasi nume, mult mai ampla si care da pe goarna si alte afaceri, gen cum s-au devalizat bancile romanesti, sau cum s-au facut privatizarile industriei noastre de care s-a ales praful. Scrisa de Cornel Dan Niculae, cartea se mai gaseste la libraria Eminescu.

    scuze, ma refer la trimiterea postata de mihai444 la momentul 22:14

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *