Gură de oxigen pentru Avioane Craiova

Avioane Craiova SA a semnat recent un contract-cadru cu MApN pentru repararea şi întreţinerea aeronavelor de antrenament IAR 99 Şoim, spune liderul sindical al societăţii, Victor Peţa. Primele două aparate ar trebui să sosească în această săptămână. „S-a semnat un contract-cadru care statuează unde vor fi reparate aparatele IAR 99 din dotarea Armatei. Primele două avioane vor sosi în curând. Sperăm să vină şi fondurile necesare pentru că, din câte ştiu, în bugetul pe 2012 nu au fost alocaţi bani pentru repararea de avioane IAR 99“, a precizat Victor Peţa. Societatea olteană are mare nevoie de contractele cu MApN, care este, practic, cel mai important client al său.

Armata are circa 20 de aparate IAR 99, pe care le foloseşte pentru antrenarea piloţilor militari. Cum avioane noi nu mai sunt produse de ceva timp, cele în uz au nevoie de reparaţii. Contractele pentru subansamble nu asigură în totalitate salariile angajaţilor Avioane SA. La sfârşitul lunii martie, aceştia au încetat lucrul din cauza restanţelor salariale. Tot atunci, directorul Marin Stancu a fost demis, în locul său fiind numit Ioan Sava, care are mandat până în martie 2014.
Bogdan Groşereanu

Un Articol Gazeta de Sud

10 comentarii:

  1. Aceasta este o solutie de avarie, care va eroda insa lent capacitatea uzinei de a mai produce ceva.

    Doar un contract ferm pentru modernizarea IAR 99 aflate in dotare sau pentru producerea unora noi, in varianta XT probabil, va redresa uzina.

  2. Nu se ajunge niciunde asa. Boala lunga moarte sigura.
    Trebuie facute ceva ca lumea: Retehnologizare, avion nou, import de tehnologie.
    Altfel…. mai strangi suruburile si gata.

    • Ma ingrozesc doar gandindu-ma la ce linii tehnologice mai are Avioane Craiova. Privatizarea odata cu contractul pt multirol si apoi dezvoltarea unui nou avion de antrenament avansat, asta este dupa mine viitorul.

  3. Retehnologizare, avion nou, import de tehnologie, IAR 99XT…chestiile astea in afara de voi pe Rumania-MilitaryLESS, nu cred ca mai intereseaza pe cineva.

    Daca astia or sa cumpere cu chiu cu vai dupa 20 de ani vreo 24 de F16 second hand si au deja 20 de IAR99 de scoala, cine credeti voi ca o sa mai faca retehnologizare si o sa mai fabrice IAR99XT?

    Ce sa faca cu ele?

    Alea 20 vor fi arhisuficiente pt vreo 25 de piloti pe F16. Nu mai fabrica nimeni altele noi, or sa traga de ele ca si de LanceR-uri, pana le sar suruburile…inca vreo 15-20 de ani.

    Si dupa aia, cand resturile de industrie aeronautica(si nu numai) vor fi de mult istorie, or sa cumpere 10 de trainere second-hand din import la echivalentul actual sa zicem de 1.5 miliarde de euro(sa zicem asa vreo 150 milioane bucata la banii actuali, ca ie scumpe piesili de schimb si armamentul si antrenamentul instructorilor…), ca trebuie sa manance si gura la copiii lor o shaorma la o vilutza modesta in Elvetia…

    Ca sa faca o aviatie pt parada si pt dat amenzi la autobuze daca nu respecta culoarele de zbor, cu 24 de F16 din care la un moment dat vor zbura vreo 15 – restul fiind in mentenanta sau canibalizate, cu zeci de trainere si o fabrica de avioane?

    • OK poate ai dreptate. Si ce crezi tu ca ar trebui sa facem?! Sa acceptam ca industria de aparare se duce dracului si cu ea odata si dotarea Armatei, impreuna cu mii de locuri de munca si cu mica parte a independentei, atata cata mai este, a Romaniei?! Da poate ar trebuia sa fac asta, dar eu nu sunt educat sa accept ca am pierdut pana cand arbitru nu fluiera sfarsitul. Am trecut prin destule in viata, am scapat la mustata de cateva ori, si pot sa depun marturie asupra unui lucru deasupra oricarei indoieli: ai pierdut atunci cand tu insuti crezi asta. Esti infrant doar in doua situatii si numai in aceste doua situatii: cand iti canta popa, sau cand tu insuti nu mai crezi ca se poate!
      Eu cred ca se poate atat timp cat mai pot respira macar odata si nu spun asta in absolut nici un sens metaforic, ci extrem de real. Tocmai pt ca am suficienta experienta in viata stiu ca se poate face orice, soarta se poata schimba intr-o clipire de ochi, dar pt asta trebuie sa indeplinesti iarasi tot doua conditii: sa crezi si sa fi pregatit atunci cand zarurile se schimba.
      Daca nu as crede ca se poate, nici porneam blogul, iar faptul ca suntem singurii care inca mai credem, desi nu cred asta, ma face sa ma simt flatat. Daca doar noi mai credem, asta inseamna ca noi facem parte dintre cei puternici care nu cedeaza.
      Ce sa scriu?! Can-can-uri, religie, bla-bla-uri ca Adrian Nastase?!
      Bineinteles ca acest comentariu nu ii este adresat lui gsg9, ci doar a fost inspirat de replica lui, cu care teoretic pot fi de acord.
      Insa trebuie sa intelegeti: pierzi doar atunci cand tu esti de acord cu asta, orice lupta este pana la urma o chestie care tine strict de mentalitatea fiecaruia, iar eu pur si simplu nu pot accepta ce se intampla acum.
      Si imi pot da seama ca ceea ce scriem pe aici nu prea conteaza. Nu ma voi apuca acum sa spun ca suntem cititi de nus ce entitate, de nus ce specialisti. Cel mai probabil nu ne citeste nimeni cu functie importanta, sau daca trece pe aici, fix in cot il doare. Dar scriu doar si pt faptul ca altceva efectiv nu pot face, dar nici degeaba nu pot sta…Este tot ce mi-a ramas.

      • Breh, nu ma intelege gresit.
        N-am nimic cu blogul asta sau cu tine.
        Vin si va citesc cu placere sau cu tristetze (in functie de stire).
        Si nu postez aici ca sa va enervez…ci pt ca simt nevoia sa va spun ce gandesc vizavi la problemele astea, care inca ma intereseaza si pe mine.

        Am raspuns pe thread la obiect.
        Si am explicat parerea mea, ca la o aviatie de parada si de dat amenzi la autobuze, cu 24 de second handuri, n-au ce sa faca cu alte trainere.

        Vor trage de astea 20 IAR99 pana le vor sari niturile.
        La 24 de avioane, 20 de trainere sunt arhisuficiente. Macar de le-ar pastra pe toate operative, asta daca nu vor pastra 10-12.
        Si dupa aia se inchide fabrica si se importa la preturi de 2-3 ori fata de cat platesc altii, vezi autostrazile Romaniei…

        Retehnologizare, avion nou, import de tehnologie, IAR 99XT: nu intereseaza pe nimeni din conducerea Romaniei si din Armata.
        Cel putin asa inteleg, pt ca semnale in directia asta sunt sublime dar lipsesc cu desavarsire.

        O aviatie cu 24 de F16 second e la misto.
        Rusii vor trece ca prin branza pe unde vor vrea muschiu lor prin spatiul nostru aerian, cand vor vrea muschii lor. Si daca astia vor ridica vreo 3-4 avioane la interceptie, nici o p@z#a din Armata Romana n-o sa aiba tupeul sa dea ordin sa deschida focul asupra lor.

        Momentan e all the way downhill.
        Nici macar un amarat de TAB nu mai vor sa faca la Moreni.
        Ar prefera sa importe, pt ca la 1 miliard daca iese macar 5% spaga, sunt 50 de milioane in conturile lor.

        Pe politicieni ai doare undeva. Interesant ca si pe aia din Armata ai doare tot acolo, altfel din cate zeci de mii de indivizi mananca paine acolo ar fi trebuit sa auzim niste proteste ceva (nu in genul dictatura militara regala la primarie). Pe omul de pe strada il doare intretinerea, mancarea, rata la masina etc.

        Pt o Armata puternica e nevoie de o economie puternica. Ori noi nu prea mai avem mai deloc nici de aia. Ce bani se mai aduna, se fura.
        Si o clasa politica de bun simt, ceea ce lipseste de asemenea. Niste militari de cariera in functii de conducere nepolitizati si cu simtul datoriei fata de Armata si Tara, si lipsesc si astia.

        Asa ca o sa ne rezumam la 12 avioane, 10 elicoptere, 80 de tancuri din 85-90, 300 de TBTuri importate, 2 fregate cu un tun etc

        Ce ati trebui voi sa faceti?
        Nu stiu. Puteti continua asa. E o forma de rezistenta.
        Din pacate cred nu are nici un efect asupra inzestrarii armatei, asupra industriei de aparare, asupra Romaniei in general.
        La misto s-a discutat de pietre si sticle cu benzina.
        Nu stiu, noi nu suntem greci, noi suntem mioritici, blazati, ocupati cu alte chestii mai importante las sa faca altii etc.

        Asa faceti ce credeti voi ca e mai bine, daca crezi ca scriind blogul asta ajuta, dati-i inainte.
        Eu o sa va citesc cand am timp, si o sa mai postez in stilul meu, un pic sarcastic 🙂
        Eu o sa va citesc cand am timp, si o sa mai postez in stilul meu, un pic sarcastic 🙂

        • Ai devenit si poetic!

          No’ e bun si asa…

        • Bre ma dezamagesti! 🙂 Sti bine cat apreciez comentarile tale si in alta ordine de ideei, nu trebuie sa fim toti pe aceeasi lungime de unda. Asadar esti mai mult decat binevenit aici, cu o mica completare: nu mi-a placut cand ai folosit sintagma „blogul vostru”!
          Nu frate, nu este blogul nostru, este, in egala masura, si blogul tau. Scrii pe el, iti pierzi timp pe aici, este blogul tuturor celor care contribuie cu ceva. Asa trebuie sa te simti, asa trebuie sa ne simtim cu toti.
          OK ?!

  4. valentin vasilescu

    o sa ajunga sa dea ca stire si alocarea de fomduri pentru o pana la cauciucul unui DAC al armatei.

  5. gheorgita dragos

    Eu nu inteleg dd ce aceste avioane si altele care ar putea fI construite la Craiova ar putea sa fie transformate in avioane subsonice multirol….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *