Hotii si prostii…

Blindatele 4×4 si modernizarea fregatelor, aceiasi manarie…

Nu vom prelua intregul articol, dar vi-l recomandam sa-l citi cu atentie chiar merita, ci ne vom opri doar asupra unui mic „amanunt” care vizeaza incompetenta si prostia celor care realizeaza caietele de sarcini.

Articolul integral pe Hotnews.ro

Astfel ROMTEHNICA a cerut un autovehicul blindat 4×4 cu un tip de motor care nu exista, de unde putem trage noi concluzia ca cei care se ocupa de astfel de caiete de sarcini sunt macar incompetenti, pe langa coruptia destul de clara care poate fi observata in intreaga afacere.

Asadar coruptie – cu care suntem deja obisnuiti, dublata de prostie – cu care suntem deja din ce in ce mai obisnuiti. Si-a dat vreunul dintre cei implicati demisia?

Avem, in ordine cronologica, intentia de a moderniza cele doua fregate Type 22 cu o companie turceasca si o firma-capusa cunoscuta romaneasca, iar mai apoi fix aceiasi reteta in cazul autovehiculelor blindate 4×4, totul garnisit cu cererea pentru un motor care nu exista.

Ce treaba ar fi putut avea Teamnetul cu vehicule blindate 4×4?! Pai cam aceeasi treaba pe care o avea si S.C. Centrul pentru Servicii de Radiocomunicații SRL (CSRul) cu modernizarea unor nave de lupta sau „prepararea” Panhardurilor, sau firme de apartament care modernizeaza Baza Aeriana 86 de Fetesti etc. Singura legatura probabila este spaga…

CSR, Panhardul PVP si modernizarea fregatelor…

 

Dar pe langa spaga deja traditionala avem acum dovada si a unei incompetente vecina cu prostia clasica…

Discutam aici de deja cunoscutul contract pentru achizitia a 286 de masini 4×4 blindate.

Si acum citatul din articolul scris de Marian Pavalasc de la Hotnews, un articol demn de jurnalismul profesionist pe care il tot asteptam sa apara in presa noastra tabloidizata.

 

„Numai ca, printre altele, printre conditii s-a cerut un motor ecologic cu diesel si kerosen care nu exista. Mai trebuie precizat ca, licitatia nu a fost una electronica, ci una restransa. 

 

Motor care nu exista

Amanuntul care va face, probabil, asa cum ne-a declarat o sursa din MApN, ca licitatia sa fie reluata si achizitia blindatelor sa fie amanata inca un an, este legat de motor. Comisia de licitatie a cerut un motor care sa foloseasca atat motorina, cat si kerosen, dar care sa fie clasificat din punct de vedere al mediului cu Euro 5 sau Euro 6. Mai multi participanti au anuntat MApN ca nu exista o astfel de motorizare, iar una speciala, la comanda este foarte scumpa.

Prin specificatia tehnica de achizitie s-a impus ca produsele sa aiba o motorizare care sa respecte norma europeana de poluare de minim Euro 5 (la utilizarea combustibilului diesel), conform directivei europene nr. 715/2007/CE, dar care sa permita si functionarea, in conditiile teatrului de operatii, cu combustibil unic tip F-34 (JP-8), fara a respecta normele de poluare, dar pastrand performantele de tractiune ale motorului”, au explicat reprezentantii ministerului.

Unul dintre marii producatori auto care au participat la licitatie a cerut lamuriri legate de acest tip de motizare si a precizat ca nu se poate functiona la normele Euro 5 cu kerosen: „In conformitate cu cerinta de omologare mentionata pentru motoare Euro 5 nu poate fi folosit alt tip de combustibil in afara de cel prevazut de standardul DIN EN 590, iar utilizarea carburantului F34 (n.r. – kerosen) ar putea provoca defectiuni ale motorului precum si reducerea puterii acestuia, cu exceptia cazului in care se adopta o pregatire speciala a motorului, dar care are un determinant impact negativ asupra emisiilor, performantelor, costurilor de intretinere, timpului de pregatire necesar, precum si durata de viata a motorului”.

Marile armate ale lumii, au astfel de motorizari pe kerosen si alt combustibil, insa acestea sunt Euro 3 si nu Euro 5 sau Euro 6.

 

Registrul Auto contrazice MApN

In schimb, MApN sustine ca sunt motoare care merg cu kerosen si motorina si care sa fie omologate de a Euro 5 in sus. „La nivel mondial, exista producatori de motoare care sa respecte norma europeana de poluare de minim Euro 5 si sa permita si utilizarea combustibilului unic F-34 (Renault, Cummins, Iveco, MAN etc)”, ne-au transmis reprezentantii MApN.

Pentru a stabilit cine are dreptate, daca exista motorizare Euro 5 care sa functioneze cu kerosen si motorina, am apelat la Registrul Auto Roman. „Nu avem informatii despre motoare omologate european din punct de vedere al poluarii chimice si care sa functioneze cu astfel de combustibili, dar teoretic este posibil”, ne-a declarant Dana Stuparu, de la biroul de presa al institutiei.

Mai mult, modelele indicate de MApN in raspuns sunt omologate cu Euro 3 din punct de vedere al emisiilor, asa cum reiese din informatiile de pe site-urile producatorilor.”

 

Incheiem citatul, dar va recomand inca odata sa citi intregul articol sa vedeti ce inseamna, si cum se face, un caiet de sarcini cu dedicatie (faimosul cod CAEN 3040) pentru firma unui politruc penal, care desi se afla cu un pas in puscarie continua sa aiba relatii in aparatul tomberonez de partid si de stat.

Si ca o concluzie, pai uite inca un motiv pentru care nu avem dotare si chiar si atunci cand cumparam ceva MApNul trage cu dintii sa cumpere din import. Pentru ca daca ar cumpara de la mult-hulita industrie de aparare nationala (industrie care poate fi reformata printr-o simpla HG) adio si-un praz verde spaga, dar daca importa, o face prin intermediul unor firme-capusa, iar spaga curge fara intreruperi.

Asta-i motivul real al refuzului de a realiza ceva in tara – lipsa spagii!

GeorgeGMT

 

Produse evoMAG.ro

53 Comments:

  1. Licitatii facute pe interes cu dedicatie.la dracu cu interesul national.conteaza doar spagile.credeti ca pe ghita sau altii ii intereseaza interesul national.?daca e ceva fug in alte tari.ceva noutati?astea le sttiam ca am avut destule exemple pana acum.

    • Pai si ce sa intelegem..ca serviciile de securitate dorm, sau sunt manjite? Atunci n-avem nici o sansa..

      • Da tu ai impresia ca serviciile secrete lucra pt interesul national..??astea doar in filmele cu james bond..nu..sri ul este intesat doar cu fosti securisti.pilele x
        si copii acestora.doar pe interese si afaceri.eidetin informatia deci si puterea.toate acestea sunt mascate sub aparararea interesului national+un buget enorm

      • serviciile sunt pline de copii,nepotii si neamurile fostilor dinozauri securisti.

    • Sustin dinnou si cum reiese clar si in acest articol ca in Armata romana este o coruptie endemica si o incompetenta totala in mare masura. Asa tara asa armata! chiar si aia de plecau in Afagamistan si Irak dadeau spagi ca sa plece. Armata romana pt multi membrii ai ei este o vaca de muls cu salarii sigure potol si tzoale gratis!!!Militarii Armatei romane fac scandal pt salarii mai mari si pensii babane, bine unele meritate, dar nu am auzit eu cel putin sa protesteze pt a avea echipament modern si de calitate!!!

  2. Pai de asta au fost anulate toate contractele si licitatiile . Sa le reia acum cu dedicatie . Problema este ca sunt asa de prosti incat nu se intereseaza macar ce exista pe piata . Motoare care nu exista , viteze care nu se ating la vehicolele respective ( vezi Saur cu 120km/h ) etc ..Ce are de a face Teamnet cu vehicule blindate doar ei stiu . Din pacate se merge pe aceiasi schema de capusare si intermediere cu fel de fel de firme care nu au tangenta cu produsul respectiv . Nu s-au invata minte si nu o sa renunte la astfel de matrapazlicuri nicodata . Am citit articolil respectiv . Dupa cate am inteles au fost o gramada de firme , sa ai de unde alege . Poate iesea si ceva de produs prin tara , ceva offset dar totul a fost pus pe butuci din nou . Cica ar fi ramas in competitie spaniolii de la URO si niste israelieni…..Unde sunt americanii , francezii de la Renault , italienii de la Iveco ??? Probabil isi storc mintea sa gaseasca motoru ala minune de care stiu doar ai nostrii…

  3. E deja jumatatea anului…se mai aude ceva de programele de inzestrare?cm se anunta ceva cum apar specialistii cu dezinformari grosolane..ce ne tre noua 8rachete cu 4mld..vezi cazul patriot.avioane din preistorie mai rele ca migurile nostre.vezi caz f 16.ce ne tre noua armata ca rusia ne ocupa in 2zile.

    • http://revista22.ro/70263369/ciuc-seful-armatei-romne-kremlinul-militarizeaz-informaia-si-transform-media-ntr-o-arm.html

      Este declaraţia făcută de şeful Armatei române, generalul Nicolae Ciucă, într-o dezbatere despre viitorul securităţii în regiunea noastră. Oficialul militar crede că toate acestea sunt folosite de Moscova pentru a-şi atinge obiectivele militare şi diplomatice.

      „Rusia exploatează şi moblizează diferite forme de media, inclusiv reţele sociale, pentru a-şi atinge obiectivele de politică externă. Kremlinul militarizează informaţia, transformând media într-o armă de inducere în eroare, o transformă într-o extensie a armatei şi diplomaţiei sale. În plus faţă de propagandă şi recrutare, şi ISIS foloseşte reţele sociale pentru a oferi consultanţă tehnologică şi sfaturi adepţilor săi”, a spus generalul Nicolae Ciucă, șeful Statului Major General al Armatei române, conform Digi24.

  4. Acum mi-a picat fisa , motoare care sa mearga cu motorina si kerosen ???? Kerosenul stiam ca este combustibil pentru aviatie . Poate aveau de gand sa faca din ele un fel de Autoboti avand in vedere si implicarea Teamnet…….Sa zboare…

    • Motorul Diesel permite fel si fel de combustibili. În Franta, am vàzut masini modificate sà fonctioneze cu uleiuri vegetale uzate (deseuri de la cartofi pràjiti de exemplu).

      • Americanii folosesc si combustibil de turboreactoare , JP8, care foarte aproape de motorina ca si compozitie, in motoarele lor diesel https://en.wikipedia.org/wiki/JP-8 din motive de standardizare. E normal sa ceara asta la masinile nou cumparate, problema e cu normele de poluare. Nu poti sa pretinzi standarde civile de poluare la vehicule militare.

        • @mirceaS, orice motor Diesel merge cu uleiuri vegetale sau mix-uri vegetale cu motorina…din asta mi-am dat licenta..Initiat Diesel a prevazut ca motorul lui sa functioneze cu praf de carbune daca bine tin minte.

  5. Mai crede cineva ca in secolul in care astia s egandesc sa colonizeze Marte si fac rachete care zboara cu MACH 5 aia de la MAPN sunt in stare sa inteleaga ce se intampla?
    Cum dracului ar fi posibil asa ceva?

    Cum mama dracului sa faci un caiet de sarcini sa zicem pentru PATRIOT fara sa dai copy / paste din manual ??? De unde stii ce sa pui acolo cand tu nici nu le-ai vazut cum arata?

    • sunt unii fara acces la informatii secrete si sensibile aici pe site care stiu mai multe decat maimutoii astia de la noi din sistem care au acces….

    • Armata de generali burtosi ghiftuiti de gratare plus amante isi asteapta penzia grasa de multe milioane,sunt orbi ,este exact ca aia cu cei care stau in birou si asteapta week sa fuga la mamaia cu trei lei in buzunar dar care sunt orbi si nu vad ca de ex Franta e in stare de razboi cu proprii adoptati cu bratele deschise

  6. Eu cred ca voiau sa faca cercetare, dar pe banii unor companii straine, care sa inventeze motorul respectiv 🙂

  7. ministerul asta trebuie desfintat si reconstruit.
    trebuie luat la puricat tot ce se semneaza pe acolo ca altfel ne trezim cu niste surprize costisitoare.
    ce se intampla acolo este reavointa ,bataie de joc si lipsa crasa de pricepere.

  8. na….de aia ruminia nu e ca suedia….d’aia cam toate razbelurile ne-au prins cu nadragii in vine….ca au fost unii de s-au imbogatit…de la camarila regala…la camarila securista….toti o apa si un pamant….
    78% analfabeti inainte de razboi…ai impresia ca acum stam mai bine?

    • Cifra de 78% anlfabeti în 1938 este eronatà. Erau mai putin de 50% din populatia României Mari.

      • Cifra de 78% analfabeti se refera la anul 1900.

        • Conform lucrarii pe care am citat-o ieri, pagina 219, in anul 1938 ponderea analfabetilor din totalul populatiei in Romania era de 54,3%, cea mai mare de departe dintre tarile prezente in acel tabel (Cehoslovacia de ex avea 4,1%, Ungaria 6%, Bulgaria 31,4%, Grecia 40,8%, Iugoslavia 45,2%, Germania, Marea Britanie, Danemarca 0%).

          De asemenea, in acelasi an, la nastere un roman avea cea mai redusa speranta de viata (atat pentru femei, cat si la barbati) cu peste 20 de ani mai putin decat un danez / o daneza nascuti in acelasi an. Adica 40.2 fata de 62 la barbati si 41.4 fata de 63.8 la femei.

          Aveam si cea mai mare mortalitate infantila, cu 182,5 nou nascuti care nu apucau varsta de 1 an, fata de 55,5 in Marea Britanie, aprox 59 in Germania sau Danemarca, 65 in Franta, 131 in Ungaria, 140 in Iugoslavia, 144 in Bulgaria).

          Tot in 1938 erau 1,2 studenti la mia de locuitori, existau 13,8 abonamente la radio la mia de locuitori, se consumau in medie 58 kwh/an si locuitor fata de 808 in Germania.

          • Nu mai exista francezi,danezi,vb prostii ,exista doar metis,sau musulmani care se inmultesc ca iepurii inca de pe vremea lui Avraam cand a venit ingerul si nevasta sa si a pedepsit o cu inmultirea fara numar ca iepurii si bla bla .Este exact ca aia ca noi suntem betivi si polonezii populatie apr triplu si ei sunt betivi toata natia dar juma de tara sunt soferi prin ue ,deci nu beau in tara lor .

          • @Radu
            Acele cifre (asa cum sunt ele) sunt, in mare masura, consecintele tipului de economie al Romaniei. O tara agrara este, in marea majoritate a cazurilor, o tara inapoiata deoarecere industria este scheletul pe care se grefeaza dezvoltarea.

            O tara industrializata are nevoie de :
            – invatamant pt. a pregati muncitorii (in sensul cel mai larg);
            – sistem sanitar care sa tina muncitorii apti de munca. Un muncitor specializat nu apare peste noapte iar un inginer/proiectant talentat nici atat;
            – drepturi. „Valoarea” si „indispensabilitatea” oamenilor cresc. Si mentalitatile clasei conducatoare pot depinde tot de tipul de economie „un taran” poate fi oricand inlocuit un inginer mai greu.
            – cultura/distractie.

            O tara agrara nu prea.

            • Hannibal,

              Tot raul din tara provine de la tarele nationale care s-au autoperpetuat (din slabiciunea noastra, a tuturor) si, nu in ultimul rand din acceptarea unor minciuni convenabile. Care minciuni fac inutile schimbarile care ar necesita efort pe principiul stramosesc ca noi n-am gresit nimic, altii au fost de vina deci nu avem nimic de corectat.

              Un dialog ca acela dintre Leonida si Efimita era la fel de valid pe vremea lui Caragiale cum este si astazi, doar ca acum ar fi si televizorul pornit pe latrina 3, undeva in fundal. Statul sa dea salarii si pensii ca d-aia e stat si, musai, sa dea lege de muraturi ca sa nu mai aiba oamenii voie sa-si plateasca datoriile. Ca si cum asa, fara lege de muraturi, se inghesuie foarte tare sa le plateasca …

              Totul pleaca de la ceea ce se numesc „core values”, principiile fundamentale care sunt adoptate de o majoritate a oricarui grup de la care vrei sa obtii un comportament coerent. Diferenta dintre ceea ce este litera de lege pentru romanul mediu si ceea ce este litera de lege pentru suedez este expresia diferentei dintre noi si Suedia. Fireste, totul trebuie normalizat de-a lungul secolelor iar liniile rezultante arata decalajul dintre cele doua societati, care as paria, e cam la fel de mare azi cum a fost si acum 100 sau 200 de ani. Pentru ca noi nu suntem in stare sa ne vedem barna din ochiul propriu dar suntem experti in paiele din ochii celorlalti.

              Restul e tacere, sau, dupa gustul romanesc, un munte de palavre care ne scuza realitatea mocirloasa in care traim.

              P.S. Cand ii aud pe aia cu fanariotii si navalirile turcesti, rusesti samd ma gandesc automat la negrii aia care se lasa de scoala, intra intr-o banda si fac numai faradelegi pentru ca acum 8 generatii stramosii lor au fost sclavi si ei sunt traumatizati. Nu fanariotii ne-au facut sa votam comunistii cu 66% in 1990 si pe aia care au stat in puscariile comuniste cu 1% si nici turcii si rusii care ne-au cotropit acum sute de ani nu sunt cauza diplomelor la kilogram emise azi unor analfabeti functionali sau a spitalelor de anii 1900 in care se traieste si se moare in A.D. 2017!

  9. Dar daca ar vopsii carele alea alegorice cu iepuri care imping la gaini sau gaini care trag iepuri cu oua, verzi , oare nu s-ar integra in caietu’ de sarcini ? Le mai trage si neste rolbaruri cu metraliera deasupra ouauolor , inauntru buzunar special pt. punga de seminte si pt. petul da bere , clima ,”sa fie frumos ” , merge …

  10. Toate programele se pare ca sunt puse in standby inclusiv alea pe care Parlamentul le-a dat unda verde . Asteptam ca Daddy Cool sa se hotarasca daca mai lasa guvernu asta sau il executa . Madam Fi-rea zicea ca si-ar dori o femeie prim ministru…, cine sa fie oare ????
    Aloooo nea livache a trecut 1 iunie mosule!!!! Ce scria in facatura aia zis program de guvernare ca trebuia sa faci la 1 Iunie ?????

    • Vor sa arunce tara in criza ptr ca nu pot onora nimic din ce au spus ,motiv ptr care se vor prelungi toate indefinit ,aceasta e tactica mustaciosului,plus invidie multa ,marlanie .

  11. Ghita inca are relatii puternice in tara, atata timp cat pare mereu cu un pas inaintea autoritatilor. Si sa nu uitam ca el a paraist tara intr-un fel anume, fare ca autoritatile sa stie, desi nu avea voie sa o faca.

    Cate despre aia cu fregatele, marsavul ala inca de la contractele cu Motorola o tine asa si face pe lupul moralist la antene si la romanika wc. Toti merita sa ajunga la bulau pana ajung se varsata senectutii.

    • NU fi naiv nene…Ghita asta este omul serviciilor . punct…ca fapt divers, recent a mai castigat ceva contracte cu SRI (cel cu monitorizarea) si alte cateva mai micute prin interpusi.
      La Mapn este putin mai dificil, trebuie sa traga spaga de la achizitii…ca doar nu or avea firme ca sri-ul nostru…
      Atata timp cat nu raspunde nimeni pentru manariile astea nu se va schimba mare lucru…practic sunt incurajate actiunile de acest tip prin neluarea nici unor masuri.

  12. http://evz.ro/avion-militar-romanesc-prabusit-in-judetul-constanta.html

    Ma mai cazut un MIG 21 LanceR. Pilotul a reusit sa se salveze.

  13. sa fie euro 5 ca sa mearga aia cu grade multe si degeaba cu ele

  14. De ce n-or fi cerut să aibă motoare Tesla?
    Măcar ştiam o treabă 😉

  15. O idiotenie,si asa le scoate la parada doar,in caz de razboi nu pleaca din garaje ca nu s omologate,probabil si toyotele ciuhabilor in siria respecta normele mUE

  16. Si pe instagram e batalia de la Cincu in direct

  17. Nu sunt prosti de loc. Dar a sunat telefonul….
    UNI fac școală ca sa încurce tot.. Sau lozinca nr. 2 Asa se vrea…..

  18. Iustinianus Augustus, Renovator Romaniae

    Suzati de offtopic:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21815703-parchetul-general-cere-parlamentului-corespondenta-transmisa-fostul-ministru-apararii-motoc-privind-achizitionarea-corvete-multifunctionale-pentru-solutionarea-unui-dosar-penal.htm

    Stie cineva ce anume se ancheteaza?

    A fost si ministrul apararii recent la B1TV si a spus ca cele opt programe de achizitii aprobate in parlament se vor face si ca scopul ministerului este fabricarea in tara a cat mai multe echipamente treptat, treptat.

    • Atunci inseamna ca evreii au castigat licitatia .

    • Motorul cerut încă nu există, cerinţa MAPN este ca motorul să corespundă nivelului minim EURO 5 (pentru ce???) şi să poată funcţiona cu motorină sau kerosen (petrol lampant, foarte apropiat fizico-chimic de motorină). Pentru a obţine nivelul EURO 5 sistemele de injecţie sunt foarte solicitate existând şansa să cedeze la utilizarea kerosenului.

    • DINU GHEORGHE ,pensionar (fost C.T.C.ist ,G.I.A--R.A. ) Bucuresti

      Indiferent,motorina,s-au cherosen,in constructia motoarelor termice cu piston,la nivel mondial 2017,se folosesc aceleasi principii constructive vechi de peste un secol,si anume; Raportul de comprimare constant,si Succesiunea timpilor functionali. Analizind aceste principii constructive vechi de peste un secol,constatam,influenta negativa a acestora,asupra rezultatelor,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. Solutii inlocuitoare; Suprapunerea timpilor functionali,prin care se dubleaza cuplul motor,si Raport de comprimare variabil,cu doua trepte volumetrice,astfel;Prima treapta volumetrica,reprezinta~35%,destinata conditiilor bune de deplasare,avind caracter functional prmanent dupa pornire,favorizind pornirea usoara in conditii de temperaturi scazute. La solicitarea in conditii grele,este activata si treapta a doua volumetrica,care reprezinta~65%,formind un intreg 100%cu prima. Activarea,si dezactivarea treptei a doua volumetrica,conditionata de solicitare,controlata si executata electronic. Rezultate fara concurenta la nivel mondial,civil,militar si NATO,din punct de vedere;economic,rentabil,ecologic-calitativ si cantitativ. implementare pe orice motor termic cu piston cu aprindere prin comprimare MAC-Diesell,s-au cu aprindere prin scinteeMAS-Otto. mentionez,ca acest proiect a trecut pentru analiza,pe la; OSIM, Academia nationala,Academia militara,ministerul economiei,ministerul cercetarii,adm.prezidentiala si CSAT,etc. Din corespondenta mea cu institutiile statului,rezulta lipsa de interes pentru;creatie,stiinta si tehnologie. Amanunte pe pagina mea de facebook,unde prezint prototip in curs de finalizare. ( A.Q.asigurarea calitatii aparatura bord aeronave,echipamente si tehnologii aerospatiale militare). ( Motoarele termice cu piston constituie o a doua mea pasiune,gasind corespodenta unor fenomene fizico mecanice,in ind.aerospatiala)

  19. Preluat de pe hotnews? 🙂

  20. normele de poluare sunt puse la deruta,ne invata macrou si merkel cum le
    putem fenta.

  21. ar trebui sa termine cu licitatiile astea stupide si sa se uite cum cumpara armatele celalalte tari normale la cap, poate ar trebui trimisi oamenii la un schimb de experienta si adusi cativa experti din NATO, EDA, etc. pentru a ne ghida in achizitii:

    1. se face cercetare de piata
    2. se publica cerintele si invitatii catre producatorii identificati la punctul 1 (RFI)
    3. producatorii trimit oferte non-binding si trimit fiecare o masina (sau alt obiect – radar, cort, tanc, etc.) la testat
    4. se aleg doua-trei modele care corespund cel mai bine cu cerintele si se incadreaza in buget si se trimite RFP la acei producatori
    5. se achizitioneaza obiectul care castiga dupa criteriul enuntat (cost pe ciclul de viata, pret, etc.)

    Asta e tot, nu e mare scofala, dar pare ca nu exista vointa politica sa se faca achizitiile cum trebuie.

Germanos.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *