Israelul luat prin surprindere

Israelul luat prin surprindere de Hamas

Azi dimineata, la ora locala 06:30, Hamas a atacat Israelul masiv, atat cu sute de rachete (mii dupa unele surse) cat si la sol, unitati Hamas au cucerit un punct de frontiera puternic fortificat luand, se spune, peste 35 de prizonieri si capturand de asemenea vehicule militare israeliene.

In imaginile transmise de la fata locului se vede si un tank Merkava parasit de echipaj si incendiat. Echipe Hamas au patruns in Israel si trag pe strazi fara o opozitie clara, cel putin deocamdata. Imagini cu totul halucinante…

Acestea sunt faptele dar ramane acum sa aflam cum a putut Hamas sa atinga o astfel de performanta fara ca Mossadul (serviciul de informatii extern), Shin Betul (serviciul de contrainformatii israelian), Aman (serviciul de informatii militar) sa nu stie nimic?!? Operatiunea care se afla acum in curs nu este despre doi cetateni cu o bomba la buric, ci despre o operatiune care a fost pregatita luni de zile, a avut nevoie de logistica, transport, bani, pregatirea personalului etc si cu toate acestea israelienii au fost cu totul luati prin surprindere, fiind poate cea mai mare catastrofa dupa 1973 incoace.

Asteptam cu interes desfasurarea evenimentelor dar cred ca sefii celor trei institutii de securitate israeliene, in frunte cu premierul Benjamin Netanyahu, ar trebui sa-si dea demisia cat mai rapid pentru ca ce se intampla acum este un dezastru national si de securitate pentru Israel.

Evident ca nu poti sa nu-ti pui o intrebare simpla: unde este armata israeliana si cu ce se ocupa ea, atat timp cat Israelul este o tara care de la fondarea ei se afla de facto intr-o stare de razboi permanenta? O alta intrebare este daca aducerea in armata a tuturor pustoaicelor pentru doi ani, pe post de militari activi, nu unitati de sustinere, are logica, si cat de eficiente sunt acele fete atunci cand au de-a face cu oameni hotarati sa le ia viata?

GeorgeGMT

308 comentarii:

  1. Nu e simpatic dar in cateva ore se termina cu toate
    pierderile de civili in ziua de sarbatoare

    17
  2. Comentarii pe subiect mutate de la articolul cu Oerlikon:

    Dov
    7 octombrie 2023 la 7:18
    Aici vorbim si la noi Iron Dome e activat in sud. Zeci
    de rachete din Gaza in momentul asta?

    4
    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 7:22
    In real time

    https://www.timesofisrael.com/incoming-rocket-sirens-sound-across-southern-central-israel/

    5
    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 10:30
    Noi suntem in razboi. Nu e ceva local. Noi am iesit
    de acolo, dar ne au scuipat in ochi. Gaza v a fii
    distrusa in ziile viitoare

    1
    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 10:30
    Zilele

    Răspunde
    georgel
    7 octombrie 2023 la 10:42
    Căpitane, peste 5 mii de rachete. Din păcate au murit oameni. Ce i-a apucat?

    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 11:28
    Traim de ani de zile cu cutitele intre dinti.
    Ei trag din propiile lor case si sunt acuma in cateva
    sate la noi . E sangeros si n o sa fie scurt.
    Cateva saptamani de razboi. Au luat si civili femei si
    copii ostasi.

    1
    Răspunde
    Anla’shok
    7 octombrie 2023 la 11:44
    Vorbesti de Hamas. Nu-i cazul sa ntrebi ce i-a apucat. Am inteles ca au batjocorit trupul unui soldat israelian ucis. Merita sa-i faca IDF una cu pamantul.

    2
    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 12:19
    Nu numai unu, zeci…..
    Gaza o sa fie retezata….
    Asta inainte de iesirea bocitorii din lume ca….
    vai. Tot timpul am fost milosi si in regula in acord
    cu comportament uman. Stim si noi sa fiim
    feroce. Au sa sara aia de la consiliul de securitate UN.
    O sa vedeti poimaine ca maine e Duminica ?

    1
    Răspunde
    Marius
    7 octombrie 2023 la 12:22
    Iran ?
    De unde primesc munitie ? 5000 de rachete nu sunt putine deloc.

    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 12:32
    O parte mica cu contrabanda prin Egipt. Cealalta parte,
    majoritatea le fac singuri. Stalpi de signale, fertilizatoare
    de pamant si motorina. Se fierbe… si uite racheta…

    Răspunde
    Dov
    7 octombrie 2023 la 12:34
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Azotat_de_amoniu

    Răspunde
    Anla’shok
    7 octombrie 2023 la 12:42
    Ambasadorul Israelului spunea ca in spatele atacului sigur este Iranul.

    Răspunde
    George GMT
    7 octombrie 2023 la 12:49
    In spatele atacului este incompetenta de partea israeliana, despre Iran mai vedem, mai discutam…

    Răspunde

    Editat. Si de la PMR

    Silviu
    7 octombrie 2023 la 13:05 (Editează)
    In Israel e mana Iranului.Israel ar trebui sa bombardeze facilitatile militare iraniene cat si fabricile civile importante din Iran.Nu ma intereseaza de civilii iranieni, sa-i ia naiba pe toti!

    6
    • A cazut mitul „Mosadului „… cel mai tare serviciu de informații și spionaj…. Sunt praf ,ca și marea armata rusa care speria lumea..doar nuclearele, sunt de ia….mare lucru sa nu facă la un test nuclear, cum a făcut S300 sa se întoarcă și sa i lovească tot pe ei..

      15
      • nu a cazut nimic,se intampla fracturi logice de astea …septembrie 2001 a fost la fel.
        dusmanul are mintea odihnita si va gasi intodeauna o metoda sa-si indeplineasca planurile oricata preventie faci.daca nu o faci si ai simturile adormite,obosite ,oamenii blazati si relaxati este doar o chestiune de timp pana la nenorocire.
        evenimente de genul asta sunt cea mai buna radiografie a structurilor de aparare si siguranta,partea nasoala e ca vin cu pierderi multe de vieti omenesti .
        ..partea buna e din ele se invata sau ar trebui sa se invete.

        29
        • @psycho:
          They have to be right once, we need to be right every time.
          It’s only matter of statistics.

          9
        • 50 de ani de la Yom Kippur War nu ar fi trebuit să-i ia prin surprindere.

          8
          • da,teoria asta e…realitatea e însa despre oameni,conjuncturi,erori,evenimente,intamplari,etc.
            starea continuă de conflict,uzura,rutina,antrenamentele pot induce chiar ele anumite stari de suficienta in analiza si atitudine.
            lectiile nu sunt pe viata si de asta istoria se repeta,profesionistii o patesc si ei periodic.
            simpla mea opinie e ca au lasat garda jos (unul din motive fiind si batalia politica interna) ,s-au concentrat pe alte subiecte iar arabetii si-au ascuns bine intentiile .
            mi se pare cam gogonată treaba cu un blat sangeros care sa le ofere oportunitatea anihilarii celulelor teoriste.

            19
            • Călugărul Sofronie

              Exact. La fel ca și în alte țări, au fost mai ocupați cu luptele interne provocate de Liderul Suprem local ca să ajungă/se mențină la putere decât de problemele adevărate. Culmea ironiei e că tot Liderul Suprem va avea de câștigat de pe urma asta.

              Aviz amatorilor, în curând și la noi.

              1
  3. La multe intrebari e nevoie de raspunsuri.
    Mii de gazani au avut lucru in Israel, le dam apa, mancare, primesc bani de la Qatar , de la UN si nu
    se satura.
    Cum si ce este si a fost o sa ne socotim dupa aia.
    Acum ne batem si muzele sunt in liniste….

    38
  4. Un mare eșec al serviciilor de informații …

    20
    • Adevarat. Socoteli la urma.
      Au intrat teroristi nu numai in locuinte dar si la un happening de tineret azi noapte.
      Cel putin de 20 de morti si 500 de raniti. si inca nu s a terminat.
      E mobilizare de rezervisti si inca teroristii mai tin
      ostateci familii. Nu i placut de loc

      23
      • Mobilizare de rezervisti pt cateva sute de membrii Hamas? Si pana se aduna rezervistii IDFul unde este, ca doar Isarelul este o tara mica, din nord pana in sudul teritoriului faci cateva ore, iar Gaza este cam jumatatea tarii…
        In plus in zona Fasiei Gaza sunt dislocate unitati anti-teroriste atat ale armatei cat si ale ministerului de interne, alea ce fac?!

        21
      • Am prieteni palestinieni , din West BANK , și știu ca nu va înghit pe voi pe israelieni și ii apreciază le ruși . Înțeleg ca nu va înghit , înțeleg si poziția voastră fata de palestinieni – aici ma refer la politica economică si vamala a Israelului referitor la teritoriile palestiniene . Ce nu înțeleg e de ce ar susține palestinienii ramura extremista , niciodată nu vor avea de câștigat având o atitudine violenta in relația cu Israel , mai ales varsand sânge de civili nevinovați …

        13
    • poate o fi un atac ca ala al armatei poloneze impotriva teritoriului german, in ’39… chiar nu cred ca is asa de praf israelienii… de fapt nu vreau sa cred asta.

      7
    • După 50 de ani …

      2
  5. Este clar un esec al serviciilor de informatii israeliene. Acum IDF scoate castanele din foc.

    12
    • Nu cred ca e esec. La fel cum nu a fost esec in 2001. I-au lasat sa-si faca facutele ca sa aiba motiv de riposta puternica.

      17
      • @Grecu mda, cam asta cred si eu…arabetii doar au speculat momentul..si cum Israel-ul are de ceva vreme un fel de dragnea local…de aici si haosul

        7
        • Cum.poti sa l compari pe Bibi netaniahucu dragnea? Doar câteva diferențe, Harvard, familie de intelectuali, erou decorat în armata israeliana, fratii lui eroi decorați, datele cel Mare printre cei mai remarcabi militari din istori israelului

          10
          • Sorin Ioniță dixit pe FB:

            Probabil că semnale că se pregăteşte ceva în Gaza au fost, cum se întâmplă, era imposibil să nu fie, dar ca şi la războiul de Yom Kippur din 1973 ele s-au bruiat pe traseu în sus, ori la nivelul analizei de risc şi deciziei, unde serviciile secrete interacţionează cu politicul. Pentru că e realmente greu pentru un guvern al Israelului să discearnă ce e relevant şi ce nu în masa de informaţii contradictorii şi fals-pozitive care îi vin permanent. În democraţie e greu şi costisitor să pui ţara pe picior de război de fiecare dată când ai un semnal de alertă, iar calitatea răspunsului scade în timp cu fiecare alertă falsă. Asta e una din lecţiile anului 1973.

            Dar astea fiind spuse, nu-i mai puţin adevărat că riscul de confuzie la vârful statului creşte când ai un ministru al Securităţii Naţionale ca Itamar Ben-Gvir, un soi de Şoşoacă provocator şi zurbagiu, radical violent din Teritorii, din adolescenţă certat cu legea, cu nu ştiu câte procese pe rol, primit cu greu în barou din cauza reputaţiei şi dosarelor (membru al unei organizaţii teroriste interzise de guvernul israelian). În 1995 a apărut la televizor cu o siglă furată de pe maşina premierului Rabin şi a zis “am ajuns la maşina lui, o să ajungem noi şi la el”. Câteva săptămâni mai târziu Rabin a fost într-adevăr asasinat de un evreu extremist de dreapta din mişcarea cu care e asociat şi Ben-Gvir. Rasist şi scandalagiu, face orice ca să provoace, să genereze ştiri pentru voturi, fiind în conflict deschis cu elita seculară a ţării, armata şi serviciile de securitate, pe care le acuză de tot felul de conspiraţii contra “adevăraţilor patrioţi” (recunoaşteţi stilul). Nu a făcut armata şi n-a avut vreodată o responsabilitate publică înainte.

            Cu un asemenea ministru al Securităţii în guvern şi în echivalentul CSAT, vă imaginaţi cam câtă încredere reciprocă există în cabinetul Netanyahu, când politicienii se aşează la masă cu tehnocraţii si militarii responsabili de securitate să evalueze riscuri. Premierul nu se poate dispensa de asemenea aliaţi iresponsabili care l-au împins în criza politică din ultimele luni, legată de reforma constituţională, şi este el însuşi distras de propriile dosare de corupţie. Ca de fiecare dată societatea israeliană şi opoziţia politică sunt solidare cu autorităţile în momentele grele, dar după ce ele vor trece va exista o răspundere pentru aceste eşecuri care au slăbit statul şi au creat vulnerabilităţi majore. Aşa se întâmplă când ajung la guvernare gargaragii incompetenţi din AUR.

            16
          • Adică Bibi a furat cu ștaif, iar Dragnea fără… În ce fel îl absolvă de hoție pe Netanyahu faptul ca a fost la Harvard sau ce au făcut rudele lui. Faptul ca vine dintr-o familie onorabilă subliniază și mai mult mizeria lui morală, iar faptul ca are studii superioare la o universitate de renume, subliniază doar “inteligența” lui in a se alia cu niște populiști exaltați religios. Inteligenta lui strălucește și mai mult în aceste momente în care Israelul a fost luat de și oala…

            12
    • E un eșec al statului Israelian, care a fost acaparat de un corupt ajutat de niște fanatici religioși. Înainte să atace Hamas, au avut grijă Bibi și aliații lui să slăbească statul. Cu teroriștii Hamas, indiferent dacă îi ajută Hezbollah sau Iranul sau cine o mai fi, o să se descurce Israelul. Cu amestecul propriu de corupți și populiști de sorginte religioasă o să fie mult mai greu, sper să nu devină imposibil.

      12
      • Ca la Radio Erevan: fix așa doar că invers!
        Dacă în loc să frece menta cu manifestații își aduceau aminte că sunt înconjurați de nebuni care le vor moartea, poate nu mai erau luați prin surprindere!

        5
  6. wow, un ofiter de rang inalt israelian capturat

    https://twitter.com/visegrad24/status/1710606912595636282

    dupa cum arata, e o ofensiva pe scara larga pentru a prelua tot sudul Israelului, nu e o simpla operatiune terorista

    6
    • Răzvan Mihaeanu

      Bibi cam e in stare să rămână în istorie cu atomica in Gaza

      13
      • Paradoxal, asta i-ar da nas lui Putin să facă la fel în Ucraina. Bibi a demonstrat doar că e depășit de situație, s-a concentrat pe măgăriile cu justiția și Israelul a luat cea mai mare palmă din ultima jumătate de secol. Sper ca IDF să măture cum se cuvine oalele sparte și apoi să-și rezolve israelienii problemele cu elefantul de la guvernare.

        Asta e varianta bună. Varianta proastă ar fi că știa și avea nevoie de un pretext pentru măsuri legate de alte planuri. Ce o fi, vom vedea.

        22
      • Bibi o sa se stearga de pe index dupa asta

        12
      • Băi voi chiar vorbiți serios? Duceți-vă-n pizda mamii voastre cu idei din astea.
        *editat – Spam, mai du-te-n …

        8
  7. „Ascestea sunt faptele dar ramane acum sa aflam cum a putut Hamas sa atinga o astfel de performanta fara ca Mossadul (serviciul de informatii extern), Shin Betul (serviciul de contrainformatii israelian), Aman (serviciul de informatii militar) sa nu stie nimic?!”
    Esența începerii războiului este surprinderea adversarului!
    Această dată va intra intra în istorie alături de 22.06.1941, 7.12.1941, 6.06.1944, 6.10.1973, etc., dar na, numai noi suntem ăia luați prin surprindere mereu!
    Istoria se repetă de fiecare dată, nu numai la noi!
    Oricum, ce se întâmplă acum în Israel este halucinant, luptătorii Hamas merg pe străzi și omoară tot ce prind, nu iartă nimic. Așa ceva nu merită, și nu trebuie iertat!
    Părerea mea, hâc…

    32
    • ,,Pentru editorialistul Ynetnews, marele eșec al zilei este cel al guvernului. „În ultimele zece luni, guvernul Netanyahu s-a concentrat în principal pe dezmembrarea societății israeliene și pe încercarea de a prelua controlul asupra centrelor de putere, promovând o reformă eșuată care a ridicat un zid chinezesc de furie în rândul diferitelor segmente ale populației”, scrie Somfalv. „În loc să construiască o națiune, Netanyahu și aliații săi au fost ocupați cu distrugerea ei. În loc să consolideze răspunsul isrelian, ei i-au denigrat pe soldați, piloți și pe oricine nu se alinia cu agenda antidemocratică a guvernului”, a mai scris editorialistul.”
      https://www.libertatea.ro/stiri/israel-un-esec-colosal-razboi-hamas-critici-4682882

      32
      • Foarte precis. Nu poate sa fie mai exact

        14
      • @mihaistoian
        „În loc să construiască o națiune, Netanyahu și aliații săi au fost ocupați cu distrugerea ei. În loc să consolideze răspunsul isrelian, ei i-au denigrat pe soldați, piloți și pe oricine nu se alinia cu agenda antidemocratică a guvernului”.”
        Pune numele oricărui politician român aflat la frâiele puterii în ultimii 30 de ani, în locul lui Netanyahu, și vezi dacă sună cunoscut…
        Părerea mea, hâc…

        38
    • Asa e, sharky! Aia omoara tot ce prind, mentalitate de criminal sinucigas, de disperat cu creierii praf. Fac asta constient, ei stiu ca nu scapa dar vor sa faca maximul de victime! Cel mai bun tratament pentru criminalii astia e impartasania de adio cu Sfantul Glont!

      17
  8. A fost declarata starea de razboi.

    Israel ‘at war and we will win’ says Netanyahu after Hamas launched multi-front attack
    https://www.youtube.com/watch?v=hcxVGFZWfA8

    Israel at war: 22 dead, Hamas claims kidnapped Israelis
    https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/2023-10-07/live-updates-762053

    PM: Israel at war; 22 killed; Hamas claims to capture soldiers, civilians in huge attack
    Over 70 seriously wounded in unprecedented infiltration from Gaza; many gunmen attacking homes in south; thousands of rockets fired at south, central Israel; reservists called up
    https://www.timesofisrael.com/liveblog-october-7-2023/

    Hamas publishes a video showing it dropping a bomb from a drone on a military ambulance near the Gaza border, wounding troops.
    https://twitter.com/manniefabian/status/1710613465063174445

    4
  9. Numai cantati atat prohodul Mossad-ului.
    E imposibil ca serviciile israeliene sa nu fi stiut. Operatiunea a fost masiva, necesita planificare in detaliu cand ataci zeci de asezari cu sute de trupe si pe fundal de baraj de rachete. Asta nu e operatiune pe care o decizi intr-o noapte si dimineata o pornesti.

    Uitati ca Gaza si Hamas sunt penetrate masiv de Mossad, Aman, Sayeret si alte structuri, de la nivel de leadership pana in strada. Doar Shin Bet-ul are niste resurse incredibile in Gaza si WB.

    Pare mai degraba un pret pe care Israel a fost dispus sa il plateasca pentru finalizarea cu succes a discutiilor cu Arabia Saudita, coalitia anti-Iran si cred personal, finalizarea problemei “Hamas” si de ce nu a problemei “Palestina”. V-or urma vremuru negre pentru Hamas.

    De amintit si episodul din 2014 parca, cand Hamas a rapit si ucis 3 (trei) soldati IDF si Netanyahu a rezistat cu greu presiunilor pentru o invazie terestra. Acum faptele sunt inzecit mai grave si coalitia e formata majoritar….din cei care in 2014 au insistat pentru invazia terestra!!!

    33
  10. Salut. Oare Mosadu sa nu fi stiut nimic?, sau II trebuie un motiv serios ca sa distruga hamasu definitiv.

    5
  11. sunt in corzi si groghi dar isi revin si sa vezi atunci dans cu arabetii…

    6
  12. De dimineata si pana la ora asta am tot stat geana pe site-urile de profil militar..
    Din pacate,e o situatie teribila acolo,am vazut videoclipuri pe Telegram cu oameni omorati pe strada,asasinati in unitate militara,sediu de politie,soldati morti dusi in Gaza,oameni rapiti,oameni morti la ei in casa..practic e un dezastru in momentul de fata.
    Israelienii nu se asteptau la asa ceva,o sa dureze putin pana se dezmeticesc si vedem ce rezulta.
    Hamas ,copilul Hezbollahului,probabil ca Hezbollah va ataca din Nord in urmatoarele orele,dupa ce vor vedea ce fac IDF,sunt sustinuti de statele islamice din zona,inclusiv Iran,Oman,Pakistan..
    Au fost prinsi cu nadragii in vine si acum platesc pretul..
    Din pacate,gandindu-ma la noi..vai si amar ca nu am putea rezista o saptamana in fata unei terori,lipsa de pregatire,lipsa de Armata,respect poporului polonez.

    18
    • Hezbollah si Hamas sunt organizatii diferite si concurente.

      7
      • Cand e vorba de distrugerea Israelului,nu mai exista concurenta,ci doar alianta.
        Te rog sa vezi ca au aparut videoclipuri cu drone ce lanseaza bombe asupra zonelor militare din Israel,asupra ambulantelor ce ridica mortii si ranitii..
        E grav acolo.
        Se pare ca ,statul Qatar considera Israel vinovat pentru ceea ce se intampla,deci e o alianta majora formata din statele musulmane impotriva Israelului..

        17
  13. https://twitter.com/khwaseemiqbal1/status/1710575526119670256

    Asta nu e doar despre Hamas, Hezbollah si terorism. E Intifada.

    6
  14. Atac surpriza, replica IDF cred ca o sa fie dura pentru arabeti…

    4
  15. Ca tot ne place sa ne aruncam cu ipoteze cand inca totul e in ceata.
    Asa ca dau si eu una.
    E imposibil ca un stat condus de un guvern de extrema dreapta , maniac pe securitate si avand la dispozitie cele mai dezvoltate si parsive servicii secrete de pe planeta sa nu fi stiut nimic.
    Mai plauzibil e ca sa-i fi lasat sa planifice atacurile si sa le foloseasca pentru a rezolva definitiv problemele pe care le au cu palestinienii. Ocupatie si dezarmare totala. Probabil si ceva lovituri asupra Iranului daca gasesc armament de provenienta iraniana. Cum sigur vor gasi.
    Nu sunt deloc un sustinator al rezolvarii problemelor in felul asta, dar cred ca asta va urma. Un raspuns masiv si mult disproportionat. Chiar si fata de ce se vede acum.Si daca da unchiul unda verde, probabil vom asista si la sfarsitul programului nuclear iranian.
    Personal, as vrea sa loveasca fabricile de drone. Probabil ca stiu exact unde si ce se fabrica. De restul nu pot sa ma bucur sau sa fiu de acord.

    29
  16. O sa ii nimiceasca Israelul.

    4
  17. „O alta intrebare este daca aducerea in armata a tuturor pustoaicelor pentru doi ani, pe post de militari activi, nu unitati de sustinere, are logica, si cat de eficiente sunt acele fete atunci cand au de-a face cu oameni hotarati sa le ia viata?”

    Sincer nu prea vad legatura cu atacul surpriza din Israel, hotararea arabetilor, femeile din IDF si progresul hamas/raspunsul idf.

    13
    • Pai legatura exista macar din doua puncte de vedere, ambele foarte importante: nu cred ca fetele alea pot face altceva decat politie militara, ma refer strict la cele care fac serviciul de lupta, iar pe de alta parte una este sa ai doi militari prizonieri la arabi, alta sa ai doua fete de 19 ani…

      14
  18. Dimineata am crezut ca e o actiune obisnuita a Hamas. Acum nu mai cred iar peste 2-3 zile, adunand 2+2, o sa ne lamurim.
    Este o operatiune cu participare uriasa, cu mii de oameni si mii de rachete ! Serviciile stiau ceva in modsigur ! 2-3-5000 de rachete miroase deja a supra solicitarea Iron Dome, cu mare consum de munitie si descoperire aeriana in fata Iranului. Sunt 2 variante
    1. Au vrut sa-i lase ca sa-i potoleasca in 2-3 zile, pour toujours ! Este insa posibil ca Hamas sa le fi depasit asteptarile
    2, Asteapta interventia Iranului in acelasi scop. Altfel n-au motiv sa loveasca Iranul si erau injurati, acuzati de agresiune si ramaneau fara ajutor american la ONU si material)
    Vedem in cateva zile : intervine Iranul si avem razboi sau daca nu Israelul curata definitiv furunculul din Gaza si imprejurimi.
    Arabii nu intervin (majoritatea au avut sau au negocieri cu Israelul), cel mult vocifereaza. Siria are alta treaba acum
    Zic si eu, nu dati cu …vorbe !

    17
  19. Da Israelul a fost luat prin surprindere dar palestinienii și-au dat foc la orice viitor stat palestinian. Hamasul împreună cu ceilalți teroriști vor fi istorie. Nu va mai fi nici o mediere cu toate că luările de ostatici indică că Hamasul crede ca va putea împiedica acest lucru.

    22
  20. Erdogan îi îndeamnă pe israelieni și palestinieni să „acţioneze în mod rezonabil”https://www.digi24.ro/stiri/externe/erdogan-ii-indeamna-pe-israelieni-si-palestinieni-sa-actioneze-in-mod-rezonabil-2533351

    Asta-i tampit, sau doar se face? Rezonabila se cheama reactia lui la atacul terorist recent din Turcia? Aia in care au distrus infrastructura civila in nordul Siriei intr-un atac evident disproportionat? Rezonabil e ce face Hamas acum in Israel? Obraznicia unora depaseste orice limita.

    21
  21. E Moscova in spate, nu degiaba au chemat pe Hamas in ospetie la ei citeva luni in urma, e cadou de ziua de nastere a lui Putler.

    16
    • nu zau atat de prosti sa isi puna in pericol cea mai apropiata ruta de aprovizionare cu armament pt razboiul din Ucraina provocand actiuni de razbunare asupra industriei iraniene de armament, rusia are nevoie de un iran linistit nu in razboi care sa consume resurse pe care ar putea sa le foloseasca ea

      6
  22. Cred ca nu va mai exista o Gaza dupa aventura de azi….Israelienii isi vor reveni din pumni si cred ca vor intra in Gaza unde nu va exista mila …Pe de alta parte palestinienii daca tot viseaza la un stat vor trebuii sa inceapa sa se comporte ca un stat , adica sa scape de toate organizatiile alea teroriste aciuiate pe acolo si de influenta malefica a Iranului…Iar un atac direct al Israelului asupra Iranului dupa ziua de azi va complica si mai mult situatia si asa destul de complicata …Cred ca de data asta nici americanii nu vor mai putea sa-i retina..

    11
    • Și Israel ar trebui să își țină promisiunea cu coloniile. E de rahat situația pentru că sunt implicați o grămadă de nevinovați și de o parte și de alta. Politicienii însă nu au nici o scuză si pacea ar trebui să înceapă cu debarcarea ambelor conduceri.

      PS. Nu sprijin teroriștii, nu le aprob acțiunile doar incerc sa explic că nimic nu se întâmplă în vid.

      14
  23. Cred ca Iranul are un mare cuvant de spus , probabil si Rusia. Banuiesc ca operationea a fost pregatita in Iran cu sprijinul Egiptului . 1 Iunie 2023 „Amid rapprochement with Iran, Egypt invites Hamas, Jihad leaders to Cairo” .
    5 iunie 2023 „Hamas, PIJ leaders meet with Egyptian intelligence to discuss Gaza truce
    The high-level meeting came one day after an Egyptian soldier ambushed and killed three Israeli border guards”
    O asemenea operatiune secreta este absolut imposibilă fara sprijinul Egiptului!

    5
  24. * Cred ca evreii au stiut ceva dar nu au intuit amploarea ! Acum au motiv sa ii faca praf ![asa au facut si americanii cu japonezii …Pearl Harbour]
    [Nu ii vad bine pe adoratorii „religiei pacii” in Romania e simplu foame/spaga si se rezolva ..multii din „voinicii” aia nu o sa apuce revelionul]
    *** Se poate sa aiba probleme si iranienii/sirienii !
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sitalchay_Military_Airbase
    PS1 TG channel: shortly after the operation in Karabakh, Azerbaijani security forces thanked Israel for its help
    PS2 Soldiers in Unit 8200, an Intelligence Corps elite unit, pioneered algorithms and code that led to several new programs called “Alchemist,” “Gospel” and “Depth of Wisdom,” which were developed and used during the fighting.
    https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/gaza-news/guardian-of-the-walls-the-first-ai-war-669371
    PS3 Sa vedem ce carte joaca Rusii
    https://www.youtube.com/watch?v=upGGyQ946KQ

    4
  25. Cum spuneam acum cateva ore,se pare ca prin vocea Egiptului negociator,s-ar spune ca daca Israel intra in Gaza,Libanul va ataca in nord prin Hezbollah..sa vedem urmatoarele ore ce se intampla si cine vine alaturi de Israel.

    8
  26. Buna ziua la toata lumea.
    Inainte de a imi spune parerea vreau sa amintesc pentru cei care sint de origine israilita ca acest comentariu nu are intentia sa ii jigneasca personal sau neamul israilit.
    Deci pentru cei care nu cunosc istorie poporul palestinaian a pierdut un teritoriu imens in favorea statului nou infiintat numit Israel …stat care sa infiintat printr-o decizie a UN…(1947).decizie cumparata bineinteles cu diamante si aur la greu….ca pamintul ocupat cu imprumut de la palestinieni sa devina al lor de drept fara sa il rascumpere de la palestinieni sau fara sa discute macar cu ei . Si uite asa a aparut primul razboi intre cele 2 state….si de atunci cunoasteti istoria cite conflicte au aparut intre ei.

    14
    • Draga Adrian, romanii sunt mai destepti si mai educati decat crezi tu. Desigur, asta include si istoria completa, nu doar pasaje care iti convin.

      29
    • Nu ca nu stii nimic, habar n ai.
      Intoarcete la clasa 2 care n ai terminat.

      31
      • @DOV, dai argumente ca greseste ca nu e asa cum a zis. Doar dai din gura. Cum a reusit sa se creeze statul Israel? Ce procent dintre formatorii statului evreu s-au nascut in Europa ? Hai curaj…
        cum scrie si pe Wikipedia unde a dat citatul suporterul proaspetei retrogradate U cluj

        During the Mandate, the area saw successive waves of Jewish immigration and the rise of nationalist movements in both the Jewish and Arab communities. Competing interests of the two populations led to the 1936–1939 Arab revolt in Palestine and the 1944–1948 Jewish insurgency in Mandatory Palestine.

        Aliyah (US: /ˌæliˈɑː/, UK: /ˌɑː-/; Hebrew: עֲלִיָּה ʿălīyyā, lit. ’ascent’) is the immigration of Jews from the diaspora to, historically, the geographical Land of Israel or the Palestine region, which is today chiefly represented by the State of Israel. Traditionally described as „the act of going up” (towards the Jewish holy city of Jerusalem), moving to the Land of Israel or „making aliyah” is one of the most basic tenets of Zionism. The opposite action—emigration by Jews from the Land of Israel—is referred to in the Hebrew language as yerida (lit. ’descent’).[1] The Law of Return that was passed by the Israeli parliament in 1950 gives all diaspora Jews, as well as their children and grandchildren, the right to relocate to Israel and acquire Israeli citizenship on the basis of connecting to their Jewish identity.

        Hai adu argumente nu povesti din spatele tastaturii

        6
    • cam cat au si cam cate diamante? ca tare curios sunt

      14
    • @Adrian

      Incepi d’aici poate mai inveti niste istorie.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Mandatory_Palestine

      5
    • La origini acel teritoriu apartinea poporului evreu. Vicisitudinile istoriei printre care si cucerirea araba i-a fortat pe evrei sa-l paraseasca. Acel teritoriu n-a fost pierdut de arabi ci a fost recuperat de evrei. Uitandu-ma la cum se poarta si emigratia araba prin Europa nu ma deranjeaza deloc ca Israelul sa-i calce pe gat.

      37
      • anla teritoriu ala a fost sub controlul atator populatii si atat de putin sub controlul evreilor,realitatea istorica spune insa ca atat timp cat au forta sa il mentina varsand sange pt el au tot dreptul la el ,iar musulmanii nu sunt toti arabi

        3
        • Cata vreme poporul caruia i-a apartinut teritoriul, si nu l-a cedat de buna voie, exista, este dreptul lui sa-l revendice daca-i sta in putere.

          10
      • Ai grijă cu criteriul ăsta. Că dacă îl luăm pe bune, ar fi ipocrit să nu le permitem sârbilor să curețe Kosovo de albanezi.

        E pur și simplu o vicsitudine a istorie. Iar Gaza urmează să facă parte din acea istorie.

        • Vezi ca inversezi rolurile. Albanezii sunt urmasii ilirilor. Care au cam stapanit zona respectiva pana la cucerirea romana si marile migratii.

          2
    • Trol prost….

      0
  27. Nu Israelul furnizează apă celor din Gaza? Și electricitate? Două clickuri și gata.

    13
  28. Conform presei italiene, comandouri palestineze ai intrat în Israel din Gaza.
    Doua metode :
    – cu mașini de teren .
    – cu parapante . Astea nu le vad radarele și băieții sunt instruiți.

    Tot camuflat de mii de rachete lansate care au saturat apărarea AA și deviat atenția „grănicerilor” israelieni.

    PS.
    In opinia mea, serviciile secrete israeliene au fost adormite deoarece :
    1- organizarea atacului a fost făcută de Hezbollah. Unica structura palestineza care știe ce e ăla război.
    2- instruirea comandourilor a fost realizată de Iran. Acasă la ei. Metoda asaltului aerian cu parapante e in tactica lor neconvențională.

    In cele doua structuri (Hezbollah și Iran) infiltrarea israeliana e redusă/ slaba/ ineficiența. Deoarece sunt „vigilenți” iraniani.
    Basca Hezbollah e creatura Iranului.

    35 de orașe, sate, cătune israeliene sunt sub atac palestinez.
    Vreo 50 prizonieri făcuți de Hamas.
    Sunt ferm convins că în Gaza va fi un măcel colosal.
    Mii de morți în curând.
    Cu tancurile israeliene, obuzierele si aviația ( avioane + elicoptere de lupta) la nimicit tot ce mișcă.
    Conform dictonului :
    „Dinte pentru dinte. Ochi pentru ochi. ”
    Israel a aplicat mereu asta și cu succes.

    24
  29. Israel face praf Gaza în câteva ore. Iranul într-o săptămână. Oare au primit verde?

    7
    • Israel nu poate face praf:
      Peste tot sunt civili, in Gaza si Iran asemenea.
      Populatiile mai mult din Iran si mai putin din Gaza
      sunt contra acelora din conducere. Asta e problema.
      Gaza nu ar fi avut gard daca nu ne ataca tot timpul.
      Ei ar fi putut sa mearga liberi peste tot.
      In momentul de fata li se va inchide electricitatea
      care 3/4 le dam noi dar si apa care e cam la fel.
      Motorina e folosita de ei pt statia electrica dar si pt
      un component de racheta. Si asta v a fi oprita.
      Daca vor rahat, ah sa l manance

      41
    • Gaza da, insa cu Iranul este mult mai greu datorita distantei foarte mari dintre Israel si Iran care nu poate fi parcursa de F16/F35 fara alimentare in aer. Era un scenariu mai vechi, ca Israelul sa foloseasca baze din Arabia Saudita ca sa atace Iranul insa acum cu normalizarea relatiilor diplomatice dintre Iran si Arabia Saudita, Irsaelul a ajuns aproape ca la inceputul anilor 70, cand era inconjurat doar de dusmani. Este posibil ca atacul de astazi sa fi fost „planificat” la Moscova si executat cu scopul indreptarii atentiei publice in alta directie decat razboiul din Ucraina.

      8
  30. Se pare că IDF-ul a avertizat de ceva vreme despre pericol dar au fost ignorați – https://youtu.be/w97xbQvXlRI?si=Og3NXmo402UzK39O – deh, lupte politice.

    In altă ordine de idei – când ai in guvern extremiștii te așteaptă escaladarea. In guvernul israelian avem oameni care se pișă cu boltă pe acordurile internaționale și astfel șansele de pace se duc in cap. A nu se înțelege că asta ii scuză pe ceilalți – nici pe departe – vreau doar sa subliniez că acum nu mai știe nici dracu cine a dat primul pumn.

    Pe de altă parte nici nu o sa poată rade de pe fața pământului Gaza – vorbim de vreo 2 milioane de oameni – cei mai mulți nevinovați – și densitate de 6000 pe km pătrat. Teroriștii vor găsi loc sa se ascundă – din păcate.

    11
  31. In caz ca nu stiati ce rost avea acea „retragere catastrofala” a americanilor din Afganistan si cui ii era destinat cadoul ala in tehnologie militara:

    „The Taliban has issued a statement that they will „conquer Jerusalem” if Middle Eastern countries grant them passage to Israel.”

    Incepe sa se lege?

    3
    • Se leaga, pamantul e plat si darele de condensare ne otravesc, moscova e a 3a Roma si rusii sunt fiinte civilizate.

      13
    • M-a pus dracu’ (din nou) sa ma uit la imagini si filmari. Cu tot respectul pt religie, dar se poate in viata asta sa aud strigatul ‘Dumnezeu e Mare’ fara sa vad ceva grotesc?! Femei rapite, abuzate, cadavre batjocorite, si alte grozavii. Mi-am amintit de ISIS.Comportamente de animale turbate. Pfff. Iar cu animalele turbate stim ce trebuie facut.
      No mercy.

      40
      • Dar filmările din Ucraina cu soldații ucraineni urinând pe cadavrele rușilor le ai văzut ? Sau incendierile pro rușilor din Cada Sindicatelor din Odessa? Animalul din omul modern nu tine cont de religie .Plângem pt un câine rănit dar înjurăm de mama un cersetor

        12
        • Rusia sau arabetii fiind cersetorul? Hai sictir.

          25
        • Da man le am vazut. m am uitat la toate porcariile posibile, din curiozitate morbida si din necesitatea de a dezvolta o oarecare toleranta la ele. Asa e, omul fata de om e lup, dar si religia are rolul ei de amplificare. Aici ma refer si la imaginea intiparita in minte mie. Si nu cred ca doar mie. Hai bafta.

          6
        • da imaginile cu soldati ucrainieni torturati cu ochi scosi si fuduliile taiate de gru in crimeea prin 2014 le-ai vazut ?

          15
        • De genocidul din donbass ai uitat sa zici. Plimba nai ursul, ca am mai vazut si altele iar la odessa arunca unui(a se citi prorusii) cu molotoave de pe acoperis.

          14
      • Ravagiile indoctrinarii… imi aduc aminte cum pictau comunistii lumea libera, cum partidul era sfant si trebuia slavit, cu omul de tip nou si victoria socialismului si alte lucruri din astea sfinte in numele carora se ucideau si se nenoroceau vieti de oameni buni. Religie unica, de asemenea.

        Ambele tabere, si occidentul si orientul, cu setul lor de religii, ambele lovind cu dispret (si religiozitate) in religiile in divinitate pentru a se distanta si deosebi…

        5
  32. Chiar nu e posibilă o soluție federală in Palestina istorică? Sau un stat binational? Chiar toți arabii sunt puși pe ucis evrei, spălați pe cerebel? Nu poate dura conflictul asta la infinit. Este absurd.

    7
    • Au si semnat acorduri , si ? Nobel n a fost ?

      9
    • Din păcate nu se întrevede o ieșire. Pe de o parte așezările israeliene se înmulțesc – pe de altă parte Iranul tine în viață mișcările teroriste.

      9
    • Nu cred ca se poate, din pacate israelienii si arabii se urasc de moarte ! Totul se va termina cand una din parti va fi anihilata complet. Ca de obicei nevinovatii (israelieni si arabi deopotriva) vor fi cei care vor suferi ! ? Pacat !

      3
    • Ce nu pricepi? Nu exista negociere cu un stat care stipulat in constitutie distrugerea statului Israel! Context si mai larg: orice necredincios ( crestin evreu hindus etc) trebuie eliminat, chestie care o striga in gura mare zi de zi toti clericii musulmani! Cu astia nu exista nuanta de gri , doar alb sau negru, ucide sau esti ucis!

      17
      • Mi- e greu sa cred că factic toți politicienii și clericii arabi palestinieni aberează asemenea inepții. De ce în încearcă statul Israelian sa sprijine, promoveze lideri arabi moderați in Palestina? Să înțeleg că marele mase de alegători nu vor așa ceva? Nu vor normalitate?

        2
  33. Dupa reluare relatiilor diplomatice dintre Arabia Saudita si Iran, situatia Israelului devenise foarte critica. Revenise la postura din anii 70, cand era inconjurat de dusmani din toate partile. De aceea este foarte posibil ca Mossad- ul si Shin Beth – ul sa fi stiut de pregatirile baietilor din Hezbolah si Hamas dar au prefereat sa taca ( chiar cu riscul ca unii sefi din aceste servicii sa-si piarda scaunele ) pt ca astfel Israelul capata trei mari atuuri:
    1) Are motiv sa intre puternic in Teritoriile arabe si sa curete din radacini cele doua formatiuni paramilitare si pe simpatizantii lor.
    2) Are motiv sa sara la gatul Iranului si sa-i distruga fabricile de drone, rachete, sateliti militari etc.
    3) Si nu in ultimul rand, apare un bun prilej ca Bibi si gasca lui sa fie trasi pe dreapta si astfel sa se potoleasca balamucul cu preluarea justitiei si celelalte nebunii, care de un an de zile agita societatea israeliana.

    20
    • 3: Bibi și gașca tocmai au primit un cec în alb. Acum a invitat toate forțele politice din Israel să se alăture pentru ieșirea din impas. Cine nu v-a da mîna cu el va fi arătat cu degetul. A rezolvat dintr-un foc toată opoziția.

      2
  34. https://x.com/visegrad24/status/1710683347083497820?s=20
    A inceput de azi sa cada cate un bloc de palestinieni pe strada.
    Stau si ma intreb , astia chiar credeau ca nu o sa se intample nimic dupa?

    7
    • In trecut cand armata ar fi vrut sa dea jos un bloc in care se ascundeau teroristi, lovea acoperisul blocului
      cu o bomba mica de avertisment menita sa faca locatarii sa fuga.
      De azi nu mai….
      Le darama. Avem mai mult de 100 de ucisi, 2000+
      de raniti si mai mult de 50 luati prizonieri, capturati,
      in majoritate civili

      19
      • A fost și lovitura de avertisment. Am văzut-o în direct pe Aljazeera. Era o transmisie cu o reporteră de-a lor, recita un text de pe sediul televiziunii și avea clădirea asta în spate cînd, bam, racheta.

        7
  35. Vasie Băcăuanul

    Pentru Dov: curaj, omule! Ați rezistat de atâtea ori, sigur veți reuși și acum! Păcat de victime, dar statul Israel va scăpa cred de multe amenințări pentru viitor, după acțiunile de azi, mâine și poimâine! Ați rezistat în ”48 cu mâinile goale practic. Sigur și acum veți face „ordine” în menajeria care vă înconjoară. Poate puțină vină pentru evenimente o poartă și Golda Meir, dar atunci ea, Ben Gurion și ceilalti au crezut că așa e mai bine, după holocaust și după circul de după 1945! Ne rugăm pentru voi!

    18
    • Ai dreptate, dar sa stiti totii:
      In gaza teroristii inarmati sunt vreo 30000,
      cam un sfert decat armata romana, nu i
      un numar negligibil. Toti se ascund in populatie….

      13
      • Vasie Băcăuanul

        Așa este! Teroriștii sunt de fapt niște bandiți de drept comun, care folosesc teoriile „revoluționare” ca să-și justifice prostia și dorința de putere nemeritată. Așa a fost mereu! Ăștia trebuie lichidați în piața publică, așa cum fac și ei!

        4
  36. Granitele din 67, capitala in Ierusalimul de Est, decolonizarea teritoriilor arabe si dupa pot sa se vaicareasca de terrorism cit vor.

    9
  37. Daca ia amploare, inclusiv cu interventia Iranului, s-ar putea sa asistam in final la „Isaia 17”. Personal nu vad sa escaladeze imediat in „Ezechiel 38”, sunt prea multe conditii acolo de indeplinit… Dar evenimentele se pot derula rapid chiar si in paralel.

    8
  38. *Prima luare de pozitie „oficiala” pe blogul rusesc :-))) dupa atitea ore !
    https://en.topwar.ru/227622-mid-katara-nazval-vinovnika-jeskalacii-konflikta-na-blizhnem-vostoke.html
    PS 1 The defeat of Merkava tanks by drones showed the ineffectiveness of the Trophy active protection complex
    [deci T-55 cu coviltir solutia :-))) AI :-))))]
    PS 2 Middle Eastern sources publish information that Hamas armed units not only launched a massive missile strike, but also, breaking through border fortifications, entered several Israeli settlements at once.
    For the first time in a long time, Palestinian armed forces occupied neighborhoods in the Israeli cities of Sderot and Ashkelon. Ashkelon is located a few kilometers north of the Gaza Strip. And Sderot is west of Gaza.
    PS 3 Daca se rezumau numai la tinte militare [Conventia Geneva]
    the facts are these for 12 hours of fighting in Israel
    – 4 branches (which is not clear with the crews)
    – about 10 Merkavs (4 were shot down/destroyed, the rest were captured)
    – about 50 other assorted vehicles on wheels and tracks
    – about 100 killed military + the same number in captivity, there also seem to be officers in captivity, how many civilians were captured, only God knows

    5
  39. Israelul sa mearga pana la cap de aceasta data!!

    Capii „leguma” ai UE , sa taca , sa taca, caci sant TOTAL RUPTI DE REALITATILE DIN UE ,deci sant incapabili dpdv mental sa dea sfaturi, sa ofere solutii pe plan international!

    Auziti prostie” Franta vb de atac tetorist”..Acesta este un razboi declarat impotriva Israelului pt a fi eliminat,exterminat ca subiect international.Vorbim de
    o incercare de genocid impotriva poporului evreu si implicit impotriva lumii libere.

    Globalistii tampiti sa se duca la tatal si mentorul lor , la dracu!

    Torul a fost planificat , Putin indica propiei ármate sa reziste pana in octombrie….

    Sa vedem si reactia grasunului obez, China,Irán….

    Sper sa fim si noi pregati dtpdv , asta daca nu cumva ” buzatii” au penetrat si acaparat toata Romania…..

    5
  40. Nu cred deloc in teoriile consiprationiste gen Pearl Harbour, este o greseala majora a serviciilor de top israeliene, care cred eu au fost intoxicate de cel putin trei tari carora le foloseste terorismul asta. Este vorba de Rusia care are o minoritate uriasa in Israel, este vorba de Iran si este vorba de Turcia. Cea mai periculoasa pozitie imi pare din sursele existente acum pozitia Padisahului, care a si declarat niste enormitati suculente dar revelatoare. Iranul si- a aratat sustinerea deci macar onest, iar restul din gasca vesela va face pe impaciuitorul pe la organizatia nationala a statelor inexistente numita Onu. Trebuie spus ca padisahul se framanta de catva timp in gen putin al doilea, multe pasiente iesindu-i cu all in gen cereale pt flamanzi via Ucraina, calcat pe cap la Armenia via Azeri si nu in ultimul rand un control autoritar prin Siria si peste capul americanilor, adica jene nu prea are, noroc ca le mai dau jos cate o drona americanii. Reactii energice nu prea am vazut, la iesirile in decor altfel.
    Din toata treaba asta Rusia are numai de castigat pentru ca Israel va avea o reactie disproportionata si astfel Rusia isi va justifica genocidul in Ucraina, cerand egalitate de tratament.
    Sincer nu vad nicio justificare din punct de vedere intelligence a Israelului. Sper sa aiba putere si chibzuinta echilibrului, pentru ca o cruce grea au avut intotdeauna. Dumnezeu sa-i apere pe inocenti acolo de oricare parte ar fi si daca justitie exista cu adevarat sa se faca odata, nu aia divina ca ni s-a umplut istoria de cruciade. Nimic nu se invata si persistam in aceleasi greseli. Ce s-a intamplat nu are justificare, idioti utili au aparut repede si pe aici, aceleasi trompete ale rusilor. Ce coincidenta.

    39
    • * Acum 24 de ore -fara spectacolul animalic -era greu sa faca asa ceva fara sa fie scandal la ONU
      https://adevarul.ro/stiri-externe/in-lume/israelul-pregateste-o-invazie-de-proportii-in-2306427.html
      [Tu, tovarasii tai care au participat la mitingul de la ambasada rusa, puteti pleca voluntari in Ucraina unde sigur e nevoie de combatanti :-))) Utili :-))) Dar poate aveti pensii speciale …puteti dona pensia … ]
      PS1 capitalismul de cumetrie inseamna intriga minciuna conspiratie continua …ca doar trebuie sa castige valorile noastre ….Inginerul Ursu
      a fost omorat de colegi …numai marele Coposu a stiut sa supravietuiasca …pcacat ca nu ne-a povestit si cum !
      PS2 Am fost singurul pe aici -contrar si opiniei rusesti – ca serviciile secrete israeliene NU au gresit [dupa rusi si iron dome e zero ….]
      PS3 La Pearl harbour daca ar fi scos navele in larg era si mai rau 🙂
      PS4 Cu tot spectacolul macabru nato sprijina pe delicatii proxeneti albanezi …
      PS5 Cred ca exista o legatura intre o anumita religie monede virtuale videocaht si trafic de droguri sintetice
      Sa auzim de bine !

      3
  41. Vasie Băcăuanul

    Nenorocirea este că vor muri nevinovați. Dracii de teroriști care folosesc tot felul de slogane,de fapt urmăresc să ucidă, să distrugă, să supună nevinovați. Dacă nu ar fi sponsorizați, animalele astea ar muri de foame. Rahaturile de genul drepturile omului le dă acestor nimeni să devină „boși”, să controleze viața oamenilor prin teroare. ĂȘTIA TREBUIE DOAR STÂRPIȚI, EI ȘI AVOCAȚII CARE ÎI APĂRĂ.! Cer iertare adminilor, dar aste este realitatea.

    7
  42. Hamas a mai lansat o tură de rachete în seara asta… Nu se potolesc.

    2
  43. Așa se întâmplă cu oricine care ani de ani votează aceiași derbedei la guvernare.

    Îmi pare rău pentru ei, dar prostia costă. Și de obicei costă veți. Multe. Dar sunt încrezut în puterea poporului israelian și știu că toate concluziile corecte vor fi luate. Sper să învățăm și noi măcar ceva din asta.

    Că ce ține de noi… Doamne, apară-ne de nevoi și de dezastre. Că dacă se întâmplă ceva pe acest meleag – ce a fost în Turcia sau ce e acum în Israel va fi floare la ureche.

    3
  44. ” Reactii energice nu prea am vazut, la iesirile in decor altfel….” De ce oare ? Teorii conspirationiste ????
    ” Din toata treaba asta Rusia are numai de castigat pentru ca Israel va avea o reactie disproportionata si astfel Rusia isi va justifica genocidul…
    Nu e aceasi speta …[Ucraina are alt statut international]
    „Biden, după ce a vorbit cu Netanyahu: Israelul are dreptul să se apere”
    PS apropo de conspiratii :-)))
    https://adevarul.ro/stiri-locale/pitesti/politist-la-munca-sa-facem-o-romaneasca-a-2306186.html

    7
  45. Poveste din Caragiale.
    Finalul articolului domnului Alex Vlaicu e insa apoteotic: „Toți cei patru inculpați urmează să fie judecați la Judecătoria Cureta de Argeș.”

    3
  46. Buna seara
    Bear hug pentru toti patriotii de pe pagina, salutari resturilor rusofone si beduinilor wannabe.
    Leilor, razboiul doar o alta forma de dialog si diplomatie, fiecare stat cu replica lui.
    Sper ca replica Israelului sa intreaca cele mai sumbre asteptari, mai lasati-ne dracului in pace cu martirii vostri buni doar la atentate contra civililor sau cu sponsorii din gaurile de cur unde opozitia atarna de macarele, femeile sunt lapidate samd.
    Evident,in zeci de ani de conflict au existat si victime colaterale, excese de forta, nu este cazul zilei de azi.
    Cadavre mutilate, civili rapiti, apropo, poate beliti pupilelele si la varsta tinereilor agitati din clipurile glorioasei incursiuni, trageti singuri concluzia daca merita sau nu merita glontul.
    Au inceput, Israel va termina treaba, mult mai bine decat isi inchipuie. Cred ca si colonistii sunt un pic nervosi, oare pe cine isi vor varsa nervii, cocoseilor?
    Frumoase clipurile cu ostatici, cadavre, zero cenzura, se vede frumos. Pai numai Daesh sa fie sefi pe media de genul asta?
    Indiciu, urmeaza alea cu cosciuge purtate pe umeri de goat f**kers cu barba plina de muci si lacrimi.

    27
  47. Israelul sa mearga pana la „cap”, sa rezolve odata pt todeauna acesta problema.

    Ceea ce se vede acum in Israel , se va vedea si in UE daca nu se actioneaza la timp!

    14
  48. Ok, privind mai la rece și un pic cinic…. hamas, hesbolah, palestinienii au atacat Israelul intr-un mod foarte diferit decat pana acum și pare a fi o operațiune mult pregătită. Dar ce câștiga? Ca acum toată lumea se așteaptă ca Israelul sa cam șteargă de pe harta fasia Gaza și pe asa zisa autoritate palestiniana sa o ia michiduta, iar mii de luptători Hamas sa se ducă la virgine (din păcate și mulți civili, copii, femei și bărbați care doar vor sa trăiască în pace).
    Au plănuit și continuarea? Sunt în stare de mai mult?

    Pe de alta parte, Bibi a făcut mult rău Israelului, a slăbit și divizat societatea și statul prin politica lui concentrata pe scapatul de închisoare. Asa este cand alegi parnaiasi sa te conduca. O lecție pe care evreii o vor învață… nu ca alte nații. Păcat, a pătat numele Netanyahu

    15
  49. Parlamentul Iranului: https://twitter.com/bennyjohnson/status/1710678889456943284
    Obs: Israelul va fi singur. Progresistii de la Washinton au dat deja tonul ,, nu e bine, dar Israelul e de vina” ,, Bibi orchestreaza ca sa ascunda coruptia;; etc. Nu e numai Ilhan Omar, Rashida Tlaib &co, e tot caucasul liberal si multa ,,lume buna”

    5
  50. Tăiat curentul la Gaza.
    Urmează apa și carburanții ?
    Sigur deoarece toate 3 necesități fundamentale vin din Israel și parțial prin Egipt ( carburantul și păpică in special.)

    Nu am habar ce crede că rezolva Hamas cu acțiunea asta. ( e noapte si au lansat rachete și acum )

    Vor fi multi uciși alaturi de o grămadă de nevinovați.
    Tare mă tem sa nu fie o acțiune orchestrată de alții. Gen Iran .
    Și Hezbollah sa atace ( cum știu ei, kamikaze și ambuscade ) din Liban.Ca oricum, acolo ei comanda și au dus Libanul la sapa de lemn. ( practic stat falit financiar cu corupție mai ceva ca în România)

    12
  51. 1. Niciun serviciu de informații din lume nu e infailibil. Pentru că, ce să vezi, e format din oameni și aceștia greșesc.
    2. Atacul ăsta e cel mai mare cadou făcut de palestinieni lui Bibi. Cine, în vreme de război, va mai pune la îndoiala măsurile lui, după sutele de morți?
    3. Răzbunarea evreilor va fi dură și sângeroasă. Nu aß dori să fiu un palestinian în Fâșia Gaza sau West Bank în următoarele zile. Dacă până acum evreii s-au mai abținut (știu, nu prea părea din punctul de vedere al arabilor), de acum au mâna liberă să-i calce efectiv pe cap pe arabi. Și despre cine are dreptate in acest conflict, situația e mult prea gri. Părerea mea e că atâta vreme cât va exista pe Pământ un evreu și un palestinian, nu va fi pace între aceste popoare.

    12
  52. Din punctul meu de vedere statul problema din OM este Iranul. Cata vreme regimul islamic de la Teheran vs exista va sponsoriza si inarma toata liota de organizatii islamiste din zona. Atacul. de azi a fost posibil pentru ca republica islamica a oferit organizatiilor teroriste arabe suport logistic si financiar. Cata vreme acel regim va continua sa existe problemele de securitate din zona se vor amplifica.

    21
    • haidi bre, cam toti de acolo au mari harfe sa cucereasca si sa islamizeze lumea libera, iranul e chiar grupa mijlocie la faza asta.
      Eu cred ca au aflat ca au fost infiltrati de spionajul israelian, iar pt asta probabil aveau un plan de urgenta ca sa declanseze atacul fara sa termine toate pregatirile.
      Sper sa´si ia bataie rau, odata pt totdeauna, aceasta natie hidoasa de trogloditi.
      stay strong XX

      8
  53. Nici nu trebuie să intre IDF în Gaza, doar să le taie accesul la apă.
    Din păcate ca de obicei nevinovații vor avea de suferit cel mai mult.

    5
  54. Sper că Illan Sor e ok.

    27
  55. The Israeli tracked vehicle losses are high. Today I have counted at least the following, mostly captured but some also damaged:
    6x Merkava Mk.4 MBT
    10x Achzarit APC
    5x M1113 APC
    2x Namer APC
    On top of these, there are multiple wheeled vehicle losses
    Imagini cu tancurile capturate https://twitter.com/emilkastehelmi/status/1710689546164183425

    2
  56. Israelul inregistreaza sute de morti. Militari si civili…plus multi ostateci etc. Hamas si Iranul vor iesii foarte sifonati dupa toate astea. Practic le-au pus pe tava autoritatilor israeliene pretextul perfect pentru o incursiune de amploare in Gaza si Cisiordania. Pacat ca arabetii ucid oameni nevinovati, dand dovada de prostie fara margini. Sper sa nu ramana pre multi, ca sa aiba ce sa povesteasca celor tineri, cat de razboinici erau ei cand omorau civili pe strada.

    5
  57. Yoav Gallant : Fifteen years ago, as Head of the Southern Command, I came close to ‘breaking the neck’ [destroying] of Hamas. I was stopped by the political echelon. This phenomenon will not continue. We will change reality on the ground in Gaza for the next 50 years. What was before, will be no more. We will operate at full force.
    Declaratia completa: https://twitter.com/JoeTruzman/status/1710726426931175463

    10
  58. Atac cu motociclete. Gata, le-am vazut pe toate.
    https://twitter.com/visegrad24/status/1710553198665363776

    1
  59. RETRACTEZ, AFIRMATIILE DIN PRIMA POSTARE !
    Imi cer scuze fata de cei care mi-au dat ” Like”. Evreii afirma ca serviciile si-au facut datoria. Au avertizat de mai multe ori. S-ar parea ca defectiunea s-a produs la nivelul conducerii politice. Ori au minimalizat pericolul, ori au vrut sa repete tactica aplicata de Golda Meyr in razboiul de Yom Kipur si au fost depasiti de evenimente… ceva s-a intamplat acolo. Mass media israeliana afirma ca este ” 11 Septembrie al Israelului” .

    6
  60. Gresala facuta de liderii Israelieni, exoerti si copiata la índigo de liderii UE ,este urmatoarea: au crezut ca lasandu-i pe cei din Gaza sa vina in Israel la munca , sa-si ridice nivelul de trai , va fi pace! FALS!

    Se demonstreaza inc-o data ca bariera culturala /religiosa/istorica nu va fi trecuta NICIODATA.
    In UE , din Suedia pana in Spania…nimeni nu s-a integrat orí doreste integrarea!

    Acum fie vb ,in noile” valori ” promovate de globalism, nici noi nu dorim sa ne íntegram….ne vor integra cu forta”omul nou”…

    Imaginati-va , in Israel , azi, teroristii,au luat copii, femei , batrani , soldati ostatici si defileaza cu ei prin Gaza , ca prada de razboi!

    Ce sa negociezi cu astfel de bestii? Cum sa ceri sa nu se escaladeze?

    Palestinieni sant cainele din lesa altura, ce musca la comanda!

    De modul in care va raspunde Israelul depinde viitorul lor si al nostru .
    Se vor alatura si altii pt a-i lovi, hezbolah etc

    Iata, luptele politice interne din israel, au trasmis mesajul inamicilor ca sant slabi, dezbinati….si au atacat!

    Apare furtuna perfecta la orizont….

    17
  61. Se întreabă cineva? Dacă Israelul a picat într-un război proxy, România ce șansă are…?

    Mine marine la o azvârlitură de băț de Sulina…. nu sună nimănui clopoțelul?!

    11
  62. Acolo sunt doua popoare care se urasc visceral, obligate de istorie ca convietuiasca pe aceleasi pamanturi (cam inghesuite). Un popor e bogat, opresiv si arogant, celalalt este sarac needucat si in mizerie… ce poate sa iasa din aceasta distopie?

    12
  63. Again, Iron Dome neutralized, extremely disturbing!
    https://www.youtube.com/watch?v=zHjpvKPQL4M

    3
  64. Amir says:

    „I must say something and I hope you will all understand me:
    Something doesn’t add up for me.

    The Gaza border is the most sophisticated barrier with cameras and sensors everywhere.

    The delay in the air and ground response was unlike anything we’ve ever seen.

    Ever since the event began to unfold and videos started to emerge from the scene – ALL Israelis have asked themselves- where is the IDF? Where is the Air Force? Why is it that none of the cameras spotted the preparations?

    I am trying very hard not to dive into conspiracy theories!”

    7
  65. Fara suparare. Uite ca se poate. Un fel de infanterie , semi mecanizata pe motociclete , motorete , parasute zburatoare etc inzestrate cu tot „tacimul” patrind adinc in teritoriul pina mai yesterday „sfint”. Stiu sa minuiasca AKM ul de la 14 ani si un AG .. ura fata de statul evreu si Nea Sam o au de cind sug la tita mamei… Drone , rachete chiar artizanale sau nu…Intifada a inceput.
    1973 se repeta , dar sub alte aspecte. Haloween party just begin! Do not kill civilians this is the worst 🙂 and after… never ends.

    7
    • @sirius- un fel de comentariu ca sa ne aflam intr un fel in treaba despre niste hominizi psihopati care se dau zmei pentru un 1/3 de weekend postat de un „expert” care nu face diferenta intre parapanta si parasuta. Cu tot „tacimul” intelegi probabil upgradeul de la shlapi la bascheti? Ai sarit gardul adinc in noaptea mintii aflate intr´un haloween perpetuu.
      Fara suparare ;))

      7
  66. Daca se dovedeste ca rusii au fost bagati in chestia asta ucrainienii vor fi ajutati masiv… pe fata .
    Sunt sanse mici sa fie „soc petrolier” fiindca momentan e un razboi local, speram sa ramana asa .
    Daca atacau numai unitati militare sau de politie puteau beneficia de simpatie internationala
    [de pilda putea ataca cateva locatii unde erau desfasurate unitati de elita …era o chestie ]
    [New video emerged of an Israeli Air Force F-16 being loaded up with a Joint Direct Attack Munition, or JDAM.]
    [IDF military equipment heading to Gaza border…The drive ]
    PS Pe mare au fost distruse absolut toate barcile …deci indiciu de alarma aveau!
    https://www.youtube.com/watch?v=oRmnvx6HhJM

    4
  67. Tocmai m-am umplut de imagini, fotografii și videoclipuri, n-ar fi trebuit să o fac. În plus, sunt de origine palestiniană, deci nu e vorba de propagandă, sau în sensul greșit („idioții !”).
    Nu sunt deosebit de entuziast în legătură cu Israelul și nu prea am o partidă preferată pentru poveștile semite, dar mi-a înghețat sângele și îmi imaginez cum trebuie să se simtă israelienii.

    Ostaticii vor conta mai puțin ca monedă de schimb sau scut.
    Allahouakbarii vor avea parte de vremuri interesante.

    14
  68. Checkmate, dragul de el, tot cu gândul la Republica Moldova și la viitorii ei guvernanți. Da Ylan Shor e bine, la fel ca orice lepră sau beizadea de pe la noi, care doar locuiește și fură în România. La vreme de război se mută în altă parte și fac afaceri cu ambele părți, că trebuie să mănâncă și gura lor

    11
  69. *Daca ucrainienii au asa ceva … cred ca realizati ce au evreii !
    https://adevarul.ro/stiri-externe/europa/griselda-aplicatia-super-inteligenta-care-a-2306383.html
    PS 1 Chestia asta cu si-a luat-o „mossadu” convine multora pe aici …daca mosadul ..noi niste amarati ce sa facem …valoare 🙂
    PS 2 Exista un sociolog alcoolic care este interfata inte mafia USR si mafia PSD…. nu exista sirieni „guvernamentali” si sirieni „liberi”, in Romania …ci numai mafia siriana ….
    PS 3 Nu s-a aflat nimic de drogurile de sinteza pierdute pe litoral cu tona…dar sunt „hartuiti” producatorii daco-geti de ierburi bio :-))))
    Hai sa auzim de bine !

    8
  70. Netanyahu vows ‘mighty vengeance’ against Hamas
    https://www.youtube.com/watch?v=wquCRPxaHdU

  71. Mai ne prefacem mult ca palestinienii sunt victime ? Astia sunt musulmanii care vor doar jihad si razboi.

    Pe aia nascuti in belgia care au facut atacul din paris cine ii oprima ? Pe aia de au facut atentatul de la world trade center cine ii oprima ? Pe isis cine ii oprima ? Pe hezbollah cine ii oprima ? Astia sunt musulmanii si asta au in cap oriunde sunt. Bin laden era un print saudit multimilionar nu vreun oprimat.
    Care sunt tarile astea musulmane bune si prietenoase, iubitoare de pace si placinta de mere ? Pe unde se duc musulmanii in europa ce fac arunca cu flori si porumbeii pacii nu ? Nici nu mai stau sa caut link-uri cu ce fac ei prin suedia, germania, franta, uk si alte tari, stiti cu totii f bine.

    Intrebati musulmani ce parere au de jurnalistii aia omorati de la charlie hebdo ca au facut un desen cu mohamed. La toti am auzit „nu sunt de acord DAR blabla o meritau”.

    Stiu nu sunt toti asa dar sunt suficienti incat sa vedem un tipar.

    37
    • La toate intrebarile tale, raspunsul lor este…Nakba. Gandesti la fel ca ei, reductionist, partea adversa trebuie sa dispara. Observ ca multi dintre cei care comenteaza sunt adevarati Cavaleri ai Apocalipsei dar ma tem ca, daca s-ar fi nascut palestinieni, ar fi acum in Hamas sau s-ar fi bucurat sincer si miop de atacul terorist de ieri.Nu mai suntem in vremea cruciadelor si nici in cea a pogromurilor. Exterminarea adversarului nu este o solutie, cel putin asa sper. Hitler, Milosevic au incercat-o totusi, stim rezultatele. Putin si o mare, mareee parte din poporul rus nu inteleg asta si ar dori exterminarea ucrainienilor, vor pierde si vor plati pentru asta. E nevoie de o intelegere profunda a complexitatii situatiei din Orientul mijlociu dpdv istoric, demografic, religios, politic si de lideri capabili sa impuna o solutie negociata. Israelul a avut un astfel de lider ( Yitzhak Rabin ) dar extremistii evrei scelerati l-au ucis. Hamas este Palestina dar Palestina nu este doar Hamas.

      20
      • Ia da tu un copy paste unde am cerut eu exterminare, cruciada sau pogrom.
        Am discutat doar de ce nu sunt victime si apoi am terminat prin a spune ca nu sunt toti asa ci doar o proportie sufcienta incat sa vedem un tipar.

        Care sunt complexitatile alea istorice, demografice, religioase si politice de trebuie sa se tina de atentate teroriste contra civililor ? Care sunt justificarile pentru a impusca civili pe strazi si in casele lor ? Ai enumerat niste cuvinte la modul general. Care sunt scuzele astea in mod specific sa justifici deceniile de atentate contra unor civili ?

        Europa i-a primit cu bratele deschise si a aruncat cu bani in ei pentru ca ei sa isi creeze societati paralele si sa se apuce de toate mizeriile posibile. Unde sunt motivele istorico-demografice pentru asta ? Sau cumva cultura lor bazata pe o religie inapoiata e adevaratul motiv ?

        Termin cum am inceput raspunsul. Insist sa vad un copy paste cu cruciadele cerute de mine.

        23
      • HAMAS nu e Palestina. HAMAS e Iran.

        1
    • Numai ” expertii” cred ca exista convietuire cu musulmanii.

      Creeaza probleme si cand sant o minoritate, cand devin majoritate iti faci bagajele si pleci !

      Autoritatile politice nu inteleg si nici nu le pasa de cetatenii propii…

      Pe plaja intra imbracati in apa ,vine unu cu 10 scroafe la scaldat.
      Politia tace, turistii se indeparteaza….

      Daca vrei intra tu imbracat in mare, imediat te amendeaza politistul….vigilent.

      Suedia, Norvegia, Franta,…..demonstreaza ca nu pot fi integrati!

      Interesant de ce miscarea LGBT ,nu-si promoveaza ” valorile” in acele comunitati…
      Sant atacati indictrinati ,drogati,numai copii si nepotii nostri.
      Familia crestina este problema globalistilor, a ” progresistilor” crestinismul ii deranjeaza…
      De ce ?

      19
  72. Ai fost in Gaza ? Ăla e cuib de teroriști , toată lumea o știe – iar ca sa umbli pe acolo in siguranța trebuie sa ai sprijinul unor Palestineni importanți …
    Partea proasta in situația din zona e ca palestinienii se susțin economic Rin relația cu Israel , pe de alta parte Israel a cam realizat un blocaj in jurul teritoriilor palestiniene – poate exista o logica de securitate …
    Situația este foarte complicata acolo …

    10
  73. Cretinii de irakieni sustin si ei palestinienii. mare greseala au facut americanii ca nu i-au ras de pe fata Pamatului pe toti! https://twitter.com/Naseemiann/status/1710920984977441106
    „Religia pacii” Fmm de bestii ! Auschwitz Birkenau si alte lagare trebuie redeschise pentru palestinieni https://pbs.twimg.com/media/F71U4d9XwAAT5Ai?format=jpg&name=medium

    8
  74. De ceva timp incoace, diplomatia SUA a initiat o ampla campanie de reconciliere a Israelului cu tarile arabe din zona (Acordurile Abraham). EAU au normalizat relatiile cu Israel, Marocul, Sudanul, Bahreinul iar Arabia Saudita era in discutii similare. Normalizarea presupune recunoasterea formala a existentei statului Israel in granitele actuale. Arabia Saudita e foarte importanta in acest context intrucat au ridicat problema Palestinei in discutiile de normalizare cu Israelul, un subiect fierbinte unde ajungerea la un compromis este foarte dificila.
    Pe scurt, palestinienii vedeau practic „in timp real” cum le scad sansele de a mai reusi ceva intru recunoasterea lor ca stat. Pentru ca suportul politic si finantele pentru ideea unui stat palestinian si pentru organizatii ca Hamas, Fatah si ce mai au ei pe acolo vin din lumea araba.
    E posibil ca negocierile din Israel si Arabia Saudita sa fi fost elementul care a declansat aceste atacuri impotriva Israelului. E posibil ca alte tari sa-si fi bagat coada, Iranul (si el in discutii cu Arabia Saudita) fiind unul dintre banuitii de serviciu. Daca ne uitam si la declaratia lui Shoigu e posibil ca si rusii sa-si fi bagat coada desi mi-e greu sa inteleg ce-au vrut sa obtina cu asta.
    Dincolo de disputele „istorice” cu cine a fost primul si unde, discutii menite mai degraba sa creeze legitimitate politica decat sa lamureasca ceva concret, palestinienii s-au desconsiderat ei insisi ca potential „stat” prin recurgerea in aceste atacuri la practici teroriste intru dispretul total al conventiilor de la Geneva care reglementeaza „fata” razboiului. Ce incredere as putea eu sa am intr-un potential stat palestinian cand el nu intelege sa se comporte ca un stat adevarat?
    In umila mea opinie, cei mai mari adversari ai crearii unui stat palestinian sunt ei insisi si incapacitatea tarilor arabe de a prezenta lumii un bloc unit, cu scopuri comune. De altfel, istoria recenta ne-o demonstreaza cu prisosinta.
    Se vorbeste de „esecul” serviciilor israeliene. Dupa cum au punctat excelent (in opinia mea) sharky si psycho, astfel de momente se intampla periodic si nici macar nu e vreo conspiratie, ci doar un concurs nefericit de diversi factori…
    Nu va fi niciodata liniste in zona aia… Si nici nu cred ca va exista vreodata un stat palestinian acolo… Iar cei mai mari dusmani ai acestui deziderat (nobil de altfel) sunt chiar ei insisi si incapacitatea lumii arabe de a-i ajuta. Pacat ca ei nu inteleg asta.
    Doamne, iti multumesc ca m-am nascut in Romania!

    34
    • „Daca ne uitam si la declaratia lui Shoigu e posibil ca si rusii sa-si fi bagat coada desi mi-e greu sa inteleg ce-au vrut sa obtina cu asta.”

      Diverting US aid from Ucraine to Israel if Israel.

      8
    • Parcă ziceai că vrei să pleci din România

      4
      • O mare gresala sa pleci din Ro!
        Daca decidentii politici dau dovada de o mínima intelepciune poti face din Ro un loc minunat pt a traii.
        Conditie esentiala: fara emigranti musulmani in tara!

        4
    • „ e posibil ca si rusii sa-si fi bagat coada desi mi-e greu sa inteleg ce-au vrut sa obtina cu asta.”

      Distragerea atenției de la Ucraina, reducerea sprijinului occidental prin crearea unui nou focar de conflict ce necesită resurse (ideal prin extinderea în mare parte a Orientului Mijlociu), producerea unui clivaj în rândul celor ce susțin Ucraina (dintre care unii sunt de partea palestiniană). Toate aceste idei au fost deja exploatate de sursele de propagandă promoscovite. Putem adăuga strângerea legăturilor cu Iranul, unul dintre puținii aliați pe care se poate baza Kremlinul.

      În contrapartidă, e greu de crezut că Israelul ar tolera asemenea imixtiuniuni, cu răspunsuri ce pot varia de la renunțarea la neutralitatea (cam fățarnică) față de războiul din Ucraina până la lovituri asupra Iranului.

      Mi se pare o manevră cam perdantă, când tragi linie. Dar sunt doar un observator amator, iar, pe de altă parte, rușii nu au dus lipsă de decizii tâmpite în ultima vreme.

      11
      • cand ce si cum sa obtina rezultatele astea,rusia foloseste in afara de sursa de electronice chinezesti pt armamentele mai performante alte 2 surse , retelele de contrabanda prin belarus si iran ,de ce ai distruge una din retele cand aia chineza depinde foarte mult de reactia SUA , de ce ti-ai risca sursa de armament iranian iritand Israelul care poate sa iti blocheze atat transporturi cat si sa distruga fabrici ,hamas e deja condamnat la moarte,pt ca egiptul vrea deescaladare ceea ce inseamna ca e dispus la concesii,oare inclusiv cu capul hamas pe tava care la fel poate fi oferit si de rusia,dar na o trai si om vedea ,daca Israelul in urmatoarele 6 luni va riposta extrem de dur fata de iran razboiul din ucraina se scurteaza lejer cel mai apropiat lant logistic de aprovizionare de front va fi distrus

        3
    • Aia a fost diplomatia SUA, cu ani in spate, in administratia Trump. Acum sunt Ordinele executive din prima zi ale administratiei decrepitului :,reconsiderarea ” relatiilor cu Israelul si lumea Sunny, restabilirea legaturilor ,, prodigioase;; cu Shiia, unirea legaturilor intre ultimul ordin executiv Obama ( in transe ~ 600 mil. catre Palestina ) si primele Biden : din ,,motive umanitare” Houthi nu sunt teroristi, Vezi ca Acordurile Abrahams sunt cih acum la WH. MSB a fost considerat terorist, retragerea UAE si sauditilor din vestul Yemenului ( adica Iranul controleaza Suezul) a fost considerata ,, decolonizare necesara”

      2
    • Acordurile Abraham. O lovitura mare indirecta asupra Iranului și apropiațiior ei. Acum, ce credeți ca va face Israelul? Spulbera de pe fata pământului fasia Gaza? Sau întreprinde raiduri punctuale și restabilește controlul teritoriului? Dacă acționează cu forța prea mare este posibil sa piardă tot ce a reușit pana acum cu acordurile Abraham. Dacă acționează prea light, s-ar putea ca atacuri ca acestea sa se repete. Pe termen lung a acționa rapid și limitat pare sa fie calea mai buna. Dar na, e o părere a unui pareolog aflat la cateva mii de km distanta

      8
  75. „România condamnă ferm atacurile cu rachete din această dimineaţă împotriva Israelului. Suntem pe deplin solidari cu Israelul în aceste momente teribile. Gândurile noastre se îndreaptă către familiile victimelor şi către cei care sunt atacaţi”, a scris preşedintele român, Klaus Iohannis, pe Twitter.
    Bla bla bla Klaus .
    Acolo mor oameni .
    Ar fi trebuit sa iei masuri pentru mutarea ambasadei Romaniei la Ierusalim .
    O tara dupa alta
    Pas cu pas
    Astfel Hammas ar fi primit un mesaj clar .
    Asa cand am scris eu la vremea respectiva , acuma e tarziu .
    Dar tu umblai ca cauti cu ura si sa vezi cine face ” intelegeri cu evreii ”
    Pacat ca a trebuit sa moara oameni .
    Inca o data .

    Israelul a fost una dintre cele trei tari care ne-au sprijinit integritatea teritoriala in deceniul tulbure `90 . Inclusiv prin livrarea de armament perfectionat + componente .
    Asta e multamita pe care i-o aratati , Klaus + ciracii .

    ***

    13
    • „Ar fi trebuit sa iei masuri pentru mutarea ambasadei Romaniei la Ierusalim „.
      Madam Dancila @ CO parca vroia asta …hehe. Vrabia nu zboara departe de balegaru vacii.

      3
  76. Ar fi trebuit sa le dea Germania de Est, nu desertul ala de cacat. Pina la urma nemtii i-au prajit, nu arabii.

    6
    • Si daca era Prusia de Est …Doamne cat de departe era Europa acum…toata stiinta si R&D Israelian plus superprofesionisti in maj domeniilor…poate eram SUE federale conduse profesionist nu demagogic….dar sfintele site uri sub control Palestinian no thank you

      2
  77. Presa italiană :
    – se duc lupte in 7 localități israeliene împotriva infiltraților Hamas .
    – se concentrează tancuri in fata fâșiei Gaza.
    – Ai fost amplasate numeroase obuziere autopropulsate cu tunuri calibru 155 mm.

    Părerea mea, se pregătește un baros de foc împotriva Hamas din Gaza. Care va fi urmat de o penetrare terestră.

    In Nord, cum am prevăzut, Hezbollah a deschis tiruri de rachete și aruncătoare împotriva Israel. Din Liban.
    Se răspunde cu tiruri de obuziere și bombardamente aeriene .

    2
  78. Hai sa îmi dau și eu cu părerea. A fost o smetie crunta trasa lui Bibi de către servicii. Foști conducători Mossad sau Shin Bet s-au pronunțat explicit anul asta împotriva ingerintelor în justiție și actualului parcurs al țării. Ori ăștia nu ies la pensie niciodată. Și rezolva puțin și problemele numite hamas sau hezbollah. Poate și Iran…

    7
  79. „… the murder of the Israeli tourists by an Egyptian soldier in Alexandria”
    A doua incercare pe anul asta de a imbarliga Egiptul cu Israelul…

    3
  80. https://youtube.com/shorts/G4Dj0i30tLA?si=Q8Yob1WeXh9E84L5

    Doi turiști israelieni uciși de un polițist egiptean.

    2
  81. https://www.youtube.com/watch?v=WMy-uDOtKzM

    Evident ca sunt bagati pe fir.
    Si avand in vedere cat de bine s-au coordonat , nu e exclus sa fie si o manuta de FSB pe acolo pe langa iranieni. Nu degeaba au inceput sa se agite si trolii pe aici.

    9
  82. Se pare ca toate semnele duc la pregatirea unei actiuni in Gaza. Ceea ce va fi o mare greseala datorita imposibilitatii reducerii victimelor colaterale. Zona mica, dens populata si de un haos incredibil in cele mai bune zile.
    Indiferent de ce par sa creada despre ei insisi, cei din Hamas sunt doar niste teroristi.Pana la urma, daca pui mana pe arma si tragi in civili, atnci nu esti soldat, esti doar un terorist si nimic mai mult. Intrand peste ei in forta si facand macel printre civili ii transformi in martiri.
    E mai calculat sa mergi direct la sursa raului. Adica direct peste cei care ii finanteaza. Fara ajutor de acolo cei din Hamas nu sunt decat niste desculti.

    6
    • Sunt cateva sute de civili israelieni dusi captivi in Gaza plus trupurile unor soldati evrei duse acolo ca sa-si stearga unii martiri picioarele de ei. Numai asta ar fi un motiv imperativ pentru ca IDF sa intre acolo.
      Nu mai amintesc faptul ca deja este un in regula. Comandourile HAMAS care reusesc sa scape se retrag acolo si in scurt timp pot repeta isprava deci trebuie urmarite si distruse sau redusa capacitatea lor de lupta fapt care se face doar la sol cu trupe in teren sprijinite din aer. Afirmatii de genul ca trimiterea de trupe in teren ar fi o greseala nu prea au legatura cu logica razboiului. Sursa externa a raului poate fi incapacitata sau macar pedepsita si in paralel cu o ofensiva in Gaza sau dupa. Israelul are unele dintre cele mai experimentate trupe in lupta urbana, sigur au mai avut si esecuri dar la nivel general se descurca. Da, vor avea pierderi dar dupa parerea mea vor trebui sa si le asume.

      8
      • Nu trimiti tancuri si aviatie la eliberat de ostatici. Ai toate sansele sa omori si teroristii si civilii si ostaticii. Iar lupta in oras e un cosmar in cele mai aerisite zone construite, ca sa nu mai vorbim de haosul urbanistic de acolo.
        Si sa nu fim ipocriti si sa ne prefacem ca ceea ce e o crima de razboi in Ucraina nu e o crima de razboi si in Gaza.
        Sunt 20-30 000 de afiliati la Hamas ascunsi printre 2 000 000 de civili, si desi nu ii am deloc la inima pe arabi, nu toti arabii sunt teroristi.
        Chiar nimeni nu se gandeste ca scopul acestor atacuri e sa provoace o reactie viscerala si sa duca la un masacru in Gaza ? Nu ar face decat sa dea apa la moara teroristilor si celor care ii finanteaza.
        Iranienii au declarat public ca sunt in spatele atacurilor Hamas. Astia trebuie trosniti, nu civilii din Gaza.

        3
        • Nu timiti doar tancuri si aviatie, trimiti comandouri acoperite de aviatie si trupe mecanizate. Vezi ce spune Dov despre ostatici mai jos. Si vad ca o tot dai cu civilii, la care te referi, la aia care au votat zdrobitor HAMAS acum cativa ani dand cu piciorul pacii care incepea sa se contureze, la civilii care se napusteau gloata sa sfasie ostaticii adusi de militantii Hamas in camionete deschise in Gaza, la civilii care strigau „Dumnezeu este mare” in timp ce jucau in picioare trupurile soldatilor israelieni ucisi aduse parca anume pentru asta in Gaza?
          Sa lase buboiul sa coaca din nou ar fi o mare greseala nu ofensiva terestra. De altfel Israel a mai controlat Gaza asa ca la nevoie o pot face din nou. Singura situatie in care n-ar mai fi nevoie de interventie terestra ar fi cea in care restul statelor islamice conving Hamas sa zboare de acolo. Iar asta cu obiectivul de a provoca ura viscerala care sa faca si sa dreaga astea-s indemnuri de genul nu riposta in fata agresiunii pentru ca violenta nu-i buna.

          4
    • Americanii aduc la noi portavionul Gerald Ford
      inafara de altele. Acestea sunt menite sa tina Iranul
      la o parte.

      7
      • The USS Gerald Ford strike group ships that will arrive are armed with about 110 Tomahawk cruise missiles. A strong deterrent message to Hezbollah.

        And now, first reactions (there will be more, I guess):

        1. Kata’ib Sayyid al-Shuhada is an Iranian proxy arm in Iraq that has been wreaking havoc on the American forces in Iraq for years.

        This organization is physically located in Iraq and Syria and fulfills various roles defined in advance by the Iranian Revolutionary Guards.

        Following the announcement that the US will advance naval forces to the region, the organization issued a statement a short time ago in which it sends a direct threat to the US,

        „Palestine is not Ukraine, if the US intervenes directly in the events taking place in Israel to stabilize Israel’s existence, all the places where there is an American presence in the region will become legitimate targets for the axis of resistance and will face our blows.”

        2. Hamas warns US: Moving the American aircraft carrier does not scare us, and the Biden administration must realize the consequences of this step.

        2
    • Fix din acest motiv nu se termină niciodată povestea, unii tot încearcă să găsească „scuze” teroriștilor indiferent câte atrocități comit…

      1
  83. Mind blowing!

    „From the investigation of a Hamas terrorist captured by Israel:

    „We prepared for more than a year. The demonstrations in Israel encouraged us. It was 5 hours before we were shot at. We were prepared with 1000 fighters, we made 15 breaches in the fence. We were shocked that the IDF was not waiting for us. We walked with the abductees for two hours.””

    5
  84. Elon Musk:

    „Khamenei’s official position is clear that the eradication of Israel is the actual goal, not just supporting Palestinians.

    That will not happen. All that actually happens, decade after decade, is a never-ending cycle of violence and vengeance.

    Stoking the fires of hatred isn’t working. Perhaps it is time to consider something else.”

    Si mesajul lui Khamenei era:

    „God willing, the cancer of the usurper Zionist regime will be eradicated at the hands of the Palestinian people and the Resistance forces throughout the region. #AlAqsaStorm”

    https://twitter.com/elonmusk/status/1711054612046680459

    3
  85. More from the investigation of a captured Hamas terrorist:
    “We knew about the outdoors party and arrived there intentionally!”

    2
  86. Ismail Ka’ani, commander of the Quds Force in the Iranian Revolutionary Guards, is in Lebanon.

    Ka’ani was also present in Lebanon during previous rounds of confrontation between Israel and the terrorist organizations in Gaza.

    3
  87. Este gravă situația, un miltar britanic mort, civili britanici capturați și mai multi civili din U.S. luați ostatici, foarte probabil sunt și morți.

    Pe de altă parte, se dau încă lupte în Shderot și nu înțeleg de unde naiba vin?! Pe unde intră?

    Oricum, îi groasă treaba, din păcate!

    2
  88. niste intrebari pt voi,daca ai bloca stramtoarea Ormuz si ai ataca sa zicem si khuzestanul,ar mai avea rost sa te apuci sa te lupti ca boul prin muntii Zagros,sa pui piciorul in Teheran?ce s-ar intampla cu mareata economie Iraniana daca ai bloca doar Ormuzul,fara sa le mai ataci si Khuzestanul si oare de ce trimit amerikanski marina in zona,pt ce mai exact?
    si cine cumpara pe sub mana multe,multe hidrocarburi iraniene si tace ca porcul in papusoi si nu zice absolut nimic din ce s-a intamplat in Israel?

    1
    • Nu merge. Iranul o sa sara pe tarile
      din golf in cazul asta. Daca nu ei, nimeni

      2
      • @dov-tinta voastra reala este Iranul,acolo e cheia,nu sa iei cladirea dupa cladire in Gaza si sa le pui jos,nu acolo e problema majora ,ci Iranul,iar daca nebunii aia fanatici reusesc acum prin apropierea de Moscova sa isi duca la final programul nuclear,atunci situatia pt voi o sa fie cu adevarat de kkt.Un Iran nuclear e cel mai mare cosmar posibil pt Israel,niste fanatici religiosi nebuni cu arme nucleare ,nu ai cum sa depasesti un scenariu de cosmar mai sinistru decat asta.
        Iar dupa ce s-a intamplat zilele astea in ISrael,acum aveti o posibilitate istorica sa rezolvati problema cu IRanul.
        Iranul are doua mari puncte slabe,unul e Khuzestanul,regiunea care produce mai mult de 50% din hidrocarburi,pe care l-a atacat si Saddam cand a fost razboiul IRac Iran si doi stramtoarea Ormuz,care e cu adevarat calcaiul lui Ahile,ati blocat Ormuzul alaturi de americani,s-a cam terminat cu economia Iranului,fara sa iti omori oamenii sa cuceresti Iranul ,sa te lupti prin munti cu ei.
        Sa atace Omanul sau pe emiratezi,nu au nici un motiv,ei sunt cu voi in razboi,daca reusesc sa deblocheze stramtoarea ,bravo lor,daca nu,au pus-o.Iar aviatia voastra poate sa produca daune masive si in Khuzestan,daca acum nu rezolvati problema iraniana,sincer,nu cred ca o sa mai apara o alta oportunitate ca acum,tot Israelul e in stare de soc si dornic de razboi dupa ce s-a intamplat,sa te duci dupa boschetari prin Gaza sau Liban,nu va rezolva problemele,vi le complica ,cand tinta voastra reala si pericolul nr 1 e Iranul.Parerea mea.

        6
        • Rabdare omule, toate pe rand: intai opresti hemoragia. Oricum chestia asta se extinde rapid. O sa intre si Iranul in hora la un moment dat.

          2
  89. Din nou despre importanta masurilor C-UAS
    ,,Un fost oficial guvernamental israelian, despre cum au reușit teroriștii Hamas să pătrundă în Israel: Au „orbit” militarii prin atacuri cu drone asupra pozițiilor de la frontieră și au folosit uniforme ale armatei”
    https://www.g4media.ro/exclusiv-un-fost-oficial-guvernamental-israelian-despre-cum-au-reusit-teroristii-hamas-sa-patrunda-in-israel-au-orbit-militarii-prin-atacuri-cu-drone-asupra-pozitiilor-de-la-fronti.html
    ,,la ora 06:30 dimineața au folosit drone fără pilot pentru a distruge pozițiile electronice pe care le aveam de-a lungul frontierei, lăsându-ne militarii practic orbi la ceea ce se întâmpla”

    1
  90. Lebanese report: Hizbollah’s Radwan Brigade has been deployed near the border with Israel from the Rosh Hankara area to the Metula area and with thousands of soldiers.

    3
  91. ,,Liderul Hamas, Ayman Younis, ar fi fost ucis. Aviația israeliană l-ar fi spulberat cu tot cu casă.”
    https://www.gandul.ro/international/video-liderul-hamas-ayman-younis-ar-fi-fost-ucis-aviatia-israeliana-l-ar-fi-spulberat-cu-tot-cu-casa-150-de-tinte-din-gaza-lovite-chirurgical-20069832?utm_source=video_homepage&utm_medium=clicks_video&utm_campaign=video
    Liderul Hamas, Ayman Younis, a fost ucis într-un atac aerian, susține presa palestiniană. Tel Aviv nu confirmat oficial. Casa în care se ascundea a fost spulberată de aviația israeliană. Younis, cel despre care organizația s-a lăudat că este „de negăsit”, nu a supraviețuit nici 24 de ore după ce Israelul a declarat război. Cadavrul lui Younis a fost găsit sub dărâmături și identificat pozitiv de ADN, susțin surse neoficiale.

    2
  92. Amir says:



    The third level of Israel’s response is to hold accountable the countries that assisted Hamas in this attack. Hamas is neither equipped nor sophisticated enough to have pulled this off alone. Most automatically look to Iran, but U.S. intelligence says the ayatollahs were not involved. The question we have to ask is who has jamming equipment advanced enough to nullify the protection of the Iron Dome? Also, what country has effectively used drones to drop bombs on targets? The answer is Russia. The relationship between Moscow and Jerusalem has been souring due to Israel’s expanding exports of natural gas and Russia’s deepening relationships with Israel’s enemies, like Iran, Syria, and Lebanon.

    1
  93. ,,Forțele de Apărare ale Israelului afirmă că unitatea Shayetet 13 a Marinei Militare l-a luat în custodie pe comandantul adjunct al diviziei sudice a forței navale a Hamas din Gaza, Muhammad Abu Ghali.”
    https://www.g4media.ro/marina-israeliana-il-ia-in-captivitate-pe-adjunctul-comandantului-hamas-abu-ghali-anunta-armata-israeliana.html

  94. Dupa toate cele intamplate nu mi-as dori sa fiu civil in Gaza . Imi este groaza sa imi imaginez acest scenariu din pacate.Prima reactie la toate cele intamplate este ….sa ii faca ” una cu pamnatul” dar …vreau sa cred ca sunt si multi oameni nevinovati care din pacate vor deveni victime colaterale ….

    3
  95. Hmm…destul de multe coincidente leaga Rusia de miscarea asta a Iranului si implicarea musulmanilor intr-un posibil un nou front pt. a capta atentia vestului de la razboiul din Ucraina

    1
  96. Ai văzut imagini, postarile și videourile postate de HAMAS, după „invazia” de sâmbătă dimineață, în care civili erau uciși pe stradă, cadavre ale de femei (fie ele inrolate în IDF sau nu (deci, civili! Și menționez asta pentru că îmi pare barbar, cazul în care ceilalți NU SE POT APĂRA!!!), cadavre ale soldatilor călcate în picioare și mutilate, oameni civili și familii cu copii, luați ostatici? Ai văzut toate astea?
    Iar tu vi cu astfel link-uri?!

    Oare cui îi mai pasă ce protestele celor pro-palestinieni? Sau și mai grav Pro-Hamas?

    Cu crimele înfăptuite, tocmai asta au pierdut, sprijinul societății europene și cu atât mai, a celei din U.S! Au pierdut statutul de victime!!!
    Nu vor mai avea suportul celor din lumea civilizată! Iar Gaza, probabil, nu va mai exista!

    16
  97. Din tot balamucul asta am tras o idee secundara, israelienii s-au bazat prea mult pe tehnologie. Superioritatea tehnologica este buna iti da posibilitatea sa eviti pierderile de vieti omenesti dar nu este infailibila. Nu poti inlocui omul cu un set de senzori in totalitate asa cum in armata nu poti inlocui infanteristul cu drone.
    Observ si din unele din comentariile lui Dov aceasta „aroganta” a tehnologiei superioare si fabuloase .

    L-am dat exemplu pe Dov pentru ca este pur si simplu cel de la fata locului , apropo unele din comentariile sale despre situatia politica au fost putin surprinzatoare pentru mine dar asta este o alta poveste.

    1
    • Vasie Băcăuanul

      Ăștia au dreptul la orice opinie, restul lumii, nu. Doar de frică fizică ascultă aceste exemplare degenerate ale speciei umane. Cine oare îi va angaja vreodată pe miștocarii ăștia? Nimeni, dar n-au nevoie, statul le dă păpică și drepturi. Cum spui adevărul despre ciuma asta ești etichetat, poate și închis. Macar bine că sunt stăpân la mine in curte. Aici nu- mi mai zice nimeni nazist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *