LCAC 100 : Landing Craft, Air Cushion (LCAC) to Ship to Shore Connector (SSC)

de la Textron:

este inlocuitorul actualelor LCAC ale USMC… fiind un program de „upgrade” avand doar 1% piese comune cu vechiul produs

Primul exemplar a fost livrat de curand, anul acesta in februarie.

Ceva si pentru delta noastra? Nu neaparat modelul acesta, ci mai adaptat cerintelor noastre. Una bucata LCAC 100 costa doar 50 mil. $/ bucata.

Probabil ceva echivalent Griffon 2000/ 2400 TDX ar fi mai potrivite pentru necesitatile noastre, la 6,8 tone si capacitatea de a cara 16-18 infanteristi:

Griffon 2400TDX

 

Desi si acestea s-ar putea sa se dovedeasca prea scumpe pentru noi…

Aveam si noi o scoala candva, in domeniul asta:

 

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

https://www.mangalianews.ro/2016/12/marin-tanase-navele-pe-perna-de-aer-hovercraft-urile-construite-in-santierul-naval-mangalia-episodul-6/

33 de comentarii:

  1. Salut. Ce sa facem noi cu asemenea jucarii, nu avem delta nu avem fluviu, la ce ne trebuie.

    4
    • Nici minte nu avem, deci nu avem nevoie

      2
      • corect! ca daca am avea minte,am incepe sa gandim. si gandind aflam ca LCAC in general cara trupe si tehnica militara pe plaje ostile,in scopul unei invazii.care invazie in cazul nostru ar fi una singura : crimeea.doar ca asta e la 400km de constanta. adica eventuale LCAC-uri romanesti ajung acolo dar nu se mai intorc din lipsa de combustibil(care ajunge ptr 500km la 35kn).si atunci musai cumparam si un LHA(2,5-3,5 miliarde), sau macar niste LHD/LPD(1-2 miliarde) sa le duca mai aproape. scump,dar merita, ca doar suntem furnizori de securitate pe flancul estic al nato !!!

        2
        • Noi suntem furnizori dar si pilon de securitate. Asa scrie pe situl FnRo.
          Tu erai serios cu invazia crimeei?

        • tu il gandesti exclusiv prin prisma USMC si Royal Marines.
          O perna de aer e buna in Delta noastra, oriunde e apa mica, nisip, plaiuri. Se duce in locuri unde o vedeta nu poate trece, sau chiar si unde un aeroglisor e limitat, poti s atranzitezi de pe un canal pe altul in still „offroad”.
          Iarna, sparge gheata superficiala pe canale, sau calatoreste nestanjenit pe gheata groasa.
          Practica cu un astfel de vehicul aproape orice punct al Deltei devine accesibil, la fel malurile, fara sa utilizezi elicoptere.
          Da, e si uzura fustei, dar este un cost pentru capacitatile sale.
          Pentru Crimeea e alta discutie.

          1
          • Gandesc fix exact ca aia de l au conceput. Scopul lui asta este. Sa dai 50 mil ca sa plimbi magaoaia aia prin delta e aiureala totala. Daca vrei ceva ptr delta iei de la norvegieni sau fini nu LCAC uri ce duc tancuri de 60t.

            2
            • am scris si in articol ca ala de 50 mil.$ nu e de noi.
              Eu vorbesc doar de conceptul pernei de aer, ce utilizari are. Poti sa cumperi chestii mai mici, pe perna de aer, pentru infanterie.
              Noi de ce le-am facut pe ale noastre pe vremuri? Ca sa ne laudam?

              • hovercrafturile au doua mari dezavantaje .primul ar fi vulnerabilitatea.ca e vorba de fusta sau motoare (in general de aviatie) si elicele foarte expuse.al doilea este zgomotul infernal.cand vine un hovercraft il auzi de la niste km.LCAC urile americane nu cred ca sunt in primele valuri la o debarcare,vin doar cand plaja este securizata. daca vrei ceva ptr ai nostri marines in delta cele mai potrivite sunt cb90-urile norvegiene. sau watercat m12 de la fini. mici,rapide,supermanevrabile si muuult mai silentioase ca un hovercraft.plus mult mai bine protejate.

                1
    • De 50 de milioane câte elicoptere se pot cumpăra? Cred că vreo 5 buc H215, mai mult decât suficient pentru deltă.

      1
  2. La taiat ! La taiat! La taiat!! deviza noastra…..tot ce prindem…

    1
  3. E bun dar nu pentru Delta. E eminamente ofensiv: rapid, trece peste obstacole, insa extrem de vulnerabil si zgomotos.
    Noi avem caimanii nostrii de Delta. Care pot sta la ambuscada contra oricarui inamic ce vrea sa penetreze pe acolo.
    In ceea ce priveste LCAC si „Excursii Constanta Sevastopol” e dificil, ar insemna mai bine de 5 ore de mars dus si la fel intors, chiar daca modifici nava pentru raza marita de actiune. 10 ore expusi pe mare in fata unui adversar cu capabilitati de cercetare si de superioritate aeriana…

    3
  4. Poate 10 Griffon 2400 TDX ar fi bun pt Regimentul de infanterie marina la Dunare si delta…..luat prin 2030 ca atunci poate vor fi bani si pt asa ceva.
    Dar intre timp nu ar fi bune pt Dunare si delta macar 30 AAV-7 A1 (un batalion)? Am vazut filmari cu aplicatiile din 2017 si 2019 de la Bordusani IL cu fortarea bratului Borcea…..TAB-77/- B-33 cam erau luate de curentul apei, unul s-a si scufundat acolo in 2017. Ce bune ar fi fost niste AAV-7 A1 dtpdv. Nici macar americanii nu s-au gandit sa aduca AAV-7 A1 pt a forta Borcea…..poate pe viitor.

    1
    • aia se antrenau pentru aparare sasu pt fortare? pentru cazul in care se revolta constanta impotriva bucurestiului si inchide podul la cernavoda, ca nu cred ca ar avea armata romana sanse sa forteze o dobroge deja ocupata.
      aav7 e proiectat pt mare, s-ar putea sa nu pluteasca la fel de bine pe dunare. pt raurile noastre am putea avea saur2, dar nu, ca noi trebuie sa luam de la americani.

      1
  5. E ok, mobilitatea il face util in Delta.
    Intrebarile reale care se pun sunt:
    1) ce vrem sa faca? Sa care trupeti, vehicule, sa aduca aport de foc propriu?…
    2) nu ne-ar trebui o varianta mai discreta? Sa se ascunda mai bine, ca totusi zona aeriana a Deltei ar fi puternic contestata. VB-urile si monitoarele se pot camufla, astia ce fac?
    3) merita tot acest cost mare pt o arma cu un singur (sau poate doua, nu mai stiu) batalion? O chestie unicat dar cu un cost nu foarte redus.
    4) avem capacitatea sa mentim asa ceva operational?

    3
  6. pilonul lui peste prajit. cu ce? naval vorbind suntem varza. visam la curvete cu essm ,nsm si alte balarii,sub-uri a-26 sau type 212,dar nava noastra amiral e dotata cu UN TUN de 76mm ghidat de un EOS ca radar de tir nu are. un tetal 1 de pe timpul lui ceasca are mai multa putere de foc decat ambele frecate. iar marasestiul in comparatie cu ele e cruiser clasa tico!!!.cred ca suntem singura marina militara dotata cu fregate(3), corvete(4) si npr-uri(3) care nu are aparare a-a reactiva decenta. bulgarii, cu vechiturile alea de wiellingen(12 exocet +24 sea sparrow) daca se pun la ambitie ne scufunda toata flota si ne dau jos jumate din aviatie.cred ca au ras cu lacrimi cand le-a propus ficusul crearea unei flote comune la MN. se intrebau probabil cu ce vom participa noi la chestia respectiva .si sa nu aud ca rachetele lor au resursa expirata.daca exocet si sea sparrow din anii 80-90 sunt expirate( raytheon si mbda pot oricand prelungi resursa sau sa inlocuiasca motoarele),inseamna ca noi avem de zeci de ani doar volhovuri ca aparare aa teritoriala. penca osa akm(1989) si kub(anii 80) sunt mega expirate.si in cazul lor am o banuiala ca nici dracu nu ridica vreun degetel. PS. normal ca faceam misto in legatura cu desantul in crimeea. peninsula aia e imposibil de cucerit .in primul rand ca e intesata de trupe si in plus fara cateva uss america si nimitz nu ai cu ce. ori alea nu au voie in MN.

    2
    • Raspuns ptr @alexis.

      • Stiu ca suntem varză, eram ironic cu pilonul. Furnizori de securitate putem fi doar prin țările lumii a-3-a si nici acolo peste tot, de exemplu Uganda are T-90S si Su30 Mk2.

        Armamamentul fregatelor noastre si nefuncționalul submarin cred ca reprezinta subiect de amuzament pentru toate marinele lumii.

        Nimitz + USS America nu prea cred ca pot face ceva, because: submarine Kilo, nave de suprafata, baterii de coastă, apărare AA, aviatia din Crimeea si aviatia de rază lungă a rusilor. Inainte de a intra cu astea in MN trebuiesc distruse in prealabil, rând pe rând toate chestiile enumerate. Iti amintesti de razboul din Serbia, cate avioane si nave au participat si cât de putine daune militare au provocat? Si sârbii erau pitici mici la capitolul aparare AA, n-aveau aviație sau arme ofensive, de submarine cred ca nici nu auzisera.

  7. In delta suntem stapani. Nu exista nici o nava in delta su marea neagra care sa poata actiona precum monitoarele noastre: acces in afara senalului navigabil datorita pescajului mic, capabilitati de camuflare etc. Asta e permite persistenta in zona de oparatiuni di derularea de incursiuni si ambuscade. Vulerabilitatea lor eeste data de lipsa proetectiei aeriene, dar asta poate fi rezolvata cu una din vitoarele baterii PATRIOT.
    In ceea ce proveste navele pe perna de aer acesta sunt similare unor aparate de zbor ce zboara jos si lent. Cee ace stiu putini este ca sunt extrem de vulnerabile. O singura lovitura de racheta antiblindaj (dirijata sau nedirijata) le poate scoate din lupta/scufunda. Spargerea cupolei presurizate, avarierea motoarelor, incendierea rezervoarelor de combustibil. Iar nivelul de zgomot le anunta sosirea cu mult inainte, ceea ce permite eventualilor adversari sa se pregateasca de o ambuscada.
    Altfel spus LCAC sunt foarte bune pentru ce au fost construite. Sa duca desant pe plaje inamice cu un grad redus de pericol (De la INCHON americanii nu mai debarca acolo unde sunt inamicii ci in spatele lor) si sa o stearga repede, inainte ca inamicul sa reactioneze. Totul sub o umbrela de protectie aeriana agresiva.
    Sa nu incercam sa folosim o Katana ca sa taiem busteni, pentru asta exista toporul.
    Si mie im place LCAC, doar ca nu stiu daca s-ar regasi in dotarea noastra.

    3
  8. A mai fost discutia
    Ce sa faci cu ele in delta?
    Sunt utile doar la debarcare, treci peste mine de litoral si mine AT in viteza. Sunt scumpe, la fel si mentenanta
    Ocupam delta?
    Hai sa invatam abecedarul tactic

    2
  9. Poate candva vor zbura si pinguinì

    • pai ajutat, orice zboara. La noi au mai zburat, astea cu fuste, si nu erau nici pinguini nici pirande… daca tu zici ca era doar la moda…
      Griffoni folosesc la Baltica – paza de coasta: suedezii, polonezii, estonienii si lituanienii

      • Au fost folosite si ca transport civil. Prima oara de englezi.S-a renuntat. La fel ca la navele cu aripi portante. Estonienii si lituanienii le-au primit
        Avem si noi la pompieri si PF in special pt iarna cand e Dunarea ingghetata

        • Singurele care merita sunt Skjold care au alt rol. Nu pt delta insa. Pt delta CB 90 si un nou TAB iveco superab ideal, altfel macar saur 2 sau remotorizare tabc79

  10. vehicule faine (dar si scumpe). ce ati vrea sa faca armata romana cu ele? (pe sub arcul de triumf nu cred ca incap…)
    sunt sgomotoase, vulnerabile, utile pentru desant pe plaje sau zone lagunare. am fost o singura data prin delta, dar canalele alea cu vegetatie si diguri inalte (tot cu vegetatie) pareau obstacole cam mari pt chestiile astea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *